بازدید 36380
پیمانه اقتصادی

نماینده مجلس: در دنیا خودروی ۴ هزار دلاری وجود ندارد؛ اما در ایران خودرو‌های تولید داخل کمتر از ۴ هزار دلار قیمت گذاری می‌شود/ افت بیش از ۱۱ درصدی شاخص کل بورس/ تجارت دوجانبه ایران و ترکیه چند درصد آب رفت؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش قیمت طلا به دلیل وجود ابهام در بهبود اقتصاد جهان، طلای سیاه ارزان شد، وزیر نفت: دولت بر فروش آنی نفت متمرکز است، افزایش ضریب تعدیل سهام به ۲۰ درصد، اول شهریور آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی است و پرداخت وام ۲ تریلیون دلاری به کسب و کار‌های کوچک در چین را در بر دارد.
کد خبر: ۹۹۷۹۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 21 August 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش قیمت طلا به دلیل وجود ابهام در بهبود اقتصاد جهان، طلای سیاه ارزان شد، وزیر نفت: دولت بر فروش آنی نفت متمرکز است، افزایش ضریب تعدیل سهام به ۲۰ درصد، اول شهریور آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی است و پرداخت وام ۲ تریلیون دلاری به کسب و کار‌های کوچک در چین را در بر دارد.

افزایش قیمت طلا به دلیل وجود ابهام در بهبود اقتصاد جهان

دیروز در بازار‌های جهانی قیمت هر اونس طلا با ۵.۹ دلار افزایش نسبت به روز چهارشنبه به قیمت هزار و ۹۳۳ دلار و ۸۰ سنت معامله شد. قیمت فلز زرد در کمترین زمان هزار و ۹۲۲.۹ دلار و در بیشترین زمان هزار و ۹۵۶.۴ دلار به فروش رفت. قیمت فلز گرانبها دیروز نسبت به یک ماه گذشته ۹۲ دلار و نسبت به یک سال گذشته ۴۲۷ دلار افزایش داشت.

رویترز نوشت: امروز طلا به خاطر بازپس‌گیری افت ۳ درصدی روز‌های اخیر افزایش یافت. پس از آنکه مدارک فدرال رزرو نشان می‌داد که ابهام همچنان برای بهبود اقتصاد به دلیل بیماری کووید ۱۹ وجود دارد قیمت طلا هم تا حدودی رشد کرد.

طلای سیاه ارزان شد

دیروز در بازار‌های جهانی قیمت نفت برنت با ۱.۲۳ دلار کاهش بشکه‌ای ۴۴.۱۴ دلار به فروش رفت، قیمت نفت وست‌تگزاس آمریکا هم کاهش ۱.۴۳ دلاری داشت و هر بشکه از این نفت به قیمت ۴۱.۵ دلار معامله شد. قیمت بنزین بیش از ۴ دلار کاهش داشت و نفت کوره و گازوئیل کاهش‌هایی ۳ و ۸.۷ دلار را تجربه کردند. خبرگزاری رویترز نوشت روز پنج‌شنبه قیمت نفت تحت تأثیر نگرانی از تقاضا به دلیل احتیاطی که کشور‌های اوپک پلاس دارند، کاهش یافت. البته گزارش فدرال رزرو آمریکا راجع‌به بهبود اقتصاد هم به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا بر قیمت نفت تأثیر گذاشت.

در این میان، ایمیلی اشفورد تحلیلگر انرژی در بانک استاندارد چترد گفت: در حالی که بازار نفت از نظر بنیادی احتمال دارد به سمت عادی پیش برود، بخش زیادی از قیمت متأثر از عرضه است. در صورتی که تقاضا به سمت کاهشی پیش رود قیمت‌ها افت خواهد کرد. این تحلیلگر گفت: تقویت ارزش دلار هم تا حدودی روی قیمت نفت تأثیر داشت. از آنجایی که قیمت نفت با دلار معامله می‌شود، افزایش ارزش دلار، طلای سیاه را برای خریداران با دیگر ارز‌ها گران‌تر می‌سازد؛ بنابراین تقاضا کاهش یافته و قیمت هم پایین می‌آید.

وزیر نفت: دولت بر فروش آنی نفت متمرکز است

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه بهتر نیست دولت به جای تکیه بر پیش فروش بلند مدت نفت بر فروش آنی تمرکز کند، توضیح داد: دولت بر فروش آنی متمرکز شده است، در واقع فروش آنی نفت یعنی آنکه بتوانیم هر قدر می‌خواهیم نفت اضافه بفروشیم و کسی هم جلوی ما را از نظر داخلی و قانونی نگرفته است و درآمد حاصل از نفت فروخته شده را به خزانه واریز می‌کنیم. وی درباره اینکه در بررسی ابهامات طرح عرضه نفت در بورس چه مسائلی باید مدنظر قرار گیرد، گفت: این موضوع در جلسه روز گذشته کمیسیون بودجه مجلس مورد بحث و بررسی‌هایی قرار گرفت و در پی ارائه توضیحات کارشناسی، بسیاری از نگرانی‌های نمایندگان رفع شد. زنگنه با بیان اینکه نگاه مجلس در طرح فروش اوراق سلف نفتی کمک به وزارت نفت است، تاکید کرد: قرار است، مشکلات قانونی و جزئیات این طرح طی این چند روز در جلسه مشترک دیوان محاسبات، وزارت نفت، سازمان بورس و اوراق بهادار و کمیسیون برنامه و بودجه بررسی و حل شود زیرا قرار نیست کار خلاف قانونی انجام شود.

افزایش ضریب تعدیل سهام به ۲۰ درصد

محسن خدابخش، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: ضریب تعدیل سهام در حساب تضمین مشتریان اعتباری از ۱۰ درصد به ۲۰ درصد افزایش یافت. وی گفت: این مصوبه روز شنبه ابلاغ و از روز یکشنبه دوم شهریور اجرایی خواهد شد. با توجه به کاهش قیمت سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه، این تصمیم مناسب و منطقی است.

افت بیش از ۱۱ درصدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (۲۹ مرداد) به عدد یک میلیون و ۷۵۷ هزار واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته ۱۱.۳ درصد افت را تجربه کرد. به نقل از ایرنا؛ در چهار روز معاملاتی این هفته بورس نمادهای ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری غدیر، بانک صادرات ایران، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت بندرعباس در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند. در هفته‌ای که گذشت سایر حمل و نقل، محصولات کاغذی، کاشی و سرامیک، سایر واسطه گری های مالی و سیمان، آهک و گچ با بالاترین درصد بازدهی همراه بودند.

در مقابل خرده فروشی، منسوجات، لاستیک و پلاستیک، دستگاه های برقی، محصولات کامپیوتری، الکترونیکی و نوری، بانک‌ها و موسسات اعتباری، فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط، بیمه و بازنشستگی، قند و شکر، اطلاعات و ارتباطات، وسایل ارتباطی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، سرمایه‌گذاری‌ها، فعالیت‌های هنری، سرگرمی و خلاقانه، کانی غیرفلزی، انبوه سازی املاک و مستغلات، محصولات چوبی، زراعت و خدمات وابسته، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، ماشین آلات و تجهیزات، استخراج سایر معادن، خودرو و قطعات، چاپ، فنی و مهندسی، واسطه‌گری‌های مالی و پولی، رایانه، دارویی، شیمیایی، استخراج کانه‌های فلزی، استخراج ذغال سنگ، فلزات اساسی، پیمانکاری صنعتی، هتل و رستوران، محصولات فلزی، استخراج نفت و گاز به جز اکتشافات، عمده فروشی، مخابرات، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، فرآورده‌های نفتی و چند رشته‌ای صنعتی از جمله نمادهایی بودند که بازدهی منفی را با خود در بازار به همراه داشتند.

اول شهریور آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی است

رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: شنبه یکم شهریور آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل است و این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد. به نقل از صدا و سیما، امید علی پارسا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۳۱ مرداد آخرین مهلت مقرر قانونی برای ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل مصادف با روز جمعه و تعطیل است لذا براساس قانون، روز شنبه یکم شهریورماه، آخرین مهلت قانونی برای ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی خواهد بود. وی از مودیان مالیاتی خواست هر چه سریع‌تر نسبت به ارائه اظهارنامه الکترونیکی عملکرد سال ۱۳۹۸ خود اقدام کنند. پارسا تاکید کرد: کسانی که در موعد مقرر اقدام به ارائه اظهارنامه نکنند مشمول ۳۰ درصد جریمه غیرقابل بخش خواهند شد. کارشناسان سازمان امور مالیاتی با افزایش ساعت کار اداری در شعب منتخب امروز و روز جمعه همچنین شنبه یکم شهریور آماده ارائه خدمات به مودیان مالیاتی هستند. برای مالیات مقطوع عملکرد که نیاز به ارائه اظهارنامه ندارد نیز افراد تنها با تکمیل یک فرم می‌توانند مراحل پرداخت مالیات را انجام دهند و از طریق الکترونیکی نیز قابل انجام است. مالیات مقطوع عملکرد مشاغلی که سال گذشته مالیات آن‌ها تا دو و نیم میلیون تومان بوده است امسال بدون افزایش اعمال می‌شود. برای مالیات دو و نیم تا پنج میلیون تومان با چهار درصد افزایش و ۵ تا ۱۰ میلیون تومان با هشت درصد افزایش و بالاتر از ۱۰ میلیون تومان ۱۲ درصد افزایش در نظر گرفته شده است.

پرداخت وام ۲ تریلیون دلاری به کسب و کارهای کوچک در چین

براساس اعلام بانک مرکزی چین، وام‌های اعطایی قابل توجه به کسب و کارهای کوچک در پایان جولای به ۱۳.۷ تریلیون یوآن (۱.۹۸ تریلیون دلار) رسیده است. به نقل از رویترز، این رقم در مقایسه با ماه گذشته با افزایش ۲۷.۵ درصدی مواجه شده است. براساس بیانیه بانک مرکزی چین، نرخ بهره این وام‌ها در جولای به طور میانگین ۵.۲۷ درصد بوده که در مقایسه با سال گذشته ۰.۹۱ درصد کمتر است. رگولاتور پولی چین اعلام کرد که سیاست‌های پولی مدبرانه در آینده انعطاف‌پذیرتر و مناسب‌تر خواهد بود و نرخ بهره نیز به سمت نرخ بهره تسهیلات وام میان مدت (MLF) و عملیات بازار باز سوق داده خواهد شد.

تجارت دوجانبه ایران و ترکیه چند درصد آب رفت؟

بر اساس آمار‌های منابع رسمی ترکیه، در نیمه نخست سال ۲۰۱۹، تجارت کالایی ایران و ترکیه حدود ۳.۹ میلیارد دلار بوده که از این میزان، حدود ۱.۲ میلیارد دلار صادرات ترکیه به ایران و ۲.۷ میلیارد دلار واردات ترکیه از ایران بوده است. در نیمه نخست سال ۲۰۲۰، تجارت ترکیه با ایران کاهش حدود ۷۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ تجربه کرده و به حدود یک میلیارد دلار رسیده است. طی این مدت، واردات کالایی ایران از ترکیه کاهش ۴۴.۶ درصدی را شاهد بوده و به ۶۵۲ میلیون دلار رسیده؛ در عین حال، صادرات ایران به ترکیه کاهش حدود ۸۵ درصدی را تجربه کرده و به ۴۱۷ میلیون دلار رسیده است.

دلیل عمده کاهش ارزش صادرات کالایی ایران به ترکیه افت بیش از ۹۹ درصدی صادرات کالا‌های نفتی ایران به این کشور بوده است، به طوری که بیش از ۷۶ درصد از افت ۸۵ درصدی صادرات ایران به ترکیه مربوط به این گروه کالایی است. بیشترین ارزش صادرات کالایی ایران به ترکیه مربوط به فصل ۳۹ کتاب تعرفه (پلاستیک و اجزای آن) بوده و بیشترین ارزش واردات کالایی آن نیز به فصل ۸۴ (دیگ‌های بخار آب گرم، ماشین آلات و وسایل مکانیکی، اجزا و قطعات آن) اختصاص داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۱۱
کاملا درست است آقای نماینده
چون جان مردم و ایمنی حتما بیش از ۴ هزار دلار هزینه دارد و ضمنا پول ملی شان هم ارزش دارد
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
فکر کنم داری برای طبقه مرفه چونه میزنی،بابا عامه مردم رابچسب که یا ندارن یا بی کیفیتش را دارن و خدا خدا می کنن وسیله شون به خرابی نیفته که بدبخت عالم میشن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
قیمت کذاری خودرو واقعی نیست و حاشیه سود آن به جیب دلالان و سفته بازان می رود که این امر موجب زیان انباشته برای خودروسازان می شود.
قیمت را واقعی کنید اگر صرفه داشته باشد خرید می شود نداشته باشد خرید نمی شود فقط نکته در این هست که باید قیمت واقعی شود باید واردات هم آزاد باشد تا انحصاری در تعداد تولید نداشته باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
شرکت های خوصی در حال از دست دادن نیروی های متخصص شان هستند چون عادت کردند به ریال حقوق دهند یک جایی ضربه تفاوت حقوق داخل با خارج را خواهیم پرداخت
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
درست است !! اتفاقا در جهان نيز حقوق ماهانه يك كارگر 127 دلاري هم وجد نداد !! اصلا وجود ندارد !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
اقای نمایند خودروسازان!!!
مردم به ریال حقوق میگیرند نه دلار !!!
کارگران وکارمندان حقوق بگیررابا نماینده ها مقایسه نکن که فقط ۲۰۰ میلیون تومان حق مسکن گرفتند !!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
جناب نماینده ! اگرریاضی تان خوب است محاسبه کنیدیک کارگر درابتدای دولت روحانی باچندماه حقوقش میتوانست یک پراید بخره والان اوضاع اش چگونه است؟؟؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
اقای نماینده کامنت های منفی مردم را بادقت بخوانید
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
نماینده ای که فقط چیزایی که به نفعشه رو با قیمت جهانی مقایسه میکنه، نگفت هیچ جای دنیا حداقل حقوق 80 دلاری وجود نداره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
حقوق در خارج 2 هزار دلاره در ماه اینجا 100 دلاره پول ملیشون هم بی ارزش نیست اینجا دلار را میبره بالا بعد با خارج حساب میکنه جل الخالق پس چرا حقق را مقایسه نمی کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
کامممممممممممممملا صحیح است....

پس حقوق ها را هم به دلار پرداخت نمایید لطفا....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
جناب آقای نماینده
در همون دنیایی که داری ما رو باهاش مقایسه می کنی، حقوق یه کارمند ماهی چهار هزار دلاره
قیمت یه خودرو معمولیشون ده هزار دلاره که بسیار بهتر از بهترین خودروی داخلی ماست
یعنی با دو ماه و نیم حقوقشون میتونند خودرویی رو سواربشند که ما تو خوابمون هم نمی بینیم
در بهترین حالت، به این حرف شما مغالطه میگند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
جناب نماینده در هیچ جای دنیا دستمزد هفتاد دلار در ماه وجود ندارد ولی دراینجا وجود دارد. تو ایران فقط یک طرف ماجرا رو که به نفعشونه میگن
saeed
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
یک جستجوی ساده در اینترنت خودروهای زیر 4000 دلار در جهان را نشان می دهد. فقط مقایسه کنید خودروی 3600 دلاری تویوتا ماتریس 2006 را با پراید....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
ازاین مردم نجیب خجالت بکشبد و بااین حرفها نمک برزخمشان نپاشید
مهدی
| Germany |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
آخه کجای دنیا دیدی که قیمت کارخانه رو قیمت بازار تعیین کنه؟؟؟سیستم مالیاتیتون که فقط برای کارمنداس.آقازاده هاتون که مشغول بردن و فرار کردن.کلا گل و بلبلبه
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
بله جناب خودرو زیر ۴۰۰۰دلار وجود ندارد حقوق آنها هم زیر ۴۰۰۰ دلار نیست شما عزیزان با حقوق یک ماهتان میتوانید یک خودرو آنچنانی بخرید اما ما با حقوق دو میلیون تومانی باید چندسال انتظار
بکشیم خدا می داند ق
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
چرا سایپا در لبنان خووی اوریون را ۱۵۰۰ دلار میفروشد؟۱
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
عزیزم اول روحانی حقوق و مزایا ۴۰۰ هزار تومان الان ۲ میلیون و هشتصد هزار تومان یعنی ۷ برابر ولی پراید ۲۰ میلیون بود که شده ۹۰ میلیون یعنی ۴/۵ برابر شما اگر زندگی اروپایی میخواهی باید بری اونجا
مخاطبب تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
یه معلم اونجا با حقوق سه ماهش تویوتا لندکروز میخره اینجا چی؟!خواهش میکنم شعور مردم رو دست کم نگیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
در کشوری که منابع ملی هستند باید همه چیز با سوبسید به مردم داده شود.
این نماینده مگر فرق اقتصاد دولتی و خصوصی را نمیداند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
اگر جای دولت بودم حقوق نمایندگان مجلس را با یک گارگر همسان میکردم آنوقت ببینیم بازهم اینطور صحبت میکندخجالت داره بخدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
در دنیا به کارمند و کارگر هم ماهی 200 دلار حقوق نمیدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
چرا فقط خودرو را با دنیا مقایسه میکنید . در دنیا دستمزد و حقوق زیر 200 دلار هم وجود ندارد . و قتی نمی توانید تولید کنید چرا تولید می کنید
اونا به کارگر چقدر دستمزد می دهند و شما چقدر !؟ انها هم اگر قرار باشد خودروی مشابه خودروی ایرانخودرو ارایه بدهند حتما کمتر از اینها در میاید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
باید گشایش در حقوق ها اتقاق بیافتد و حقوقمان با حقوق بین اللملل یکسان سازی شود و بعد قیمت ها آزاد شوند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
روزی 100 دلار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
ترکیه و امارات و عراق و قطر و عربستان و بحرین به کارمندان خود بین 3 تا 10 هزار دلار ماهیانه حقوق می دهند
و البته بهترین خودرو تویوتا دا 16 هزار دلار قسطی با بهره 3 درثد سالانه میفروشند
آقای نماینده ای که میگی خودرو کمتر از ۴۰۰۰ دلار در هیچ جای دنیا نیست این را هم در نظر بگیر که در هیچ کجای دنیا حقوق کارگر ۱۰۰ دلار نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
بله همین پراید را در سوریه و عراق میتوانید 3000 دلار قسطی بخرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
کدوم خودرو 4000 دلاره؟ اینا دلار رو به قیمت 4200 از دولت میگیرن و بعد با مشتری 24000 تومن حساب میکنن. با دلار 4200، همه ی خودروها بالاتر از 10000 دلار هستن.
نمایتدگان قبل از نماینده شدن: همه چیز گرونه و ما ارزونش میکنیم
بعد از رای آوردن : همه چیز ارزونه باید به قیمت جهانی برسه
مگه واحد پول ما دلار است که قیمت هایمان‌ را با خارج از ایران مقایسه می کنی. قیمت خودرو در ایران غیر واقعی است چون هزینه های حاشیه ای بسیار بالایی دارد مثل حقوق پرسنل اضافی سفارش شده
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
حالا که هم کیفیت خودروهای ما خوب است و هم قیمت آنها، پس لطف کنید خودروهای ما را صادر و خوروهای خارج را وارد کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
مزایای کارکنانشون رو ببینید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
درود بر تو علی آقا . هزاران درود . دقیق ترین جواب برای این نماینده همین جمله بود . از کیفیت خودروی داخلی میگه و قیمت مناسبش اما از تعرفه واردات هیچی نمیگه
واقعا جالب که با چه منتی میگن خودرو 4000 دلاری در دنیا وجود نداره اخ مگه ما توی ایران با دلار حقوق میگیریم ؟ الان یک کسی ک قانون کار حقوق میگیره با دلار حساب کنی ماهی 100 دلار درامد داره در صورتی که همون شخص توی خارج حداقل 2500 دلار حقوق داره
حقوق ها را هم آقای نماینده با دلار مقایسه کند. کجای دنیا یک معلم ماهانه ۱۵۵ دلار حقوق میگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
خیلی جاها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
ناشناس ۱۲:۲۱ اون خیلی جاها که می گی مردمش نه نفت دارن، نه این همه منابع معدنی دارن، نه تاریخ و چنین ریشه ای دارن، نه این سطح از قشر تحصیل کرده دارن، نه موقعیت استراتژیک دارن، نه پتانسیل گردشگری و جذب سرمایه دارن. درد اونجاست که کشوری با این همه پتانسیل مردمش در سطح کشورهایی زندگی کنند که یک درصد چنین پتانسیلی رو ندارن
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
خیلی جاها: کشور تهران، کشور اصفهان، کشورشیراز، کشور تبریز. فقط کلان کشورها ...
درست میگه نماینده مجلس
خودروی داخلی با نمونه های خارجی قابل رقابت است
اینها نمایند مردم هستند ؟
دیگه رای نمیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
اگررای میدادیداینجوری نمیشد
ناشناس
| France |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
۱۲:۴۳
ایشون میگه دیگه رای نمیدم یعنی شرکت کرده شما میگی اگه شرکت کرده بودی اینجوری نمیشد؟ حالت خوبه؟...
ناشناس
| Canada |
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
رای بدیم ندیم همینه باید از چند نفر دستچین شده یکی را انتخاب کنیم پس خودمان را زحمت نمیدیم.
یک نماینده مجلس : درردنیا خودروی ۴ هزاردلاری نداریم !!!!!!
اقای نماینده!!!
دردنیا حقوق صد دلاری داریم؟؟؟؟؟!!!!!
مگرمیشود قیمت خودرو برمبنای دلار محاسبه شود وحقوق کارگر وکارمند براساس ریال؟!!!!
شمانماینده کارگر وکارمند ومردم هستید یا نماینده کارفرماوخودروساز ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
دمت گرم گل گفتی
اگر خودروی چهارهزار دلاری وجود ندارد ( خودرو دست دوم چهارهزار رلاری وجود دارد)درآمد چهار هزاردلاری چی؟؟؟؟!!!!
آقای نماینده دلسوز خودروسازان اینم بدون در دنیا حقوق کارگر هم در ماه 100 دلار نیست
فکر نکن مردم ما متوجه نمیشن نه برعکس
آقای هاشمی فرض بر اینکه در دنیا خودرو 4000 دلاری نداریم آیا در همون کشورها حقوق 120 دلار در ماه داریم؟!!! یه دوری تو همین کشورهای همسایه بزنبد و ببینید حداقل حقوق ماهیانه چقدر است ... کار شما و امثال شما شده قیمت ها را به دلار حساب کردن و حقوق به ریال دادن ... مرد حسابی وقتی با دلار حساب میکنی و دلار تو این یکی دو سال 6 برابر شده.. آیا حقوق و دستمزد مردم هم تو همین مدت 6 برابر شد ؟؟؟
اقای نماینده مجلس در دنیا خودرویی با چهار هزار دلار تولید نمیشود بله ولی با اون دنیایی که شما مقایسه می کنی یک کارگر با سه ماه حقوق خودروی شش هزار دلاری میخرد اما اینجا کارگر با سه ماه حقوق پیکان مدل ۴۷هم نمیتونه بخره و حقوق یک کارگر در ماه هفتاد دلار هست که برای خرید خودروی چهار هزار دلاری شصت ماه حقوقش را باید پس انداز کند و خودش در وسط بیابان تشنه و گرسنه و لخت بخوابد ....
خودروهایتان را با همین قیمت صادر کنید! ایا کارگرماهر ماهی صد دلار وجود دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
یکبار یک دستگاه سمند صفر کیلومتر بردند انگلستان
و یک نمایشگاهی گفت 500 دلار ارزش دارد
انهم بخاطر رینگ و لاستیک ها و صایعات اهنش واسه دوب فلزات !؟؟!!!!!؟
با سلام فرمایش نماینده مجلس بسیار محترم و قابل تامل است جناب نماینده در دنیا حقوق 100و 150و 200(در ماه )دلاری نیز وجود ندارد ولیکن در ایران قشر زیادی از کارگران و فرهنگیان حقوق بسیار پایینی دریافت میکنند ..
مگه حقوق و درآمد ما بر اساس دلاره, چه رمز و رازیه همه نماینده ها و دولتی ها سنگ این خودرسازها رو به سینه میزنن, بالاخره یه چیزی هست دیگه!
جناب نماینده تاوان عدم موفقیت دولت درکنترل قیمت دلار راباید مردم بپردازند؟ مردم به ریال حقوق میگیرند نه دلارحضرت اقای نماینده !!!
آقای نماینده خودت سوار همین خودروی باکیفیت داخلی میشی؟...چرا قبل نماینده شدن باخودروسازا مشکل دارین ولی بعدا ک توی مجلس راه پیدامیکنید از طرفداراشون میشید و نگران ضررکارخونه ها؟
در دنیا خودرو چهارهزاردلاری وجود ندارد! در دنیا حقوق ماهیانه 80 دلاری وجود دارد؟؟؟ از جمله در نیروی کار صنعت خودروسازی.
یک نماینده مجلس : درردنیا خودروی ۴ هزاردلاری نداریم !!!!!!
اقای نماینده!!!
دردنیا حقوق صد دلاری داریم؟؟؟؟؟!!!!!
مگرمیشود قیمت خودرو برمبنای دلار محاسبه شود وحقوق کارگر وکارمند براساس ریال؟!!!!
شمانماینده کارگر وکارمند ومردم هستید یا نماینده کارفرماوخودروساز ؟؟؟؟؟
آقای سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی اول اینکه آنچه در ایران در حال حاضر با نام خودرو تولید می شود در حقیقت چهار چرخی است در حد فرقون که با آن بیشتر می توان نام ارابه مرگ داد. دوم : شما امروز پراید را به قیمت 6000 دلار به مردم با هزار دنگ و فنگ می فروشید. سوم پیشنهاد می کنم سری به کشورهای پیشرفته دنیا بزنید تا ببنید با همین 6000 دلار چه خوردوهای می توانید خریداری کنید. چهارم: اگر برایتان به صرفه نیست لطفاً در تمام خودروسازها را گل بگیرید و اجازه بدهد خودرو سازان خارجی از کشورهای آلمان، ژاپن، کره، آمریکا، انگلیس ( باستثنای چین و فرانسه) بدون دریافت 200 در صد حق گمرکی خودرو به ایران صادر کنند تا ببینید چه خودروهای با چه قیمت های می تواند در اختیار مردم قرار بگیرد.
اگه در هیچ کجای دنیا خودرو ۴۰۰۰ دلاری وجود ندارد، این رو هم اضافه کنید که کمتر در دنیا حقوق ۱۳۰ دلاری وجود دارد.
ما هم گفته این نماینده مجلس انقلابی به زعم خودشان قبول داریم ملت که مانند حضرت عالی حقوق 40 تا 50 میلیونی نمی گیرند که ماشین 4 هزار دلاری ارزان است در کشور گویا شما هم مانند دولت به توهم دچارید حداقل به کشورهای همسایه سری بزن تا ببینی حقوق ملت و کارمندان کشورهای جهان چند است بنده فوق لیسانس و بارها به کشورهای عربی منتطقه زمانی که درهم 200 تومان بود سر زدم باید به شما بگویم من در یکی از وزارت خانه های مشهور ایران مشغول به کار هستم ماهانه حقوقم 310 دلار بیشتر نیست بعد حقوق هر کشور اشغالی بری سرچ کنی بعید است یک فوق لیسانس 310 دلار حقوقش باشد...
جناب نماینده، در دنیا کارگر 5 دلاری هم وجود ندارد برای هشت ساعت کار روزانه
بله درسته در دنیا خودروی 4000 دلاری نداریم. ولی در دنیا اشغالهای بی کیفیت تولیدی ایران رو هم نداریم. اینجوری باید گفت که اگر قرار بود این اشغالهای ایران در دنیا تولید بشه حتما قیمتش از 4000 دلار کمتر هم میشد. شک نکنید.
اقای نماینده کاری برای مردم نمیکنی حداقل نمک رو زخم نپاش .اخه کجا یه لگن رو به قیمت ۹۰ ملیون باید بخری اونم با این همه ایراد فنی که داره .
اولا اگه خودروهای ایران خودرو قابلیت رقابت با نمونه های خارجی رو داره چرا اجازه رقابت منصفانه نمی دید؟
دوما اگه قیمت گذاری تون رو میخواهید بر اساس قیمت های جهانی انجام بدید چرا پیله ای تنیدید به دور ایران که کسی حق رقابت منصفانه با شما رو نداره؟
البته جوابش ساده اس چون از قبل خودرو خیلی جاهای خاص دارند تغذیه می شن و منبع درآمدی برای دولته که لنگه دیگه اش کنترل سوخت است ...
نماینده مجلس در حال حاضر خودروهای تولید داخل کمتر 4 هزار دلار قیمت گذاری می شود در حالیکه در دنیا خودروی 4 هزار دلاری وجود ندارد... مگر مردم ایران به دلار حقوق میگیرند...
سید قاضی زاده هاشمی حقوق کارگر و کارمند در دنیا از چند دلار کمتر نیست ترا به جدت کجای دنیا پول ملی را اینقدر راحت بی ارزش می کنند . اقلا روی زخم مردن نمک نپاش ترا به جدت
جناب آقای نماینده مردم !!! در دنیا حقوق ماهی 100 دلار هم وجود ندارد.
عجب! پس نمایندگان انقلابی هم فهمیدند بالاخره معنی بی ارزش شدن پول ملی چیه؟
اگر منظورشان دلار اقای جهانگیری است(4200)تومنی که اون مال ملت نیست درست میفرمایید که با اون فقط برای پورشه مازوراتی و و ولی اگر دلار 23 هزارتومنی ملت را میگویید با مبلغ ان اگر بر دلار اقای جهانگیری تقسیم کنیم خیلی مشین است که میتوان خرید بد نیست اقای قاضی زاده هاشمی سرچی در اینترنت کنند تا قیمت واقعی خودرو های جهانی را تماشا کنند ........................
آقای قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس .که میفرمائیددر دنیا خودرویی کمتر از ۴۰۰۰دلار نیست.ولی ما اونو تولید و دست مردم میدهیم.آیا میدانید یک کارگر و کارمند بر حسب ریال حقوق می گیرند.و همین لگن رو بعد از چند سال باید تهیه کنند.راست میگی اگه نماینده ای و کاری از دستت بر میاد راهکاری بده و به دنبال اون راهکار باش.تا حالا شعار حتی مگسی را جابجا نکرده
در دنیا 60 درصد مردم زیر خط زیرین فقر نیستند ،بفهمید !!!
چنان صحبت مبکنید که انگار مردم ایران در بهترین وضعیت اقتصادی نسبت به مردم دنیا به سر میبرند !!!!!!!
هیچ خودرو سازی در دنیا از کارگران مفت بهره نمی برد !!!
در هیچ جای دنیا زه روی در آپشن به حساب نمی آید !!!
در هیچ جای دنیا این همه رانت و اختلاس در خودرو سازیها وجود ندارد !!!
در هیچ جای دنیا استخدامی های خودرو سازیها را سفارش شده های نمایندگان مجلس تشکیل نمیدهند !!!
در هیچ جای دنیا نمایندگانش بعد از اخذ رای از مردم ، درست در نقطه مقابل مردم قرار نمیگیرند !!!!
در هیچ جای دنیا اینطور نیست که مجلس نمایندگان وجود داشته باشد ولی هر روز اقتصادش با تلاطم های آنچنانی مواجه باشد !!!!
در هیچ جای دنیا ..... باز هم بگم ؟
اقای نماینده تنها در ایران که درامد اکثر مردم زیر 500 دلار هست. اکه راست میکی اجازه واردات خودرو بدین شما اندازه کارحانه تولید تویوتا از مردم تعرفه میگیرید درسته شما بیشتر میفهمید
آقای نماینده سایپا خودرو تولید خود را در لبنان یک هزار و پانصد دلار می فروشد یعنی با دلار بیست و سه تومان می شود سی و چهار میلیون و پانصد هزار تومان ! برایش می صرفد اما همان را در ایران یکصد میلیون تومان به ملت مظلوم ایران می فروشد . چرا این موارد را بیان نمی کنید چقدر نفع برایتان داشت ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
کدوم بدبخت لبنانی میاد محصولات سایپا رو بخره؟
جناب آقای نماینده مجلس! در دنیا (البته دنیای متمدن و کشورهای متوسط رو به بالا) حقوق زیر ماهی 2-3 هزار دلار هم وجود ندارد! لطفا شما هم حداقل حقوق وزارت کاری را ماهی 2 هزار دلار بدهید بعد ماشین رو بکنید 10 هزار دلار اصلا...
واقعا وای به حال ما... درامد مردم اینجا که به دلار نیست که مقایسه می کنن. حساب کن یه کارمند یا کارگر اینجا چند ماه یا حتی سال باید کار کنه بتونه پول فرغونی که اسمشو گذاشتین ماشین بخره؟ اونور چطور؟
در دنیا خودروی 4 هزار دلاری وجود ندارد؛ اما در ایران خودروهای تولید داخل کمتر از 4 هزار دلار قیمت گذاری می شود...


در دنیا حقوق 2000 دلار در ماه هم کمتر نداریم، اینجا حقوق کمتر از 200 دلار داده می شود.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
عزیزم اگر راهت می دهند برو جایی که به کارگر ۲۰۰۰ دلار حقوق می دهند اگر نه به حقت راضی باش
به جای قیمت پراید، درآمد ماهانه یک کارگر را بر حسب دلار در رسانه ها بیان کن!
در دنیا به خودروسازها یارانه هم میدهند؟ یک یارانه ساده همین برق مفت و همین امکانات مالی و...
اقاي نماينده دركجاي دنيا حقوق ماهانه 100 دلار مي باشد و كدام خودرو ازبي كيفيت به پرايد ميرسد
بله در دنیا خودرو به روز ۴۰۰۰ دلاری وجود ندارد.‌ چون اصلا خودرویی که ۲۰ سال از طراحی آن میگذرد تولید نمیشود.
آقای محترم نماینده مجلس شما زحمت بکش سطح پرداختی حقوق را هم به متوسط دنیا برسان و ارزش پول ملی را هم بالا ببر تعرفه ورود خودرو را کاهش بده ورقابت ایجاد کن چشم ما هم خودرو به قیمت جهانی می خریم
کاملا درسته ولی حقوق 110 دلاری در ماه هم نمیکیرند و تورم 70 درصدی هم ندارند
این نماینده که قیت گذاری خودروهای (لگنهای) ساخت ایران را به دلار قیاس می کند بگوید درآمد چندر غاز ایرانی ها به ریال هست؟ در این مملکت جمع اضداد سالهاست به این نتیجه رسیده ام که با کار کردن متعارف نمی شود بجایی رسید یا باید دزد و رانت خوار و آقازاده و ژن خوب بود یا مردۀمتحرک بود .
ممکنه از ایران خودرو بخوام یه ماشین به دست من برسونه با قیمت ۴ هزار دلار؟
نماینده محترم مجلس، در کجای دنیا لگنی به نام پراید هنوز تولید می شود؟ در آفریقا هم اجازه نمی دهند مردم سوار همچین تابوتی شوند. ضمن اینکه در کجای دنیا بهای چنین ارابه مرگی برابر با دستمزد چند ساله یک نفر است؟
تابناک کاش وسط این همه خبر حداقل یه جا برای تبلیغات در نظر گرفته بشه که به نفع همس و اما بعد،آقای نماینده انگار یادتون رفته وظیفه دولتها ساخت خودرو و باشگاه داری ورزشی نیست، وظیفه دولت حمایت از هم تولید کننده و هم مصرف کننده هست، لطف کنید شفاف سازی بنمایید در سال خودروسازها چقدر سود و زیان میکنن، شفاف سازی کنید باشگاه داری دولتی در سال چقدر سود و زیان برای مردم داشته، چجور میشه توجیه کرد دولت برای ساخت مدرسه و اداره مدارس از مردم کمک میخواد و مردم رو به مدارس غیرانتفاعی حواله میده ولی برای باشگاه داری ورزشی در تمامی رشته ها پول پاشی میکنه، نماینده محترم لطف کنید شفاف سازی کنید مدیران و کارمندان باشگاه های دولتی در هر سال چقدر حقوق و هزینه دریافت می کنن، هزینه مسافرت و اردوهای خارجی باشگاههای ورزشی دولتی برای ملت چقدر آب میخوره؟
در دنیا کشوری مثل ایران هن وجود نداره. در دنیا ماشین بی کیفیتی مثل ماشین ایرانی هم وجود نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
در ئنیا ملتی مثل ملت ایران وجود نداره
اولا بله خودرو 4000 دلاری در هیچ کجا دنیا وجود ندارد.این هایی هم که شما میدی اسمش خودرو نیست فکر نکن شما دارید خودرو به مردم می دهید.ماشین های موتوری اسباب بازی کودکان اونور از اینها ایمن تر و آپشنال تر هست






ثانیا در هیچ کجای دنیا حقوق ماهیانه کارمند و کارگر 1000 دلار نیست .حواست به اینم باشه
فکر نکن مردم ساده لوح هستند
مگه شما حقوق و دستمزد مردم رو با دلار میدین که انتظار دارین آشغال های تولید داخل رو متناسب با قیمت دلار به ملت قالب کنید
به اون نماینده مجلس که میگه در دنیا خودروی 4000 دلاری نیست بگید در دنیا کارگر 100 دلاری هم نداریم.
حقوق ماهي ١٥٠ دلار چي؟ اون شركت هايي كه خودرو توليد ميكنن به كارمندان و مهندسان شون ماهي ١٥٠-٢٠٠ دلار حقوق ميدن؟
در دنیا هم حقوق دو میلیون تومنی هم وجود ندارد. آخه نماینده ای که از اقتصاد چیزی نمیداند چرا نماینده شده
بله خودرو ۴ هزار دلاری صفر نداریم ولی خودرو دست دو با همین قیمت و حتی کمتر داریم که ده ها مرتبه بهتر از تولیدات داخلی سایپا و ایران خودرو هستند.
در ضمن در دنیا حقوق ماهانه ۱۰۰ دلار هم نداریم. با حفوق ۱۰۰ دلار ۴۰ ماه طول میکشد که شخص با فرض پس انداز ۱۰۰ درصدی بتواند خودرو ۴۰۰۰ دلاری بگیرد! البته اگر تا آن موقع گران نشود و از خط تولید خارج نشود و ...
... در دنیا خودروی 4 هزار دلاری وجود ندارد...
بله . 10 هزار دلاری وجود داره و با دو تا سه ماه حقوق میتونند یکی از با کیفیت ترین خودروهای دنیا رو بخرند...
مردم با 20 تا 30 ماه حقوق می تونند پراید که یکی از بی کیفیت ترین خودروی جهان هست بخرند...

خودتون میدونید جمله زیر سراسر توهم هست:
... کیفیت خودروهای داخلی قابلیت رقابت با همتایان خارجی خود را دارند...
پس چرا نماینده ها و یا خانوادهاشون سوار خودروی داخلی نمیشن؟
جناب امیر حسین قاضی زاده نماینده محترم مجلس خوب بود میزان حقوق ها رو هم در دنیا میگفتید
اقای امیرحسین قاضی زاده هاشمی لطفا قیمت 206 معادل 10 هزار دلار است در بازار خودرو سازان فرغون هم 4000 دلار نمی دهند
جناب قاضی زاده فرمودید در دنیت خودرو 4000دلاری وجود ندارد
این ره هم می فرمودید در دنیا ی که شما ازش حرف می زنید حقوق کارگر کمتر از 1500 دلار نیز وجود ندارد
مثلا شما نماینده مردم از نوع دو اتیشه اس هم هستی؟!!!!
چی فکر می کردیم .چی شد!!!! ،3
از نماینده مردم کلات بپرسید خودت خندت نمیگیره ، وقتی میگی خودروی داخلی نیازمند تامین ارز هست ؟؟؟؟
پس‌اینهمه سال که به بهانه تولید خودروی داخلی انحصار ایجاد کردید داستان چی بوده ؟
طبق‌معمول رانت ؟؟؟ آخر عاقبت این مملکت بخیر شه ، البته خیلی بعیده دیگه
خودرو نمیزنید که لگنه
اقای هاشمی اشاره کرده اید که" در حال حاضر خودروهای تولید داخل کمتر 4 هزار دلار قیمت گذاری می شود در حالیکه در دنیا خودروی 4 هزار دلاری وجود ندارد" چه کسی باید این خودرو را بخرد؟ مثلا یک کارمند ؟ حقوق کارمند در کجای دنیا بر حسب دلار با حقوق کارمند در ایران برابر است. وقتی یک کارمند 2000 دلار در ماه حقوق بگیرد با چند ماه حقوقش می تواند یک خودرو بخرد. در ایران چی؟ حقوق کارمند مثلا 5 میلیون تومان است (می شود حدود 200 دلار). اگر می خواهید قیمت خودرو را بر حسب دلار حساب کنید؛ بقیه قیمت ها(مانند حقوق) را نیز بر حسب دلار حساب کنید
هیچ کجای دنیا خودروی با طراحی 30 سال پیش رو با قیمت بیش از 500 دلار نمی فروشن
حقوق مردم هم به دلار بدید.کجا حقوق استاد دانشگاه با دکترا 320دلار هست.
دلار رو بکنید صد هزار تومان بعد بگید توی دنیا هیچکی نمی تونه ماشین هزار دلاری تولید کنه ولی ما می تونیم
آقای نماینده:
خودرو پژو 206 کار کرده , صد در صد فرانسوی با 60 , 70 هزار تا کارکرد فقط 1500 دلاره( یعنی درآمد ده روز کار یک گارسون که روزی ده ساعت کار کنه ) اینجا پژو 206 ایرانی _ چینی چنده؟
بسمه تعالی
بله آقای قاضی زاده در ایران عزیز حقوق به ریال است و هزینه و ماشین خریدن و خانه خریدن و .....متاسفانه به دلار
با سلام
لطفا به اقای سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده بگید تو همون دنیا که ماشین زیر ۴۰۰۰ هزار دلاری نیست حقوق کارگر و کارمند هم ۱۵۰ دلار در ماه نیست از این حرفتون خجالت بکشید
...
اقای نماینده لازم نکرده شما تریبون صحبت های خودرو سازان بشید
در دنیا کارکر 150 دلاری در ماه هم وجود ندارد
اگر دوا نمیکنی نمک نزن به زخم ما
اگر رها نمیکنی نخند به تلخ اخم ما
...در هبچ جای دنیا هم کارگرش روزی سه دلار حقوق نمی گیره
نماینده مملکت ماراباش !!!
شما وکیل مردم هستید یا خودروساز؟؟؟!!!!
مگرملت به دلارحقوق میگیرند؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
از ماست که بر ماست
آقای قاضی زاده هاشمی لطفا یک نگاهی هم به حقوقهای کارکنان در دنیا داشته باشین در کدام کشور حقوق ماهیانه 200 دلار است ؟؟؟ ...
جناب نماینده ما دوجور کشور داریم که یکی سازنده و یکی وارد کننده
90 درصد کشورهای سازنده درامد ماهیانه بالای 1000 دلار دارند ولی در کشور شما که سازنده هم هستید به زور 180 دلار در ماه و دیگر کشورها هم از 10 دلار درماه بگیر تا بالا که خودرو هم نمی سازند
لطفا ادرس اشتباه ندهید
بله در هیج جای دنیا نباید 20 سال پس انداز کنی تا بتونی یک یک خودرو از رده خارج بخری تنها 8 ماه کافی است...
در دنيا حقوق ماهي ٨٠ دلار وجود داره ؟!؟
به این نماینده مجلس بگید که اولا ایشون با دلار بیست و دو و پونصد هم حساب کرده باشن میشه نود ملیون و این ارزانترین خودرو ایرانه و بقیه همه از این گرانتره و دوما ایشون بفرمایند که در کجای دنیا حقوق کارگر روزی چهار دلاره؟و ایشون نمی دونند که با همین چهار هزار دلار میشه یه گلف نسل دو یا یه اپل یا یه جیپ یا لندرور و یا اوودی یا ماشین های دیگه تا مدل ۲۰۰۵ خرید که صدها برابر پراید ایمنی و کاربرد داره و مهمتر از همه ایا این نماینده نمیدونن شما الان پراید رو به اروپا عرضه کنی به جرم برنامه ریزی برای نسل کشی دادگاهی میشی... مثلا خود شما ماشین چهار هزار دلاری سوار میشی؟در همون ابتدای کار بهتون یه پارس دادن که اکثرتون عارتون میاد سوار اونم بشید
«کیفیت خودروهای داخلی قابلیت رقابت با همتایان خارجی خود را دارند، »
اولا : همین یک جمله ایشان کافی است که بفهمیم این نماینده محترم چقدر اشتباه فکر می کند .
ثانیا :آنقدر قابل رقابت است که حتی مسئولین ایران خودرو حاضر نیستند سوارماشین های تولید خودشون بشوند . شوند .
...
اخه خودروهای الان سال ۲۰۲۱ هستن نه خودوی ۱۹۹۰ پس ۴۰۰۰ دلار هم برای اون خودروها زیاده
در هیچ جای دنیا حقوق استاد دانشگاه سیصد دلار نیست. زیر پنج هزار دلار نیست . سفسته نکن
این را هم بگو در دنیا حقوق کمتر از 100 دلار هم نداریم مرد حسابی اگر تو دنیا حقوق کمتر از 1000دلارپیدا کردی جایزه داری اونوقت قیمت خودرو را افزایش بده
شما دارین با دلار 22000 تومنی چهارجفت لاستیک میبندین به چندتا ورق آهن، اسمشم میذارین خودروی ملی
که سوبارو سامبار پیشش تانک

دیگه از جون ملت چی میخواین؟
بله اونجا که طرف 7000 دلار به ماشینش میده ماهی حداقل 4000 دلار درآمد داره، تو ایران فقط همین وکلای ملت ماهی انقد درآمد دارن، لطفاً با حقوق و دریافتی مردم صحبت کنید نه با حقوق خودتون، چراغ سبز هم به افزایش قیمت ندید، تحلیل و واقعیت رو بلد نیستید از گزینه صحبت نمی کنم استفاده کنید لطفاً.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
نماینده جان
قیمت دلار را صده ار کن پراید میشه ۵۰۰ دلار رازونتر ا د‌چرخه در اروپا
نماینده محترم آقای هاشمی و دیگر دست اندرکارانی که ارزش ریال را بطور دائم در مقابل دلار پایین می آورید و بعد می گویید تنها کشوری هستید که خودروی زیر 4000 دلار تولید می کنید. این دیگر چه قیاس غلطی است که اظهار می کنید؟ ارزش فرضا خودروی تیبا حداکثر 30 میلیون تومان است نه 90 میلیون. حال آنکه فرض شما براساس افزایش غیر موجه نرخ برابری دلار در مقابل ریال است.
ایران‌خودرو تولیداتش رو با خودروهای دنیا مقایسه میکنه؟ در ضمن درآمد مردم ایران رو هم با درآمد مردم دنیا مقایسه میکنه؟
چرا خودروی ۴۰۰۰ دلاری رو با دلار جهانگیری حساب نکردی؟؟؟...
در ایران اگر حقوق 5 میلیون تومانی داشته باشید وبیست ماه هیچ مخارجی نداشته باشید میتوانید ارزانترین وبی کیفیت ترین خودروی جهان " پراید " را خریداری نمائیم اما در هشتاد درصد کشورهای دنیا اینچنین نیست !!! کمترین درامد ماهیانه در اکثریت کشورهای جهان زیر 1500 دلار نیست اما در ایران این رقم 200 دلار است جناب نماینده لطفا کمی هم واقع بین باشید
در دنیا حقوق ۵۰ دلاری هم وجود نداره
بايد از اين آقاى نماينده پرسيد، آيا حقوق مردم را به دلار پرداخت مى كنند كه شما قيمت اتومبيل را به دلار مقايسه مى كنيد!!!!!
به نماینده مذکور بفرمایید حقوق 100 دلاری هم در دنیا دیگه پیدا نمیشه الا ایران
خودرو چهار هزار دلاری وجود ندارد ولی آقای نماینده به پراید واقعا میگه خودرو یا به پژو؟؟!! خودش سوار میشه؟؟!!یا خانوادش؟؟!!!
در دنیا دستمزد ۱۲۰ دلاری هم وجود نداره
... عزیزدل کجای دنیا از جیب مردم چهل سال به یک صنعت فشل یارانه میدهند؟ ایرانخودرو و سایپا که به قیمت هر خودرو یارانه پنهان میگیرند. شما را بخدا اگر صرفه ندارد تولید نکیند. بگذارید ما هم برویم خودرو بی کیفیت خارجی بخریم.
در دنیا پراید و پراید وارها تولید نمیشن... ماشین اقساط واقعین...
به مشتری احترام می ذارن ...
گارانتیشون واقعیه نه یه برگه خنده دار
آقای نماینده حقوق ماهیانه یک معلم در انگلیس بیش از 4 هزار دلار است اما معلم در ایران. حداکثر ۲۰۰دلار می گیرد
اقای نماینده در دنیا سقوط ارزش پول ملی به میزان پنج برابر هم وجود ندارد. خودرو را با ارز 20 هزار تومانی قیمت گذاری می کنید اما مردم ایران با ارز چهار هزار تومانی حقوق می گیرند. اگر امروز یک نفر در ایران ماهی 5 میلیون تومان درامد داشته باشد می شود ماهی 250 دلار . یعنی برای همین خودرو به قول شما چهار هزار دلار باید در امد 18 ماه خود را صرف کند . اما در دنیایی که شما بر اساس ان قیمت گذاری می کنید با حقوق یک ماه می توانند خودرو 4000 هزار دلار ی بخرند. همه که مثل شما نمایندگان حقوق و درامد و امتیازات مختلف که ماهانه سر جمع انها به چند ده میلیون تومان می رسد ندارند. لطفا حالا که برای مردم کاری نمی کنید اینقدر نمک بر زخم انها نپاشید.
آقای نماینده حقوق ماهیانه یک معلم در انگلیس بیش از 4 هزار دلار است اما معلم در ایران. حداکثر ۲۰۰دلار می گیرد
به جناب نماینده بفرمایید سری به اینترنت بزند ببیند با 4000 دلار می توان در کشورهای دیگر خودروهای دست دومی خرید که بارها باکیفیت تر و بهتر از خودروهای نو ساخت ایران است.
نماینده که معتقدی خودرو زیر 4 هزار دلار در هیچ جای دنیا نیست

من هم معتقدم سیب زمینی زیر 0.5 دلار در هیچ جای دنیا به کارگران خودرو سازی نمی فروشند
پس بیا از ما سیب زمینی را کیلویی 0.5 دلار بخرید
چرا همیشه هرچی وام دارید و دفاع دارید از خودروساز می کنید با این دلایل بظاهر منطقی! بیاید همان هزینه را در کشاورزی انجام دهید تا کشاورزان بدبخت هم کمی خیر ببینند
الان صادرات خودرو داریم یا صادرات محصولات کشاورزی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
صد تا لایک داری. کو گووش شنواااا
تو دنیا همچین آشغالیی رو ۱۰۰۰ دلار هم نمی خرن...چه برسه به ۴۰۰۰ دلار....واقعا راست میگه!!!!تکنولوژی ۴۰ سال پیش...ایمنی در حد صفر...راحتی در حد صفر...کیفیت قطعات پایین..موتور پر مصرف و پر صدا....آلایندگی در حد بالا......
ممیشه بفرمایند کدوم ماشین الان تو بازار کمتر از 4000 دلاره!
اقایی که میفرمایی در دنیا خودرو 4هزاردلاری وجود ندارد فقط ایران
من کارمند رسمی شرکت نفتم با ده سال سابقه کار 5/700/000 حقوقمه
میشه چند دلار ؟؟؟ میشه 271 دلار . من هرجای دنیا کار میکردن حد اقل حقوقم 15 هزار دلار بود . یعنی 55 برابر. شما حقوق بده قیمتم افزایش بده .
ممیشه بفرمایند کدوم ماشین الان تو بازار کمتر از 4000 دلاره!
با سلام بر نماینده محترم
اتفاقا حقوق ما هم برمبنای دلار پرداخت میشده و ما خبر نداشتیم
ضمنا مرگ بر امریکا بیایید اول از همه قیمتها را با ریال خودمان بسنجیم نه امریکا که مقایسه شما با دلار ماهیتتان را روشن میکند و اگر نماینده ملت ایران باشید باید با واحد پولمان بیشتر اشنا شوید
البته دلار ۱۰۰۰تومانی نه دلار ۲۶۰۰۰تومانی ،واقعا عوامفریبی حد و حساب ندارد.۱
به آقای نماینده اعلام بفرمایید اولا خودرو های ما کیفیت ندارن .دوم اینکه اگر مقایسه قیمت خودرو میکنید همه جانبه مقایسه کنید.
تو ارو‍با با درآمد حداقل ۳۰۰۰ یورو خودرو مثلا۵۰۰۰ یورو هست.با ارگر ایرانی ۰مقایسه کنید یک کارگر ماهی ۱۰۰ یورو درامد نداره ولی مایحتاجش بقیمت اروپاییهاست.
قیمت دلار رو بالا میبرید حقوق مردم رو هم بالا ببرید.
...
خیلی جالبه نماینده هایی که یک زمانی منتقد سرسخت خودروسازی بودند حالا شده اند مدافع سینه چاک خودروسازی. لطفا یکی پرتغال فروش را پیداکند!
به این نماینده مجلس (آقای قاضی زاده هاشمی) باید گفت توده مردم بین 100 تا 200 دلار در ماه درآمد دارند. به عبارت دیگر، برای خرید همین خودروی 4 هزار دلاری غیر استاندارد و ناایمن باید بیشتر از 3 سال تمام حقوق خود را جمع کنند و هیچ خرجی نکنند. اگر بخواهند حقوق خود را هزینه مخارج زندگی خود بکنند نه تنها هیچی از آن باقی نمی ماند بلکه باید کار دوم هم داشته باشد. این یعنی فلاکت!
در کشورهای دیگر حتی دانشجویان هم به راحتی می توانند یک خودروی استاندارد و ایمن خریداری کنند.
شیپور از سر گشاد نزن ، هفته دیگر اگر دلار دوبرابر شود خواهی گفت در هیچ کجای دنیا خودروی 2هزار دلاری نیست .
آقای نماینده مجلس آیا ملت ایران با دلار دستمزد میگیرند که اینطور مقایسه میکنی هر زمان که توان آنرا داشتی که حقوق ودستمزد را به دلار پرداخت کنی آنوقت این حرف ها را بزن
جناب قاضي زاده هاشمي اگه ميفرماييد خودرو سازي داخلي و بومي است چرا با دلار قيمتگزاري مي كنيد؟ مگر ما با دلار حقوق مي گيريم كه با دلار خريد كنيم؟ ضمنا اين آشغالهايي كه خودروسازي ها ميسازن هزار دلار هم نمي ارزن، طبق گفته اقاي همتي قيمت دلار هم خيلي كمتر از چيزي است كه الان هست پس با دلار ٢٢٠٠٠ تومني محاسبه نفرماييد.
اقای نماینده . درامد به ریال ، خرج به دلار .؟درامد مردم همانند شما نیست ؟ ایکاش همین حرف را قبل از انتخابات میگفتید
ظاهرا این نماینده محترم از قیمت دلار در ایران خبر نداره
آقای نماینده شما نمیخواد از خودروسازها حمایت کنی اونا خودشون به اندازه کافی پدر مردم رو درآوردن
تابناک عزیز
لطفا سلام ما مردم را به اون آقا یا خانو نماینده برسونید و بفرمایید در دنیا خیلی چیزها وجود ندارد که در ایران وجود دارد!!!
ایشان نماینده مردم در مجلس هستند با نماینده خودرو سازها؟؟؟
کجای دنیا برای خرید خودرو توی صف یکساله هستن اون هم با قرعه کشی مسخره؟؟؟
کجای دنیا(البته به غبر از ونزوئلا) ارزش پولون یک شبه نابود شده؟؟
کجای دنیا حقوق کارگر در ماه 100دلاره آقای نماینده؟؟؟
کجای دنیا
کجای دنیا
کجای دنیا
....مردم که سرمایه و دلیل اصلی به منصب رسیدن شما هستن ذلیل و نابود شدن!
جناب نماینده! دانشمند محترم درست می فرمایید!
اما شما که بدون کار کارشناسی سخن میرانید!
آیا به این موضوعات نیز توجه کرده اید؟!
اول اینکه خودروهایی که در ایران تولید میشوند فاقد هر گونه ایمنی فنی میباشند و حتی نوع بدنه آنها نیز از حلبی میباشند!
آیا توجه کرده اید که در ایران حقوق ماهیانه یک کارگر حدود 100 دلار میباشد که خود در دنیا یک رکورد در انتهای رنکینک دنیا میباشد!
کاش قیمت ماشین ها را با درآمد مقایسه میکردید و یک معادله بدست می آوردید که یک فرد کارگر در ایران باید حقوق چند سال خود را برای حرید یک خودرو نا ایمن بپردازد؟
آیا توجه فرموده اید یک کارگر در کشورهای اروپایی و یا عربی با درآمد حدود 5 تا 6 ماه میتواند یک ماشین کاملا ایمن خریداری نماید؟
در پایان آیا در جاده های ایران رانندگی کرده اید؟
آیا شما به کشورهای خارجی مسافرت کرده اید و از نزدیک وضعیت آنها را مشاهده نموده اید یا حتی مطالعه کرده اید؟
پاسخ ها
ایران من
| Finland |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
البته موضوع مهمی را فراموش کردم خدمت شما عرض کنم ! اینکه در کشور ما پول را پیشاپیش دریافت می کنند بدون اینکه مشتری حق انتخاب داشته باشد! اما در بلاد کفر هر روز برای شما تبلیغات فروش ماشین میفرستد که با اقساط پیشنهادی مشتری و حتی در صورت نیاز ماشین را برایتان درب منزل میفرستند! این یک اطلاعات مفید برای بالا بردن دانش شما
رضا
| Switzerland |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
عزیزم وقتی شما وارد یک فروشگاه بزرگ میشوی،قیمت کالاها را بر اساس درامد شما اعلام می کنند یا اینکه شما با توجه به درامدت تصمیم می گیری چه چیز و به چه مقدار بخری؟کی گفته در یک کشور فقیر جهان سومی با درامد یک بیستم اروپا همه باید خودرو شخصی داشته باشند؟متاسفانه پول مفت نفت توقعات را بالا برده الان هم که دیگر نیست کسی نمیفهمد الان باید به فکر پر کردن شکم باشید نه خودرو
البته اینها که ماشین نیستند فرعون را میگه
شما راحت باشید. هر قیمتی که دلتون خواست تعیین بفرمایید. حقوق هم همون ۱۰۰ دلار زیاده. واسه چرا اینقدر دست‌ودل‌بازی می‌کنین؟ سال بعد به ۵۰ دلار کاهش دهید.
اگر اينجور هست اين خودروها را صادر كنيد به دنيا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
اگر افغانستان مجانی برشون داشت من بهتون جایزه میدم
یعنی 4000 دلار برای این فرقون ها ارزونه؟!
آقای نماینده: اول اینکه: پس زحمت بکشید حقوق ما را هم به دلار با همان دنیایی که شما میفرمایید مقایسه کنید. دوم : زحمت بکشید قیمت همان خودروهای بالای چهار هزار دلار را با قیمت خودروهای زیر چهار هزار دلار ما مقایسه کنید بعد از مثلا چند سال کارکرد. یعنی قیمت خودروهای دست دومی که صفرشان بالای چهار هزار دلار هست با خودروهای دست دوم خودتان مقایسه کنید. آن وقت مشاهده می کنید که خودروهای چند هزار دلاری و گران قیمت آنها(بد بینانه) بعد از چند سال کارکرد پنج هزار دلار می شود ولی خودروهای 4000 هزار دلاری شما بعد از 5 سال در بهترین حالت 2500 دلار می شود. یا این توصیف که خودروی 5 سال کارکرد آنها در مقایسه با خودروهای ما تازه نفس است ولی خودروهای شما بعد از چند وقت کمترینش سر سیلندر زدن و عیب گیربکس و غیره می باشد. شماها را که ما میبینیم اعتماد به نفس میگیریم
جناب امیرحسین قاضی زاده هاشمی، شما اگر دقت کنید خودروهای تولیدی در جهان که زیر ۶۰۰۰ دلار قیمت ندارن را با محصولات جدید ایران خودرو مقایسه کنید می‌بینید تفاوت از زمین تا ثریاست، اگر شما چنین خودروهای با استاندارد عالی را تونستید تولید کنید که نمیتونید، مطمعنا قیمتی بیش از ۶۰۰۰۰ دلار به مردم قالب میکنید.
اینم نتیجه رای دادن به اصولگرایان
با سلام
این نماینده باید این را در نظر داشته باشد در دنیا حقوق ماهی 100 دلارو یا کمتر از آن در ماه نیز در دنیا وجود ندارد و ماشین هم استانداردهای خود را دارد که این ماشینهای مرگ ایرانی کمترین استانداردهای ذنیا را ندارند و بعذ باید گفت خودتان چه خودرویی دارید
دوستان دقت کنید این جمله نماینده نیست و گفته به زعم خودروسازان . هرچند که تکرار یک حرف غلط هم غلط است
اگر شما قیمت خودرو خودت رو به دلار عنوان میکنی و با دنیا مقایسه میکنی، حقوق کارگر و رفاه مردمت و ایمنی خودروهات رو هم با دنیا مقایسه کن
زندگی برای مردم به سختی میگذره و با این حرفاتون سخت تر و عذاب آور تر میکنید...
جناب نماینده من یه سئوال از شما دارم:
میشه توی این کامنتها یکی رو پیدا کنید که حرف شما رو تائید کرده یاشه؟
شما دقیقا نماینده کی هستید؟!!!!!!
در هیچکدام از کشورهای خودروساز هم دستمزد ماهانه کارگر زیر صد دلار نیست
بهتره اینطور بگیم تو دنیا کارگر با سه ماه حقوقش میتونه یه خودرو صفر بخره ولی تو ایران با 90 ماه حقوق
واقعا اینهمه کامنت، اینهمه نارضایتی ارزش یه بررسی نداره؟ واقعا ارزش نداره حداقل یه رفراندوم رسانه ای بزارید واسه این خودروسازها؟!!!! یعنی واقعا صدای ما را نمی شنوید؟!!! اگر نمی شنوید که واویلا اگر می شنوید که چرا اقدامی نمی کنید. عزیز من جیب ملت است. باید خودشان راضی باشند. کدام شرع و قانون به شما اجازه میدهد خودروی زورکی به ما بفروشید و نگذارید از خودروهای با کیفیت استفاده کنیم؟
اگه اینقدر مطمینید در مرزها را باز کنید تا ببینید مردم خودروهای مثلا چهار هزار دلاری شما را می خرند یا خودروهای بی کیفیت 20 هزار دلاری را !!!!
ارزش مردم ایران از نظر شما اندازه همین خودرو آشغالیه..؟!
ماشالله شما هم قیمت پراید رو به قیمت جهانی رساندید وبزودی از قیمت جهانی هم خواهد گذشت ...
بله دیگه وقتی قیمت سهامتون به شکل بی معنی از قیمت شرکت بنز بالا میزنه باید هم قیمت ماشین هاتون رو با اون مقایسه کنید. کاش کیفیتتون هم اون بود. نه چیزای کپی شده و قطعات چینی.
آیا این افراد نماینده مردم هستند وای برما ...
اون نماینده که از خودروی۴۰۰۰دلاری داخلی حمایت میکنه، بدونه نگهبان ،صندوقدار، ویا گارسون رستوران ساعتی۱۵ دلار میگیرن تو اون کشورها یعنی ساعتی۳۶۰ هزار تومان!!!!!!...
دوستان عزیز. چرا قبل از اظهار نظر، یکبار متن گزارش را نمیخوانید؟ آقای هاشمی گفته که مدیران خودروسازی این عقیده را دارند نه اینکه نظر خودش این است. متاسفانه بقیه صحبتها هم که دردسترس نیست تا ببینیم نظر خودشان چی بوده
در دنیا دلار 25000 تومانی هم وجود ندارد
آقای نماینده خودت فهمیدی چه گفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر ملاک دلار هست، لطفا حقوق ها به دلار پرداخت کنید، در کشورهای دیگرمختلف که زیر چهارهزار دلار ماشین نیست، حقوق به ریال نمیدن. به مردم
کاری نداره اگر خیلی مردین و راست میگین و ................... بازار را آزاد بذارین تا هر کس کالایش را با هر قیمتی دلش خواست بفروشد ، به شرط اینکه انحصاری در کار نباشد و رقبای خارجی هم با ارز 25 تومنی و تعرفه 100 درصدی بتوانند در بازار حضور داشته باشند. اینکه نمیشه هر کجا به نفع هست دلار را با نرخ بازار آزاد حساب کنین و هر کجا به ضررتون هست حقوق کارگر همان خودرو ساز را 100 دلار بدهید . این به دور از انسانیت و اخلاق و جوانمردی هست . .. آیا حقوق سالانه 1200 دلار در دنیا وجود دارد ؟!!!!!!
نماینده محترم. چطور حقوق کارگران من جمله کارگران همان کارخانه ای که بازدید فرمودید به ریال پرداخت می شود بعد شما صحبت از قیمت خودرو به دلار می فرمائید؟ چرا از استانداردهایی که خودروسازهای جهانی باید رعایت و در تولیدات خود اعمال نمایند صحبت نکردید آیا خودروسازهای داخلی این استانداردها را رعایت می کنند؟ کاش در این بازدید مطالبات مردمی را که عنوان نمایندگی شان را یدک می کشید مطرح می فرمودید.... برای اطلاع از کیفیت خودروهای داخلی کافیست سری به پلیس راهور حوزه انتخابیه خود بزنید و از نرخ مرگ ومیر حوادث رانندگی مطلع شوید....
این چه نماینده مجلسی هست؟
این نماینده مجلس نمی دونست ما در کل دنیا حقوق زیر 1000 دلار نداریم در حالی که حقوق خیلی ها در ایران زیر 100 دلار هست.
ماشالله ...
در دنیای خودروسازی دستمزد کا رگران خودروسازی به این پایینی وجود ندارد
در دنیای خودرو سازی آب و برق و انرژی به این ارزانی در اختیار خودرو ساز نیست
در دنیای خودرو سازی هیچ جا خودروهای 20 و یا 30 و یا 40 سال پیش را تولید نمیکنند
مگر خریداران خودرو حقوف خود را به دلار میگیرند؟
فرمودن کیفیت خودروساز داخلی رقابت میکنه با خودروساز خارجی!!!!

هه هه هه هه .......... خودتم حتما به این حرفت باور نداری ....
واقعاً متاسفم که قیمتها را در ایران با دلار محاسبه و به مردم می فهماند که پول ملی ما دلار است نه ریال! آقای نماینده اینجا ایران است و پول ملی اش ریال و در امد مردمش ریال است و نه دلار. چرا نمی گویی درامد هر کارگر در دنیا ماهی بالاتر از ۵ هزار دلار است. شما نماینده با این تفکر مردم را به خرید دلار هدایت می کنید...
از ماست که برماست ، وقتی چنین افرادی را انتخاب میکنیم باید بجای جهش تولید با جهش قیمت تولیدات مواجه باشیم در هیچ جای دنیا حقوق ماهی 100 دلار وجود ندارد
بهتره این نماینده مجلس در مورد نبودن خودروی ۴۰۰۰ دلاری در دنیا به این سوأل هم پاسخ بدهند که حقوق ماهیانه ۸۰ دلاری هم در دنیا وجود داره که در ایران اکثر کارمندان و کارگران حداقل بگیر هستن و اساسأ باید بین درآمد و هزینه ها تعادلی برقرار باشه ولی متأسفانه همیشه آقایان مسئولین در مورد همه چیز از قیمت بنزین گرفته تا مایحتاج ضروری مردم همه چیز را با قیمت دلار در خارج از کشور مقایسه می‌کنند پس لطفأ حقوق و مزایا را هم به دلار و با کشور های دیکر بپردازید .
در ایران هم وجود ندارد.
... نماینده مردم باید توجه کند که حقوق 200 دلاری ماهانه یک کارشناس خبره در ایران تنها حقوق دو روز کارگر آمریکایی است.
اگر دلار رو به 22 هزار تومان حساب میکنه باید پاسخ بده چرا حداقل حقوق در ایران کمتر از 120 دلار است

اگر با دلار 4200 تومان حساب میکنه که باید بره ریاضیات ابتدایی رو دوره کنه
چون در یک تقسیم و تناسب ساده در مانده ست.................
در دو سال ارزش سپرده های مردم یک دهم شد.
قیمت خورو ما باید با قیمت فرغون آنها مقایسه یشه
خودروهای چهار تا پنج هزار دلاری و حتی ۳۹۰۰ دلاری هم در دنیا وجود دارد با وجود درآمدهای دلاری:
خودروی ماروتی ۸۰۰ محصول سوزوکی قیمت ۴۹۰۰ دلار
خودروی تاتاروی هندی ۳۰۰۰ دلار و...
جناب فرمایشت درسته
ولی در کجای دنیا حقوق یک کارمند یا کارگر کمتر از صد دلاره؟؟؟؟
جایی که خودروش‌ مثلا هفت هزار دلاره متوسط‌ درآمدها بالای ۴ هزار دلاره
البته منظورم خودرو هستش نه پراید و سمند و ۴۰۵ بی‌کیفیت فرغونی...
حقوق مردم در دنیا بین 2 تا 6 هزار یورو است و در ایران 100 یورو. در دنیا هرگز چنین فرقون یا لگن یا تابوت هایی به اسم خودرو به ملت ها غالب نمیشود...
لطفا حرف ما را به گوش اين نمايندهبرسانيد
كدام درامد و استاندارد ما بر اساس استانداردهاي جهانيست كه اين يكي را امتياز براي خود در نظر گرفته اند ما با ريال كم ارزش و در امد بسيار ناچيز هم نمي توانيم بخريم چه رسد كه اين اتومبيل ايراني كه ايشان مي فرمايند هيچ استاندارد جهاني ايمني و كيفي و تكنولوژيكي ندارد را هم بخريم به ايشان بگوئيد والله قسم با بازديدي كه از اين كارخانه داشته ام از ان پس مي ترسم سوار اين اتومبيل شوم ...
متوسط حقوق تو کشورهای اروپایی3000 دلار هست ولی تو ایران 200 دلار هم نیست. ...
آقای نماینده اول فکر کن بعد حرف بزن
آقای نماینده :
مردم از شما انتظار دارند فکری به حال تورم کنید. فکری به حال گرانی افسار گسیخته کنید! فکری به حال بی تدبیری های دولت کنید! فکری به حال تحریم های اقتصادی کنید! اگر برنامه ای ندارید ، اگر طرحی ندارید ، حداقل حرف نزنید، مردم امیدوار شدند به اقدامات نمایندهای که با شعار انقلابی و مردمی از مردم رای گرفتند . می دانید با این حرف ها مردم را نا امید می کنید....
بابا رای ندهید
در هیچ کجای دنیا نیز حقوق ۱۰۰ دلاری وجود ندارد، بهتر است اقای نماینده در مورد کمی حقوق نیز اظهار نظر فرمایند
آقای نماینده در دنیا حقوق های 100 و 150 دلاری هم وجود نداره....حق مسکن 200 میلیونی هم وجود نداره.
دز دنیا حقوق 100 دلاری وجود دارد ؟
دلار تحویلی به ایران خودرو چند حساب میشه؟
۴۲۰۰ ، نیمایی یا آزاد
اینانماینده ی مردمن یا خودروسازها؟؟؟؟
استاد اگه تولیدات داخلی قبلیت رقابت دارن لطف کن فقط ده تا از اینارو تو بازار جهانی بفروش
واردات قطعا خودروها با دلار 4200 تومانی انجام می شود اما وقت تبدیل قیمت با دلار 22 هزار تومانی؟!!!
خودرویی که آقای قاضی زاده هاشمی آنرا زیر 4 هزار دلار قیمت می گذارند در واقع حدود 25 هزار دلار قیمت دارد. (وقتی قطعات با دلار 4200 تأمین می شود قیمت نهایی هم باید با همین مبنای دلار 4200 تومانی محاسبه شود و نه دلار 22 هزار تومانی)
ودروی پراید در اصل صدهزار دلاره.این ریال ماست که یک شبه ده بار بی ارزش شده. نه اینکه پراید چهار هزار دلار باشه.
آیا در دنیا حقوق ماهیانه 100 دلار وجود دارد؟
در دنیایی که ایشان میفرمایند خودروی زیر 4000 دلار نداریم اختلاف پول ملی کشورشان با دلار چقدر است؟ این نماینده عزیز حساب کرده همین 4000 دلار که 90 میلیون تومان می شود حاصل چندسال پس انداز با حقوق 2/200 میلیون درماه (100 دلار در ماه) هست؟ در حالیکه درهمان دنیای ایشان حداقل حقوق 3000 دلار است؟ متاسفم که یک نماینده ملت اینطوری حرف میزند و میخواد از حقوق رای دهندگانش دفاع کنه
این نماینده بفرمایند در کجای دنیا حقوق کارگر ۱۰۰ دلار است؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقای نماینده
در دنیا پایه حقوق ماهیانه ۵۰ دلار هم وجود ندارد.
التماس تفکر
آقای نماینده اگه توی دنیا خودروی کمتر از 4000 دلار نیست پس چرا صادرش نمیکنید به کشورهای دیگرارز وارد کشور کنی ؟؟؟؟؟
اولا که مقایسه درست نیست ثانیا اگر هم مقایسه کنیم باید از صفر تا صدمون را مقایسه کنیم.درآمد مردم، حقوق کارگر، مالیات، کیفیت خودروها، قیمت حامل های انرژی و ...و مطمئن باشید واردات خودرو در نهایت برا مردم ارزون تر در می آید چون عرضه زیاد میشه. هرچندکه حمایت از تولید کننده با انصاف داخلی صددرصد بهتره.
بله اقای نماینده درست میگن . ولی نمیگن حقوق ایرانی 200دلار در ماه هم نمیشه ولی اونجا میانگین 2000دلاره. شما هم تو مجلس مصوب کنید حقوق به دلار بدن ماهم خودرو به دلار میگیریم .
به اقاي قاضي زاده بگوييد با كدام ارز حساب ميكنيد وقتي حقوق يك استاد دانشگاه به زعم شما دويست وپنجاه دلار است خودرو چهار هزار دلاري ارزان نيست يعني سه سال حقوق استاد دانشگاه
هزینه هارا را به دلارحساب می کنید و حقوق هارا به ریال می دهید.
انصاف داشته باشید.
چرا با این خودروهای 4000 دلاریتون بازار خودروی دنبا را فتح نمیکنید
با سلام:
آقای قاضی زاده کدام ماشین خارجی را مورد مقایسه قیمتی قرار داده که چنین نظری می دهد. لطفا" این ماشینهای برند را صادر کنید و ماشین دست دوم خارجی را وارد کنید .ببنید که ملت ایران پولی که به زحمت فراوان در می آورند جهت خرید کدام ماشین می دهند.
به آقای نماینده بگید یه سرچ توی گوگل بزنه ارزانترین اتومبیل های دنیا تا ببینه ماشین زیر 5000 دلار هست بعلاوه ماشین هایی که شما میفروشید به ملت توی دنیا بهترش رو میتونید با این قیمت بخرید در ثانی چرا خودتون سوار این ماشین ها نمیشید؟
... آخه مگه حقوق و دستمزد را بر اساس دلار می دهید که اینجور مواقع با دلار حساب و کتاب می کنید....
در دنیا خودروی 4 هزار دلاری وجود ندارد؛ اما در ایران خودروهای تولید داخل کمتر از 4 هزار دلار قیمت گذاری می شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!............حقوق و درامد در دنیا را نیز اعلام نمایید!
یارانه دو دلاری هم در دنیا مرسوم نیست که دولتی به مردمش بدهد.
احسن به این نماینده کار بلد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
آقای نماینده! آیا در دنیا حقوق ماهیانه 150 دلار هم وجود دارد که درایران پرداخت می شود؟؟!! لطفا به این موضوع هم بپردازید.
آآقا مگه شما نمیگی هیچ کجای دنیا خودرو زیر 4هزار دلار نیست پس از چی میترسی تعرفه واردات رو بردارید مردم خودشون تصمیم بگیرند که گاری های شما رو بخرند یا خودروی خارجی.
در دنیا هم خودروهایی به این بی کیفیتی وجود نداره!
اسم این آشغالهایی که ساخت وطن است که حتی خود شما هم سوار نمی شوید را خودرو نمی گویند. در ضمن شما وظیفه دارید از حقوق موکلانتان که مردم هستند دفاع کنید نه از یک مشت شرکت ورشکسته گزان فروش
چرا این نماینده از امار 8 هزار میلیاردی خسارت این به اصطلاح خودرو سازها به اقتصاد این کشور و مردم حرف نمیزنه؟؟این خسارتاا از جیب کی میره؟؟...
آقای قاضی زاده هاشمی اگر این آشغالها قابل رقابت هستند پس تویوتا کیا فورد و بقیه باید سرشون بگذارند زمین و بمیرند
اقای نماینده شما بفرما و این لگن ها را صادر کن و پولش را به دلار بگیر و در عوض تعرفه واردات خودرو رو مث همه جای دنیا بکن 5 درصد.سالهاست که حقوق مردم ایران را با همین به اصطلاح خودرو ها ضایع میکنید و فریاد مردم هم به جایی نمیرسه.
تو دنیا گاری بجای ماشین نمیدن به خلق الله !!تو دنیا خودرو را بدون سود پنج ساله به مشتری میدن و بعد پنج سال مستهلک میشه و یکی دیگه میگیرن !!! درامد دنیا را با مملکت فلاکت زده خودمون مقایسه کن !!در تمام دنیا ماشین سرمایه نیست و بازی دلالی !! بعد هم چیمون مثل دنیاست
در کجای دنیا حقوق یک کارمند ۲۰۰ دلار در ماه است جناب نماینده؟؟؟ هر وقت حقوق ها رو با بقیه دنیا هماهنگ کردید قیمت ها رو هماهنگ بفرمایید
خودرو دسته دوم یوزد سانتافه 4000 تا هست
پراید نو هم ارزشش زیر دست دومه
بهشون بفرماييد حقوق ماهي ١٠٠ دلار كجاس؟؟؟؟؟
اولا اون خودرو ٤٠٠٠ دلاري كه ميگي ارزشش كمتر از ١٠٠٠ دلاره. دوما چرا شوما قيمت خودرو رو به دلار حساب ميكني و قيمت كارگر و انرژي رو براي توليد اين آشقال هاي ٤٠٠٠ دلاري به ريال . با اين شرايط شوما بنز هم ميتونه با بهترين كيفيت خودرو زير ٤٠٠٠ دلار هم توليد كنه .سوما مردم فرغون ٤٠٠٠ دلاري نميخوان . شوما واردات خودرو رو آزاد كن و همه خودرو هاي توليد خودت رو هم بكن ١٠٠٠٠٠ دولار و بالاتر. يا اينكه خودروهاي ٤٠٠٠ دولاريتون رو صادر كنين به دنيا و ببينين كسي ازتون ١٠٠ دلار خم ميخره؟
آقای نماینده اولا که خودتون نرخ دلار رو بالا بردین حالا چه چه وبه به میکنید که قیمت خودرو در دنیا از4000 کمتر نیست ثانیا یه چرخ خودروهای خارجی ارزشش از بهترین خودرو تولید داخل بیشتر است
ثالثا در کشوری مثل بلغارستان که کمترین دستمزد کارگر را دربین کشورهای اروپایی دارد کمترین حقوق یک کارگر ساده 300 یورو که با پول ایران میشود حدود هشت میلیون تومان تازه این کمترین است ودر بسیاری از کشورهای اروپایی سطح دستمزد از 1500 یورو بیشتر است یعنی حدود 40 میلیون تومان حالا حقوق ودستمزد در ایران چقدر است؟
آقای نماینده اگر توانایی انجام کار برای مردم را ندارید که ندارید لا اقل به شعور ملت توهین نفرمایید
با کمک ایران کمپانی هوندای از بازار ایران برای تست کردن ماشین های خود و ارتقاء کیفیت برای بازار اروپا و آمریکا استفا ده کرد. پراید (Pride, افتخار) واقعا از نظر کیفیفتی باید شیم (Shame, خجالت) نام می گرفت. این ماشین حتی فاقد استاندارد های ۳۰ سال پیش مانند کمربند ایمنی برای سرنشینان پشت راننده - کاتالیزور برای کا هش آلاینده هااست. کاملا درست است ما شین ۴ هزار دلاری وجود ندارد چون ترمز ضد قفل و بسیاری از دیگر مسائل ایمنی ابتدایی در این ماشین رعایت نشده.
حقوق مردم ایران به دلارو که همه گفتن. اما اصلا در دنیا خودرویی مثلا با کیفیت پراید اجازه ساخت یا تردد در جاده ها رو داره. دوما چه زیباست که قیمت دلارو به ۵ برابر رسوندید و حالا میخواید قیمتها رو با دلار ۲۵۰۰۰ تومنی تبدیل و مقایسه بفرمایید
جناب نماینده!... درآمد ریالی و مخارج دلاری تنها در تعداد معدودی کشور!! وجود دارد. نماینده محترم! حاصل ۱۰ سال فعالیت من جوان را تنها در چند ماه به یک دهم کاهش دادید! همه مردم که دلال و رانت خوار نیستند!!
بله در دنيا خودروي 4000 هزار دلاري نداريم.
1- در كشورهاي نفت خيز خليج هميشه فارش ببينيد چه ماشين هايي سوار مي شوند
2- وقتي كه ماشين داخلي را با دلار حساب مي كنيد لطف كنيد حقوق در ايران را هم با دلار حساب كنيد وقتي با دلار 22000 هزار توماني حقوق يك كارگر مي شود ماهي كمتر از 100 دلار در حاليكه در همين كشورهاي حاشيه خليج فارس روزي 100 دلار حقوق مي گيرند
هیج جای دنیا هم حقوق من استاد تمام دانشگاه پایه 32 معادل 600 دلار نیست!
آقای قاضی زاده هاشمی
در دنیا هم حقوق ماهانه 80 دلاری نداریم
تا کی مواردی که به نفع تان است با دلار و فوب خلیج فارس مقایسه کرده ودر جائیکه به ضررتان است با ریال
ایشون نماینده ی مردمه یا نماینده ی شرکت های خودروسازی وابسته به دولت؟
موضوع این است که شما خودرو آشغال داخلی را با خودرو خارجی مقایسه می کنید. بعلاوه یکنفر در خارج از کشور که تازه سر کار می رود می تواند با فیش حقوقی یک خودرو ۲۰۰۰۰ دلاری که اینجا بالای یک میلیارد است با اقساط ماهی ۵۰۰ دلار و سود ۲ درصد بخرد. اینجا چطور. برای خرید یک ۲۰۷ دنده ای باید ۲۵۰ میلیون پول داشت. یعنی برای نصف مردم محال است...
آقای نماینده، شما بفرمایید کجای دنیا حداقل حقوق ۸۰ دلار است؟! اگر قرار باشد در مورد همه چیز بر مبنای دلار صحبت کنیم پس بهتر است حداقل حقوق کارگر را که به صورت متوسط در امریکا ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار است را برای کارگر ایرانی هم محاسبه بفرمایید، بعد از آن اعلام نمایید که خودرو ۴۰۰۰ دلاری خوب است یا نه؟! در ضمن یادتان نرود خودرویی که شما در مورد آن صحبت می کنید شامل ۴ تا درب و یک بوق است! هر وقت توانستین استانداردهای روز دنیا را روی ماشین هایتان اجرا کنید قابل بحث می باشد.
خودرو ۴۰۰۰ شاید پیدا نشود اما فرغون زیر ۴۰۰۰ دلار زیاد است
نماینده محترم در دنیا حدود 200 دلاری هم برای استاد دانشگاه نیست میخواهی چک کنی یا فقط حقوق خودت را می بینی
بله آقای نماینده درسته ماشین زیر چهار هزار دلار در دنیا ممکنه نباشه اما کارگر فرانسوی با حقوق دو یا سه ماهش می تونه یه ماشین ایمن بخره اما کارگر ایرانی با حقوق دو سالش شاید بتونه بی کیفیت ترین ماشین دنیا را بخره.
در دنیا کارگر با حقوق ۱۰۰دلاری و بلکه ۵۰ دلاری پیدا نمیشود اما در ایران فراوان پیدا میشود
سلام
به نماینده مجلس بفرمایید که اعلام کنند درآمریکا قیمت یک اسپورتیج معادل چند ماه حقوگارگر آن بلاد هست ؟در اینجا چطور ؟
ایشون منظورش قیمت فرغون بوده نه خودرو
میگه تو ایران مثل جاهای دیگه حقوق دلاری میدند که خودروشم دلاری باشه؟
اقای نماینده اگرحرف شما درست هم بود چرا حداقل حقوق کارگران ما را که در هیچ جای دنیا وجود ندارد مثال نزدید؟
به مردم که میرسند دلاری حساب میکنند اما حقوق ریالی می دهند.
...
... جناب نماینده نمیدونی مردم ایران به دلار پول درنمیارن و این به چه معناست؟
جناب آقای نماینده در دنیا خودروی 4000 دلاری وجود ندارد درست لطفا بفرمایید کجای دنیا کارگر با حقوق ماهانه 120 دلار وجود دارد در فقیرترین کشور دنیا نیز حداقل حقوق بالاتر از 120 دلار است.
در دنیا به طور متوسط با حقوق چهارماه می شود یک خودروی خوب خرید در ایران با حقوق جهار سال یک کارگر می توان خودرو خرید ...
در کشوری که حقوق کارگر 80 دلار است خودروی 4000 دلاری خیلی گران است.
آخه یکی نیست به این نماینده بگه البته که در دنیا خودرو 4000 دالاری وجود نداره اما آیا مردم ما هم به دلار حقوق می گیرند یا ریالی که دریافت میکنند برابر قیمت فروش دلار در بازار هست ؟!! آقای نماینده ، مردم در همون جای دنیا که شما نام نبردید 2000 دلار حقوق می گیرند ماشین 30 هزار دلاری را با سود 1 % و گاهی اوقات 0 با اقساط 400 دلاری در ماه خریداری می کنند اما در ایران هم همینطور هست. ...
همانطور که برنج ایرانی را صادر و برنج خارجی وارد میکنید. خودرو ایرانی را صادر و خودرو خارجی وارد کنید.
همان خودروی 5000 نه 10000 دلاری را بدون تعرفه گمرکی وارد کنید.
سلام نماینده محترم مردم.
شما که اینقدر حساب خودروهای همه دنیا را دارید،حقوق کارگران داخل را هم حسابش را دارید که چند دلار میشه .
حساب کن ۲میلیون تومان تفسیم بر۲۴۰۰۰میشود83 دلار.
یعنی بخش زیادی از مردم کمتر از معادل ۱۰۰ دلار درآمد دارند.حالا درآمد همون کشورها را ببین حقوقشون معادل چند دلار هست.
و البته در آمد نمایندگان را هم یه چرتکه بندازید و..
امروز نمایندگی چری اتومبیل تیگو 7 را با پیش پرداخت 288 میلیون تومان و مابقی 60 تا قسط حدود 10 میلیون تومانی می فروخت یعنی برای یک خودرو چینی با ظاهری زشت و کیفیت افتضاح باید حدود یک میلیارد تومان پول بدهید . 3 سال پیش اگر چنین چیزی را به کسی می گفتی . شاخ که چه عرض کنم . دود از سرش بلند میشد. یعنی یک کارمند نگون بخت بدبخت تا 1000 سال دیگر هم نمی تواند یک اتومبیل کمی به درد بخور سوارشود. فاتحه خودرو و خودرو سواری در این کشور برای همیشه پیچیده و بسته شد و رفت پی کارش . فقط اه و ناله و غصه بر ای طبقه کارمند و کارگر باقی ماند و بس.......
کارمند یک شرکت تابعه وزارت نیرو مامور به خدمت در یک نقطه محروم و بد آب و هوا هستم با لیسانس برق و 17 سال سابقه کار فنی، حقوق من سال 96 با دلار 3 تومنی 5میلیون بود یعنی 1700 دلار، الان با افزایش حقوقهای سه ساله شده 7 میلیون یعنی حدود 300 دلار، حالا جناب فقط ماشین را به نرخ دلار جهانی مقایسه میکنی؟ چرا حقوق و مزایا را مقایسه نمیکنی؟
قاضی‌زاده هاشمی،نایب رئیس مجلس گفته تو دنیا خودروی زیر 4 هزار دلار وجود نداره و خودرو تو ایران ارزونه.

یکی نیست بگه مگه تو دنیا یارانه 1 و نیم دلاری وجود داره؟
مگه کارگر با ماهی زیر صد دلار حقوق وجود داره؟

چرا تو هزینه ها ما رو با آمریکا مقایسه میکنید و تو درآمد با کره شمالی؟؟!!!
...به ایشان متذکر شوید مقایسه را منصفانه انجام دهند مثلا همین بیخ گوشمان ترکیه ببینند یک کارمند و یا یک کارگر با چندماه حقوقش میتونه اتومبیل بخره و در ایران چند ماه!؟
برادر اروپا و آمریکارو مثال نزدم...
یکی نیست به نماینده مجلس بگه در دنیا حقوق ماهانه صد دلاری هم وجود نداره تازه اگه فرض کنیم همه خونواده ها این حقوق رو دریافت میکنن
کی میگه زیر 4000 دلار نیست؟ میخواید من لیست بزارم اینجا خودروهای زیر 4000 دلار رو؟ چیزی اگه نمیدونید بهتره نظر هم ندید. هم اینکه کجای دنیا به کارگر 80 تا 100 دلار ماهی حقوق میدن؟ این خرف موقعی درسته که حقوق را با دلار بدید.
ایول پس همه چی حل شد . خودروها قابل رقابت با خودرو های خارجی هستند قیمتشان هم که خیلی کمتر است . پس اجازه بدهید واردات آزاد شود تا وارد یک رقابت سالم بین خودروسازان باشیم و مردم هم بتوانند آنچه میخواهند را با قیمت واقعی آن بخرند
آقاي نماينده مگه درامد مردم به دلاره و يا حقوق كارمندان رو به دلار حساب ميكنند كه جنابعالي مقايسه مي كنيد با دنيا
خودرو در شرایط بد اقتصادی چنان رشد عجیب وباور نکردنی را گذراند که هیچ دلیل وتوجیهی نداشت .ومردم در خرید خودرو دست نگه دارند چون خودرو سرمایه نیست در ماههای آیند شاهد سقوط وترکیدن حباب قیمتها خواهید بود
دنیا خودرو 4 هزاری دلاری نیست ،درست.

حقوق ماهی 100 دلار هم وجود نداره
درسته کاملا!!مثلا عربستان دلار با پول خودشون چند میشه!!! در ضمن در عربستان در طول سال چند بار نرخ دلار رشد کرده!!! بس حتما آقای نماینده از ارزش پول کشورهای دیگر و میزان در آمدشون خبر نداره!...
دلار اگه گرون تر کنید قیمت ماشین میشه کمتر از 2000دلار کنبد بیشتر منت سر ملت بذارید چطوره؟
من با 30 سال سابقه اونم با مدرک مهندسی قدیم 97 بازنشسته شدم خودم و خانوادم چند سال انتظار کشیده بودیم که با پاداشم و فروش ماشینم، یک ماشین شاسی حد اقل چینی بخریم بیچاره فرزندانم دیگه این اواخر روز شماری میکردن. با یکسال و اندی تاخیر 120 میلیون دادن که میشد یک پراید خرید. ماشین زیر پام پزوی مدل 87 داغونه. ...حقوقها به ریال و ماشین به دلار. قرعه کشی ها هم همه سر کاریه. از کل استان من (کد ملی) هر دفعه سه چها نفر کلا اعلام میشه.
جناب نماینده تاتا نانو 3056 دلار با امکانات روز و ظاهر مدرن ، قاتل جان هیچ کسی هم نیست .
ضمنا پراید ، عشق شما هم روی کاغذ 4000 دلار قیمت داره نه در عالم واقع .
لطفا قانونی تصویب کنید که حداقل بشه خودروی ایرانی تیبای 1500 دلاری را از لبنان وارد کرد ، هم به خودرو ساز داخلی کمک میشه ، هم قیمت ها واقعی میشن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
... سمند در نمایشگاههای خارج از نظر کیفیت 500 دلار قیمت خورده.
با سلام البته در دنیا خودروی 30.000 دلاری را هم به قیمت 70.000 دلار دست مصرف کننده نمی دهند!!!!!!!!!!!!!!!!
والا نمیدونیم نماینده انتخاب می کنیم که به داد مردم برسه یا داد مردم رو در بیاره........
اقای نماینده مجلس در دنیا خودرویی با چهار هزار دلار تولید نمیشود بله ولی دنیایی که شما ادعا می کنی آیا حاضر خودروی زیر 4000 دلار ایرانی رو حتی تو پارگینگهاش راه بده چه برسه به جادهها و اتوباناش و باید گفت که از ماست که برماست...
در هیچ کشوری هم ارزش پول ملی طی هفت سال 1000 در صد سقوط نکرده است
از نظر نماینده محترم مجلس به گاری هم می شود کفت خودرو؟!!پس چرا گاری زیر چهار هزار دلار است ؟؟!!
نماینده محترم خرجی مارو به دلار حساب میکنن اونوقت درآمد مردم رو به ریال حساب میکنن ... در دنیا ماشین زیر ۴۰۰۰ دلار وجود نداره ولی در دنیا هم پولی به بی ارزشی پول ایران وجود نداره(میتونین سرچ کنید)، و در نهایت ما متشکریم از نماینده که به فکر معیشت ما مردم هستند....
اولا وقتی صحبت مسائل اقتصادی و پول می کنید نفرمائید در دنیا! چون ایران جزو چند کشور دارای سرمایه ملی است، مثلا نپال یا بوتان یا بعضی کشورهای افریقایی،اصلا درآمد ندارند. بنابراین بهتر است ایران را مثلا با عربستان مقایسه کنید، یا همین امارات فسقلی، مردم اگر مزراتی سوار نشوند حتما کارگرهایش تویوتا کرونای ناقابل سوارند یا یک هیوندایی مدل 2020 اشغال! مغلطه نکنید لطفا
ماشین را با دلار 4200 تومان حساب کن ، موافقیم
اولا لطفا به این آشغالها خودرو نگین. در هیچ دنیا اکه 4 هزار دلار هم جایزه به مردم بدی حاضر نیستن این آشغالها رو سوار بشن. دوما واحد پول ما ریال هست نه دلار. سوما حقوق یک کارگر در ماه به 120 دلار نمیرسه در صورتی که تو همونجایی که می فرمایید خوروی 4 هزار دلاری وجود نداره حداقل حقوق بالای 2500 دلار در ماه هست. بازم نیازه توضیح بدم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پراید یه زمانی زیر 4000 دلار آمریکا بودش که اونم مال ایران خودرو نیست برا سایپا یودش.
برای ملت ارزش قایل نیستن.همین امروز ماشین مدل نود خوذم مشکل نشت زیاد بنزین داشت با هزار استرس فقط بردمش سر کوچه بکسلش کردم تا تعمیرگاه هر روز یه خرج تازه....16000 تلفات جاده ای و افرادی که یک عمر با معلولیت زندگی خواهند کرد.... راستی درامد ما فقط 200 دلاره اینم بگووووو.
پیمانه اقتصادی
نماینده مجلس: در دنیا خودروی ۴ هزار دلاری وجود ندارد؛ اما در ایران خودرو‌های تولید داخل کمتر از ۴ هزار دلار قیمت گذاری می‌شود
خیلی چیزها توی دنیا وجود ندارد ولی در ایران وجود دارد
اقای نماینده ماشینی که تو ایران ساخته می شود هیچ ایمنی ندارد و اجازه نمی دهند در خارج که توی خیابان شهر بیاید تا برسد بیرون از شهر،مثل امریکا که پنج کشتی پراید را اجازه نداد تخلیه کنند که ایران انها را خرید بعد شما برای خودتان قیمت می گذارید اگر واردات ماشین را ازاد کنید می فهمید چه خبری می شود،با یک فرغون بزن به پراید بعد ببین پراید چه بر سرش می اید اقای نماینده ......
کجای دنیا دیدی که خودروساز پول مردم را می گیره بعد از چند ماه که سود آن را خورد بعد ماشین تحویل می ده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟...
در هیچ کجای دنیا یک شبه دلار قیمتش دو برابر نمی شود مگر ایران ....
سلام و دست مریضاد واقعا جای تاسف داره
کسی نیست به این دوستان بگوید در دنیا بهترین ماشین بنز اس 500 و یا بی ام دبلیو سری 6 و 7 را با بین 85000 دلار تا 100 هزار دلار میتوان خریداری کردکه چیری معادی 20 تا 22 ماه حقوق متوسط یک شخص می باشد ان هم چه ماشینی بنز و بالاتر و در کشور ما این ماشین ها بین 5 تا 7 میلیارد تومن خرید و فروش می شود و می گویند ماشین زیر 4000 دلار کسی نیست بگو یک کارمند عالی رتبه با مدرک دکتری با 29 سال دارم 83هشت میلیون و هزار تومن میگیرم حالا با بیست ماه حقوق من یک پژو 405 مربوط به چه دوره ای سوار بشوم...
والله از شما چه پنهون چند روز قبل کلیپی از لبنان نشون داده شد که برلیانس فول شرکت سایپا فقط با 1500 دلار در بازار لبنان فروخته میشد.
صدها دلیل داره که این حرف از بیخ اشتباهه . فقط یه نمونش اینه که دلار رو بکنی پنجاه هزارتومان بعد بگی در دنیا ماشین 1500 دلاری نداریم ....
در دنیا حقوق 100 دلاری وجود ندارد؛ اما در ایران حقوق هایی کمتر از 100 دلار و با قراردادهای عجیب و غریب داده می شود و همچنین همان حقوق هم ماه ها به تعویق می افتد!!! همینطور بالغ بر یک میلیون کارشناس ارشد و دکتری بیکار وجود دارند که آرزوی داشتن همان 100 دلار حقوق را حتی دارند!!!!!
سلام ! دکتر ، استاد، نماینده عزیز پایه حقوق چقدر می گیرند فقط میدونم اینا هیج اطلاعی از قیمت اجناس ندارند...
اینکه مسؤلان دلار900 تومان راکرده اند 23000 تومان تاوانش راباید مردم بدهند آقای نماینده؟
همان بهتر كه كه صادر بشه اگر خريداري وجود داشته باشه حداقل براي اونا مفته
خب صادرش کن عزیزم
چی میخوای از این بهتر؟؟؟؟
متوسط حقوق در ماه در غرب ماهی سه هزار دلار است و با حقوق دو ماهشان می توانند یک ماشین معمولی بگیرند در حالی که در کشورمان برای خرید بدترین ماشین باید طبقه منوسط حفوق دو سالشان را بدهند. حقوق ها را ده برابر کنید و بعد قیمت خودروها را دو برابر !
در دنیا هم همچین خودروی عقب افتاده ایی تولید نمی شود
آره درست میگه بنده خدا ولی نمیدونم چرا اینو هم نمیگه هیچ جای دنیا حقوق ماهانه 130 دلاری هم نداریم اگر قراره به دلار محاسبه کنید
احتمالا این نماینده ! به دلار یا پوند حقوق میگیره که خرج رو به این ارزها حساب میکنه!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار