بازدید 39415
دو هزار و نود و دومین بسته ویژه خبری «تابناک»

توصیه جوادی حصار به سعید حجاریان / ماجرای کوه خواری در شهر صدرای شیراز چه بود؟ / سلبریتی‌ها هم بورس باز شدند

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: هشدار ربیعی درباره عزاداری به روش همیشگی / انتقاد مولوی عبدالحمید از دولت / احمد توکلی از صاحب امتیازی الف خداحافظی کرد و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۹۴۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹ 01 August 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
احمد خاتمی: بیانات رهبر انقلاب برای خطبا و مداحان، فصل‌الخطاب است

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری حفظ سلامت را یک واجب عقلی و شرعی عنوان کرد و گفت: بیانات رهبر انقلاب برای روسای مجالس عزاداری و هم خطبا و مداحان فصل‌الخطاب است. سید احمد خاتمی روز شنبه درباره بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه در عزاداری‌ها ملاک ستاد ملی مقابله با کروناست، اظهار داشت: مبنای سخن رهبر انقلاب درباره ملاک بودن ستاد ملی مقابله با کرونا این است که حفظ سلامت یک واجب عقلی و شرعی است. دلیل عقلی آن روشن است و دلیل نقلی آن هم آیه ۱۹۵ سوره بقره است. روایات فراوان و نیز دلیل اجماع همراه آن است. خاتمی تصریح کرد: زمانی که حفظ سلامت واجب شد، جمعی از متخصصین متعهد، به نام ستاد ملی مبارزه با کرونا دور هم نشسته‌اند و مقام معظم رهبری فرمودند که حتی ایشان هم با این ستاد همراهی دارند و همگان را دعوت کردند به اینکه رهنمود‌های ستاد اجرایی شود. وی تاکید کرد: بنابراین، این سخن هم برای روسای مجالس عزاداری و هم خطبا و مداحان فصل‌الخطاب است و به‌ نظر می‌رسد در این عرصه دیگر بگو و مگو باید به پایان برسد.

امام جمعه میناب بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

امام جمعه میناب بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا صفایی حائری امام جمعه شهرستان میناب در پی ابتلا به بیماری کرونا دعوت حق را لبیک گفت. وی که از حدود سه هفته قبل و در پی ابتلا به بیماری کرونا بستری شده بود به علت درگیری ریه با کووید ۱۹ و مشکلات حاد تنفسی فوت کرد.

نوجوان ۱۷ ساله امنیت توییتر را به بازی گرفت

بر اساس اطلاعات جدیدی که توسط اف بی آی منتشر شده است، اف بی آی گروهی از افراد را به جرم مشارکت در هک گسترده توییتر دستگیر کرد. بین این افراد یک فرد ۱۷ ساله فلوریدایی حضور دارد. دادستان‌های ایالتی ۳۰ اتهام کلاهبرداری، سرقت هویت و هک کردن را علیه این نوجوان مطرح و وی را «مغز متفکر کلاهبرداری گسترده» توصیف کردند. دادستان‌ها گفتند که این هک افراد را فریب داده بود تا حداقل ۱۰۰۰۰ دلار آمریکا را به شکل رنز ارز پرداخت کنند. وزارت دادگستری روز جمعه دو نفر را در رابطه با هک متهم کرد. اندرو وارن، دادستان ایالتی هیلزبورو، این ۳۰ اتهام را علیه گراهام کلارک ۱۷ ساله، اعلام کرد. وارن در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «این جرائم با استفاده از نام افراد مشهور انجام شده است، اما آن‌ها در اینجا قربانیان اصلی نیستند. سارقان هکری سعی کردند از طریق بیت کوین از افراد سرقت سایبری کنند.» در روز جمعه، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که دو نفر دیگر را در رابطه با این هک دستگیر کرده است: میسون شپرد، ۱۹ ساله، که در انگلستان زندگی می‌کند و نیما فاضلی، ۲۲ ساله، از اورلاندو، فلوریدا.

توضیح دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره دختر روحانی

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره ماجرای درج نام دختر رئیس‌جمهور به عنوان عضو هیات‌علمی این دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد: «خانم دکتر مریم روحانی فارغ التحصیل رشته دکترای زیست فناوری پزشکی از انستیتو پاستور ایران می‌باشد که پس از فارغ‌التحصیلی درخواست گذراندن تعهدات قانونی خود را در آذرماه سال ۹۸ به دانشکده‌های فن آوری‌های نوین پزشکی دانشگاه ارائه داده‌اند. پس از ارزیابی سوابق تحصیلی و تحقیقاتی نامبرده در دانشکده مذکور درخواست ایشان جهت شروع خدمت در گروه مهندسی بافت و علوم سلولی کاربردی با نظر موافق به معاونت آموزشی دانشگاه اعلام می‌گردد، معاونت آموزشی دانشگاه نیز بر اساس ماده ۱۴ آیین‌نامه اداری و استخدامی اعضاء هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور و همچنین بخشنامه شماره ۳۵۷۳/۵۰۰/د معاونت آموزشی وزارت متبوع به مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت منعکس می‌کند و پس از آن مرکز امور هیات علمی وزارت متبوع طی نامه شماره ۴۱۷۸/۵۰۶/د مورخ ۲۱/۰۹/۹۸ موافقت خود را جهت انجام تعهدات قانونی در قالب هیات علمی ایشان به دانشگاه اعلام کرد. برهمین اساس وی جهت گذراندن تعهدات قانونی از تاریخ ۱۸/۱۰/۹۸ به عنوان عضو هیات علمی تعهداتی در دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی شروع به کار نموده است. قابل ذکر است در حال حاضر تعداد ۲۸۹ نفر از اعضای هیات علمی تعهداتی با شرایط مشابه ایشان در دانشگاه مشغول گذراندن تعهدات قانونی خود می‌باشند و طبق ماده ۱۴ آیین‌نامه اداری و استخدامی اعضاء هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور، مجوزی برای استخدام رسمی آن‌ها نمی‌باشد و به کارگیری متعهدین خدمت مستلزم وجود ردیف سازمانی بلاتصدی و مجوز استخدام به عنوان عضو هیات علمی نمی‌باشد و این افراد صرفاً تعهدات قانونی را در دانشگاه طی خواهند نمود.

انتقاد خبرگزاری رسمی حوزه از سریال موسسه اوج

خبرگزاری رسمی حوزه نوشت: منتقد سینما و تلویزیون درباره سریال"آقازاده" گفت: انتقادی که به سازندگان آثاری از جنس "آقازاده" مطرح است این که به بهانه طرح مسائل سیاسی و اقتصادی از چاشنی مسایل عشقولانه به گونه‌ای استفاده می‌کنند که در نهایت آن‌ها را به هدف اصلی خود نمی‌رساند و چه بسا مخاطب نسل جدید برداشتی از محصول فرهنگی کند که مورد انتظار سازندگان هم نباشد. امین بابازاده در گفتگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: دوستان سازمان اوج باید توجه داشته باشند گرچه می‌خواهند با ساخت سریال "آقازاده" به مساله آقازادگی و جریان فساد و رانت اقتصادی و ... ورود کنند، اما به نظرم بیش از آن که اهداف جریان انقلابی و حزب اللهی را دنبال کنند، ناخواسته در جریان مقابل هضم می‌شوند و این در حالی است که در این سریال متاسفانه نشانه‌ها و اِلمان‌های شهوانی نیز نسبتاً زیاد و قابل توجه است. وی افزود:‌ای کاش این وقت و هزینه صرف ساخت سریال‌های استراتژیک می‌شد که حتی در سطح بین المللی بتواند زبان گویای انقلاب اسلامی باشد و ما بتوانیم به این وسیله در مقابل ساخت سریال‌هایی از جنس "المسیح" و یا حتی سریال"تهران" که البته سریال ضعیفی است، حرف برای گفتن داشته باشیم.

مینو محرز: ساخت واکسن کرونا از سوی روس‌ها یک نمایش است

به گفته دکتر «مینو محرز» متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی مبارزه با کرونا، روس‌ها در زمینه ساخت واکسن هنوز موفق نشده‌اند و این یک نمایش است. او می‌گوید: «متاسفانه محصولاتی که روسیه به عنوان واکسن کرونا تولید کرده، هنوز مورد تأیید مراجع بین‌المللی قرار نگرفته است.» محرز با بیان اینکه برای قبول موفقیت یک واکسن باید یکی از سه مرکز معتبر جهان آن را تأیید کند، به «صبح‌نو» می‌گوید: «سازمان بهداشت جهانی یا سازمان غذا و داروی آمریکا یا اتحادیه اروپا باید واکسن ساخت روسیه را تأیید کنند که تا به حال این اتفاق نیفتاده است.»
 
هواداران ترامپ پیروزی بایدن از طریق پست الکترونیکی را نمی‌پذیرند

نتایج نظرسنجی جدید نشان داده که هواداران دونالد ترامپ گفته‌اند در صورتی که جو بایدن معاون پیشین ریاست‌جمهوری و نامزد احتمالی دموکرات‌ها از طریق پست الکترونیک در انتخابات ۲۰۲۰ پیروز شود، این نتیجه را نمی‌پذیرند. نتایج نظرسنجی مشترک تارنمای یاهونیوز و موسسه یوگاو نشان داد بیشتر آمریکایی‌ها اکنون بر این باورند که ترامپ در صورت شکست در برابر بایدن در انتخابات نوامبر (آبان) نتایج را نخواهد پذیرفت./ ایرنا

سلبریتی‌ها هم بورس باز شدند

کسادی کسب‌وکار هنرمندان در پی شیوع ویروس کرونا پای سلبریتی‌ها و افراد مشهور را به بازار سرمایه باز کرده است. بسیاری از بازیگران، خواننده‌ها و فوتبالیست‌ها در سودای سود بیشتر به سرمایه‌گذاری در بورس روی آورده‌اند. در تماسی که با چند بازیگر برقرار کردیم اغلبشان حاضر نشدند در این مورد صحبت کنند، اما در این میان ابوالحسن داودی، کارگردان سینما تاکید می‌کند: برخی اقشار معروف و مورد توجه در جامعه، که شامل بازیگران نیز می‌شود، به دنبال جاه‌طلبی‌های بزرگی هستند. این افراد روی هر موجی سوار می‌شوند و ممکن است گزینه بعدی آن‌ها بازار سرمایه باشد، البته نمی‌شود از این موضوع انتقاد کرد که چون یک بازیگر آگاهی اقتصادی ندارد، بنابراین نباید وارد بورس شود. به گفته ابوالحسن داودی، شرایط اقتصادی فعلی، ثبات نداشتن قیمت‌ها و کاهش ارزش پول ملی، دارندگان سرمایه را به سمت بازار‌هایی با سوددهی بالا هدایت می‌کند؛ از این روی نباید از حضور بازیگران و افراد معروف جامعه در بازار سرمایه تعجب کرد. اینکه عده‌ای از بازیگران یا افراد معروف به دلیل شرایط کرونا و استقبال نکردن مردم از سینما و مراکز فرهنگی، برای کسب درآمد بیشتر وارد بازار سهام شوند چندان جالب نیست؛ این را حبیب اسماعیلی، تهیه‌کننده سینما می‌گوید و اعلام می‌کند: البته ممکن است برخی افراد معروف برای سرمایه‌گذاری وارد بورس شده باشند، اما من در این زمینه اطلاعاتی ندارم و نمی‌توانم بگویم کارشان درست است یا درست نیست، زیرا نمی‌توانیم نسخه کلی برای همه بپیچیم. حبیب اسماعیلی در ادامه می‌گوید: مردم اختیار اموال و دارایی‌هایشان را دارند و ممکن است وارد حوزه‌هایی شوند که در تخصص آن‌ها نیست. از این موضوع نیز نمی‌توان گلایه کرد اگر چه من نیز به دلیل اینکه اطلاعاتی از بورس ندارم دراین زمینه نمی‌توانم اظهارنظرکنم./ دنیای اقتصاد

کاهش ۶۰ درصدی شایعات کرونایی در فضای مجازی

سردار وحید مجید رئیس پلیس سایبری کشور گفت: اقدامات ایجابی پلیس موجب کاهش ۶۰ درصدی شایعات کرونایی در فضای مجازی نسبت به اوایل ورود این ویروس به کشور شده است. بعد از اینکه موارد کرونایی را پالایش و بررسی کردیم، دیدیم یکسری از این موارد از روی ناآگاهی بود و مردم ناآگاهانه این اخبار را منتشر کردند. بعد از کرونا اکثر رفتار‌های مردمی منعطف به حوزه اینترنت شد، خرید‌های اینترنتی افزایش یافت، مراودات از طریق اینترنت افزایش یافت، اما جرایم کاهش یافت./مهر

باد کولر ماشین و موتور جارو برقی موجب انتقال کرونا می‌شود؟

به دو دلیل کولر ماشین که از هوای بیرون تغذیه می‌کند کرونا را به داخل نمی‌آورد:۱. هواکش کولر ماشین در کنار چرخ‌ها قرار دارد و حدود ۲۰ سانت یا بیشتر با زمین فاصله دارد که توانایی کشش ویروس را ندارد. ۲. کولر ماشین دارای فیلتر قدرتمندی است که اجازه ورود کرونا را نمی‌دهد. تنها راهی که در ماشین ممکن است شما را به کرونا مبتلا کند، وجود یک فرد ناقل یا بیمار به کرونا است. (آن هم در شرایطی که پنجره‌ها بسته باشند و امکان تهویه هوا وجود نداشته باشد)

ماجرای کوه خواری در شهر صدرای شیراز چه بود؟

آسیابی، دادستان شیراز گفت: در رابطه با موضوع کوه خواری قبلاً هم گزارش هایی رسیده بود که بررسی شده و در دستور کار شورای حفاظت از اراضی ملی دادگستری استان قرار داده شد و بازدید میدانی هم از محل صورت گرفت. موضوعی که در این خصوص مطرح است، بحث تصرف عدوانی اراضی ملی و اراضی دولتی یا اراضی شهر صدرا نیست. مشکل مربوط به نوع واگذاری این اراضی است که در دهه ۸۰ اتفاق افتاده و در قالب واگذاری به تعاونی‌های مسکن بوده است. در خصوص این موضوع، بحث تصرف عدوانی اراضی مطرح نیست بلکه مساله بحث واگذاری اراضی است. مشکل اصلی هم مربوط به برخی واگذاری‌ها در اراضی با شیب بالا و در دامنه ارتفاعات جنوبی و شمالی شهر صدراست. /باشگاه خبرنگاران

معمای نظارت بر نمایندگان؛ هیات نظارت یا شورای نگهبان؟

محمدعلی پورمختار، نماینده سابق مجلس با اشاره به عملکرد هیات نظارت بر نمایندگان در مجلس و جایگاه آن، گفت: لازم است که این هیات فعال‌تر از گذشته در این دوره عمل کند و نظارت خود را بر اخبار و گزارش هاسی که به دستش می‌رسد بیشتر کند. داود محمدی، عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس دهم، با اشاره به موضوع نظارت شورای نگهبان بر رفتار نمایندگان مجلس گفت:شورای نگهبان ممکن است هم در زمان فعالیت‌های انتخاباتی، از مراجع مختلف در مورد کاندیدا‌ها کسب اطلاع کند و هم مجموع عملکرد نمایندگان در طول یک دوره نمایندگی را مورد نظر قرار دهد و اقدامات نمایندگان را در طول دوره نمایندگی رصد کند. کار هیئت نظارت بر نمایندگان با کار شورای نگهبان در دو جهت خود پیش می‌روند و مغایریتی با هم ندارند. /ایسنا
 
آخرین حرف خسرو سینایی: من رفتم! ناراحت نباشید!

در آخرین پست اینستاگرامی خسرو سینایی که حدود ۲ ساعت قبل منتشر شده است نوشته: من رفتم! ناراحت نباشید! به این فکر کنید که بهترین روز‌های زندگی ام را در کنار شما عزیزانم تجربه کردم. در عین حال که بی مهری‌ها دیدم، اما هرگز به دل نگرفتم. سعی کردم از لحظه لحظه زندگی ام لذت ببرم و بردم. خوشحالم در دوران کاری ام توانستم با کسانی همکاری داشته باشم، که الان هرکدام برای خود افتخاری هستند در سینمای ایران.
 
احمد توکلی از صاحب امتیازی الف خداحافظی کرد

احمد توکلی با انتشار نامه‌ای از «صاحب امتیازی» سایت خبری - تحلیلی الف خداحافظی کرد.

متن کامل نامه احمد توکلی به شرح زیر است:

کاربران گرامی، دوستان ارجمند

از سال ۱۳۶۴ که در تأسیس روزنامه رسالت نقش‌بازی کردم تا بعد که روزنامه فردا را در سال ۱۳۷۶ پایه‌گذاری نمودم و سال‌های طولانی اخیر که به خدمت مردم در الف فعال بوده‌ام همواره به روزنامه‌نگاری به عنوان یک وظیفه شرعی که انجام آن شیرین و تلخی‌های آن خوشگوار است نگاه کرده‌ام.

حالا سن به هفتاد نزدیک شده و قدرت جمع همه کار‌ها آهسته آهسته کم می‌شود، حق شماست که مردان سرزنده‌تری در الف به افزایش دانش و بینش خدمت نمایند. بدین جهت صاحب‌امتیازی الف را به دوست دیرینه خود، جناب آقای سجاد محمدی واگذار کردم.

بنده از روزنامه رسالت تا امروز از همکاری ایشان بهره‌مند بوده‌ام و از این پس نیز به عنوان یک روزنامه‌نگار و در همین حد از همکاری انشاء الله دست نخواهم کشید. خواهید دید که این تصمیم، خدمات الف به کاربران گرامی را بهبود می‌دهد.
برای همه شما و اصحاب الف توفیق خدمت صادقانه به اسلام و مردم و ایران را از خداوند درخواست می‌کنم.

احمد توکلی
یازدهم مردادِ هزار و سیصد و نودونه
 
توصیه جوادی حصار به سعید حجاریان

یک تحلیلگر سیاسی گفت: بزرگان اصلاحات باید در انتخاب واژگان، شعار‌های سیاسی و یا عناوین عمل سیاسی دقت بیشتری به خرج دهند؛ چراکه اگر بعدا بخواهند آن را اصلاح کرده و از عوارض مترتب بر آن پیشگیری کنند، ممکن است دیگر دیر شده باشد. محمدصادق جوادی‌حصار فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با ایلنا، درخصوص تندتر شدن فضای درونی اصلاح‌طلبان و صف‌بندی میان طیف‌های این جریان سیاسی، گفت: من نمی‌توانم به این تقسیم‌بندی‌ها خیلی پایبندی نشان دهم؛ چراکه در اغلب موارد چنین طیف‌بندی‌هایی فصلی است، مثلا اینکه آقای خوئینی‌ها و مجمع روحانیون در ۱۰ سال گذشته خیلی ظهور و بروزی در فضای سیاسی نداشتند را باید به حساب محافظه‌کاری بگذاریم یا رادیکالیسم؟ یعنی چون تند بودند کنار رفتند یا، چون محافظه‌کار بودند؟
وی در ادامه اظهار داشت: مثلا آقای علوی تبار و دوستانی مانند ایشان در سال‌های اخیر نمود و بروز کمتری در فعالیت سیاسی داشتند، البته ممکن است در حوزه‌های نظریه‌پردازی مشغول مطالعات جدید بوده و به دستاورد‌های نوینی هم رسیده باشند، نتیجه این اقدامات هنوز خیلی آشکار نشده، اما می‌شود از شواهد دریافت که مشغول بازنگری و بازسازی ایده‌های خود در حوزه اصلاح‌طلبی بوده یا هستند. جوادی‌حصار با بیان اینکه اصلاح‌طلبی همواره با مدارا و مصالحه همراه است، ابراز داشت: اینکه عده‌ای را تندرو یا کندرو بدانیم در این ساحت معنا ندارد، اصلاح‌طلبی یعنی اینکه تلاش کنیم وضع موجود را اصلاح کنیم، اگر از موضع اصلاح بیرون رفتیم و مواضع و رفتار ما رادیکال شد، در این صورت دیگر چنین کنشی اصلاح‌طلبانه نخواهد بود و با مقوله اصلاح‌طلبی که تأمل، مدارا، دقت و مصالحه در آن باید حرف اول را بزند، نسبتی وثیقی نخواهد داشت.
 
انتقاد مولوی عبدالحمید از دولت

مولوی عبدالحمید، روز جمعه (۱۰ مرداد ۱۳۹۹) در مراسم نماز عید قربان اهل‌سنت زاهدان با بیان اینکه در دو دوره ریاست‌جمهوری دکتر روحانی نه‌ تنها شایستگان اهل‌سنت در کابینه دولت مشارکت داده نشدند بلکه حتی پست مشاور رئیس‌جمهوری هم حذف شد، گفت که «دولت تدبیر و امید نتوانسته است رضایت اهل‌ سنت را جلب کند». به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌ سنت زاهدان، مولوی عبدالحمید گفت: در آخرین سال دولت تدبیر و امید به ریاست جناب آقای دکتر روحانی قرار داریم. جامعۀ اهل‌سنت گلایه‌‌هایی از دولت آقای روحانی دارند که بنده این گلایه‌ها و درخواست‌ها را مطرح می‌کنم تا مسئولین بشنوند و برای آنها چاره‌ای بیندیشند.وی افزود: بیش از چهل سال است که انقلاب اسلامی در ایران پیروز شده و نظام جمهوری اسلامی در ایران استقرار یافته است. جامعه اهل‌ سنت که دومین جمعیت کشور است نیز انقلاب و نظام را در این مدت همراهی کرده و در تمامی صحنه‌ها از جنگ گرفته تا دفاع از تمامیت ارضی ایران چه در مرزهای کشور برای صیانت از مرزها و چه در صحنه‌های دیگر و عرصه‌های سیاسی، آنچه وظیفه خود دانسته، انجام داده است.امام جمعه اهل‌سنت زاهدان گفت: جناب رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه یکی دو نفر سفیر از اهل‌سنت تعیین کردند، اما تا کنون معاون رئیس‌جمهور، وزیر، معاون وزیر و استاندار از اهل‌سنت نبوده است و اگر از اهل‌سنت افرادی در مسئولیت‌های بالا بکار گرفته شده‌اند هم در حد پست‌های محدودی بوده و بعد از مدتی کنار گذاشته شده‌اند. همچنین بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی استانداری از اهل‌سنت در سطح ایران تعیین نشده است.
 
توئیت آشنا درباره آثار همکاری قوا

مشاور رئیس جمهوری مبارزه با فراگیر شدن فساد را از دستاورد‌های همراهی سه قوه مجریه و قضائیه و مقننه با یکدیگر عنوان کرد. حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «‏همراهی سه قوه مجریه و قضائیه و مقننه دارای آثاری ارزشمند و ماندگار در مبارزه با فراگیر شدن فساد، مدیریت تعارض منافع و رفع موانع جهش تولید است.»
 
پشت پرده تصاویر تجمع طالبان در تهران

رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری عاملان تولید و انتشار تصاویری که در آن پرچم یکی از گروهک‌های تروریستی به نمایش گذاشته شده بود، خبر داد. سردار علی ذوالقدری در واکنش به انتشار تصاویر با موضوع حضور اعضای یک گروهک تروریستی در یکی از پارک‌های تهران گفت: روز گذشته در پی انتشار تصاویری در فضای مجازی که در آن چند نفر اقدام به استفاده از پرچم یک گروهک تروریستی کرده بودند، رسیدگی به موضوع در دستورکار ویژه ماموران پلیس امنیت قرار گرفت و در پی آن عوامل این اقدام شناسایی شدند. وی با بیان اینکه این اقدام که موجبات سوء استفاده رسانه‌های معاند شده بود، گفت: با سرعت عمل پلیس عاملان اصلی تولید و بازنشر این تصاویر با هماهنگی مقام قضایی شناسایی و دستگیر شدند. به گفته رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ این افراد برای سیر مراحل قانونی و تحقیقات تکمیلی تحویل مرجع قضایی شدند. وی افزود: این افراد هیچ ارتباطی با گروهگ تروریستی مذکور نداشتند.
 
هشدار ربیعی درباره عزاداری به روش همیشگی

سخنگوی دولت درباره برگزاری مراسم در ایام محرم گفت: تردید ندارم که گسترش بیماری کرونا بر اثر عزاداری‌های بدون مراعات اصول بهداشتی، درد و تلخی نقد‌های مجامع جهانی بهداشت و بدخواهان علیه دین و مذهب تشیع را نیز بر آن‌ها خواهد افزود. علی ربیعی در حساب شخصی توئیتر درباره برگزاری مراسم ایام محرم نوشت: ما ایرانیان سال‌ها برای سیدالشهدا عزاداری کرده‌ایم و شعائر را بجا آورده‌ایم. عزاداری تعطیل‌بردار نیست، اما فشار برای انجام شعائر به روش همیشگی اگر با عواقب وخیم برای سلامت مردم همراه شود، ضربه‌ای تاریخی به مراسم عزاداری و روح مشارکت ایرانیان در این مراسم وارد خواهد کرد. نکند خدای ناکرده جان انسانی بر اثر کرونا گرفته شودو فرصت مشارکت در عزاداری‌های سال‌های آینده را نیابد. تردید ندارم که گسترش بیماری کرونا بر اثر عزاداری‌های بدون مراعات اصول بهداشتی، درد و تلخی نقد‌های مجامع جهانی بهداشت وبدخواهان علیه دین و مذهب تشیع را نیز بر آن‌ها خواهد افزود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵۳
عجب
طالبان تجمع کردند
اونوقت اونایی که تصویرشون رو گذاشتند بازداشت شدند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
مدتهای مدیدی است اینطوری شده !
ناشناس
| Canada |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
بار اول که نیست این رویه شده
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
جوادی حصار دقیقا چی گفت ؟ فرق بین اصلاح طلب و اصولگرا را مشخص کرد یا نه اشکالات اصلاح طلبان را گفت ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
متاسفانه به جای برخورد و دستگیری عوامل طالبان
شخص فیلمبردار که از اینها گزارش داده است
و عقلا و منطقا باید پاداش به او بدهند را دستگیر کرده اند !؟
متاسفانه، اگر یک خانم بد حجاب در پارک ملت اگر باشد ، سریعا دستگیر و روانه خیابان وزرا میگردد !!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
سوت زنی!!!!!!!!!!!!!!!
جهت اطلاع هموطنان گرامی ،

منظور از واژه سلبریتی ها همان نون به نرخ روز خورها میباشد
فرقی نداره . داخل ایران یا خارج ایران
ایرانی و غیر ایرانی ندارد.
تابناک خداحافظ
موفقیت روز افزون شما در امر خطیر سانسور را از خداوند منان مسألت می نمایم.بلاخره روزی متوجه خواهید شد که سانسور چه بلای خانمانسوزی است ودست از سانسور برخواهید داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
منم کمتر به تابناک سر می زنم سانسور شدید در تابناک و انتشار نظرات سایبری های ساعتی هفت هزار تومنی دیگه از حد گذشته و ارزش وقت تلف کردن وجود نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
اگر قرار بر سانسور از طرف تابناک بود, کاشکی می تونست جنگ روانی و تمسخر و لودگی و ایجاد بی اعتمادی در کشور در بسیاری از خبرهای اقتصادی و
فرهنگی و گزارش آمار بیماری کرونا در هر روز را سانسور کنه. تا زمانی که درگیر ویروس کرونا هستیم، از ویروس آلبانی و پادویی آمریکا در امان بمونیم
ناشناس
| Austria |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
جهان سوم همینه.
۱
باید نگران بود برای کسانی که نیاز به توضیح واضحات دارند. اطاعت از برنامه های ستاد مبارزه با کرونا که از متخصصین امور تشکیل شده
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
چنان گفته فرمایشات رهبر "فصل الخطاب" است تا جاییکه بیاد داریم از ابتدا بر این نکته تاکید داشتند منتها این جنابان را یک اشارت کافی نیست و تاکیدها باید...فقط نگاهی به بیانیه هییات بیندازی خنده ات خواهد گرفت از کمی گوش و هوش...وقتی نقل قولی داخل گیومه قرار می گیرد یعنی عین آن جمله دارد نقل می گردد نه مضمون....فقط باید خواند و متاسف شد
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
تابناک حالت خوب است
چرا جمله را ناقص کردی؟!!! جمله " گویی رهبری اولین بار است تاکید می کند" کجایش مشکل دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
یعنی این آقا خودش متوجه نیست و باید به او تذکر داد
۲
جناب اشنا مگر تاکنون هماهنگی بین قوا وجود نداشته است و یا هدف این توییت جلب نظر مجلس جدید بوده است؟برای مبارزه با فساد هماهنگی لازم است اما برای افشای مفاسد طیف مقابل رقابت ، بیش از همکاری جواب داده. مجلس به دولت نظارت کند و دولت به مجلس بهتر از هماهنگی برای چشم بستن بر مفاسد زیر مجموعه ها میباشد
کمتر انسان وطندوستی وجود دارد که با آمریکا مشکل نداشته باشد اما مشکل فعلی در کشور ما روش مبارزه است ونه اصل مبارزه ، بسیار روشهای کم هزینه تر وموثر تری وجود دارد وداشت
اما متاسفانه از بدترین ومضرترین نوع آن داریم استفاده میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
روی شکم سیری داستان گفتی داداش.
آقای علم الهدی حتما آقایان امامان جمغه یزد و میناب که بعلت ابتلا به کرونا برحمت حق رفته اند در تفریح و پارک و عروسی آلوده به ویروس کرونا شده اند ونه در جماعات مذهبی !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
اینهمه توهین به مردم یک شهر انجام بشه و فرد توهین کننده همچنان بر مسند نشسته باشه از عجایب روزگاره. افزایش تلفات مشهد بخاطر دستور ایشون به بازگشایی حرم نبوده ولی همه میدونیم اینطور نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
باهوش کی بودی تو؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
یعنی از نظر شما ضد دین ها به خاطر برپایی نماز بوده که فوت کردن؟ یا مشهد و کل کشور که این همه رفت و امد کردن در سطح شهر و کمتر از چند درصد به مساجد می روند نقش 90 درصدی در بروز بیماری کرونا دارند؟!!!!
و همین طور برای عروسی ها
یک کمی فکر کنید بعد بنویسید
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
خطاب به 22:17
نگارنده کامنت اصلی نیستم اما
استاد !!! شما بیشتر نیاز به تفکر دارید ...این بنده خدا ادعای جناب علم الهدی را به چالش کشیده وبس....خودش ادعایی نکرده
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
عرض بنده این هست ویروس کرونا مذهبی وغیر مذهبی نمیشناسه وبراش حرم وپارک وعروسی وعزا فرقی نداره که بگیم تو نماز جمعه نیست وتو پارک هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
22:17
همینکه صرفا براساس یک کامنت به فردی برچسب بی دین میزنی خود گواه آن است ..
این دست و پا زدنها و بر روی هم پنجه زدنه بهواین خاطر است که اصول گرایی و اصلاح طلبی مرده اند چرا نفهمید آ قای جوادی محصور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
اصلاحات نیاز همیشگی تمام کشورها و مردم است
ولی این گروهی که بنام اصلاح طلبان در ایران هستند
بخاطر ضعف و ترس و نداشتن اراده و قدرت کافی از نظر اکثریت مردم مرده اند
و اصولگرایان که از سال ۷۶ از طرف اکثریت قاطع مردم کنار گذاشته شده اند
سریال اقازاده رو 3 قسمتشو دیدم بخندم قسمت 4 گریم گرفت دیگه حتی تا اخرش نتونستم ببینم برا رد گم کنی هم اگه سریال میسازید یکم حرفه ای بسازید
چه اشکال داره یه هنرمند در بورس سرمایه گذاری کنه؟ یه مشاور خوب داشته باشه کاراش پیش میرن. تو مملکت ما بانک ساختمان سازی میکنه و کارخانه داری، کمیته امداد زمین کشاورزی و کشت و صنعت داره. ورزشکار ساختمان سازی میکنه، معلم و کارمند مسافر کشی و ارگان‌های نظامی بانکداری و پیمانکاری میکنن و اشکال نداره؟؟ . چه اشکال داره هنرمند وارد بورس بشه؟
در موضوع کوه خواری، باید اشاره ای به دانشگاه ...کرد که اطلاعات حاکی از احداث هتل و تله کابین اختصاصی است و کوه خواری توسط ارگان های دولتی و قضایی.
اخه ملت که نه امریکا را دیده اند ونه بازیهای سیاسی سر رشته دارند چه دشمنی میتوانند با امریکا داشته باشند اگر اختلافی هم باشد باید از به اصطلاح آقازاده های مقیم امریکا پرسید که با اینهمه بدی چرا به ایران اباد و فوق پیشرفته برنمی گردند
تابناک اینقدر روی این شورا مانور نده این مجموعه سالهاست امتحان خودش رو پس داده.مردم مثل سابق نیستند.حمایت های دستوری اثال شما رو درک میکنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
واقعا وظیفه ی که به عهده اش گذاشته شده را به خوبی انجام میده
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
وظیفه اصلی اصلی این نهاد فقط کنترل قدرت سیاسی مردم و کانالیزه کردن انتخابات و تایید یا رد صلاحیت بنفع اصولگرایان و مخالفت با هر قانونی که توسط روشنفکران سیاسی تصویب میشود هست .
بیایید داخل شوید . ما سلامت شما را بابت کرونا تضمین میکنیم ........سوال ؟ اگر کرونا گرفتید روتان میشه به بیمارستان مراجعه کنید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
چه تضمین و ضمانتی !؟
طرف کرونا بگیرد و به خانه اش بیاید
و صد نفر را در راه و خانه و فروشگاه و مترو و اتوبوس و اداره مبتلا کند
چه کسی میتواند اثبات کند ؟
و چه کسانی میتوانند حقوق بیماران را از مسولان هیئات مذهبی بگیرند ؟
این حرف و ادعا، کلا از پایه اشکال اساسی دارد
چرا مسئولانی که شرکت در مراسم محرم را با رعایت فاصله اجتماعی برای مردم مجاز میدانند خودشان را قرنطینه کرده در مراسم عمومی شرکت نمی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
چون مرگ خوبه ولی برای همسایه
من نمی دونم هرکس فرزند مسول شد باید بمیرد خوب با با به فرزند چه مانند بقیه باید موفقیت داشته باشد مانند بقیه مردم کار کند تلاش کند خوب حقش در جامعه پایمال نشود
خبرگزاری رسمی حوزه میشه در خصوص اصطلاح تخصصی "اِلمان های شهوانی " که در نقدشان آمده توضیح بیشتری بدهند
عجب ؟ پلیس بجای تجمع کنندگان با پرچم طالبان ، تصویر برداران را بازداشت میکند ؟ جای تاسف دارد ؟،،
خانم مینو محرز طرفدار غرب...یک متخصص نباید براحتی بگه واکسن روسها نمایش هستش...امریکا واکسن روس تایید نمیکنه.چون زوسیه هم تحت تحریم امریکاست.از نظر خانم محرز فقط هر چی امریکا بگه همونه.متاسفم
هر دم از این باغ بری میرسد
«از سال ۱۳۶۴ که در تأسیس روزنامه رسالت نقش‌بازی کردم...»! منظور احمد توکلی از این جمله چیه؟ کسی که یه نامه‌ی سرگشاده‌ی رسمی رو بعد از ۴۱ سال «نقش بازی» کردن در سطوح بالای مملکتی با چنین ادبیاتی شروع میکنه، عمر خودش رو هدر داده!
متاسفانه کرونا یک فضای مه آلودی درست کرده که منافق و سکولار که آرزویشان را به گور خواهند برد تصور کرده‌اند حالا فرصتی است برای ضربه به زیارت امام رضا و یا عزاداری سالار شهیدان. بدبخت اون امام رضایی که ضامن آهو است و آن سالار شهیدان که پناه و شفای مومنان است توی دهن شما می‌زند. اینکه فکر کنید فرصت پیدا کرده‌اید دین را تعطیل کنید کور خوانده‌اید.
1) سازمان بهداشت جهانی، 2) سازمان غذا و داروی آمریکا، 3) اتحادیه اروپا ؟؟؟؟!!!!!!!
مولوی عبدالحمید بیشتر از اینها باید شکرگزار نعمت امنیت باشه و طلبکارانه صحبت نکنه.
صحبت عجولانه او در مورد قم و کرونا به شخصیت او و اهالی محترم اهل تسنن ضربه زد.
دختر رئیس جمهور اگر عضو هیات علمی نشود چه کسی از این امتیاز استفاده کند. ایران کلا متعلق به مسئولین است. و لاغیر
با توضیحات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نظر میاد گذراندن تعهدات توسط دختر رییس جمهور در قالب هیات علمی قانونی است. اما نکته اینجاست که از حدود یک و نیم سال قبل 3 دانشگاه علوم پزشکی واقع در تهران گذراندن تعهدات قانونی را در قالب هیات علمی نمی پذیرند و همه را با عنوان گذراندن تعهدات قانونی غیر هیات علمی جذب می کنند.
پس چطور ایشان توانسته اند چنین کاری بکنند؟
یک ضرب المثل داریم که می گوید :‌ یا مکن باپیل بانان دوستی یا بنا کن خانه ای در خورد پیل " اگر چه ضرب المثل از دوستی می گوید اما مراد از ان تهیه امکانات مناسب برای هرکار است. برای مبارزه با امریکا هم امکانات مناسب لازم است البته این امکانات تجهیزات نظامی نیست چون قرار نیست جنگی رخ دهد. این امکانات مدیریت صحیح . استفاده درست از منابع انسانی و مادی . داشتن راهبرد مشخص و نقشه راه است. در کشور ما این چیزها وجود ندارد . نبود روحیه ملی گرایی و تعهد به کشور و ارمانهای انقلاب در برخی . تبعیض شدید طبقاتی و ... نمی توان به مقابله صحیح و موفقیت امیز با امریکا ادامه داد . انچه در 40 سال گذشته روی داده فشار روز افزون بر مردم و بخصوص اقشار ضعیف جامعه بوده و عمده مدیران کشور و ثروتمندان هیچ نقشی در تحمل فشارها نداشته اند. این رویه حدی دارد و سرانجام استانه تحمل مردم فرو خواهد ریخت نه به خاطر فشار امریکا که به خاطر همراه نبودن بیشتر مدیران و اقشار مرفه جامعه در تحمل فشار.
نمی دانم عده ای چرا این همه در باره محرم جنجال به راه انداخته اند. شرکت در عزای امام حسین علیه السلام که اجباری نیست. هر کس دلش خواست شرکت می کند . همیشه هم مراسمی در فضای باز وجود داشته که در ان امکان رعایت فضای فیزیکی وجود دارد. تا حالا هم قشر ذهبی بیشتر از همه مشارکت در مقابله با کرونا داشته است . مساجد مدتها تعطیل بود و جایی هم نماز جماعت مخفیانه اقامه نمی شدمانند مجالس عروسی که در خارج اماکن معمول برگزار شد . بعد هم در مساجد با رعایت فاصله نماز خوانده شد و نمازگراران هم بلافاصله متفرق شدند. در این مدت همه پارتی های انچنانی به راه بود و کسی هم صدایش در نیامد.
ماجرای شیراز و زمین خواری خیلی خلی خیلی بزرگ تر از کوه خواری صدراست.
مسئولین ( زمان دفاع مقدس) در زمان جنگ هم میگفتند بروید از اسلام و وطن دفاع کنید ودر راه خدا شهید شوید .اما خودشان هیچوقت در جبهه حاضر نشده اند مگر برای نمایش تلویزیونی و فرزندانشان هم در خارج از کشور درحال تحصیل بوده اند الان هم میگویند مشکلی نیست در مراسم محرم شرکت کنید ولی خودشان و خانواد شان در قرنطیه کامل بسر میبرند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل