بازدید 15283
پیمانه اقتصادی

حمایت نوبخت از دلار ۴۲۰۰ تومانی/ وزیر راه و شهرسازی: یکی از موسسات مالک ۲۳ هزار واحد مسکونی است/ ذخایر طلای ونزوئلا به کمترین رقم ۵۰ سال گذشته رسید/ فروش سهام عدالت بلوکی شد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون قیمت دلار و یورو در بازار امروز، شاخص کل بورس سبزپوش ماند، هر روز هفته شاهد عرضه اولیه در بورس خواهیم بود، سهام آسیا اقیانوسیه با تشدید فشار واشنگتن بر هوآوی دچار نوسان شد، پیش بینی روند تولید نفت شیل آمریکا، قیمت سبد نفتی کشور‌های صادرکننده نفت و ابتلای کارکنان تویوتا به کرونا را در بر دارد.
کد خبر: ۹۹۷۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 18 August 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون قیمت دلار و یورو در بازار امروز، شاخص کل بورس سبزپوش ماند، هر روز هفته شاهد عرضه اولیه در بورس خواهیم بود، سهام آسیا اقیانوسیه با تشدید فشار واشنگتن بر هوآوی دچار نوسان شد، پیش بینی روند تولید نفت شیل آمریکا، قیمت سبد نفتی کشور‌های صادرکننده نفت و ابتلای کارکنان تویوتا به کرونا را در بر دارد.

حمایت نوبخت از دلار ۴۲۰۰ تومانی

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور: ما از هر روشی که زندگی مردم را تسهیل کند، استقبال می‌کنیم؛ اما روشی که قابلیت اجرایی داشته باشد. مثلا اگر ما کالاها را با ارز نیمایی به کشور وارد کرده و مابه‌التفاوت آن را در کارت‌ها شارژ کنیم، آیا همه مردم در روستاها و مناطق دورافتاده امکان استفاده و خرید با کارت را دارند؟ از سوی دیگر با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و ارز نیمایی چقدر قیمت کالاها افزایش پیدا خواهد کرد؟ البته نمایندگان مجلس به دنبال ایجاد فشار بیشتر روی مردم نیستند، ولی باید خرد جمعی و تجارب خود را برای حل مشکلات روی هم گذاریم.

نوبخت گفت: در حال حاضر دولت سیاست خود را درباره تامین کالاهای اساسی ادامه می‌دهد، زیرا با ورود یک دلار به کشور و تبدیل آن به ارز نیمایی، حدود ۱۸ هزار تومان به خزانه واریز می‌شود و این گونه دست ما از نظر ریالی بازتر هست تا اینکه آن ارز به ارز ۴۲۰۰ تومانی تبدیل شود. بنابراین دولت ترجیح می‌دهد، کالاها را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کند، نه ارز ۱۸ هزار تومانی تا رفاه بیشتری حاصل شود. دولت با وجود فشارهای کنونی و به دلیل محدودیت ارز و کاهش واردات تصمیم دارد با صرفنظر از بخشی از منافع خود همچنان کالاهای اساسی را با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین و روی همین ارز مصارف خود را در خزانه تعیین کند.

قیمت دلار و یورو در بازار امروز

در معاملات امروز (سه شنبه بیست و هشتم مردادماه ۹۹) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور به نرخ ۲۲۴۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۲۵۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته می‌شود که نسبت به روز دوشنبه، ۵۰ تومان گران‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ ۲۶۶۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۶۷۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، ۱۰۰ تومان رشد دارد.

شاخص کل بورس سبزپوش ماند

شاخص کل با ۹۵۹۸ واحد افزایش معادل ۰.۵۳ درصد به یک میلیون و ۸۲۵ هزار و ۳۵۳ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۲۵۲۰ واحد افزایش معادل ۰.۵۳ درصد به ۴۷۹ هزار و ۳۵۸ واحد، شاخص کل هم وزن با ۳۷۰۶ واحد افزایش معادل ۰.۷۶ درصد به ۴۹۱ هزار و ۴۵۸ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۲۴۳۱ واحد افزایش معادل ۰.۷۶ درصد به ۳۲۲ هزار و ۴۴۸ واحد، شاخص آزاد شناور با ۹۹۳۸ واحد افزایش معادل ۰.۴۰ درصد به دو میلیون و ۴۶۹ هزار و ۴۴۸ واحد، شاخص بازار اول با ۱۶۰۷ واحد افزایش معادل ۰.۱۲ درصد به یک میلیون و ۳۱۴ هزار و ۲۲۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۱۳۲۶ واحد افزایش معادل ۱.۱۱ درصد به ۳ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۱۸۰ واحد رسید.

هر روز هفته شاهد عرضه اولیه در بورس خواهیم بود

حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه امروز هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: طی سال های اخیر، طبقه متوسط در کشور کم شده است؛ به این معنا که یا به طبقات بالا رفته و یا عمده آنها به طبقات پایین کوچ کرده اند، بنابراین بازار سرمایه می‌تواند حضور طبقه پایین را در اقتصاد ایران پررنگ کند. وی افزود: حضور مردم در بورس منجر به انتفاع اقتصاد کشور و البته خود مردم خواهد شد. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با ایجاد شرایط فنی به دنبال این هستیم که هر روز هفته، شاهد عرضه‌های اولیه در بورس باشیم. وی میزان عرضه اولیه‌ها در سال جاری را ۲۰ هزار میلیاردتومان ذکر کرد و گفت: فعالان اقتصادی به این سمت حرکت کرده اند که شرکت های خود را در بازار سرمایه وارد کنند؛ ضمن اینکه در حوزه تأمین مالی نیز، باید به این نکته توجه کرد که یک تنوع خوبی از ابزارهای تأمین مالی در بازار سرمایه وجود دارد که موضوع افزایش سرمایه یکی از آنهاست؛ ضمن اینکه دولت و مجلس نیز در سال جاری به بازار سرمایه کمک کرده اند که افزایش سرمایه از محل صرف سهام صورت گیرد.

سهام آسیا اقیانوسیه با تشدید فشار واشنگتن بر هوآوی دچار نوسان شد

سهام آسیا اقیانوسیه روز سه‌شنبه در حالی دچار نوسان شدند که سرمایه‌گذاران همچنان تحولات مربوط به تنش‌های آمریکا و چین را دنبال می‌کنند. دولت ترامپ دوشنبه شب محدودیت‌های بیشتری را ضد غول ارتباطات چین، هوآوی، اعمال کرد که هدف آنها از بین بردن دسترسی این شرکت به تراشه‌های کامپیوتری بازار بود. نیکی ژاپن ۰.۵۴ درصد پایین آمد؛ در حالی که گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن با رشدی درصدی روبه رو شد. در بازار چین کامپوزیت شانگهای ۰.۳۲ درصد افت کرد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۲۵ درصد کاهش یافت. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۱۲ درصد بالا آمد در حالی که کوسپی کره‌جنوبی با رشد ۰.۳۶ درصدی روبه رو شد. در بازار ارز، دلار در برابر ارزهای مهم آسیا تضعیف شد. در مقابل یوآن چین دلار به نرخ برابری ۶.۹۳۳۲ واحد رسید و در مقابل ین ژاپن دلار با ۰.۲۹ درصد افت در نرخ ۱۰۵.۶۸ واحد تثبیت شد.

قیمت سبد نفتی کشورهای صادرکننده نفت

به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، قیمت سبد نفتی این سازمان روز جمعه (۲۴ مردادماه) ۴۴ دلار و ۶۲ سنت بوده است. سبد نفتی اوپک شامل سیزده نوع نفت خام اعضای این سازمان از جمله مخلوط الجزایر، گیراسول آنگولا، سبک رابی گابن، میناس اندونزی، سنگین ایران، سبک بصره، صادراتی کویت، السدر لیبی، سبک بونی نیجریه، سبک عربی عربستان، موربان امارات، مری ونزوئلا و جنو کنگوست. قیمت نفت‌ خام برنت و وست تگزاس اینترمدیت (WTI) نیز امروز (سه‌شنبه، ۲۸ مردادماه) و تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب ۴۵ دلار و ۴۶ سنت و ۴۲ دلار و ۹۰ سنت به ازای هر بشکه بود.

پیش بینی روند تولید نفت شیل آمریکا

برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا (یی‌آی‌ای) حکایت از آن دارد که تولید هفت شرکت بزرگ تولیدکننده نفت شیل در ماه سپتامبر روزانه ۲۰ هزار بشکه کاهش می‌یابد و به حدود ۷ میلیون و ۵۶۰ هزار بشکه می‌رسد. بر اساس برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا، پیش‌بینی می‌شود تولید نفت در حوضه پرمین تگزاس و نیومکزیکو و باکن داکوتای شمالی افزایش و در حوضه ایگل فورد شیل تگزاس کاهش یابد. اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرده بود که تولید نفت خام ایالات متحده امسال ۹۹۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد و به ۱۱ میلیون و ۲۶۰ هزار بشکه در روز می‌رسد، این در حالی است که در برآورد پیشین این نهاد مقدار کاهش تولید ۶۰۰ هزار بشکه‌ در روز پیش‌بینی شده بود. این اداره همچنین انتظار دارد مصرف نفت و دیگر سوخت‌های مایع ایالات متحده در سال ۲۰۲۰، روزانه ۲ میلیون بشکه کاهش یابد و به ۱۸ میلیون و ۴۶۰ هزار بشکه در روز برسد، رقم کاهش مصرف در برآورد پیشین ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار بشکه در روز بود.

وزیر راه و شهرسازی: یکی از موسسات مالک ۲۳ هزار واحد مسکونی است

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی درباره تعداد خانه‌های خالی شهر تهران نیز توضیح داد: در پایتخت ۵۳۰ هزار خانه خالی داریم که امروز برای مالکان ۱۰۰ هزار واحد پیامک ارسال شده است، تا اطلاعات مالکیت خود را برای ما ارسال کنند. این فرآیند ظرف ۱۰ روز باید انجام شود؛ بنابراین فعلا نمی‌خواهیم قضاوت کنیم و در روند ارسال پیامک و دریافت پاسخ همه چیز روشن می‌شود. اسلامی با بیان اینکه اصلاحیه قانون مالیات بر خانه‌های خالی در صورت تصویب نهایی و ابلاغ به دولت، بازدارندگی لازم را داراست، یادآور شد: قانون مالیات بر خانه‌های خالی قرار نیست به عنوان منبع درآمد دولت اجرا شود؛ بلکه ابزاری برای کنترل تلاطم بازار خرید و فروش و اجاره مسکن است. وی گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مهمترین تاثیر را در شناسایی خانه‌های خالی دارد که به زودی با رفع مغایرت‌های قانونی این نهاد هم به کمک وزارت راه خواهد آمد.

وی با بیان اینکه بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار فرد حقیقی مالک مسکن بودند، اضافه کرد: یک نفر ۶۰۲ واحد مسکونی به نام خود داشته است. اشخاص حقوقی نیز واحدهای مسکونی زیادی دارند از جمله یکی از موسسات مالک ۲۳ هزار واحد مسکونی است.

ذخایر طلای ونزوئلا به کمترین رقم ۵۰ سال گذشته رسید

بر اساس آمار بانک مرکزی ونزوئلا، ذخایر طلای این کشور در نیمه نخست سال ۷ تن کاهش یافت و به ۹۸ تن رسید که کمترین میزان در ۵۰ سال گذشته به شمار می‌رود. این کاهش در حالی رخ می‌دهد که این کشور ـ که صنعت نفتش تحت تحریم‌های آمریکاست ـ برای دریافت ارز، طلاهایش را می‌فروشد. ذخایر بانک مرکزی ونزوئلا تا سال ۲۰۱۵ بالای ۳۵۰ تن بود از این زمان بود که دولت این کشور که به شدت با کمبود نقدینگی مواجه شد، شروع به فروش طلاهایش کرد. مقامات آمریکایی که به دنبال سرنگونی رئیس جمهور سوسیالیست نیکلاس مادورو هستند، می‌گویند ونزوئلا، از طلا برای پرداخت پول بنزین وارداتی از ایران استفاده کرده است. بر اساس این آمار، ارزش ذخایر طلای این کشور تا پایان ماه ژوئن به علت افزایش قیمت طلا، ۴.۹۹ میلیارد دلار و ارزش طلا‌های کاراکاس در دسامبر ۲۰۱۹ برابر با ۴.۷۹ میلیارد دلار بود. مشخص نیست که این رقم شامل ۳۳ تن طلای این کشور که در بانک انگلستان است و بانک مرکزی ونزوئلا به آن دسترسی ندارد، می‌شود یا نه!

فروش سهام عدالت بلوکی شد

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی  اوراق بهادار و تسویه وجوه، درباره روش‌های فروش سهام عدالت گفت: فروش سهام عدالت تابع قوانین و مقررات بازار بورس است و در فروش سهام عدالت، سفارش ها تجمیع، و در اختیار کارگزاری قرار می‌گیرد. ضمن اینکه اگر سهم کارگزار برای فروش کم بود، به صورت کل عرضه می‌کند و اگر بصورت بلوک بود، تابع قانون بلوکی خواهد شد؛ به طوری که اگر حجم فروش کارگزاری در یک نماد بزرگ و بلوک باشد، مشمول مقررات بلوکی بازار می‌شود و باید سهام را به این روش بفروشد.

فهیمی ادامه داد: با توجه به اینکه اخیرا امکان فروش ۶۰ درصد سهام عدالت فراهم شده، ممکن است افراد زیادی اقدام به فروش کنند و احتمال دارد سهام، مشمول فروش بلوک یا عمده شود. وی تصریح کرد: فروش بلوکی سهام عدالت، با نماد ۲ در تابلو بورس درج می‌شود. وی با اشاره به اینکه فروش سهام عدالت به صورت عمده یا بلوکی برای حمایت بازار و سهامداران است، گفت: با این روش یک رقابت خاصی بین خریداران عمده شکل می‌گیرد و گاهی ممکن است بالاتر از قیمت تابلو فروخته شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
اقتصاد خنده دار ایران گروه اول افراد زیرهجده سال دارای صاحبخانه و ماشین و حساب بانکی میلیاردی و چرخش حساب زیاد و کارت بازرگانی و تجارت بدون پرداخت مالیات و گروه دوم بازنشستگان چند شغله و درامد انچنانی و فرارمالیات و همه مسلط به فرار قانون
...مشکل قوانینی است که دست موسسات مالی را برای هزینه کردن 30 درصد منابع خود در این قبیل موارد آزاد گذاشته است
وزیرمحترم راه ومسکن وشهرساری لطفا مشخص بفرمایندایشان وزیرمسکن هستندیاضدمسکن سازی ودرضمن مشخص کنندواقعادرکشورماسرمایه گذاری دربخش مسکن جرم است یانه مثلابعضی افرادخانه های قدیمی دارندیک یادوطبقه که میشودده هاسال دیگرازآن استفاده کنندحالا اگر بسازندوبه چندین واحدمسکونی تبدیل شود ومدت زیادی نه اجاره برودونه فروش بدلیل رکودوشرائط خاص آیا اگربسازندمجرم میشوندوبایدتنبیه شوندهرچند دوسالهم عده ای راازبیکاری درآورندونان بدهند چنان صحبت ازصاحبان مسکن میکنیدکه انگارهمگی اختلاس وارتشاوفسادمیکنندتکلیف فعالیت اقتصادی راروشن کنیدهمه که نمیتوانندسرمایه خودرابازدوبندارزجهت واردات بگیرندوکلک بزنندوفسادهای متداول امروزه بگذاریدمردم نان حلال بخورنداین حرفهاآینده مملکت راخراب میکندگاهاحلال راجرم وحرام راگذشت میکنندکمی به کشورهای پیشرفته نگاه کنیدویابه سنتهای خوب خودمان
۶۰۲ واحد مسکونی به نام یک نفر!!! این چطور می شود؟ یعنی واقعا چطور می شود؟ من به عنوان یک معلم ریاضی این عدد را نمی توانم بفهمم!! شاید ریاضی من ضعیف است.
آقای وزیر مسکن، شما بگو ببینم، اگه شخصی منزل مسکونی نیمه خالی دارد و مورد استفاده اش برای چند ماه در سال است، آیا باید پول زور مالیات به شما بدهد؟ همینجوری هر سال کلی مالیات شهرداری این منزل را میدهیم، موقع فروش هم مالیات منزل چه خالی چه پر، از فروشنده گرفته میشه. پس این داستان جدید برای مردم درست کردن چیه؟؟؟ اگر توجیه منطقی برای منزل مسکونی نیمه خالی باشه، قانون شما قادر به تشخیص هست یا اینم میشه دردسر جدید برای مردم؟

ضمنا قانون شما فرق بین مالک یک منزل مسکونی چند هزار متری و 200 میلیاردی در تهران که فقط همین منزل را دارد، با مالک دو منزل 70 متری دو خوابه در تهران قائل نیست و برای اولی مالیات نمی آید، اما برای مالک دوم مالیات می آید!!! جل الخالق از اینهمه عدالت
دلار ۴۲۰۰ یعنی بدبختی هر روز بیشتر از روز قبل.
ایشان علنا تایید کرده دولت از مابه تفاوت ارز نیمایی و ارز ۴۲۰۰ در حال سود بردن است.
مجلس چرا ارز ۴۲۰۰ را حذف نمی کند؟؟؟؟؟
هیچ کالایی با ارز ۴۲۰۰ به دست کسی نمی رسد و تمام داروها و با مواد غذایی با ارز ازاد دارد محاسبه میشود
قانون را درست بنویسند حدالامکان استثنایی اصلا نباشد اگر ناچارا استثنایی هم باشد آنهم شفاف و همه فهم باشد قانون باید جامع و مانع و شفاف و ساده وهمه فهم باشد قانون نباید دارای اصول خیلی زیاد و بلند و بالا باشد....در قضیه مالیات بر خانه های خالی باید کسی که یک خانه ای را برای زندگی فرزندانش تهیه می کند و نمیخواهد هم به اسم آنها کند چون کسی از هزینه ها و اتفاقات پیری و وفای فرزندان خبر ندارد با کسی که ۲۸۰۰۰ واحد در اختیار دارد نباید در یک ترازو گذاشته شود اولی باید معاف باشد ولی مورد ۲۸۰۰۰ حتما باید زیر قیچی مالیات برود و برای صرفا اخذ مالیات در آمدی باشد و قانون ثابت و مستمر باشد و اصل مالکیت را هم زیر سئوال نبرد. مالکیت او سرجاش و مالیات هم سر جاش.گفتن اینکه مالیات می گیریم ولی قصدمان درامد نیست یک تناقض میشود و موقتی بودن را گوشزد میکند که هردو حالت تضعیف اصل موضوع است . قانون متقن و محکم و ثابت و شفاف و جامع و لازم است که همه برای همیشه تکلیفشان را بدانند. نرخ مالیات نباید اصل مالکیت را که از حقوق اولیه انسان است خدشه دار کند ومالیات دو سه سال معادل ارزش اصل دارایی باشدو طرف را به کلی از مالکیت ساقط کند.
کلای اساس شامل چی هست؟
آقای نوبخت دلار 4200 به هیچی تعلق نمی گیره

کره 4200 شده 7500 به بهانه گرانی دلار
باید هم از دلار 4200 حمایت کنند چون منافع عظیمی جهت خودیها دارد
چهارشنبه ۲۹ مرداد
در ادامه ریزش ۳۰۰ هزارواحدی بورس درروزهای گذشته امروز نیز تنها به فاصله ۳۰ دقیقه ازشروع به کارتالاربورس شاخص کل که چندهفته پیش دراستانه فتح قله دوملیون وصدهزارواحدی بود بیش از ۳۰ هزارواحددیگر سقوط کرد وبه کانال یک میلیون وهفتصد هزارواحدی پرتاب شد
ظاهرا تبلیغات گسترده و مصاحبه های انجام شده درجهت القای عادی بودن سقوط روزهای اخیر و تمام شدن روندنزولی وبه قول خودشان«اصلاح شاخص»!!! بی نتیجه بوده و روند سقوط بورس همچنان باشدت ادامه خواهدیافت
این موسسه ایرانی ست یا خارجی؟نام وادرس دارد ؟شرح وظایف این موسسه برمبنی اساس نامه اش چیست؟
بورس همچنان دراغما !!!
شاخص کل امروزهم بشدت درحال سقوط است و تااین لحظه(ساعت ۱۰:۵۲ چهارشنبه ۲۹ مرداد) حدود ۴۰ هزارواحدسقوط کرده
صف های فروش بشدت متراکم هستند
دولت از اهرم قدرت و فشار خود برای این مالک 23 هزار واحد مسکونی استفاده کند و این املاک را وارد میدان عرضه برای متقاضیان کنند.
بسم الله...
خوب بهتر نيست اسم اين موسسه را بفرماييد تا شفاف سازي شود
شرکت توزیع نیروی برق تهران قیمت برق منازل را نسبت به دوره قبل 45% افزایش داده است
آقای نوبخت لطفاً به جای حمایت از دلار یه کم از کارگران و کارمندان حمایت کنید.
بورس به ارزش اولیه خود خواهد رسید و حتی بدتر ،گذشت زمان این ادعا را ثابت خواهد کرد . منتظر باشید .
آقای نوبخت لطفا یک گزارش تهیه ودر برنامه تلویزیونی بفرمایید این دلار 4200گجا هزینه می شود چرا هیچ کجا اثرش دیده نمی شود .
دولتی ترین مایحتاج مردم که نان باشد از زمان دلا ر ۴۲۰۰ دولت حدود ۱۰۰درصد رشد کرده، و گوشت هم به قیمت کشورهای خارجی فروخته میشه، دارو حدود ۳۰۰درصد افزایش قیمت داشته.
کمی روراست باشید . دلار ۴۲۰۰ را کجا و چطور هزینه می کنید. چه کسانی از این سوپسید یا بقولی رانت دلاری استفاده میکنن.
به نماینده گرامی که ازجامعه خبرندارد باید گفت درکشورهای نفت خیز ووثروتمند هم کارگر صد دلاری وجود ندارد.برای همین ماشین چهارهزار دلاری نیست.آنجاها حقوق کارگر هزار دلار است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر