بازدید 52132
دو هزار و هشتاد و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»

سوال معنادار عباس عبدی از رفیق دوست درباره احمدی‌نژاد / گاف محاسباتیِ نماینده تهران خبرساز شد / انتقاد صریح فاضل میبدی از امام جمعه شیراز / پیشنهاد محمود صادقی برای تغییر شیوه برگزاری انتخابات ۱۴۰۰

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: پیشنهاد زیباکلام به اصلاح‌طلبان / واکنش وکیل معروف به ادعای رائفی‌پور درباره حجاریان / واکنش رئیس انجمن روزنامه‌نگاران به جنجال بقایی / و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۹۱۹۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸ 21 July 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
۶ دهک جامعه زیر خط فقر قرار گرفته اند

خوانساری، رییس اتاق بازرگانی تهران: با فقری که هر روز بیشتر می‌شود و اکنون ۶ دهک جامعه زیر خط فقر قرار گرفته اند، نیاز به سرمایه گذاری خارجی داریم، ما در بخش بهره برداری از معادن، نفت و گاز و فولاد، امکان جذب داریم.طبق اعلام بانک جهانی رشد اقتصادی در سال جاری منفی ۵.۳ است و در پایان سال ۹۹ به منفی ۱۷ درصد می‌رسد؛ بنابراین، اقتصاد کشور کوچکتر می‌شود.اکنون شاخص بورس ۳۶۹، سکه ۷ برابر، دلار ۵.۲ برابر، مسکن ۳.۳ برابر افزایش قیمت داشته‌اند و با توجه به حباب موجود در بازار هر لحظه امکان جابجایی این ارقام وجود دارد، بنابراین ضرورت دارد که به حجم نقدینگی و کسری بودجه توجه شود، در غیر این صورت با ابر تورم مواجه می‌شویم. وقتی ۱۵ سال پیش قرارداد کرسنت منعقد شد، علیه آن هیاهو شد و اکنون ۱۵ سال است که گاز می‌سوزد، بدون اینکه یک سنت دریافت کنیم. قبول کنیم درآوردن ارز به کشور دچار مشکل هستیم. زمانی که دولت نمی‌تواند پول نفت را برگرداند آیا صادرکننده این امکان را دارد؟/ایلنا
 
مردم دنبال فرد کم‌حرف و پرکارند

احمد حکیمی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب: جامعه کش و قوس‌ها و درگیری‌هایی که بین قوا و مسئولین هست را پس می‌زند. مجلس یازدهم یکدست است و نمایندگان نمی‌توانند به بهانه اختلاف نظر بگویند به هدف‌مان نرسیدیم‌. مجلس هیچ بهانه‌ای برای کم‌کاری و فرصت‌سوزی ندارد.مردم شاهد عملکرد مجلس هستند. مردم از شعار دادن و فقط حرف زدن خسته شده‌اند. آنها کسی را می‌خواهند که کم‌حرف و پرکار باشد.توصیه من این است که مجلس از حجم حواشی بکاهد و بگوید برای چهار سال چه برنامه عملی دارد که به حل مشکلات کشور کمک کند. مردم و جامعه از دعوای سیاسی خسته هستند./برنا
 
نقش جامعه روحانیت مبارز در اردوگاه اصولگرایان کمرنگ شده است

محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز: در سال‌های اخیر نقش جامعه روحانیت مبارز کمرنگ شده است و مثل گذشته در مسائل نقش‌آفرینی ندارد. در واقع خود اعضای جامعه باید برای اثرآفرینی تلاش کنند؛ یعنی چنین نیست که دیگران بیایند و جامعه روحانیت را به تشکلی تاثیرگذار تبدیل کنند.همین کمرنگ شدن باعث شد در انتخابات اسفندماه گذشته در مناسبات انتخاباتی اصولگرایان فقط نقشی مشاوره‌ای داشته باشیم و دیگر به مانند انتخابات‌های پیش نتوانیم نقشی موثر ایفا کنیم.روحانیت در نظام اسلامی جایگاهی فاخر و تاثیرگذار دارد. به همین دلیل باید به طور جدی به فکر بازسازی جامعه روحانیت باشیم و منتظر نمانیم دیگران برای ما کاری انجام دهند./اعتمادآنلاین
 
تعداد نماینده های کرونایی مجلس به عدد ۱۶ رسید

فاطمه رحمانی، نماینده مردم مشهد و کلات هم به ویروس کرونا مبتلا شد.نماینده مردم مشهد و کلات شانزدهمین نماینده مجلس یازدهم است که به کرونا مبتلا شده است و پیش از این نیز فاطمه رهبر منتخب تهران و عیسی جعفری نماینده کبودرآهنگ به دلیل مبتلا شدن به این ویروس جان خود را از دست داده بودند./تسنیم

پیشنهاد محمود صادقی برای انتخابات ۱۴۰۰

محمود صادقی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه کرونا پدیده ای خیلی ویژه و بی سابقه است که همه دنیا را تحت تاثیر قرار داده است، اظهار کرد: این پدیده در کنار تهدید هایش، فرصت هایی هم فراهم کرده است از جمله اینکه بسیاری از مشاغل از فضای مجازی استفاده می کنند.دانشگاه ها نیز در فضای مجازی فعالیت می کنند و دانشجویان از منزل خود در امتحانات شرکت می کنند هرچند فرصت حضور در کلاس ها را از دست می دهند.تشکل های سیاسی هم از فضای مجازی برای برگزاری جلسات خود می توانند بهره گرفته و جلسات خود را منظم برگزار کنند.وی درباره تهدیدهای کرونا در حوزه اقتصادی تصریح کرد: بخاطر تحریم ها، مشکلات اقتصادی زیادی ایجاد شده است که کرونا بر این مشکلات افزوده و برخی کسب و کارها تعطیل شده است. این وضعیت آثار روحی و روانی منفی، اضطراب،استرس عدم اطمینان به آینده برای مردم ایجاد کرده است.این فعال سیاسی با بیان اینکه کرونا موجب محدودیت برای حضور در اجتماعات رسمی و غیر رسمی شده است، خاطرنشان کرد: اگرچه ممکن است تصور شود که حضور کمتر مردم در عرصه های سیاسی یک فرصت است، این مسأله در طولانی مدت آسیب زا خواهد بود و به واگرایی منجر شود.وی ادامه داد: بخش زیادی از فعالیت سیاسی،مستلزم ارتباط و تعامل است، اما وقتی تعاملات قطع شود، افراد دچار انزوا و واگرایی می شوند. در حال حاضر به خاطر شرایط موجود فعالیت همه طیف های سیاسی دچار اختلال شده است.صادقی در پایان گفت: اگر وضعیت همین گونه ادامه یابد، انتخابات ۱۴۰۰تحت تاثیر قرار می گیرد و مشارکت کاهش می یابد، مگر اینکه انتخابات الکترونیک برگزار شود .اگر شدت بیماری کاهش نیابد،حتما باید فکری برای انتخابات کرد.

انتقاد صریح فاضل میبدی از امام جمعه شیراز

«محمدتقی فاضل میبدی»، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، درباره اظهارات امام جمعه شیراز مبنی بر اینکه «اساس ارتباط ایران و چین منطبق با دستورات قرآن است» گفت: روش امام جمعه شیراز بسیار غلط و بر خلاف قرآن است. هیچ‌وقت قرآن مجید در این مسائل وارد نمی‌شود. اگر بخواهیم هرگونه مسئله سیاسی را به قرآن و دین وصل کنیم ممکن است که طرف مقابل ما هم چنین کاری بکند. مثلا فردی درباره رابطه ایران و روسیه به قرآن استناد کند.

این مدرس حوزه با بیان اینکه مسائل سیاسی باید عقلایی و کارشناسی شده باشد، اظهار کرد: به تعبیر قانون اساسی ما، این مسائل را یا باید قانون حل کند یا رفراندوم. اگر بخواهیم هر اتفاقی را به دین ربط دهیم روش نادرستی است. در صدر اسلام هم وقتی ابن عباس می‌خواست با خوارج صحبت کند حضرت علی (ع) فرمودند هیچ‌وقت از طریق قرآن با خوارج صحبت نکن چراکه آنها هم از طریق قرآن صحبت خواهند کرد بالاخره معاویه و خوارج هم برای خودشان آیه قرآن دارند. این افراد تاریخ نمی‌خوانند و برای اینکه عده‌ای را خوشحال کنند به قرآن استناد می‌کنند.میبدی افزود: هیچ‌وقت آیه سوره‌ ممتحنه در بیان این حرف نیست که بخواهد، ارتباط ما با چین را توجیه کند. هر جا که بتوانیم به نفع کشور و ملت رابطه سیاسی برقرار کنیم، قاعده عقلایی‌اش این است که رابطه برقرار کنیم. قاعده عقلایی را اسلام و قرآن تائید می‌کند. اما چه کسی باید تشخیص دهد که برقراری ارتباط به نفع ما هست یا نیست؟ این مساله از قرآن استخراج نمی‌شود؛ این مساله نیاز به بررسی کارشناسان و عقلا دارد.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم درباره استفاده ابزاری از قرآن عنوان کرد: استفاده‌ای که با عقل و تفسیر جور دربیاید مساله‌ای نیست. به هر حال هر کسی از قرآن استفاده می‌برد اما باید با عقل، جور در بیاید. استفاده ابزاری از قرآن اشتباه است. طرح این مسائل مردم را از دین بیزار می‌کند و به کشور زیان می‌رساند.
 
واکنش رئیس انجمن روزنامه‌نگاران به جنجال بقایی

رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران گفت: اقدامی که بقایی در روزنامه شرق انجام داد نه تنها تعرض به رسانه بود بلکه مهمتر از آن، تعرض به قانون و دستگاه قضایی و پلیس، بود.«عباس عبدی»، رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران، در پاسخ به این سوال که آیا اقدام بقایی در توهین و تخریبِ روزنامه شرق، مصداق تعرض به حریم یک رسانه محسوب نمی‌شود؟ به برنا گفت: اقدامی که بقایی در روزنامه شرق انجام داد نه تنها تعرض به رسانه بود بلکه مهمتر از آن، تعرض به قانون و دستگاه قضایی و پلیس بود. وظایف این دو نهاد، این است که از این‌گونه اقدامات جلوگیری کنند. به بیانی دیگر دستگاه قضایی و پلیس به نوعی حافظِ امنیت و حقوق مردم هستند مبنی بر اینکه اگر کسی به حقوق و حریمِ امنیت افراد تجاوز کرد، باید به آنها مراجعه کند در غیر این صورت، اگر بخواهد مستقل پاسخ دهد قانونِ جنگل حاکم می شود.

او با بیان اینکه تفاوتِ نظام‌های داخلی و نظام‌های بین‌‌المللی نیز در همین است، افزود: در نظام‌های بین‌المللی، حکومت‌ها با یکدیگر برخورد می‌کنند و کمتر به یک مرجع حقوقی بین‌المللی متوسل ‌می‌شوند؛ گرچه در نظام بین‌الملل هم تلاش می‌شود که این مراجع بین‌المللی تا اندازه‌ای، بتواند از اعتباری برخوردار شود اما در حال حاضر این شرایط حاکم است. ولی در نظام داخل کشورها، مراجع معتبر برای رسیدگی به شکایات وجود دارد. رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ادامه داد: در نظام‌های داخلی، این دستگاه قضایی و پلیس هستند که باید با محکوم و برخورد کردن با عاملان چنین رفتارهایی از حیثیت و اعتبار خود دفاع کنند. حال این خبر و تیتر چه بوده است مسیر و روند خاص خود را دارد که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

او در پاسخ به این که آیا هیچ راه قانونی دیگری وجود نداشت که بقایی انجام دهد، تاکید کرد: به نظرم وی به هیچ عنوان به دنبال احترام به شیوه‌های قانونی نیست، همانند زمانی که در دولت احمدی‌نژاد حضور داشت. این افراد اساسا به دنبال ترویجِ شیوه های شخصیِ حل اختلاف هستند که نتیجه آن خشونت است. فرض کنیم روزنامه صددرصد هم خطا کرده باشد باید از آن شکایت کرد نه اینکه با رفتارهای غیر قانونی با آن برخورد کرد؛ بنابراین، چنین افرادی به دنبال این هستند که شیوه‌های غیرقانونی را رواج دهند.
 
واکنش وکیل معروف به ادعای رائفی‌پور درباره حجاریان

یک وکیل دادگستری به ادعای علی‌اکبر رائفی‌پور نسبت به سعید حجاریان واکنش نشان داد.سیدمحمود علیزاده طباطبایی، وکیل دادگستری با اشاره به یهودی خواندن سعید حجاریان از سوی یکی از فعالین سیاسی اصولگرا گفت: نسبت دروغ دادن نشر اکاذیب است و تا دو سال حبس دارد.وی با بیان اینکه آقای رائفی پور باید به روانپزشک مراجعه کند، ایشان مشکل روانی دارد، ادامه داد: قطعا چنین چیزی نیست. آقای حجاریان اصالتا کاشانی هستند و ما در کاشان یهودی نداریم. آقای حجاریان هیچ نسبتی با یهودیان ندارد.گفتی است علی‌اکبر رائفی‌پور، تئوریسین اصولگرا در توئیتر خود ادعایی را درباره سعید حجاریان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب مطرح کرد.
 
پیشنهاد زیباکلام به اصلاح‌طلبان

صادق زیباکلام گفت: اصولگرایان تندرو با کارهایی که در این سه سال کردند عملاً به ۲۴ میلیون نفری که در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ رأی دادند، این پیام را رساندند که حضورتان در پای صندوق رأی بی‌فایده است.انتخابات ۱۴۰۰ در حالی کمتر از یک سال دیگر برگزار می‌شود که این سوال از همین حالا در حال تکرار است که «تکلیف جریان اصلاحات با انتخابات ۱۴۰۰ چیست؟» این سوال از همان ساعات اول برگزاری انتخابات دوم اسفند مطرح شد؛ یعنی با مشخص شدن اینکه اصلاح‌طلبان برخلاف انتخابات ۹۲ تا ۹۶ هیچ سهمی از رأی‌های ریخته‌شده ندارند، شائبه حاشیه‌نشینی جبهه اصلاحات به نوعی به حقیقت پیوست. حالا در شرایطی که یک‌‌ سال به سیزدهمین دوره انتخابات در خرداد ۱۴۰۰ مانده است، اصلاح‌طلبان باید موانع و البته نارضایتی‌ها را به نوعی مدیریت کنند تا بتوانند بخت خود را برای دولتداری در بوته آزمایش انتخابات ۱۴۰۰ بگذارند.

صادق زیباکلام، تحلیلگر مسائل سیاسی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌باره اظهار داشت: اصلاح‌طلبان اصلاً و ابداً نمی‌توانند به فکر انتخابات ۱۴۰۰ باشند زیرا مردم دیگر به اصلاح‌طلبان رأی نمی‌دهند و به همین دلیل آنها هیچ شانسی نخواهند داشت. در واقع مردم در دوم اسفند ۹۸ نشان دادند به هیچ وجه با رویکرد فعلی جریان اصلاحات موافق نیستند.او در ادامه سخنانش گفت: به نظر من جبهه اصلاحات باید برای خروج از این شرایط چاره‌اندیشی کند؛ یعنی اصلاح‌طلبان باید این را بپذیرند که چاره‌ای جز انتقاد از خود ندارند تا از این طریق دریابند چرا مردم از آنها روی برگرداندند و اصلاح‌طلبان چرا دیگر چهره‌های محبوبی نیستند. در واقع برای این طیف یک راه مانده و آن چیزی جز این نیست که به سمت مردم برگردند.زیباکلام توضیح داد: تنها راه بازگشت به جامعه و جلب مجدد رأی و توجه مردم این است که اصلاح‌طلبان پرچم آزادی‌خواهی را بلند کنند. چون این مهم در ایران به زمین افتاده و دشمن‌ستیزی جایش را گرفته است. البته شاید عده‌ای چنین بگویند که موانعی پیش روی اصلاح‌طلبان قرار دارد که اجازه دموکراسی‌طلبی را از آنها سلب می‌کند. با این حال، باید اذعان داشت‌ چاره‌ای غیر از این ندارند و به همین دلیل باید این مهم را به طور جدی دنبال کنند.
 
گاف محاسباتیِ نماینده تهران خبرساز شد

اشتباه محاسباتی نماینده مردم تهران در مجلس خبرساز شد.مجتبی رضاخواه در اقدامی عجیب در محاسبه درصد دچار اشتباه شد و در اظهاراتی که در حساب کاربری این نماینده در توئیتر منتشر شده بود وی ۲درصدِ ۲۹۰۰میلیارد تومان را به اشتباه ۶میلیارد دلار محاسبه کرد!
 
واکنش وزارت اطلاعات به تذکر نماینده مجلس

روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای درباره تذکر نماینده لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی به وزیر اطلاعات توضیحاتی ارائه کرد.متن این بیانیه به شرح زیر است:« اگر چه این وزارتخانه، تذکر به وزرا از جمله وزیر اطلاعات را حق نمایندگان محترم دانسته و پاسخگویی و رفع ابهام بر این اساس را وظیفه خود می داند، لکن با توجه به انتشار متن تذکر نماینده فوق الذکر در فضای مجازی- قبل از وصول رسمی آن به این وزارتخانه- بدین وسیله اعلام می‌دارد: مطالب منتسب مبنی بر فشار آوردن و اصرار بر انتصاب افراد خاص در مناصب اداری دو شهرستان لامرد و مهر، مقرون به صحت نبوده و ضمن تاکید بر استقلال وزارت اطلاعات از جریانات سیاسی و جناحی و افتخار به قانون گرایی و تبعیت محض از فرمایشات مقام معظم رهبری(حفظه الله) مطالب موصوف قویاً تکذیب می گردد.بدیهی است این وزارتخانه ضمن پاسخگویی رسمی به تذکر فوق الذکر حق خود را برای پیگیری حقوقی محفوظ می‌داند.»
 
سوال معنادار عباس عبدی از رفیق دوست درباره احمدی‌نژاد

عباس عبدی به خاطره رفیق دوست درباره انتخابات ۸۴ و رئیس جمهور شدن احمدی نژاد واکنش نشان داد.عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: این روزها بازار تاریخ داغ است. برای دیده شدن بهتر است که یک داستان تاریخی را سرهم کرد و گفت: فرقی هم نمی‌کند که علیه چه کسی و له چه کسی باشد. کافی است جذاب باشد. حتی توجهی هم به تبعات و الزامات گفتار هم نمی‌شود. آقای محسن رفیق‌دوست که سال‌ها در مقامات بالای نظامی و اقتصادی کشور بوده و مدت زیادی را وزیر سپاه و در آخرین مراحل نیز رییس بنیاد مستضعفان بوده، خاطره‌ای را به این شرح در کتاب خود نوشته است؛ کتابی که بنده ندیده‌ام ولی این بخش از خاطرات او خیلی بازنشر شده و تاکنون نیز تکذیب نشده است. او نوشته است: «سفیر فلسطین... با من رفیق است. آمد پیش من... گفت فلانی، دیشب جلسه همه سفرا(ی خارجی مقیم ایران) بود و بحث انتخابات (۱۳۸۴) ایران شد، هر کس چیزی می‌گفت. یکی می‌گفت آقای هاشمی می‌شود، یکی می‌گفت قالیباف، یکی هم می‌گفت آقای لاریجانی... سفیر انگلیس سرش پایین بود چیزی نمی‌گفت. از سفیر انگلیس سوال کردیم شما چرا حرف نمی‌زنید؟ سرش را بلند کرد گفت «همه‌تان اشتباه می‌کنید، رییس‌جمهور ایران، شهردار تهران است.» گفتیم او که ثبت‌نام نکرده؟ گفت «خب ثبت‌نام می‌کند.» خواستم این خبر را به تو بدهم... چند روز بعد قبل از اینکه مرحله دوم انجام شود، زواوی[سفیر فلسطین] آمد، گفت: دیشب جلسه تشکیل شد، قبل از اینکه وارد بحث شویم، به سفیر انگلیس گفتیم احمدی‌نژاد ثبت‌نام کرد و جزو دو نفر دور دوم شد، اما رای آقای هاشمی بیشتر است... گفت «همان که اول گفتم، رییس‌جمهور ایران، شهردار تهران است.»این خاطره چه می‌خواهد بگوید؟ گرچه مستقیم به این نکته اشاره‌ای نشده است، ولی به‌طور ضمنی استنباط می‌شود که احمدی‌نژاد را انگلیسی‌ها سر کار آورده‌اند؟ برای تخطئه او نیازی به این خاطره‌بازی‌ها نیست. عملکرد سیاه دوران 1384 تا 1392 بهترین دلیل برای تخطئه دوره او است، ولی این دلیل نمی‌شود که خاطره مزبور را بپذیریم یا به آن استناد کنیم.
 
داماد نعمت‌زاده از دادگاه متواری شد

علی اشرف ریاحی که داماد محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت دولت یازدهم و یکی از متهمان پرونده فساد ۶.۶ میلیارد یورویی پتروشیمی است، متواری شده است. روز دوشنبه، دهمین دادگاه رسیدگی به اتهام مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ۱۴ متهم دیگر در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد. در ابتدای این جلسه قاضی مسعودی مقام از فرار ۵ متهم این پرونده خبر داد و بیان کرد: پرونده ۱۵ متهم دارد که ۵ متهم آن به نام‌های مرجان شیخ‌الاسلامی، محمدحسین شیرعلی، مهدی شریفی نیک‌نفس، سید امین قریشی سروستانی و اشرف ریاحی متواری هستند. متهم ریاحی وارد ایران شده و در داخل کشور است، اما متواری شده و در دادگاه حاضر نشده است. اقدامات لازم برای ضبط وثیقه در حال انجام است. علی اشرف ریاحی که یکی از فراریان دادگاه فساد پتروشیمی است، داماد محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت دولت یازدهم و رئیس ستاد انتخاباتی آقای روحانی در سال ۱۳۹۲ است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۳۳
قراردی که450 میلیارد دلار می ارزد و ارزش کل اقتصاد ایران هم450میلیارد دلار
اسمش چی هست تابناک سانسورچی که نظرم را منتشر نمی کنی؟
جز استعمار اقتصادی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
ارزش کل اقتصاد ایران رو چطور محاسبه کردی؟
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
روشون نمی شه علنی بگویند
می گویند 25 سال نفت با تخفیف می فروشیم
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
معادله پایا پای است نفت بی هرزش میدیم سبزی و تکنولوژی... وارد می کنیم!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
با جی دی پی البته دو نوع محاسبه می شود که یکی می شود 1400 میلیارد دلار ویکی هم همین 450 ملیارد دلار
ولی اصل همان 450 است که رتبه بندی می شود بین اقتصادهای دنیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
این محاسبات رو زیبا کلام بهت یاد داده مثل رایی که دادی!؟
تو فکر کن با آمریکا قرارداد بستیم، ببینم اون موقع بهش میگی استعمار اقتصادی؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
حالا اگه کل قرار داد اقتصاد کشور با چین بسته شده، پس با روسیه 20 ساله و با عراق و ترکیه و کشورهای دیگه یعنی صفر؟
اون وقت اون کشورها متوجه این کشف بزرگ شما نشدند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
کی گفته مردم رئیس جمهور کم حرف و پرکار دوست دارند؟ اتفاقا من رئیس جمهور پرحرف دوست دارم.سلیقمه
برای مردم در این 41 سال به خوبی روشن شده که
نه اصولگرا ونه اصلاح طلب توانایی اداره کشور ندارد.
پاسخ ها
آلزایمر سیاسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
کاملا صحیح.
و جالب اینکه روی قدرت خوابیدند و نمیزارند کس دیگری غیر از خودشون وارد عرصه رقابت بشه.
یعنی اگر بهترین هم باشی اما چون جزو این دو حزب نیستی دیسلایکت میکنند.
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
کاملا درسته.
زیرا منافع جناحی را برمنافع ملی ترجیح دادند.
واین یعنی خیانت به هر کسی که رای داده بود.
ناشناس
| Canada |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
کشور رو بدبد من اداره کنم نه اصلاح طلبم نه اصول گرا
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
اصلا سخنان امام جمعه شیراز تحریف شده است
انتخاباتی که برای دوچرخه سواری و ورزشگاه و امثال ان می بینی جناب زیبا کلام معلوم است چه قدر متفکر هستی!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
هرچی ۶ست بهتر اکنونی هاست!
کم ارزش ترین پول دنیا را کدام کشور دارد
 
کشوری که دومین منابع گاز جهان را دارد.
کشوری که سومین منابع نفت جهان را دارد.
کشوری که یک ششم از ذخایر سنگهای قیمتی جهان را دارد.
کشوری که از لحاظ دارا بودن ذخایر زیرزمینی ومعادن ودارابودن انواع فلزات وکانی درجهان رتبه دوم را دارد.
کشوری که بهترین فرش جهان را دارد.
کشوری که بهترین خاویار جهان را صادر میکند.
کشوری که بهترین پسته جهان را دارد.
کشوری که یکی از بهترین تولید کنندگان زعفران است.
کشوری که یکی از بزرگترین صادرکنندگان آب وبرق منطقه است.
کشوری که 15 درصد از آثار باستانی و تاریخی ثبت شده در یونسکو را دارد.

کشوری که تنوع طبیعی بی نظیرش باعث شده با یکساعت پرواز از مناطق سرد با 20 درجه زیر صفر (شرایط اسکی روی برف) به مناطق گرم با دمای 35 درجه (شرایط اسکی روی آب) دسترسی داشته باشد.

کشوری که درآمد زیادی از اماکن دینی دارد.
کشوری که یکی از مرغوبترین برنج های جهان دارد.
کشوری که یکی از بهترین چای های دنیا را دارد.
کشوری که به دلیل تنوع ذخایر معدنی به بهشت معدن شناسان مشهور است.
و مهمتر از تمام اینها...

 همان کشوری که سالانه چند هزار نفر تحصیلکرده از آن به خارج فرار میکنند.!که حدود5درصد از آنها از نوابغ محسوب میشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
اگر همه نوابخ می رفتند یا نوابخ بر نمی گشتند الان باید چوپونی می کردی!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
قضیه اون یارو نشه رفته بود اثار باستانی جهان رو دیده بود یادی از اصفهان نصف جهان کرده بود
این خبرها هم نیست برادر اپل درآمدی برابر با همه این ها داره و یا قطر با پرورش مروارید داره اندازه نفت ما ارز آوری میکنه
هر وقت دانش مردم رفت بالا کشور هم درست میشه
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
اوهوک
اونا که دنبال تعطیلی دانشگاه بودن حالا طلبکار دانش مردم شدن
چه ییشرفت کرده مملکت
بعد میگی نکرده؟
ناشناس
| France |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
ناشناس

۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
مگه چوبانی شغل بدی است ،تو داره به چوپانهای زحمت کش ما توهین می کنی معلومه آدم ماله کشی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
گرامی چه کسی زیر ساخت محصولی مثل اپل یا پرورش مروارید رو باید اجرا کنه؟ دولت یا مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
دوست عزیز دولتی که از مردم آگاه سرچشمه بگیره
مردمی که به اشخاص رای ندن به افکار مبتنی بر روش رای بدن
موسوی سخنگو دولت گفته رابطه آمریکا و کره جنوبی رابطه ارباب رعیتی است
کره ای ها شدیدا شاکی شدن و سفیر ایران رو فراخوندن

حالا ایران میگه"اظهارات موسوی «بازتاب‌دهنده موضع دولت ایران نیست»"

خخخ خیلی جالبه مواضع سخنگو دولت موضع دولت نیست

از فردا میگن مواضع رئیس جمهور هم موضع دولت نیست

خو چرا یه چیزی میگید که توش بمونید؟؟؟؟؟؟؟؟ هنوز نمیدونید حرف هایی که مصرف داخلی داره رو نباید به صورت رسمی اعلام کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
ارباب نون به رعیت نمیده فقط از رعیت کار می کشید ولی کره جنوبی و ژاپن که در صنعت خودشان ارباب جهان هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
سخنگو گفته این که بخواهند ارباب و رعیت داشته باشند به خودشان مربوط است یعنی دو پهلو صحبت کرده
در ضمن این خاصیت اصلاح طلبان است که کی بود کی بود ما نبودیم است
ناشناس
| Hungary |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
خعلی باحال بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
ناشناس22:00 والا ما هر چی قضیه رو اینور اونور کردیم یک پهلو بیشتر ندیدیم نکنه اون یکی پهلو حرف استاد این بوده که آمریکا نوکر کره جنوبیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
آخه شبیه این حرفا رو همسایه شمالی شون هم میزنه
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
موسوی به انتخاب و سفارش چه کسی سخنگو شد ؟
شما ها برای برجامی که دانش و حق و حقوق کشور را که تارج کرید همه پرسی نکردین ولی این دفعه باید هم پرسی اجرا شود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
بشین.
این برجام بود که باعث جلوگیری از جنگ وویرانی ایران شد وهمینم برای از سر امثال شما خیلی زیاد بود.
اگر برجام نبود معلوم نبود الان شما در کدام غار داشتی ریشه درخت برای شام می پختی.
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
اگر برجام نبود الان جنابعالی در یک غار مشغول پختن ریشه درخت برای شام بودی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
اگر برجام نبود باز بر نمی گشتیم به سال91 و الان داشتیم تورم زیر 10 درصدی را تجربه می کردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
در ضمن باز هم ادبیات دوستان را تکرار کردی که اگر ما نیاییم جنگ می شد ولی در خلال همین برجام نیمه کاره اتفاقا به صورت علنی فرمانده ما را ترور و شهید کردن که سابقه نداشته این عملشان
و یک چیز دیگر اگر برجام بود اقایانی که دوستشان داری الان دنبال برجام بعدی که سلاح ها بود می بودن و مانند لیبی و عراق که سلاح ها از کشورشان خالی شد امریکا جونت به راحتی بیاد به کشور حمله کند و کشور را اشوب و نقشه بعدی تجزیه کشور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
این برجام بود که باعث جلوگیری از جنگ وویرانی ایران شد
، برو عمو جون تو غارت زندگی کن
عمو جون الان دلار قیمت داری؟
امثال مثل تو حیفن
شهامت قبول اشتباهتونم ندارید
تابناک خجالت بکش با این تبلیغات منکراتی و کسی هم نظرات نمی کند در قبال این شماها
ما از نماینده مجلس گاف های بزرگتر از اینا دیدیم یک صفر که چیزی نیست.تازه اینا حداقل فوق لیسانس هم هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
خخخخ موزه لوور فراموش نشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
آقای ام پی تی
که هنوز نماینده مشهد هستن
و هنوز دنبال روشن کردن جنگ و دعوا و شایعه است
واکنش وکیل معروف به ادعای رائفی‌پور درباره حجاریان) رائفی پور بیشتر از یک مجلس گرم کن نیست در مجالس دورهمی اش هم معمولا جوگیر میشه فازش وارد مرحله توهمات و بافندگی میشه شما جدی حسابش نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
اتفاقا آدم بامزه ای یه
یک کارگردان خوب میتونه ازش یک نویسنده فیلم های تخیلی بسازه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
قرار بود آقای رائفی پور عکس صحفه اول شناسنامشون منتشر کنند ؟ هنوز که خبری نشده از این وعده ایشون ؟
بدترین دوران را دوستانتان رقم زدن در دهه اخر 60 که امدن سرکار و این دوره
آهوی در چنگال ببر افتاده فریاد زد
کمک
دسته گرگی که در آن حوالی بودند گفتند
ناراحت نباش الان نجاتت می دهیم.
تریاک ناصری !!! راه نجات اقتصاد بدون نفت ایران در حال حاضر کشت تریاک وصدور دارویی آن بجهان است نه اینطوری که ظاهرا در حال حاضر فقط یک جریان مشغول به این کار است !!! بصورت عمومی وبا رعایت و نظارتهای خاص " ظاهرا آب وهوای ایران از مناسب ترین زمینها برای کشت تریاک در جهان است " به هر حال از خرید وفروش گروگانهای آمریکایی بی درد سر تر معلوم میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
ظاهرا فازت کوک نیست
سایت را اصلاح طلب کردی؟
قبلا میانه رو تر بودی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
خیر
شماها تیغ تون تیز تر شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
باد کجا بره تابناک همونجا میره
جناب آقای استاد عبدی بزرگوار : بنده بیسواد نیز با تبلیغاتی که تلویزیون روی شهردار تهران " احمدی نژاد " داشت میدانستم دارند ایشان را مهیای پست مهمی میکنند اما نه برای سال 84 که فکر میکردم برای دوره های بعد باشد / به هر حال تا زمانیکه به درد گروه وعده ای بخوری میگویند امام زمان " عج " توصیه این فرد را نموده است اما همانقدری که تغییر روش بدهی بسیاری از ناگفته ها با تحلیلهایی خاص بروز خواهد نمود
علی اشرف ریاحی که داماد محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت دولت یازدهم تحت تعقیبه ) این مطلب یعنی نعمت زاده وزیر تو اینکار دست داشته؟ اگر نداشته چرا اسم او را بیشتر از اسم متهم می اورید ؟ اگر نعمت زاده دست داشته پس چرا دادگاه او را احضار نکرده او که وزیر نیست !! آیا نعمت زاده گفته یا مانع اجرا یا پیگرد دامادش شده ؟!! چرا اسم روحانی را میاورید چه چیزی از این زرد بازی نصیبتان میشود ؟!! باورکنید در انتخابات بعدی روحانی وجود نداره و شما با خیال راحت می تونید ارزش پول ملی را در عرض چند ماه از دلار بالاتر ببرید
رائفی پور معتقد است که دنیای لیبرالیسم امکان انفجار برجهای دو قلو در امریکا را دارد اما امکان اینکه جوانکی چون او (که به ادعای خودش در حال مبارزه و رو کردن دست انهاست)را به سکوت وادارد ندارد!!!! پارادوکسی که نشان از بی اعتباری سخنانش میدهد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
این آقا عقلش به اون جاها قد نمی ده.
می جوند می گذارند دهنش
او هم مانند طوطی می گوید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
از شدت سوزش به هذیون گویی افتادین

دقیقا از کدوم حرفش اینقدر به هم ریختید ؟
آهان فهمیدم اونی که در مورد حجاریان گفته ؟!
حجاریان تئوریسن اصلاحات معاون وزیر اطلاعات خاتمی
و بازپرس سعید امامی نبوده ؟!!

ماجرا داره جالب میشه کم کم
امام جمعه اصفحان باید بخاطراظهاراتش برکنارشود
کجای این محاسبات عجیبه؟ حضراتی که وارد مجلس شده‌اند با چه مدارکی و با چه کیفیتی درس خوانده‌اند. من از هیچ گاف این آقایان متعجب نیستم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
یاد سهم اون دختری از بزرگاناصلاح طلب میفتم که از انقلاب میخواست بردارن
رائفی پور سفیر انگلیس گفت رییس جمهور بعدی احمدی نژاده. چه کسی به تو گفت رییس جمهور بعدی امریکا هیلاری کلینتون خواهد بود اونم زمانی که هیچکس نمیدونست ایشون میخواد کاندید بشه؟؟
چیشد؟ سفیر انگلیس هم نزدیک احمدی نژاد بوده؟
دکتر رضاخواه فوق دکترای بهینه سازی از آمریکا است
تمام مسوولین و بچه هاشون را باید ممنوع الخروج کرد و به اموالشون رسیدگی کرد اگرنه داستان ادامه داره
داماد از سرنوشت قاضی درس عبرت گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
هنوز تو ایرانه ،!
۱ - به امید روزی که ۹/۸ دهک زیر خط فقر باشند !!!رکوردی دیگر !!!
۲ - « مردم دنبال فرد کم‌حرف و پرکارند » گشتیم نبود ، نگرد نیست. فقط سخنرانی پشت سخنرانی !!! هزار بدی از خودشان دیده اند که یک بدی از سخنرانی ندیده اند !
۳ - اردوگاه واقعا کلمه درستی برای جناحین است .چون معمولا اردوگاه جایی به دور از شهر و مردم است و اینها هم واقعا از مردم دورند !
۴ - آقای صادقی غصه ی کرونا رو نخور .این ویروس دست آموز است و یک هفته مانده به انتخابات ترمز خواهد کرد تا انتخابات برگزار شود .باور نمیکنید از ارائه دهندگان آمار وضعیت کرونا سوال کنید !
۵ - توجیه نشر اکاذیب خیلی مهم است ، ایضا ناشر آن .خودی باشد یا غیر خودی !
۶ - آقای زیبا کلام ؛ برطرف کردن نارضایتی با چه ؟ با دروغ و کم کاری بیشتر ؟ کم سر مردم کلاه رفته ؟
۷ - مگر کم بودند از مسئولین و وابسته هایشان که فراری شدند ، حالا یکی هم این شاداماد ، چه اشکالی داره ؟ به هر حال خواسته لقمه چربی بردارد که برداشته ! حسادت نکنید دیگر !!!
بعضی نطق ها از روی شیرین گوشت بازیهاس ...بس کنید
اقای عبدی توصیه می کنم حرفی نزنی یک نگاه کن ببین دو دولت قبلی و فعلی ببین کارنامه کی سیاهه بعد هم یک نگاه به کارنامه جناب رفیق دوست بنداز
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
معلومه قبلی
آنانکه در این شرائط اسفناک مردم را تشویق به حضور در انتخابات می کنند، ملت را خیلی هالو فرض کرده اند
تابی جان اون فرد مورد نظر رو اگر انگلیسها آورده بودند که در آن مهمانی سفیر مربوطه راپورت نمیداد!!...فرد مورد اشاره توسط روسها آورده شد اما انگلیسها از آن با خبر بودند!!مناسبات تنگاتنگ با بلوک شرق در دوره ریاست جمهوری او این مطلب را ثابت میکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
موافقم
پیشنهاد انتخابات الکترونیکی تنها کافی نیست ،نحوه شرکت احزاب و برداشتن نظارت استصوابیبه شکل کنونی و نحوه نظارت بر مراکز کامپیوتری هم باید مورد بحث قرار گیرد
کاشکی ما هم اجازه داشتیم به امام جمعه ها انتقاد کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
داداش انتقاد کن
ماشالا آقای نعمت زاده و دخترهاش چقدر حاشیه دارن. خدمت گزار های پرحاشیه مرسی که هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
حالا ببین اگرپسر داشت چه دسته گلهایی کاشته بود.
...مردم دنبال فرد کم‌حرف و پرکارند ...

برخی مسئولان و اعوان و انصارشان در زمینه آباد کردن قبرستان ها و زندان ها که ماشالا پرکار و کم حرفند!!!
اما در زمینه آباد کردن مملکت فقط پرحرفند کم کار که هیچ اصولا اگر کاری نکنند مملکت کمتر خسارت می بیند!!!
غصه نخور آقای صادقی. هر جور شده ملتو میکشونن پای صندوق!!!
قبل از انتخابات 84 من در پرواز از بیرجند یا بجنوردبه تهران می آمدم در کنار من جناب استانداریکی از این دوشهرنشسته بودند،صحبت ازکاندیدای ریاست جمهوری و برنده آن شد جناب استانداربه طور قاطع فرمودند هاشمی قطعارئیس جمهور است من هم گفتم قطعا احمدی نژاد رئیس جمهور است ایشان خندیدند . این بی اطلاعی از فرهنگ ایرانیان طبیعی است و اینگلیس استعمارگر به گفته خودش چهارصد سال است در ایران جولان می دهد.
متواری شد؟ به همین راحتی ؟ شما گفتید ما هم باور کردیم

آقای رییسی این جریان فاسد فراری شدن متهمان اقتصادی که خط قرمز شما نیست یا فقط اعتراض مردم خط قرمز است؟!!!!
درود خدا بر اکثریت ۷۵ درصدی مردم فهیم ایران که انتخابات را اصلا قبول ندارند.
پستی و بلندی زندگی برای مردم عادی در ایران مثل یک چاله به عمق 1000 کیلومتره
سیدمحمود علیزاده طباطبایی، وکیل دادگستری با اشاره به یهودی خواندن سعید حجاریان از سوی یکی از فعالین سیاسی اصولگرا گفت: نسبت دروغ دادن نشر اکاذیب است و تا ۲ سال حبس دارد.وی با بیان اینکه آقای رائفی پور باید به روانپزشک مراجعه کند ایشان مشکل روانی دارد.خوب جناب وکیل نسبت روانی دادن ، نسبت دروغ نیست نشر اکاذیب نیست حبس نداره!!!!خخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
ایشان وکیلند و به عواقب اظهارات خود واقف
کنکور در ایران به خصوص برای رشته های پزشکی واقعن ناعادلانه هست

چون رقابت بین سهمیه دار ها و بدون سهمیه هاست و رقابت بین پولدارا و فقراست و در این رقابت بازنده در 100درصد موارد افراد فقیر هستند

زندگی واقعن ناعادلانه هست و اگر خوب نگاه کنید همه چیز از روی جبر هست چون تولد انسان هم مثل یک لاتاری هست و شانس اینکه شما در یک خانواده پولدار به دنیا بیاد یک در ملیون هست

پس عزیزان من دست از زاد و ولد بردارید
بر اساس خاطرات آقای رفیق دوست که گفته سفیر انگلیس میدانست که احمدی نژاد رئیس جمهور میشود باید چنین استنباطی کرد که انگلیسیها برای ما تصمیم میگیرند. اگر چنین است مسئولین توضیج دهند و اگر هم اینطور نیست پس آقای رفیق دوست چرا چنین ادعایی را کرده اند.
داماد نعمت‌زاده از دادگاه متواری شد

برین بجاش نعمت زاده بازداشت کنید اون بوده که به دامادش پست مدیریتی در صنعت نفت داده
واقعا بسیار دردناک است که ، یک داماد منتسب به یک وزیری که ۴۰ سال در مقام های اجرایی بالای نظام بوده در یک پرونده ۶/۵ میلیارد یورویی پتروشیمی دست داشته و متواری است
و در کنارش ۷۰ میلیون نفر از مردم کشورم باید در بدترین شرایط اقتصادی ۴۰ ساله قبل خود ، سر کنند و اجازه اعتراض قانونی هم نداشته باشند !؟
واقعا این درد را چگونه باید تحمل کرد و درمانش که امیدی نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
دردناکه ولی عجیب نیس.خیلی هم نرماله
زیباکلام نمیفهمه چی میگه ؟ پرچم آزادی خواهی ؟؟!!!!!!!
مردم به خاطر اختلاس های این فرقه بدشون میاد ازشون


بهشون بگو اون 1.7 میلیارد دلار دولتی رو برگردونن تا تنفر مردم کم بشه
صادقی دلت خوشه!!بعنوان یک ایرانی خودم وخانوادم تحت هیچ شرایطی تو انتصابات شرکت نمی‌کنیم... منهای دو رای...
شدی بولتن اصلاح طلبان
خجالت بکش تابناک
مردم اینا بدبخت کردن، حتما شما خوشبخت! چیه بینتون
نکن آقا نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
تابناک یک رسانه است و بیطرفی را باید رعایت کند ،مارک اصلاحطلب و یا اصولگرا و یا چیز دیگری را بهش نزنیم بهتر است!
یک روزی
یک روز نزدیک
بساط همه اراجیف گویی های اصلاحطلبانه جمع میشه
باش و ببین تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
از سال 76 دارید جمعش می کنید.
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
اصلاحطلبی جریان جوهری هر اجتماع بشری است ،نمیتوان جمعش کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
ان اصلاح رسیدن به جامعه کمال است و نه فرم این حزب شما که اسمش قشنگ است ولی درباطن...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
اصلاحطلبی جریان جوهری هر اجتماع بشری است ،نمیتوان جمعش کرد.
یه ساعتی دارم میخندم
دلم براتون میسوزه
با کیا دارید میرید ته دره
راستی هنوز زنها میتونن ورزشگاه برن یانه؟
دلار بشه 50 تومن با همین حرف ها شما .... میشید
ناشناس
| Germany |
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
به آقایانیکه از کلمه جوهری آمپرسان پرید بگویم که من نه اصولگرا و نه اصلاحطلب کلاسیک موجود در کشورم ،،فقط یک فرمول منطقی را عنوان کردم،اصلاحات واقعی جوهری است و به گفتن نیست بلکه در عمل خود را به پیش می برد!
این ذختر آقای نعمت زاده عجب خانواده پاکدستی دارن. که ظاهرا در آبادانی صنعت دارو و نفت مملکت نقش بسزایی داشته‌اند.
اصولگرایان تا کی میخواهند تن به خواست اکثریت مردم بنهند ؟ وااقعا با چه زبانی از شما درخواست کنند که با احترام و بدون هزینه قدرت . ثروت و سیاست گذاری را از طریق صندوق رای به مردم واگذار کنید . واقعا با شعارهای آرمانی خسته نشدید ؟ آزمون و خطا برای پیشبرد آرمانهای دست نیافتنی کشور را بسمت فلاکت برده . آیا ۴۱ سال حاکمیت اصولگرایلن کافی نیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
هشت سال جنگ کشور دست موسوی بود که از طرف مجلسی که رفسنجانی رئیسش بود انتخاب شد و عملا داشت سیاست دولتی کردن اقتصاد رفسنجانی رو پیاده میکرد
هشت سال بعدش مستقیم دست رفسنجانی و بچه هاش بود
هشت سال بعدش دست خاتمی و سعید حجاریان بود
هشت سال بعدش دست احمدی نژاد و مشایی و بقایی بود که میگفت اصول گرا نیستم
هشت سال هم دست روحانی و نهاوندیان بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
داداش
زمین کجه میدونم
دلار کردید برابر
عجب رویی دارید
احمدی نژاد یک مصاحبه میکند ودو سه ماه کل سایتها ، روزنامه ها ، سیاسی ها و خاطره گوها فعال میشوند . نظر خودم را میگویم تمرکزی که عده ای روی تخریب احمدی نژاد گذاشته اند میتوانست یک کشور را متلاشی کند . چه قدرتی دارد احمدی نژاد که حریف همه میشود . امیدوارم اگر کسی سر جنگ هم دارد منصفانه و جوانمردانه باشد .
تحلیل زیبا کلام از شرکت کردن یا نکردن اصلاح طلبان در ۱۴۰۰ ............ سوال . آیا شرکت در انتخابات در ۱۴۰۰ برای مردم و کاندیدا برای ساخت پل و ارزانی کالا و ارزانی طلا و برپایی نماز در معابر عمومی و ساخت مدرسه و دانشگاه و ترویج اخلاق هست یا نه حقوق بشر . ازادی سیاسی و ازادی مطبوعات و رسانه و آزادی عقیده و اندیشه هم هست ؟
با یهودی خواندن سعید حجاریان میتوان فرافکنی ایشان را حدس زد امیدوارم که حدس بنده همچوت ادعای رائفی پور صحیح نباشد
بنام خدا
آقای عباس عبدی
اگر ۸۴ سال ۹۲ سال تباهی و سیاهی است
سال ۹۲ تا ۱۴۰۰که غرب دوستتان چه گلی سر ملت زدند همه این هشت نه سال به اندازه روزهای تعطیلی دولت نهم و دهم برای این ملت نکردنند
۶۰ومیلیون ایرانی زیر خط فقر مطلق چشم حضرات روشن ، غم لبنان و سوریه مرا نابود کرد ؟؟؟
دبیر شورای نگهبان از مجلس فعلی خواسته هست با ارایه طرحی و تصویب ان و تایید شورای نگهبان بشود نمایندگان را بنا به تشخیص شورای نگهبان از مجلس اخراج کرد و مصونیت پارلمانی را حدف کرد . متاسفانه میخواهند قدرت مجلس را کنترل کنند یعنی مجلس ضعیف را برای چنین روزهایی میخواستند که هر موردی عیر موجه ای را به قانون تبدیل کنند . جایگاه قدرت مردم‌چی میشود ؟
یه مشت آدم بدبخت بیچاره رو کشیدن توی بورس یه مشت سهام به درد نخور رو به این بدبختا اندتختن بعد حمایت نکردن بورس سقوط کرد اینا هم همون سرمایه رو از دست دادن واقعا که ایرانی با ایرانی اینطور رفتار میکنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
چشمش کور می خواست سهام نخره
برود کشاورزی.دامداری..یک کارتولیدی بکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
چشم تو کور اح....
طرف برای حفظ ارزش پولش باید جایی سرمایه گذاری کند
چطور میشود با ۵۰ میلیون دامداری و کشاورزی کرد
بعد تو که اینقدر حالیت نیست که مردم سهام شرکت ها و صنایع رو میخرند بیخود میکنی به میلیون ها نفر توهین میکنی
تابناک این به مردم توهین کرد و منتشر کردی باید نظر مرا هم بدون سانسور منتشر کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
اقاجون هرکاری اینا میکنن درسته
اگرهم اشتباه بکنن گردن مردم میندازن
خیلی پرووووویید
فقط منافع خودتون میبینید
بیچاره مردم
دلار را رساندید به ۲۶ هزار تومان مسکن چهار پنج برابر شد یک بورس فکسنی را به میلیون ها نفر تحمیل کردید و حالا میلیون ها نفر اجاره نشین میلیون ها نفر مالباخته بورس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
بابا چقدر کینه
عباس عبدی و زیباکلام هنوز تو نخ احمدی نژادن
شما دنبال تورم و اجاره نشینی؟؟؟
خدایا اگر صدای مظلومان را میشنوی که میدانم میشنوی خ ما را جز تو پشت و پناهی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
به امید شنیدن!
ناشناس
| Ukraine |
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
خدا عقل بهت داده مگه برای همه مردم دیگه خدا سرنوشتشونو درست کرده؟ به جای آه و ناله باید تکانی به خودمان بدهیم آه و ناله فقط مفسدین را وقیجتر می کند.
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
تغییر سرنوشت و خوشبختی و بد بختی هر فرد یا گروه و ملتی دست خودش هست . از فردا میتونی سرنوشت خودت را با عقل و فهمی که خدا در وجود انسان گذاشته تغییر دهی . پول داری برو سوییس
تقابل با فلسفه و حاکمیت غرب و دمکراسی غرب و چالش ممالک عربی مسولان کشور را به دامن امپریابیسم شرق پرتاب کرد. آیا گفتمان غرب بهتر از سوسیالیسم شرق نیست ؟
من کورش کبیر شما را نصیحت می کنم اگر می خواهید ایرانی آباد و مقتدر داشته باشید تلاش کنید در انتخابات ریاست جمهوری اینده فقط اقای احمدی نژاد را انتخاب کنید. تابی جون این پیام را کارکن
800 میلیون تو سه ماه تو بورس به جیب بزنی بعد بزاری بانک ماهی ۱۵ میلیون سود بگیر حالشو ببر ، تمام بازارها به مرز انفجار رسیده ۶۰ میلیون فقر مطلق یعنی اوضاع خطرناکه حسن ؟؟؟
زبان حال حسن روحانی:
هر چه پیش آید خوش آید ماکه خندان می رویم
تا ۷ مرداد و پایان مهلت صادرکنندگان و کاهش فشار بر بازار توسط صادرکنندگانی که دلار از سال ۹۷ دپو کردند ، قیمت به روال سابق یعنی ۱۵۶۰۰ تومان برخواهد گشت ، اصلا گول سفته بازانی که دلار ۲۶ هزار خرید دارند رو نخرید ، توافق ایران و کره جنوبی کل بودجه واردات سال ۹۸ رو تامین خواهد کرد مگه اینکه همتی باز دوباره با دوستان دلالش هماهنگ بشه و دلار صرافی ملی رو بالا ببره
انقدر تبلیغات تو صفحه زیاد شده تابناک که در بیشتر نظرات غلط املایی وحروف اضافه وبی ربط دیده میشه فکر میکنم همه مثل من دارن شانسی تایپ میکنن چون چیزی از صفحه قابل دیدن نیست با این همه تبلیغات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
گل گفتی نقی جان
میگم ها داماد نعمت زاده فرار کرده یا فراریش دادن
البته هیچگاه مشخص نخواهد همانند همون قاضی که مشخص نشد خودکشی کرده کشتنش اصلا مرده یا نمرده؟
تابناک! یادته عکس العمل اقای مصباح یزدی پس از انتخاب احمدی نژاد چی بود؟؟؟ عجب!
بنام خدا
آقای عباس عبدی
اگر ۸۴ سال ۹۲ سال تباهی و سیاهی است
سال ۹۲ تا ۱۴۰۰که غرب دوستتان چه گلی سر ملت زدند همه این هشت نه سال به اندازه روزهای تعطیلی دولت نهم و دهم برای این ملت نکردنند
آفای عبدی ا حمدی نژاد مردم را خس و خاشاک خواند و به آنها توهین کرد ولی روحانی هم ناد رست گفت و هم آنها را بخاک سیاه نشاند پس هردو دست کمی از هم ندارند . حالا انگار دیدی روحانی نا توان است و داری فرافکنی می کنی . لطفا تحلیلت را بگذار برای خودت .
انتخابات را مجازی کنید
جناب آقای عبدی ؛ دولت تدبیر و امید چنان بلایی سر مردم آورده که خیلی ها چراغ دست گرفتن و دنبال همان دوران به اصطلاح سیاه احمدی نژاد می گردند.
۶۰ومیلیون ایرانی زیر خط فقر مطلق چشم حضرات روشن
من سالهاست توی این فکرم که مخاطبین بعضی از ائمه جمعه که حرف هایی از این دست با شهامت می زنند چه کسانی و به چه تعداد هستند...رابطه با چین توی قران اومده بسیار عجیب..........................
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر