بازدید 4601

نکات کرونایی برای داوطلبان کنکور۹۹

تنها یک روز تا کنکور سراسری باقی مانده و داوطلبان نتیجه زحمات خود را بزودی خواهند دید اما در شرایط کرونایی نیاز است داوطلبان و خانواده‌های آنها برخی توصیه‌های مهم را رعایت کنند تا با سلامت کامل این روز مهم و سرنوشت‌ساز را پشت سر بگذارند.
کد خبر: ۹۹۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۴ 18 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای کنکور سراسری ۹۹ با یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۳۱ نفر داوطلب در شرایط همه گیری ویروس کرونا تمهیدات لازم را اتخاذ کرده و فاصله‌گذاری کنکور را برای رفع نگرانی داوطلبان از یک متر و ۶۰ سانتی‌متر به یک متر و ۸۰ سانتی‌متر افزایش داده است، سازمان سنجش آموزش کشور نیز در اطلاعیه هایی توصیه های لازم را برای حفظ سلامت داوطلبان و خانواده ها ابلاغ کرده است.

کارشناسان و متخصصان بهداشت و درمان نیز به آینده سازان کشور توصیه می کنند که تمام دستور العمل های هداشتی را رعایت کنند و تا حد امکان با خودروی شخصی خود به محل برگزاری آزمون بروند، حتما فاصله اجتماعی را رعایت کنند و از تجمعات بپرهیزند.

همراه داشتن وسایل ضدعفونی کننده، دستکش، چند ماسک و همراه داشتن وسایل حفاظت شخصی از دیگر توصیه های کارشناسان و متخصصان به کنکوری ها است.

این کارشناسان به خانواده های داوطلبان هم هشدار می دهند تجمع در اطراف حوزه امتحانی می تواند موجب شیوع بیشتر بیماری را فراهم باشد.

کنکور سراسری ۱۳۹۹ در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مردادماه و اول شهریورماه در کشور برگزار می شود.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که در جلسه کنکور یک پک بهداشتی شامل ماسک، پد الکلی، ژل بهداشتی تک نفره و بروشور بهداشتی روی صندلی هر داوطلب قرار می گیرد.

نکاتی که باید رعایت شود

مهرداد روانشاد عضو هیات علمی ویروس شناسی پزشکی دانشگاه تربیت مدرس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا نکاتی را به داوطلبان و خانواده ها تذکر می دهند.

وی گفت: برای جلوگیری از ابتلا به کرونا همانطور که همه مردم مطلع هستند رعایت فاصله گذاری اجتماعی است که حداقل ۱.۵ تا ۲ متر فاصله رعایت شود و همچنین افرادی سالم یا دارای علایم خفیف بیماری حتما باید از ماسک استفاده کنند و دقت کنند که ماسک مورد تایید و استاندارد باشد.

وی خطاب به داوطلبان ادامه داد: حتما سطح مورد استفاده مثل صندلی و میز را با الکل ۷۰ درصد تمیز کنند به طوری که الکل را روی سطح بپاشند و الکل ۴۰ ثانیه روی سطح برای ضدعفونی و پاکسازی روی سطح بماند و سپس با دستمال سطح را خشک کنند.

مدیر گروه ویروس شناسی دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: داوطلبان باید توجه داشته باشند که از تماس با اجسامی متعلق به خودشان نیست مثل دستگیره در اجتناب کرده یا از دستکش استفاده کنند و با رعایت تمامی نکات بهداشتی امکان ابتلا به بیماری را به حداقل ممکن برسانند.

روانشاد تصریح کرد: باید توجه داشت که محیط آزمون نیز دارای تهویه مناسب باشد و جریان هوا به صورت آزاد برقرار باشد که مسوولان برگزاری این موضوع را یقینا در نظر گرفته اند.

وی عنوان کرد: نیاز است داوطلبان تا حد امکان در جلسه آزمون از خوردن و آشامیدن خوراکی اجتناب کنند اما اگر مجبور به این کار شدند حتما الکل شخصی داشته باشند تا شی خارجی یا اجسامی که از سایرین قرض می گیرند، تمیز کرده و استفاده کنند.

داوطلبان تاحدامکان از خوردن و آشامیدن اجتناب کنند

این استاد دانشگاه یادآور شد: داوطلب برای استفاده از خوراکی باید ماسک را از صورت خود بردارد که برداشتن ماسک خطر ابتلا را افزایش می دهد بنابراین تا حد امکان در حوزه های امتحانی از خوردن و آشامیدن اجتناب کنند.

روانشاد تصریح کرد: معمولا زمانی که تحرک بدنی مانند زمانی که داوطلب روی صندلی نشسته کم باشد، ماسک قابل تحمل است بنابراین تا جایی که می توانند تحمل کرده و ماسک را روی صورت خود نگه دارند، همچنین برای خوردن خوراکی ماسک را به زیر چانه ها حرکت ندهند زیرا آلودگی به راحتی به فرد منتقل می شود.

وی درمورد استفاده از ماسک مناسب در آزمون گفت: مطلوب است از ماسک های پزشکی که تنفس نیز در آنها راحت است، استفاده کنند که از الودگی نیز جلوگیری می کند. عموما برخی افراد از ماسک های پزشکی N۹۵ استفاده می کنند که لزومی ندارد زیرا تنفس در آنها بسیار مشکل است و فرد را دچار مشکل می کند.

مدیر گروه ویروس شناسی دانشگاه تربیت مدرس افزود: در نظر داشته باشیم که کارکنان درمان در طول شبانه روز بیش از ۸ ساعت از ماسک های ویژه استفاده و خدمت رسانی می کنند و تحرک نیز دارند بنابراین مطلوب است داوطلبان در زمان ۳ ساعته کنکور ماسک را روی صورت خود نگه داشته و به هیچ وجه آن را از صورت خود کنار نزنند.

روانشاد عنوان کرد: به هیچ عنوان نیاز نیست که داوطلبان چندین ماسک پزشکی را روی صورت بگذارند و اگر ماسک شرایط استاندارد را داشته باشد نیاز به استفاده از دو یا سه ماسک همزمان روی صورت نیست.

لباس‌ها پس از امتحان شست و شو شود

این استاد دانشگاه همچنین اظهار داشت: خانواده ها نیز باید فاصله اجتماعی را رعایت کرده و حتما از ماسک استفاده کنند و به هیچ عنوان تجمع نکنند و به یکدیگر خوراکی تعارف نکنند.

وی همچنین تاکید کرد: لباس هایی که داوطلبان در زمان کنکور می پوشند مکن است آلوده به ویروس شود بنابراین پس از برگزاری امتحان آنها درب ورودی واحد مسکونی خود لباس را تعویض کنند و سریع پس از ورود به منزل شست و شو کنند تا اگر آلودگی روی لباس موجود است از بین برود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها