بازدید 12581

در نشست خبری بارزانی و لودریان چه گذشت؟

«نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق به همراه «ژان ایو لودریان» وزیرخارجه فرانسه که به کردستان عراق سفر کرده است، امروز (جمعه)، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در اربیل حاضر شدند.
کد خبر: ۹۹۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷ 17 July 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری «شفق نیوز»، نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق در این کنفرانس گفت: «فرانسه نقش مهمی در بازگردانی روابط بغداد با اربیل پس از همه‌پرسی ایفا کرده است. این کشور همچنین از عراق و کردستان حمایت کرده و همچنان در مبارزه با تروریسم [از عراق و کردستان] حمایت می‌کند».

نیچروان بارزانی با بیان اینکه لودریان «دوست» منطقه کردستان عراق است، از نقش هیأت دیپلماتیک فرانسه در بغداد و منطقه کردستان تقدیر و تشکر کرد.

در مقابل، ژان ایو لودریان گفت: «این سفر هشتم من به کردستان و سفر اول من به خاورمیانه پس از کرونا است».

وی افزود:‌ «در حال حاضر، عراق و منطقه کردستان در شرایط ویژه‌ای قرار دارند از این رو به این نتیجه رسیدیم که برای اطلاع از اوضاع [در عراق] حضور پیدا کنیم. پاریس در راستای مقابله با کرونا به کردستان کمک پزشکی خواهد کرد».

وزیر خارجه فرانسه در ادامه به نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق گفت: «باید با شما در مبارزه با تروریسم و داعش همکاری کنیم. شما در خاک خود جانفشانی‌های بسیاری داشتید. شما نیاز به حمایت دارید زیرا پناهندگان را پذیرفتید. طی روزهای آتی فرانسه کمک‌ها را به حلبجه ارسال خواهد کرد. در حال حاضر، فرانسه در کنار آلمان در دهوک پروژه‌ای برای آب شرب با هزینه‌ای بالغ بر پانزده میلیون یورو را اجرا می‌کند».

لودریان در پایان گفت: «فرانسه به حمایت از منطقه کردستان ادامه خواهد داد».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل