بازدید 35070
دو هزار و دویست و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

گلایه صریح رهبر انقلاب از واردات گوشی لوکس آمریکایی / کدام یک از بزرگان اصلاحات به حق شناس پیامک داده بود؟ / سهم ستاره‌های سینما از بودجه یک فیلم چقدر است؟

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: درخواست دادستان کل کشور از رئیس جمهور / روایت یک منبع عراقی از پیام الکاظمی به ترامپ درباره ایران / افشای نقشه انتخاباتی پرویز فتاح برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۹۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳ 23 August 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
نام هشت متهم اصلی پرونده ویلموتس فاش شد

پرونده هشت نفر به اتهام اهمال منجر به تضییع و ایجاد دین بر ذمه فدراسیون و خسارت به اموال دولتی و حقوق عمومی و تضییع آن ها به دادستان عمومی و انقلاب تهران ارسال شد. این هشت نفر اعضای هیات رئیسه فدراسیون هستند که در هنگام عقد قرارداد همکاری با ویلموتس سند قرارداد را امضا کرده اند و در حال حاضر به علت انجام اشتباهات متعدد در نوع قرارداد متهم شناخته شده اند. مهدی تاج به عنوان رئیس و حیدر بهاروند، لیلا صوفی‌زاده، محمود اسلامیان، کاظم طالقانی، هدایت ممبینی، محمود شیعی و فریدون اصفهانیان، این هشت نفر هستند. با این حال علی کفاشیان، به علت محرومیت در آن مقطع زمانی از حضور در فوتبال و در نتیجه امضا نکردن این سند به همراه این هشت نفر به دادسرا نمی رود. البته ارسال پرونده این هشت نفر به دادسرا، در حالی است که هنوز ایران این فرصت را دارد که با ادله خود در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) ورق را برگرداند اما وجود اشتباهات در قرارداد برای سازمان بازرسی مسجل شده است.

زالی: ایران در بین سه کشور دنیا از لحاظ آلودگی کادر درمان به کرونا قرار دارد

علیرضا زالی، معدل میزان ابتلای کادر درمان در ایران به ویروس کرونا را نسبت به استاندارد جهانی بالا دانست و گفت: آمار تطبیقی نشان می دهد ایران، آمریکا و روسیه سه کشوری هستند که از نظر قدر مطلق ابتلا، میزان ابتلای کادر درمان در این کشورها بالاتر است. وی افزود: در پیک اول که شروع بیماری بود، تجهیزات حفاظتی به اندازه مکفی در بیمارستان ها توزیع نشده بود، طبیعتا جامعه پزشکی هم آموزش‌های لازم را در زمینه مقابله با اپیدمی و نحوه ابتلا به بیماری و حفاظت عمومی ندیده بودند. اما در حال حاضر به رغم اینکه وسایل حفاظت فردی در دسترس است و آموزش های لازم دیده شده و تجربه گروه های پزشکی هم افزایش پیدا کرده است، میزان ابتلا به چند دلیل بالاتر است. زالی ادامه داد: مهم ترین دلیلش این است که فرایند خستگی مزمن تیم پزشکی که یک مساله غیرقابل اجتناب است، موجب شده سطح دفاعی و ایمنی افراد کاهش پیدا کند. طبیعتا وقتی افراد  خسته تر می شوند و انگیزه‌هایشان کمرنگ می شود از نظر سیستم ایمنی بدن در معرض خطر بیشتری قرار می گیرد. سطح بالای خستگی و فرسایشی بودن بیماری کووید ۱۹ موجب شده انگیزه‌های افراد برای استفاده از وسایل حفاظتی کاهش پیدا کند.

۵۰ درصد فوتی‌های کرونا در پایتخت

ناهید خداکرمی در جریان دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران در تذکری درباره شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: براساس آمار ارائه شده تا روز گذشته و در شش ماه، در کل تهران ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر از شهروندان تهرانی جان خود را به دلیل بیماری کرونا از دست داده‌اند. وی تصریح کرد: همچنین در روز جمعه گذشته شاهد جان باختن بچه‌ای ۸ ساله بودیم که اتفاقا پدر و مادر این بچه پزشک بودند لذا از هموطنان می‌خواهیم نسبت به اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و شست‌وشوی دست‌ها براساس پروتکل‌های بهداشتی اهمیت بدهند. عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: همچنین از شهرداری می‌خواهیم نسبت به اجرای دقیق فاصله‌گذاری اجتماعی عنایت لازم را داشته باشند و شعار هر خانه یک حسینیه را پیگیری کند. وی در پایان در ارتباط با نصب بیلبورد‌های مربوط به بیماری کرونا در پایتخت گفت: سازمان زیباسازی در نصب بیلبورد‌های هشدار عملکرد خوبی داشته، اما جا داشت در سطح محلات و مناطق نیز در قالب بیلبورد‌ها مسائل بهداشتی را به مردم هشدار می‌داد.

عضو هیات رئیسه مجلس: فروش نفت به‌ عنوان یکی از منابع درآمدی کشور نزدیک به صفر شده

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه همکاری دولت و مردم همیشه راهگشا بوده، گفت: هرجایی که مردم و دولتمردان درکنار هم بودند مشکلات حل‌شده و هر جا که بین مردم و دولت فاصله افتاده مشکلات لاینحل مانده است. احمد امیرآبادی فراهانی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری در سالن کرامت استانداری اضافه کرد: مسئولان در شرایط سخت بودجه‌ای و معیشتی با رویی گشاده به بین مردم بروند و شنونده مشکلات و دغدغه‌های مردم باشند. وی افزود: مجلس به دولت کمک خواهد کرد تا در سال آخر دولت تدبیر و امید برخی پروژه‌های نیمه‌کاره و برنامه‌های دولت به نحو شایسته‌ای انجام بگیرد. امیرآبادی گفت: مجمع نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی در خدمت مدیران دستگاه‌های اجرایی برای افزایش روح وحدت و همدلی است. وی اضافه کرد: اداره کشور در شرایط کنونی بسیار سخت و دشوار است. به گفته امیرآبادی، فروش نفت به‌ عنوان یکی از منابع درآمدی کشور نزدیک صفر رسیده و با مشکل تامین منابع مواجه هستیم.

قطبی از دادسرای فرهنگ و رسانه رفت

مراسم تکریم و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه ۳۵ تهران (فرهنگ و رسانه) امروز برگزار شد. صبح امروز مورخ ۹۹/۰۶/۰۲ مراسم تکریم و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه ۳۵ تهران (فرهنگ و رسانه) در محل سالن جلسات این دادسرا با حضور نجفی معاون اول دادستان عمومی و انقلاب تهران و جمعی از همکاران اداری و قضایی برگزار شد. نجفی که به نمایندگی از دادستان تهران در این جلسه حضور داشت؛ ضمن معرفی دلفانی به عنوان سرپرست دادسرای ناحیه ۳۵ تهران، از زحمات و تلاش‌های آقای قطبی در دوران تصدی در این دادسرا تقدیر و تشکر و برای سرپرست جدید آرزوی موفقیت کرد. همچنین دلفانی به سوابق و برنامه‌های خود جهت پیشبرد اهداف دستگاه قضایی در پرتو منویات مقام معظم رهبری و دستورات ریاست محترم قوه و دادستان تهران اشاره و از زحمات آقای قطبی تشکر کرد. 

نتایج بازخوانی جعبه سیاه: سرنشینان هواپیمای اوکراینی در انفجار موشک اول در سلامت بودند

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نتیجه بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه (FDR و CVR) هواپیمای شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال را اعلام کرد. تورج دهقانی زنگنه فت: جعبه سیاه از تاریخ ۲۷ تیر ۹۹ تا ۳ مرداد ۹۹ در آزمایشگاه بررسی سانحه دفتر تحقیقات و تحلیل ایمنی هواپیمای کشوری در فرانسه بازخوانی شد. این کار تحت مسئولیت سازمان هواپیمایی کشوری و مسئول بررسی سانحه و با امکانات و مساعدت فنی کشور فرانسه انجام شد. نمایندگان کشور‌هایی از جمله آمریکا به عنوان سازنده هواپیما و کشور اوکراین به عنوان بهره بردار و فرانسه به عنوان کشور ارائه دهنده خدمات و مشاوره فنی در این فرآیند سازمان هواپیمایی کشوری را کمک کردند. دهقانی زنگنه ادامه داد: جعبه سیاه ضبط کننده صدای درون کابین تا ۱۹ ثانیه پس از انفجار موشک مکالمات را ضبط کرده است. در کابین پرواز سه نفر گروه پرواز حضور داشتند که یکی از آن‌ها معلم بوده که هر سه متوجه شرایط غیر عادی بودند و متناسب با صدای غیر عادی کابین تا آخرین لحظه مشغول کنترل و هدایت هواپیما بودند. معلم خلبان درون کابین برخی راهنمایی‌های لازم را می‌دهد از این مکالمه می‌توان نتیجه گرفت که هواپیما دچار مشکل الکتریکی شده که باعث می‌شود گروه پروازی واحد برق کمکی را روشن بکند و معلم خلبان تشخیص خود مبنی بر فعال بودن هر دو موتور هواپیما را در ثانیه‌های پس از انفجار به خلبانان اعلام می‌کند. هیچ صدا و یا نشانه‌ای از وضعیت کابین مسافران در صدا‌ها و اطلاعات ضبط شده وجود ندارد و نحوه صحبت و واکنش گروه پروازی نشان از سلامت جسمانی آن‌ها در این لحظات بوده است. با توجه به اینکه ضبط صدای کابین در ۱۹ ثانیه بعد از انفجار متوقف شده و حداقل ۲۵ ثانیه بعد از انفجار اول موشک دوم به مجاورت هواپیما رسیده است تحلیلی درباره عملکرد و آثار موشک شلیک شده دوم از اطلاعات جعبه سیاه به دست نیامد. وی افزود: انفجار موشک اول باعث آسیب قابل توجهی به هواپیما شده و برخورد قطعاتی ناشی از آن به هواپیما باعث قطع FDR و CVR در مدت زمان ۱۹ ثانیه بعد از آن شده است. اقدامات و مشارکت‌های صورت پذیرفته در فرآیند بازخوانی جعبه سیاه کاملا حرفه‌ای و بر اساس انطباق با استاندارد‌های ایکائو بوده است.
 
حمله ترامپ به دموکرات‌ها و انتخابات پستی

رئیس‌جمهور آمریکا در توییتی نوشت: خب، حالا دموکرات‌ها از صندوق‌های پستی استفاده می‌کنند، که از نظر امنیتی برای رای‌دهندگان فاجعه است. علاوه بر چیز‌های دیگر، آن‌ها این امکان را ایجاد می‌کنند که یک نفر چندین بار رای بدهد. چه کسی آن‌ها (صندوق‌ها) را کنترل می‌کند، در مناطق جمهوری‌خواه یا دموکرات قرار دارند؟ آن‌ها در برابر کووید ضدعفونی نیستند. تقلب بزرگ!

نمکی: ممکن است پاییز سختی در پیش داشته باشیم

وزیر بهداشت گفت: ممکن است پاییز سختی در پیش داشته و شاهد هم‌زمانی کرونا و آنفلوانزا باشیم. در مورد بازگشایی مدارس در کنار وزارت آموزش و پرورش هستیم و ممکن است خانواده‌ها اضطراب داشته باشند. سازمان جهانی بهداشت اخیراً اشاره کرده که کشورها، افزایش بزهکاری‌های اجتماعی و مشکلات ناشی از عدم زیستن دانش آموزان در مدرسه در کنار همدیگر، انزوا و مشکلات زندگی مدرن، عدم تحرک کافی و بهداشت روان را باید در دوران کرونا مدیریت کنند. /تسنیم

هزینه ارزی هر حاجی ۳۰ میلیون تومان

رییس سازمان حج گفت: میزان هزینه ارزی برآورد شده برای زائران بین ۳۰۰۰ تا ۳۲۰۰ دلار (حدود ۳۰ میلیون تومان) هزینه یک زائر در عربستان است. ممکن است افزایش قیمتی در میزان مبالغ دریافتی از زائران در سال آینده مطرح باشد که مربوط به بخش هزینه‌های ریالی است. اکنون حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در انتظار اعزام به سفر حج هستند. راه‌اندازی سفر عمره مفرده به راه‌اندازی کنسولگری ایران در عربستان یا ایجاد دفتر حافظ منافع منوط خواهد بود. به دلیل نبود سفارت عربستان در ایران و برخی مشکلات حقوقی تاکنون موفق به دریافت مبالغ چک‌های صادره برای دیه و خسارت جانبازان و خانواده شهدای حادثه مسجدالحرام از سوی عربستان نشده‌ایم. /ایسنا

سهم ستاره‌های سینما از بودجه یک فیلم چقدر است؟

هرچند سازندگان پروژه‌های سینمایی و دو سریال در حال ساخت نمایش خانگی از همراهی ستاره‌ها در دوران کرونا گفتند،  باز هم ارقام تولید فیلم‌ها نجومی است. از این ارقام درشت که به عنوان هزینه ساخت فیلم‌ها عنوان می‌شود، سهم دستمزد بازیگران چقدر است؟ محمد شایسته تهیه‌کننده «زیر نظر» این سهم را بین ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه تولید می‌داند و از دستمزد میلیاردی برخی از ستاره‌ها برای حضور در فیلم‌ها خبر می‌دهد. حامد عنقا که این روز‌ها سریال پرسروصدای «آقازاده» را در شبکه نمایش خانگی دارد در این‌باره می‌گوید: «در سریال این سهم تقریبا ۵۰-۵۰ است و در فیلم سینمایی سهم دستمزد بازیگران ۷۰درصد از هزینه کلی تولید است.» سیدامیر سیدزاده تهیه‌کننده دیگری است که به تازگی برای ساخت یک فیلم کمدی پروانه ساخت گرفته است، می‌گوید: «بستگی به میزان هزینه کلی پروژه دارد. برای مثال اگر یک پروژه با ۵میلیارد تومان ساخته شود و دو بازیگر ستاره داشته باشد، حداقل ۴۰درصد هزینه بابت آن دو بازیگر می‌رود و ده درصد هم برای دیگر بازیگران. به این ترتیب حدود ۵۰درصد هزینه یک پروژه سینمایی برای دستمزد بازیگران آن هزینه می‌شود.» تهیه‌کننده فیلم «مادر قلب اتمی» در ادامه رِنج دستمزد ستاره‌های سینما در سال۹۹ را این طور بیان می‌کند: «این روز‌ها ستاره‌های سینما دستمزدی بین ۷۵۰میلیون تا یک میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان برای بازی در یک فیلم سینمایی درخواست می‌کنند.»

درخواست نمایندگان برای شروع سدسازی‌ها در دریاچه ارومیه

برخی از نمایندگان مجلس خواستار تکمیل پروژه‌های مربوط به سدسازی در اطراف دریاچه هستند. مسعود تجریشی، معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست و مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه در گفتگو با خبرآنلاین: نماینده محترم مجلس حق دارد که بخواهد در زمینه سدسازی بازنگری شود، اما ساخت یا عدم ساخت سد جزو وظایف دستگاه‌های اجرایی است و قطعا هنگام مطالعه ساخت یک سد متوجه می‌شویم آب جدید نداریم که سد بسازیم. سازمان محیط‌ زیست برای ساخت یک سد جدید در اطراف دریاچه ارومیه قطعا مجوز نمی‌دهد چراکه در این صورت حق‌آبه دریاچه پرداخت نمی‌شود. در این صورت خشکی دوباره دریاچه را می‌بینیم. اگر دریاچه حالا تثبیت شده، به خاطر این است که حق آبه آن را می‌دهیم. دیگر دوران این که دستگاه‌های اجرایی بدون هماهنگی سازمان محیط‌ زیست پروژه‌ای را اجرا کنند، گذشته است.

دلالان از هر کیلو گوشت چند درصد سود می‌برند؟

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور گفت:این اتحادیه به ستاد تنظیم بازار اعلام کرده که دامداران حاضرند گوشت گوساله را به قیمت ۷۴ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه کنند. این در حالی است که ستاد تنظیم بازار قیمت گوشت گوساله را ۷۰ هزار تومان اعلام کرده است. این قیمت برای دامداران صرفه اقتصادی ندارد، چون قیمت تمام شده برای وزن زنده کیلویی ۳۲ هزار تومان برای دامدار تمام می‌شود. افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار به دلیل وجود دلالان و واسطه‌هاست. این افراد از هر کیلوگرم گوشت قرمز ۴۰ درصد سود می‌برند. /تسنیم

فامیل بازی زاکانی در مرکز پژوهش‌ها /برادر داماد زاکانی کیست؟

صفحه توییتری منتسب به تاجگردون روز گذشته مستقیم زاکانی را هدف قرار داد و با استفاده از هشتگ «دستمال کثیف» نوشت که زاکانی برادر داماد خودش را گذاشت معاونش. به نظر می‌رسد مقصود او «مسعود فیاضی» است که چندی پیش به عنوان «مدیرکل مرکز مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی» منصوب شده بود. انتصابی که همان زمان با انتقاد چند رسانه مواجه شده بود، به‌ طوری که پایگاه خبری دیدبان ایران از این انتصاب با تیتر «انتصاب فامیلی زاکانی در مرکز پژوهش‌ها» نام برده و نوشت فیاضی «برادر داماد زاکانی» است. /روزنامه اعتماد

برخی علنا کرونا را به مبارزه دعوت می‌کنند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:در این دوسه روزی که از دهه اول این ماه گذشته، براساس فیلم‌های منتشره در فضای مجازی و اخبار واصله از تهران و استان‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل عزاداری بعضا رعایت نشده. برخی افراد و سردمداران علنا کرونا را به مبارزه دعوت می‌کنند و این بیماری مهلک را در برابر و رقیب قیام حسینی می‌دانند؛ گویا ابن زیاد و عمر سعد را گیر آورده‌اند. گردانندگان این مراسم اگر نتوانند دستورالعمل وزارت بهداشت را رعایت کنند، قطعا در فاجعه‌ای که متعاقب آن رخ خواهد داد مسئول و مقصر خواهند بود.

افشای نقشه انتخاباتی پرویز فتاح برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰
 
غلامعلی رجایی، مشاور مرحوم آیت الله هاشمی به خبرآنلاین گفت: اولین نکته‌ای که در جنجال اظهارات پرویز فتاح جلب توجه می‌کند رویه‌ای نخ نما شده است که پیش از این از سوی محمود احمدی نژاد به نمایش گذاشته شده بود. برخی افراد برای معروف شدن وارد مقابله با افراد بزرگتر می‌شوند. من به خاطر می‌آورم زمانی که به احمدی نژاد گفتند تو چرا با دولتی که استاندارش بودی در افتادی گفت من بهتر از هاشمی رفسنجانی کسی را پیدا نکردم که با آن مقابله کنم. با اطلاعاتی موثقی که وجود دارد، تیم آقای فتاح به دنبال کار‌های انتخاباتی برای ۱۴۰۰ است و در پی آن است تا مقدماتی را برای آن فراهم کند، اما باید این را مورد توجه قرار دهد که راه رئیس جمهور شدن چنگ انداختن به صورت دیگران نیست. ممکن است برخی که از واقعیات مطلع نیستند، ساده‌انگارانه تصور کنند فتاح رابین‌هودی است که قرار است از ثروتمندان بگیرد و بین فقرا تقسیم کند.

روایت یک منبع عراقی از پیام الکاظمی به ترامپ درباره ایران

یک منبع عراقی اعلام کرد که الکاظمی در دیدار با ترامپ به وی تاکید کرده است: اجازه نمی‌دهیم عراق به مکانی برای انجام هیچ اقدامی علیه ایران و ترکیه تبدیل شود. یک منبع عراقی که خود به همراه الکاظمی به واشنگتن رفته بود در گفتگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) تاکید کرد: نخست وزیر عراق در دیدار با ترامپ شجاع و شفاف بود و به او اعلام کرد که اجازه نمی‌دهیم عراق سکویی برای هدف قرار دادن ایران، ترکیه و یا هر یک از کشور‌های همجوار باشد.

وی همچنین گفت: اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تشکر الکاظمی از وی به خاطر شکست داعش و فاجعه آمیز توصیف کردن دوره ریاست جمهوری اوباما صحت ندارد. بر اساس این گزارش، در برخی اظهارات منسوب به ترامپ اخیرا منتشر شده است؛ با این مضمون که مصطفی الکاظمی به خاطر شکست داعش از رئیس جمهور آمریکا تقدیر و تشکر کرده است.
 
گلایه صریح رهبر انقلاب از واردات گوشی لوکس آمریکایی

حساب اینستاگرامی سایت رهبرانقلاب با انتشار بخشی از بیانات ایشان در ارتباط تصویری با هیات دولت با هشتگ #گوشی_لوکس_امریکایی نوشت: واردات بی‌رویه چیز خطرناک و مهمی است. گاهی این واردات، واردات لوکس است یعنی هیچ نیاز بهش نیست؛ شنیدم که برای واردات یک نوع گوشی لوکس آمریکایی در سال ۹۸ حدود نیم میلیارد دلار مصرف شده. البته بخش خصوصی این کار را می کند، منتها دولت بایستی جلوی این را بگیرد.
 
کمیسیون مشترک برجام برگزار می‌شود

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، در توییتر خود نوشت: تایید شده است که نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام در سطح مدیران سیاسی در یکم سپتامبر در وین برگزار خواهد شد.
 
عصبانیت نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از ایران

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل مدعی شد که در صورت عدم بازگشت تحریم‌های سازمان علیه ایران، شورای امنیت به شدت تضعیف می‌شود. به گزارش العالم، گلعاد اردان، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در گفتگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که اگر شورای امنیت تحریم‌ها علیه ایران را بازنگرداند، اقتدار و همچنین توانایی‌اش در تصمیم‌گیری در خطر نابودی قرار می‌گیرد. او ادامه داد: با این حساب، شورای امنیت به نهادی تبدیل می‌شود که حامی تروریسم به جای متوقف کردن آن است.
 
درخواست دادستان کل کشور از رئیس جمهور

دادستان کل کشور از رئیس جمهور درخواست کرد ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری در مساجد و تکایا را که مورد تصویب ستاد ملی کرونا نمی‌باشد را رفع نماید. تنها چند روز مانده به آغاز ماه محرم و مراسم عزاداری یکباره خبری در برخی رسانه ها منتشر شد که حکایت از ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری در مساجد و تکایا و به طور کلی مکان های سرپوشیده داشت.این خبر برای عزاداران و هیأت های مذهبی شوک بزرگی قلمداد می شد زیرا پیش از این گفته شده بود در تکایا و مساجد با ارتفاع بالای سقف برگزاری چنین مراسمی ایرادی ندارد.حالا تنها با گذشت 3 روز از آغاز ماه محرم الحرام حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور از رئیس جمهور درخواست کرده است از آنجا که ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری در مساجد و تکایا توسط معاون وزیر بهداشت اعلام گردیده و جزو مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا نیست این ممنوعیت رفع شود. دادستان کل کشور گفته است با عنایت به اینکه ممنوعیت برگزاری مراسم در مساجد و تکایا و محیط های بسته جزو مصوبات ستاد ملی کرونا نبوده و ناگهانی توسط معاون وزیر بهداشت اعلام گردیده و انتقادات فراوانی را به همراه داشته است؛ لذا مقرر فرمائید برگزاری مراسم در مساجد و تکایا با رعایت همان دستورالعمل های بهداشتی مصوب مجاز اعلام شود.
 
کدام یک از بزرگان اصلاحات به حق شناس پیامک داده بود؟

مدیرعامل بنیاد باران به اظهارات حق‌شناس درباره پیامک یکی از بزگان اصلاحات برای انصراف وی از ریاست شورای شهر تهران واکنش نشان داد. محمد جواد حق شناس امروز در حاشیه برگزاری جلسه علنی شورای شهر تهران گفت که تا الان کاندیدای ریاست شورای شهر تهران بوده، اما لحظاتی پیش پیامکی از سوی یکی از بزرگان اصلاح طلب برایش ارسال شده تا از کاندیداتوری در ریاست شورای شهر تهران انصراف دهد و بر همین اساس انصراف خود را اعلام کرد.
 
در همین راستا، شایعاتی درباره توصیه سید محمد خاتمی به حق‌شناس مطرح شد. جواد امام با اشاره به این اظهارات عنوان کرد: فکر می‌کنم در این مورد بیشتر خود ایشان باید پاسخ این سوال را بدهند، بزرگی که مدنظر ایشان بوده و پیامک داده چه شخصی بوده است. وی افزود: با این حال اگر مجموعه دفتر آقای خاتمی مدنظر باشد، ایشان نفیا و اثباتا بار‌ها اعلام کرده‌اند که در ساز و کار شورا و انتخابات‌های از این قبیل وارد نشده و نخواهند شد قطعا مدنظر اقای حق شناس هم آقای خاتمی نبوده، چون چندین بار رئیس دولت اصلاحات در حضور همه اعلام کرده که وارد این مباحث نمی‌شود و این حق اعضای شوراست و اختیار دارند و باید در این باره تصمیم بگیرند.مدیرعامل بنیاد باران عنوان کرد: بهتر است آقای حق‌شناس خودش جزئیاات این مساله را بگوید تا گمانه‌زنی در این خصوص صورت نگیرد و به کسی هم نسبت اشتباه داده نشود، اگر پیامکی به ایشان داده شده قطعا مشخص است که این پیامک متعلق به چه کسی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۲
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۸۷
۹۹.۹۹ درصد مسئولان دولتی و غیر دولتی و مجلسی ها و مجمع و ... و بستگانشان گوشی هایشان آیفون است!!!!!
در حقیقت عمده واردات گوشی آیفون برای مردم عادی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
خوب در دست همونا دیده شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
همون توییتم با ایفون زدن
گرفتار شوخی شدیم
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
درود بر کاربران اصولگرا . ... از گوشی آیفون تا بورس تا عراق و امریکا و ویلتموس ..... میگما . آیا شما اصولگرایان برای رسیدن به مدینه فاصله ای که دنبالش هستید اینقدر هم شتاب و عجله دارید . خداییش مردم را چگونه میبینید . بی الاهی به این پرسش من جواب بدهیید . واقعا بالای سر هر انسانی همان خدایی که همه انسانها را خلق کرده مغز و شعور و اندیشه . اراده قرار داده . تفکر و گفتمان سیاسی و دینی و مدهبی شما در مورد عقل و علم و اندیشه چیه ؟ منظورم این هست که بعد از مدتی به دلایل سیاسی و مصلحتی زمانی از اندیشه سیاسی که برای مردم اطاعت آنرا را واجب میکنید بعد از مدتی از لن اندیشه ها و مواضع سیاسی عدول میکنید واقعا یک ذره برای شعور مردم قایل هستید ؟ ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
جراید: ۲۵ درصد از ارزش بورس نابودشد
کجاهستند روزنامه های سینه چاک بورس بویژه روزنامه د.ا. ؟؟؟؟ چرا دیگر نمودار مقایسه ای بلزدهی بورس رابادیگربازارها منتشرنمیکنند؟؟؟!!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
شرعتمداری کیهان هم عشقش مک بوک های شرکت اپل است!!!!!
حق با رهبری است. چرا باید یک گوشی لوکس و بسیار گرانقیمت آمریکایی دست به دست شود (البته بین پولداران نو کیسه و بعضی مسئولین!) در حالیکه تحت شدیدترین تحریم ها هستیم از طرف آمریکا هستیم! جالب اینجاست که به دلیل تحریم بسیاری از قابلیت های این گوشی هم در ایران کار نمی کند اما چشم و هم چشمی پولداران نوکیسه مجال تفکر صحیح را گرفته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
بهت ده تا منفی دادم‌. چون ماشین ضد گلوله خارجی هست . پراید سوار نمیشن . خودرو ساز خودش خودروی ملی سوار نمیشه . یک میلیون منفی هم برات کمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
شم اول پروکسی ات رو قطع کن که پرچم کشورت بیفته تو قسمت نظرات بعدش بقیه رو متهم کن به نوکیسگی!
بعدش تو این شرایط هزینه سفر حج خودش قد یک گوشی آیفونه! خوب برای چی باید رفت سفر حج و پولش رو داد سعودی ها از همین آمریکای تولید کننده آیفون سلاح بخرند تو سر یمنی ها؟
فقط مشکل شد گوشی آیفون؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
زالی: ایران در بین سه کشور دنیا از لحاظ آلودگی کادر درمان به کرونا قرار دارد
چرایی آن یک کار کارشناسی دقیق است و اجرای راه حل های جامع
1
ادعای عجیب بنیاد مستضعفان بر مالکیت زمینهای یک روستا با قدمت ۳۰ ساله و قصد تخریب انها در عین عذر خواهی جناب رییس از دیگرانی که والا مقامان بودند ؛ گافهای اخیر اداره اوقاف در مورد جنگلهای هیرکانی شمال و کوه دماوند این سوال را در ذهن هر انسان ازاد اندیش میپرورد که فلسفه وجودی این تشکیلات چیست؟ دکان و دستگاهی برای روسای نجومی بگیر انها و بلعیدن ایران عزیز است و یا نهادهایی برای حل مشکلات محرومین و مستضعفین؟ کارکرد همینهاست که یک به یک جمع میشود و صدِ نارضایتی مردم را میسازد.حمایت مردم را داشته باشیم تا تمام دنیا هم نتوانند به ما زور بگویند و اگر مردم را از دست دادیم هیچ چیز نمیتواند ما و کشورمان را نجات دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
این سوال به ذهن می اید که چطور تو نا اگاه رو هوا یک چیزی را طوطی وار تکرار می کنی از دیگران؟
اول برو بدان بعد بیا ابگو!
تورج
| Germany |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
شما لطفا راه دانستن رو هم یاد میدادی تا کسی طوطی وار از رسانه ها تکرار نکند . یا منظورت اینه کسی حرف نزنه اصلا ؟؟
گلایه صریح رهبر انقلاب از واردات گوشی لوکس آمریکایی) از ان بدتر اینه که انقلابی نماها با ظاهر کاملا انقلابی و با شعارهای انقلابی دستشون از این گوشیها و در دفترکارشون رایانه هایی از این مارک است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
این انقلابی نماها که میگی نود درصد پستهای مهم دولتی را در دست دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
حاج‌حسین رو میگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
قابل توجه حاج حسین و دوستان در کیهان
روزنامه جمهوری اسلامی! برخی دوست دارند کرونا ان ها را شکست دهد. نوش جانشان. اینها هر چه تعدادشان کمتر شود سطح کیفی جامعه بالاتر می رود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
بدیش اینه که خودشون نمی میان پدر دیابتی من فوت کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
فاجعه اش از تو روزنامه که دنبال...هستی نیست
درخواست دادستان کل کشور از رئیس جمهور برای لغو ممنوعیت ) اقای دادستان حفظ سلامتی واجب است حتی اگر یک درصد به احتمال ابتلا ی افراد در این نوع مراسم اضافه شود اینکار اشکال شرعی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
این آقا دادستان کیست
اقای امیر ابادی خواب بودی عافیت باشه. الان متوجه شدی که مشکل کجاست ؟ بقول امم حسین اگر دین نداری لااقل ازاد مرد باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
مشکل اینجا است است که دنبال فروش نفت هستند و فکر می کنند نفت نباشد یک چیزی را کم دارند
خوب مانند کشورهایی که نفت ندارن بودجه را ببندید و هزینه های بیخود را قطع کنید و پول های سرگردان که می شود با ان ایران را از نو ساخت را به تولید ببرید که جهش اقتصادی ایجاد می شود
متاسفانه چند مورد مراجعه بنده به مکانهای عزاداری متاسفانه در هیچکدام پروتکلهای بهداشتی رعایت نشده بود و مجبور شدم که برگردم واقعا با این شرایط ودر آستانه پاییز شرایط واقعا نگران کننده است
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
گندش درمیاد کرونا دمارتونو در میاره
انگار عمدی هست در ابتلای ملت ب این کرونای کوفتی تا انتخابات امریکا و خریدن زمان اهل دلاش میگیرن ینی چی اخه کدوم عقل سالمی میپذیره رفتن تو مکان مسقف برا عزاداری رو
چرا فکر میکنیم زاکانی باید متفاوت از بقیه باشه اون هم مثل بقیه مردم مثل بقیه مسئولین قبول کنیم در طول تاریخ هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نگرفته
گوشی امریکایی. قطعات و موتور آمریکایی قطعات هواپیما امریکاییست . اکثر گوشی های شرکت های بزرگ تولیدی هسته اصلی و مرکزی گوشی ها مربوط به شرکت های امریکایی هست که در غرب تا شرق تولید میشوند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
منظور کالایی است که با برند امریکایی ان هم گران قیمت وارد می شود است
امروز وقتی باران میبارید از پشت پنجره وقتی نگاه میکردم میدیدم که باران بر روی خانواده های کم حجاب و بی نماز هم‌میبارد . با خودم گفتم که شب از کاربران اثولگرایی تابناک بپرسم که واقعا چرا چنین هست . چرا درخت میوه ای که در حیاط انها هست خیلی میوه داده . ولی در اصل طبق سخنان‌ سیاسی مسولین نباید چنین باشد
مراسمات چیست که دارید ترویج می دهید؟ مراسم خودش جمع رسم است و جمع بستن مراسم کاملا اشتباه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
به بای ترویج کلمه های درست فارسی، فقط مینویسند و مهم نیست با نگارش عربی باشه یا فارسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
تابناک، استاد غلط نویسی
علت شکست سرمایه گدران در بورس مربوط به پول های هست که در داد و ستد حرام و حلال رعایت نشده و در این فرایند خرید و فروش زنان بی حجاب با ثروت های نامشروع باعث سقوط ارزش سهام بودند . یعنی مال حلال با مال حرام قاطی شده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
ای نکه مال حرام باعث فساد ها در جامعه می شود شکی نیست
ولی بورس در همین دو ماه 200 درصد رشد کرده والان 30 درصد پایین امده که باز سوده است
احمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
عزیز برادر، 200 درصد رشدی که هیچ منطق اقتصادی و سیاسیشتش نیست، یعنی کشک، یعنی کلاه گذاشتن سر مردم بدبخت و بیچاره و بیرون کشیدن سرمایه ها و اندوخته هاشون. مطمئن باشید که به زودی گند همه چی در میاد... هرچند برخی حقشونه، مخصوصا اون صاحب خانه هایی که با گرفتن پول چندین برابر رهن از مستأجر بیچاره، سرمایه برای بورس جور کردن.... جدا جای حق نشسته
یکی از اشکالات اکثر مسئولان اینست که همیشه در ایران بوده اند و اگر خارج شده اند دیپلماتیک و کاری بوده و فرصت تحقیق راجع به کشورهای دیگر نداشته اند و لذا مقایسه ای از وضعیت کشور ما با دنیا ندارند.از قدیم گفته اند بسیار سفر باید تا پخته شود خامی. هنوز برخی مسئولان ما فکر میکنند در کشورهای غربی گرسنه وجود دارد. این در حالیست که هر امریکایی بیخانمان در روز سه وعده غذای گرم عالی دریافت میکند و ماهانه ۵۰۰ دلار معادل دوازده میلیون تومان فود استمپ دریافت میکند و اینروزها هر امریکایی بیکار شده از کرونا علاوه بر حقوق دریافتی خود در زمان اشتغال معادل ۲۴۰۰ دلار در ماه بیمه بیکاری اضافه بر ان حقوق دریافت میکند یعنی مثلا زن و شوهری که قبلا ۵۰۰۰ دلار دریافت میکردند حالا و بعد از کرونا ۱۰۰۰۰دلار دریافت میکنند .این علاوه بر ان کمک هر نفر ۱۲۰۰دلاری است که دولت به مردمش بخاطر کرونا داده و بنابراین اوضاع در امریکا به ان بدی که مسئولان ما فکر میکنند نیست. تمام اطلاعات بنده موثق و از یکی از نزدیکانم که ساکن انجاست بدست امده و عزیزان در اینباره تحقیق نمایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
خوب مگر این جا نیست؟
جناب رهبری راجع به اوضای اقتصادی این روزا علی الخصوص بورس هم تذکراتی بدهند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
این شمایی که خودت ر زدی به...
رهبری ۱۰ ساله داره در مورد مسایل اقتصادی
تذکر میده. اگر الان به بدبختی کامل نرسیدیم بخاطر همین تذکرها بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
ندیده و نخوانده نظر دادن یعنی همین ....اصلا تذکرات رهبری اقتصادی بودند و ایشان غیر تذکرات اقتصادی چیزی نگفتند
تورج
| Germany |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
آقای روحانی در جلسه مجازی به مناسبت هفته دولت فرمودند از ابتدای دولت یازدهم تاکنون حقوق کارمندان شش برابر شده و فرهنگیان پنج برابر . ؟؟؟؟؟نمیدونم حقوق منو به کی دارن میدن
روحانیونی که مردم را با سخنانی مانند ما اینجا گرونا نداریم . ما شفاعت شما را تضمین میکنیم . ما کرونا را شکست میدهیم . کرونا حریف ما نیست . نذر کرده هستیم . ......اگر مردم کرونا گرفتند باید بشدت محاکمه و پاسخگوی همان مردمی باشند که در مسجد فاصله اجتماعی را رعایت نمیکنند . مثلا چون مردم و فروشنده و خریدکننده و بازاری و کوچه و خیابان رفت و امد میکنند چرا باید مسجد تعطیل باشد ؟وقتی رستوران باز هست چه ربطی دارد مردم غذای نذری نخورند ........پاسخ این هست که ان رستوران و ان‌فروشگاه و فروشنده هیچوقت چنین ادعای را نکرده که بدون ماسک وارد شوید و بی خیال کرونا . اما اینها ادعا دارند بیایید ما سلامت شما را تضمین میکنیم .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اولا نذر کرده نه و نظر کرده!
دوما نظر شما در مورد مترو و اتوبوس و پاساژها و ... چیه؟
خداوکیلی مثلا فکر میکنید زاکانی نعوذبالله کارش خیلی درسته؟ و نباید پارتی بازی بکنه؟ این آقا و امثال اون فقط شعار دادن و کاسه داغتر از آش شدن حربه اشون هست و تمام. حیف و صد حیف از خون شهدا. آقای زاکانیِ رانت خوار به قول خودت جواب شهدا رو چی میدید؟
کسی میدونه اقایان احمد خاتمی و علم الهدی این شبها در کدوم تکیه عزاداری میکنن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
در خفا و تنهایی عزاداری میکنند
از احمدی نژاد سوال کردند چرا با هاشمی که شما را به مقام استاندار رسانده بود در افتادی . ایشلن گفتند آخه کسی غیر هاشمی نبود ......... نه داداش . لیدر سیاسی و تیورسین و اتاق فکر اصولگرایان خصوصا ان بخش های ارتجاعی پشتوانه سیاسی و حمایت مالی و تبلیغی برای احمدی نژاد را انجام دادند که ایشان بتواند با روش های پوپولیستی و ارمانی بخش های خسته فکری و دهنی و اقتصادی که بعد از انقلاب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
چی ؟
الکاظمی به ترامپ گفت اجازه نمیدهیم که عراق یک سکوی باشد برای اینکه امریکا در عراق با ایران و ترکیه آسیب وارد کند ....... سوال . تابناک ؟ چرا در سایت های داخل کشور از ترور مخالفان سیاسی در عراق و اعتراضات جدید مردم عراق هیچ خبری گفته نمیشود . ؟ واقعا یک‌مقداری به فهم و شعور سیاسی مردم و شهروندان احترام کنید ؟ اگر اخباری را در مورد عراق یا چین یا انگلیس و امریکا میگویید مطالب را همانطور که هست بیان کنید . متاسفانه هم روزنامه و سایت و تلویزبون و رادیو روز و شب فقط خبرها را تحلیل و تفسیر میکنند . در صورتی اصل مطلب این هست که تحلیل و قضاوت را بابد به مخاطبان و کاربران داد . ابنطور نیست ؟
اگر محمد خاتمی بیشتر از این در سیاست ورود کند در تاریخ چهره ماندگار سیاسی یاد نخواهد شد . من که از تفکر دمکراسی و اقتصاد خصوصی مطلب مینویسم . نطرم این هست که محبوبیت سیاسی حدود و اندازه و زمان مشخصی دارد . ایشان دیگر نباید در زمان فعلی کشور که راه اصلاحات سیاسی و اقتصادی و اجتماعی بسته شده جلوتر برود . چون مردم هر چقدر تلاش کردند با منطق دمکراتیک به نهادهای انتصابی را متقاید به اصلاحات کنند نشد که نشد بلکه جامعه بیشتر بسمت عقب برگشت . اصولگرایان با تفکر ارتجاعی میگویند ما بابد به دهه ۶۰ برگردیم . چون ارمانهای انقلابی ما با لوازم دهه ۶۰ قابل تحقق هست . پرسش این هست . یعنی در حوزه اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و حتی شکل پوشیدن لباس و آرایش مردم و حتی فکر کردن مردم باید دولت مشخص کند . کارخانجات جز متصرفات دولت شود که در آن کارخانجات خودیها هم مدیربت کنند هم خودیهای فرودست جامعه شاغل باشند . . در حوزه توسعه سیاسی حزب فقط یکی باشد حزب الاه ....در حوزه فلسفه و علوم عقلی دستاورد غربیها را قبول نداریم .......در حوزه اجتماعی در شهر شهروندان را تفتیش کنیم .....آیا واقعا برگشت به گذشته چه افتخاری بود . روغن و قند و شکر و سیگار کوپنی ؟
دوستانی که امروز از سقوط بورس نگران شدن چرا وقتی ۱۱ ماه تمام بورس میتاخت و شما هم میگفتید بتاز سمندر یادتون رفته ؟؟ طرف پارسال با ۷۰ میلیون وارد بورس شده ۳ ودنیم میلیارد سود کرده حالا بگذار یک و نیم میلیارد اصلاح بخوره ؟؟؟وقتی کارشناسان اقتصادی به جناب همتی میگفتند این راه کنترل بازار ارز نیست طرف گوشش بدهکار نبود ؟؟ منطقی ترین عدد شاخص حرف یک میلیون واحد حباب شاخص هست ؟؟ متاسفانه دولت کاری کرده که خیلی ها دنبال پول باد اورده باشن و شاخص براشون روزی ۵ درصد سود بده ؟؟ اخه کمی منطقی فکر کنید تا کی صعود ؟؟؟ کارخانه ای که تو پول کارگرش مونده یا اصلا وجود نداره سهامش چند برابر شده ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
کدوم کار حضرات از روی منطق هست که این یکیش باشه ؟؟؟ دولت برای اینکه جلوی دلار ۵۰ هزار تومانی رو بگیره چاره ای جز سرگرم کردن مردم تو بورس نداشت ؟ همین حالا هم تمام کالا و خدمات با دلار ۴۰ تومانی داره به مردم عرضه میشه ؟؟
اینطور که از ظاهر امر مشخص هست چون مراسم مذهبی و بحث کرونا طبق حکم حکومتی از حیطه دولت خارج شده است . لذا دادستان باید متوجه میشد که چنین دیتوری از دولت ساقط هست . و در دست دولت در سایه هست . همه ایرانیان مدانند که یه ماه به دولت روحانی ابلاغ شده است که مساجد و مقبره ها و مراکز مذهبی را به اهلش واگذار کنید که تخصص در همان انور دارند و دولت در بحث فیضه و مراکز مذهبی و ارتباط ان با کرونا ورود نکند .
باید ورود تمام اجناس امریکایی به ایران ممنوع شود
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
شما حتما کاسب محصولات چین هستی زبل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
پروکسی ای که استفاده می کنی ساخت آمریکا نباشه!
تورج
| Germany |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
امریکا خودش ممنوع کرده !!!! ملت ول نمیکنن
لب تاب برادر حسین ساخت کشور اسکتبار است ؟؟؟ فردا باید حسین خان در انظار عمومی انرا نابود کند تا مشتی بر دهان استکبار بزنیم ؟؟ یا حسین میرحسین ؟؟؟؟!!
ان الانسان لفی الخسر
به درستی که انسان زیانکار است
ان الایران لفی الخسر
امریکا قطعات هواپیما را منع میکند یا صادرات فرش و پسته به امریکا را محدود میکند .
پاسخ ها
ناشناس
| Afghanistan |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
شما مثل اینکه تازه از خواب بیدار شدید. کدام صادرات فرش و پسته به امریکا؟ کدام جواز صادرات قطعات هواپیما به ایران. بگیر بخواب. این جوری راحت تر زندگی می کنیم. هر چی می کشیم از نادانی ما و امثال شماست.
استاندار هاشمی ( احمدی نزاد ) بعد از مدتی اصولگرایان متوجه شدند که با نطارت سخت استصوابی و باطل کردن احزاب و رقبای سیاسی حتی در دایره خودشان مانند . هاشمی . موسوی و کروبی و منتطری و اردبیلی . شریعتمداری ..... که اختلاف سیاسی داشتند ) باز مردم دنبال اصلاحات بودند . لذا دنبال سربازی بودند که بتواند در میدان ملارزه اصولگرایان با تخریب شخصیت های باشد که اصولگرایان فکر میکنند در اینده در مقام ارتقا میابند . لذا در فرایند انتخابات دهه ۷۰ سکشت میخوردند . به احمدی نزاد گفتند چند تا شعار را برای عوام فریب مردم انتحاب کن . بگو هاشمی دنبال ثروتمندان هست . . بگو غرب گرا هست . لباس ساده بپوش . مردم دنبال خودت در خیابان مثل دو میدانی . کوچک و بزرگ از سر دوش هم را بیفتند که به یک بسته ۵۰ هزارتومانی که شما از خودرو به بیرون پرتاب میکنی . یعنی شکل جدیدی از دولت پوپولیستی را اجرا کن . بقیه مراتب اداری و ساپورت سیاسی و فکری را ما اصولگرایان هدایت میکنیم فقط کاری کن هاشمی بالا نیاد چون .........
چند روز قبل که شایعه ممنوعیت واردات گوشی بالای ۳۰۰ دلار افتاد ،چند روزه قیمت این گوشی ها ۳ برابر شد و جماعتی به نوا رسیدند.تقریبا اجزا و تولید همه گوشی های ایفون در چین است و نه در امریکا و در ثانی گوشی یک وسیله شخصی مثل لب تاب است که میتوان ان را از یک کشور به کشور دیگر برد و اگر ممنوع شود تکلیف کسانی که در خارج تهیه کرده اند یا از خارج امده اند چه میشود؟
مقصر اصلی مسئولین هستند که پسران و دختران شان را برای زندگی و درس به آمریکا می فرستند و آنها با استفاده از رانت از آمریکا گوشی لوکس وارد ایران می کنند . باید ابتدا از رفتن فرزندان مسئولین نظام به آمریکا جلوگیری کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Afghanistan |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
کلا موضوع را عوض کردید.
من نفهمیدم چه فایده ای برتی کشته شدگان هواپیما داشت اینکه در موشک اول سالم بودند!! جز نمک ریختن بر زخمی چه دردی را دوا کرد ؟ بدبخت اوناژی که مردند و و بستگانشان که داغشان تازه شد !
از وسایل زیادی در زندگی روزمره استفاده می‌کنیم که اکثرا تولید آمریکا یا تحت لیسانس آمریکا هست، از لپ تاپ و کامپیوتر و خیلی چیزهای دیگر. فکر نکنم اقتصاد ایران اینجوری درست بشه، خدا خودش رحم کنه
اگه فیلم اون جلسه رو دیده باشین متوجه می شوید که جلوی اعضای هیت دولت تبلتهای آمریکایی هست
من طرفدار گوشی آیفون نیستم ولی حاضر به خرید گوشی هواوی ساخت کشور دیکتاتوری شی جن پینگ کرنا گستر برادر چین هم نیستم
علت اینکه مردم تا پولی به دست می اورند با عجله از کشور خارج شده و در کشورخای همسایه و دور سرمایه گذاری می کنند چیست؟
آیفون رو هم در چین میسازند.
مراسم ها سخنان رهبری که می فرمایند هرچه ستاد کرونا گفتند همان است کسی دگر هیچ خواهشی غیر از این نداشته باشد برای مراسم امام حسین ع
سه روز عید فطر چه کار کرد و به طور بی سابقه آمار کرونا را بالا برد ولی این چند روز خدا می داند وای از پاییز خدا را به خیر بگذرد
واقعا" اگر دنبال فامیل بازی هستید یک سری به شرکتهای آب نیرو، مپنا ، پروژه های شرکتهای نفت و گاز و پتروشیمی بزنید آنوقت میفهمید علت عقب افتادگی کشور در صنعت برخلاف ادعای مدیران این شرکتها چیست؟؟!!
جالب اینه که امریکا ما رو تحریم کرده ولی ما حاضر نیستیم کالاهای امریکایی رو تحریم کنیم.
البته گوشی ها امریکایی را نورچشمی های خصولتی به همت و تلاش !!!دولتمردان دلسوز!!!! با ارز 4200تومانی وارد می کنند.علی برکت اا..
كاپيتان شهبازي را مي فرستاديد تا آموزش ببينه
کشور باید آزاد باشد برای همه قشرها. هیچ جای اسلام نداریم که برای فرد پولدار تصمیم گیری شود که این را بخرد و یا نخرد. اما مسولین بایستی این امور را مدیریت کند. مثلا عمده ارز ما در 3 سال اخیر خرید مسکن در ترکیه شده است که عددش بسیار بسیار از این نیم میلیارد بالاتر است. و دولت و حاکمیت هیچ برنامه ای برای این موضوع ندارد.
فکر کنم قراره ایران خودرو و سایپا گوشی موبایل تولید کنن
چرا دلار آمریکا را نمی گویید که این قدر خواهان دارد؟
خب اگه مسافرت تخلف بهداشتيه جريمه سنگين كنيد!
خب اگه جنس لوكس آمريكايي وارد كردن تخلفه باهاش برخورد كنين!
خب اگه آمريكا دشمن ماست چرا اجازه ميدين سرمايه هاي آيندمان را پرورش بده؟
خب اگه مسئولين مستخدم ملت هستن و براي خدمت ميان چرا با هزار و يك حيله؟
اگر يكي مسائل بهداشتي را رعايت نكند ضمان شرعي دارد حالا اونايي كه محصولات آمريكايي را كه بعضا ابزار جاسوسي داخلشونه وارد و مصرف ميكنن و باعث قتل نفس و نقصان امور كشور و تامين دشمن ميشن تكليفشون چيه؟چرا هيچ شير پاك خوردهاي با اينا برخورد نميكنه؟
سامسونگ و ال جی و هیوندای هم در اصل امریکایی اند و در کره مونتاژ می شوند
سوال اینه این واردات باپول دولت نیست که .ودولت هزینه نمیکنه برای گوشی.ی
لطفا کسانی که میرن برای مراسم عزاداری و کرونا میگیرن ، تشریف نبرید بیمارستان ، برید همونجا که کرونا گرفتید و همونجا بمونید
قطعات مهم مانند پردازنده و گرافیک اکثرر گوشی ها و کامپیوترها و لپتاپ های دنیا آمریکایی هست.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل