بازدید 52703
دو هزار و صد و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

مادر مشکلات ایران از زبان فعال اصلاح طلب / گزینه طلایی برای انتخابات ۱۴۰۰ / کنایه مجری سابق به گزارش صداوسیما درباره شجریان / پراید ۹۰ میلیونی اصلا گران نیست!

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: واکنش ایران به ادعای پرداخت پول به طالبان برای کشتن سربازان آمریکایی / روحانی اصلاح‌طلب: ظریف یا زیباکلام برای ریاست‌جمهوری مناسب هستند / سوال بعیدی‌نژاد از انگلیس درباره کودتای ۲۸ مرداد / نظر عضو پایداری درباره پیروز انتخابات ۱۴۰۰: از همین افراد زمینی است و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۹۷۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 18 August 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
هنوز وقت عذرخواهی انگلیس فرا نرسیده است؟

حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در لندن در توییتی به مناسبت سالروز کودتای ۲۸ مرداد نوشت: ‏۶۷ سال از کودتای آمریکا علیه دولت ملی دکتر مصدق در ایران می‌گذرد. انگلستان نقش موثری در این کودتا ایفا کرد که اسناد متعدد آن هم منتشر شده است. دولت انگلیس تا امروز حتی از یک عذرخواهی رسمی ساده از ملت ایران نیز خودداری کرده است. آیا هنوز وقت عذرخواهی و جبران گذشته فرا نرسیده است؟

مقاله گاردین به مناسبت سالگرد کوتای ننگین ۲۸ مرداد ۱۳۳۲
 
بیش از ۳۵ سال پیش، نشریه معروف آبزرور گزارشی منتشر کرد با تیتر «چگونه ام آی سیکس (MI ۶) و سازمان سیا برای طراحی کودتا در ایران همکاری کردند؟» این مقاله در شماره ۲۶ می ۱۹۸۵ نشریه مذکور انتشار یافت، اما خیلی زود نسخ این نشریه جمع آوری شد. گزارش مذکور این حقیقت را افشا کرد که یکی از ماموران ام آی سیکس به نام نورمن داربی شایر در سال ۱۹۵۳ عملیاتی خشونت بار و پنهانی را جهت ابقای شاه ایران در مقام حاکم کشور اجرا کرد. معذالک، درست چند روز بعد از انتشار گزارش، تمامی شواهد تازه پیرامون این عملیات و هویت داربی شایر از مباحثات عمومی محو گردید. تقی امیرانی فیلم ساز ایرانی مقیم لندن، اوایل هفته جاری، قبل از انتشار مستندش، " کودتای ۵۳"، اظهار داشت: "هنوز نمی‌دانم چه کسی در ابتدا این موضوع را به آبزرور درز داد و چرا؟! ما همین قدر می‌دانیم که هرگونه مدرک و سابقه پیرامون مصاحبه با داربی شایر ناپدید گردید و هیچ کس آن را دنبال نکرد. این امر حاکی از لاپوشانی کامل دخالت انگلیس در این کودتا تا به امروز است. "

ادعای عجیب کفاشیان درباره شکست سنگین در پرونده ویلموتس

رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: به هر حال، شما یک جنسی را می‌خرید و برخی اوقات هم خراب از آب درمی‌آید. کسانی که این قرارداد را بستند، شاید خیلی مسلط نبودند. در مورد خارجی‌ها باید وکلایی باشند که به کارشان تسلط داشته باشند که اینطور نبود. مسئولان حقوقی فدراسیون اگر این مسائل را دیده بودند، باید بیایند و پاسخ دهند. خود ویلموتس متهم پرونده است که این پول را می‌خواهد از ما بگیرد. باید سفت جلوی او بایستیم. /فارس

پراید ۹۰ میلیونی اصلا گران نیست

محمدرضا نجفی‌منش، عضو اتاق بازرگانی و عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان صنعت گفت: خودرو در ارتباط مستقیم با دلار است و از سوی دیگر انتظار افزایش تورم در آینده نیز سبب شده است که قیمت‌ها در بازار روندی افزایشی را طی نماید. وی افزود: مردمی که می‌خواهند سرمایه‌شان را از تورم مصون بدارند، حالا خودرو را نیز بازار مناسبی می‌دانند و این اتفاق در کنار مشکلات صنعت خودرو ـ که ناشی از تحریم رخ داده و منجر به کاهش تولید در دوره‌ای شده ـ زمینه را برای رشد قیمت مهیا کرد. هر چند من معتقدم ریشه اصلی داستان به دخالت دولت در مساله قیمت‌گذاری و صنعت خودرو باز می‌گردد. وی در پاسخ به این سوال که پیشنهاد شما برای ساماندهی وضعیت کنونی چیست، گفت: من فکر می‎کنم گام اول این است که دولت جز در کالای ضروری و اساسی که به سفره و خوراک مردم ربط دارد، از قیمت‌گذاری خارج شود.

ویلموتس بعد از باخت، فیلم کمدی نگاه می‌کرد

قاضی زاده هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی در برنامه فوتبال برتر: موضوع قرارداد ویلموتس تبدیل به یک موضوع ویژه در تاریخ ورزش ایران شده است. یک سال قبل برای اولین بار، سه میلیون یورو مطرح شد و گفتند از قرارداد کی‌روش به مراتب بیشتر است که به شدت تکذیب شد. فدراسیون بیانیه داد و صحبت‌های من را در تلویزیون تکذیب کرد، اما عین به عین حرف‌های من اتفاق افتاد. مشخص است که سرمربی با این تیم حقوقی قوی برای مدت کوتاه به ایران آمده و برای ماندن طولانی مدت و کار کردن نیامده است. او به قصد کندن پول آمده، خود بازیکنان می‌گفتند بعد از باخت اصلا ناراحت نبود، در هواپیما فیلم کمدی نگاه می‌کرد و خوشحال بود.

محرومیت از رقابت‌های بین‌المللی بیخ گوش فوتبال ایران؟!

غلامرضا رفیعی، کارشناس حقوقی فوتبال گفت: اگر نتوانیم در زمان مقرر پول ویلموتس را پرداخت کنیم و اقدامی را برای طرح پرونده در دادگاه CAS انجام ندهیم، آثار و تبعات بسیار بدی متوجه فوتبال ایران خواهد شد. شدیدترین محرومیتی که برای فوتبال ایران در نظر گرفته می‌شود، محرومیت از حضور در رقابت‌های بین‌المللی خواهد بود. /فارس

کنایه مجری سابق به گزارش صداوسیما درباره شجریان

احسان کرمی، مجری سابق تلویزیون درباره گزارش صداوسیما راجع به محمد رضا شجریان نوشت: ‏شبکه خبر در گفتگویى زنده با پزشک معالج استاد ‎شجریان، آخرین وضعیت درمان ایشان را به اطلاع می رساند و من یادم مى آید وقتى با صداوسیما کار میکردم بار‌ها براى نام بردن از ایشان توبیخ و سرزنش شدم. من یاد دارم ناظر پخش به مهمانان برنامه ام تاکید می کرد اسم استاد را نبرند. شرم و حیا نعمت است.
 
گزینه طلایی برای انتخابات ۱۴۰۰

«مرتضی طلایی»، سردار پیشین سپاه پاسداران، درباره این موضوع که چه کسی باید در انتخابات ۱۴۰۰به عنوان کاندیدا حاضر شود؟ به برنا گفت: به نظر من فردی که در انتخابات ۱۴۰۰حضور می‌یابد باید مدیر باشد. ریاست جمهوری نقش چندوجهی دارد، در همه‌ حوزه‌ها کار دولت تخصصی است؛ بنابراین رئیس‌جمهور باید نقش مدیریتی داشته باشد که بتواند مدیران شایسته و لایق را در حوزه‌های تخصصی به کار بگیرد. سردار طلایی با تاکید بر کارآمدی فردی که در انتخابات کاندیدا می‌شود، توضیح داد: ما نمی‌توانیم تفکیکی بین یک اقتصاددان و یک فرد نظامی قائل شویم، کسانی که قابلیت، کارآمدی و توان مدیریتی، تفکر جهادی دارند، می‌توانند در انتخابات حاضر شوند؛ حالا از هر گروهی می‌خواهد باشند. مهم پایبندی به اصول، قانون اساسی، ولایت، ملت و کشور است. او در خصوص حضور نظامیان در سیاست اظهار کرد: ما پاسدار هستیم، امام فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود، این جایگاه و کارکرد پاسداران است. پاسداران هر روزی و در هر عرصه‌ای که کشور نیاز داشته باشد، باید آماده‌ جانفشانی و فداکاری باشند. فرق نمی‌کند سیاست باشد یا اقتصاد.
 
نظر عضو پایداری درباره پیروز انتخابات ۱۴۰۰: از همین افراد زمینی است

قاسم روانبخش، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، درباره ارتباط دولت و مجلس گفت: اگر دولت و مجلس هماهنگ شوند برای حل معضلات اقتصادی اقدامی ایده‌آل است؛ بدین معنا که هدف هر دو این باشد که مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند. مجلس یازدهم هم روی کار نیامده که به دست و پای دولت بپیچد بلکه به دنبال حل معضلات مردم است و اگر عزمی برای خدمت در دولت مشاهده کند، حتما به دولت کمک می‌کند. البته وظیفه مجلس، اجرایی نیست بلکه وظیفه‌اش، قانونگذاری و نظارت است و در اجرا نمی‌تواند، دخالت کند، اما مجلس به عنوان مثال می‌تواند طرحی را تصویب کند و دولت را ملزم به اجرای طرح‌هایی همچون طرح الزام دولت به ساخت مسکن‌های ارزان قیمت، طرح الزام دولت به راه اندازی صنایع کوچک کند.

او افزود: به نظر من، مجلس باید رودبایستی‌ها را کنار بگذارد و مرکز پژوهش‌های مجلس که به بیانی مغز مجلس است، فعال‌تر شود و از اقتصاددان‌های کشور به ویژه افرادی که دارای صاحب فکر و اندیشه اقتصادی هستند، دعوت کند؛ صرف نظر از این که آن اقتصاددانِ چپ، راست، اصلاح‌طلب یا اصولگرا باشد و همچنین از اقتصاددان‌های حوزوی نیز دعوت به عمل آورد تا آن‌ها برای حل مشکلات کشور همفکری کرده و سرانجام نظر دقیق کارشناسی شده به مجلس ارائه کنند و مجلس تحت عنوان الزام دولت به انجام آن‌ها وارد شود و دولت را ملزم به حل مشکلات کند. بی‌تردید حضور کارشناسان دولتی نیز می‌تواند بر غنای مباحث بیفزاید. مثلا درباره چگونگی حل مشکل تورم، گرانی، تزریق بودجه راه حل ارائه بدهند؛ بنابراین از این طریق مجلس، می‌تواند به حل مشکلات کمک کند.

این چهره سیاسی اصولگرا درباره انتخابات ۱۴۰۰ و گمانه‌زنی‌ها درباره کاندیداتوری زاکانی و اینکه شانس پیروزی کدام جریان را بیشتر می‌دانید، گفت: خودِ اصلاح‌طلبان هم اعتراف می‌کنند به اینکه ما شانس برنده شدن در انتخابات ۱۴۰۰ را نداریم خودشان می‌گویند ما رای نمی‌آوریم؛ بنابراین، درصد احتمال برنده شدن یک کاندیدای اصولگرا در میان کاندیدا‌های دیگر بیشتر است. در این باره که آن فرد چه کسی می‌تواند باشد باید گفت از آسمان که نمی‌آید از همین افراد زمینی است.
 
سوال بعیدی‌نژاد از انگلیس درباره کودتای ۲۸ مرداد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن با اشاره به نقش انگلیس در کودتای ۲۸ مرداد، گفت: آیا هنوز وقت عذرخواهی انگلیس از ملت ایران فرا نرسیده است؟
«حمید بعیدی نژاد»، سفیر ایران در انگلستان، در حساب توئیتری خود نوشت:۶۷ سال از کودتای آمریکا علیه دولت ملی دکتر مصدق در ایران می‌گذرد. انگلستان نقش موثری در این کودتا ایفا کرد که اسناد متعدد آنهم منتشر شده است.
دولت انگلیس تا امروز حتی از یک عذرخواهی رسمی ساده از ملت ایران نیز خودداری کرده است. آیا هنوز وقت عذرخواهی و جبران گذشته فرا نرسیده است؟
 
روحانی اصلاح‌طلب: ظریف یا زیباکلام برای ریاست‌جمهوری مناسب هستند

حسین انصاری‌راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره احتمال حضور ظریف در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده به «نامه‌نیوز» گفت: «من باور دارم که آقای ظریف یا آقای زیباکلام برای ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ مناسب هستند، اما فارغ از اینکه چه‌کسی بیاید مساله این است که هرکه بیاید باید اختیار عمل داشته باشد. آقای ظریف که از سال ۹۲ تا کنون به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی فعالیت کرده است، اگر در قامت رئیس‌جمهور بخواهد ظاهر شود، زمانی می‌تواند مؤثر باشد که قدرت داشته باشد یعنی دستِ‌کم در حد قانون اساسی اختیارات رئیس‌جمهور به رسمیت شناخته شود. وجود آقای ظریف در انتخابات ریاست‌جمهوری مغتنم است و حداقل نه لنگر بزرگ بلکه لنگر کوچکی برای کشتی طوفان‌زاده ایران باشد تا قدری از بحران‌های موجود در حوزه داخلی و البته در حوزه خارجی بیرون بیاییم. نگاه عمومی در داخل و نگاه جهانی به او مثبت است؛ با اینکه هرچندوقت یک‌بار عده‌ای در داخل به او فحاشی کرده و سعی می‌کنند او را مأیوس کنند، اما واقعیت این است که او پذیرش عمومی بالایی دارد».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره میل مردم به شرکت در انتخابات اظهار کرد: «باید بپذیریم که در مقطع فعلی مردم تمایلی به شرکت در انتخابات ندارند، مگر آنکه تا روز انتخابات شرایطی ایجاد شود که مردم مطمئن شوند رئیس‌جمهور می‌تواند تغییر مثبتی در وضعیت موجود ایجاد کند و به خواسته‌های ملی جامه عمل بپوشاند. اما اگر اجازه ندهند که رئیس‌جمهور بر اساس خواست مردم و اراده خودش کار کند، آقای ظریف یا هر شخصیت دیگری بیاید، تفاوتی ایجاد نمی‌شود. از طرفی اکنون شرایط اصلاح‌طلبان هم سخت است و اگر آقای ظریف بیاید و آنها بخواهند از او حمایت کنند، آسان نخواهد بود که مردم را به رأی دادن قانع کنند».
 
نماز جمعه این هفته پایتخت اقامه نمی‌شود

رییس ستاد نماز جمعه تهران گفت: با توجه به بحران کرونا و برای حفظ سلامت شهروندان نماز جمعه این هفته ۳۱ مرداد ماه در شهر تهران اقامه نخواهد شد. سیدباقر پیش‌نمازی در گفتگو با میزان، ضمن اشاره به برگزاری نماز جمعه در ایام مقابله با بحران کرونا بیان کرد: به دلیل شرایط ویژه ناشی از این بحران و برای حفظ سلامت شهروندان نماز جمعه این هفته ۳۱ مرداد ماه اقامه نخواهد شد. رییس ستاد نماز جمعه تهران اظهار کرد: در ایام مقابله با کرونا که برای حفظ سلامت شهروندان نماز جمعه با حضور نمازگزاران اقامه نمی‌شود، هر هفته خطبای جمعه سخنرانی خود را که جایگزین خطبه محسوب می‌شود از طریق رسانه ملی (شبکه یک سیما و رادیو تهران) و بدون حضور نمازگزاران به سمع و نظر مردم می‌رسانند.وی گفت: بر این اساس آیت الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، جایگزین خطبه‌های نماز این هفته را در برنامه «پیام جمعه» که راس ساعت ۱۸ از شبکه یک سیما پخش می‌شود، به سمع و نظر مردم و نمازگزاران می‌رساند و علاقه‌مندان می‌توانند از این طریق در جریان مباحث مطرح قرار بگیرند.
 
مادر مشکلات ایران از زبان فعال اصلاح طلب

یک تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی نوشت: در ایران قحطی سیاستمدار به وجود آمده است. تا هنگامی که بازی سیاست در ایران قاعده‌مند و با حضور بازیگران صاحب صلاحیت و متکی به رسانه آزاد و مسئول و نهاد حزبی نباشد، وضع کشور سر و سامان نخواهد گرفت.عباس عبدی، تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی در یادداشتی نوشت: اگر از من پرسیده شود که در ایران کنونی به چه تخصصی بیش از همه نیازمندیم که در وجود آن به شدت فقیر هستیم، خیلی سریع خواهم گفت به سیاستمدار. در واقع مشکل اصلی و مادر مشکلات کشور، سیاست است.
 
درست است که مردم با مشکلات و مسائل اقتصادی و اجتماعی دست به گریبان هستند، ولی ریشه همه این مسائل و مشکلات در ضعف و نارسایی‌های سیاسی است، زیرا که سیاست و سیاستمدار باید این مسائل را شناخته و آن‌ها را حل کند. اگر سیاستمداران کاربلد نباشند، چه کسی آن را انجام خواهد داد؟ واقعیت این است که سیاست اگرچه میدانی گسترده و فراگیر به گستره ۸۰ میلیون نفر جمعیت دارد و شاید هیچ حوزه‌ای تا این حد گستردگی و فراگیری نداشته باشد، ولی از آنجا که این میدان در ایران کنونی محلی برای انجام بازی بی‌قاعده و فاقد استاندارد‌های لازم است، هر کسی که فیلش یاد هندوستان کند به مبتذل‌ترین شکل ممکن وارد این میدان شده و به بازیگری مشغول می‌شود. هر کسی که درست یا نادرست فکر می‌کند آدم خوبیه و انگیزه خیرخواهانه‌ای دارد، خیال می‌کند حتما سیاستمدار خوبی هم هست، ولی اگر میان فوتبالیست خوب یا آهنگر خوب یا... خوب بودن با انسان خوب بودن تلازم پیدا کردید، اینجا هم می‌توانید ملازمه برقرار کنید.
 
واکنش ایران به ادعای پرداخت پول به طالبان برای کشتن سربازان آمریکایی

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای سراسر کذب منتشره در برخی رسانه‌های آمریکایی مبنی بر پرداخت پول از سوی کشورهای دیگر به طالبان برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان اظهار داشت: آمریکا در باتلاقی خودساخته در افغانستان گرفتار شده و خون سربازان آمریکایی هزاران مایل دورتر از وطنشان بخاطر سیاست های غلط حاکمان کاخ سفید ریخته می‌شود، که البته نتیجه‌ای نیز جز سال‌ها جنگ و خونریزی برای مردم بیگناه افغانستان نداشته است.سعید خطیب زاده در ادامه افزود: دولت آمریکا که هیچ پاسخی برای خانواده‌های سربازان کشته شده خود در افغانستان ندارد، با فضاسازی رسانه‌ای به دنبال سرپوش گذاشتن بر خطای محاسباتی خود در افغانستان می‌باشد.
خطیب زاده در پایان از ایالات متحده خواست به جای مقصر نشان دادن دیگران، مسئولانه عمل کرده و به حضور فاجعه بار خود در افغانستان هر چه زودتر پایان دهد.
 
کنایه ظریفِ معزی به مجلس با تصویر «کارزار شکست»

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهوری در توئیتی نوشت: کارآمدی دیپلماسی ایران را می‌توان در خروج پی‌درپی چهره‌های ضد ایرانی از دولت ترامپ دید و اعتبارش را هم می‌شود در شکست تاریخی امریکا در شورای امنیت درک کرد. علیرضا معزی در توئیتی با هشتگ‌های دیپلماسی ایران، ترامپ، شورای امنیت و ظریف نوشت: کارآمدی دیپلماسی ایران را می‌توان در خروج پی‌درپی چهره‌های ضد ایرانی از دولت ترامپ دید و اعتبارش را هم می‌شود در شکست تاریخی امریکا در شورای امنیت درک کرد؛ اعتباری که نمی‌شود با درشت‌گویی و بی‌حرمتی پنهانش کرد. از حضور ظریف در مجلس، خیلی نگذشته، همین یک ماه و چند روز پیش.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی: برخی عبارات مداحی‌ها وهن اهل‌بیت (ع) است


حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: شعرهای موعظه‌ای تأثیر فراوانی دارد، ازاین‌رو باید در جلسات عزاداری ابتدا پند و موعظه و درس اخلاق داشته باشید، احادیث کوتاه را مطرح و تبیین کرده و بعد آن را به عزاداری وصل کنید. رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: حضور در جلسات و منبرها و مداحی‌ها و تأثیر این برنامه‌ها، می‌تواند جامعه را به آرامش و صبر دعوت کرده و بصیرت افزایی کند. وی خطاب به مداحان، تصریح کرد: برخی عبارات مداحی‌ها وهن اهل‌بیت (ع) است و نباید از چنین عباراتی استفاده کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) هر دو عاشورا را بیمه و ماندگار کردند و مداحان مرد و زن باید مانند حضرت زین‌العابدین (ع) و زینب (س) همان پیام را تداوم دهند تا در پرتو غدیر و ولایت این راه راستین را ادامه داده و پرچم را به مهدی موعود (عج) تحویل دهیم.

زالی: پاییز نگران کننده‌ای پیش‌روی داریم


دکتر زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با بیان این که طبق مطالعات جهانی، پاییز نگران کننده ای را پیش رو خواهیم داشت، افزود: پاییز امسال سخت‌ترین پاییز معاصر خواهد بود و این موضوع صرفا مربوط به کشور ما نیست چرا که همزمانی کرونا با بیماری‌های فصلی، تمایل مردم به حضور در فضاهای سرپوشیده، ایجاد علائم تنفسی و آلرژی در این فصل و ورود موج جدید H۱N۱ بسیار نگران کننده است.

نماینده مجلس: خسارت قرارداد ویلموتس را مقصرین پرداخت‌کنند، نه‌ مردم


یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تاکید بر اینکه خسارت قرارداد ویلموتس باید توسط افرادی پرداخت شود که در این امر مقصر بودند، عنوان کرد: اگر اعلام شود وزیر ورزش در این خصوص مقصر بوده، مجلس تصمیم مقتضی را انخاذ می کند، برخی زمزمه ها وجود دارد که فردا در صحن مجلس درباره ایشان طرحی سوالی مطرح شود که اگر پاسخ قانع کننده نداشته باشند احیانا استیضاح شوند. حسین میرزایی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص قرارداد ویلموتس و صدور حکم پرداخت غرامت ۶ میلیون و ۱۳۷ هزار یورویی توسط فدراسیون جهانی فوتبال برای فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: در قراردادهای مربیان خارجی به خصوص در حوزه فوتبال شاهد هستیم که هر از چند گاهی مصیبتی برای کشور ایجاد می شود. این مربی ها بدون اینکه موضوع قرارداد را کامل انجام دهند از کشور ما خارج می شوند، از ما شکایت می کنند و اتفاقا در این شکایت ها محکوم هم می شویم. وی افزود: تکرار این موضوع انسان را به فکر فرو می برد که در روند کاری وزارت ورزش و جوانان ایرادی وجود دارد که هر دم از این باغ بری می رسد؟ مردم در این اوضاع غم انگیز معیشتی تاوان نادانی یا تعمد یا سیاسی کاری یا دست های پشت پرده چه کسانی را باید بپردازند؟ چرا مردم باید تاوان بپردازند؟ قوه قضاییه باید به این موضوع وارد شود و عاملین این فجایع را مجبور به جبران خسارت کند تا این خسارت از جیب بیت المال و از جیب عموم مردم پرداخت نشود.

عضو شورای شهر تهران به کرونا مبتلا شد


«محمد علیخانی» عصر سه شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: ضمن آرزوی سلامتی برای عموم هموطنان به اطلاع می‌رسانم چند شب قبل تب و لرزی عارض و تست کرونای بعد از آن هم مثبت اعلام شد. وی اعلام کرد: اکنون در حال سپری کردن ایام قرنطینه هستم و ان‌شاءالله بعد از بهبودی در خدمت شهروندان عزیز خواهم بود. پیش از این نیز علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران نیز به کرونا مبتلا شده بود و این عضو شورای شهر تهران نیز در قرنطینه است. سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه گفت: تاکنون ۳۴۷ هزار و ۸۳۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۶۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۹۷۲ نفر رسید.

سید احمد خاتمی: در مقابل کسانی که می‌خواهند مجلس عزا را تعطیل کنند، محکم خواهیم ایستاد


حجت الاسلام سید احمد خاتمی شامگاه دوشنبه در یازدهمین نشست "جامعه ستایشگران استان قم" که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: محرم امسال هیچ کسی در پی تعطیلی عزاداری ماه های محرم و صفر نیست ولی باید این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود. وی با تاکید بر اینکه در مقابل کسانی که می‌خواهند مجلس عزا را تعطیل کنند محکم خواهیم ایستاد، افزود: با افتخار باید از نظام اسلامی به‌ عنوان برافراشته کننده پرچم امام حسین(ع) دفاع کرد، جمهوری اسلامی تنها کشوری است که رهبری آن برقراری مجالس روضه را افتخار خود می‌داند و صداوسیما آن نیز در دهه محرم تبدیل به عزا خانه امام حسین(ع) می‌شود. عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: حفظ سلامت عزاداران و مردم از لحاظ فقهی واجب است، اهمیت حفظ جان مردم به‌ اندازه اهمیت برگزاری مجالس امام حسین(ع) است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۰۷
این مطلب را از اقای کفاشیان که در ده سال اخیر همه کاره فدراسیون فوتبال بوده بخوانید و به عمق فاجعه پی ببرید . و دلیل ایجاد این مشکل و مشکلاتی از این دست را به خوبی و سهولت متوجه شوید . این سخنان را باید با اب طلا بر سرفدراسیون جهانی فوتبال و سازمان ملل نوشت : خود ویلموتس متهم پرونده است که این پول را می‌خواهد از ما بگیرد. باید سفت جلوی او بایستیم.!!!!!!!!!! خدا به ما صبر و تحمل عطا کند انشا الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
کفاشیان و تاج باید پول ویلموتس رو بدن و بعدش محاکمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
چهارشنبه ۲۹ مرداد
در ادامه ریزش ۳۰۰ هزارواحدی بورس درروزهای گذشته امروز نیز تنها به فاصله ۳۰ دقیقه ازشروع به کارتالاربورس شاخص کل که چندهفته پیش دراستانه فتح قله دوملیون وصدهزارواحدی بود بیش از ۳۰ هزارواحددیگر سقوط کرد وبه کانال یک میلیون وهفتصد هزارواحدی پرتاب شد
ظاهرا تبلیغات گسترده و مصاحبه های انجام شده درجهت القای عادی بودن سقوط روزهای اخیر و تمام شدن روندنزولی وبه قول خودشان«اصلاح شاخص»!!! بی نتیجه بوده و روند سقوط بورس همچنان باشدت ادامه خواهدیافت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
دستمزد ویلموتس روزی یک میلیاد و دویست میلون تــومــــــان.
.واقعا تاسف داره، هرکی تو این مملکت کم کاری میکنه طلبکار هم میشه....واقعا برای ایران متاسفم
پاسخ ها
سوشیانس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
من هم موافقم اما یک بندی اضافه میکنم و اون اینکه برای ملت هم متاسفم. چون با رفتن پای صندوق رای به این بی کفایتی ها دامن زدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
درسته و دلیلش عدم نظارته
وظیفه بزرگ نمایندگان
ناشناس
| Australia |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
آقای روحانی لطف کنند موقع خداحافظی اون کلید طلائیشون رو بسپارند به رئیس جمهور بعدی!

حیفه...
سه ماه دیگه که آمریکا در شورای امنیت تمدید لغو تحریم ها رو وتو کرد و همه تحریم های لغو شده از جمله تحریم تسلیحاتی به طور اتوماتیک برگشتند قیافه جناب معزی و بقیه مدعیان شکست امریکا دیدن خواهد داشت
پاسخ ها
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
این اقایون اگه یه روزی تمام مردم کشور از فقر بمیرن وکشوربا خاک یکسان بشه بازم میگن ما میروزیم
ناشناس
| Australia |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
بی خیااال، اول خواهرم حجابت
دوم، عزتمون
سوم ببینیم رنگ منتخب بعدی چه رنگیه؟!!
مثلا صورتی گلبهی
1
مادر مشکلات ایران سطح هوش و دانش و کوشش ساکنان ان است.ما ایرانیها با ایکیوی متوسط که داریم کشور متوسطی در دنیا هستیم و انتظار مقایسه با کشورهای اروپایی و پیشرفته مع الفارق است.اگر روزی به هوش انگلیسی ها برسیم که منافع فردی در گرو پیگیری منافع جمعی است و نه عکس ان، انروز کم کم شروع به حل مشکلات خواهیم کرد
پاسخ ها
محمد
| Germany |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
درک پیوند منافع فردی و جمعی در ساحت نظری شاید با
بهره‌ی هوشی نسبتی داشته باشه ولی درک پیوند این دو در ساحت عملی، تا حد زیادی به وضعیت اجتماعی و اقتصادی و سیاسی ربط داره.
2
البته که دولت باید از قیمت گذاری خودرو خارج شود. همچنین باید انحصار واردات قطعه و خودرو را از دست این اختاپوسهای فعلی در بیاورد تا مردم بتوانند خودرو سال ۲۰۲۱ بخرند نه خودروی ۱۹۹۰ نجفی منش و دوستان را !!! پراید همان سالیان بسیار دور هم که در کره تولید میشد بجهت استفاده درون شهری بود نه برای جاده.چون ایمنی کافی در تصادفات نداشت اما امان از سودجویی و طمع برخی که جان مردم کشورشان را به هیچ انگاشتند و پراید را تبدیل به پر استفاده ترین خودروی کشور کردند
3
نژاد انگلوساکسون در تمام دنیا دخالت کرده از هند تا چین از شمال افریقا تا جنوب ان از امریکای جنوبی تا شمالی تماما مستعمره انگلیس بوده و سندی از این واضحتر برای دخالت در کودتای ایران وجود ندارد.حتی امروز از کانادا و امریکا و اسکاتلند و ایرلند و ولز و افریقای جنوبی و نیوزلند و استرالیا و....‌‌‌ توسط انگلوساکسونها اداره میشوند و این برتری نسبی انها بر دنیا ادامه خواهد یافت.علت؟:
در کتاب برادران امیدوار میخوانیم زمانی که شیلیاییها برای کار و تحقیق در قطب جنوب (که نسبتا به شیلی نزدیک است)چند برابر حقوق و مزایای سختی کار طلب میکردند ؛انگلیسیها با همان حقوق لندن در انجا به تحقیق و کاوش میپرداختند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
ما یک هندی به فرانسه بدهکاریم
مشکل مدیرانی هستند که با بی سوادی پست های را گرفته اند که نمی‌دانند زیر دستان دارند چکار میکنند باید هر کس مدیر بدون مدرک هست را بدون تعارف عزل کنند و بررسی کنند و آدم های با سواد را در هر اداره ناظر کنند بعد بشینند واقعا ایران را اداره کنند مصرف نکنند
جالب اینجاست اصلاح طلبان پس از یک دوره هشت ساله با نتایج فاجعه بار، چه نوشابه خانواده ای برای یکدیگر باز می کنند. قدری تفکر همراه با خجالت برایتان بد نخواهد بود آقای حسین انصاری راد.
پاسخ ها
متین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
اونهای که می گویند زیباکلام رییس جمهور شود مثل این می مانند که ما خواهان ریاست جمهوری ترامپ در ایران باشیم
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
شما لیاقت زیبا کلام را هم ندارید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
افراد ورشکسته را هنوز میخواهند سرپا نگه دارند ویا فکر کن زیبا کلام!
از جوک های سال باید لقب بگیرد که زیبا کلام برای انتخابات نامزد شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
وقتی ۱ نفر زل زد به دوربینی که ۸۰ میلیون نفر بیننده داشت و گفت ۱۰۰ روزه تحول در اقتصاد ایجاد می کند و بعد این وعده را منکر شد و اصلاح طلبان با غوغاسالاری چنان جوی ایجاد کردند که چنین شخصی رئیس جمهور کشور شود از کجا معلوم که باز هم با غوغا سالاری استاد تمام علوم سیاسی در معتبرترین دانشگاه کشور را که نمی داند جایزه صلح نوبل را نروژ ؟می‌دهد و نه سوئد به مردم قالب نکنند
آقای طلایی پاسدار امام خمینی نیروهای نظامی را از دخالت در امور سیاسی منع کرده بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
و امام روحانیت را هم از دخالت در سیاست منع کردند اما . . .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
فعلا که همه جانفشانی ها در دروس و نیاوران و شهرک غرب انجام میشود . دوستان جانفشان یکم استراحت کنند لطفا.
بینام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
آقای طلایی: اتفاقا" حتما" باید بین یک نظامی و اقتصاد دان تفکیک قایل بود .یک نظامی باید در پادگانها حضور مثمر داشته باشد که هم یاد بگیرد و هم یاد دهد که چگونه از مرزها حراست بعمل آورد و دخالتی در اقتصاد نداشته باشد و همیطور یک اقتصاددان ظمن اینکه حق دخالت در امورات نظامی ندارد باید سعی و جدش در بهبود وضعیت سود آوری و فراهم کردن طرحهای مالی جهت پایه ریزی اقتصاد مملکت باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
شما به تمام سخنان امام خمینی اعتقاد پیدا کن این موضوع خود به خود درست میشه
البته ورود خود جناب کفاشیان که بالاخره خود اصلا از فوتبال به گفته خودش بی اطلاع بود داستان جالبی دارد که به شباهت به کار شورای نگهبان با کاندیدا های "رد صلاحیت شده" مانند همین فرزند ایت الله مطهری , ... نیست. در دور اول احمدی نژاد ایشان خیلی می خواست هم خودش را به فوتبال بچسبا ند که در دل "خس و خاشک " بلکه جایی باز کند. ۲-فوتبال آن موقع خیلی محبوب بود و با گذاشتن جناب علی آبادی که ایشان هم اصلا با ورزش بیگانه بود ولی از فوتبال می خواست استفاده برای اهداف سیاسی خود انجام دهد. برای خالی نبودن عریضه هم کفاشیان به لیست اضافه شد که فیفا نگوید این چه انتخاباتی است که در آن یک نفر شرکت میکند. منتهی برخلاف انتخابت داخلی غربال کاندیدا ها توسط فیفا انجام گرفت و علی آبادی به دلیل مدیریت تربیت بدنی که با سمت سرپرستی فوتبال از نظر قانونی فیفا در تضاد است صریحا اعلام کرد که ورود علی آبادی سیاسی را به فوتبال نمی پذیرد. یعنی خود علی آبادی از آ ینامه فیفا و منع آنچه از نظر فیفا تضاد شغلی است بی خبر !!! اگر فیفا دیرتر به این مسله و۱قف میشد حتی می توانست فدارسیون را به دلیل تخلف تعلیغ نماید. حالا معادل همین در ارکان های مختلف صورت میگیرد و افراد چند پست مهم درتشکیلات مختلف در دست دارند که متاسفانه از الفبای اداره آن تشکیلات هم بی اطلاع .
بایستید جناب خاتمی! شمال را تعطیل کنید، سینما ها را هم تعطیل کنید، هر کار دیگری هم بلد هستید بکنید ولی مسئولیت مرگ و میر به کرونا را هم گردن بگیرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
زورت که نکردن در مراسمات محرم شرکت نکن و نگذار بستگانت هم شرکت کنند.
و اما یکی از بدی های ایرانی اینه که روبرو یه حرفی میزنه پشت سر یک چیز دیگه. همین کسانی که میگن مراسم محرم باعث افزایش مریضی میشه اولین نفری هستند که غدای نذری محرم رو میزنند به بدن!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
الان 99 درصد مراسمات مذهبی تعطیل است ان وقت چرااماربالا رفته؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
آقای محترم! ای کاش شمال رو تعطیل می کردن، چرا باید تو این وضعیت، از تمام ایران که نه از اطراف و اکناف دنیا بیان شمال، علاوه بر ایجاد مشکل زیست محیطی،گرانیو تورم، باعث گسترش ویروس کرونا بشن؟ تمام دنیا در این مورد محدودیت ایجاد کردن، الا ایران!مردم شمال چه گناهی کردن؟ به محض اینکه یه تطیلی کوچیک پیش میاد، یه عده ، سرشونو کج می کنن میان شمال، تو این وضعیت باعث هزار گرفتاری برای مردم منطقه میشن، آدمایی که آداب اولیه زندگیو بلد نیستن و آشعال از ماشین میندازن بیرون و
.باعث انواع آلودگی منطقه میشن
اقتصاددان حوزوی؟ مگر در حوزه اقتصاد تدریس می شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
اولا که در حوزه اقتصاد هم تدریس میشود
ثانیا اگر یک حوزوی برود دانشگاه و اقتصاد بخواند
میشود حوزوی
افتاد؟
حالا به تعداد مثبت ها نگاه کن تا ارزش این مبحث منفی دادن ها برات روشن بشه
کرونا گرفته؟ بازی اسم فامیلشون ناقص میمونه تا این بابا خوب بشه
نجفی منش میگه دولت باید از قیمت‌گذاری خارج شود! اینجوری که دیگه خودروسازان بوق و چراغ راهنما را هم جزو آپشن حساب می‌کنند واز مردم پول می‌گیرند!
مردم میگویند دولت علاوه بر قیمت گذاری خودرو ، باید از سیاست گذاری برای خودرو هم خارج شود تا خودروسازان بدانند که مدیریت و رقابت یعنی چه ! واگر بلد نیستند یا یاد بگیرند یا تعطیل شوند. خودروی کارگری اروپا و اسیا، وارد ایران که می شود تبدیل به یک خودرو سوپر لوکس و لاکچری می‌شود. آیا این حق مردم ایران است؟ یا خودشان انتخاب کرده‌اند اینطوری زندگی کنند؟!
پاسخ ها
شفق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
موافقم دولت کلا با خودرو کاری نداشته باشد نه در قیمت گذاری نه ورود و گرفتن گمرگی وحشتناک..رقابت را کاملا ازاد کند منجمله قیمت تا ببینیم امثال نجفی منش و نعمت بخش میتونند گاری بسازند که مردم بخرند .
متاسفانه این موضوع نابلدی در قراردادهای باشگاهها و تیم فوتبال ایران بارها و بارها تکرار شده و باید به دست اندرکاران این قراردادها گفت شما شما که این کاره نیستید حداقل کار رو بذارید به عهده آدمای کاردان (اگر غمی از عواقب کاراتون تو این دنیا ندارین ولی بدونین باید بابت ریال به ریال این قراردادا ، اون دنیا پاسخگو باشین)
احمد خاتمی هر وقت خودت و مسئولین با خانواده هاشون بدون ایستادن در جایگاه ویژه در مجالس عزا حاضر شدن ملت هم حضور پیدا خواهند کرد...
در ضمن از امام حسین و اهل بیت مایه نذار
مردم خودشون در خونه هاشون میدونن چجوری عزادار باشند
یبار برو شهرهای جنوبی و مناطق محروم یا حاشیه شهر تهران واسه عزاداری....
پاسخ ها
ناسناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
احسنت
پرستارها دارند استعفا می دهند می روند .
آقای خاتمی از توی منزل اعلام می‌کنه عزاداری تعطیل نیست. آخرین بار که ایشون تو یه جمع عمومی دیده شده کی بود؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
اخرین بار جناب خاتمی در تبلیعات امتخاباتی خبرگان در کرمان در حال سخنرانی در جمع رویت شدند
و کرونا که آمد، ایشان فقط با پیام های صوتی حضور دارند
"سید احمد خاتمی: در مقابل کسانی که می‌خواهند مجلس عزا را تعطیل کنند، محکم خواهیم ایستاد" اتفاقا اکثر مردم ایران می خوان که شما و دوستانتون در کنار هم این مراسم رو برگزار کنید. خیلی هم حوشحال می شن
پاسخ ها
مه صفا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
وای وای عالی بود...
ناشناس
| Australia |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
جوووووون، حقیقتا
مادر مشکلات درست است ندانم کاری و عدم توانایی افراد در اداره امور کشور است ولی با تمام این تفاصیل رقابت سنگینی برای بدست آوردن امور سیاسی در بین افراد وجود دارد هر کس در هر حوزهای وارد میشود بدون اینکه تخصص وتجربه کافی برای اداره امور آن حوزه داشته باشد واین میشود وضعیت فعلی که برای باز کردن کلاف چنین مشکلاتی دهها سال وقت لازم است اگر با عقل سلیم امور اداره شود جمع شدن این همه مشکل در تمام حوزه ها که ناشی از این امر است باید دوباره بازبینی و افرادی امور را برعهده بکیرند که علاوه بر تخصص کافی بر کارهایشان نظارت اعمال شود که رویه غلط کنونی و سو استفاده از قدرت فرصت اصلاح امور را ازکشورنگیرد بی شک اگر عزم کافی برای اصلاح امور باشد آن کار عملی وهمت همه ما را می طلبد
بزرگترین مشکل ایران رانتخواران و دلالان دولتی و بخش خصوصی رانتخوار هستند و تا فرزندان و خانواده اینها در اروپا و امریکا هستند این گرفتاریها پایان ندارد.بودن خانوادهای اینها در خارج برای این طیف نعهد ایجاد میکند و باید طبق خواسته آنها عمل کنند و بهترین راه فراخوان انها به مملکت است و یا خلع مسئولبت سرپرست این خانواده ها از پستهای مهم دولتی و اقتصادی کشور است.
پدر و مادر و همه ی کس و کار مشکلات مردم فقط شما مسوولین هستین و بس
اگر پراید وابسته به دلار است چند دهه حمایت مطلق به بهانه حمایت از تولید داخلی فقط کلاه گذاشتن سر مردم است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
دمت گرم
پس از ۶۸ سال هنوز از گودتای ۲۸ مرداد امریکا و انگلیس عذر خواهی نکردند ! اتفاقا اگر دولت مصدق برکنار نمیشد ایران امروز جز اقمار روس و چین شده بود چون تفکر توده ای بشکل گسترده ای بخاطر وضعیت ملاکین و رعیت بود . لذا تفکر سوسیلیست . کمونیست و در ایران با تابلوی توده ای بسدت در دل روستاها در حال تبلیغ بودند . نمیشود تاریخ ۶۸ سال پیش را سانسور کرد . کمی مطالعه تاریخ برای خود تابناک هم بد نیستا ؟ . شوروی پس فتح بلوک شرق شامل لهستان . لیتوانی . مجارستان و البانی و رومانی و یوگسلاوی ...و سپس حرکت بسمت جنوب از چریک های ظفار عمان گرفته تا چین و ویتنام و لایوس و کره شمالی .......... لذا در آن سرایط نیاز بود که با وجود دولت مصدق کشور بسمت هرج‌و مرج و کشتار وسیعی شکل میگرفت چون ارتجاع سرخ بشدت در حال سرکوب تولید گران و کارخانه داران و تصاحب مال و اموال انها بود . آیا میشود فراموش نکرد که در همان ۶۸ سال پیش چه بسیار تولید گران بزرگ صنعتی در سن پطرزبورگ و مسکو توسط انقلابیون بلسوبک در حال دار زدن و اعدام بودند . اگر من استباه میکنم لطفا بدون توهین و افترا نقدم کنید . . اندیشه سیاسی را هم قبول دارم که بشود در عقل و علم قیاس کرد نه مولفات دیگر .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
کاملا موافقم.این رو میگن نظر درست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
آفرین....یکی از درست ترین و بهترین نظرهایی بود که تا کنون در این رابطه خواندم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
مصدق در روز 25 مرداد طبق قانون برکنار شده بود و در 28 مرداد مقامی نداشت که بگویم علیهش کودتا شده
محسن گلادیاتور
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
اومدی به کمک آمریکا و انگلیس ها ناقلا
اصلا دخالت خارجی ها تو کشور ایران به نفع خودشون بوده و هیچ وقت منافع ایران رو در نظر نگرفتن
با وجود دکتر مصدق خیلی احتمال ها وجود داشت و توده ای شده ایران هم یکی از اون ها -
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
بفرمایید الان ایران جزء اقمار کجاست!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
دوست عزیز اگر این نظر شما صد در صد هم درست باشد باز توجیه گر ورود یک کشور در کشور دیگر نیست .......
ناشناس
| Latvia |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
وصله کمونیست به مصدق نمیچسبد.مصدق تشکیل دهنده اولین دموکراسی خاور میانه بود.مصدق به امریکا و انگلیسی که نفت ایران را مفتی میخواستند باج نداد لذا باج دادن وی به شوروی و کمونیستها یک تهمت و جفا به ایشان است. او فقط به ملت ایران می اندیشید و بزرگترین سیلی در خاور میانه و بعد از گاندی را او به استعمار پیر زد و همین باعث شد هنوز دست از تخریب مرده او برندارند زیرا مصدق و مصدقها بزرگترین خطر برای تمام کشورهای قویتر دنیا هستند که چشم به غارت منابع ملل ضعیفتر دارند
لیدرهای اصولگرایان . لاریجانی ها. احمد خاتمی و شریعت مداری و ازغدیها ........چند کار مهم را هنوز انجام‌ندادند . چون هر چه بیشتر حرف بزنند بیشتر مردم نیات انها باخبر میشوند . که چه حرفی درست هست یا غلط هست . کار اول . ساده زیستی و داشتن کوچک ترین منزل مثل فقیر ترین شهروند ایرانی مانند کپر و چادر . دریافت کمترین حقوق و مزایا مانند کمترین حقوق از یک معلم یا کارگر . شرکت در فعالیت های بدنی نه زبانی . اینکه روز و شب حرف بزنی و حقوق بگیری خوردن ان پول جایزنیست . رفتن به کشورهای که بشود در ان جنگ کرد و توفیق جنگ را پیدا کنند . شرکت مستقیم در مراسم های که فکر میکنند اگر کرونا گرفتند اشکالی ندارد .......
در کشور ثروتمند فقیر بودند نشانه چیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
نشانه حماقت محض است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
بیکفایتی مسئولان
عباس عبدی گفت . (تحلیل شخصی) وقتی در کشور تعریف سیاست و سیاستمدار بودن با نهاد حزبی نباشد مشکلات کشور حل که نمیشود هیچ بلکه بیشتر هم خواهد شد . لذا در چنین شرایطی هر کسی میگوید من سیاستمدار هستم . شاخص های سیاستمدار بودن پوشیدن لباس گل و گشاد و چپی به گردن و یقه گرد و ریش آنکارد شده نیست . میشود کروات داشت ولی با تخصص به مردم خدمت کرد. این شاخص های که اصولگرایان در باب سیاست و سیاستمداری تعریف میکنند و افراد محلی و ایتلنی از تیپ اقلیت را در مساجد و هیت ها شناسایی میکنند و به مردم معرفی میکنند که به این افراد رای دهیید مشکلات شماها را حل میکنند . من میگویم اتفاقا وجود خود این افراد در نهاد های تصمیم گیری باعث مشکلات هست که یک سیاستمدار متخصص هم نمیتواند آن مشکل را با عقل و علم و تجارب دنیا حل کند . مثلا شما نگاهی به سخنان احمد خاتمی بیندازید . میگوید هیچ‌کس نمیتواند جلوی عزاداری ما را بگیرد . من چون خودم شب ها تاریخ زیاد مطالعه میکنم اولین پرسش،من این هست که چنبن افرادی در صد سال پیش در هشتاد سال پیش چگونه در باب مسایل کشور مثلا مثل وبا و سل و.....فکر میکردند . آبا فکر نمیکنید تاریخ درست گفته که امثال احمد خاتمی در مقابل اصلاحات و رساندن مردم بسمت پیشرفت مخالفت میکردند ؟ میگم یا تاریخ درست هست یا سانسور شده تا ما باخبر نشویم
احمدی خاتمی محبوبیت سیاسی نزد مردم اکثریت ندارد . منطورش همان اقلیت ۲۰ درصد هستند . اشکالی نداره خوب شرکت کنید . ولی مشکل این هست که دیگران را هم درگیر و مسری میکنید . ایشان همان شخصیت سیاسی و روحانی هستند که دو بار به همین مردم گفتند زباله و تفاله داعش . یکبار در سال ۸۸ در باره شعار نه عزه نه لبنان و بکبار هم در سال ۹۶ و ۹۸ در باره گرانی بنزین ...به هرحال مشخص شد دو تا دولت داریم . یک دولت اصولگرابان در سایه که مصوبات دولت را در باره کرونا قبول ندارند و دولت منتخب اکثریت که در قابل دولت غیر پاسخگو غیر منتخب غافلگیر شده است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
اقلیتدهفت درصدی اتوبوسی ساندیسی!!!
من که خوشحال میشم آقای خاتمی در یک عزاداری شلوغ شرکت کنه. آخرین باری که درباره ایشان یکی با من صحبت کرد. یکی از عزیزان درخواست کمک مالی داشت که مبلغ لازم جهت دعوت آقای خاتمی برای مراسم بزرگداشت شهدای روستایمان.
جناب آقای محمدرضا نجفی‌منش،من یک مهندس و محقق خودرو هستم. اولا هیچ جای جهان به خودرو به عنوان یک کالای سرمایه ای نگاه نمیشود بلکه کالای مصرفی هست مگر اونکه اتومبیل سوپراسپرت و یا کلاسیک باشد که همچین خودروهایی در ایران نداریم یا درصد جزیی وجود دارد. در ثانی اگر خودرویی مانند پراید مستقیما با دلار ارتباط دارد میشود بفرمایید این خودرویی که تولید جهانی آن چند دهه است متوقف شده و به تاریخ پیوسته چند دلار در خارج فروخته میشود؟؟؟؟؟؟ آیا پراید قیمتی معادل 4250 دلار در خارج از کشور فروخته میشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
گرامی، شما سرتان را زیر برف کردید و از خودرو سازی در سطح جهان شاید خبر ندارید و شاید هم مصلحتی خبر ندارید. مثالی میزنم تا بهتر درک کنید و از اظهار نظر سطحی دست بردارید. خودروی مرسدس بنز کلاس 350 S مدل سال 2015 یا 2016 اونم آوانگارد یعنی کاملا فول آپشن در امریکا قیمتی بین 25000 تا 30000 دلار دارد. این رقم را با دلار فرضی 25000 تومان تبدیل کنید بین 625 میلیون تا 750 میلیون تومان میشود در صورتی که همین مدل در ایران بالای حداقل 2 یا 3 میلیارد فروخته میشود تازه نه مدل 2015 بلکه مدل پایینترش. خوب میشه حالا ارتباط دلاری خودرو را برای مردم شفاف توضیح بدید؟؟؟؟ میشه معادلات محاسباتی خودتون را برای مردم شفاف توضیح بدید؟؟؟؟؟؟

لطفا مخاطبینتون را .... فرض نکنید. مردم آگاهند
من همواره عقیده داشته ام بهترین شخصیت برای ریاست جمهوری شخصیتی ملبس به لباس روحانیت است. چهار فرد؟روحانی منتخب برای ریاست جمهوری یکی از دیگری بهتر بود. لباس روحانیت را بعنوان؟شخصیتی منطقی وسیاستمدار بایستی جا اندازی کرد..شخصیت مناسب با دانش علوم فقهی وجهانی زیاد نداریم و کم هم نیستند.ولی در این دوره با مسائل پیش رو همگی به دنبال دکتر ولایتی جمع شویم.شخصیتی دیپلمات که نیاز فعلی ما است واشنا با سوابق دیپلماسی بین الملل واشنا باسوابق دیپلماتیک مسائل ومشکلات و مطمئن ازنظر رابطه با مقام رهبری وولایت مدار وتحصیلکرده.سلامت اقتصادی. هیچ شخصیتی درشرایط فعلی نمره ای بیشتر از جناب دکتر ولایتی ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
جالبه اگر تو مصاحبه های ایشون کمتر از 20 بار تپق
پیدا کنی یا فراموشی جمله
چه ریس جمهوری بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
چشم
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
البته هنگام حضور در ستاد انتخاباتی ایشان و پای صندوق های رای پوشیدن لنگ و به همراه داشتن نان خشک فراموش نشود.
احسان کرمی اصلا کی هست؟!!!!!!! می نشناسمش
چه اتفاقاتی افتاد که در دهه ۶۰ یادم هست در مدرسه یک اصلاعیه ای در سر درب ورودی به مدارس نصب شده بود که بنام قانون هفت ماده ای ............. و چه اتفاقتی در دهه ۶۰ افتاده بود که دستور داده شد نطامیان هم در تولید و سیاست و اقتصاد دخالت نکنند . چرا . به چه دلیل .........؟ ولی یادم هست یک سال پیش یکی از افراد اصولگرا در یک سایتی مباحثه داشت و میگفت این حرف ها مال سال های قبل بود و ما اان میتوانیم در همه امور کشور دخالت کنیم و این دستور بصورت شفاهی بما داده شده است که اداره کشور را مثل دهه ۶۰ مدیریت کنیم . حتی در مناطرات انتخاباتی احمدی نژاد با یکی از کاندید ها همین بود که وقتی دولت وجود داشت چطور نطامیان حتی بخشدار و فرمانداران و استانداران و نمایندگان را انتخاب میکردند . دلیل منطقی و سیاسی بابت جلوگیری از دخالت نطامی ها در قدرت و اقتصاد برای چی بود و حالا چی شد ؟ من با طرح این سوال میخواهم سواد سیاسی کاربران سایت تابناک را محک بزنم که واقعا چقدر از نبوغ سیاسی برخوردار هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
اون زمان که این حرف زده شد به این دلیل بود که در اوج جنگ فرماندهان ارشد جبهه را ترک کردند تا در جلسه ای در کرمانشاه برای ورود نمایندگانشان به مجلس تصمیم گیری کنند و این باعث عصبانیت امام و آن جمله معروف شد
اونهای که می گویند زیباکلام رییس جمهور شود مثل این می مانند که ما خواهان ریاست جمهوری ترامپ در ایران باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
بهتره مقایسه نکنی!
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
خود ترامپ افتخارش اینه که از نظر رفتار و گفتار و عملکرد شبیه مموتی خودمونه
درسته وظیفه دولت فقط ایجاد یک بازار انحصاری و خالی از رقیب برای خودروسازان است و وظیفه خودرو سازان هم فروش خودروها به بالاترین قیمت با شگردهایی که همه از آن آگاه هستند
به این میگن تقسیم کار منصفانه و در راستای تعالی صنعت
وقتی 70 درصد اختیارات و تصمیم گیری های مهم و اساسی مملکت در دست افراد و یا نهادهای غیر انتخابی است ، اصلاحات از طریق انتخابات یا غیر ممکن و یا حرکت آن لاک پشتی است.
نه به انتخابات نمایشی و فرمایشی
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
داداش صد در صد ! کجای کاری ؟ کجاش نیست ؟؟؟
بله اقای کفاشیان وقتی جنس خراب میخریم و امکان پس دادن نداریم جیب مبارکمون ضرر کرده.پس نگاهی به جیب مبارکتون بندازین و تا تهش رو جارو بزنین و خودتون غرامت بدین تا دفعه دیگه از پول ملت جنس خراب نخرین
پاسخ ها
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
در این جور مواقع بازی کی بود کی بود من نبودم را مسئولین بسیار خوب بلد هستند
رای بی رای..... بازم بگم؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
دمت گرم ، رای بی رای ، فقط رفراندوم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
شما رای نده قهر کن و بشین خونه و تماشا کن
عادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
بازی اصلاح طلب و اصولگرا دیگه برای مردم جذابیتی نداره ، خودشون رو خسته میکنن ، مردم رو هم آزرده میکنن

کلا انتخابات رو تعطیل کنند، همه رو انتصابی کنند ، شاید یکی مشکلات رو گردن گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
شرمنده ...دیگه دیر شده.با رای ملت دیگه کاری ندارند
مادرمشکلات ایران مردمانش هستن. یک دست نیستن.و اقلیت افراطی زورشون میچربه بر اکثریت . البته این چربیدن زور بخاطر داشتن ثروت و هوش و استعداد و غیره نیست بلکه بدلیل داشتن روحیات خاصی است
نجفی منش از اون دسته مسئولی است که یا حقوق چندصد میلیونی در ماه می گیرد یا در کشورهای اروپایی زندگی می کند و باید بگوید که پراید 90میلیونی گران نیست چون از بی پولی مردم خبر ندارد
مگه امکان داره یک مجری تلویزیونی که سالها در سیما کار کرده است خط و خطوط و سیاستهای این سازمان را نداند؟
آقای کرمی عزیز شجریان حالش خوب نیست و سالهاست با نظام و دستگاههای مرتبط با ان قهر و زاویه شدید دارد.
سیما خوب میداند با مرگ شجریان با همه مشکلات کرونا تشییع میلیونی میشود و صد درصد شعارهای مردم بر علیه سیماست! سیما داره میگه شجریان تو قلب ماست و ما اونو قبول داریم!! شاید مقداری اشخاصی که دل در گرو استاد دارند آرام شوند!! آقای کرمی نمیدونه نزدیک انتخابات سیمازنهای بی حجاب را هم نشان میدهد تا شاید تعدادی آرا اضافه شود؟ و تا انتخابات تمام شد بگیرو ببند شروع میشود
بازی های جدید انتخاباتی را از دور میبینم . فقط دست تکان میدهم و خدافظی میکنم
آقای نجفی منش مگر فقط مرغ و ماهی و برنج و ... که به سفره مردم ربط پیدا میکنه؟
وقتی کسی ۴ حلقه لاستیک رو چند برابر سه سال قبل میخره مشخصا از سفره زن و بچه اش بریده
انتظار نداری که خانواده رو با لاستیک فرسوده جابجا کنه؟
فهمیدنش برا شما اینقدر سخته؟
خودرو در ارتباط مستقیم با دلار است : خوب اگر اینطور است چرا باید مجبور باشم دلار بدهم جنس اشغالی مثل پراید را بخرم تعرفه ها واردات خودرو را بردارید و اینقدر به مردم ظلم نکنید
گمون نکنم کس رای بده نهایت 5 میلیون
در پاسخ به اقای عبدی:
بنابراین نبود سیاستمدار را از خارج تامین کتید. ابن روش میان اشلاح طلبان مشبوق یه سابقه است.
نماینده مجلس: خسارت قرارداد ویلموتس را مقصرین پرداخت‌کنند، نه‌ مردم آفرین به نماینده به نظرم بهترین راه حل باشه حداقل این نتیجه راخواهدداشت که کسی که بی سواده وازبستن قراردادآگاهی نداره کاررابه دست کاردانش بسپاره .
چطور از مشکلات حرف میزنید و میبینید ولی راه حلی ارائه نمیکنید و مدام حرف از پیروزی میزنید ولی هر روز همه چیز گرانتر و دست نیافتنی تر میشود؟
تکلیف مردم چیست؟
تکلیف جوانها چیست؟
مشکل اینجاست که اقتصاد ایران دست اقتصاد دانان نیست و سیاست ایران هم دست سیاست مداران نیست .
هر کس مدرک جعلی داره عزل کنید تمام این مدیران تا لایق با مدرک های جعلی و معدل های نادرست به بالا رسیدند
آقای خاتمی شما حتما تشریف بیاورید مجلس عزاداری
مادر مشکلات ایران کسانی هستند که بیشترین تاثیر بر امورات اقتصادی نظامی و خلاصه کلان قضیایای کشور دخیلند و تصمیم ساز و به کسی هم جوابگو نیستند
سال ۹۲ پول پراید ۲۰ میلیونی را گذاشته بورس حالا شده ۴۰۰ میلیون ، چرا پراید صفر نباید ۴۰۰ میلیون شود؟؟؟! معلومه ۹۰ میلیون ارزونه.یعنی فقط بورس باز باید سود کند!!!
بابا اون صاحبخونه بدبخت هم توی این مملکت زندگی می کنه دیگه اون هم دختر و پسر دم بخت داره..دانشجو داره..گرفتاری داره .متاسفانه دولت و مسئولین گرانی درست کردن و توپ رو میندازن توی زمین مردم و مردم رو به جون همدیگه انداختن
واردات خودرو را آزاد کنید
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار