بازدید 25700

آخرین آمار کرونا تا ۲۸ مرداد/ شمار بهبود یافتگان کرونا در ایران از ۳۰۰ هزار تن فراتر رفت

از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۲۳۸۵ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و از ظهر دیروز تا امروز ۱۰۶۶ تن بر شمارشان افزوده شده است.
کد خبر: ۹۹۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ 18 August 2020
تابناک اجتماعی
پس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از ۳۴۷ هزار تن گذشت.
 
به گزارش «تابناک»؛ دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۶ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۳۴۷ هزار و ۸۳۵ تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۶۸ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۹ هزار و ۹۷۲ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۳۰۰ هزار و ۸۸۱ تن بهبود یافته‌اند.

لاری افزود: ۳۸۸۲ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تا کنون دو میلیون و ۹۱۴ هزار و ۴۹ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۶.۲ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۳.۸ درصد؛ این در حالی است که میانگین نرخ مرگ در جهان به ۵.۰ درصد رسیده و روند کاهشی خود را حفظ کرده است.
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
ترکیب نمایش اعداد تو این خبر هم به نوع خودش منحصر به فرده. ترکیب اعداد فارسی انگلیسی و حروف فارسی!
دو باور عمومی وجود دارد
1. دولت عمدا نمیخواهد آمار ابتلا و فوتی ها کاهش پیدا کند لذا کارشکنی میکند.
2.دولت میخواهد کاری کند اما واقعا توان و سواد کافی ندارد یعنی سایز آن در حد مدیریت یک مهدکودک است. لذا هرکاری میکند فقط کار خرابتر میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
هیچکدام از دو مورد نیست به کرنا و مشکلاتش اهمیتی داده نمیشود اولویتی هم ندارد
الان فکر دولت فقط بورس است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
فکر کن دولت به اعتقاد شما،بی لیاقت،بی کفایت،بی عرضه،اصلا می خواد ما را بکشه،چرا به عده ماسک نمی زنن،رعایت نمی کنن،این هم تقصیر دولته؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
یک عده که ماسک نمیزنند همه جای دنیا هستند در کشور ما از همه جا هم کمتر هستند
وزیر بهداشت در فروردین داشت خوب کار میکرد، واقعا آمار کرونا خوب پایین اومده بود، حداقل برخی از شرایط محدودیتی اون زمان رو برگردونید. هر روز نزدیک 200 نفر انسان در کشورمون میمیرند.اگه یه هواپیما امروز سقوط میکرد و این تعداد آدم میمرد، ناله و فغان همه تا یک ماه دیگه بلند بود. ولی درمورد کرونا خیلی عادی رفتار میکنیم. تعداد زیادی از این فوت شده ها جوون هستن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
اون زمان کامنت گذاشته بودم که گول تعطیلات عید رو نخورید. غره شده بودیم که دنیا نتونست ما تونستیم. در حالیکه واقعیت اون زمان، دو 3 هفته تعطلات آخر سال بود. برخلاف تمام دنیا
ماهم روند افزایشی هودمان را هفظ کرده ایم
لطفا محدودیت سفر ب استان های قرمز برگردانده شود،خسارت زیادی ب کسی وارد نمیکنه اما نفع بلند مدت داره. سرمای شمال داره شروع میشه. طولی نمیکشه ک آنفولانزای فصلی اوج میگیره درحالی ک هنوز استان های شمالی از لحاظ کرونا قرمز اند. این وضعیت ممکنه منجر ب پر شدن بیمارستانها و قرنطینه ی سراسری دیگه ای بشه. در این وضعیت اقتصادی واقعا سخته. چرا فکری نمیشه?
باید زودتر اون دستگاه های کرونا یاب مستعان رو بیارن . راستی ازمایی هم شده بود تو ده بیمارستان و طرز کارش تایید شده بود . الان دیگه به تولید انبوه باید رسیده باشه
مقررات سختگیرانه تنها راه مقابله با کرناست
کاش یک دولت توانمند و غیر سیاسی جای این دانشمندان بود تا آمار اکنون در ایران هم تک رقمی بود.
افسوس
یک آماری میدم تا بدونین کشور بدترین و کرونایی ترین کشور هست در جهان. در آمریکا روزانه 500هزار تست کرونا انجام میشه ک 10تا 12درصدش مثبت میشه تو ایران 25هزار تست میشه ک 10درصد درسته ک میشه 2500نفر، اونجا از بین 50هزار تست مثبت روزانه 1000نفر میمیرن ک میشه2درصد ولی اینجا از 2500مثبت روزانه 160نفر میبرن ک میشه 7درصد ینی ما خیلی بیشتر از بقیه دنیا کشته میدیم اگه روزانه مثل آمریکا 500هزار تست انجام بشه ما روزی 60هزار مبتلا و روزانه 5000هزار کشته میدیم ک یک رکورد و فاجعه هست در دنیا هیچ کشوری اینجوری نیس و برای همین تست کم میگیرن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
البته باید ب این موضوع هم دقت شه ک بیشتر افراد مشکوک ب کرونا در ایران تست میدن.درمورد سایر کشورها هم اینطور هس?اگر اینطور باشد حق با شماست
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
یه بنده خدایی گفته بود آمار ایران در واقع ۲۰ برابر چیزی است که اعلام می شود، روزنامه ای که خبرش را چاپ کرد توقیف کردن
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
جالبه یعنی اگه تست زیاد بدیم کشته ها هم زیاد میشوند؟ این دیگه چجور تحلیلی است؟به نظر شما تست بیشتر بدیم یا تست کمتر بدیم به نفع جان مردم است؟
به ناشناس 15:25
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
نه جناب اشتباه میکنید و بنده خودم تمامی علایم کرونا را داشتم و وقتی رفتم دکتر گفت مطمینا کرونا داری ولی تست نگرفت ، تست برای افراد بالای 60 سال ،زنان باردار، افراد دارای بیماری های زمینه ای و افراد سفارش شده هست برای بقیه نمیگیرن، اگه از همه کسانی که مراجعه میکنن تست بگیرن حداقل روزانه بین 10 تا 15 هزار مبتلای رسمی داریم
استان های شمالی مدتهاست قرمزند. درحالی ک مسافران زیادی از سراسر کشور ب ویلاهاشون ب این استانها وارد میشوند. و این ب ضرر هم مسافران و هم بومیان این مناطق است. تجربه ثابت کرده ک اگه فقط ب عهده ی مردم بذاریم کار ب جایی نمیرسه. باید محدویت ها ی قانونی گذاشته بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
محدودیت قانونی هم باشه مثل سایر موارد مردم قانون را رعایت نمی کنند و دولت هم قانون رو اجرا‌نمی کنه.
كشوري كه با خواهش تمنا اداره شود بهتر ازاين نميشود
روزی 160 نفر جانباخته،یعنی هفته ای بییش از هزار مرگ
این قرمز و‌ سفید به چه دردی میخوره وقتی هیچ‌محدودیتی کم‌یا زیاد نمیشه!
سفرهای بین استانی را ممنوع کنید یک‌ماه دیگر پاییز از راه میرسه اون موقع میخواهید‌چکار کنید؟
تازه مبتلایان کنکور و‌محرم ‌هم اضافه میشوند! واکسن هم که عرضه ندارین بخرین !
ما چه خاکی تو سرمون کنیم؟
من از حق الناس مربوط به خودم از شما نمیگذرم !!!
بااین امارچطوررئیس جمهورمیگن ۱میلیون نوجوان برن زیرتیغ مرگ تازه امارم که راست نیست حداقل نصفشون دارن اعلام میکنن کنکوروعقب بندازین خوااااااااهش هرکه میتونه کاری کنه اگه وجدان داره
بله آمار بهبود یافته گان خوبه اما آمار فوتی ها هم به اسپانیا رسید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل