بازدید 3257
۱
اقتصاد در گذر زمان

از «پیشنهاد گشایش راه برای ورود سرمایه های خارجی» تا «درخواست آمریکا از بریتانیا برای پیوستن به تحریم ها علیه ایران»

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و یکمین روز مرداد ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۹۹۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 11 August 2020

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و یکمین روز مرداد ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

21 مرداد 1308، روزنامه اطلاعات در این روز در مقاله ‌ای به مسوولان هشدار داد که باید مسیر را برای آمدن سرمایه ‌های خارجی به کشور گشود. در بخشی از این مقاله آمده است: ما اکنون در مرحله استفاده از منابع ذخیره طبیعی خود هستیم و در این راه می ‌خواهیم از جلب سرمایه ‌های خارجی بهره‌ مند شویم و متاسفانه تا این اواخر این موضوع را مثل «لولو» در نظر ما جلوه ‌گر می‌ ساختند که کسی جرات اظهار این مطالب را نمی‌ کرد و خوشبختانه این پرده اوهام رفته ‌رفته پاره شد و امروز متوجه این مساله شده ‌اند که حتی ‌الامکان باید سرمایه‌ داران خارجی را به مملکت راه داد، شرایط سهلی برای آن پیشنهاد کرد و ثروت مملکت را به‌ کار انداخت.

21 مرداد 1331، وزارت امور خارجه آمريكا كليه مأموران سياسي خود را در تهران موظف به مطالعه و بررسي وضعيت نفت ايران كرد.

21 مرداد 1333، دولت انگليس از ژاپن خواست از خريد نفت ايران خودداري كند. دولت ژاپن نيز اين درخواست را رد كرد.

21 مرداد 1347، وزارت صنایع در این روز در اطلاعیه ‌ای اعلام کرد ماشین ‌‌آلات کارخانه موتورسیکلت ‌سازی به ‌زودی تحویل ایران می ‌شود.

21 مرداد 1354، در مردادماه 1354 صاحبان مغازه‌ ها و واحدهای مسکونی با انتقاد از شیوه واگذاری فوری خط تلفن در خیابان پهلوی انتقاد کردند و گفتند دلیلی ندارد که مخابرات در واگذاری تلفن به یک خیابان شهر تسهیلات و فوریت بیشتری در نظر بگیرد.

21 مرداد 1389، محمود احمدی نژاد رییس‌جمهوری اسلامی ایران در حکمی غلامحسین الهام را به عنوان مشاور حقوقی خود منصوب کرد.

همچنین در این روز در رسانه ‌ها اعلام شد که بحران کمبود و گرانی آجر به پایان رسیده است.

21 مرداد 1397، رابرت وود جانسون سفیر آمریکا در انگلیس از لندن خواست تا از تحریم‌های واشنگتن علیه تهران حمایت کند تا فشار بیشتری بر جمهوری اسلامی تحمیل شود.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
توصیه یک اقتصاددان:
اگردلار به ۲۰ هزارتومان رسید معطل نکنید هرچه دارید ( بخصوص سهام) را بفروشید ودلاربخرید
بعدا نگیدکه نگفتی ها !!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر