بازدید 22661
دو هزار و دویست و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»

رئیسی: آمار سقط جنین در کشور نگران‌کننده است / ترامپ به مذاکره با ایران برای انتخابات نیاز دارد / بررسی قرارداد ویلموتس با حضور سلطانی‌فر در مجلس

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: ترامپ: به زودی از عراق خارج می‌شویم / آزادی سه ایرانی اسیر دزدان دریایی سومالی / میرسلیم تهدید به شکایت کرد و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۹۷۹۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸ 20 August 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
میرسلیم تهدید به شکایت کرد
 
دفتر سید مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس با انتشار جوابیه‌ای به مصاحبه سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان واکنش نشان داد. متن این اطلاعیه به شرح ذیل است: برای استحضار ملت عزیز ایران لازم دانستیم سکوت را بشکنیم و نکاتی را پیرامون نحوه رفتار هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با مهندس میرسلیم شخصیت انقلابی و فساد ستیز که خود را خادم ملت می‌داند برسانیم. از آقای مهندس میرسلیم دعوت کتبی نشده بود برای حضور در جلسه و ارائۀ اسناد؛ صرفا آقای پاشایی دبیر هیئت شفاهی از ایشان خواست در جلسه حاضر شوند برای مبادلۀ نظر و مهندس میرسلیم در جلسه حاضر شد و توضیحاتی دادند از جمله این که شکایت آقای رضائی رئیس کمیسیون عمران بی مورد است، زیرا تا کنون ذکر نامی از آقای رضایی نشد و اگر ایشان خودش احساس اتهام می‌کند به رفتار خودش برمی‌گردد. به اعضای محترم هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفتند که برای دستیابی به اعترافات نائب رئیس وقت کمیسیون عمران دربارۀ دریافت ۶۵ میلیارد تومان باید از دادستانی استعلام کنند و این موضوع بخشی از پروندۀ آقای عیسی شریفی و هولدینگ یاس است که در دوران شهرداری آقای قالیباف تأسیس شده است. در پایان مهندس میرسلیم به عنوان فردی متخصص و مشرف به امور سازمانی و ساختاری نظام مقدس جمهوری اسلامی از گذشته تاکنون همواره تلاش کردند تا خدمت صادقانه داشته باشند به کشور و نظام؛ مهندس میرسلیم نسبت به اینکه عده‌ای در تلاشند تا مساله ۶۵ میلیارد رشوه را بحثی شخصی تلقی کنند را محکوم و قطعا برای خشکاندن ریشه فساد تا پای جان ایستاده‌اند و اعلام می‌دارند ملت عزیز و قهرمان ایران اسلامی در هر نقطه‌ای از کشور که فسادی مشاهده کردند به همراه مستندات به اطلاع ایشان برسانند تا در مسیر درست رسیدگی قرار گیرد.

علی‌نژاد: پشت پرده‌ای در قرارداد ویلموتس نبود

علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش گفت: شفاف می‌گویم اگر قرار بود پشت پرده‌ای در قرارداد ویلموتس باشد هیچ گاه یک نامه اداری ارجاع نمی‌شد. وی درباره اینکه انجمن فرهنگ و دوستی ایران و هلند ۳ نفر را پیشنهاد داده بودند که یکی از این پیشنهادات ویلموتس بوده، گفت: تاج در این خصوص جواب داد. یک نامه اداری بود که به فدراسیون ارجاع شد. ما ده‌ها نامه از این مدل پیشنهادات داریم. مرجع تخصصی فدراسیون فوتبال بوده است. شفاف می‌گویم اگر قرار بود پشت پرده‌ای باشد هیچ گاه یک نامه اداری ارجاع نمی‌شد. وقتی این اتفاق می‌افتد یعنی چیزی پشت پرده نیست. هیچ پیشنهادی از سوی وزارت ورزش نبوده و اصلا در جایگاه وزارت ورزش نیست که چنین پیشنهادی بدهد. معاون وزیر ورزش خاطرنشان کرد: یک NGO هلندی پیشنهاد داده است. از این گونه پیشنهادات ده‌ها نامه به وزارت می‌آید و ما آن را به فدراسیون‌ها جهت بررسی و اقداماتی که خودشان مصلحت می‌دانند ارجاع می‌دهیم. فدراسیون استقلال خود را بار‌ها نشان داده و اگر پشت پرده‌ای بود نامه‌نگاری نمی‌شد.

دوشنبه؛ بررسی قرارداد ویلموتس با حضور سلطانی‌فر در مجلس

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم با اشاره به دستورکار این کمیسیون در روز دوشنبه هفته آینده (سوم شهریور ۹۹)، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و دعوتی که از آقای سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان انجام داده‌ایم، قرار است در روز دوشنبه هفته آینده وی در نشست کمیسیون اصل نود مجلس حضور یابد. وی افزود: قرار است در این نشست پیرامون موضوع قرارداد آقای "ویلموتس" سرمربی سابق تیم ملی فوتبال و حواشی ایجاد شده پیرامون آن بحث و تبادل نظر شود و این قرارداد را بیشتر مورد واکاوی قرار دهیم. رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اضافه کرد: قرار است در این جلسه، طبق دعوتی که انجام داده‌ایم، مسئولانی از فدراسیون فوتبال نیز در جلسه حضور یابند تا قرارداد ۱۶۰ میلیارد تومانی آقای "ولیموتس" با این فدراسیون را بیشتر بررسی کنیم. حجت‌الاسلام پژمان فر در پایان خاطرنشان کرد: موضوع قرارداد آقای ویلموتس با فدراسیون فوتبال را احقاق حقوق بیت‌المال و روشن شدن موضوع در کمیسیون اصل نود مجلس پیگیری می‌کنیم.

سازمان سنجش: منتشرکنندگان عکس سؤالات کنکور دستگیر شدند

سخنگوی سازمان سنجش به بیان توضیحاتی درباره تصاویر منتشرشده از سؤالات کنکور که در آن‌ها ادعاشده سوالات لو رفته است، پرداخت. فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تصاویری که در فضای مجازی منتشر و در آن‌ها ادعا شده که سوالات لو رفته است، گفت: نکته اول اینکه حفاطت آزمون سازمان سنجش آموزش کشور با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در استان‌های فارس و یکی از استان‌های غربی دو تیم را که مشخصاً جهت ارسال عکس از حوزه‌های امتحانی برنامه‌ریزی کرده بودند دستگیر کرده و تحویل مقامات ذیربط داده است. او در ادامه بیان کرد: در تهران نیز دو نفر شناسایی شده‌اند که به زودی دستگیر خواهند شد. براساس بررسی‌های به عمل آمده اصولاً هدف این افراد از ارسال عکس، تقلب نیست بلکه القای شبهه در آزمون است.

درخواست زنگنه: سران قوا درباره اتهاماتی که نمایندگان به من می‌زنند، تصمیم‌گیری کنند

در پی ارسال نامه تعدادی از نمایندگان مجلس خطاب به سران قوا که در آن ادعا‌هایی علیه وزیر نفت مطرح شده بود، بیژن زنگنه در نامه‌ای به رئیس جمهوری که رونوشت آن برای رؤسای قوای مقننه و قضائیه نیز ارسال شده، با استقبال از بررسی دقیق همه موارد مطرح شده در این نامه تقاضا کرد که موضوع در دستورکار یکی از جلسات سران قرار گیرد تا ادعا‌ها و پاسخ‌های دو طرف شنیده شده و در نهایت در مورد آن‌ها توسط رؤسای سه قوه قضاوت شود. مشروح نامه وزیر نفت به رئیس جمهوری به این شرح است:
حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر روحانی
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و احترام- به استحضار می‌رساند پیرو نامه تعدادی از نمایندگان محترم مجلس دهم به سران محترم سه قوه در بهمن ماه ۱۳۹۷، در هفته جاری نیز تعدادی از نمایندگان محترم، شکوائیه‌ای به شرح پیوست خطاب به سران محترم قوا ارسال نموده‌اند و در آن برخی از ادعا‌های قید شده در نامه قبل را تکرار نموده‌اند. اگرچه در شرایط کنونی تمرکز و اهتمام این وزارتخانه معطوف به هماوردی با تحریم‌های ظالمانه است، لیکن با توجه به طرح اشکالات و ایرادات به اینجانب، با احترام به نمایندگان محترم مردم و با استقبال از بررسی دقیق همه موارد مطرح شده، همانگونه که در نامه شماره ۸۸۵-۲/۲۰ تاریخ ۱۳۹۷.۱۱.۱۴ نیز درخواست کردم، مجدداً تقاضا دارم که این موضوع در دستورکار یکی از جلسات سران محترم قرار گیرد و ادعا‌ها و پاسخ‌های آن‌ها، از دو طرف شنیده شده و در نهایت، در مورد آن‌ها توسط رؤسای بزرگوار سه قوه قضاوت شود.
 
ترامپ به مذاکره با ایران برای انتخابات نیاز دارد

تحلیلگر مسائل آمریکا با اشاره به کنش‌های اخیر میان آمریکا و ایران به تحلیل پیرامون چرایی مذاکره دو کشور و احتمالات موجود در این کنشگری پرداخت.روز‌های گذشته در فضای رسانه‌ها خبر‌هایی از مذاکره ایران و آمریکا منتشر شد، علیرغم اینکه این موضوع صریحا رد شد، اما گمانه‌زنی‌ها درباره مذاکره پیش از انتخابات آمریکا همچنان ادامه داد.«مهدی مطهرنیا» تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره تاکید ترامپ به مذاکره با ایران و همچنین بایدن به بازگشت در برجام و فراهم شدن زمینه‌های مذاکره ایران و آمریکا اظهار داشت: در سیاست هیچ چیز غیرممکن نیست. شگفتی در سیاست امر تازه‌ای نبوده، نیست و نخواهد بود، اما قرائن مبنی بر وجود یک مذاکره جدی بین ایران و ایالات متحده آمریکا برای حل مسائلوجود ندارد، اینکه آمریکا به برجام بازگردد و در ارتباط با ایران زمینه‌های مسامحه در جهت مصالح را فراهم کند، آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا بعید به نظر نمی‌رسد، اما اینکه چقدر این موضوع از سوی آمریکایی‌ها جدی باشد باید در آن تردید داشت.وی ادامه داد: همان گونه که اگر هیلاری کلینتون به جای ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بود تعریف و تفسیری که از برجام در ارتباط با ایران داشت با تعریف و تفسیری که تهران ز برجام دارد با یکدیگر منطبق نبودند، لذا باید گفت در زمانی که آمریکایی‌ها به مذاکره به عنوان بهترین ابزار برای رسیدن به اهداف خود نگاه می‌کنند و آن هم در آستانه انتخابات مسائلی در ارتباط با گفتگو با تهران و مذاکره و ایجاد یک معامله مطرح می‌شود امری بعید نیست، چرا‌که آمریکایی‌ها همواره به دنبال آن بودند که با کمترین هزینه به بیشترین فایده‌ها دست یابند و مذاکره برای آن‌ها بسیار پر فایده‌تر از رویارویی با تهران برای دستیابی به اهداف تعریف شده آمریکا است. فلذا این معنا را نمی‌توان نادیده گرفت.
 
رئیسی: آمار سقط جنین در کشور نگران‌کننده است

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه برخی سیاست‌های جمعیتی و دیدگاه‌ها مانع از تحقق موضوع افزایش جمعیت شده است؛ افزود: آمار سقط جنین در کشور نگران کننده است و هر کسی که در نظام سلامت دغدغه سلامت جامعه و موضوع جمعیت را دارد، حتماً باید برای آن چاره اندیشی کند.
 
آزادی سه ایرانی اسیر دزدان دریایی سومالی

وزارت اطلاعات اعلام کرد: سه تن از هم وطنان بلوچ که از سال ۹۴ به دست دزدان دریایی در سومالی اسیر بودند، آزاد شدند. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، سه تن از هم وطنان بلوچ که از سال ۹۴ به دست دزدان دریایی در سومالی اسیر بودند، به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) و با همکاری وزارت امور خارجه و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آزاد شدند.
 
نامه مهم ظریف به رئیس شورای امنیت

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نامه به ٰرئیس شورای امنیت تصریح کرد که آمریکا هیچ حقی برای تلاش در جهت احیای تحریم‌ها ندارد. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد اقدام غیرقانونی ایالات متحده آمریکا برای سوء استفاده از ساز و کار‌های مندرج در توافق هسته‌ای برای احیای تحریم‌های ایران را مردود دانسته و تأکید کرده است که آمریکا هیچ حقی برای تلاش در جهت احیای تحریم‌ها ندارد و از همین رو این اقدام آمریکا باید از سوی شورا و جامعه بین‌المللی رد شود. نامه وزیر امور خارجه کشورمان لحظاتی پیش از سوی مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد به رییس اندونزیایی این شورا تسلیم شد.
 
ترامپ: به زودی از عراق خارج می‌شویم

نخست‌وزیر عراق که به آمریکا سفر کرده است امروز با ترامپ دیدار کرد، رئیس جمهور آمریکا در این دیدار با بیان اینکه هدف آمریکا از حضور در عراق مقابله با تحرکات احتمالی ایران است مدعی شد مجبور نیستیم در عراق باشیم و می‌توانیم آنجا را ترک کنیم.به گزارش فارس، ترامپ در حضور الکاظمی به پرداخت ادعاهایی برای توجیه اشغالگری های آمریکا در عراق پرداخت و گفت: «نیروهای کمی در عراق داریم، ولی آنها برای این در آنجا حضور دارند که اگر ایران اقدامی انجام دهد، کمک کنند.» رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه مدعی شد کشورش در بسیاری از پروژه‌های استخراج نفت در عراق مشارکت می‌کند. او همچنین گفت که آمریکا حضور محدود نظامی خود در سوریه را حفظ کرده‌ و در آینده آن را مورد ارزیابی قرار خواهد داد.مصطفی الکاظمی نیز در این کنفرانس خبری مدعی شد آمریکا به عراق در زمینه شکست داعش و سرنگونی صدام کمک کرده است. او گفت: «ما به دنبال ایجاد رابطه‌ای قوی با آمریکا هستیم که مبتنی بر منافع مشترک بین دو کشور و چشم‌انداز آینده‌ای بهتر برای مردم عراق و ایالات متحده باشد.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۶۶
بالای ۹۰٪ راضی به مذاکره با آنریکا هستند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
هرکسی به شما جماعت مشت وتودهنی زد دنبالش می دوید برای عرض ارادت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
صد درصد راضی هستند حتی ایشان که منفی نوشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
مذاکره ای که فردای آن روز یک موشک زده شود فایده ای ندارد.
ارتباط با دنیا لازمه زندگی در این دنیای مادی است که ما نداریم
ناشناس
| France |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
مذاکره با پذیرش شرایط متفاوت است انسان ممکن است ده جا خواستگاری برود اما یک جا به توافق میرسند ممنوعیت مذاکره با آمریکا در حقیقت ممنوعیت مذاکره با ترامپ دیوانه است ونه خود آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
ساده لوحان باید مذاکره کند با کسانی که چندین بار توافق کردن ان هم توافقات در مورد دادن نوامیس کشور و باز پا فشاری کند برای دادن ان
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
فردی را وقتی دست راست و بعد چپ بعد انگشت پای چپ و راستش بریده بشه . بعد چه جوری با این شرایط کرونایی غدا تهیه کنه . یعنی گوشت بی تحرک تو خونه بشینه ؟ دوستان ارزشی لابد برای این مورد تفهیم فرمایی کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
دوسداشتید مذاکره بکنید دوسداشتید نکنید
فرق زیادی بحال ما و شما نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
منظور شما از نوامیس چیه؟
چرا موضوعات را با هم مخلوط میکتید؟
عدم ارتباط با آمریکا یعنی قطع روابط بانکی و به دنبال آن قطع ارتباط تجاری و دلار ۲۴ هزار تومانی و خانه متری ۵۰ میلیونی و عدم امکان زندگی برای ما و نسل بعدی.
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
دوستان دچار اشتباه نشوید امریکا در سراشیبی سقوطدر حال قرق شدن است تورم بیداد میکند و بیکاری زیاد شده و بزودی دچار فروپاشیده است تؤ
مانی
| Germany |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
۲۲:۲۱خدا وکیلی از شرایط راضی هستی
ناشناس
| Germany |
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
درسته،اتفاقا آمار هم همین رو تایید نیکنه،۱۰ درصد کارهایی می‌کنند که اکثریت ۹۰ درصد مردم قبول ندارند ولی چه می‌توان کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
تعداد ۱۵۹ مثبت
و ۱۴ منفی
تا جمعه ساعت ۹ صبح
با این حساب بیش از ۹۰ درصد موافق مذاکره و رفع تنش با آمریکا در این نظر سنجی تابناک هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
عجب !
در اینرتنت نظرسنجی می کنید که مردم چی فکر می کنند؟
در مورد انتخابات هم همین 90 درصد رای منفی میدادن به شرکت در انتخابات ولی حدودا 50 درصد رفتند
1
در رسوایی قرار داد ویلموتس باز هم پای احمدی نژاد دیده میشود.مانند فیلمی که هنرپیشه کمدی امریکایی بازی کرد و او را که فردی دست و پا چلفتی بود کاندید کرده بوند تا از رای اوردن کاندید اصلی مطمئن شوند ولی مردم به او رای دادند، کفاشیان کاندید شده بود تا رقیبش رای بیاورد. او را برای باختن به علی ابادی که اچار فرانسه احمدی نژاد بود کاندید کردند اما با نزدیک شدن انتخابات فیفا اجازه شرکت به علی ابادی نداد و اینگونه بود که پای کفاشیان به فدراسیون فوتبال باز شد و دیگر انجا را ترک نکرد.فوتبال،جایی که نهادهای نظارتی بخاطر اینکه حوزه امنیتی نبود چندان وارد نمیشدند و پولهای کلانی که در ان جابجا میشد،از پولهایی که به جن گیر و جادوگر میدادند تا قربانی برای پیروزی تیمشان ،پولهایی که به لیدر ها برای تشویق یا فحاشی به فلان بازیکن و فلان مربی داده میشد و پولهایی که دلالان از ترانسفر بازیکن میخوردند و اینجا سفره ای پهن بود که نمیشد از ان گذشت.بعد کفاشیان پای تاج را باز کرد تا با مدل پوتین مدودف همیشه فدراسیون در اختیارشان باشد.اما تاج به کم قانع نبود.او به سفره های میلیاردی میاندیشید......‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
درود بر احمدی نژاد و یارانش ...
2
باید دید پشت صحنه و خط دهنده این ۱۱۴ نماینده ای که استیضاح زنگنه را خواستار شده اند چه کسانی هستند ؟ در حالی که ما در حال یک جنگ تمام عیار هستیم ، سه ژنرال در بخشهای نظامی دیپلماسی و اقتصادی داشتیم. در بخش نظامی سردار دلها بود که ابتدا تلاشهایی برای زدن او بلحاظ سیاسی انجام شد ولی چون بجایی نرسید توسط دشمن وقیح ترور شد. ژنرال دیگر ما در حوزه دیپلماسی اقای ظریف بود که برای زدن او نیز بسیار تلاش شد ولی با حمایت رهبری و شجاع و مومن خواندن وی فعلا بجایی نرسیده. ژنرال سوم در بخش اقتصادی این پیرمرد کهنه کار وزارت نفت است که علی رغم تمام مصائب و تحریمها موتور نفتی کشور را سر پا نگه داشته و حال با استیضاح او و بی سر کردن وزارت نفت در اوج جنگ اقتصادی قرار است چه چیزی عاید کشور شود؟ ایا تحمل چند ماه بیشتر پیرمردی که اکثر سالهای بعد انقلاب متولی وزارت نفت بوده، وسط جنگ امکان پذیر نیست؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
در مورد ژنرال اول درست گفتی ولی درمورد دومی همه میدانند ادم ناپخته ای است ودر مورد سومی هم 20 سال وزیر نفت بوده که بیشتر از این که برای ایران منفعت درست کند خسارت زده نمونه ان چندین خسارت میلیارد دلاری برای طرف های خارجی و حتی اینقدر ...هست که می گفت ما باید خام فروشی کنیم و اگر بین مدیریت در وزارت نفت ایشون فاصله نمی افتاد الان مشکلات متعددی در پتروشیمی و بنزین داشتیم و مانند ونزوئلا بحرانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
با توجه به تخصص و تجربه ام در صنعت انرژی عرض میکنم
که زنگنه با تمام مشکلات و ضعف هایش
بهترین و شایسته ترین در حال حاضر و حتی ۲۰ سال قبل بوده است
و متاسفانه بهترین متخصصین و‌مدیران صنایع نفت و گاز ما یا به مهاجرت رفتند
و یا مرحوم شدند و یا به کناری گذاشته شدند و سالخورده و نابود شدند
لطفا اجازه بدهید تا زنگنه کارش را انجام بدهد
حق اولاد پشت فیش کارمند دستکاه تحت فرمان همین آقا ۵۰ تومنه. حقوق کارمند فقط شکم خودش و زنش رو هم سیر نمیکنه چجوری بچه بیارن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
سرت نمی شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
با قطع ارتباط با دنیا و دلار ۲۲ هزار تومانی بچه جز موضوعاتی که به آن فکر کنی نیست چه داشته باشی و چه نداشته باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
خخخه
قطع ارتباط با دنیا!!!
حالا دنیای این ها فقط شامل امریکا و اسراییل است!!!
شما برای مردم رفاه درست کنید ۲ سال دیگه جمعیت کشور از حد مجاز بالاترم میره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
فعلا ان کشورهایی که از نظر شما رفاه دارند و دنبال بچه هستند به جایی برسند تا نوبت شما
که عمرا هم راه به جایی ببرند و مانند دهه های گذشته
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
دلم برای سقط جنین سوخت !!!
تا اوضاع اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و دستگاههای نظارت بر فساد این مملکت اینه، بچه آوردن که هیچ، خودمان هم زودتر ریغ رحمت را سربکشیم راحت تریم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
بچه های امروز تکلیف دارند . نمیشود بچه های امروز را در مدرسه فلک کرد و وقتی به منزل برمیگشتند والدین میگفتند معلم خوب کاری کرده . نمیشه به دانش جوی پرسشگر سیاسی تو مدرسه توسرش چماق کوبید . نمیشه مثل قدیم بجای کفش و کتانی گیوه پوشید . نمیشه بدون‌موبایل زندگی کرد . نمیشه نمیشه . نمیشه مردم را از نظر فرهنگی به عقب برگرداند . مردم در مبادین شهر با دار زدن و جان کندن حتی مجرم سیاسی و جرایم دیگر حال نمیکنند ....‌‌میدونی ؟
میگما ؟ وقتی از گروه فکری اصولگرایان وقتی با سر تو سیاست فرود آمدند ولی اولین لازمه ورود در سیاست نقد و انتقاد پدیری سیاست های هست که طی چهل سال فقط برای مردم فقیر و غنی فقط هزینه و خسارت ایجاد کردند . تفکر تنش زایی و گیر دادن به مردمی که اصلا با اصولگرایان کاری ندارند ولی اصولگرایان چپ‌و راست بمردم گیر میدهند ولی ناضر نیستند حتی اشتباهات پی در پی خود را با نقد روشنفکران تحمل کنند . چرا چرا وارد سیاست شدید در صورتی لوازم دمکراسی شامل تعدد احزاب مردمی . تشگیلات دمکراسی . حقوق شهروندی و ازادی بیان و عقیده را فقط با فیلتر شکن در سایت های داخلی ابراز کرد . دلیل دوم اینکه چرا وارد سیاست شدید در صورتی نه در سیاست تخصص دارید نه در اقتصاد . اگر این سخنان کوچه و بازاری هر روزی که روحانیون اصولگرا و سیاسیون طیف های پایداریها در رسانه های داخلی ایراد میکنند پدر بزرگ بیسواد من که بهتر سخنرانی بلد هست . نماز و روزه و ریش و سبیل کوتاه چه ربطی به سیاست دارد ‌ ؟ آیا واقعا تا کی میخواهد به عشق خدمت اینهمه خسارت مالی و جانی و تنش در جامعه ایجاد میکنید . بهرحال جامعه لا نشاط ارام کی درست میشود . جز با خروج عادلانه و داوطلبانه شما از قدرت ؟ ماندن شما که با رای اقلیت تا کی ادامه میدهید . بگدارید مردم هر فرد لایقی را دوست داشتند و سیاستمدار بود انتخاب کنند . شما چرا انتخاب میکنید . چرا اینقدر در حوزه سیایت ها و تفکرات شما هم خودتان در تنش و بی قراری هستید هم برای مردم ایجاد تنش میکنید . رای ما روشنفکران فقط برای افراد متخصص هست . متخصصی که بشود کارها و اعمال و رفتارش را به چالش کشید در صورتی تفکر اصولگراطی اگر چالش کشیدن تفکرات و تیوریهای خود را مخالفت با شرع قلمداد میکنند .‌یکی از اصولگرایان بما بگوید اشتباهات شما را چگونه به شما ملت بیان کنند ؟
ترامپ در دیدار با ترامپ ....ترامپ گفت ما در مبارزه با داعش و سرنگونی دیکتاتور صدام خیلی هزینه کردیم و نیاز هست امریکا در صنایع تولید و نفتی و گازی عراق مسارکت کحد چون هزینه زیادی انجلم دادیم و خسارت دادیم و نیاز هست عراق جبران کند ......اما مطلبی دیگری در سایت های خارجی امده که در ایران گفته نشده یا از اساس کذب هست که ترامپ به نخست وزیر عراق چند بار تاکید کرده است که تا زمانی ایران در عراق با جنگ نیابتی حضور دارد امریکا از عراق بیرون نمیرود . مگر اینکه ایران از عراق و سوریه خارج شود . آیا این اخبار و مطلب غلط هست یا نه درست هست . پس ایران و امریکا در نهایت بنظر میرسد در اینده در چند جبهه جنگ نیابتی به جنگ واقعی ختم میشود . بستگی به انتخابلت اتی امریکا دارد .
در مورد سقط جنین در ایران‌خیلی نگرانی وجود دارد . تابی جان چون این سخن حرف سیاسی هست نیاز به جواب سیاسی دارد . اگر ان‌پدر و مادر تصمبم به سقط جنین نگیرند بعد از ۲۰ سال دیگر جوانش بزرگ شد و در خیابان بابت گرانی و عوامل دیگر باهاش برخورد شد یا نه همین حالا بدون مشکل را براحتی حل کرد . ایا فردای دیگر وقتی در جامفه شادی و رقص و پایکوبی حتی بشکل سنتی جرم هست ولی گریه و زاری گردن ثواب دارد چه لزومی دارد که فرزندی بدنیا آورد که نتواند اورا در فردای دیگر به جرم سیاسی زندانی ........‌تابی این‌مطالب را چون سیاسی هست ننویس . ننویس برای کاریران تابناک درد سر درست نکن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
ناشناس عزیزحرف دل میلیونها ایرانی رو زدی ، حتی مسولین هم میدونند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
وقتی درک درستی نداری می روی دنبال مسائل حاشیه
ولی بدون وقتی به زن ها می گفتند اگر در خانه بمانی امل هستی و بیا بیرون از خانه کار کن معلوم است این چیزها رشد پیدا می کند یعنی بیشتر روابط خارج از خانواده است این چیزها در کنار همان امل حساب کردن فرزند در خانواده عزیزم
و هنوز دنیا پرستی شما راه اول را می گذارند و منتظر بدتر شدن باش مگر سبک زندگی سنتی شود وگرنه سقوط بیشتر خانواده و جامعه حتمی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
خخخخخه
فرزند اوری ویا نیاوری برای رقص خخخخخه
شادی را فقط در رقص دیدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
خخه درد بی درمون ساندیسخور اتوبوسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
خخخه ای نادان خخخخه شادی واقعی اینه که بزنی تو سرت خخخخه چقدر سطحی نگری اخه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
البته تقصیری هم نداری باید در محیطی که هستی را موشکافی کرد که فکر می کنی در رقص شادی نهفته است
هم فتاح از سخنان خود عقب نشینی کرد هم میر سلیم و هم شهردار تهران و هم روحانی و هم ........ به هر حال اینقدر قدرت و دولت در سایه زیاد هست که تمام مکانیزم دمکراسی را ناکارمد کرده . این یعنی دمکراسی در جامعه باید شکل بگیرد که اصلاحات اول انجام شده باشد . یعنی بترتیب . بابا بردن سواد . شعور سیاسی مردم . رفاه و بهداشت و سلامت روانی ........حق بیان . عدالت . آزادی ....‌حاکمیت رای مردم ........ بهتر نیست مکانیزم رای گیری را تعطیل و کشور با حساب و کتاب کداخدا و ارباب اداره بشه ؟ باور کن خیلی بهتر جواب میده .
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
اتفاقا آقای فتاح بسیار زیرکی بخرج دادند و یک خط سیر انحرافی را عملا نشان دادند
تابناک امشب ترکوندی با این خبرات!!!
چیه کفکیرت به ته دیگ خورده؟
زاد و ولد نکنید . چون زندگی کردن برای فرزندی که در ۲۰ سال دیگر میخواهد زندگی تشکبل دهد و دوباره فرزندانی بدنیا بیاورند که طبق تعریف مسولین این کشور اقتصاد اولویت اصلی انها نیست . شادی و رفاه اجتماعی هدف انها نیست بلکه انها میگویند ما میخواهیم همه کسانیکه بعدا بدنیا میایند حرف گوش باشند . مطیع هر سیاستی که اتخاذ میکنیم مردم باید حرف شنو باشند . باید تسلیم سیاست های ما باشند . در صورتی انقلاب برای این بود که رصایت مردم حاصل شود مسئولان حرف مردم را اجرا کنند . ایا در چنین گفتمانی در اینده زندگی برای فرزندان ماها سخت نیست ؟
پاسخ ها
من منم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
حرف حق. ما بچه بیاریم که برای مسئولان بره بجنگه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
ما لعنت میکنیم پدران ما را که ما را به دنیا اوردند و به خاک سیاه تو این مملکت نشاندند ! حالا خودمون بچه بیاریم نفرین بشیم !؟
حق زندگی و شادی از ما گرفته شده و آرزوی مرگ داریم شما به فکر بجه هستی؟
خداوند به انسان عقل داده است ودر روز جزا بر اساس همین عقل ودرک باید پاسخگو باشد فرزند آوری بدون امید به آینده عین حماقت است
آقای فتاح

به این زودی در جا زدی ؟ شجاعت چی شد ؟ از صد شاخص فرد سیاسی ۹۹ تا یکی شجاعت بود ؟ با دو تا مقاله اصولگرایان انتصالی و وابستگی ژنتیکی عقب نشینی کردی .؟ گیرم حرف شما نادرست بود . اینهمه میلیارد میلیارد وام بانکی که در جلگه های کشاورزی در حال میلیونها کاخ با نمای مر مر مال چه کسانی هست ؟ این کاخ ها را شاه هم نمیتوانست بسازد . معماران افعانی و پاکستای در نمای بیرون و داخل این کاخ ها بعد از شش یال هنوز خارج نسدند . در بیست متری پشت منزل من چهارتا کاخ در حال ساخت هست که مدت ده سال هست هنوز معماریش تمام نشده . این ثروت ها از کجا امده ؟
از دوره جوانی اولین رای که دادم به رجایی بود و در آنموقع میگفتند ایشان فردی هست که فقیر را درک میکند . اما باور کنید همان موقع رای دادم تا رفتن به منزل با دوستم که سوادش از من بیشتر بود و رای ممتنع داد بود با من بحث میکرد که انقلاب برای این نبود که جامعه فقیر نداشته باشد چون شدنی نبست . چون جامعه بشدت در حال تعییر هست و بناچار گروهی از مردم به دلایل زیاد از تحولات سیاسی و اقتصادی و اجتماعی باز میمانند . چون‌کارشان فرق دارد . از پایتخت دور هستند . دگر اندیش هستند . .................من از ایشان پرسیدم پس اگر برای رفع فقر نبود پس چی بود ؟ ایشان گفتند بترتیب . آزادی . دمکراسی . عدالت بود . آیا وقتی داشتی رای میدادی آن بچه ۱۲ ساله که اوراق رای را دست ما میداد چرا گفت به چه کسی رای میدی . چه کسی این نوجوان را مای صندوق رای گداشته ؟ در مورد عدالت با من بحث میکرد و میگفت شدنی نیست . در مورد فساد گفت شدنی نیست . از انموقع تا حالا هر چهار سال من رای دادم ولی ان فرد که مربوط به شهر دیگری بود ندیدم که ازش دوباره بمرسم چرا شما انموقع میگفتی این ارمانها چون واقعی نیستند شدنی هم نیستند . فقط و فقط برای رفع فقر . فساد . تبعیض .....تا حدود ۷۰ درصد در بستر دمکراسی میشود به این اهداف رسید . البته دمکراسی واقعی که زن برتر . زبان . رنگ و پوست و برتری خون و عصبیت ها اولویت نباشند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
ژن برتر
اگه همسایگان امریکا هم اجازه میدهند مانیرو ببریم تا از منافعمان محافظت کنیم امریکا هم میتونه تو منطقه بمونه والا گورشو گم کنه . مسئله سقط جنین واقعا سیاسیه چون بعد از چند سال دیگه جمعیتی باقی نمیمونه چرا تو اسرائیل یا حتی امریکا اینطور نیست نرخ رشد جمعیت تو ایران از همه جا کمتر شده البته بخاطر وضع اقتصادی و سیاستهای غلط کنترل جمعیت بوده باید دولت فکری بکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
شما فعلا به امنیت و رفاه مردم در داخل کشور رسیدگی کنید
و اعزام نیرو به آمریکا پیشکش
فعلا طبق آمار رسمی خودتان ۶۵ میلیون از ۸۳ میلیون نفر جمعیت کشور در زیر خط فقر دارند رنج و عذاب
ومیکشند
اقلیتی بدون انتخابات واقعی صاحب همه چیز شدند و به کسی پاسخگو نیستند
بچه آوردن با دلار ۲۴ هزار تومانی چه عاقبتی دارد؟ مگر همه مدیر دولتی و آقا زاده هستند یا رانت دارند که بچه بیاورند.
مردم نان را باید گدایی کنند تا آخر سال.
آقای میرسلیم به امیدخداراهتان رابرای احقاق حق همشهریان وموکلینتان ادامه دهیدوکه ازخارمغیلان بیمی نیست مطمئن باشید دعاوآرزوی موفقیت پشت سرتان است بالطف حق وانشالله همراهی قوه قضائیه
حاجی جوونها اگه وضعشون نرمال باشه دوسدارن ازدواج کنن.خدا دختر وپسر رو برای هم آفریده.اما با این وضع چطور میتونن ازدواج کنن.یه کولر گازی معمولی حداقل ۲۰میلیونه.یعنی یه یخچال و یه کولر و یه گاز و یه ماشین لباسشویی که همه خونه ها باید داشته باشن حداقل۱۰۰میلیونه.تازه اگه کار داشته باشن جوونها که همه بیکارن.من یه تویوتا خریدم ۷۰میلیون سال۲۱۱۶ الان شده ۴۰۰میلیون پلاک منطقه ویژه.آخه چطور یه جوون میتونه ازدواج کنه با این وضع.مطمنن میدونین شرایط چطوره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
برادرصحبت ازسقط جنین میکنندنه صحبت ازتجردچراجاده خاکی میری میخواهیدچیزی بگید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
دوست خود من یک ماه پیش فرزند دومش را سقط کرد
دکتری که سه میلیون گرفت و این کار را انجام داد سرش به حدی شلوغ بود که به دوست من ساغت 10 شب نوبت رسید
چون همسرش بیکار شده و نمی شد خودش هم بیکار بشه
جاده خاکی شمایی که خودن را به خواب زدی و دلت می خواد وانمود کنی سقط جنین فقط برای تجاوز و روابط نا مشروعه
ترامپ به مذاکره با ایران برای انتخابات نیاز دارد..
خوب او نیاز داره ، ما که نداریم. والسلام .
به فکر نان باش که خربزه آب است.

راهکار زندگی چیست . ایراد گرفتن و ارشاد کردن را همه ما حفظ هستیم.
جناب آقای رئیسی ماعلت ازدیادسقط جنین رابایدازخودمان سئوال کنیم که چه شدکه دراین چنددهه اینهمه دگرگون شدیم ونکندایرادنیزازخودمان باشدکه بسرعت فرهنگ وشیوه زندگیمان عوض شد سرگریمی هایمان شدماهواره باسم پاشی بابرنامه جوان فریب آنها ازدواج جوانهایمان شدسفید مونس وهمدم مابجای کودکانمان شدندسگهائی که قبلاچوپانهابرای حفاظت ازگله استفاده میکردندبااینکه کشوری باین وسعت داریم خانه هایمان شداکثراآپارتمان های قوطی کبریتی وفرهنگمان بهم ریخت نه شبیه کشورهای اسلامی شدیم ونه شبیه کشورهای غربی باقانونمندی خاص خودشان مااگرهمتی باشدوبه اصل خودمان برگردیم تمام مشکلات اخلاقی وفرهنگیمان قابل حل است بشرط آنکه به خودمان برگردیم این نیازبه آگاه سازی درست باقاطعیت ونافذ دارد
ﺑﺎ ﭼﻪ اﻣﻴﺪﻱ ﺑﭽﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﻢ ﺑﺎ اﻣﻴﺪ اﺧﺘﻼس و. ﺭاﻧﺖ. ﻣﺪﻳﺮاﻥ و ﺁﻗﺎﺯاﺩﻩ ﻫﺎ. ﺑﻲ ﻛﻔﺎﻳﺘﻲ و ﻋﺪﻡ ﺻﺪاﻗﺖ و اﺷﺮاﻓﮕﺮﻱ و ... ﺑﺎ اﻳﻦ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﺟﻤﻌﻴﺖ اﻳﺮاﻥ اﺯ,ﻫﺸﺘﺎﺩ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﺑﺑﺎﻻﺗﺮ. ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺭﻓﺖ اﻥ ﻫﻢ اﺯ ﻧﻮﻉ ﭘﻴﺮ و ﻓﺮﺗﻮﺗﺶ
آقا جان کره جنوبی و کره شمالی تقریبا از نظر جغرافیایی یکی هستند، جمعیت کره جنوبی سه برابر کره شمالی هست، دلایلش هم مشخصه، کی هست که بچه دوست نداشته باشه، کی هست که نوه دوست نداشته باشه، همه می دونیم زندگی بدون بچه بی مفهومه، همه دوست داریم 60 سالمون که شده چهار پنج تا نوه دورمون بچرخه، ولی با چه امیدی بچه بیاریم، بچه ای که فراهم کردن شیر خشکش و پوشاکش ناتوانیم، بچه ای که هیچ آینده ای براش نمی تونیم متصور بشیم، تو این شرایط کسی بچه هم میاره یا خیلی پولداره، یا خیلی ناآگاه و یا خیلی امیدوار به تغییر شرایط
تورو خدا مردم صداتون از این همه ظلم دربیاد ..
جوانی هستم دم بخت...تحت فشار اقتصادی...اجتماعی...فرهنگی...جنسی...روحی وروانی...
تا کی باید دست روی دست بگذاریم و این همه ناکارامدی از مسئولین رو تحمل کنیم..مگر ما جوانان حق زندگی و شاد بودن رو نداریم..
تابناک اگر طرفدار حق و مظلوم هستی سانسور نکن..!
گناه جنین های سقط شده بله گردن کسانی است که امکانات جلوگیری از بارداری را از مردمی که شرایط و تمایل بچه دار شدن را ندارند. میگیرند. بچه دار شدن زوری را هم در این کشور شنیدیم . تشویق مردم با اجبار کردن آنها متفاوت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
احسنت
بله اقاي رييسي به خصوص كه اين كاهش جمعيت بيشتر در مناطق شيعه نشين اتفاق مي افتد
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار