بازدید 34551
دو هزار و نود و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»

دفاع قالیباف از طرح مالیات بر خانه‌های خالی / سوال از رئیس‌جمهور همچنان روی میز نمایندگان است / احمدی‌نژاد کاندیدا می‌شود، اما ردصلاحیتش می‌کنند / انتقاد آیت الله نوری همدانی به صدا و سیما

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند فعال اصلاح‌طلب: با نامزد مجرب شناخته شده به صحنه انتخابات می‌آییم / اصلاح‌طلبان حتی در حد تغییر جلد هم نتوانسته‌اند گامی بردارند و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۹۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹ 05 August 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
باز شدن پای یک زن به فوتبال مردان

فدراسیون فوتبال هلند در اقدامی جالب توجه به یک خانم اجازه حضور در لیگ مردان این کشور را داده است. الن فوکما که ۱۹ سال دارد، به اولین بازیکنی تبدیل خواهد شد که به عنوان یک زن در رقابت‌های فوتبال مردان شرکت خواهد کرد. این اتفاق در کشور هلند رخ داده و این خانم حالا قادر خواهد بود برای یک تیم دسته نهمی این کشور به میدان برود. /ورزش سه
 
کشف خودکار‌های اسلحه‌ای در تهران

سرهنگ مرادی سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت درخصوص کشف نوع خاصی اسلحه توسط پایگاه دهم پلیس امنیت تهران گفت: در یک عملیات پلیسی خودکار‌هایی کشف شده که مسلح می‌شوند و همچون اسلحه سوزن داشته و قابلیت شلیک کردن دارد. /برنا
 
ممنوعیت دوچرخه سواری در مشهد به دستور دادستانی، تکذیب شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی صدور دستور قضایی به منظور ممنوعیت استفاده بانوان از دوچرخه در شهر مشهد را تکذیب کرد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: در پی انتشار مطالبی در فضای مجازی مبنی بر ممنوعیت استفاده بانوان از دوچرخه در شهر مشهد مقدس با دستور قضایی، محمدحسین درودی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی در گفتگو با مرکز رسانه قوه قضائیه ضمن تکذیب این مطالب عنوان کرد: دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی هیچ گونه دستور قضایی در این زمینه صادر نکرده است. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کلیه مطالب منتشره در خصوص ممنوعیت استفاده بانوان از دوچرخه با دستور دادستانی کذب است و صحت ندارد.

سرلشکر سلامی: آماده کمک به آسیب دیدگان حادثه بیروت هستیم

در پی وقوع انفجار شدید در بندر بیروت که منجر به جان باختن و مجروحیت جمع کثیری از مردم لبنان شد، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این فاجعه مصیبت‌بار را به ملت و دولت این کشور و حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تسلیت گفت. متن پیام فرمانده کل سپاه به این شرح است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
فاجعه مصیبت‌بار انفجار در بندر بیروت که منجر به جان باختن و مجروحیت تعداد کثیری از مردم عزیز و مقاوم لبنان گردید، را به ملت و دولت این کشور و به ویژه مجاهد نستوه برادر مکرم حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله و رهبر مقاومت اسلامی لبنان تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم. اینجانب با قلبی آکنده از غم و اندوه، ضمن اعلام آمادگی "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" برای هرگونه یاری بخشی به دولت و مردم لبنان برای کمک به آسیب دیدگان و خسارت دیدگان این حادثه از درگاه حضرت حق تعالی برای جانباختگان والامقام رحمت و مغفرت، برای مجروحین عزیز شفای عاجل و برای خانواده‌های داغدیده و آحاد ملت شریف این کشور صبر و شکیبایی طلب می‌کنم.
سرلشکر پاسدار حسین سلامی

سرپرست باشگاه پرسپولیس بازداشت مدیرش را تایید کرد

مهدی رسول پناه، سرپرست باشگاه پرسپولیس اعلام کرد فرد بازداشت شده از مدیران این تیم است. به گزارش فارس، مهدی رسول پناه، سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص بازداشت یکی از مدیران باشگاه‌های پایتخت اظهار داشت: از روز اولی که به باشگاه رفتم، بحث فساد را مطرح کردم. گزارشی در این زمینه به نهاد‌های امنیتی داده و از آن‌ها خواستم که به این قضایا ورود کنند. مدیران قبلی و جدید همه باید پاسخگو باشند. باید اعلام کنم مدیر بازداشت شده از باشگاه پرسپولیس است.

انتقاد آیت الله نوری همدانی به صدا و سیما

مرجع تقلید شیعیان در دیدار حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن تشکر از فعالیت‌های انجام شد این سازمان در مدت اخیر، کار تبلیغی را بسیار مهم توصیف کردند و حضور طلاب جهادی در سال‌های اخیر در کنار مردم هنگام حوادث طبیعی مثل زلزله و سیل و اخیرأ هم جریان بیماری کرونا و حضور در بیمارستان و غسل و تدفین این بیماران را مهم توصیف و اثرگذار دانستند. ایشان گفتند: توقع همین است که روحانیت در مشکلات کنار مردم باشد و کمک کند. آیت الله نوری همدانی، معرفی صحیح مباحث دینی توسط صدا و سیما را خواستار شد و ضمن انتقاد به بعضی از برنامه‌های صدا و سیما اظهار داشتند: باید مباحث دینی از طریق کارشناسان دینی و افراد خبره اهل فن به مردم بیان شود.
 
این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به ایام عید غدیر، معرفی بیشتر این روز و اهمیت آن را توسط رسانه و دستگاه‌های تبلیغی خواستار شد و ضمن ضروری خواندن اقامه عزاداری سیدالشهدا گفتند: همان طور که امام فرمود ما هرچه داریم از محرم و صفر است. ایشان تاکید کردند: ما عزاداری را در چارچوب اجرای دستورات مسئولان متدین و متعهد ستاد کرونا اقامه می‌کنیم و رعایت مسائل بهداشتی مثل فاصله گذاری و زدن ماسک و ... با عزاداری قابل جمع است.

دادگستری استان اصفهان: حکم قصاص مصطفی صالحی اجرا شد

حکم اعدام یکی از محکومان حوادث دی ماه ۹۶ اجرا شد / دادگستری اصفهان: مصطفی صالحی یک پاسدار را با گلوله به قتل رسانده بود / حکم به تقاضای اولیای دم به اجرا درآمد دادگستری کل استان اصفهان از اجرای یک حکم «قصاص» در رابطه با اعتراضات دی ماه ۹۶ خبر داد. روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان اعلام کرد: «بامداد امروز حکم قصاص مصطفی صالحی که در جریان اغتشاشات دی ماه سال ۱۳۹۶ پاسدار شهید شاه سنایی را به ضرب گلوله به قتل رسانده بود، به تقاضای اولیای دم به اجرا درآمد. این حکم پس از رسیدگی در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان و تأیید دیوانعالی کشور و طی سایر تشریفات قانونی صبح امروز اجرا شد.»

مجری جنجالی: مثل فردوسی پور عمل می‌کنم

امیراحمدی، مجری جنجالی این روز‌های صاوسیما در پاسخ به سوالی درباره کری خوانی روی آنتن می‌گوید: «کری خوانی روی آنتن اگر دو تا پیش شرط را داشته باشد، کار درستی است. اول این که منصفانه باشد و دوم این‌که به تهمت و توهین و هجو و لوده بازی ختم نشود. من از این به بعد پناه می‌برم به خدا. نمی‌توانم بگویم که دیگر شوخی نمی‌کنم، اما تا جایی که بتوانم رسما اعلام می‌کنم که هر موقع اسم رنگ‌ها و طرفداری بیاید، دست من بالاست. من تسلیم هستم و فقط عاشق تیم‌ملی هستم! البته من بعد از اعتراض پرسپولیسی‌ها عذرخواهی کردم. نمی‌دانم چرا تازگی‌ها همه این‌قدر حساس و ظریف شدند وگرنه به گمان خودم حرفم چیزی نبود که بخواهد دوباره حاشیه‌ساز بشود. به قول حافظ که می‌فرماید: «من چه گویم که تو را نازکی طبع لطیف/ تا به حدی است که آهسته دعا نتوان کرد» قصه ما هم همین‌طور است. هرچه می‌گوییم به عده‌ای بر می‌خورد و معترض ما می‌شوند. من اصلا آبی نیستم. عکس‌های اینستاگرامم را ببینید، من با یحیی گل‌محمدی عکس دارم، با بچه‌های تیم‌های دیگر هم عکس دارم. ما باید فارغ از رنگ‌ها باشیم، چون رسانه نماینده یک طیف خاص نیست. صداوسیما ملی است، ولی من سعی کردم مثل عادل فردوسی پور عمل کنم. او اگر خطا و اشتباهی را می‌دید درباره‌اش صحبت می‌کرد. من غرض شخصی با کسی ندارم. فقط چیزی را مطرح کردم که در جامعه فراگیر شده است».

علی لاریجانی از بیمارستان مرخص شد

مشاور مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلح نظام که به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری بود، مرخص شد. علی لاریجانی که مدتی قبل نیز بر اثر ابتلا به کرونا قرنطینه شده بود، هفته گذشته مجددا در بیمارستان بستری شد، با بهبود و بازگشت سلامتی، وی بیمارستان را ترک کرد.
 
اعلام آمادگی ایران برای پرداخت غرامت به خانواده‌های هواپیمای اوکراین

در گفت‌وگوی تلفنی امروز وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین نتایج سفر اخیر هیات مذاکره‌کننده ایرانی به کیف جهت پیگیری روند رسیدگی به سانحه سقوط هواپیمای PS۷۵۲ اوکراین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. دو وزیر امور خارجه نشست اخیر هیات‌های مذاکره‌کننده را گامی مثبت ارزیابی و ابراز امیدوراری کردند با تداوم این مذاکرات و تبادل اطلاعات بین مراجع ذی‌ربط و ذی‌صلاح دو کشور این پرونده هرچه سریع‌تر به صورت رضایت بخش برای مردم دو کشور بالاخص خانواده و بستگان قربانیان این حادثه تاسف بار حل و فصل شود. در این گفت‌وگوی تلفنی ظریف بر آمادگی ایران برای پرداخت غرامت به خانواده و بستگان قربانیان این حادثه به عنوان گامی در راستای کاهش غم و اندوه آنان تاکید کرد. در این تماس تلفنی وزیر امور خارجه اوکراین نیز بر آمادگی طرف اوکراینی برای سفر هیات مذاکره کننده آن کشور به تهران در مهر ماه سال جاری جهت ادامه مذاکرات تاکید کرد./رسد

رئیس جمهور آینده نباید اصولگرا یا اصلاح طلب باشد

مصطفی هاشمی طبا، معاون رئیس جمهور در دولت سازندگی و اصلاحات گفت: همه کاندیدا‌های ۱۴۰۰ باید برنامه و سابقه اجرایی حاکی از توانایی داشته باشند و با صراحت با مردم سخن بگویند. رئیس جمهور نباید یک چهره سیاسی یا اقتصادی باشد، اما هم سیاست و هم اقتصاد را بفهمد. زیرا رئیس جمهور نمی‌تواند تئوریسین اقتصاد باشد، اما باید توانایی جمع بندی نظریه‌هایی را که می‌گویند، داشته باشد. اگر رئیس جمهور بعدی فارغ از دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا باشد، بهتر است. البته ما کاندیدایی با این ویژگی‌ها را در شرایط فعلی نداریم و افرادی هم که هستند کمتر این مشخصات را دارند. همیشه به این صورت بوده است که مردم خواستار یک چهره جدید بودند، اما در آخر به کاندیدا‌های تکراری رای دادند چرا که او را می‌شناختند./خبرآنلاین

اصلاح طلبان نیازی به یارگیری از رقیب ندارند

مرتضی مبلغ، معاون سیاسی دولت اصلاحات گفت: متاسفانه شرایط کشور به گونه ای است که سیاست را منقبض می کند. با رد صلاحیت های عدیده ای که متاسفانه وجود دارد و در انتخابات اسفند سال گذشته هم شاهدش بودیم، طبعا دیگر تکلیفی به عهده اصلاح طلبان نخواهد بود و کاری نمی توانند، انجام دهند. اگر نامزد مجرب شناخته شده اصلاح طلبان با اعتماد مردم به صحنه بیایند و اجازه دهند که نیروها در عرصه رقابت حضور داشته باشند، طبعا امکان گشایشی برای حل مشکلات مردم به وجود می آید و شرایط متفاوت تر می شود./برنا

اصلاح‌طلبان حتی در حد تغییر جلد هم نتوانسته‌اند گامی بردارند

صادق زیباکلام در روزنامه شرق نوشت:‌ رفتار سیاسی رهبران اصلاحات به‌ گونه‌ای است که گویا برایشان اساسا مفهومی به نام «انتقاد از خود» معنای چندانی ندارد و چقدر غم‌انگیز است، جریان سیاسی‌ که آیینه‌ای برای دیدن خود در دست نداشته باشد.‌ اصولگرایان، صرف‌نظر از اعتدالیون یا رادیکال‌هایشان، دست‌کم توانسته‌اند تعدادی چهره‌ جوان وارد سپهر سیاسی خودشان کنند. می‌توان بسیاری از نمایندگان مجلس یازدهم یا کادر شهرداری تهران یا دولت احمدی‌نژاد را از نسل‌های دوم و ‌سوم اصولگرایان دانست. واقعیت تلخ آن‌ است که اصلاح‌طلبان حتی در حد تغییر جلد هم نتوانسته‌اند گامی بردارند. چهره‌ها و شخصیت‌های اصلی آنان، همان چهره‌ها و شخصیت‌های دو دهه پیش هستند.

انفجار مهیب بیروت سد مقاومتی بازارها را شکست

پس از انفجار مهیب روز گذشته در بیروت اولین بازاری که به این حادثه واکنش نشان داد بازار طلا بود و با گسترش ناامنی‌ها سرعت رشد قیمت این فلز گران بها نیز شتاب بیشتری می گیرد. بازار نفت بیشترین تاثیر پذیری را از انفجار روز گذشته در بیروت داشته است. هر بشکه نفت برنت که طی چند هفته اخیر در صعود به کانال جدید ناتوان بوده، در شب گذشته در آستانه ورود به کانال ۴۵ دلاری قرار گرفت و رشد ۰.۵ درصدی را تجربه کرده است. بورس های جهانی واکنش های متفاوتی به انفجار روز گذشته در بیروت نشان دادند به گونه ای که ارزش سهام شرکت های بورسی در کانادا و تورنتو پایتخت این کشور رشد چشمگیر ۲ تا ۳ درصدی را در پی وقوع این حادثه تجربه کردند.

ایرانی‌ها بازار املاک ترکیه را داغ کردند

روزنامه دیلی صباح در گزارشی نوشت: با افزایش تقاضا برای خرید ملک توسط سرمایه گذاران ایرانی، میزان فروش خانه به اتباع خارجی در شهر ساحلی ازمیر در حاشیه دریای اژه به اتباع خارجی برای نخستین بار از زمان شیوع بحران کرونا روندی صعودی پیدا کرده است. به گفته نمایندگان املاک، کسانی که برای سرمایه گذاری در بازار مسکن از ایران به ترکیه می آیند، نسبت به ازمیر از خود علاقه نشان داده اند./ايسنا

احمدی‌نژاد کاندیدا می شود اما ردصلاحیتش می کنند

قدیری ابیانه، فعال سیاسی اصولگرا به خبرآنلاین گفت: پیش‌بینی می‌کنم که یک نیروی ولایتمدار در سال ۱۴۰۰ پیروز انتخابات شود. نباید معنای دولت جوان را با ناپختگی یکسان کرد، زیرا دولت قرار است در سطح اجرایی کشور تصمیمات مهم اتخاذ کند. احمدی نژاد به دنبال پیاده‌سازی مدل «پوتین مدودف» بود تا قدرت را برای خود حفظ کند. احمدی نژاد فردی است که همواره شعارهای عوام فریبانه می‌دهد و حتی هیچ اعتقادی نیز به «ولایت فقیه» ندارد. او دوباره برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری می‌کند و دوباره از سوی شواری نگهبان «رد صلاحیت» می‌شود. احمدی نژاد در تبریک تولد مایکل جکسون و نامه به بن سلمان برای خود رسالت جهانی قائل شده است. پس از دو دوره حضور یک فرد در جایگاه ریاست جمهوری، قانون اجازه کاندیداتوری برای سال‌های بعد را از وی سلب کند. معتقدم بهتر است رهبری مستقیم مسئول امور اجرایی کشور باشند و انتخاب شخص رئیس قوه مجریه بر عهده رهبر انقلاب گذاشته شود.
 
فعال اصلاح‌طلب: با نامزد مجرب شناخته شده به صحنه انتخابات می‌آییم

معاون سیاسی دولت اصلاحات گفت: اگر نامزد مجرب شناخته شده اصلاح طلبان با اعتماد مردم به صحنه بیایند و اجازه دهند که نیرو‌ها در عرصه رقابت حضور داشته باشند، طبعا امکان گشایشی برای حل مشکلات مردم به وجود می‌آید و شرایط متفاوت‌تر می‌شود.«مرتضی مبلغ»، معاون سیاسی دولت اصلاحات، در گفتگو با برنا در رابطه با "گمانه زنی‌هایی مبنی بر حمایت اصلاح طلبان از نامزد غیر اصلاح طلب در انتخابات ۱۴۰۰" گفت: اصلاح طلبان در این خصوص بحثی نداشتند این بحث‌ها زود است، اما با توجه به تجاربی که در گذشته کسب شده است، اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ با نامزد یا نامزد‌های شاخص اصلاح طلب ورود خواهند کرد. تجربه نشان داده است با نامزد‌های غیر اصلاح طلب کار چندانی پیش نمی‌رود. اگر نامزد مجرب شناخته شده اصلاح طلبان با اعتماد مردم به صحنه بیایند و اجازه دهند که نیرو‌ها در عرصه رقابت حضور داشته باشند، طبعا امکان گشایشی برای حل مشکلات مردم به وجود می‌آید و شرایط متفاوت‌تر می‌شود.

او با اشاره به اقدامات اصولگرایان و تاثیر آن بر موفقیت اصلاح طلبان ادامه داد: بیش از آنکه بخواهیم به حاشیه سازی‌های برخی اصولگرایان نگاه جناحی داشته باشیم و بگوییم آیا این‌ها به نفع اصلاح طلبان می‌شود یا به ضررشان، باید نگاه ملی داشته باشیم. این حاشیه سازی‌ها به منافع ملی و مسائل مردم اسیب وارد می‌کند، مساله‌ای نیست که بگوییم برای جناح‌ها ضرر دارد و یا بگوییم، یک جناح از آن سود می‌برد و یک جناح ضرر می‌بیند، خیلی فراتر از این مسائل است. این حرکت‌ها جنبه پوپولیسم و نمایشی دارد به اصطلاح درونش تهی است و محتوایی ندارد و عمدتا جنبه نمایشی و عوام زدگی در آن مشاهده می‌شود و جز اینکه، خسارت به مردم برساند و مشکلات را تشدید کند هیچ چیز دیگری در آن وجود ندارد.
 
لاریجانی از بیمارستان مرخص شد

مشاور مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلح نظام که بدلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری بود، مرخص شد.علی لاریجانی که مدتی قبل نیز بر اثر ابتلا به کرونا قرنطینه شده بود، هفته گذشته مجددا در بیمارستان بستری شد.به گزارش خبرآنلاین با بهبود و بازگشت سلامتی، وی بیمارستان را ترک کرد.
 
ادعای مشاور بایدن درباره رویکرد وی نسبت به ایران

یکی از مشاوران نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مدعی است او در صورت پیروزی، همزمان با تعامل با ایران مانع دستیابی این کشور به تسلیحات اتمی می‌شود. «آرون کیاک» مدیر امور یهودیان در ستاد انتخاباتی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا می‌گوید، اگر در این انتخابات پیروز شود، به مسیر تعامل دیپلماتیک با ایران باز می‌گردد.کیاک طی سخنرانی در نشست ویدئوکنفرانسی «شورای دموکراتیک یهودیان آمریکا» گفت: «هدف از تعامل دیپلماتیک با ایران، اطمینان حاصل کردن از این است که جمهوری اسلامی به تبعیت از توافق هسته‌ای بازگردد و به روش قابل راستی‌آزمایی، بتوان مانع رسیدن ایران به تسلیحات اتمی شد».
 
قاضی‌زاده‌هاشمی: سوال از رئیس‌جمهور از دستور کار مجلس خارج نشده است

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۱۵ مرداد ۹۹) پارلمان در تذکری گفت: ۲۰۰ تن از نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور سوال کرده‌اند که طبق اصل ۸۸ قانون اساسی سوال از آقای روحانی هر چه زودتر باید در دستورکار مجلس قرار گیرد. وی افزود: ما صحبت‌های حضرت آقا در دیدار ویدئو کنفرانسی را فراموش نکرده‌ایم، ایشان فرمودند نقش نظارتی مجلس را مهم می‌دانم که نقشی اساسی و حیاتی است و نباید به آن بی‌توجهی شود، اما باید با متانت و خردمندانه این نقش ایفا شود. نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: درباره سوال از رئیس‌جمهور طبق آیین نامه داخلی مجلس، نباید بیش از یک ماه فاصله بیفتد، در حالی که این سوال هنوز به کمیسیون‌ها ارجاع نشده است. حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی تصریح کرد: از هیات‌رئیسه مجلس می‌خواهم موضوع سوال از رئیس‌جمهور را در مطرح کنند و بلافاصله آن را به کمیسیون‌ها ارجاع دهند، این روند حداقل دو یا سه هفته زمان می‌برد. وی تأکید کرد: چه مصلحتی بزرگتر از طرح سوال از رئیس‌جمهور در مجلس وجود دارد؟ وقتی مردم مشکلات عدیده اقتصادی دارند و شاهد نوسانات بی‌رویه قیمت ارز و مسائلی از این قبیل هستیم، آیا رئیس‌جمهور نباید بعد از سه ماه در مجلس حاضر شود و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور زمانی می‌گفت شب می‌خوابیم و صبح بیدار می‌شویم قیمت ارز بالا می‌رفت، حالا پاسخ دهد که چرا در دوره آنها این طور شده است؟ سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را به عهده داشت، در پاسخ به تذکر نماینده تبریز، گفت: هیات‌رئیسه مجلس به دنبال تمهید مقدمات سوال از رئیس‌جمهور است. وی ادامه داد: شاید متون و مستندات هم باید کامل‌تر شود تا سیر طبیعی‌اش را طی کند، اما این طور نیست که ما آن را از دستور کار خارج کرده باشیم.نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: طبق ماده 210 آیین‌نامه داخلی مجلس، اصل سوال از رئیس جمهور و الزام پاسخگویی مدیران اجرایی امری ضروری است و هیئت‌رئیسه نیز از آن استقبال می‌کند، همچنان که تعدادی از امضاکنندگان از اعضای هیات‌رئیسه هستند، اما باید ملاحظات جدی درباره وضعیت کشور نیز داشته باشیم.
 
دفاع قالیباف از طرح مالیات بر خانه‌های خالی

رییس مجلس شورای اسلامی در توضیح تصویب طرح «مالیات بر خانه‌های خالی» گفت: هدف اصلی این طرح مقابله با احتکار مسکن است. محمدباقر قالیباف روز چهارشنبه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: در «بسته اقتصاد مردمی» تاکید داریم ریل‌گذاری شرایط کشور را به گونه‌ای تنظیم کنیم که مانع از فعالیت‌های مضر دلالان و سودجویان و سوداگران و محتکران و همه کسانی شویم که به خاطر منافع شخصی خودشان باعث لطمه خوردن به اقتصاد کشور و شرایط معیشتی میلیون‌ها نفر از مردم به خصوص محرومان و مستضعفان شده‌اند.
 
قالیباف اظهار داشت: قواعد و قوانین کشور باید به نفع مردم یعنی از تولیدکنندگان و کارگران و کارمندان و معلمان و پرستاران و سرمایه‌گذاران فعالیت‌های تولیدی و کارفرمایان قانون‌مدار اصلاح شود و راحت‌طلبان و سودجویان و سفته‌بازان و رانت خواران و ویژه‌خواران نتوانند به ضربات خود به فضای اقتصادی کشور ادامه دهند. وی خاطر نشان کرد: محتکران مسکن هم از همین جنس هستند. اجاره‌های مسکن روز به روز با سرعتی سرسام‌آور افزایش پیدا می‌کند و مردم با مشکلات ناگواری در تهیه مسکن مناسب روبه رو هستند، ولی عده‌ای سودجو میلیون‌ها واحد مسکن را احتکار کرده‌اند تا قیمت‌های بازار مسکن را به طور بی‌ضابطه و بی‌اساس افزایش دهند و از این شرایط خودساخته منتفع شوند. احتکار، غیرانسانی و ظالمانه است؛ اگر در شرایط سختی معیشت مردم صورت پذیرد، گناهی نابخشودنی خواهد بود. رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر کسانی در شرایط دشوار کرونا، ماسک و دستکش احتکار کنند و سلامت مردم را در خطر بیندازند از تمامی ابزار‌های قضایی برای تغییر آن روند به نفع مردم استفاده خواهیم کرد. حال در شرایطی که برخی از مردم توان اجاره یک واحد مسکن حداقلی را هم ندارند، چگونه می‌توان به محتکران و سوداگران بازار مسکن اجازه داد تا آزادانه، شرایط معیشتی مردم را دشوار و دشوارتر کنند.

قالیباف تصریح کرد: باید در برابر این عده معدود بایستیم. در همین راستا امروز اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم موسوم به طرح «مالیات بر خانه‌های خالی» در مجلس شورای اسلامی با رأی قاطع نمایندگان تصویب شد تا محتکرانی که خانه‌هایشان را با هدف افزایش قیمت‌ها عرضه نمی‌کردند، مجبور به تغییر این رویه غیرانسانی و عرضه مسکن شوند. وی ادامه داد: این قانون مشکل مسکن کشور را حل نخواهد کرد، اما کار را برای محتکران مسکن سخت خواهد کرد و با شفاف‌سازی اطلاعات مقدمه‌ای خواهد شد برای اصلاحات ساختاری و کمک به طبقه متوسط و ضعیف جامعه. این اصلاحات زیرساختی به مرور و در صورتی که به درستی اجرا شوند قطعا تاثیر مستقیم بر بهبود شرایط معیشتی خواهند داشت.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: هدف این طرح کسب درآمد برای دولت نیست و تنها هدف ما این است که مسکن‌های احتکار شده وارد بازار شود و تا حدی به کنترل قیمت در بازار مسکن کمک کند. قالیباف اظهار داشت: در پایان و به عنوان مهم‌ترین نکته این را هم عرض می‌کنم که شیوه اجرای این طرح بسیار مهم است. چه بسا شیوه اجرای دقیق و قاطعانه این قانون به نفع مردم پس از تایید شورای نگهبان از تصویب آن هم مهم‌تر باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۱۴
شهرهای زیر 100 هزار نفر معاف از مالیات هستند برای مثال تمام خانه های لواسان و ویلاهای شمال و مناطق کوهستانی معاف هستند اما اگر شخصی در شهر دو واحد کوچک آپارتمانی داشته باشد خانه احتکار کرده است و باید مالیات بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
می دونین چرا هر جای خاورمیانه میترکه مردم ایران تنشون میلرزه؟؟؟
آفرین چون مادرخرج خاورمیانه هستیم :))))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
پر از اشکالات است این قانون، خدا کنه شورای نگهبان تصویب نکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
بابا منظورش روستا و شهرهای کوچکه والا معلومه تعداد خونه خالی داری که عصبانی شدی چون واقعا طرح خوبیه و خدا بخاد اجرا بشه و کمک به مردم بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
از نماینده شهرمون چند روز پیش شنیدم که برای جلوگیری از احتکار زمین و رونق ساختمان سازی قراره روی زمین هم مالیات ببندن تا اگه نمیخاد درست کنه مالیات بده
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
اگر واقعا قصدمبارزه با فساد را دارید سری به تعاونیهای مسکن نهاد ها و دستگاه ها بزنید و بر رسی کنید تا متوجه شوید کدام مدیران توانسته اند چند پلاک زمین بی هیچ ضابطه ای در یافت کنند فساد در تعاونیها بیداد می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
در بررسی اولیه مشخص شد
که ۹۰ درصد املاک خالی متعلق به نهادها و بانکها است
و قطعا هیچ کسی زورش به انها نخواهد رسید
و فقط دودش به چشم مردم عادی خواهد رفت
مرگ بر سانسور
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
و سانسور چی
ایرانی‌ها بازار املاک ترکیه را داغ کردند،، وقتی در ایران داشتن دو واحد آپارتمان یعنی احتکار و جریمه دارد طبیعی است با این قوانین بازار املاک ترکیه و امارات داغ می شوند همه جای دنیا دنبال خریدار خانه هستند در ایران برعکس
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
معلومه خیلی احتکار کردیا شیطون. خوب اجاره بده ملت گناه دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
خخخه اول این که این پول ها را ان صادر کننده و وارد کننده ها... می روند می خرند
دوم هم این که در کشورها مانند همین امارات و ترکیه اگر برای دلال بازی چندین خانه داشته باشی و یا بخری مالیات می بندن برای سال اول ان هم سنگین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
ترکیه هم اجرا میشه. حتما خودن دلالی
متاسفانه بحث کمک به کشورهای خارجی هیچگاه مطالبه عموم نبوده و نیست. نشون به اون نشون که هیچگاه در این مورد از مردم سوال نمی شود و افراد پیشقدم در این امر نیز به انتخاب مردم بر سر پست و مسولیت نیستند. حالا به چه زبونی بگیم به شما که کشور خودمون غرق در مشکلات بزرگ و کوچیکه و اگه منابعی هست تا قرون آخر باید داخل مرزها مصرف بشه. در ثانی لبنان که دایما مثل بچه صغیر ازش نام برده میشه توی فیلم های که توی فضای مجازی ازش پر شده کاملا یک کشور در رفاه حداقل متوسط رو به بالا با همه آزادی های اجتماعی و زیر ساخت های خوب اقتصادیست من یک ایرانیم و دیسیلایک کردن این پست برای همه ساندیس خورا اصلاح طلبان اصولگرایان سلطنت طلبان تروریست ها مزدوران و آلبانی نشین ها و..... بلا مانع است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
همین الان بالای چند میلیارد کمک مردمی جمع شده برای کمک به انها
پس تو جز مردم نیستی و اتفاقا این عناوینی که گذاشتی مصداق خودت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
خوشبختانه یا بدبختانه !!!! توهمونی نیستی که برای مسلمانان چین داشتی خودت را به در دیوار می کوبوندی؟ ان هم به دروغ که فلان هستند؟ولی برای کمک به مسلمانان دیگر چون با ما هستند و رسانه های ضد ایرانی علیه ان ها می گویند ای وای پول ما را بردن انجا وبه دروغ به تو می قبولانند که اگر نرویم بهشت می شود اینجا در حالی که به خاک و خون کشیده شدن اشک تمساح می ریزی که ما خودمان فلان هستیم و نباید کمک کنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
شمایی که می فرمایید چند میلیارد کمک مردمی جمع شده. کدوم مردم؟ مردم خودمون ورشکسته اقتصادی هستند. . قدرت خرید 1 کیلو گوشت رو ندارند. به قول یکی از مسئولین مردم دیگه آبگوشت هم نمی توانند بخورند. حالا به جهان وطنی فکر کنید و به وطن و مردم خوتون فکر نکنید.
خودتون رو به خواب زدید و هیچوقت از خواب غقلت بیدار نخواهید شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
به ۰۱۲۶
چرا دروغ میگی؟
هنوز نه شماره حساب اعلام شده و نه کسی متولی شده
از کجا میلیاردها توسط مردم برای لبنان جمع شده ؟
وقتی هنوز خرابی های جنگ ۸ ساله درست نشده و سیستان و جنوب کرمان و هرمزگان مدرسه ندارند
و در تهران چندین هزار کلاس درس مخروبه و استیجاری هست
و کودکان کار و زنان بی سرپرست و متولیان انبوه سر چهار راه ها قیامت کرده
و هزاران فلاکت و بدبختی و فقر دیگر خودمان داریم
چرا باید اولویت ما برای بازسازی کشور های بیگانه باشد؟
شعار ندهید و اول منافع ملی و مردم و کشور ایران باید سامان یابد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
۰۱:۲۶
نه بابا چند میلیارد جمع شد . کی جمع شد الان یا الان ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
همین که ازادی را در چیزهای ظاهری مانند شراب خوری و حجاب و رقص می بینی معلوم است دنبال چی هستی
در ضمن ملاک ما شما دنیا پرستان نیست بلکه خدا است
بیشتر خانه های خالی استان تهران در شهرک های پردیس و پرند هستند ولی با قانون زیر 100 هزار نفر معاف هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
اتفاقا جمعیت پرند توی یه بورشور دیدم نوشته بود 159000 نفر
لطفا آدرس غلط ندهید
متاسفانه تا به انتخابات نزدیک می شویم، برخی سعی دارند با قطبی کردن جامعه میزان رای پایین بیاید و مشارکت کم شود. دوگانه احمدی نژاد و قالیباف و...
نیروهای انقلابی توجه کنند با این تکنیک ها دشمنان نظام میزان رای به کاندیدای اصلح را کاهش می دهند.

مشارکت ما در انتخابات مشت محکمی بر دهان یاوه گویان داخلی و خارجی خواهد بود به فضل الهی
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
پسر جان آرام باش اگر کسی بنظرت حرف غیر منطقی میزنه مشت نزن سعی کن جواب منطقی بدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
هرچقدر تا الان رای ها زیاد بوده سر همین دو قطبی و رقابت بوده که انشاءالله اینبار مردم خام نخواهند شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
آقای صلواتی
یه صلوات بفرست بلند شو برو
دلت خوشه و نون وآبت هم بجاست
مالیات بر خانه های خالی در همه جای دنیا از جمله اروپا هست غرب زده ها که باید خوشحال باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
غرب زده ها فقط جاهایی که باعث می شود کشور پیشرفت کند و جلوی تورم گرفته شود ناراحت می شوند چون باج دادن ها تمام می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
گفتن یک منزل در تهران اگه خالی باشه باید ماهی 4 میلیون بدهی به اداره مالیات! خودت حساب کتاب کن ببین درآمد آن اروپایی کجا و درآمد یک ایرانی کجا که ماهی 4 میلیون بدهد دولت
ناشناس
| Germany |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
پس همه چیتون مثل غرب باشه. مثلا از این مالیاتا به بی کار ها حقوق بدهید. به دانشجو ها بر حسب مقطع تحصیلی حقوق بدهید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
هر کسی منفی داده و عصبانی حتما دلاله خونه هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
اطلاعات اشتباه ندهید در هیچ کشوری چنین مالیاتی با این شرایط وجود ندارد در ضمن مالیات باید برای خانه هایی باشد که زمین و بیشتر هزینه ساخت آن دولتی است
بد بخت شدیم... حالا چقدر باید برای بازسازی بندر زیبای بیروت هزینه کنیم؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
برو همون از دهان افراد ضد ایرانی بپرس!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
ایرانی ها به سخاوت مشهورند بخاطر همین همیشه تحریمند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
بندر باضافه بارها و دیسکو ها و ساحل شنا
از عدم بکارگیری اقتصاددان و نیروی متخصص رنج میبریم چون منصب داران ول کن پست خود نیستند و اصرار به خدمت دارند
صداوسیما اگر خودش بی طرف است چرا مجریانی که به استقلال توهین کردند را اخراج نکرد؟سوالی به این روشنی چطور جواب ندارد ۲تیم دست وزارت ورزش هستند حق انتخاب مدیر و مدیر عامل و خرید بازیکن و زمین تمرین و بودجه و...‌همه در دست مدیرعاملی است که منصوب وزیر است حالا این وزیر چرا نمی تواند تیم استقلال را سر وسامان دهد؟چرا موقعی تیم راه خودش را پیدا کرد حق و حقوق مربی به موقع پرداخت نشد؟چرا زمان شفر که استقلال به مرحله بالا در مسابقات آسیا رسیده بود یکباره صیادمنش تیام جپارف و حسینی و...را فروختند و اجازه نداند استقلال خودی نشان دهد؟
کور خود و بینای مردم نباشید. اگه شما ها بیل زن هستید باغچه خودتونو بیل بزنید .
پس چرا سؤال نمی کنید؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
می ترسن پاسخ سوالات به ضرر خودشان تمام شود.
احمدی نژاد خواب از چپ و راست گرفته! خدا با احمدی نژاد از هر اهرمی استفاده کنیین باز به قدرت خدا نمیرسین
با طرح مالیات مسکن قطعا فاتحه اقتصاد مسکن خوانده میشود. دیگر سرمایه گزاران رغبتی به تولید مسکن نشان نمیدهند و در نتیجه صدها کارخانه و کارگاه مصالح ساختمانی تعطیل و به تعداد بیکاران افزوده میشود و تولید مسکن هم کاهش خواهد یافت. از طرفی خریداران مسکن هم رو به بازارهای کشورهای همسایه خصوصا ترکیه خواهند اورد. اینجنین طرحهای بدون پشتوانه فقط دردی است بر دردهای مردم. به جای تشویق به خانه سازی و تولید مسکن به جنگ با تولید رفته اند. خدا به خیر کند با این ریل گذاری!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
ابروبادومه وخورشیدوفلک درکارند جهت خراب کردن
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
چه ربطی به ساخت و ساز داشت ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
اتفاقا رونق میگیره چون خرید و فروش زیاد میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
کاملا غلط فرمودید. این طرح در در اغلب کشورهای دنیا با سخت گیری های بیشتر،در جهت ایجاد تعادل در بازار مسکن و جلوگیری از سوداگری و نظارت درست بر بازار مسکن ، سالهاست که در حال اجراست و فاتحه چیزی هم در این کشورها خوانده نشده. پس دوست گرامی لطفا جو و آدرس غلط ندهید.
یک خانواده متوسط، پدر، مادر، دو فرزند... 2 آپارتمان در یک شهر دارن هر دو به اسم پدر،

یکی برای سکونت پدر و مادر و یک فرزند، دیگری برای سکونت فرزند دیگر که هنوز ازدواج نکرده...

الان طبق قانون مالیات خانه خالی، تکلیف ملک دوم که فرزند مجرد در آن ساکن است چه میشه؟

ماهی 4 میلیون باید به دولت محترم پول زور بدهد؟ یا با فرزند مجرد خود قراداد اجاره صوری ببندد و آنهم مالیات زوری بدهد به دولت چون قادر نیست نفت بفروشه و بودجه اش رو تنظیم کنه؟

قانون مالیات بر خانه خالی، باعث مشکلات زیادی برای طبقه متوسط خواهد شد، و به وضوح هیچ کار کارشناسی روی آن صورت نگرفته.

پی نوشت:
اونهایی که به یک پدر 70 ساله که 35 سال برای مملکت زحمت کشیده و 2 آپارتمان حاصل همه عمرش است حسودی میکنند، نیان اینجا منفی بزنند. این قانون مالیاتی، ثروتمندان را هدف نگرفته، بلکه به دنبال طبقه متوسط است. خدا شاهد است اگر کلمه ای سانسور بشه حق الناس است و قیامت یقه تابناک را میگیرم. خود دانید.
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
عزیز من قانون میگه خانه های خالی بنابراین منزلی که یک فرزند در اون ساکن هست رو شامل نمیشه. اگر کسی ساکن نیست موقتا اجاره بدید تا درگیر مالیات نشوید. ثواب هم داره تو این گرونی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
گفته خانه خالی، ولی باید ثابت کنی شخصی داره زندگی میکنه، و اجاره نامه رسمی میخوان، حالا اگه طرف فامیل نزدیک باشه و اجاره نامه نداشته باشی اینو منزل خالی تلقی میکنه
مالیات خانی خالی برای دآمدزایی خوشونه. وگرنه چرا حتی یک خونه برای خانوار رو هم استثنا نکردن؟
آیا شما برای فرزندان خانوارها خونه تهیه می کنین؟
خانوار 2 نفره با 5 یا 6 نفره یکی هست؟!!!!!
کلا هم یک ماه فرصت دادن!!!
عجب!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
درسته! آفرین.
طرح رو اصلاح کنین.
طرح مالیات بر منازل خالی ، هزار و یک اشکال قانونی و اجرایی دارد. مصائب فراوانی برای مردم ایجاد میکنه. حوصله بحث ندارم، اما خدا وکیلی خودتون قضاوت کنید چطور فکر کردین هر کسی که منزل خالی داره لزوما احتکار کرده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
فعلا لج کرده انددرضمن شمایک کارشرعی مثال بزن
اینهمه کادرهای پزشکی و در کل یک ملت زحمت میکشه و آیت الله فقط حرص و جوش نیروهای جهادی را میزنه ! والله خون همه مردم یکرنگه ، در ضمن دیگه صدا و سیما بیشتر از این حجم زورش دیگه به خاراندن بیشتر نیست !!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
کادر پزشکی و ... هم جز نیروهای جهادی ان... غرب زده ها فقط جزو این لیست نمیشن
درود بر کشوری که نفت داره گاز داره منابع داره موقعیت ژئوپلیتیک داره سازمان های پول دار مثل... ولی مردمش نون ندارند بخورند!
پول هایی که به جای آبادانی ایران در عراق و سوریه و لبنان و یمن و غیره خرج می شود چرا ؟ ........
امیدوارم عمق استراتژیک کشور به جای سواحل مدیترانه در داخل پیگیری شود
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
هر دو باید با هم باشد.... اول فکر کنید بعد هر آنچه شنیده اید را تکرار!!!
طلاب جهادی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
:))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
خوب که چی
اقای همدانی ! دل خوشی دارید ! طلاب جهادی را کجای دلمون بذاریم با اینهمه زحمت !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
ماسک جهادی درست کردن با کش تنبان همون هم تا بیای بزنی به صورتت کشش در میره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
ماسک مامان دوز:)
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
ناشناس 01.13، به جای شعار دادن، خودی نشون میداد و شما وارد اینکار میشدید و با کش خوب ماسک درست میکردید.... آدم وقتی خودش کاری نکرده، شرافتمندانه نیست به دیگران که تلاش کردند، خرده بگیره
خون طلاب جهادی رنگینتر است !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
همه شهر رو وایتکس زدن بعد معلوم شد کار بیخودیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
چند بار با این پرچم نظر میدید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
ناشناس 1.14، خودت چیکار کردی؟؟!!!
ایران آمادگی خودش رو برای پرداخت غرامت به بازماندگان هواپیمای اوکراینی اعلام کرد؟ اولا که خدا رحمتشون کنه که تو جوانی پرپر شدن...ثانیا تا وقتی پرداخت غرامت از جیب من و شما باشه، مقامات همیشه آمادگی کمک به کشورهای دیگر رو دارن. ثانیا به نظرم مهم‌ترین خبر این بسته، انتقاد آیت‌الله نوری همدانی از صدا و سیما بود، به نظرم این حرف بتونه خیلی از معادلات بین‌المللی رو تغییر بده.
آقای ابیانه بهتر خوش خدمتی نکنید. این ولایت مداری نیست بلکه دقیقا زدن ریشه ولایت هست. ویژگی کشور ما مردم سالاری دینی است. این توهین به شعور مردم است.
ول کنید دیگه این احمدی نژاد رو.
چکارش دارین?
اجازه بدین تایید بشه اگه مردم نخواستنش خودشون ردش میکنن دیگه.
همین جریان مالیات مسکن باعث میشه مردم بیشتر در کشور های خارجی مانند ترکیه خانه بخرند .

این هم یک نوع خروج سرسام اور ارز از کشور.
محمودقبلا توسط مردم صلاحیتش رد شده بود و باقی قضایا !!!!!!!!!!!!
چه خبرهای مهمی!!!!!!!
یه بار احمدی نژاد رد صلاحیت کردن، نتیجه وضعیت فعلی است. ورشکسته های سیاسی مثل قدیری ابیانه بهتره دهنشا بلنده. این پیر خرفت نمیخواد دست از سر این ملت مظلوم برداره؟ کئ این افراد سیر میشن؟
تابناک ؟ بخاطر گران شدن بسته های اینترنتی و جمع کردن بسته های طولانی مدت حتی یک ماه و سپس تغییر دادن به دو روزه و یک هفته و پانزده روز با مبلغ زیاد خواهشمند هست بسته خبری یا اخبار تحلیلی یا تبلیغات در هر سطر و سرح خبر را کم کنید و هر موضوعی را شرح میدهیید مربوط به مطالب خودش باشد نه بیان جزییات مطالب گوناگون . متشکرم .
کرونا مطالب و مسایل پیچیده زیادی را برای دنیا روشن کرد و انفجار در بندر لبنان چند مطلب را بیان میکند . اینکه سلاح خطرناک نباید در دست داعش باشد . در دست کسانی باشد که تخصص دارند . در مناطق و شهرهای بزرگ انبار تسلیحات بسیار خطرناک هست . مراکز نطامی و لجستیکی باید از شهرها و بنادر و مراگز صنعتی و مرجمعیت جمع شوند . تسلیحات نظامی باید در دست کسانی باشد که آموزش لازم را دارند و همینطور تیلیحات اتمی نیاز به دو مولفه اصلی دارد که نباید در کشورهای غیر دمکراتیک از این سلاح کشتار جمعی را دتشته باشند و دوم اینکه جنگ اگر اتفاق بیفتد کلیپی های که خواهیم دید مثل کلیپ لبنان خواهد بود . چون از آسمان خرما نمیبارد بلکه بمب های کشتار جمعی فرو خواهد بارید . دنیای بدون دشمنی و جنگ و کینه قشنگ تر نیست ؟
راز زیبای سحر قریشی مربوط به چیه . کار نکردن . غصه نخوردن . بی خیالی . پر رویی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
زیبایی مصنوعی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
از مهدی طارمی بپرسین!!!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
پرتز لب و گونه و ابرو و مژه مصنوعی را هم اضافه کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
شامپو رزماریه بووووق
من چ گویم ک تابناک را نارکی طبع لطیف
تا بحدی است ک اهسته انتقاد نتوان کرد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
عالییییییییییییی
احمدی نژاد دنبال این بود که مثل روسیه چرخش قدرت برای خودش باشد مثل مردوف و پوتین .‌پوتین مردوف !!!!! مگر الان همین افرادی که رای نباوردند مثل مردوف و پوتین چرخش قدرت ندارند به انها رای ندادیم ولی بالاتر مقام رییس جمهور هستند و برای دییس جمهور تصمیم میگیرند . . مگر احمدی نزاد را رد صلاحیت نکردند که انتخابات دو قطبی نشود مگر سه سال پیش دو قطبی نشد ؟
همانطور املاک نجومی باز پس گرفته شدند این مالیات هم از مسئولین و خواص و رانت خوران گرفته خواهد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
انهامعافند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
آنها معاف هستن مطمئن باش، فقط میخوان جیب مردم عای خالی بشه
علت بالا رفتن ارز را نمایندگان استیضاح روحانی نمیدانند ؟ من با سواد پنجم ابتدایی برای شما شرح میدم . تنش های داخلی و خارجی . خصوصی نبودن اقتصاد . دخالت نطامیان در امور سیاسی و حزبی . تحریم اقتصادی . عدم تعدال بین تولید و مصرف . افزایش هزینه ها و کمی درآمد . باور نداشتن فرمول های علوم سیاسی و اقتصادی و اختلاط ایندو با مفاهیم اخلاقی و ایدولوژیکی . عدم امنیت سرمایه گداری و خارج کردن دلار به عنوان یک ارز بین المللی .......
انقلابی ترین قانون دنیا اینجانب دراکثرکشورهای اروپائی وآمریکا کاروتحصیل کرده ام هیچکجاچنین قانونی انقلابی وجودندارداگرکسی مستندداردلطفا نام ببرد این قانون انقلابی کاری بامسکن واقتصادوابسته به آن میکندکه انفجاربیروت قادربه انجامش نشد انگاربرنامه برای تولیدبیکاربیشتروگرانی سرسام اوروکمیاب شدن مسکن درآینده دارندطراحی آن بادوربینی بسیارضعیف ونزدیک بینی کامل صورت گرفته واقعاچراکشورترکیه ودیگرکشورهاامتیازخریدمسکن میدهندکه به رونق اقتصادی برسندمابرای رونق بیکاری وفقرطرح وقانون مصوب میکنیم
احمدي نزاد كيه ؟
يكي به من بكه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
یکی از هم کلاسه های منه
منو که میشناسی؟
ناشناس ۲۱:۰۶ بفرمائیدکدام کشورغربی چنین قانونی هست اسم ببریدلطفااطلاعات غلط ندهید بسیاری از کاربران تابناک یادرغرب ساکنندویازندگی کرده اندهیچ کشورغربی مالیات ازچیزی که درآمدنداردنمیگیردالبته ازدرآمدسودبورس وسودبانکی وغیره میگیردوالبته باتورم نزدیک صفردرصدانجا ، برعکس کشورهای غربی مردم راتشویق به تولیدبخصوص دربازارمسکن میکنندنه اینکه سنگ جلوی پایشان بیاندازنددرهرحال اگرمیشناسیدنام ببرید؟
اول آنکه از خانه های خالی اجاره نمیگیرند بلکه اگر خانه ای خریداری شد و مثلا ۵ سال بعد خواستند بفروشند از سود آن مالیات دریافت میکنند .
دوم آنکه مگر اروپا مانند ایران در منجلاب تورم گرفتار شده که قیمت مسکن نجومی بالا برود؟؟؟
کلا این طرح برای اینه که از خانه های اجاره داده شده مالیات بگیرن .مالک که باید دو ماه از اجاره را به دولت بدهد ده ماه دیگه برای استهلاک پکیج و کابینت و رنگ و شیر الات و گچ و سیمان و شیر الات و.... که هر کدام قیمتشان حد اقل 6 تا 8 برابر شده.نتیجه هم معلومه .خرید ارز و طلا...
اتفاقا با توجه به ولسردی شدید مردم و تصمیم آنان برای عدم شرکت در انتخابات آتی، بعید نیست که شورای نگهبان برخلاف میل خود، احمدی نژاد را تایید صلاحیت کند تا باز ساده لوحان حداقل ۵ در صد از ملت در انتخابات شرکت نمایند
احمدی‌نژاد کاندیدا می شود اما ردصلاحیتش می کنند
قطعا حرفی را که آقای ابیانه گفته نخواهد شد
در کل بازاری هم میشه برای مشاورین املاک. قبلا ملت اگر خانه ای را اجاره کرده بودن، ممکن بود بارهای بعدی زبانی تمدید کنند، الان مجبورن هر سری ثبتش کنن. دوم اینکه فرض کنید پدری سه واحد داشته که به فرزنداش داده داخلش زندگی کنند، به خاطر این قانون باید حتما برن پول بدن که مالیات به خانه ای که الان ساکن داره و پر هست بدن. ضمن اینکه فرقی قائل نمی شه بین جایی که طبیعی سخت اجاره میره و جایی که خوش مشتری هست. شما اگر در یک محله بد خانه ای بدشکل داشته باشین، بعضی وقت ها در اجاره دادنش مشکل شدید خواهید داشت. چه طور میشه اون خونه رو حتی با قیمت پایین اجاره داد وقتی مشتری نداره.
در کل اگر دنبال درست شدن مشکلات هستید صورت مسئله رو پاک نکنید. همه چیز چهار برابر شده، قیمت ملک و اجاره هم مستثنی نیست. ارزش پول ملی رو بالا بیارید، مسئله خود به خود حل میشه. ضمن اینکه اگر شما از هر خانه خالی 40 میلیون تومان مالیات بگیرید، چه دردی از مستاجر دوا می کنه؟ مگه تا الان هر شرکتی یا جایی که گران فروشی کرده و جریمه شده پولش رو به خریداری که گران تر خریده برگردوندید که بخواد این سری برگرده؟
احمدی نژاد عشقه. تنها رییس جمهوری که خیرش به مردم رسید. الان خیلی ها با پول یارانه احمدی نزاد نان می خرند و زنده اند
با سلام خبر مرخص شدن لاریجانی دوبار درج شده به نظر شم خیلی مهمه نه
آقای قالیباف بهتر نیست آن ۲۰۰۰ ملکی که در زمان مدیریتتان در شهرداری تهران از جیب مردم بخشیدید را شفاف سازی کنید؟
روحانی: برخی بدنبال ناکارامدجلوه دادن دولت هستند!
پراید ۱۰۰ میلیون
پژو ۲۰۶ صندوقدار ۲۰۰ میلیون
استپ وی ۳۸۵ میلیون
مزدا ۳ فقط ۸۲۰ میلیون
میانگین قیمت اپارتمان درتهران ۲۱ میلیون
یخچال سایدبای ساید ۲۵۰ میلیون
دلار (قیمت این لحظه) ۲۳۵۰۰ تومان
سکه ۱۱۵۰۰۰۰۰ تومان
علی برکت الله !!!!!
وقتی دولت شیر نیم درصد چربی را 28درصد گران می کند سایر ارزاق عمومی رزق روزانه 50تا150درصد گران می شود ولی اجاره خانه ها 15درصد باید افزایش یابد وبا این مصالح و دستمزد گران تکوچکترین تعمیرات خانه چند میلیون تومان هزینه برمی دارد مگر مالک دیوانه است که خانه اجاره دهد خصوصا این روزها که بعضی مستاجرین باسواستفاده از بیماری کرونا وبخشنامه های غیر کارشناسی وغیرو شرعی ستاد ملی کرونا از پرداخت اجاره ها در موعد مقرر خودداری می کنند ،وچند ماه اجاره مع.قه دارند ،وازطرفی سود بانکی ودیعه های مستاجرین هرروز کمتر می شود در صورتیکه مالکین درمان 3درصد سود به مستاجرین پرداخت می کنند چرا باید درموردمالکیت در کشور اینقدر غیر شرعی عمل گردد ،مگر ملت باید پاسخ گوی سهل انگاری های دولت در تامین مسکن باشد .
با سلام و احترام. واقعاً متوجه نمی شوم چگونه افرادی در حد و اندازه آقای قدیری ابیانه به خود اجازه می دهند با پیشنهادات مخرب و بی اساس خود برای مردم و کشور تصمیم سازی کنند. چنانچه "کارنامه اجرایی" ایشان را مرور بفرمایید چیزی در حد پر از خالی خواهید یافت. اجازه بدهیم در نهایت جذب حداکثری، افراد با سلیقه های مختلف به میدان بیایند، و مردم هم اگر خواستند، به آنها رای دهند. تخریب به جهت کسب منافع جناحی، کار پسندیده ای نیست جناب قدیری ابیانه!
زلزله زدگان کرمانشاه در کانکس هستند و کمک میکنید به لبنان؟؟؟؟
در آمریکا بین یک تا سه درصد مالیات بر انملاک هست چه پر و چه خالی. در امارات هم نیم درصد. در اکثز کشورها هست. در واقع ایران جز معدود کشورهایی هست که مالیات بر ملک نمیگیرد.
اینکه مجلس در شرایط فعلی اقتصادی و مشکلات مردم ، هیچ اقدام موثری انجام ندهد آن را به سست ترین مجلس بعداز انقلاب تبدیل خواهد کرد
مجلس انقلابی باید قانونی تصویب کنه که هر فردی از یک میزانی مثلا صد هزار دلار از کشور خارج کرد مثلا ملک و املاکی در خارج از کشور خرید حق هیچ گونه کار و فعالیت اقتصادی و یا پست مدیریتی ای در ایران نداشته باشد. نمیشه که از شیره جان این مردم بمکی بعد بری در خارج هزینه کنی آنهم در این شرایط سخت اقتصادی. اسمم رو هم نوشتم که بدانید هیچ ترس و واهمه ای از هیچ کس ندارم. این تصمیمات اولش سخته ولی بعدش خواهید دید که چقدر به نفع کشوره.
خدا رو شکرر درسن ١٧ سالگی همه چی رودر مورد گرانی فهمیدم.من یکی غلط بکنم ازدواج ک
مالیات خانی خالی برای دآمدزایی خوشونه. وگرنه چرا حتی یک خونه برای خانوار رو هم استثنا نکردن؟
آیا شما برای فرزندان خانوارها خونه تهیه می کنین؟
خانوار 2 نفره با 5 یا 6 نفره یکی هست؟!!!!!
کلا هم یک ماه فرصت دادن!!!
عجب!!!
دیگه از حد گذروندید با کلی بدبختی و وام و بدهی دو تا واحد مسکونی دارم یکی منزلمه یکی محل کارم جمع دوتاش 150 متر نمیشه تو منطقه متوسط شهر کرج من باید بابت یک واحد مسکونی که دارم توش کار میکنم نون زن و بچم رو میدم باید مالیات بدم ولی اونی که خونش یه پنت هاوسه نیاورانه باید معاف باشه یه قانونی میخواید بزارید که چنان همه چیز رو بهم گره بزنه که گره کورشو هیچ بنی بشری نتونه باز کنه.برم محل کارمو بفروشم برم چیکار کنم؟ که شما خوشتون بیاد؟دلار بخرم ؟مهاجرت کنم؟ ؟
یه چیزی شنیدید از غرب ولی حتی نشستید تا اخرشو بشنوید.تو اون کشورایی که به واسطه مالیات سعی در همگون کردن جامعه و رفع اختلاف طبقاتی رو دارن تورم خدا درصدی ندارن که دارایی مردم طی یه مدت کوتاه یک هفته ای یک سوم بشه.وقتی شخص به هر دلیلی بیکار بشه ازش حمایت میشه نه اینکه یه کفش اهنی بپوشه بیوفته دنبال دوزار بیمه بیکاری که وقتی که دادن همون دیگه ارزش نداره،وقتی یکی بیمار میشه میره بیمارستان میخوابه تا خوبش کنن نه اینکه اگر پول نداشت بندازنش بیرون ،در امد حداقلش 2000 دلار در ماهه نه کمتر از 100 دلار.وقتی میری وام بگیری وام میدن بهت با بهره نزدیک 0 نه اینکه وام بدن بهت با سود مرکب که وقتی جمع میزنی میبینی صد رحمت به نزول خور .مالیات اگر هم بگیرن خدمات میدن به مردمشون .یه سوال دارم اگر اینجا مالیات بگیرن چیکارش میکنن؟
اگر احمدی نژاد رد صلاحیت بشه فاجعه عدم حضور مردم درپای صندوقهای رای بدتر از انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی رخ خواهد داد دردرجه اول اولویت در انتخابات که یک رفراندوم واقعی است حضور حداکثری مردم درانتخاباته پس مجبورند احمدی نژاد رو تائید کنند چون به حضور بالای 80درصدی مردم نیاز دارند.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی