بازدید 6184
معاون حقوق و امور بین الملل وزیر دادگستری اعلام کرد:

انتقال۵+۱۳ محکوم ایرانی از کویت به کشور

معاون حقوق و امور بین الملل وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران از انتقال ۵+۱۳ محکوم ایرانی از کویت به کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۹۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰ 14 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، "محمود عباسی" معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و رییس کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی گفت: ۱۳ تن از محکومان ایرانی و پنج نفر از محکومانی که اخیرا در زندان‌های کویت مورد عفو قرار گرفته اند در فرودگاه کویت تحویل نماینده وزارت دادگستری و اینترپل کشورمان شدند و از طریق یک فروند هواپیما به کشور وارد و در فرودگاه اصفهان تحویل مقامات قضایی و انتظامی شدند.

رییس کمیته انتقال محکومان اتهام اکثر این افراد را قاچاق مواد مخدر و ورود غیرمجاز به کویت عنوان کرد و گفت: متاسفانه به رغم اطلاع رسانی‌های قبلی و تاکید بر جرم بودن ورود غیرمجاز به دیگر کشور‌ها و سنگینی مجازات قاچاق مواد مخدر باز هم افراد بدون توجه به آثار و پیامد‌های این اعمال و رفتار‌ها دست به اقدامات غیرقانونی می‌زنند و با نقض قوانین و مقررات دیگر کشور‌ها هم برای خود و خانواده هایشان مشکل می‌تراشند و هم با حیثیت کشور بازی می‌کنند و هزینه‌های سنگینی بر کشور تحمیل می‌کنند.

عباسی افزود: البته این افراد به رغم انتقال باید باقیمانده محکومیت خود را در زندان‌های کشور بگذرانند، لیکن به کسانی که به دیگر کشور‌ها سفر می‌کنند هشدار می‌دهیم در صورت نقض قوانین و مقررات دیگر کشور‌ها خصوصا قاچاق مواد مخدر مجازات سخت و سنگینی در انتظار آنهاست. ضمن اینکه پس از انتقال و گذراندن باقیمانده دوره محکومیت آن‌ها از حیث محرومیت از حقوق اجتماعی برای مدت زمانی از اخذ گذرنامه و سفر به دیگر کشور‌ها محروم می‌شوند. به همراه داشتن چند عدد قرص روانگردان در اکثر کشور‌های همسایه با مجازات سه سال حبس همراه است. افراد مراقب باشند و قبل از سفر به دیگر کشور‌ها سعی کنند از اقداماتی که آثار و پیامد‌های ناگواری، چون زندان برای آن‌ها به همراه دارد پرهیز کنند.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری ایران ضمن تشکر و قدردانی از رییس قوه قضائیه، وزیر دادگستری و وزیر امور خارجه، که در شرایط حساس کنونی و با شیوع گسترده ویروس کرونا با نگاه انسان دوستانه و حقوق بشری خود زمینه دیپلماسی فعال حقوقی و قضایی را فراهم و امکان انتقال محکومان به کشور را یا انتقال محکومان دیگر کشور‌ها را فراهم کرده اند توضیح داد: در فرایند انتقال اعضای کمیته انتقال محکومان، که نمایندگان دستگاه‌های مختلف هستند، سفرای کشورمان در دیگر کشورها، رییس سازمان زندان‌ها و همکارانشان، سازمان هواپیمای کشوری، حفاظت اطلاعات پرواز، نیروی انتظامی، پلیس اینترپل، دادگستری‌های استان، دادستانی ها، نمایندگان وزارت بهداشت، نمایندگان وزارت دادگستری خصوصا مدیرکل دفتر همکاری بین المللی و همکارانمان در این دفتر که مرکز ثقل این فرایند هستند نقش آفرینی می‌کنند که باید از همه آن‌ها تشکر و قدردانی کنیم.

رییس کمیته انتقال محکومان ادامه داد: محکومان منتقل شده قبل و بعد از انتقال تست کرونا می‌دهند و پس از تحویل به مسئولان زندان نیز با نظارت کارشناسان وزارت بهداشت دو هفته در قرنطینه می‌مانند.

روز گذشته نیز دو تن از محکومان ایرانی از گرجستان به ایران منتقل و در هفته گذشته نیز ۱۳ تن از محکومان پاکستانی به کشور متبوعشان منتقل شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها