بازدید 26023
پیمانه اقتصادی

فروش اوراق سلف نفتی از یکشنبه آینده؛ هر بشکه چند قیمت خورد؟ / پیش بینی آژانس بین المللی انرژی از تقاضا برای نفت / مالیات مقطوع خریداران سکه تعیین شد /نماد‌های پربیننده بورس در هفته‌ای که گذشت

این پیمانه تیتر‌هایی همچون همتی: نرخ ارز متعادل می‌شود، بانک مرکزی چین بیش از ۲۱ میلیارد دلار به بازار تزریق کرد، پیش فروش نفت با اوراق پذیرفته نیست، استفاده از نفتکش‌های چینی در هند ممنوع شد، نرخ بیکاری ترکیه دوباره بالا رفت و ادامه روند نزولی دلار را در بر دارد.
کد خبر: ۹۹۶۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 14 August 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون همتی: نرخ ارز متعادل می‌شود، بانک مرکزی چین بیش از ۲۱ میلیارد دلار به بازار تزریق کرد، پیش فروش نفت با اوراق پذیرفته نیست، استفاده از نفتکش‌های چینی در هند ممنوع شد، نرخ بیکاری ترکیه دوباره بالا رفت و ادامه روند نزولی دلار را در بر دارد.

نمادهای پربیننده بورس در هفته ای که گذشت

در چهار روز معاملاتی این هفته بورس نمادهای گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، ملی صنایع مس ایران، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، سرمایه گذاری غدیر، بانک صادرات ایران، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت بندرعباس در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند. در هفته‌ای که گذشت مخابرات، استخراج ذغال سنگ، لاستیک و پلاستیک، وسایل ارتباطی، انبوه سازی املاک و مستغلات، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، بیمه و بازنشستگی، استخراج نفت و گاز به جز اکتشافات، سایر واسطه گری های مالی، فعالیت‌های هنری، سرگرمی و خلاقانه و ماشین آلات و تجهیزات با بالاترین درصد بازدهی همراه بودند.

همتی: نرخ ارز متعادل می‌شود

رییس بانک مرکزی گفت: با سیاست‌های اتخاذ شده، قیمت ارز متعادل می‌شود. عبدالناصر همتی پنجشنبه شب اظهار کرد: قیمت واقعی ارز نرخ‌هایی که در بازار و فضای مجازی مطرح می‌کنند، نیست و با برنامه و سیاست می‌توان این نرخ را تعدیل کرد. وی ادامه داد: این سیاست را آغاز کردیم و در سامانه نیما و در تامین ارز مورد نیاز وارد کنندگان این سیاست‌ها اعمال و ارز متقاضیان واقعی ارز را به تدریج تامین می‌کنیم. رییس بانک مرکزی عنوان کرد: با پیش بینی‌ها و اقدامات مورد نظر شاهد بهتر شدن وضعیت خواهیم بود. همتی تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند اقتصاد کشور را بهم بریزند به نتیجه نمی‌رسند.

بانک مرکزی چین، بیش از ۲۱میلیارد دلار به بازار تزریق کرد

بانک مرکزی چین روز (پنجشنبه) در ادامه اقدامات حمایتی خود، ۱۵۰ میلیارد یوآن (حدود ۲۱.۶ میلیارد دلار) به سیستم بانکی این کشور تزریق کرد. به گزارش ایبِنا از شینهوا، بانک مرکزی چین به منظور حفظ نقدینگی از طریق قراردادهای بازخرید (رپو) اقدام به تزریق نقدینگی کرده است. بر اساس بیانیه منتشره در تارنمای رسمی بانک مرکزی چین، این توافقنامه‌ها هفت روزه بوده و با نرخ بهره ۲.۲ درصد ارائه شده است. از آنجا که هیچ یک از قراردادهای قبلی رپو امروز سررسید نمی‌شود، این اقدام بانک مرکزی چین به معنای تزریق خالص ۱۵۰ میلیارد یوآن به بازار است که از ۱۷ جولای تاکنون بالاترین میزان محسوب می‌شود.

فروش اوراق سلف نفتی از یک شنبه آینده؛ هر بشکه چند قیمت خورد؟

فروش اوراق سلف نفتی یکشنبه آینده ۲۶ مرداد ماه در تالار بورس انرژی آغاز خواهد شد. بر اساس اطلاعیه‌ای که در سایت کدال منتشر شده، در این روز ۵۲۹ هزار ۳۱۲ بشکه نفت خام سنگین ایران عرضه خواهد شد. قیمت هر بشکه ۹۴۴ هزار و ۶۲۲ تومان تعیین شده است. حداقل خرید برای هر نفر در این عرضه اولیه یک بشکه و حداکثر ۲۰ هزار بشکه است. بر اساس این اطلاعیه، حداکثر ۱۰ روز کاری پس از پایان دوره عرضه اولیه معاملات ثانویه این اوارق آغاز می‌شود. بر خلاف وعده‌های دولت برای بدهکار نکردن دولت آینده، اوراق سلف نفتی دو ساله بوده و سررسید قرارداد ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ است. ساعت معاملات ثانویه نیز از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه روز‌های کاری بورس تعیین شده است./ تسنیم

پیش فروش نفت با اوراق پذیرفته نیست

محمدحسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره طرح دولت برای گشایش اقتصادی (پیش فروش نفت با استفاده از اوراق سلف موازی) گفت: طرح گشایش اقتصادی در جلسه هماهنگی سران قوا مطرح و بررسی شده است. این موضوع در مجلس بررسی خواهد شد. وی ادامه داد: درخصوص فروش نفت، مجلس دهم قانونی تصویب کرده است. در بند «و» تبصره «۱» قانون بودجه سال ۹۹ به فروش نفت در بورس پرداخته شده است. اگر دولت به دنبال فروش نفت است، باید مدل بورس نفت را دنبال کند. فرهنگی با بیان اینکه پیش فروش نفت به صورت اوراق ارزی پذیرفته نیست، گفت: مدلی که در طرح گشایش اقتصادی مورد توجه قرار گرفته، مغایر با قانون فروش نفت در بورس است. این موضوع را در مجلس بررسی خواهیم کرد و قطعا مدل مدنظر مجلس اجرایی خواهد شد. وی در پایان تصریح کرد: فروش نفت باید نقدی باشد. پیش فروش اوراقی نفت پذیرفته نیست و اثرات نامطلوبی خواهد داشت. /فارس

پیش بینی آژانس بین المللی انرژی از تقاضا برای نفت

آژانس بین المللی انرژی دورنمای تقاضا برای انرژی در سال ۲۰۲۰ را ۱۴۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و به ۹۱.۹ میلیون بشکه در روز رساند که نخستین بازنگری منفی این آژانس در هفت ماه گذشته بود. در گزارش ماهانه آژانس بین المللی انرژی آمده است: ضعیف شدن تقاضا برای سوخت جت، عامل اصلی کاهش تقاضا برای نفت است. بخش های هواپیمایی و جاده ای که بخش های اساسی در مصرف نفت هستند در وضعیت خوبی بسر نمی برند. آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد مصرف نفت در سال ۲۰۲۱ همچنان کمتر از سطح سال ۲۰۱۹ خواهد ماند.

آمارهای مورد اشاره این آژانس نشان می دهد، وضعیت جابجایی در بسیاری از مناطق راکد مانده اما در اروپا افزایش پیدا کرده است؛ با این حال، رشد موارد کووید ۱۹ باعث شده، این آژانس برآوردش از مصرف بنزین را کاهش دهد. طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، میزان عرضه در ژوئن از تقاضا فراتر رفت و ابهامات پیرامون تقاضای آتی به همراه افزایش تولید از سوی تولیدکنندگان بزرگ به معنای آن است که روند بازیابی تعادل بازارهای نفت ظریف خواهد بود.

مالیات مقطوع خریداران سکه تعیین شد

رئیس کل سازمان امور مالیاتی، با صدور بخشنامه‌ای با صدور بخشنامه‌ای تمامی اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی که در سال ۱۳۹۸ به دریافت حداکثر ۱۸۵ قطعه سکه اقدام نموده را مشمول مالیات مقطوع اعلام کرد.

طبق این بخشنامه، تمامی اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ـ که در سال ۱۳۹۸ به دریافت حداکثر ۱۸۵ قطعه سکه اقدام نموده ـ مشمول مالیات مقطوع موضوع این دستورالعمل هستند و باید اظهار نامه مالیاتی خود را در موعد مقرر تسلیم نمایند. مهلت پرداخت مالیات این افراد، حداکثر تا پایان مردادماه سال ۱۳۹۹ تعیین شده است و خریداران مذکور باید با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی tax.gov.ir نسبت به پرداخت پرداخت مالیات اقدام کنند.

بر اساس این بخشنامه افرادی که در سال ۹۸ کمتر از ۱۰ سکه خریداری کرده باشند، مشمول مالیات نمی شوند، اما خریداران ۱۰ تا ۳۰ سکه به ازای هر قطعه سکه ۲۰۰ هزار تومان، خریداران ۳۰ تا ۵۰ سکه نیز به ازای هر قطعه سکه ۵۲۰ هزار تومان و افرادی که از ۵۰ تا ۱۸۵ سکه خریداری کرده باشند، به ازای هر قطعه سکه ۶۵۰ هزار تومان مالیات مقطوع باید پرداخت کنند. همچنین به اشخاصی که امکان پرداخت مالیات مقطوع مشخص شده را کامل تا پایان مردادماه سال ۱۳۹۹ نداشته باشند، مالیات مقطوع تعیین شده حداکثر چهار ماه به صورت مساوی تقسیط می‌شود. افرادی که در سال گذشته نسبت به دریافت بیش از ۱۸۵ قطعه سکه از بانک مرکزی اقدام کرده‌اند و همچنین صاحبان مشاغلی که شغل مرتبط با خرید و فروش سکه دارند، مشمول این دستورالعمل نبوده و مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات متعلق در موعد مقرر پایان مردادماه ۱۳۹۹ هستند.

ادامه روند نزولی دلار

برای چهارمین روز متوالی دلار ریزش کرد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۵ درصد کاهش نسبت به روز چهارشنبه در سطح ۹۳.۳۳۸ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۸ دلار اعلام شد.  

استفاده از نفتکش‌های چینی در هند ممنوع شد

در بحبوحه تیرگی روابط میان دهلی نو و پکن، شرکت های نفتی دولتی هند کرایه نفتکش های متعلق به چین یا حامل پرچم چین برای واردات یا صادرات نفت و محصولات نفتی را متوقف کرده اند. به گزارش ایسنا، منابع آگاه به بلومبرگ اظهار کردند که کشتی های متعلق به چین یا ثبت شده توسط این کشور اجازه ندارند برای واردات یا صادرات نفت و محصولات نفتی مورد استفاده قرار گیرند. همچنین شرکت های نفتی دولتی هند قصد دارند از صادرکنندگان و شرکت های بازرگانی نفت درخواست کنند برای تحویل نفت به آنها از نفتکش های چینی استفاده نکنند. خصومتی که اخیرا میان چین و هند که دو واردکننده بزرگ نفت در آسیا هستند، به وجود آمده، روابط تجاری میان دو کشور را تیره کرده است. 

نرخ بیکاری ترکیه دوباره بالا رفت

مرکز آمار ترکیه در گزارشی اعلام کرد که نرخ بیکاری این کشور در دوازده ماه منتهی به می به ۱۲.۹ درصد رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۰.۱ درصد بیشتر شده است. شمار افراد فاقد شغل ۱۵ سال و بیشتر تا پایان ماه می با ۵۰۲  هزار نفر افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴.۲۳ میلیون نفر رسیده است. بیشترین افزایش فرصت های شغلی مربوط به بخش خدمات بوده است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۹
بعد از جریان خرید سکه از‌بانک مرکزی و حسابهای ارزی
نشان داد دولت غیر قابل اعتماد میباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
مگر تفاوت بانك مركزي با بازار آزاد سال 97 چقدر بود ؟؟ اگر قرار ملت ماليات بدن دولت هم بايد سود پول بده
بعد از جریان خرید سکه از‌بانک مرکزی و حسابهای ارزی
نشان داد دولت غیر قابل اعتماد میباشد.
که به انها در طرح فروش سکه اعتماد کردند و با ارزش افزوده سکه ثبت نام کردند و الان مالیات ان را هم طلب می کنند ر در حالی که اختلاف قیمت سکه با بازار ان زمان حدود ۲۰۰ هزار تومان بوده و الان طرح فروش نفت گذاشته اند اقایون خوش حساب!!!
بروید به فکر نان باشید که خربزه اب است
از هفته بعد باید به بشکه های خیالیمان فکرکنیم
و آنها با میلیاردها پولی که از ما گرفتند بازی
داستان جالبی است پسرم !!!!
بشکه ای ۵۰ دلار با دلار ۱۸ تومن
۶۰ دلار با دلار ۱۵تومن
نفت 20-30 دلاری رو 50 دلار بفروشید به مردم خودتون

خخخخ چقدر اختلاسگر درست بشه باز از این قضیه
قیمت ارز متعادل می‌شود.اقای همتی ارز زمانی متعادل میشود که نرخ ان ن1000تومان خوب است ؟حدود 230برابر میتوانی اینکار بکنی یا خیر پس حرف بیهوده نزنید
آقاي همتي بهم ريختن اقتصاد مملكت از نظر شما يعني چه ؟
بهم ريختگي از اين بدتر كه شب مي خوابي و صبح طلوع قيمت كليه اقلامي ضروري افزايش قيمت دارد؟
و اين افزايش قيمت هر هفته تكرار مي شود ؟
بابا خجالت هم چيز خوبي است و اگر توان كنترل بازار را نداريد لايق مي توانيد ساكت شويد و جو فعلي را متشنجتر نكنيد.
آن آقائي كه آن بالا نشتي و در هر امري دخالت مي كند بدون اينكه مسئوليت وخامت اوضاع را بپذيرد بايد گفت از امروز همه مملكت مال تو تا ببينيم شما چه گلي سر ملت مي زني تا هر روز نگه من كه گفتم چنين است و چنان !!!!!
چرا اقتصاد ما با اینهمه منابع . و نفت و به این روز افتاده که از جیب ملت خرج میکنن چرا واقعا ..حق مردم ما اینه
شماهایی که اجیر شدید یا جونید کلا میخواهید ده تا سکه بخرید اگر اونم پولش داشته باشید این قانون برای کسانی متضرر که هزارتا هزارتا سکه خریدن بدون هیچ مالیاتی میفروشن وباعث گرانی سکه هم شدند
مگه الان تو دنیا یه بشکه نفت چقده که پای ما انقد گرون حساب میکنه؟!!!!!
با دلار 19000تومنی خدود 50دلار داره یه بشکه رو حساب میکنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نفتی که خودشون با این همه امکانات نمی تونن بفروشند می خواهند یک کاغذ بدذهند دست مردم و پول مردم را از آنها بگیرند قطعا کسانی که این طرح را داده اند و اجرا کرده اند بهره هوشی زیر ۵۰ دارند
خریداران عزیز نفت آیا دولت مالیات بر خرید نفت را هم اعلام کرده یا بعدا مثل سکه متعاقبا اعلام خواهد شد..راستی شاید سلطان نفت هم دو سال دیگه کشف و اعدام خواهد شد .
حالا جدا از طنز و خنده دار بودن این داستان فروش و نفت به ملت و بقیه مسائل و مشکلات مربوطه ، هر بشکه نفت رو چند حساب کردید دقیقا ؟؟؟
با قیمت ارز نیمایی هر بشکه نزدیک ۵۰ دلار میشه ؟ نفت تو بازار جهانی چنده الان ؟ حالتون خوبه شماها ؟ چی میگید کلا
این تبلیغات روی هر پیام آزار دهنده است و روی اعصاب میره
دولت نفت رو بشکه ای چند داره حساب می کنه؟ بشکه ای ۴۷ دلار اون هم با دلار ۲۰۰۰۰ تومن!

همین الان تو بازار خارجی دولت ۴۰ دلار هم نمیتونه نفت رو به چین پس فروشی (نسیه) کنه.

اونوقت تو بازار داخل میخواد ۴۷ دلار به مردم پیش فروش کنه!
چرا در بورس عرضه میشه؟ چرا مثل اوراق مشارکت در بانکها عرضه نمیشه که پیرمرد و پیرزن سالخورده هم بتونند راحت خرید کنند؟؟؟ حتما باید کد بورس داشته باشیم برای خرید نفت؟
این طرح نفتی دولت با استقبال بسیار سرد مردم روبرو خواهد شد
من اه ندارم با ناله سودا كنم من در بيانصافي صاحب خانه اي كه اجاره خانه را همقدر خون من بالا برده مانده ام پولم كجا بود نفت بخرم بازه منفعت مال سرمايه دارلن هست
خدا میدونه این داستان نفت چیه دیگه
فعلا که مردم تو بورس کلی ضرر کردن هر کسی رو میبینه گذاشته برا فروش نقشه شون گرفت
گرون خریدن سهام ها رو ارزون میفروشن میرن نفت گرون میخرن باز دوباره نفتم ارزون میفروشن واقعا مردم مظلومی داریم
نفت ملی رو به ملت می فروشین !
گشایش گشایش که اینقدرتبلیغشو میکردند همین بود ؟؟؟!؟!!
تابناک تبلیغات رو بردار
فعلا دندانپزشکی ممنوع است و مردم پول ندارند خرج دندانپزشکی کنند تبلیغات روی صفحه را بردار
تبریک به اقای زنگنه به خاطر دور زدن تحریم ها به این روش!!!!!!
شرکتهای دولتی ارزهای اختصاصی شان در حد میلیارد دلار بوده و ناپدید شده حالا میخواهند مردم نفت بخرند!!!!
بشینین تا بیان اوراق سلف نفتی بخرن ازتون. واقعا راجع به ملت چی فکر کردن این مسئولین باهوش؟
احتمالا یک سودی در فروش نفت به روش هست و گرنه می اوردند تو بورس به همه می دادند
بشكه اي 44 دلار
كرانفروشي محض دزلتي
كدام ديوانه اي اين طرح را به دولت قالب كرده
نفت مال مردمه ملي هستش اونوقت به مردم ميفروشن به دلار و 50 دىصد كرونتر
دولن در همه جيب هاي مردم دست ميكنه
اوراق سلف نفتی یک تخلف کاملا مشهود از طرف دولت است. دولت روحانی در حال پیش خور کردن درآمد دولتهای بعد است. این کار به عمد و جهت ایجاد مشکل حداکثری برای دولت بعد که یقینا در اختیار طیف کارگزار + اصلاح طلب نیست انجام میشود. باید جلوی این خلاف گرفته شود.
مالیات سکه های پیش فروش مصداق بارز کلاهبرداری دولت و بانک مرکری است. چون زمان فروش سکه در رسانه ها اعلام شده بود معاف از مالیات است. زمان تحویل هم ماده قانونی برای اخذ مالیات نداشتند بنابراین از مالیات بر درآمد برای سکه استفاده کردند و ضرایب سکه را دستکاری کردند. کسی هم در این کشور پاسخگوی اقدامات فریبکارانه دولت نیست چون پای اخذ پول از مردم در میان است.
اگر قیمت نفت را بشکه ای 42 دلار در نظر بگیریم و قیمت دلار را 20 هزار تومان در نظر بگیریم قیمت هر بشکه 840 هزار تومان می شود و این در حالی است که دولت هر بشکه را حول 920 هزار تومان به مردم می فروشد. اولاً با این وعده ای که آقای همتی برای کاهش دلار داده است ما باید دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را که در واقع اگر همتی وعده اش درست باشد که دولت نفت را به قیمت بالا به مردم می فروشد و با کاهش دلار قیمت بشکه نفت هم کاهش می یابد و اگر هم وعده اش درست نباشد و دلار بالا برود یعنی قیمت کالا ها بالا خواهد رفت و به همان نسبت که قیمت بشکه نفت افزایش می یابد هزینه های مردم هم افزایش می یابد و خرید بشکه نفت از دولت دوسرباخت است ضمن اینکه تاریخ نشان داده است که دولت روی وعده هایش پایدار نیست و نباید در خصوص دولت نقد را رها و به نسیه چسبید و ثالثاً اینکه فروش نفت آیندگان برای کسری بدهی یعنی دو برابر شدن بدهی در آینده و این موضوع آینده را با بحران بیشتر مواجه می کند و به جای اینکار دولت بهتر است به جای اینکه هزینه هایش را از چاپ پول و فریب مردم و فروش ثروت آیندگان تامین کند از کسانی تامین کند که در حال حاضر در ویلاهای 200 میلیاردی در شمال تهران و ویلاهای لواسان زندگی و خوش گذزانی می کنند و ای کاش یک مستندی تهیه شود که این افراد چه کسانی هستند و جدای از شناخت اسم آنها بتوان فهمید که این ثروت ها را از چه طریقی کسب کرده اند تا بتوان برای اصلاح جامعه و اقتصاد بکار گرفت. آیا از رانت است/ آیا از تصمیمات شتابزده دولت است/ آیا از اختلاس است/ آیا از عدم تعادل بازار است/ آیا از ثروت مشروع است و ....
مالیات مقطوع خریداران سکه تعیین شد
در حالی که قراردادهای سکه همگان معاف از مالیات منعقد شده بود , مالیات قطعی بر آن تحمیل شده است. اینک دولت چگونه میخواهد اعتماد عمومی سرمایه گذاران را برای خرید نفت جلب کند؟!
ما در کشور 24 تا استان داریم که بعضی از آنها از لحاظ صنعتی و کشاورزی و ... قوی هستند و جمعیت هر استان ما با اندازه جمعیت یک کشور برابری می کند یعنی ما در داخل کشور به طور مجازی با 24 کشور بدون هیچ مشکل مالی و تحت یک قانون واحد ارتباط داریم ما کشوری هستیم که از لحاظ جغرافیایی با 10 و 12 کشور ارتباط زمینی داریم و همین ارتباط زمینی می تواند براحتی تحریم ها را دور بزند ما در جهان با بسیاری از کشورها سر و کار داریم که به تحریم های آمریکا زیاد اهمیت نمی دهند که اگر تعداد آنها را 5 گشور در نظر بگیریم در واقع ما حداقل با 41 کشور می توانیم رابطه اقتصادی و سیاسی و مالی راحتی و مطمئن داشته باشیم و موضوع تحریم ها و برجام بهانه است برای ندانم کاری و ضعف در مدیریت و امروز اگر امام در میان ما بود بی شک با مسئولین دولتی مماشات نمی کرد و همه آنها را به خاطر سهل انگاری در اقتصاد و معیشت مردم بدست قانون و تیغ استیضاح می سپرد
اقتصاد بدون نفت چی شد؟؟
نفت سنگین ایران بشکه ای ۴۰ دلاره . با توجه به دلار ۲۲۰۰۰ تومان و اینکه هزینه حمل و نقل نیز داده نمی‌شود قیمت گزاری اولیه بالاست
اقا مگه قرار نبود نفت مجانی بیاد سر سفره مردم!!!الان شد پیش فروش نفت مردم به مردم با سررسید دوسال دیگه ؟؟؟عجب روزگاری
مگه نفت ملی نبود ؟
مگه مال دولته که می خواد به مردم بفروشه ؟
تازه نفتی که زیر زمینه و استخراج نشده و دولت هم هیچ هزینه ای براش نکرده . اگر هم هزینه ای شده از فروش نفت بوده که باز مال همه مردم ایران بوده .
برای چی باید مالیات خرید سکه بدهند دولت قیمت تعیین کرده مردم هم خریدن حالا چون دولت توانایی کنترل تورم رو نداشته مردم جریمه بشن .
اگر نرخ نفت را براساس قيمت جهاني ان وبا تخفيف هايي بعنوان تشويق هاي ي حاصل از خريد وبا الف) خريد ارزي وب)خريد ريالي ولي مطابق قيمت ارز حاصل از اعلام نرخ بانك مركزي بفروشند (ارزنيمايي) ولي مطابق با نرخ گذاري كه بانك مركزي تضمين كننده ان باشد نه ان بلايي كه مي گويند ولي نميدانم واقعيت چه بود كه از دارنده گان ارز خواستند سپرده ارزي بگذارند بعد كه كسي نياز داشت به جاي ارز ريال انهم با نرخ بانك دادند كه اين كاره يك تقلب است وباعث سلب اعتماد ميشود والا اگر مردم بدانند كه كسي از اموالشان به هر نحو سوُ استفاده نمي كند اتفاقا امروز روزي است كه ميزان مشاركت مردمي بايد رقم بخورد و كشور را از بن بستي كه جهانخوران صاحب قدرت ايران را دچارش كرده ند را با شكست روبرو كنند واين از هر جنگي عليه هر جنگ طلبي كه قصد سوُ به ايران دارد بهتر است وانها را كاملا منهزم وشكست ميدهدپس نبايد وقت را تلف كرد اگر كسي وطن پرست است با حتي درامد عملگي هم ميتواند در شكست محاصره اقتصادي موثر باشد (همان ضرب المثل كه دوست مرا ياد كند ران ملخي)مصداق پيدا ميكند
آقای رئیس جمهور
نفت تون بدرد خوتون میخوره!
هیچکس از شما نفت نمیخره، اونوقت می خوای بفروشیش به مردم ؟
مطمئنا دو سال دیگه هم با این سیاست های دولت، قادر به فروش نفت نیستید!!
حتی نفت تون رو بجای 50 $ که هیچ، 15$ هم نمیفروشید
دلار 32 هزار تومانی در راهه؟
راستی، باز هم میگید که مردم در طلا و رلار سرمایه گذاری نکنند؟
نفت خام گرونتر از بنزین ، هر لیتر ۶۰۰۰ تومن
حراقل نفت خودمان را با قیمت پایین تر از آنچه که به چین می فروشید بفروشید
به چه حقی سرمایه ملی ایرانیان را می خواهید به ۱درصد مردم بفروشید در حالیکه ۹۹درصد مردم اصلا نمی دانند بورس چیست
من توی آپارتمان سی متری زندگی می کنم اگر بیست هزار لیتر نفت رو اگر بخرم کجا بگذارم؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
یه کاغذ پاره بهت میدن جاش بذارش لای یه کتاب
سکه فروختند گفتند قیمت تمام شده عاری از مالیات، مشکل بودجه حلّ شد، بعداً اعلام کردند هرکه فروخته بیاد مالیات بده، شاید رویشان نشد بگویند اونها که از بانک برای خونه وام گرفته اند، حالا که خونه گرون شده بیایند مالیات وامشان بدهند. خالا به چه اعتمادی مردم نفت بخرند، اگر فردا گفتند بیایید مالیاتش بدین، یا بایید نفت ها رو ببرید ما جای نگهداری نداریم یا انبارداری نفت ها را بپردازید اون موقع خریداران این نفت ها چکار کنند؟
نکته بسیار جالب در طرح پیش فروش نفت!!!
قیمت هر بشکنه نفت:
944هزار تومان،
قیمت روز نفت ایران : 42 دلار
با این حساب خود دولت قیمت هر دلار رو با مردم 22500 حساب کرده!!
جناااااب رییس بانک مرکزی، اول قیمت ارز رو از داخل دولت کنترل کن.
دلار برای فروش دولت:
22500 تومان!
برای مردم :
حبابه میارمش پایین!
نفت مردم را به خودشان بفروشید اونهم دوساله واقعا اینجوری کشورداری کردن باعث زحمت و اذبتتان نشود
سلام
داستان از این قراره که دولت در حال حاضر قادر به صدور نفت و دریافت پول نیست بنابراین برای گذر از این شرایط و تحویل دولت به نفر بعد، نفت را به شهروندان فروخته و با دریافت نقدینگی از این طریق امورات خود را سپری خواهد کرد. بدیهی است میتوان انتظار داشت که چنانچه شرایط کشور تغییر نکند، درآمد حاصل این منبع درآمد بتدریج کاهش یافته و به دلیل ضررده بودن از تعداد سرمایه گذاران این سهام کاسته می شود.
حال فرض کنید که یک یا دو سال گذشته و کماکان تحریم ها وجود دارند، درنتیجه منابعی برای بازپرداخت یا جبران مبالغ سرمایه گذاری در این بستر وجود نداشته و در این شرایط ارزش سهام فروخته شده به شدت افت کرده و نهایتاً ضرر زیادی به سرمایه گذاران این سهام وارد خواهد شد
این فریبکاری محض است فروش نفت
من سكه نخريدم اما قانون كه عطف به سبق نميشه اين كاملا كلاه برداريه
سلام بر ملت بزرگ ایران
آقای دکتر حسن کلید ساز از روز اول تمام گفتار ها وکردارهایش بر کلک زدن به ملت ایران استوار بوده و همواره به طرق مختلف،رفع حصر،تدبیر و امید، قیمت دلار ، افزایش بهای بنزین ، حباب بورس و ....... به ملت شریف ایران کلک زده ست پس ملت شریف ایران مواظب خود تان باشید.
یا علی
بفرمایید هر بشکه چند دلار ؟؟؟؟؟؟
باز هم بفرمایید هر دلار را چند ریال محاسبه کردید ؟؟؟؟؟
ثالثا بفرمایید ما را چه فرض کرده اید
اولا کسی از ما نفت نمیخره مگر زیر قیمت و تحویل در منزل یعنی هزینه انتقال هم با ایران است و تازه پولش رو هم بلوکه میکنند نمی دهند ولی در عوض ما این مردم خوب رو داریم که میتونیم نفت با دلار ۲۲۰۰ تومان و نفت بشکه ای ۴۱ دلار بهشان بفروشیم .خدا این ملت رو از ما نگیره که لنگه اش پیدا نمیشه والا
چرا در زمان پیش فروش اعلام شد معاف از مالیات ؟ بانک مرکزی به نرخ روز سکه پیش فروش کرده پس چرا کسی که از این بانک خریده باید مالیات بپردازد و کسی که همان زمان از بازار خرید کرده مالیاتی نمی پردازد ؟
سیاست زمین سوخته، منم از فردا میرم تلوزیونه خونمو به زنم میفروشن. هم تلوزیونو دارم هم پول زنمو.
من از یه چیزی خیلی خیلی مطمئنم
اینکه وقتی دولت یه چیزی رو بهش پر و بال میده و تو بوق و کرنا می‌کنه فقط به نفع خودشه
سوال: آیا اگر این حرکت به نوع مردم بود اینقدر رو مانور داده می شد؟ (تحت عناوین مختلف مانند گشایش اقتصادی و ....)
یک کارشناس سفارشی در تلاش برای توجیه سقوط ازاد بورس نورچشمی ؛
بازار درحال اصلاح خود است !!!!
نه جناب کارشناس ! این توبمیری باتوبمیری های دیگه خیلی خیلی متفاوته!!!
بورس حداقل یک ونیم میلیون واحد حباب داره وباید اصلاح بشه !
میگم به جای خرید یه بشکه نفت خام به قیمت 944 هزار تومان بهتر نیست بریم از پمپ بنزین یه بشکه بنزین آزاد بخریم 600 هزار تومان !!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر