بازدید 27272
نود و سومین روز جنگ غزه/ در حال به روزرسانی

پیام اسرائیل به آمریکا برای آغاز جنگ علیه حزب الله/ تلفات سنگین ارتش اسرائیل در جنین/افزایش شهدای غزه به 22835 نفر

جنگ غزه در شرایطی وارد نود و سومین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲ 07 January 2024

پیام اسرائیل به آمریکا برای آغاز جنگ علیه حزب الله/ تلفات سنگین ارتش اسرائیل در جنین

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد نود و سومین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

نخست وزیر قطر: دامنه جنگ غزه در حال گسترش است
۱۴۰۲/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۹

 «محمد بن عبدالرحمن» آل ثانی نخست وزیر و وزیر امورخارجه قطر یکشنبه شب در دیدار بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت: متاسفانه دامنه نزاع و جنگ در منطقه در حال گسترش است.

 وی در عین حال افزود: بسیار دردناک است به مرحله‌ای رسیدیدم که متاسفانه دیدن صحنه‌های قتل و کشتار و ویرانگری در غزه عادی شده است.

نخست وزیر قطر تاکید کرد:️با وزیر خارجه آمریکا در مورد ممانعت از گسترش دامنه جنگ در منطقه گفتگو کردم.

وی گفت که در این دیدار دو طرف ️بر اهمیت اعمال فشار جهت توقف جنگ و ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کردند.

بن عبدالرحمن همچنین از ارسال ️۵۹ هواپیمای حامل یکهزار و ۸۵۰ تن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: ️این بحران باید در اسرع وقت مهار شده و جنگ متوقف شود.

بن عبدالرحمن تصریح کرد: ️صلح در منطقه جز از طریق سازشی عادلانه و جامع در چارچوب قوانین بین‌الملل محقق نخواهد شد.

وی در پایان نیز گفت که ️به مشورت و رایزنی با واشنگتن در تمامی زمینه‌ها ادامه می‌دهیم.

بلینکن: افزایش فوری کمک‌ها به غزه امری ضروری است
۱۴۰۲/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۸

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در دوحه پایتخت قطر بدون اشاره به کارشکنی کشورش در توقف جنگ اذعان کرد: افزایش فوری کمک‌ها به غزه امری ضروری است.

وزیر امورخارجه آمریکا که به دوحه رفته است، افزود: نزاع جاری ممکن است خیلی به آسانی گسترش یابد و رنج و محنت‌های بیشتری را به دنبال داشته باشد.

وی گفت:ما باید از نفوذ خود برای جلوگیری از ظهور جبهه‌های جدید در درگیری فعلی استفاده کنیم.

بلینکن در بخش دیگری از سخنانش به حملات انصارالله به کشتی‌ها به مقصد فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت: حملات حوثی‌ها در دریای سرخ موجب اختلال در بیش از ۲۰ درصد از محموله‌های بین‌المللی شده است.

وی مدعی شد: به دفاع از امنیت دریایی در منطقه ادامه می‌دهیم.

بلینکن در ادامه به نقش کلیدی قطر برای آزادی گروگان‌ها اشاره و از تلاش‌های مداوم دوحه برای آزادی "گروگان‌ها" در غزه تشکر و قدرانی کرد.

وزی رخارجه آمریکا گفت : نیاز به رساندن کمک‌های بشردوستانه به غزه را با "اسرائیل" مطرح می‌کنیم.

وی بدون اشاره به کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی در نابودی زیرساخت‌های غزه افزود: ۹۰ درصد از ساکنان غزه با کمبود شدید مواد غذایی روبه هستند.

وی بار دیگر تأکید کرد: افزایش فوری کمک‌های ارسالی به غزه به ویژه شمال این باریکه امری ضروری و اساسی است.

بلینکن ادامه داد: سازمان ملل می‌تواند نقشی اساسی در مورد بازگشت فلسطینیان به خانه‌های خود در شمال غزه ایفا کند.

ارتش اسرائیل: حزب‌الله پایگاه مراقبت هوایی میرون را هدف قرار داد
۱۴۰۲/۱۰/۱۷ - ۲۲:۱۱

«دانیال هانگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه اذعان کرد که جنبش حزب‌الله یگان مراقبت هوایی در میرون را هدف قرار داده است.

این مقام صهیونیست گفت که ارتش اسرائیل در حال بررسی این حادثه است.

هانگاری در ادامه گفت: «خساراتی که به پایگاه هوایی در میرون وارد شده قابل ترمیم بوده و به دنبال هدف قرار دادن توانایی‌های حزب‌الله هستیم».

حزب‌الله در اولین پاسخ به ترور معاون سیاسی حماس صالح العاروری با ۶۲ راکت پایگاه هوایی مرون را درهم کوبید تا ترس از «جنگ تمام‌عیار با لبنان» به محور اصلی گزارش رسانه‌های اسرائیلی تبدیل و همه تحلیل‌ها به «از بین رفتن بازدارندگی تل‌آویو» ختم شود.

 روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت گزارشش از حمله به پایگاه مرون را در سایه سکوت مقامات سیاسی و نهادهای نظامی تل‌آویو این‌گونه آغاز کرد که «ویدئوی منتشرشده توسط حزب‌الله نشان می‌دهد ۲ بخش از پایگاه شدیداً مورد اصابت قرار گرفته و آسیبِ جدی دیده‌اند».

شبکه تلویزیونی کان هم خطاب به اسرائیلی‌ها اعلام کرد که «مانور روی پیداشدن عکس محمد الضیف، فرمانده نیروهای القسام گمراه‌کننده بود؛ موضوع مهم حمله سنگین حزب‌الله به پایگاه مرون با موشک‌های دقیق است که باعث شگفتی همگان شد».

تحلیلگر مسائل عربی در این شبکه الیور لوی با توصیف این حمله به «ضربه موشکی دقیق» تصریح می‌کند که «موضوع مهم امروز حمله حزب‌الله به مرکز کنترل هوایی در مرون است؛ حمله‌ای که از سیستم پدافند هوایی ما عبور کرد و سوالات درباره آن ادامه دارد».

حضور بلینکن در قطر برای مذاکره درباره آزادی اُسرا در غزه
۱۴۰۲/۱۰/۱۷ - ۲۰:۴۴

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه یکشنبه با اشاره به سفر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به دوحه گفت که قطر شریک مهمی در تلاش‌های کنونی برای آزادی گروگان‌ها در نوار غزه است.

وی ادامه داد: «بلینکن در قطر حضور دارد تا به تلاش‌های کنونی که بر اساس روابط مستحکم بین واشنگتن و دوحه بوده ادامه دهد».

زخمی شدن 2 نظامی اسرائیلی در قدس اشغالی
۱۴۰۲/۱۰/۱۷ - ۱۸:۵۰

منابع صهیونیستی خبر دادند که در ایست و بازرسی «الجیب» واقع در شمال غرب قدس اشغالی، یک عملیات زیرگیری رخ داده است که در جریان آن، دو نظامی اسرائیلی زخمی شدند.

خبرگزاری فلسطینی سما گزارش داد که نظامیان صهیونیست به سمت این خودرو تیراندازی کردند و علاوه بر مجری این عملیات، زن و دختر وی را هم به شهادت رساندند.

 

نتانیاهو: جنگ در غزه را تا تحقق اهداف متوقف نمی‌کنیم
۱۴۰۲/۱۰/۱۷ - ۱۷:۲۱

 «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفت آن چیزی که روز 7 اکتبر (15 مهر) روی داد هرگز نباید بار دیگر اتفاق بیفتد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «ما جنگ علیه حماس را تا تحقق همه اهدافمان متوقف نخواهیم کرد».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «حزب‌الله باید از (وضعیت) حماس درس بگیرد و هیچ مصونیتی برای مبارزانش وجود ندارد».

تاکید نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه جنگ در غزه در حالی مطرح می‌شود که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه در سخنانی با تاکید بر دستیابی به آتش‌بس فوری در نوار غزه گفت که 100 درصد ساکنان این باریکه با بحران غذا مواجه هستند.

از سوی دیگر «مارتین گریفیث» رئیس امور بشردوستانه سازمان ملل متحد عنوان کرده است که غزه پس از بمباران بی‌امان نیروهای رژیم صهیونیستی علیه نیروهای حماس به منطقه‌ای غیرقابل سکونت تبدیل شده است.

گریفیث در بیانیه‌ای عنوان کرده است: سه ماه پس از آغاز حملات ۷ اکتبر غزه اکنون به محل مرگ و ناامیدی تبدیل شده است.

به گفته وی غزه به سادگی غیرقابل سکونت شده است و مردم آن هر روز شاهد حملاتی هستند که موجودیتشان را تهدید می‌کند و در چنین شرایطی جهان تنها نظاره‌گر این تهدیدات است.

وی همچنین خاطرنشان کرده است که جامعه بشر دوستانه اکنون با ماموریتی غیرممکن در حمایت از بیش از دو میلیون نفر فلسطینی آواره در غزه روبرو شده است.

بلینکن: اوضاع غزه همچنان وخیم است
۱۴۰۲/۱۰/۱۷ - ۱۶:۳۷

 «اوضاع برای مردان، زنان و کودکان غزه همچنان وخیم است» این‌ها سخنان امروز (یکشنبه) وزیر امور خارجه آمریکا آنتونی بلینکن است در جریان سفر به منطقه مطرح کرد.

وزیر خارجه آمریکا در یک پست ویدئویی که در صفحه «ایکس» خود منتشر کرد، گفت که در جریان مذاکرات با متحدان و شرکای خود در منطقه «به دنبال گام‌ها و استفاده از نفوذ و ارتباطات آن‌ها برای جلوگیری از گسترش این جنگ است».

بلینکن در ارتباط با وضعیت وخیم مردم غزه گفت:‌«تعداد زیادی از فلسطینیان به خصوص کودکان کشته شدند و تعداد زیادی دیگر از آن‌ها با چالش‌های زیادی در زمینه دسترسی به غذا و آب و دارو و مواد حیاتی مواجه هستند».

این مقام آمریکایی با اشاره به این‌که چهارمین باری است که از زمان آغاز عملیات «طوفان‌الاقصی» به منطقه سفر می‌کند، بر لزوم برداشتن گام‌هایی برای حداکثر کردن محافظت از غیرنظامیان و به حداکثر رساندن کمک‌های انساندوستانه به غزه و «خارج کردن گروگان‌ها از غزه» تأکید کرد.

آمار و ارقام وزارت بهداشت غزه نشان می‌دهد که بیش از ۲۲ هزار فلسطینی تاکنون به شهادت رسیده‌اند اما مقام‌های آمریکایی به هیچ عنوان خواستار آتش‌بس در غزه نشده‌اند.

بلینکن با تأکید بر متمرکز کردن گفت‌وگوهای خود با متحدان آمریکا در منطقه برای ایجاد یک آینده پایدار، صلح‌آمیز و ایمن برای همه مردم منطقه گفت:‌ «این امر با بازسازی منطقه، اطمینان از امنیت و تشکیل دولتی به رهبری فلسطینیان ممکن می‌شود».

وزیر خارجه آمریکا سپس در پایان تصریح کرد: «گفت‌وگوهای پیش رو آسان نیست اما برای آینده غزه، اسرائیلی‌ها و فلسطینیان باید دیپلماسی را ادامه داد».

افزایش شهدای غزه به 22835 نفر
۱۴۰۲/۱۰/۱۷ - ۱۵:۱۱

وزارت بهداشت غزه امروز (۱۷ دی) در نود و سومین روز جنگ غزه از افزایش تعداد شهدا به ۲۲۸۳۵ نفر خبر داد.

به نوشته اسکای نیوز، به گفته این وزارتخانه، ۵۸۴۱۶ نفر نیز تاکنون زخمی شده‌اند. بیش از هفت هزار نفر نیز همچنان زیر آوارها و مفقود هستند.

وزارت بهداشت غزه همچنین خبر داد که طی ۲۴ ساعت گذشته، ارتش اشغالگر صهیونیستی دست به ۱۲ جنایت در بمباران غیرنظامیان در غزه زد که طی آن ۱۱۳ نفر شهید و ۲۵۰ نفر زخمی شده‌اند.

ارتش صهیونیستی اقدام به بمباران یک آپارتمان مسکونی در خان یونس کرد که طی آن ۲۷ نفر از جمله ۱۴ کودک به شهادت رسیدند.

خبرگزاری فلسطینی وفا نیز گزارش داده که ۱۶ نفر در بمباران یک خانه در شهر خان یونس و بمباران مدرسه متعلق به «آنروا» در اردوگاه «المغازی» به شهادت رسیده‌اند.

امروز در کرانه باختری نیز هشت فلسطینی که هفت نفرشان از اردوگاه «جنین» هستند، به شهادت رسیدند. نظامیان اسرائیلی در ساعات ابتدایی امروز با یورش به جنین، ماشین آلات نظامی خود را وارد اردوگاه کرده و همزمان پهپادهای شناسایی اسرائیلی نیز به پرواز درآمدند.

طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از آغاز جنگ در غزه، ۲۷ فلسطینی نیز در کرانه باختری به دست نظامیان و شهرک‌نشینان اسرائیلی به شهادت رسیده‌اند.

در مقابل نیز ارتش اسرائیل امروز در کانال تلگرامی خود آمار زخمی‌هایش را ۲۳۳۶ نفر اعلام کرد. ارتش اسرائیل همچنین مدعی شد که از زمان آغاز جنگ زمینی در غزه، ۱۰۲۶ نظامی زخمی شده‌اند. ارتش اسرائیل روز گذشته نیز تعداد کشته‌های خود را ۵۱۰ نظامی اعلام کرده بود.

اعلام آمار ۲۳۳۶ زخمی در شرایطی است که پزشکان میدانی و درمانگاه‌ها و همچنین مسئولان بخش‌های بازتوانی ارتش این رژیم اعلام کرده‌اند که آمار کلی زخمی‌های ارتش بسیار بیشتر است.

دیدار بورل با مقامات بیروت و هیاتی از حزب‌الله لبنان
۱۴۰۲/۱۰/۱۷ - ۱۲:۵۰

مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در پی ترور صالح العاروری، نایب‌رئیس دفتر سیاسی حماس در ضاحیه جنوبی بیروت، به لبنان سفر کرده و با برخی مسوولان لبنانی و نیز هیاتی از حزب‌الله لبنان دیدار کرد.

 جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در سفری که پس از ترور صالح العاروری، نایب‌رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به لبنان داشت و در جریان دیدارهای متعدد خود با مقامات لبنانی، با هیاتی از حزب‌الله لبنان به ریاست محمد رعد، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان نیز دیدار کرد.

بورل در دیدار خود با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نگرانی عمیق خود را از استمرار جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه ابراز داشته و بر تمایل خود برای عدم توسعه این جنگ به سمت لبنان تاکید کرد.

به گزارش المیادین، نبیه بری نیز در این دیدار تاکید کرد: اجرای قطعنامه شماره ۱۷۰۱ با توقف حملات رژیم صهیونیستی و عقب‌نشینی آن از تمام خاک لبنان آغاز می‌شود.

مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا پس از دیدار با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان در صفحه کاربری خود در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد که او و میقاتی درباره همکاری دیپلماتیک با هم برای کاهش تنش و برقراری آرامش بلند مدت به اتفاق‌نظر رسیدند.

او در این دیدار با اشاره به اینکه به تل‌آویو تاکید کرده که در درگیری منطقه‌ای هیچکسی پیروز نمی‌شود، گفت: باید از تنش در خاورمیانه و یا سوق دادن لبنان به جنگ ممانعت شود.

بورل همچنین بر لزوم همکاری از راه‌های دیپلماتیک برای توقف این درگیری و اقدام برای برقراری آتش‌بسی دائمی در غزه و نیز آزادی اسرا تاکید کرد.

این مسوول اتحادیه اروپا به بحران انسانی در نوار غزه ناشی از حملات مستمر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: طبق گزارش برنامه جهانی غذا ۱۰۰ درصد ساکنان نوار غزه از بحران غذایی رنج می‌برند.

او افزود: ما نمی‌توانیم به تماشای رنج‌هایی که کودکان، زنان و غبرنظامیان بی‌دفاع قادر به تحمل آن نیستند، ادامه دهیم.

بورل پس از ورود به لبنان در صفحه خود در پلتفرم ایکس نوشت که دیدارهای مهمی درباره تاثیر جنگ غزه بر لبنان و منطقه خواهد داشت و اکنون اولویت اجتناب از تنش منطقه‌ای است.

حمله سنگین به پایگاه اسراییل پیش درآمد جنگی با شلیک هزاران موشک است
۱۴۰۲/۱۰/۱۷ - ۱۲:۴۹

رسانه صهیونیستی واللا به حمله شدید موشکی حزب الله به مرکز مهم و راهبردی رژیم صهیونیستی در نوک کوه «الجرمق» در شمال فلسطین اشغالی پرداخت که با ۶۲ موشک در اولین واکنش به ترور صالح العاروری و تنها به فاصله چند ساعت از سخنرانی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله رخ داد.

واللا نوشت که در حمله موشکی شدید چه نکته ای بارز و برجسته است؟ واقعیت این است که حزب الله موشکها را به سمت منطقه مشخصی شلیک کرد تا کار را برای دشمن خود به ویژه در دفاع سخت کند. در حمله غافلگیرکننده هفتم اکتبر نیز رزمندگان جنبش حماس به همان شیوه روی آوردند و از یک نقطه رخنه نکردند بلکه از حدود ۳۰ نقطه وارد شدند.

این رسانه صهیونیست افزود که این حمله شدید موشکی که صبح شنبه انجام شد، در واقع پیش درآمدی برای جنگی است که طی آن حزب الله هزاران موشک شلیک خواهد کرد و تمرکزش روی مراکز راهبردی و حساس مانند زیرساخت‌ها و پایگاه‌های نظامی و نهادهای ما خواهد بود.

واللا ادامه داد: این موشکباران با هدف آن است که کار را برای سامانه دفاع هوایی ارتش اسرائیل بسیار سخت کند و با شلیک انبوهی از موشک، چند موشک به هدف اصابت کند. در جنگ تمام عیار، ده‌ها و بلکه صدها موشک شلیک خواهد شد.

انتقاد وکیل قربانیان غزه از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی
۱۴۰۲/۱۰/۱۷ - ۱۲:۴۹

وکیل قربانیان غزه در دادگاه کیفری بین‌المللی از دادستان کل این دادگاه، به دلیل «استفاده از استانداردهای دوگانه» در مورد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه انتقاد کرد.

تریستینو مارینلو، عضو تیم حقوقی که نماینده قربانیان غزه در دادگاه کیفری بین‌المللی است، در مقاله‌ای به سکوت طولانی مدت «کریم خان»، دادستان کل این دادگاه در رابطه با موضوع فلسطین اشاره کرد.

وی توضیح داد: تنها یک سال طول کشید تا کریم خان موارد ملموس در جنگ اوکراین را مشخص کند اما حدود دو سال و نیم است که در تحقیقات مربوط به نقض‌های صورت گرفته در اراضی فلسطین هیچ حکم بازداشت یا احضاری صادر نکرده است.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، مارینلو، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی را به «استفاده از استانداردهای دوگانه» متهم کرد.

وی گفت: هیچ دادستانی از دادگاه کیفری بین‌المللی از سرزمین‌های اشغالی فلسطین بازدید نکرده است. تضاد شدیدی بین روش خان در تحقیقات مربوط به فلسطین و اوکراین وجود دارد.

وکیل قربانیان غزه خاطرنشان کرد: دادستان کل پس از شروع جنگ اوکراین و روسیه سفرهای زیادی به اوکراین داشته و در کنفرانس‌های مطبوعاتی شرکت کرده است.

وی ادامه داد: خان اولین سری از اقدامات پیشگیرانه را منتشر کرد که کمی پس از شروع جنگ در اوکراین اثر بازدارندگی داشت، در حالی که از ژوئن ۲۰۲۱ تاکنون هیچ اقدام پیشگیرانه‌ای در رابطه با تحقیقات در فلسطین انجام نشده است.

مارینلو گفت: خان با وجود اینکه به سرعت به درخواست‌ها برای دیدار با اسرائیلی‌های آسیب دیده در حملات حماس در هفت اکتبر گذشته و وکلای آنها پاسخ داد و بیش از یک بار با آنها ملاقات کرد، درخواست‌های فلسطینی‌ها را رد می‌کند. این یک مسئله گیج کننده است. دادستان کل در سفر خود به مصر در ۲۹ اکتبر با آوارگان فلسطینی ملاقات نکرد. تحقیقات خان در مورد فلسطین علیه طرف‌های غیردولتی است و آنها مستقیما اسرائیل را مقصر ندانسته‌اند.

ارتش صهیونیستی ۲۵ میلیون دلار اقلام نقره و طلای ساکنان غزه را غارت کرده است
۱۴۰۲/۱۰/۱۷ - ۱۲:۴۸

دفتر رسانه‌ای دولت غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر تاکنون اقلام نقره و طلا از نوار غزه به ارزش تقریبی ۲۵ میلیون دلار را غارت کرده است.

این دفتر به ده‌ها شکایت ساکنان نوار غزه درخصوص سرقت مبالغ پول، طلا و اشیای قیمتی باارزش ۹۰ میلیون شِکِل (۲۴.۵ میلیون دلار) توسط ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در ۹۲ روز گذشته اشاره کرده است.

به نقل از آناتولی، دفتر رسانه‌ای دولت غزه افزود: «دزدی‌ها به اشکال مختلف صورت گرفته است، اولین مورد در ایست‌های بازرسی مانند خیابان صلاح‌الدین بود، جایی که از ساکنان آواره از شمال نوار غزه محتویات وسایلشان (طلا و اشیای قیمتی) را ربودند.»

روش دیگر شامل سرقت از خانه‌هایی است که به ساکنان آن دستور تخلیه داده شده است، جایی که آنها (سربازان صهیونیست) از جنایت خود عکس‌ها و فیلم‌های یادگاری گرفتند که برخی از آن‌ها در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی آنها منتشر شد، همان‌طور که در شهر بیت لاهیا اتفاق افتاد.

روزنامه‌های عبری زبان هم این حقایق را گزارش کردند و یدیعوت آحارونوت آن را «سرقت سیستماتیک پول از ساکنان غزه» توصیف کرد.

مقامات صهیونیست هنوز در این مورد اظهارنظری نکرده‌اند.

نیاز فوری ۶ هزار مجروح فلسطینی برای درمان در خارج از نوار غزه
۱۴۰۲/۱۰/۱۷ - ۱۲:۴۸

سخنگوی جمعیت هلال احمر فلسطین در نوار غزه از نیاز فوری ۶ هزار مجروح فلسطینی برای درمان در خارج از این منطقه به علت شدت جراحت آنها خبر داد.

 «عبد الجلیل حنجل» سخنگوی جمعیت هلال احمر فلسطین در نوار غزه گفت: ۶ هزار مجروح حملات وحشیانه نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه در وضعیت خطرناکی قرار دارند و برای درمان باید به خارج از این نوار باریکه منتقل شوند.

وی با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی در نوار غزه اضافه کرد: ۱۸ خودرو امدادی و آمبولانس جمعیت هلال احمر در غزه به دلیل حملات مداوم رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته و از مدار خدمت خارج شدند.

حنجل با بیان اینکه بازداشت کادر اورژانس جمعیت هلال احمر غزه از سوی نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل ادامه دارد گفت که در ادامه این بازداشت ها، رژیم جنایتکار صهیونیستی ۹ نفر از کارکنان اورژانس غزه را بازداشت کرد.

پیشتر نیز سخنگوی هلال احمر فلسطین در غزه در گفت و گو با شبکه الجزیره قطر گفته بود که بمباران های رژیم صهیونیستی ادامه دارد و هیچ منطقه ای در نوار غزه امن نیست.

«عبد الجلیل حنجل» با اشاره به اینکه وضعیت بهداشتی نوار غزه با ادامه بمباران ها روز به روز بدتر می شود، افزوده بود: رژیم صهیونیستی حتی در مناطقی که اعلام کرده بود، امن است، شهروندان را هدف قرار می دهد و از ورود نیروهای امدادی به مناطقی که بمباران کرده، جلوگیری می کند.

مسئول فلسطینی: آینده غزه را ملت فلسطین تعیین می‌کند، نه تل‌آویو
۱۴۰۲/۱۰/۱۷ - ۱۲:۴۷

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) روز شنبه اعلام کرد، آینده نوار غزه توسط ملت فلسطین تعیین خواهد شد، نه رژیم صهیونیستی.

 حسین الشیخ، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) دراین‌رابطه افزود: «همه سناریوهای پیشنهادی سیاستمداران و رهبران اشغالگر صهیونیست محکوم به شکست است. حل‌وفصل جامع و خروج از اشغال، انتخاب، برنامه و استراتژی ماست.»

پیام اسرائیل به آمریکا برای آغاز جنگ علیه حزب الله

رسانه‌های عبری گزارش دادند رژیم صهیونیستی به آمریکا پیام داده که تمایل دارد اقدام دیپلماتیکش موفقیت‌آمیز باشد، اما اگر شکست بخورد مجبور خواهد بود برای «حذف» حزب‌الله از جنوب لبنان اقدام نظامی را در پیش بگیرد.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» نوشت: «اسرائیل» با ارسال پیامی برای آموس هوکشتاین، فرستاده ویژه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که علاقه‌مند است اقدام دیپلماتیکش موفقیت‌آمیز باشد، اما اگر این اقدام شکست بخورد، مجبور خواهد بود برای «حذف» حزب‌الله از جنوب لبنان اقدام نظامی را در پیش بگیرد.

این روزنامه عبری زبان در ادامه نوشت، تل‌آویو به هوکشتاین توضیح داد که بدون حذف حزب‌الله، ساکنان شمال اراضی اشغالی از بازگشت به خانه‌های خود امتناع خواهند کرد.

به نوشته آحارونوت، آنها در اراضی اشغالی نسبت به اقدام سیاسی خوش‌بین نیستند، اما برای به دست آوردن مشروعیت در صورت آغاز عملیاتی نظامی در شمال اراضی اشغالی، سعی می‌کنند تا آن را به پایان برسانند.

مرکز پخش رژیم صهیونیستی (کان) گزارش داد که طبق برخی ارزیابی‌ها در اراضی اشغالی، در صورتی که توافقی برای دور کردن حزب‌الله از مرزهای لبنان حاصل نشود، این مساله احتمالا به جنگی محدود میان دو طرف منجر می‌شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر به هوکشتاین گفته بود: «اسرائیل به ایجاد تغییری اساسی در مرزهای‌ خود با لبنان که در نتیجه آن ساکنان شمال بتوانند به خانه‌های خود بازگشته و از امنیت برخوردار شوند، متعهد است.»

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز پیش از این مدعی شده بود که تل‌آویو راهکار دیپلماتیک را برای آرام کردن تنش‌ها در مرزها با لبنان ترجیح می‌دهد و راه‌حل صلح‌آمیز این مساله به صورت مداوم رو به تضعیف است.

حزب‌الله لبنان شنبه در بیانیه‌ای از عملیات خود علیه نیروها و مواضع دشمن صهیونیستی و هدف قرار دادن مستقیم آنها خبر داد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل این حزب نیز جمعه در سخنرانی اظهار کرد مقاومت اسلامی طی سه ماه، بیش از ۶۷۰ عملیات را علیه اسرائیل انجام داد و ۴۸ پایگاه مرزی آنها بیش از یک بار هدف قرار گرفتند.

نصرالله با اشاره به ترور صالح العاروری، نایب‌رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ضاحیه جنوبی بیروت تاکید کرد که پاسخ حزب‌الله به این جنایت قطعی خواهد بود.

از زمان آغاز درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس از هفتم اکتبر، مرزهای شمالی فلسطین اشغالی و لبنان شاهد تشدید حملات متقابل میان ارتش این رژیم و حزب‌الله لبنان بوده که نگرانی‌هایی را درباره گسترش دامنه درگیری‌ها ایجاد کرده‌است.

شهادت ۶ جوان فلسطینی در حملات صهیونیست‌ها به جنین

رسانه‌های فلسطینی نوشتند پهپاد اشغالگران تجمعی از جوانان را در میدان شهدا در جنوب شهر جنین بمباران کرد که ۶ شهید برجای گذاشت.

 منابع پزشکی فلسطینی روز یکشنبه از شهادت تعدادی فلسطینی و زخمی شدن تعدادی دیگر بر اثر حمله پهپادی صهیونیستی در جنین خبر دادند.

الجزیره خبر داد ۶ جوان فلسطینی در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در ورودی شهر جنین در شمال کرانه باختری به شهادت رسیدند.

پیش از این خبرنگار الجزیره از شنیدن صدای انفجار در مرکز جنین همزمان با درگیری میان رزمندگان مقاومت و نیروهای اشغالگر خبر داده بود.

تیپ جنین خسارات وارده به نیروهای اشغالگر را تایید کرد

تیپ جنین وابسته به گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که در جریان یورش به شهر جنین و اردوگاه آن نیروهای اشغالگر و خودروهایشان را هدف حملات مستقیم قرار داده و خساراتی به آنها وارد کرده‌است.

این تیپ افزود که مبارزانش با نیروهای اشغالگر درگیر شدند و از رگبار گلوله و مواد منفجره استفاده کردند.

نیروهای اشغالگر شامگاه شنبه به شهر جنین یورش بردند و بلافاصله در تعدادی از مناطق این شهر بین آنها و رزمندگان مقاومت فلسطین درگیری مسلحانه در گرفت.

نیروهای اشغالگر همچنان به یورش شهرک‌ها و شهرهای فلسطینی در کرانه باختری ادامه می‌دهند، اما مبارزان مقاومت فلسطین با نیروهای متجاوز درگیر می‌شوند و ارتش اشغالگر را با گلوله‌ها و وسایل انفجاری دست ساز هدف قرار می‌دهند.

گزارش یونیسف از چرخه مرگبار برای کودکان در غزه

 صندوق کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرده است که پس از گذشت تقریبا سه ماه از جنگ در غزه سو تغذیه، بیماری به همراه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی چرخه مرگباری را برای ساکنان نوار غزه ایجاد کرده است؛ طوری که جان بیش از ۱.۱ میلیون نفر از کودکان غزه در خطر است.

به گزارش «المیادین» طبق نظرسنجی یونیسف که در ۲۶ دسامبر انجام گرفته شد، در مجموع ۹۰ درصد از ۱.۱ میلیون جوان فلسطینی در منطقه نوار غزه در حال حاضر تحت شرایط وخیم جنگی به طور کامل به هیچ ماده غذایی دسترسی ندارند.

یونیسف گفته است: کودکان در نوار غزه با خطر مرگبار سه گانه‌ای برای زندگی خود روبرو هستند، زیرا همچنان که موارد ابتلا به بیماری برای آنها افزایش پیدا می‌کند، دسترسی‌ آنها به تغذیه مورد نیازشان کاهش پیدا کرده و در عین حال تشدید درگیری‌ها از جانب رژیم صهیونیستی هم به هفته چهاردهم خود نزدیک می‌شود.

رژیم صهیونیستی نزدیک به سه ماه است که علیه گروه فلسطینی حماس در نوار غزه در حال جنگ است و در این جنگ غیرنظامیان بی‌شماری را به شهادت رسانده است.

بر این اساس«کاترین راسل» مدیر اجرایی یونیسف گفته است: کودکان غزه در کابوسی گرفتار شده‌اند که این کابوس هر روز هم برای آنها بد و بدتر می‌شود.

در گزارش منتشر شده از یونیسف آمده است که موارد اسهال در کودکان زیر ۵ سال از ۴۸ هزار مورد به ۷۱ هزار مورد در تاریخ ۱۷ دسامبر رسیده است و این افزایش قابل توجه که معادل ۳ هزار و ۲۰۰ مورد جدید از ابتلا به اسهال است تنها ظرف یک هفته اتفاق افتاده است.

این سازمان عنوان کرده است که کودکان آواره و خانواده‌هایشان با توجه به کمبود نگران کننده آب سالم و موارد بهداشتی دیگر قادر به حفظ سطح بهداشت لازم برای پیشگیری از بیماری های مختلف واگیردار در نوار غزه نیستند.

پیشتر هم فائو در گزارشی عنوان کرده بود که خطر قحطی در نوار غزه با تداوم جنگ و محدودیت‌های شدید برای دسترسی به کمک‌های بشردوستانه افزایش می‌یابد.

عملیات ضدصهیونیستی در شمال رام‌الله

منابع اسرائیلی، صبح امروز، (یکشنبه)، خبر دادند در منطقه «عیون الحرامیه» در شمال کرانه باختری تیراندازی شده است.

به دنبال این گزارش، رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند دست‌کم یک شهرک‌نشین در این عملیات به‌شدت مجروح شده است.

دقایقی بعد، نیروهای امدادی اسرائیل اعلام کردند که این شهرک‌نشین براثر اصابت گلوله کشته شده است.

منابع فلسطینی می‌گویند در این عملیات به یک خودرو تیراندازی شده و سرنشین آن براثر جراحت شدید کشته شده است.

براساس گزارش‌ها، نیروهای رژیم صهیونیستی به دنبال این عملیات تمام خیابان‌های منتهی به رام‌الله را بسته‌اند و به کسی اجازه ورود و خروج نمی‌دهند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۶
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه

اسراییل خودت که هیچی اربابتم ازین غلطا نمیتونه بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
خارج نشینها اگر کامنتهایشان تایید نمی شود ، با مثبت و منفیهایشان ، عرض اندام می کنند
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
اسراییل در غزه مثل خر تو گل گیر کرده حرف از درگیری با حزب ا... میزند ، راست میگی حزب ا... چیزی نیست با یک حمله محدود کار تمام میشود شروع کن چرا معطلی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
تنها یک سال طول کشید تا کریم خان موارد ملموس در جنگ اوکراین را مشخص کند اما حدود دو سال و نیم است که در تحقیقات مربوط به نقض‌های صورت گرفته در اراضی فلسطین هیچ حکم بازداشت یا احضاری صادر نکرده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
مخالفان کشور خوب در این فضای مجازی سر کار رفتن
تشییع پیکر قهرمان وطن سردار سلیمانی با اون شکوه رو نمی بینن دلشون به لایک ربات ها و ارتش های سایبری سعودی و صهیونیستی خوشه
واقعیت اینه که اونایی که پای کار وطن ایستادن بیکار نیستن بیان مجازی پلاس بشن
علی کریمی هم گول همین فضا رو خورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
بچه ها ناشناس با پرچم سوریه بازم پیداش شد،حالا رگباری زیر همه ی کامنت ها شعار میده!
علی سامره در مورد علی کریمی:
باورم نمی شود یک انسان تا این حد بتواند وقیح و بی رحم و بی شرف باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
تف به ذات اونی که به شهدا توهین کرد
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
این عوضی کریم داعشی فقط لایق مرگ هست و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
این به خواهر خودش خیانت کرده ذاتش خرابه
علیرام نورایی در مورد علی کریمی:
شما کثیف ترین و منحوس ترین مخلوقات خداوند هستین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
علیرام نورایی کی هست؟ دفعه اوله تو زندگیم اسمش رو میشنوم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
علی کریمی در قلب صهیونیست های کودک کش جا دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
به ناشناس اول بگین علیرام نورایی تو شبکه پویا نیست.چرا میایی اخبار نامناسب برای سنت رو میخونی آخه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
یه عده با جواب دادن به نظر علی کریمی،آینده ی شغلیشون را تضمین میکنند.
حزب الله صهیونیستها را معدوم می کند.
درود بر حزب الله و سید حسن نصرالله1!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
فیلم هندی زیاد نبین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
نسبت تلفات حزب الله این اواخر از استاندارد رایج نیروهای مقاومت، یعنی ده به یک، کمی فراتر رفته.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
حسن کجاست؟؟
حزب الله به دور از هیجانات و با تدبیر کارش رو انجام میده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
کاملاً موافقم. دیروز هم کاری کرد که در این "حمله گسترده"اش حتی یک اسرائیلی هم مجروح نشود تاهیجانات زیاداوج نگیرد.
بارش‌های سال آبی جاری در تهران با کاهش ۵۶درصدی نسبت به آمار متوسط درازمدت مواجه شده و این خشکی پاییز و زمستان، اثر خود را در کاهش ذخایر سدهای تهران گذاشته است. در زمان حاضر با وجود ۲۷۳ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده پشت سدهای تهران، ۸۶درصد ظرفیت مخازن سدهای پنج‌گانه تأمین آب شرب تهران خالی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
شاید آمریکا با سلاح هارپ اثر میزاره
شک نکنید مرگ اسرائیل با حزب الله ست - نصرمن الله وفتح الغریب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
تا حالا خیال میکردیم مرگ اسراییل توسط حماس انجام خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
مردم دنیا حتی بسیاری از یهودیان جنایات صهیونیستها را محکوم کرده اند و این مهمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
بزرگواررر!!!فتح القریب صحیح است.
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
هر دو بزرگوار
فتح قریب
دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
تکیه کلام تابناک
اسراییل مانند غده سرطانی است که در قلب و مغز ام.آمریکا، بانکداران و صنایع نظامی رویانیده اند.
هر چه بیشتر این غده بزرگتر و نیازهای مادی مالی اش بیشتر شود، بدن بیمار مهماندار خود را به نیستی نزدیک تر می نماید! بنابراین هر سرمایه دار و یااقتصاد دان ژنی هم بدنبال راه حلی بگردد، ره بجایی نه می برد جز نابودی غده سرطانی که سپس بیمار یعنی ام.آمریکا راهم به مرگ میبرد و یا نابودی ام.آمریکا که باز هم نتیجه اش همان است.
در اینجا مردم فلسطین و کلیه خلق های زحمتکش جهان هستند که در زیر بار این مرض انسانی«ا.متحده» رنج میبرند و بهای ترمیم جهان را می پردازند.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
عربها چی هستن؟ مهد دموکراسی و تکنولوژی؟ برو پی بازیت بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
متخصص مغز داشتیم، متخصص غدد سرطانی هم پیدا شد
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
غرب زده ها ناراحت شدند به اسب شاه گفتی یابو بابا مراعات حال این بدبخت ها را بکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
گفت مانند غده است نه خود غده چون عملکردش مشابه غده سرطانیه
جنگ غزه
جنگ اکراین
بورس
تورم
مسکن
فساد و اختلاس
انتخابات
وضعیت بیمارستان
وضعیت جاده ها
برق
آب
ترافیک و آلودگی
اشتغال
معنویت مردم
کدام دارای اولویت بیشتری است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
انسانیت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
مهاجرت از خاورمیانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
ای مرگ بیا که زندگی ما را کشت
ازبهر دونان دوندگی ما را کشت
بزودی تمام پایگاه ها و تجهیزات و مکان های نظامی و حساس اسرائیل در زیر انبوهی از موشک نابود خواهد شد
اسرائیل آینده را نخواهد دید
ولله عاقبه الامور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
بزودی آسمان شهرکهای اسرائیلی نزدیک مرز لبنان با رهگیری و انهدام موشکهای حزب الله نورباران خواهد شد. الله اکبر بر این همه عظمت الله اکبر بر این همه ابهت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
به زودی از نظر شما یعنی چقدر زمان؟
ما تا کی منتظر باشیم؟
اگر تا سال دیگه هم اتافقی نیوفتاد چی؟
یادتون نیست میگفتین ورودی پیاده نظام به غزه خط قرمز و پایان اسرائیل هست؟ چی شد پس؟ اسرائیل غزه را شخم زد
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
ناشناس 14:36 اب بریز انجاییکه سوخته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
اول جنگ با حماس هم همینا را میگفتی
به احتمال زیاد همین کار را بکند چو. ن. تنور را داغ می بیند اسراییل و یک حالتاعتماد به نفس در خودش می بیند
اسرائیل به حزب اله حمله خواهد کرد و ما همچنان اعلام برائت خواهیم کرد .یکی از پیش شرط های توافق با آمریکاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
شما طرفدار تحریمی
نظامیان اسراییلی ۲۵ میلیون دلار جواهرات از مردم غزه دزدیده اند !! خب یکباره بفرمایید که دلیل اصلی حمله به غزه، سرقت طلا و نقره بوده است !
ضمنا مردم ستمدیده و تحت محاصره غزه، اینهمه جواهرات گرانبها را از کجا آورده اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
یکی از ویژگی های صهیونیست ها طمع بسیار زیاد آنهاست
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
این مقدار سرمایه برای بیش از دو میلیو ن نشانه فقر هست هر نفر 12.5 دلار حیلی زیاد هست . ننگ به اسراییل بیشرف که این مردم را بدبخت کرده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
کدوم همه طلا و جواهر! مرد حسابی غزه دو میلیون ساکن داره که هر کی متوسط ده دلار طلا داشته باشه برای این آمار کافیه. 25 میییییییییییییییلییییییییییییووووووووووووون دولار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
چه ربطی راشت غربگدا؟ صهیون گدا
اسرائیل توهم زده لبنانی ها کسانی هستند که داعش شکست دادن
اخبار تابناک طوری هست که خواننده به نتیجه برسه الان تلاویو از سوی مقامت اشغال شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
مگه اشغال نشده هنوز؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
شما حساسی ناراحت شدی
هنیه هنوز تو قطره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
خواهر علی کریمی هم هنوز زندانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
هنیه شاخه سیاسی حماسه
در تیتر «تلفات سنگین ارتش اسرائیل در جنین» آمده و در متن خبر «خساراتی به آنها وارد کرده است» باز هم هنر تیتر زنی تابناک در کار بوده؟
مگر حماس را حذف کرده که میخواهد به سراغ حزب الله برود ؟؟؟؟یا انصارالله را ؟؟؟؟ این یک بلوف سیاسیست .
شناخت مجاهد واقعی از تروریست بسیار آسان است کافی است ببینی چه کسی جلوی جنایت کار و متجاوز وحشی ایستاده و مبازه می کند وچه کسی مردم بیدفاع را میکشد

دین واقعی می گوید متجاوز و جانی را بکشید نه مظلوم بی دفاع را حتی اگر بی دین و یا اهل کتاب باشد
اسرائیل بترسد از روزی که مقاومت مثل الان دیگر آتش بس را قبول نکند و تا انهدام کامل اسرائیل جلو برود بهتر است تا شرایط عوض نشده آتش بس کند باید بداند که همیشه باد موافق نخواهد وزید
کشته شدن ۵ اسراییلی تلفات سنگین حساب میشه
ولی کشته شدن ۲۳۰۰۰ فلسطینی عادی است
افزایش شهدای غزه به ۲۲۰۰۰۰.....
عوضش پیروز شدند و استکبار جهانی آمریکا و اسرائیل کلا نابود شدند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
هنوز به تعداد کشتهای سالانه در تصادفات ایران نرسیده
ببخشید هم‌وژن‌کدام‌جنگی تو‌دنیا به صلح‌ختم‌نشده ؟ همه صلح میکنن با هم‌دست میدن بندکان‌خ‌دا نابود نیشن
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی