بازدید 23606
۷

واکنش مشاور روحانی به ادعای یک نماینده مجلس

مشاور رئیس جمهوری با انتقاد از ادعای یکی از اعضای کمیسینو امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره قرارداد همکاری ۲۵ ساله ایران و چین، از هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان خواست تا پیش از طرح شکایت دولت و شورای عالی امنیت ملی، میزان صحت ادعای این نماینده و تبعات آن را مورد رسیدگی قرار دهد.
کد خبر: ۹۹۱۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ 18 July 2020


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری با انتقاد از طرح ادعایی توسط یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:

«اگر یک عضو مجلس ادعایی بدون استناد را در مورد مساله‌ای مربوط به استقلال کشور مطرح و ادعاهای دشمنان را تأییدکند؛ آیا وظیفه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان این است که خود رأسا میزان صحت ادعا و تبعات آن را مورد رسیدگی قرار دهد یا باید منتظر شکایت دولت و دبیرخانه شعام (شورای عالی امنیت ملی) بماند؟»

محمود احمدی بیغش نماینده مردم شازند و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی که از یکی از شبکه های رسانه ملی پخش شد، مدعی شد که در قرارداد همکاری ۲۵ ساله ایران و چین، قرار بوده اختیار تام جزایری در جنوب کشور به چینی ها واگذار شود که حرکت‌های مردم و مجلس جلوی این واگذاری را گرفته است.

به دنبال انتشار اظهارات این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در فضای مجازی و واکنش ها به این مساله بیغش در گفت‌وگویی دیگر با یکی از رسانه‌ها با بیان اینکه «بنده به هیچ عنوان در مصاحبه تلویزیونی خود موضوع واگذاری جزایر ایران به چینی‌ها را مطرح نکرده‌ام»، اظهار کرد: بنده به هیچ عنوان این موضوع را قبول ندارم که یک واگذاری در حال شکل گرفتن بوده و طرح این موضوع بیشتر شبیه به یک «دیوانگی» است؛ اگر در مصاحبه اخیر خود نیز به این اشاره کرده باشم، حتما یک خلط کلامی در بیان من رخ داده است.

ادعای نماینده شازند درباره واگذاری اختیار تام جزایری در جنوب کشور به چین در شرایطی مطرح شد که پیش از این وزیر و سخنگوی وزارت امور خارجه و همچنین رئیس دفتر رئیس جمهوری هرگونه واگذاری اراضی متعلق به ایران در جریان برنامه همکاری ۲۵ ساله با چین را اکیداً رد و اعلام کردند که تفاهم نامه همکاری ۲۵ ساله با چین هنوز نهایی نشده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۷
توهین به شعور یک ملت بسیار عصبانی کننده است ولی عفت کلام مانع از بروز احساساتم به این آغا است. توهین به شرف و دینمان کم بود حالا توهین به شعورمان هم اضافه شد....
بابا به بعضی اراجیف نباید اعتنا کرد.
آغایان با استفاده از همه تریبون های فیلتر شده و فیلتر نشده می تازند....
بعله برجام های بعدیتون هم ما یادمان نمی رود که دنبال چی بودین!!!
ای بیچاره ...
البته که خلط کلامی بود و گرنه کسی نیستی که با وجدان آسوده حقیقت را بگویی و بعد تحت فشار تکذیب نکنی.
در باره حضور نظامی و قراردادهای زیر ساخت و نفت و گاز هم توضیح بدهید ....
البته که خلط کلام در بیان شما رخ نداده است. و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین. به فرمان خداوند سبحان بود که زبان شما برای بیان حقیقت به حرکت آمد و حقیقتی را که می دانستیم با وضوحی غیر قابل انکار و غیر قابل تکذیب و علیرغم میل خود بیان کردید. سبحان الله و الحمد لله و لا اله الا الله و الله اکبر.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر