بازدید 3075
اقتصاد جهان در هفته‌اي كه گذشت؛

چين در گروه 20 و كشتي‌هاي مسلح انگليسي

پیوستن یک نماینده کنگره به معترضان وال استریت / انگلیس کشتی‌های تجاری خود را مسلح می‌کند / رشد منطقه یورو سال 2012 به 0.2 درصد می‌رسد / خسارات سيل تايلند و كاهش رشد اقتصادي / آلمان کمترین حقوق را تعيين مي‌كند / تداوم اخراج كارمندان در سوييس اينبار كرديت / نرخ تورم زلزله‌اي در ترکيه / يونان مطيع اروپا و اروپا به فكر بانك‌هاست.
کد خبر: ۲۰۱۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۰ 05 November 2011
سرويس اقتصادي ـ هفته گذشته، اجلاس سران گروه بيست در حالي آغاز شد كه بحران در آمريكا و معضل بدهي‌هاي اروپا به شدت بر آن سايه افكنده بود.

به گزارش «تابناك»، اجلاس سران گروه بيست، شاهد مجموعه‌ توصيه‌هاي اقتصادي سران اين كشورها به يك ديگر براي كاهش بحران بود. در اين اجلاس برگ برنده بيش از همه در دستان چين بود و اين كشور كه خود را مانند آمريكا و اروپا درگير بحران نمي‌بيند، با نطق‌هايي در خورد توجه غربي ها را به اصلاح اقتصاد خود فراخواند.

پیوستن یک نماینده کنگره به معترضان وال استریت

بحران اعتراضات در آمريكا، همچنان ادامه دارد و علاوه بر در بر گرفتن همه سطوح اجتماعي، اكنون به سراغ ديپلمات‌ها رفته است، یکی از اعضای دمکرات کنگره آمریکا، در جریان درگیری پلیس با معترضان در دنور در کنار معترضان حضور یافت.

«اد پرلماتر» شنبه شب در دنور و در جریان تظاهرات جنبش اعتراضی وال استریت به معترضان پیوست. وی گفت، به رغم اینکه می‌داند با پیوستن به معترضان موقعیت شغلی‌اش به عنوان نماینده کنگره به خطر می‌افتد، به مخالفان پیوسته است.


انگلیس کشتی‌های تجاری خود را مسلح می‌کند

نخست وزیر انگلیس تأکید کرد، کشتی‌های تجاری تحت پرچم این کشور مجاز خواهند بود برای دفاع از خود در مقابل دزدان دریایی از نگهبانان مسلح استفاده کنند.

به گزارش «بی.ی.سی»، دیوید کامرون تصریح کرد، این تصمیم برای مقابله با خطرات تهدید کننده دریانوردان در سواحل سومالی گرفته شده است که سال گذشته، شاهد بروز ۴۳ مورد از مجموع ۵۳ مورد دزدی دریایی در جهان بوده است.

رشد منطقه یورو سال 2012 به 0.2 درصد می‌رسد

منطقه یورو در سال 2012 به سمت یک رکود اقتصادی شدید در حال حرکت است و افزایش یک رکود شدید در برخی از کشورها با رشد منفی و شکست در بازگرداندن اطمینان به اقتصاد خود افزایش یافته است.

سازمان همکاری‌ و توسعه اقتصادی در جدیدترین گزارش خود، رشد اقتصادی منطقه یورو برای سال آینده میلادی را 0.2 درصد پیش بینی کرد. متن كامل خبر

خسارات سيل تايلند و كاهش رشد اقتصادي

دولت تایلند اعلام کرد، برای بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل اخیر، نود میلیارد یورو اختصاص داد.

به گزارش یورو نیوز ساکنان بانکوک در تلاش هستند تا جلوی افزایش سیل را گرفته و شهر را از شرایط اسفباری که از نزدیک دو ماه پیش تاکنون به آن گرفتار شده، نجات دهند.

برخي تحليلگران حجم ضررهاي اين سيل را بسيار بيش از 90 ميليارد يورو دانسته و كاهش نرخ رشد اقتصادي تايلند در سال‌هاي آتي را نيز پيش‌بيني كرده اند.

آلمان حداقل حقوق تعيين مي‌كند

در آلمان بر خلاف بسیاری از کشورهای توسعه یافته، رقمی به عنوان حداقل حقوق وجود ندارد؛ البته در برخی از بخش‌ها اتحادیه‌های کارگری و کارفرماها بر سر حداقل حقوق به توافق رسیده‌اند.

حزب دمکرات مسیحی آلمان قرار است تا چند هفته دیگر، کمترین حقوق برای کارکنان در سراسر کشور را ارایه کند. متن كامل خبر

تداوم اخراج كارمندان در سوييس اينبار كرديت

بانک کردیت سوئیس با توجه به نتایج ناامید کننده سه ماهه سوم سال میلادی جاری و برای کاهش هزینه‌ها بار دیگر دست به تعدیل نیرو می‌زند.

به گزارش فرانس پرس این بانک که در ماه جولای دو هزار کارمند خود را از کار بی کار کرده بود، خبر از اخراج 1500 نفر دیگر داده است.

بانک کردیت سوئیس امیدوار است، با اخراج این تعداد تا سال 2013 میلادی یک میلیارد و ششصد میلیون یورو از هزینه هایش بکاهد.

نرخ تورم زلزله‌اي در ترکيه

زلزله در تركيه هنوز آثار اقتصادي خود را بر جاي نگذاشته كاهش نرخ رشد اقتصادي در كوتاه مدت مهمترين اثر آن خواهد بود اما به عنوان نخستين اثر اقتصادي افزايش نرخ تورم را به دليل افزايش تقاضاي موثر در مورد كالاهاي ضروري مي‌توان دید.

بانک مرکزی ترکیه می‌گوید، نرخ تورم این کشور احتمالا در پایان امسال هشت ممیز سه دهم درصد خواهد بود و این رقم بیشتر از پنج و نیم درصدی است که به عنوان نرخ هدف تعیین شده بود.

در پی کاهش ارزش واحد پول ترکیه و افزایش سود اوراق قرضه در این کشور به بالاترین سطح ممکن از اوت سال دو هزار و نه تاکنون، نرخ تورم در ترکیه در ماه اکتبر افزایش یافت.

افزایش نرخ تورم در ترکیه، چالشی دیگر برای تصمیم بانک مرکزی این کشور درباره ثابت نگاه داشتن نرخ بهره است.

يونان مطيع اروپا و اروپا به فكر بانك‌هاست

ادامه مذاكرات كمك اقتصادي به يونان، در حالي در عين نارضايتي مردم اين كشور و البته ناچاري دولتمردان آن ادامه يافته كه كارشسناسان اقتصادي بر این باورند که اروپا در اين مذاكرات بيشتر به فكر نجات بانك‌هاي بزرگ منطقه خود كه به يونان وام داده اند، است تا نجات يونان.

اين در حالي است كه جورج پاپاندرو، نخست‌وزير يونان در شب گذشته از منصرف شدن دولت از همه پرسي در مورد دريافت كمك‌هاي اقتصادي از اروپا خبر داد كه نشان دهنده افزايش نارضايتي‌هاي عمومي در يونان از اروپا و البته ناچاري دولت يونان است.

تحليلگران بر این باورند، يونان با سرعت به سمت ورشكستگي كامل پيش مي‌رود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی