بازدید 2516

سیل ویرانگر رشد اقتصادی تایلند را کاهش داد

صدها نفر از ساکنان شمال شرق بانکوک پایتخت تایلند که خانه های آنها را از چند روز پیش آب گرفته با تجمعاتی اعتراض آمیز خواهان تخلیه فوری آب از محل زندگی خود شده و دولت را متهم می کنند که آنها را قربانی رسیدگی و مراقبت از مرکز شهر کرده است.
کد خبر: ۲۰۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۲ 02 November 2011
دولت تایلند با اشاره به زیان های گسترده سیل اخیر پیش بینی کرد رشد اقتصادی این کشور از 3.7 درصد در سال جاری به ۲ درصد در سال آینده کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از یورو نیوز صدها نفر از ساکنان شمال شرق بانکوک پایتخت تایلند که خانه های آنها را از چند روز پیش آب گرفته با تجمعاتی اعتراض آمیز خواهان تخلیه فوری آب از محل زندگی خود شده و دولت را متهم می کنند که آنها را قربانی رسیدگی و مراقبت از مرکز شهر کرده است.

حجم گسترده آب از حدود یک هفته پیش شمال و شرق پایتخت تایلند را درنوردیده و دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل هم اوضاع این کشور را بحرانی توصیف کرده است. یکی از ساکنان حومه باکوک می گوید: این آب بوی تعفن می دهد چگونه ما می توانیم اینجا زندگی کنیم؟ دولت اصلا به ما توجهی ندارد. آنها فقط از مرکز شهر حفاظت می کنند. آنها فقط نگرانند که سیلاب آنجا را فرا بگیرد.

 بعد از ورود حجم گسترده آب به بانکوک در روزهای شنبه و یکشنبه، مقامات تایلند ابراز امیدواری کرده اند که بتوانند میلیاردها متر مکعب آبی را که در شمال این شهر جمع شده از طریق رودخانه ها و کانالهای داخل و اطراف این شهر به بیرون هدایت کنند.

 جاری شدن سیل در تایلند که از اوایل ژوییه سال جاری آغاز شده ضربه سنگینی به اقصاد این کشور در سه حوزه صنعت خودرو، صنعت الکترونیک و گردشگری وارد ساخته است. برآورد وزیر دارایی تایلند از میزان آسیب‌ها حکایت از آن دارد که رشد اقتصادی سه و هفت دهم درصدی این کشور در سال ۲۰۱۱، از ۲ درصد در سال ۲۰۱۲ فرا‌تر نخواهد رفت.

 تایلند بزرگ‌ترین بازار خودرو در آسیای جنوبی شرقی به شمار می‌رود. علاوه براین، این کشور زیرساختهای لازم برای تولید و صادرات قطعات خودرو را در اختیار دارد. تولید قطعات خودرو به سفارش ژاپن و ایالات متحده آمریکا در پی روان شدن سیل متوقف شد سیل موجب تعطیلی نزدیک به ده هزار کارخانه و بیکاری بیش از نیم میلیون کارگر شد.

لین هونگ، مشاور بانک بانکوک در این زمینه گفت آب پنج منطقه اصلی صنعتی را در شمال بانکوک فرا گرفت و موجب از دست رفتن ۱۱ میلیارد و چهارصد میلیون یورو سرمایه شد. صادرات تایلند که بطور معمول بیش از ۶۰ درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌داد در سه ماه آخر سال جاری میلادی به ۱۳ درصد رسیده است.

 افزون براین، یک میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار هکتار از مزارع کشت برنج این کشور که اولین صادرکننده برنج دنیاست، هم آسیب دیده‌اند.

در همین زمینه دولت تایلند در گزارش خود از کاهش ۳۰ درصدی صادرات برنج در سال آینده خبر داده است. سیل صنعت گردشگری، دیگر بخش مهم اقتصادی این کشور با سهم ۶ درصدی‌ در تولید ناخالص داخلی را هم بی‌نصیب نگذاشت. سیل‌های اخیر کاهش ۵۰۰ هزار تا یک میلیون نفری گردشگران این کشور نسبت به سالهای گذشت را در پی داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج