بازدید 10216

خانه سینما پس از ۱۲۰۰ روز تعیین تکلیف شد

گروه تازه خانه سینما که از چهره‌های پرسابقه و چهره‌های جوان‌تر تشکیل شده، در دوره تازه مسیر دشواری پیش روی دارند، به ویژه آنکه دور از انتظار نیست که عوامل بیرونی تاثیرگذار بر فرآیند‌های سینما به ویژه فرآیند‌های صنفی تشدید شود و مدیریت این حواشی نیازمند تدابیر جدی باشد.
کد خبر: ۹۹۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹ 10 August 2020

خانه سینما پس از 1200 روز تعیین تکلیف شدمجمع انتخاباتی خانه سینما در شرایطی به شیوه غیرمرسوم برپا شد که در نهایت با همه این ملاحظات، انتخابات هیات مدیره جامعه اصناف سینمای ایران برپا و اعضای جدید هیات‌مدیره خانه سینما انتخاب شدند؛ اعضایی که ترکیبی از چهره‌های پرسابقه و جوان‌های تازه نفس هستند.

به گزارش «تابناک»؛ خانه سینما پس از برپایی مجمع عمومی فوق العاده در هشتم تیرماه و عدم تصویب دستور کار آن، یعنی تصویب اساسنامه تازه، با برگزاری مجمع دوم با حضور اکثریت صنوف از ساعت ۱۶ امروز ـ دوشنبه ۲۰ مردادماه ـ در محوطه باز بنیاد سینمایی فارابی، تعیین تکلیف شد؛ شیوه‌ای نامرسوم برای برپایی مجمع عمومی که برای کاهش ریسک ابتلای نمایندگان صنوف سینمای ایران به کرونا در پیش گرفته شد.

در این مجمع البته بر خلاف دستورجلسه برای جلوگیری از شیوع کرونا و حفظ فاصله گیری اجتماعی، رویه مرسوم مجامع یعنی گزارش بازرس هیات مدیره رخ داد و اساسنامه تازه خانه سینما نیز تصویب نشد و تصویب این اساسنامه که شرایط این نهاد صنفی را کامل تثبیت خواهد نمود، به مجمع عمومی سالیانه آینده این نهاد موکول شد، اما ترکیب هیات مدیره خانه سینما مشخص شد و نمایندگان صنوف سینما که برای دور تازه اصناف سینمای ایران را راهبری می‌کنند، مشخص شدند.

خانه سینما پس از 1200 روز تعیین تکلیف شد

در همین راستا «علیرضا نجف‌زاده» به نمایندگی از صنف دستیاران کارگردان با ۱۴ رای، «روانبخش صادقی» به نمایندگی از صنف کارگردان انیمیشن با ۱۳ رای، «پژمان مظاهری‌پور» به نمایندگی از صنف کارگردان مستند با ۱۲ رای، «محمدعلی نجفی» به نمایندگی از کانون کارگردان سینما با ۱۲ رای، «علی قائم‌مقامی» به نمایندگی از صنف مدیران تولید با ۱۱ رای، «بهمن اردلان» به نمایندگی از انجمن صدا با ۱۱ رای و «آتیلا پسیانی» به نمایندگی از صنف بازیگران با ۱۱ رای به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره و «کامران ملکی» با ۱۵ رای به عنوان بازرس اصلی انتخاب شدند.

همچنین «علی نیک‌رفتار» و «مرتضی شایسته» به ترتیب با ۱۰ و ۸ رای به عنوان اعضای هیات مدیره و «مسعود شریفی‌کیا» با ۵ رای به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند که طبیعتاً تا زمان حفظ ترکیب اصلی، در صحنه تصمیم گیری و نظارت حضور نخواهند داشت. این ترتیب آرا، در حالی رقم خورد که پیش بینی می‌شد «مرتضی شایسته» که اکنون در شورای صنفی نمایش نیز حضور دارد و تصور می‌شد حمایت طیفی از تهیه کنندگان را با خود دارد، جزو ترکیب اصلی هیات مدیره قرار گیرد.

ترکیب منتخب تا حدودی قابل پیش بینی بود و به عنوان نمونه آتیلا پسیانی از مدت‌ها پیش حضور پررنگی در نشست‌های خانه سینما به جای فاطمه معتمدآریا داشت و مشخص بود به عنوان نماینده این صنف معرفی و پس از یک دوره غیبت، مجدداً عضو هیات مدیره خانه سینما می‌شود. همچنین انتخاب محمدعلی نجفی که درون صنف کارگردان‌ها جنجالی به پا کرد، با پیش بینی «تابناک» برای انتخاب او برای عضویت در هیات مدیره همراه شده بود.

گروه تازه خانه سینما که از چهره‌های پرسابقه‌ای چون نجفی، قائم مقامی و ملکی و چهره‌های جوان‌تر تشکیل شده، در دوره تازه مسیر دشواری پیش روی دارند، به ویژه آنکه دور از انتظار نیست که عوامل بیرونی تاثیرگذار برای فرآیند‌های سینما به ویژه فرآیند‌های صنفی تشدید شود و مدیریت این حواشی نیازمند تدابیر جدی باشد. اکنون اما چالش بزرگ، ویروس کرونا و وضعیت اقتصادی سینمای ایران است که امید می‌رود با حمایت از این نهاد صنفی، بتوان آثارش را دست‌کم بر زندگی روزمره اهالی سینما کاهش داد، اما شاید این اتفاق در شرایطی که حتی دولت نیز نتوانسته اقدام موثری برای سینما داشته باشد، به سادگی تحقق نیابد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل