بازدید 17422
۱

پیش‌نویس طرح تحریم ترکیه تحویل کنگره آمریکا شد

یک نماینده کنگره آمریکا اعلام کرد طرح تحریم ترکیه به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه، با همکاری دو نماینده جمهوری‌خواه و یک نماینده دموکرات تدوین و برای انجام مراحل بعدی تحویل کنگره شده است.
کد خبر: ۹۹۱۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۶ 18 July 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، «آدام کینزینجر» نماینده جمهوری‌خواه ایالات ایلینوی در مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه طی بیانیه‌ای در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد که طرح تحریم ترکیه به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ تحویل کنگره آمریکا شده است.

آدام کینزینجر با اشاره به اینکه «ابیگیل اسپانبرگر» نماینده دموکرات ایالت ویرجینیا و «مایکل مک‌کال» نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس نیز در تدوین طرح تحریم ترکیه با وی همکاری داشته‌اند، اعلام کرد که بر اساس طرح مذکور که در راستای مقابله با صادرات سلاح از سوی روسیه تدوین شده، دولت ترکیه به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه هدف تحریم قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه بیانیه خود با تأکید بر اینکه ائتلاف نظامی ناتو برای آمریکا و متحدانش از اهمیت حیاتی برخوردار است، اظهار داشت: «برای اینکه ناتو قوی باقی بماند، اعضای آن باید اصول، وظایف و تعهدات خود را رعایت کنند. ترکیه همچنان تصمیماتی اتخاذ می‌کند که مناسب یک کشور عضو ناتو نیست.»

آمریکا خرید سامانه دفاعی اس-۴۰۰ از سوی ترکیه که خود جزو اعضای ناتو است را تهدیدی برای این پیمان نظامی تلقی می‌کند و به همین دلیل بار‌ها از آنکارا خواسته بود که از خرید اس-۴۰۰ چشم‌پوشی کند.

اما دولت ترکیه در نهایت خواسته آمریکا را نادیده گرفت و اواسط تیرماه سال گذشته روسیه تحویل سامانه اس-۴۰۰ به ترکیه را رسماً آغاز کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
بدون اینکه قصدجانب داری ازکشورخاصی باشدبایدگفت ترکیه جزونادرترین کشورهای دنیاست که بجای شعارنه شرقی نه غربی عملا نه مخلص غرب است ونه ارادتمندافراطی شرق ونه دشمن ومخالف هیچکدام بمصداق بادوستان مروت بادشمنان مدارا فقط بفکرمنافع خودش است وشایدبهمین دلیل است که درحدیکی ازپیشرفته ترین کشورهای اروپائی قرارگرفته یادم است چهل یاپنجاه سال پیش کجابودند امروزکجایندشایدمصداق آیه شریفه قرآن که خداوندسرنوشت قومی راتغیرنمیدهدمگرآنکه خودشان بخواهندوتغیرکنند که این آیه به معجزه میماند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار