بازدید 7237

تعیین تکلیف خانه سینما در غیاب تصمیم‌گیران کلیدی

با توجه به اینکه پیش از این به تمامی ۳۱ صنف خانه سینما از سوی رئیس هیات مدیره خانه سینما دعوت‌نامه حضور در مجمع عمومی ارسال شده، مشروط کردن دیرهنگام حضور و حق رای و کاندیداتوری عملاً منجر به شوکه شدن برخی صنوف شده و آن‌ها نسبت به سلب اختیارشان در انتخابات خانه سینما و تعیین تکلیف این خانه پس از ۱۲۰۰ روز معترض هستند.
کد خبر: ۹۹۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸ 05 August 2020

تعیین تکلیف خانه سینما در غیاب تصمیم‌گیران کلیدیمجمع عمومی خانه سینما برای تعیین تکلیف نهاد صنفی سینمای ایران، پنج روز دیگر در شرایطی برپا می‌شود که با وجود دعوت همه صنوف برای حضور در انتخابات این مجموعه، شماری از صنوف از جمله گروهی از اصناف کلیدی خانه سینما در بلاتکلیفی به سر می‌برند و احتمالاً نمی‌توانند در انتخابات جامعه اصناف شرکت کنند و تصمیم گیران جامعه اصناف، سینمای ایران را تعیین نمایند یا در میان آنها باشند.

به گزارش «تابناک»؛ مجمع عمومی خانه سینما با دستور جلسه انتخاب هیات مدیره این نهاد، روز دوشنبه بیستم مرداد به میزبانی سالن بنیاد فارابی برگزار می‌شود؛ مجموعه‌ای که بخش اعظمی از سالن 200 نفره بنیاد را پر می‌کنند و به همین دلیل نگرانی‌ها پیرامون این مجمع افزایش یافته و دور از انتظار نیست، برخی صنوف با ترکیب کامل در مجمع عمومی حضور نیابند. اما اتفاق مهم‌تر، عدم امکان حضور شماری از صنوف کلیدی در این دوره از انتخابات است که بر خلاف وعده اولیه به صنوف سینمای ایران است.

تعیین تکلیف خانه سینما در غیاب تصمیم‌گیران کلیدی

صنوف تهیه کنندگان سینما، آهنگسازان، چهره پردازان، گویندگان، مدرسان سینما، لابراتور، منشیان صحنه، مدیران سالن سینما، مدیران تبلیغات، جلوه‌های ویژه میدانی و جلوه‌های ویژه بصری به صورت قطعی در مجمع عمومی حضور ندارند، چرا که به گفته برخی مسئولان سازمان سینمایی پیش شرط حضور در انتخابات و برخورداری از حق کاندیداتوری و حق رای، برخورداری از کد ثبت در وزارت کار است که این صنوف تا امروز موفق به دریافتش نشده‌اند. این در حالی است که ظاهراً اعضای مجمع حداکثر پنج روز پیش از مجمع عمومی می‌توانند این کد را دریافت کنند و با توجه به اینکه انتخابات دوشنبه هفته آتی برپا می‌شود، عملاً حق رای و حق حضور بخشی از بدنه سینما در هیات مدیره خانه سینما سلب شده است.

البته تهیه کنندگان که به صورت قطعی امکان حضور مستقیم در مجمع و حق را ندارند، کارگردانان نیز ممکن است نتوانند در مجمع حضور داشته باشند و بر خلاف فیلمنامه نویسان که در واپسین زمان کد ثبت را دریافت کردند، مشخص نیست آیا کانون کارگردانان نیز موفق به دریافت کد ثبت شده و در مجمع عمومی نماینده‌ای خواهد داشت یا نه؟ اگر کانون کارگردانان در مجمع عمومی حضور یابد، طبیعتاً محمدعلی نجفی به عنوان نماینده کانون شرکت خواهد کرد و دور از انتظار نیست در ترکیب هیات مدیره آینده خانه سینما قرار گیرد.

با توجه به اینکه پیش از این به تمامی ۳۱ صنف خانه سینما از سوی رئیس هیات مدیره خانه سینما دعوت‌نامه حضور در مجمع عمومی ارسال شده، مشروط کردن دیرهنگام حضور و حق رای و کاندیداتوری عملاً منجر به شوکه شدن برخی صنوف شده و آن‌ها نسبت به سلب اختیارشان در انتخابات خانه سینما و تعیین تکلیف این خانه پس از ۱۲۰۰ روز معترض هستند. وقتی هیات مدیره خانه سینما با حضور همه صنوف انتخاب می‌شد، تصمیم‌گیری توسط مدیران خانه سینما با چالش‌های فراوان مواجه می‌شد و حال اگر هیات مدیره در غیاب شماری از عناصر کلیدی تعیین تکلیف شود، دور از انتظار نیست که اداره خانه سینما برای گروه بعدی منتخبین دشوارتر باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار