بازدید 7635
۷

ریزش بورس‌ها در اروپا

برخلاف بورس آمریکا، بورس‌های اروپایی قرمزپوش شدند.
کد خبر: ۹۹۷۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 19 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از بلومبرگ، میزان مخارج مصرفی که اصلی ترین محرک رشد اقتصادی در آمریکا محسوب می شود رو به بهبود است. در ماه ژوئن رشد بخش خرده فروشی ۱.۲ درصد اندازه گیری شده که سومین رشد متوالی این بخش است اما هنوز این رشد فاصله زیادی با رشد دو درصدی مورد انتظار اقتصاددانان بود.

به گفته کارشناسان اقتصادی، در صورتی که دولت آمریکا نتواند موافقت کنگره را برای اجرای یک بسته حمایتی بزرگ دیگر کسب کند، رشد بخش مخارج مصرفی در آمریکا مجددا تحت فشار قرار خواهد گرفت؛ بنابراین یک فاکتور مهم برای صعود بورس های آمریکا در آینده این خواهد بود که دولت بتواند با کنگره بر سر اجرایی شدن این بسته به توافق برسد.

از طرف دیگر به نظر می رسد هزینه جنگ تجاری با چین برای کشورهای اروپایی و آمریکایی بیشتر از چیزی باشد که پیشتر تصور می شد. یک مدل سنجی صورت گرفته توسط بانک آف اکریکا نشان می دهد خارج کردن خطوط تولیدی غربی از چین به دست کم پنج سال زمان و بیش از یک تریلیون دلار منابع مالی نیاز خواهد داشت. این بانک با توجه به هزینه های بسیار بالای ترک چین به سیاستگذاران غربی پیشنهاد داده است تا تمرکز خود را روی متقاعد کردن کارخانه ها در تاسیس واحدهای تولیدی جدید در کشور مبدا از طریق مشوق های مالیاتی بگذارند.

پیش از این شرکت مشهور آمریکایی کوکا کولا گفته بود به همراه زیرمجموعه های تابعه خود به گسترش حضور در بازار چین ادامه خواهد داد. به گفته خبرگزاری ین هوا قرار است یک کارخانه جدید این برند در چین با سرمایه گذاری ۳۶ میلیون دلاری تا پیش از پایان سال جاری افتتاح شود. علاوه بر کوکا کولا، بسیاری از برندهای مشهور غربی نظیر خودروسازی فولکس واگن آلمان، خودروسازی جگوار لندروور انگلیس، برند لوکس لوئی ویتون فرانسه و بانک جی پی مورگان آمریکا اعلام کرده بودند به حضور خود در بازار چین وسعت خواهند بخشید.

تاکنون بیش از ۲۲ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۹۲۷ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین ۷۷۹ هزار و ۶۷۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در بین کشورهای مختلف، بالاترین تلفات مربوط به آمریکا با ۱۷۴ هزار و ۱۴۱ نفر، برزیل با ۱۰۸ هزار و ۶۵۴ نفر، مکزیک با ۵۷ هزار و ۲۳ نفر، هند با ۵۲ هزار و ۸۴۶ نفر و انگلیس با ۴۱ هزار و ۳۸۱ نفر بوده است.

در حال حاضر بین معامله گران بر سر مسیر آینده بازار وحدت نظر وجود ندارد. شماری از معامله گران معتقدند که با کاهش شدت شیوع کرونا و از سرگیری فعالیت های اقتصادی و تجاری، رشد اقتصادی در ماه های پیش رو مجددا وارد محدوده مثبت خواهد شد اما شماری دیگر معتقدند تشدید تنش های بین چین و آمریکا، نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و احتمال شیوع موج دوم کرونا در پاییز و زمستان ریسک های مهمی هستند که باید در تصمیم گیری ها لحاظ شوند و دارایی های امن، مقصد مناسب تری برای سرمایه گذاری خواهند بود. وارن بافت- یکی از مشهورترین معامله گران بورسی جهان از جمله افرادی است که اخیرا تصمیم گرفته است تا جریان سرمایه گذاری های خود را به دارایی های امن تری نظیر طلا منتقل کند. در هفته های اخیر بهای اونس جهانی طلا و هم چنین نقره به رکوردهای جدیدی دست یافته است.

به لطف صعودهای اخیر، شاخص های بورسی تا حد زیادی از زیان های ماه مارس فاصله گرفته اند به گونه ای که شاخص اس اند پی ۵۰۰ در رزهای اخیر حدودا ۵۰ درصد بالاتر از وضعیت خود در اواسط ماه مارس قرار دارد. بانک گلدمن ساکس پیش بینی کرده است طی ماه اینده شاهد رکوردشکنی جدیدی در شاخص های بورسی باشیم.

دیوید کاستین- تحلیل گر بازار بانک گلدمن ساکس گفت: تحلیل تکنیکال نمادهای اصلی بازار نشان می دهد وضعیت امیدوارکننده است و در روزهای اخیر شاهد بهبود محیط کلان اقتصادی نیز بوده ایم. اگر در زمینه واکسن مقابله با کرونا به دستاوردهای قابل اتکای جدیدی برشسیم آن وقت شاهد یک دوره طولانی و باثبات در صعود شاخص ها خواهیم بود اما حتی بدون آن هم انتظار داریم شاخص ها در سطح بالاتری از جایی که ماه قبل در ان قرار داشتند، بایستند.

بورس آمریکا

در وال استریت، بیشتر شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۰۹ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۷ هزار و ۸۲۰.۹۵ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۲۸ درصد افزایش تا سطح ۳۳۹۱.۴۶ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۵۵ درصد صعود در سطح ۱۱ هزار و ۱۹۰.۷۲ واحدی بسته شد.

ماتیاس بوش- استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در کومرتس بانک گفت: در طول دو ماه اخیر شاهد یک جو نسبتا محتاطانه در بازارهای اروپایی بوده ایم. عملکرد بازارهای اروپا در مقایسه با آنچه در آمریکا شاهد هستیم تفاوت دارد و به نظر می رسد برای آن که شاهد یک روند محسوس صعودی باشیم باید جریان نقدی زیادی وارد بازار شود.

بورس‌های اروپایی

وضعیت بازار کار کشورهای اروپایی کماکان رو به بهبود است و این مساله می تواند پیش درآمدی از خروج این کشورها از رکود فراگیر فعلی باشد. برای نمونه، شمار بیکاران فرانسه تا پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به ۷.۱ درصد رسید که این نرخ ۰.۴ درصد کمتر از پیش بینی ها و ۰.۶ درصد کمتر از دوره مشابه قبلی است. این نرخ بیکاری هم چنین از زمان ثبت داده های بیکاری در ژوین سال ۱۹۸۳ تاکنون بی سابقه بوده است.

شمار افراد بیکار فرانسوی برای نخستین بار در طول سال جاری شمار بیکاران فرانسوی به زیر سه میلیون نفر رسیده است.

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۸۳ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۰۷۶.۶۲ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با ریزش ۰.۳ درصدی و ایستادن در سطح ۱۲ هزار و ۸۸۱.۷۶ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با افت ۰.۶۸ درصدی در سطح ۴۹۳۸.۰۶ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۶۶ درصد پایین رفت و به ۷۰۴۳.۵۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد متفاوتی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افت ۰.۲ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۵۱.۰۸ واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۰۸ درصد بالا رفت و در سطح ۲۵ هزار و ۳۶۷.۸۷ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" افت ۰.۰۵ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۸۱۲.۷۶ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۷۷ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۶۱۲۳.۳۶ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود.

نفت

در بازار طلای سیاه روند قیمت‌ها صعودی بود. هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۴۲.۸۳ دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با افزایش ۰.۴۹ درصدی به ازای ۴۵.۴۰ دلار در هر بشکه مبادله شد.

طلا و نقره

همچنین در بازار فلزات گران‌بها، بهای هر اونس طلا با جهش ۵.۱۱درصدی نسبت به روز قبل در سطح ۲۰۰۵.۶۰ دلار معامله شد. هر اونس نقره با صعود ۳.۴۸ درصدی به ازای ۲۸.۲۹ دلار مبادله شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
فعلا بورس خودمان را دریاب اروپا پیشکش
تابناک....چرا به ریزش بورس در کشور دامن میزنی؟!..از اون طرف اخبار مثلا خوب مسکن و خودرو رو پخش میکنی! نکن برادر من اقتصاد به اندازه کافی داغون شده تو دیکه به دلالی توی این کشور دامن نزن...
از سقوط بورس خودمون بفرمایید
چهارشنبه ۲۹ مرداد
در ادامه ریزش ۳۰۰ هزارواحدی بورس درروزهای گذشته امروز نیز تنها به فاصله ۳۰ دقیقه ازشروع به کارتالاربورس شاخص کل که چندهفته پیش دراستانه فتح قله دوملیون وصدهزارواحدی بود بیش از ۳۰ هزارواحددیگر سقوط کرد وبه کانال یک میلیون وهفتصد هزارواحدی پرتاب شد
ظاهرا تبلیغات گسترده و مصاحبه های انجام شده درجهت القای عادی بودن سقوط روزهای اخیر و تمام شدن روندنزولی وبه قول خودشان«اصلاح شاخص»!!! بی نتیجه بوده و روند سقوط بورس همچنان باشدت ادامه خواهدیافت
در ذهن انهایی که هنوز به بورس امیددارند وروی ان سرمایه گذاری میکنند چه میگذرد؟؟؟!!! انتظاردارند شاخص کل چندمیلیون واحددیگررشدکند؟ ۲ میلیون؟ ۲۰ میلیون؟ ۱۰۰ میلیون؟ ایا تصورمیکنند هر سال مثل سال ۹۸ بورس ۲۰ برابر خواهدشد؟؟؟!!! خوب بالاخره تاکی وتا کجا قراره پیش بره ؟ ایا در اوضاع قاراشمیش فعلی (خطر جدی جنگ) سرمایه گذاری درچنین بازاری عاقلانه ومنطقی است؟!!!
انچه که مسلمه ابنه که تخلیه حباب عطیم بورس شروع شده و حداقل تا بازگشت به کانال ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزارواحدی ادامه خواهدداشت یهنی دست کم یک تا یک ونیم میلیون واحد از حباب بورس تخلیه خواهد شد واین اتفاق سکته هاب افرادبیشماری رابدنبال خواهدداشت !!!
اگر کاهش کمتر از یک درصدی بورسهای اروپا ریزش است کاهش بورس در ایران چیست؟ البته افزایش در بورسهای قوی دنیا نیز به میزان کسری از درصد است و نه مثل بورس ایران روزانه پنج درصد. صعودهای 5 ذرصدی یکسال اخیر به طور طبیعی ریزشهای این روزها را دنبال دارد. هنوز هم کسانی که سه هفته قبل وارد بورس شده اند ضرر نکرده اند و سود انها کاهش یافته است . در بورس منطقی سود روزانه پنج درصد وجود ندارد.
بورس درچند روز گذشته بیشتر از ۳۰۰ هزار واحد سقوط کرد
خداحافظ روزهای سبز !
خداحافظ طمعکاری
خداحافظ رویای یک شبه میلیاردرشدن
خداحافظ سودهای باداورده بی منطق روزانه ۵ درصدی
سلام سقوط های سهمگین
سلام فشارخون بالا وشب بیداری ها
سلام سکته های قلبی !!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان