بازدید 9347

روسیه تلاش آمریکا درباره برجام را بیشرمانه خواند

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین تلاش آمریکا برای معرفی کردن خود به عنوان عضو و شرکت کننده برجام را بیشرمانه و بی سابقه در تاریخ سازمان ملل خواند.
کد خبر: ۹۹۷۹۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱ 20 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، میخاییل اولیانوف روز پنجشنبه در توییت جدیدی نوشت: نشانه‌هایی وجود دارد که آمریکا روز ۲۰ اوت (امروز) برای راه اندازی مکانیسم اسنپ بک و بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل در مورد ایران تلاش کند.

وی افزود: این ساز و کار برای معامله هسته‌ای (برجام) طراحی شده و با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تایید شده است.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین تصریح کرد: فقط شرکت کنندگان در برجام می‌توانند این ساز وکار را راه اندازی کنند و آمریکا می‌خواهد به رغم دستور ترامپ در مورخه هشتم می ۲۰۱۸ برای خروج آمریکا از این توافق بین المللی و تلاش‌های گسترده واشنگتن برای جلوگیری از اجرای این توافق، خود را عضو برجام معرفی کند.

اولیانوف نوشت: این اقدام در تاریخ سازمان ملل بی سابقه است. بیشرمی و ماجراجویی به حد اعلی رسیده است.

به گزارش ایرنا، ترامپ در اردیبهشت ماه سال ۹۷ خروج کشورش از برجام را اعلام کرد و تحریم‌های رفع شده توسط این توافق را در دو مرحله در ۱۵ مردادماه و ۱۴ آبان ماه علیه ملت ایران بازگرداند.

با این وجود مقام‌های آمریکایی از جمله مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در ماه‌های اخیر مدعی شده اند که آمریکا همچنان در برجام حضور دارد و خواستار تمدید محدودیت تسلیحاتی در مورد ایران و بکارگیری مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تحریم‌های بین المللی علیه ایران شده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان