بازدید 16223
پیمانه اقتصادی

بورس مثبت شد؛ نگرانی ما رفتار‌های هیجانی سهامداران است/ افزایش معنادار قیمت دلار در صرافی‌های بانکی و مجاز/ پای بورس به قیمت گذاری خودرو باز می‌شود؟ /فروش شماره تلفن ۳۲۵ هزار دلاری در چین

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نوسان سهام آسیا اقیانوسیه با تداوم تنش‌های چین و آمریکا، قیمت جهانی طلا به افت خود ادامه داد، سکه در آستانه کانال ۱۱ میلیون تومانی قرار گرفت، رشد تقاضا در چین قیمت نفت را افزایش داد و فراخوان ۳۰ هزار مرسدس‌بنز را در بر دارد.
کد خبر: ۹۹۷۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰ 17 August 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون نوسان سهام آسیا اقیانوسیه با تداوم تنش‌های چین و آمریکا، قیمت جهانی طلا به افت خود ادامه داد، سکه در آستانه کانال ۱۱ میلیون تومانی قرار گرفت، رشد تقاضا در چین قیمت نفت را افزایش داد و فراخوان ۳۰ هزار مرسدس‌بنز را در بر دارد.

پس از پنج روز منفی و تلخ، بورس مثبت شد

شاخص کل با ۲۱۰۱ واحد افزایش معادل ۰.۱۲ درصد به یک میلیون و ۸۱۵ هزار و ۶۶۷ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۵۵۲ واحد افزایش معادل ۰.۱۲ درصد به ۴۷۶ هزار و ۸۲۸ واحد، شاخص کل هم وزن با ۲۸۳۵ واحد کاهش معادل منفی ۰.۵۸ درصد به ۴۸۷ هزار و ۷۲۸ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۱۸۶۰ واحد کاهش معادل منفی ۰.۵۸ درصد به ۳۲۰ هزار و ۱۶ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۲ واحد کاهش معادل منفی ۰.۰۱ درصد به دو میلیون و ۴۵۹ هزار و ۳۳۴ واحد، شاخص بازار اول با ۷۶۸ واحد افزایش معادل ۰.۰۶ درصد به یک میلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۰۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۷۳۶۱ واحد افزایش معادل ۰.۲ درصد به ۳ میلیون و ۷۳۰ هزار و ۸۷۷ واحد رسید.

گزارش بورس امروز دوشنبه 27 مرداد 99/ شاخص کل سبز شد

گزارش بورس امروز دوشنبه 27 مرداد 99/ شاخص کل سبز شد

نگرانی ما رفتارهای هیجانی سهامداران است

سعید اسلامی، عضو شورای عالی بورس گفت: سرمایه گذاران حرفه‌ای در چند روز اخیر، آماده اصلاح بزرگ در قیمت‌ها بودند اما نگرانی سیاست گذار در این دوره‌هایی که بازار با اصلاح روبه رو می‌شود، این است که این اصلاح قیمت‌ها ناگهان به یک موج پَنیک تبدیل شود؛ به عبارت دیگر، سیاست گذار نگران منفی شدن یک یا دو روزه بازار نیست، بلکه نگران آن است که این منفی شدن‌ها، منجر به یک جریان هیجانی شده و سرمایه گذاران بدون هیچ منطقی مبنی بر اینکه آیا این سهم ارزشمند است یا خیر، در صف‌های فروش بایستند. متأسفانه در بازار ایران به دلیل آنکه صف‌های فروش طولانی، وقتی در آن ایجاد می‌شود، دستیابی بازار به نقطه تعادل، بسیار زمان بر است، ممکن است بازار به مدت چند روز منفی باشد. محاسباتی که در خصوص ورود و خروج پول حقیقی به بازار صورت می‌گیرد، چندان دقیق نیست؛ آنچه در رسانه‌ها روزانه در خصوص ورود و خروج پول حقیقی به بازار اعلام می‌شود، همان ورود و خروجی است که روزانه در حساب کارگزاری‌ها صورت می‌گیرد؛ بنابراین اعداد دقیقی نیستند و عمدتاً همان داده‌های خامی است که کارگزاری‌ها منتشر می‌کنند. وی با بیان اینکه بسیاری از مردمی که به عنوان سرمایه گذار در یک سال گذشته وارد بورس شده اند، آشنایی‌های اولیه با معاملات بورسی ندارند، ابراز امیدواری کرد: رسانه‌ها باید بتوانند کاری کنند که این هیجانات کنترل شود.

نوسان سهام آسیا اقیانوسیه با تداوم تنش‌های چین و آمریکا

روز دوشنبه، سهام آسیا اقیانوسیه در حالی دچار نوسان شدند که تداوم تنش‌های چین و آمریکا حال و هوای سرمایه‌گذاران را به هم ریخته است. از سوی دیگر داده‌ها نشان داد که ژاپن در سه ماهه دوم امسال با بدترین سقوط اقتصادی خود روبرو شده است. نیکی ژاپن ۰.۶۳ درصد افت کرد، در حالی که گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن با رشدی ۰.۱ درصدی روبه رو شد. در بازار چین، کامپوزیت شانگهای ۱.۳۳ درصد جهش کرد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۱.۱۷ درصد بالا آمد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۶۲ درصد افت کرد، در حالی که بازارهای کره‌جنوبی به علت تعطیلات رسمی بسته بودند. در بازار ارز، دلار در برابر ارزهای مهم آسیا در نوسان بود. 

قیمت جهانی طلا به افت خود ادامه داد

با آغاز معاملات این هفته بازارهای مالی در صبح دوشنبه، قیمت جهانی طلا پس از پشت سر گذاشتن بدترین هفته در پنج ماه اخیر همچنان به افت خود ادامه داد. این در حالی است که بالا ماندن تنش‌های چین و آمریکا ممکن است قیمت‌ها را تقویت کند. در آغاز معاملات امروز قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۵ درصد افت کرد و به ۱۹۳۴.۹۱ دلار رسید اما تا ساعت ۷:۰۶ به وقت تهران، افت خود را به ۰.۱۲ درصد کاهش داد و به ۱۹۴۱.۳۹ دلار بازگشت. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا در ابتدا ۰.۳ درصد افت کرد و به ۱۹۴۳.۵۰ دلار رسید اما توانست تا ۱۹۴۸.۷۰ دلار بازگردد. افزایش سود اوراق خزانه‌داری آمریکا باعث شد تا ارزش دلار پس از چند هفته افت بالاخره تقویت شود. تقویت دلار باعث شد تا طلا برای دارندگان ارزهای دیگر گران‌تر شده و تقاضا کاهش یابد.

سکه در آستانه کانال ۱۱ میلیون تومانی قرار گرفت

امروز (دوشنبه، ۲۷ مردادماه) بهای سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار سکه با افزایش قیمت ۴۳۰ هزار تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت ۱۰ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان معامله ‌شد. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز امروز با افزایش ۴۵۰ هزار تومانی به ارزش ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله شد. همچنین نیم سکه به بهای پنج میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه به قیمت سه میلیون و ۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه یک گرمی نیز با ارزش یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شدند. بازار طلا هم امروز با افزایش قیمت روبرو بود و یک گرم طلای خام ۱۸عیار به ارزش یک میلیون و ۶۹ هزار تومان فروخته و هر مثقال طلا نیز با قیمت چهار میلیون و ۶۳۵ هزار تومان معامله شد. /ایرنا

پای بورس به قیمت گذاری خودرو باز می‌شود؟

محمدرضا نجفی منش، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به چهار روش مطرح برای تغییر در قیمت گذاری بازار خودرو، بیان کرد: یک روش بازگشت به شیوه قیمت گذاری در دهه ۷۰ است. در آن دوره قیمت خودرو با توجه به نرخ حاشیه بازار تعیین می‌شد. مثلا اگر امروز خودرویی در بازار ۱۰۰ میلیون تومان است، قیمت کارخانه ۹۵ میلیون تعیین می‌شود. هرچند در دهه ۷۰ اجرای این روش موفقیت آمیز بود، فعلا به نظر می‌رسد وزارت صمت با آن موافق نیست. روش دوم، انتقال اختیار قیمت گذاری به خودروسازان است. یعنی در چارچوب آن، خودروسازان قیمت خودرو را بر اساس هزینه تمام شده و سودی معقول اعلام کنند و نظارت بر صداقت این نرخ‌ها ادامه داشته باشد.

به گفته وی، در روش سوم پای بورس به عرصه قیمت گذاری خودرو باز می‌شود. پیشنهاد کنندگان این طرح می‌گویند مانند قیمت گذاری کالاهایی مانند فولاد یا مس که از طریق فرابورس انجام می‌شود می‌توان برای مثال هزار دستگاه از یک مدل سواری را به بورس عرضه کرد و با توجه به میزان استقبال مردم و قیمتی که برای آن پرداخت شد، نرخ نهایی خودرو را استخراج کرده و بر اساس آن ماشین‌ها را در بازار عرضه کرد. عضو اتاق بازرگانی تهران درباره روش چهارم بررسی شده نیز به قواعد موجود در برنامه‌های توسعه اشاره کرد و گفت: در قانون پنجم توسعه مستقیما قید شده بود که اگر دولت قصد دارد کالایی را با قیمت پایین‌تر از هزینه تولیدی به مردم عرضه کند، خود باید هزینه مابه التفاوت آن را بپردازد. مثلا اگر دولت می‌خواهد پرایدی که هزینه تولید آن ۷۰ میلیون تومان شده را به مردم ۴۰ میلیون تومان بدهد، باید برای آن بودجه‌ای در نظر گرفته و خود مابقی پول را پرداخت کند. /ایسنا

افزایش معنادار قیمت دلار در صرافی های بانکی و مجاز

در معاملات امروز (دوشنبه بیست و هفتم مردادماه ۹۹) بازار ارز، قیمت دلار و یورو افزایش یافته است. به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور به نرخ ۲۲۳۵۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۲۴۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز قبل، ۵۵۰ تومان گران‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ ۲۶۵۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۶۶۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز گذشته، ۷۰۰ تومان گران‌تر شده است.

رشد تقاضا در چین قیمت نفت را افزایش داد

به دنبال انتشار خبر دریافت حجم‌های بزرگ نفت برای تاسیسات چین در ماه‌های آگوست و سپتامبر از آمریکا، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت. این خبر بر نگرانی‌ها در مورد کاهش بهبود تقاضا پس از شیوع کرونا و افزایش عرضه پیشی گرفته است. هر بشکه نفت برنت با ۱۵ سنت افزایش ۴۴.۹۵ دلار فروخته و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۱۸ سنت افزایش ۴۲.۱۹ دلار معامله شد. شرکت ملی نفت چین آزمایشی نفتکش‌هایی برای انتقال حداقل ۲۰ میلیون بشکه نفت خام آمریکا برای ماه‌های آگوست و سپتامبر رزرو کرده است.

رکورد واردات نفت خام از سوی بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان و کاهش محدودیت‌های کووید ۱۹ در جهان، قیمت نفت را تقویت کرده است؛ هرچند انتظار می‌رود، موج جدید شیوع این ویروس در چند کشور دوباره مصرف را کاهش دهد. بانک‌ ای ان زد برآورد کرد که تقاضا در چهار ماه گذشته ۸ میلیون بشکه در روز افزایش یافته و به ۸۸ میلیون بشکه در روز رسیده است که هنوز ۱۳ میلیون بشکه در روز کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. سرمایه گذاران در تلاش برای یافتن سرنخ‌های بیشتر از عرضه آتی نفت با توجه به نشست این هفته نشست وزارتی اوپک پلاس هستند. این نشست قرار است ۱۹ آگوست برگزار شود. به گفته تحلیلگران، «توجه این نشست احتمالا بار دیگر بر میزان پایبندی به سهمیه خواهد بود.»

فروش شماره تلفن ۳۲۵ هزار دلاری در چین

شماره تلفن «خوش شانسی» که رقم های آخر آن به عدد ۸ ختم می شود، در جریان یک مزایده مجازی در چین به قیمت ۳۲۵ هزار دلار به فروش رسید. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری سینا، حدود چهار تا پنج هزار نفر در جریان این حراجی با پرداخت ۷۰ دلار ورودی، شرکت کردند تا بتوانند این شماره خوش اقبال را از آن خود کنند.

شماره ها در چین برای مردم معانی بسیاری دارد و عدد ۸ که در زبان چینی به معنای موفقیت است بیشترین علاقه مند را در این کشور دارد. بسیاری از مردم هنگام خرید خانه، خودرو و یا شماره تلفن مایل به خرید چیزی هستند که عدد هشت داشته باشد؛ شماره ای که به قیمت ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار یوان معادل ۳۲۵ هزار دلار در این حراجی و تحت نظارت مسئولان امور قضایی در جریان یک مزایده به فروش رسید فاش نشده است اما ۵ عدد آخر آن به ۸ ختم می شود. این در شرایطی است که در چین کمترین اقبال مردم به شماره ۴ است که در زبان چینی به معنای مرگ است و بسیاری آن را نمره بدشانسی می دانند جالب اینکه حتی در بسیاری از مجتمع های مسکونی طبقه ای به نام طبقه ۴، ۱۴ و ۲۴ وجود ندارد. نکته دیگری که کاملا توجه مردم چین و حتی مسئولان این کشور را به عدد ۸ نشان می دهد، برگزاری المپیک ۲۰۰۸ است که مراسم گشایش آن هشت دقیقه بعد از ساعت هشت در روز هشتم از ماه هشتم میلادی آغاز شد. شماره دیگر مورد علاقه مردم چین ۷ است که به معنای حیات جاودان است؛ در یک حراجی در سال ۲۰۱۷ میلادی یک شماره تلفن که هشت شماره آخر آن به ۷ ختم می شد به مبلغ سه میلیون و ۹۱۰ هزار یوان فروخته شد.

فراخوان ۳۰ هزار مرسدس‌بنز

مرسدس‌بنز، ۳۰ هزار و ۱۳۰ دستگاه از محصولاتش در استرالیا را به دلیل مشکل سانروف فراخوان می‌دهد. مرسدس کلاس سی، سی ال کا، سی ال اس و کلاس ای مدل‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ مشمول این فراخوان می‌شوند. در بیانیه کمیسیون رقابت و مصرف‌کنندگان استرالیا آمده است: در برخی از خودروها اتصال میان پنل شیشه‌ای سانروف و قاب متحرک برخی از خودروها ممکن است دارای استاندارد‌های لازم نباشد و صفحه شیشه‌ای از خودرو جدا شود. مرسدس نیز در بیانیه‌ای گفت: «در صورت جدا شدن پنل شیشه‌ای، امکان بروز تصادف و متعاقبا آسیب دیدگی و مرگ سرنشینان خودرو و دیگر وسایل نقلیه وجود دارد.» این خودروها در حد فاصل بین ژانویه ۲۰۰۰ تا ژوئیه ۲۰۱۰ به فروش رسیده‌اند و از دارندگان آنها خواسته شده تا طبق فهرست اعلام شده وسایل نقلیه خود را به نمایندگی‌های فروش بازگردانند. به گفته مرسدس‌بنز هنوز هیچ گزارشی مبنی بر بروز حوادث مرتبط با این نقص اعلام نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۱
بورس درچند روز گذشته بیشتر از ۲۵۰ هزار واحد سقوط کرد
خداحافظ روزهای سبز !
خداحافظ طمعکاری
خداحافظ رویای یک شبه میلیاردرشدن
خداحافظ سودهای باداورده بی منطق روزانه ۵ درصدی
سلام سقوط های سهمگین
سلام فشارخون بالا وشب بیداری ها
سلام سکته های قلبی !!!
پاسخ ها
ممد
| Germany |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
سلام دلال دلار
سلام دلال طلا
امان از دست شما دلالا. سیر نمیشید بخدا
بلی مثبت شد وقتیکه ما صبح فروختیم از ترس چند ریالمان ظهر شد مثبت .........
طی سه ماه اینده اتفاقات بسیارمهمی رقم خواهدخوردکه باوجودهمه حمایتهاوتبلیغات شبانه روزی منجربه نابودی کامل بورس وسرمایه سهامداران طماع ان خواهدشد
پاسخ ها
ممد
| Germany |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
نوستاراداموس کی بودی تو جیگر؟
در ذهن انهایی که به بورس امیددارند وروی ان سرمایه گذاری میکنند چه میگذرد؟؟؟!!! ایا تصورمیکنند هردوسال یکبار بورس ۲۰ برابر خواهدشد؟؟؟!!! ایا در اوضاع قاراشمیش فعلی (خطر جدی جنگ) سرمایه گذاری درچنین بازاری عاقلانه ومنطقی است؟!!!
بورس مثبت نشد بورس را بادستکاری مثبت کردند انهم ازنوع تابلواش !!!
پاسخ ها
محمدجواد
| Germany |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
اتفاقا بورس با دستکاری منفی شد
فشار فروش سهام عدالت و شاییه عدم فروش دارادوم باعث این اتفاق بود وگرنه الان شاخص 2.5 میلیون رو رد کرده بود
این بورس ثبات نداره

هر چه سریعتر سرمایه هایتان را به سمت طلا ببرید

طلا تنها فلز در تاریخ است که هیچوقت از قبل ارزانتر نبوده و نخواهد شد

خرید و فروش طلا آسانتر از خرید و فروش ملک و خودرو و ...... است

برای خرید یا فروش طلا احتیاج به کارگزاری ، دلال ، دفتر اسناد رسمی ، بنگاه معاملاتی ، اداره مالیات و ........ نیست
اقتصاد ایران در هیچ کجای اقتصاد جهانی قرار ندارد ؟ همه چیز ایران با همه چیز جهان متفاوت است ؟، از دیر باز در ایران چه چیز وجود داشته ؟، ( دروغگویی ،خشکسالی ، وطن فروشی ) که بزرگان از دیر باز دعا کرده اند خدا ایران را از شر این سه نجات دهد ،،
چگونه کارخانه وشرکتی که در بازار واقعی ششصد میلیارد تومان ارزش دارد در بورس به دو هزار میلیارد تومان رسیده است !!!
همچین میگید مثبت شدن انگار مثلا ۲۰۰ هزار واحد رفته بالا، نه آقاجون ۲۰۰۰ و خورده ای مثبت شده اونم فقط با بازوی فولاد، مردم را به بورس سرگرم کردید تا فعلا نفهمند چه بر سر اقتصاد امده
بورس کالا به منشاء گرانی کالاهای مصرفی مردم تبدیل میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
اها یعنی اگر سرمایه رو به جای بروس بیاریم تو دلار اصلا تورم ایجاد نمیشه و ثبات میاد عوضش
تا الان تنها عاملی که کشور رو از دلار 50 هزار تومانی نجات داده بورس بوده
روزی که بورس شکست بخوره عروسی شما دلالهای دلاره
شما می گویید که خیلی از مردم وارد بورس شده اند و اطلاعات کمی از بورس دارند و هیجانی عمل می کنند . خوب بگو این مردم سهام دارند ؟ سهام عدالت را که کارگزاران می فروشند . اگر قرار باشد تازه وارد ها هیجانی کاری کنند سهامی ندارند که بفروشند بلکه هیجانی می خرند و این قیمت سهام را بالا می برد نه پایین . مشکل جای دیگری است که همه می دانیم . مودونم ولی نوموگوم
با هر بدبختی بود بورس مثبت کردن
تاکی میخوان به این وضعیت ادامه بدید؟
کمترین لغزش و بی توجهی و غفلت دولت از بورس باعث سقوط بورس میشود
باید برای هر روز بورس برنامه داشته باشند دولت باید چهار چشمی مراقب بورس باشه
این کاریه که دولت برای خودش درست کرده
کجا مثبت شد .دولت دستوری باز دوباره داره همون راه قبلی رو میده حمایت دستوری از سهام های سوگولی .که مشکل خودش رو حل کنه شک نکنید. حداقل تا یک ماه دیگه عاقل ها از بازار میان بیرون .
تاسف انگیزه!!!! بورس!!!
سبزش کردند!!!!!
بورس با این وضع فایده ندارد
انتظار دارید همیشه مثبت باشه؟ بالاخره یه روزی سقوط خواهد کرد
من در چین زندگی میکنم و اینهایی که گفتید در بین اکثریت جایی ندارند اتفاقا خونه من هم شمارش ۲۴ هست
مثبت شد ؟؟
با 0.1 درصد ؟
نزدیک ۹ درصد سقوط کرد حالا به خاطر یک دهم مثبت شد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
برای همین 0.1 درصد هم به اب و اتش زدند
بورس را نمیشه نگه داشت...همه چیز گرون کردید برای بورس
جنابان امر ، روحانی و همتی، بازهم دلار را گران کردید که!!!!
تا کی با همت شما ارزش پول ملی بباد میرود؟
چرا مردم را با وعده کنترل دلار به مسخره میگیرید؟
بورس مثبت شد،مطمئنی؟در طول ۲۰ سال گذشته قیمت ارز ۲۵ برابر،سکه ۲۰۰ برابر ولی سهام ممتاز ۱۰۰۰ برابر شده است این اعداد چه تناسبی باهم دارند و ایا فکر نمی کنی این بازارها به هم مربوطند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
رشد نقدینگی هم 100 برابر بوده
البته دلار 40 برابر شده ولی خیلی عقب تر از رشد نقدینگی است
سهام با حمایت دولت قیمت کاذب پیدا کردند با توجه به سودهی کارخانجات قیمت واقعی اکثر سهام باید صفر باشد
آقای نجفی منش، دولت واردات خودرو را با تعرفه معقول مثل همه دنیا آزاد کند، آن وقت شما خودروی داخلی را با هر قیمتی که دلت خواست بفروش. مگر میشود خودرو انحصاری باشد و قیمت را انحصارگر مشخص کند و شما از قیمت حاشیه بازار سخن بگویید؟.... قیمت بازار را خودرو ساز با تزریق قطره چکانی خودرو بالا میبرد، بعد میگوید قیمت کارخانه را به قیمت بازار برسانیم!!!!!....... دولت هم به فکر مردم نیست!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
فکر خوبی هست منتها با این شرط که هرکسی توان۵۰۰ هزار دلار صادرات کردن را داشته باشد بتواند یک خودرو تا ارزش ۵۰ هزار دلار وارد کند ان وقت ببینم این حضراتی که از این نوع کری خوانی ها دارند کدامشان توان صادرات کردن دارند؟
دراین لحظه اکثرنمادهای بورسی درصف فروش هستند وریزشی شده اند انوقت شاخص کل ۴۰ هزارواحد رشد کرده !!!!!
دستکاری ازاین تابلوتر؟!!!!
آن سری از خانواده هایی (4 نفره) که سهام 1 میلیونی دارند، اگر زمان بورس 2 میلیون واحدی سهامشون رو می فروختند (هر چند محاله که تا یک سال به کل پولشون برسند) الان 160 میلیون پول داشتند

این محاله ممکنه که به هر خانواده دهک پایین 7500 دلار پول برسه و سایر خانواده ها حدود 3200 دلار

اگر همه بفروشند و سهام عدالت رو با دلار حساب کنی حتی 100 دلار هم گیر کسی نمیاد چون تورمش بی سابقه خواهد بود
5 رمز موفقیت در کار ها و فعالیت ها:

1- شفافیت 2- آمار و گزارش دقیق 3- تصمیم گیری مناسب و سنجیده 4- اجرای مطلوب و دقیق 5- نظارت سالم و مطلوب
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار