بازدید 57581
شورای آتلانتیک

ایران به کشور دست نشانده چین تبدیل شده است؟!

در دو هفته گذشته، تحلیل ها، تفسیر‌ها و همچنین تردید‌های زیادی پیرامون پیش نویس سند همکاری ۲۵ ساله ایران در رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی مطرح شده است. در این میان، ادعایی که بار‌ها از سوی مخالفان مطرح شد این بوده که این قرارداد ایران را به دست نشانده و مستعمره چین تبدیل خواهد کرد؛ ادعایی که خارج از داده‌های متقن بوده است.
کد خبر: ۹۹۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۰ 16 July 2020

ایران به کشور دست نشانده چین تبدیل شده است!؟

بین الملل تابناک: در دو هفته گذشته، تحلیل ها، تفسیر‌ها و همچنین تردید‌های زیادی پیرامون پیش نویس سند همکاری ۲۵ ساله ایران در رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی مطرح شده است. در این میان، ادعایی که بار‌ها از سوی مخالفان مطرح شد این بوده که این قرارداد ایران را به دست نشانده و مستعمره چین تبدیل خواهد کرد؛ ادعایی که خارج از داده‌های متقن بوده است.

رسانه های غربی که تا چند روز پیش از مستعمره شدن ایران سخن می گفتند، اکنون روایت دیگری از سند همکاری ایران و چین مطرح می کنند.

در این رابطه، وبسایت «شورای آتلانتیک» آمریکا در مطلبیبا تیتر «نه، این گونه نیست که ایران به کشور دست نشانده چین تبدیل شود»، نوشت: جمهوری اسلامی ایران در حال نهایی کردن توافق با چین است؛ توافقی که فروش نفت خام به دومین اقتصاد بزرگ جهان برای بیست و پنج سال آینده را تا حدودی تضمین می کند. این توافق پس از انتشار فایل هجده صفحه ای تحت عنوان «سند مشاركت جامع ۲۵ ساله ایران و چین»، جلب توجه نمود و برخی نیز اعلام کردند حکومت ایران كشور خود را به عنوان یک دولت دست نشانده به چین فروخت.

شرایط این توافق به اندازه کافی محکم شده است تا سرمایه گذاری چین در ایران به میلیاردها دلار در زیرساخت، توسعه اقتصادی و دفاع نظامی برسد. به ویژه چاه های نفتی، پالایشگاه ها و سایر امکانات که به شدت نیاز به نوسازی دارند، ارتقاء می یابند. این در تضاد آشکار با امیدهای مداوم دولت ترامپ برای از بین بردن اقتصاد ایران از طریق کمپین «فشار حداکثری» برای تغییر رفتار ایران است.

این مساله مختص پرونده و مورد ایران نیست. عراق که هر روز صد هزار بشکه نفت خام به چین صادر می کند و توافق بیست ساله با جمهوری خلق چین برای ساخت زیرساخت ها دارد، به همین دلیل متهم شده است. در شرق نیز پاکستان، نپال، کامبوج، میانمار، کره شمالی و موارد دیگر این برچسب را خورده اند.

چین و ایران هنوز در حال مذاکره برای نهایی کردن معامله هستند و جزئیات آن رسمی در هر دو کشور اعلام نشده است. برای پکن، این توافقنامه بخشی از ابتکار «یک کمربند و یک جاده» شی جیپینگ، رهبر حزب کمونیست چین (BRI) است که به دنبال پیوند ده ها کشور در آسیا، اروپا و آفریقا در یک برنامه توسعه جهانی با سرپرستی چین است. طرفداران معتقدند که این پروژه جاه طلبانه باعث بهبود چشمگیر زیرساخت ها و استاندارد زندگی در بسیاری از کشورهای در حال توسعه اغلب در ازای منابع طبیعی مهم صادر شده به چین یا استفاده چینی از زیرساخت های کلیدی، مانند بنادر می شود. در حالی که منتقدین آن را نوعی بدهی دام دیپلماسی یا حتی نئو استعمارگرایی می نامند.

شرایط این توافق به اندازه کافی محکم شده است تا سرمایه گذاری چین در ایران به میلیاردها دلار در زیرساخت، توسعه اقتصادی و دفاع نظامی برسد، به ویژه چاه های نفتی، پالایشگاه ها و سایر امکانات که به شدت نیاز به نوسازی دارند، ارتقا می یابند. این در تضاد آشکار با امیدهای مداوم دولت ترامپ برای از بین بردن اقتصاد ایران از طریق کمپین «فشار حداکثری» برای تغییر رفتار ایران است.

واقعیت این است که چین و ایران به یکدیگر احتیاج دارند؛ هرچند تهران بیش از سایر موارد به پکن نیاز دارد. چین به نفت و مقدار زیادی از آن نیاز دارد - پکن بزرگترین مشتری نفت خام ایران است - همچنان که چین خود را به عنوان رهبر جدید جهانی معرفی می کند. از طرف دیگر، تهران باید با رکود عمیقی که بر اثر تحریم های آمریکا ایجاد شده، مقابله کند و از آن خارج شود.

در مقایسه با توافق‌های طولانی که بین چین و سایر کشور‌ها شکل گرفته است، معامله با تهران اگر نسبتاً استوار بماند و به جلو حرکت کند، واقعاً قابل توجه است. در سال ۲۰۱۳، یک سال پس از آنکه شی رئیس جمهور چین شد، او قرارداد نفتی ۲۷۰ میلیارد دلاری با روسیه امضا کرد. هرچند این دو کشور از نظر ژئوپلیتیکی در حال رقابت هستند، آن معامله نفت هنوز هم برقرار است و روسیه بزرگترین منبع نفتی چین در خارج از سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) است. در مارس امسال، هنگامی که تقاضای اروپا برای نفت خام روسیه کاهش یافت، چین رکورد خرید ۱.۶ میلیون تن در چهار هفته را زد.

توافق نامه پیشنهادی بین تهران و پکن، نشان از تلاش ایران برای احیای امید و ظهور چین به عنوان یک ابرقدرت جهانی و همچنین کاهش اهمیت ایالات متحده در غرب آسیا غنی از نفت است. هر وقت واشنگتن و متحدان اروپایی برای همکاری با ایران عقب نشینی کنند، پکن آماده است تا جای آن‌ها را بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۱۰۴
انتشار یافته: ۸۸
آخه جناب تحلیلگر، مگه کره شمالی دست نشانده چین نیست که متهم بشه. یا اون کشورهایی که نامبردی، عراق و کامبوج و ... واقعا چه زیرساختی دارن و ایا اصلا اهمیتی برای مردمشون قائل میشن. اصلا میشه اسم کشور روشون گذاشت؟
خدایا کشوری که قبلا با ژاپن و بعد با کره جنوبی مقایسه میشد الان با کجا مقابسه میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
دوستانی که مخالف این توافق بسیار با ارزش هستند بزودی خواهند دید که امریکایی که بعد از ۷ سال التماس و همراهی دولت ایران برای ما طاقچه بالا میگذاشت خیلی زود از تمام ادعاهای خودش عدول خواهد کرد و برای عقب نیوفتادن از چین هم که شده به ایران التماس خواهد کرد
کما اینکه از چند وقت قبل برایان هوک‌شروع به التماس برای مذاکره کرده ولی نه با صراحت بلکه باز هم با کلامی توام با ایجاد این احساس که ایران الان بهترین فرصت را برای مذاکره داره و نباید اونو از دست بده
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
نظرات همه دوستان رو خوندیم برام جالب بود که چقدر از روابط بین الملل و قوانین حاکم بر
روابطکشورها اطلاع دارید بی دلیل نیست که در جا می زنیم برید مطالعه کنید در زمان انتخابات ترامپ یکی از دلایلش که می گفت برجام توافق بدی هست چی بود اگه اون مورد رو مطالعه کنید متوجه می شوید که چرا اروپا و آمریکا و دوستانش (که حالا برای ملت ایران دایه مهربان تر از مادر شده اند )از قرارداد ایران و چین جلز و ولز می کنند
ناشناس
| Mauritius |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
کم کم باید بجای خواندن اشعار و مطالب مربوط به فردوسی و سعدی و ابن سینا در کتابهای درسی

مطالب مربوط به کنفسیوس چینی را در کتابهای درسی مشاهده کنیم
جهان داره از تک قطبی به دو قطبی تغییر مسیر می دهد و ما باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم البته دقیق و حساب شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
، البته دقیق و حساب شده رو خوب اومدی !! در آخر همه حرفای مسیولین این جمله هست !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
علیرضا فریب نمایش درگیری و اختلاف بین قدرت ها را نخورید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
بهترین سیاست ،سیاست توازن بین غرب و شرقه نه اینکه کشور رو دو دستی بدیم به یکی.فردا کی میتونه چین رو از کشور بیرون کنه؟؟؟
وقتی همه دولتمردان قویا تکذیب میکنن یعنی بدونید دقیقا برعکس هست
ما مدتهاست بخاطر جنگ لفظی با غرب مستعمره شرق شدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
عزیزم شما در مورد همه چیز قیاس به نفس نفرمایید...
کسانی که هیچ شخصیتی برای خودشون و کشورشون قائل نیستند و هیچ اعتمادبه نفس و توانایی در خودشون نمیبینند و معمولا برای رفع این ضعفاشون خودشون را ذیل دیگران دارای ارزش و شخصیت میدونند در این مورد هم قائل به این هستند که پس اگر ایران با غرب مشکل داره و زیر بار زورگویی امریکا نمیره پس لابد الان هیچ چاره ای غیر از زیر بار شرق رفتن نداره
این نوع ادمها دقیقا همونایی هستند که مثلا تا وقتی توی خیابون سوار ماشین گرون قیمتشون هستند احساس قدرت و توانمندی میکنند ولی وقتی در یک جمع به دور از ماشینشون هستند هیج سواد یا اطلاعات یا حداقل یک شخصیت اخلاقی جذابی برای داشتن اعتماد به نفس ندارند و ناچارا اونجا هم باید از برند ساعتشون یا موبایلشون یا لباس مارکدارشون التماس کمک‌داشته باشند
شما هم‌از همون دسته آدمها هستید که باید ذیل یک نیروی کمکی تعریف بشید چون هیچ باوری به تواناییهای خودتون ندارید البته حق هم دارید
این یک همکاری راهبردی است و باید انجام شود
مشکل اینه که مردم اینقدر دروغ شنیدن که دیگه هیج چیو باور نمی کنن
کشور قشنگمون رو سر لجبازی با دنیا بین روسیه و چین تقسیم کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
من طرفدار چین نیستم و ایران هم مستعمره چین و روسیه نیست اما نکنه شما صلاح می دونی کشور دست آمریکا باشه همش، بعد هم بشیم یه کشور ذلیل تابع شیطان.
ما رفاه همراه باذلت را دوست نداریم و دوست هم نداریم که همدست خونخوارهایی مثل آمریکا باشیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
ان زمان که داشتی با غرب قراداد می بستی و دانش کشور را نابود کجا بودی و افاضه نمی کردی؟
سئوال داره ؟ یعنی نشدیم ؟
قطعا این یک معامله برد و باخت است و چین به عنوان استعمارگر جدید در فکر بلعیدن ایران است همانگونه که کشتی های ترال کف خلیج فارس را جارو کردند چینی ها تمام ثروت ایران را جارو خواهند کرد
نفت دیگر ارزش چندانی در جهان ندارد
اولین دارند نفت در جهان یعنی ونزوئلا از فقیر ترین ها است
چین به هیچ کشوری کوچکترین کمکی نمی کند حتی به کشوری مانند کره شمالی که هم نژاد، هم دین، همسایه و کمونیست است کره شمالی آینده دوستی نزدیک با چین است برای نان هم محتاج چین هستند
این قرارداد باید شفاف برای مردم توضیح داده شود و به همه پرسی گزارده شود ،تصمیم مجلس نظر اکثریت نیست!
چین به راحتی هر بند این قرارداد را که در آینده به نفع خود نباشد زیر پا می گذارد چون ایران قدرتی برابر با چین نیست و هیچ قدرت بزرگی هم از ما حمایت نمی کند مانند پول نفت فروخته شده به کره جنوبی که نمی توانیم بگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
همانطور که ترامپ برجام را پاره کرد چون زورش بیشتر بود
شک داری؟
نه شرقی نه غربی ....
پاسخ ها
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
نه غربی ، نه شرقی . نه آبی ، نه برقی
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
نه شرقی نه غربی
شمالی و جنوبی
حتی از نظر اسلام همچنین قراردادی با کشور کافر شرعا باطله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
اول قرارداد رو بخون بعدا برای ما اسلام شناس شو.
در تاریخ ما فقط استعمار چین را کم داشتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
بذار کلکسیونمون کامل بشه !!!
بسیار سیاست خوب و عالی هست.با این کار آمریکا سیلیه محکمی میخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
نمی دونم چرا آمریکا اینقدر سیلی می خوره اما همش صورت مردم ایران سرخ میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
سیلی خوردن امریکا به چه قیمتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
آمریکا با آمریکا بودنش سیاست برد برد رو داره مثل تحویل جنگنده اف16 به ایران که اونموقع خودش هم اون رو نداشت
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
قبول . میوه و گوشت و لبنیات و خشکبار و خیلی چیزهای دیگه در اثر تورم ونزوئلایی و تحریم از سفره هامون پرواز کرد . حاضریم همین نون خالی رو هم نخوریم اما آمریکا واقعا سیلی بخوره واقعا بمیره واقعا مرگ بر بشه اما چهل ساله ما به تعداد اتمهای کائنات مرگ بر گفتیم ، خودمون به روزگار سیاه فعلی رسیدیم
من موندم اصلا حرف رسانه های اونطرف چه ارزشی دارد؟ چه رسانه های سنتی و چه فیس بوک و این صحبتهتا. اینها راست و دروغ را قاطی میکنند تا غیر مستقیم به افکار بیرون و داخل جهت بدهند. تا سالیان سال همه به اتفاق میگفتند ایران هم در جنگ سلاح شیمیایی کشتار جمعی استفاده کرده و حتی کشتار حلبچه کار ایران بوده نه صدام! چندین سال بعدش یود که با آزاد شدن اسناد دولت آمریکا و اسناد ارتش صدام که بعد از اشغال عراق بدست آمد، ایران تبرئه شد. البته دیگر کسی اهمیتی نمیداد و خبرش را هم جایی ننوشتن.
اینم یه قرداد معمولی هست مثل سایر قراردادها.در بیابون لنگ کفش هم غنیمته
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
بس کن تو را به هر چی قبول داری .
همه دنیا اینو فهمیدن الا کسانی که خودشونو به کوچه علی چپ زده اند
فقط یک سوال.اگر چین این قابلیت ها رو داره که بدون ترس از امریکا اینکار رو انجام بده پس چرا ده ها میلیارد دلار پول ایران که اونجا هست رو نمیتونه بده؟؟
چی بگم والااااااا
یه نفت داشتیم اونم از دست دادیم
شده مثل جومونگ باید گروه دامول رو تشکیل بدیم و به جنگ چین بریم و کشورمون رو نجات بدیم والا
مگر غیر از اینه؟!
براپر تابناک؟!
اگر با این تیتر در حال سوال از مخاطب هستی، پس جرات داشته باش و پاسخ مخاطبان به مطلبت را هم منتشر
کن.
اما اگر صرفا مطلب یکسویه ای برای ادای وظیفه در قبال حکومت منتشر کرده ای، که اساسا مطلبت ارزش خواندن ندارد.
سفیر چین گفته هرکی با من مشکل داره جمع کنه از ایران بره
چینی ها وارد خاک ما شده و کشور و منابع حتی مردم ایران رو مثل مار وخفاش وسوسک و موش، زنده زنده خواهند خورد!
همین الان چین اجازه پهلو گیری و بارگیری به کشتیهای ایرانی نمی دهد
شما با کی دارید قرار داد می نویسید؟
نه بابا به دلتون بد راه ندین. به قول قدیمی ها ایشالا گربه ست.
خیلی وقته مستعمره چین و روسیه ایم. اگر دولتمردان و‌حاکمیت ترسی ندارند، متن قرارداد رو منتشر کنند؟
دقیقا.
این همه آسمون ریسمون بافتن نداره
حرف منتقدین روشنه
متن قرارداد رو منتشر کنید که کلاه سرمون نره
خیلی وقته دست نشانده چین هستید.
ایران با این قرارداد مستعمره چین نشده بلکه ایران از سالها قبل ورد زمان احمدی نژاد مستعمره چین شده ومستعمره هم مانده...تمام اجناس آشغال چنینی جای تولید ایرانی را گرفتندو بسیاری از کارجانجات پرسابقه و با اهمیت ایران نظیر:ارج و.... قربانی نوکریت چینی شدند.با این سند هم رسماً داریم مملکت فروشی میکنیم........
سلام
سوال اینجاس که کشور چین که بعد از تحریم های امریکا واردات نفت و تولید امثال خودرو را در ایران کاهش یا پایان داد و توجیح کرد که به ضرر کشور چین هست که در ایران فعالیت کند . چه منافعی دارد که علاوه بر سود دهی در ایران ضرر تحریم های آمریکا را به جان می خرد. این مبلغ سودرسانی به کشور چین برای دوری از ابر قدرت امریکا جای سوال است وگرنه همه می دانیم جذب سرمایه و همکاری تجاری باعث رونق است.
اگه ما می تونستیم بازار رقابتی بین اروپا و چین و ژاپن و ... در ایران درست کنیم این هنر بود و باعث انفجار اقتصاد ما می شد

ن اینکه بگیم بفرمائید این شما و این هم منابع ما

ابن شبیه چیه ؟
شما ها که بویی از وطن پرستی نبردید میگید دست نشانده غرب باشیم برای شما چه فرقی میکنه حالا دایه وطن پرستی برداشتید نه شماها یه مشت خود فروخته هستید
روسیه را فراموش کردید !!!!!!!
دوست عزیز، کشور دست نشانده اساسا بی معنیه! دست نشانده یعنی کسی که بر کرسی ریاست با "دست" کسی " نشانده" شده نه با لیاقت خودش و معمولا به سیاستمداران تابع قدرتهای خارجی یا داخلی گفته میشه!
مغالطه نکنید قرارداد خرید با تعهد حضور و بخشیدن جزیره، بندر، حفاظت،و..... بسیار فرق دارد. شترسواری دولا دولا نمی شود قرارداد ایران و بوئئنگ لغو شد بدون تعهد ولی می توان قرارداد واگذاری خاک را لغو کرد؟!!! یادمان نمی رود تا انگلیس نخواست هنگ کنگ را به چین نداد
معمولا چین چیزی رو درست نمی کند یک پروژه درست و کامل رو نام ببرید که چین در ایران انجام داده باشد.
کارخانه هاب ذوب آهن در استان های غربی! آزاد راه ...! پارس جنوبی ...!
تابناک جان حرف حق تلخه ولی مستعمره شدیم . فاتحه به ایران
وقتی که امکان رقابت بین کشورهای مختلف برای اجرای یک یا چند طرح بزرگ در کشور وجود نداشته باشد
و کشور ما ، شانس ایجاد ارتباط و بستن قرارداد در شرایط عادی با اکثر کشورهای دنیا را از دست داده باشد
و تنها یکی دو کشور که سابقه خوبی هم در اجرای تعهدات
مشابه با سایر کشورها را نداشته اند فقط مانده باشند
قطعا احتمال مغبون شدن و متضرر شدن و دیدن خسارتهای بزرگ ، برای کشور بسیار بسیار طبیعی و متصور است
ایران به کشور دست نشانده چین تبدیل شده است!؟:
این تیتر همان موضوع اصلی رسانه های معاند مثل بی بی سی و ایران ایترنشنال و صدای امریکا، ... است. شما باید کلمات محسن سازگارا و عباس میلانی را دقت کنید که دقیقا به خواست و سفارش این رسانه ها کشورهای حامیشان بیان میشد. کشور ایران گل سر سبد اعضای کشورهای "برکس (BRICS) است. تمامی راه ها و دستیابی به خاورمیانه و انرژی جهان از ایران میگذرد. پیمانیهای راهبردی نظامی، سیاسی و اقتصادی با چین و روسیه حاصل زحمات چندین ساله شهید سردار سلیمانی است. یکی از دلیل به شهادت رساند این بزرگوار و همرانشان به دلیل به تاخیر انداخت همین پیمانهاست. این برزگوار باید زنده میماند تا در این راهبردها با چین و روسیه به مقام رسمی وزیر خارجه دست مییافت. تاثیر عملکرد ایشان در این مقام (وزارت) بسیار تاثیر گذار میبود، روحشان شاد و یادشان تا ابد برای ایران و ایرانی و خانوادهای گرامیشان زند باد. ایکاش مفسدین بگذارند تا حاصل زحمات و رشادتهای چندین و چند سال این عزیزان به کام مردم ایران شیرین شود تا لذت این پیمانهای راهبردی را عین ببیند و درک کنند. اگر مسفدان که کارشان انتقال پولهای این مردم به کشورهای است که بسیار از این دست آورد متاثر و نگرانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
چرا پای سردار رو وسط میکشی؟ براساس چه سندی داری حرف میزنی؟
خوبه که ظریف خودش گفت این من بودم که رفتم چین و صحبت کردم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
ایران گل سر سبد بریکز هستش؟ایران کی عضو این گروه شد که هیچ کس خبر نداره؟
واقعیت اینه که ایران برای فرار از تحریم ها و همچنین فرار از مذاکره با آمریکا و غرب، دست به دامان چین و شرق شده. در صورتی که تجربه نشان داده که کشورهای کمونیستی بسیار بسیار خطرناکتر از امپریالیستی هستند. خدا به فریادمون برسه
بله

مرگ بر چین
مرگ بر روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
مرگ بر آمریکا و اروپای جنایتکار. چین تحت استعمار بوده زمانی و با ما همدرد و دوسته
خود عکس گویای وضعیت ایران در بین این دو کشور و میزان اهمیت آن می باشد
غربی ها حسابی فعال شدن و دلسوز منافع ایران شدن مثل ایران اینترنشال( بودجه آل سعود،)، بی بی سی(بودجه ام آی 6)، من و تو(بودجه موساد)، وی او ای(بودجه سیا) و ... ، این بنگاه های خبرپراکنی عجیب این روزها دلسوز ما شدن، شرق کلا غیر قابل اعتماد، ولی امریکا که زد زیر برجام قابل اعتماد، فرانسه یه شرکتش توی ایران نموندن ولی قابل اعتماد، کلی پول ایران بلوکه کردن ولی قابل اعتماد!!!! کلا غربی ها اول دروغگو دنیا میان بعدش یادشون میدن راست گفتن چه شکلیه، البته راستگویی یادشون نمیدن، ما هرگز جنگی با چین توی تاریخ تمدن چند هزار سالمون نداشتیم، ولی یه حکومت ایران نبوده که با این غربی ها جنگ نکنه از داریوش کبیر که بی خودی جنگ ماراتون راه انداختن و الان هم به دروغ توی المپیک جا دادن برای تحقیر تمدن ما، تا خشایار شاه ،اسکندر،جنگ سورنا، جنگ خسروپرویز، جنگ های صلیبی و....با ما سر جنگ داشتن تا حالا، حنای اینها دیگه رنگی نداره، افول غرب شروع شده، آینده و مدیریت جهان در اختیار شرق خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
شما که اینقدر تاریخ بلدی، حتماً میدونی که عراق بیشترین تعداد از مردم ایران رو در کل طول تاریخ کشته و زخمی و آواره و بیشترین خسارت زیرساختی رو وارد کرده. روسیه هم بزرگترین خیانت رو با تجزیه ایران و جداکردن بخش‌های بزرگی از اون انجام داده که حتی در غائله آذربایجان تا تبریز هم پیش آمد و از ایران جدا کرد. چین هم به تمام قطعنامه‌های تحریم ایران در شورای امنیت رأی مثبت داده. اما الان همین 3 کشور شدن نورچشمی و عزیز دردونه سیستم فعلی. پس اصلاً به تاریخ استناد نکن، چون خودت بدجوری محکوم میشی.
فرض می کنیم که چین در مورد چاه ها سرمایه گذاری می کند و پس از بیست و پنج سال هم ادعای مالکیت نمی کند و به ما تحویل می دهد .
چه تضمینی وجود دارد که پس از بیست و پنج سال چیزی برای ما باقی بماند ؟
و اگر بد قولی کرد و ادعای مالکیت کرد ، آنقدر زور خواهیم داشت تا داده هایمان را پس بگیریم ؟
این قرار داد شاید در ظاهر خوب باشد ، اما در باطن ، چه از لحاظ قیمت و چه از لحاظ تضمین های لازمه برای ما خطرناک است .
ايران همواره بايد خود را به جناحي در دنيا با قيمت ارزان بفروشد . اين اقدام از حب علي نيست ... روسيه وچين همانند سگ زرد هستند كه برادر شغال هستند . ايران دست به اين معامله بزرگ زده تا پروسه تاراج را كامل كند . تا چند سال ميتوانداين ويران خود ساخته را سر پا نگه دارد .نمونه كوچك قرارداد با چيني ها اجاره صيد در سواحل ايران با روش ترال كه ماهيگيران ايراني را بيچاره كرده است . شيطان زرد صد بار بدتر از امريكا و روسيه است
دنیای آینده در دستا شرق هست و نه غرب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
دنیای آینده رو خودت باید آستین بالا برنی و بسازی نه اینکه انگشت به دهن منتظر بیگانه باشی
ناشناس
| Sweden |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
شما فقط یک کشور نشان بده که مستعمره چین و روسیه شده و مردم و کشور خوشبت شده باشند
یعنی عاشق حال این دوستانی هستم که هر فاجعه‌ای رو پیشرفت می‌بینن. خودتون فقط 1 ساعت تاریخ معاصر رو مطالعه کنید. چرا کشوری که در همه شاخص‌های نفت و گاز و معادن و دسترسی به آب‌های آزاد و پتانسیل توریسم و نیروی کار جوان جزء 10 کشور اول دنیاست و تا 42 سال پیش رؤیای دست‌نیافتنی برای همین چین و حتی کره‌جنوبی و امارات و ترکیه بود، به حال و روز فعلی افتاده؟ الان مشکل اصلی این نیست که شریک تجاری کیه. مشکل اصلی اینه که سالها پیش ایدئولوژی غلطی به عنوان نقشه راه قرار گرفت که با اینکه برای عموم مردم نفعی نداشته و نداره، برای طبقه‌ای خاص کمتر از 1 میلیون نفر بدجور نون و آب داشته و داره،.....
بریدازکشورهایی که با چین مرواده داشتند تحقیق کنید.ونزولا، کره شمالی برخی کشورهای آفریقایی.به بهانه عدم توان پرداخت بدهیها منابع آنها را به بدترین شکل غارت می کنند.چینی ها عاشق چشم و ابرویی کسی نیستند فقط برای منافع سرشار کشورهای بدبخت شده میان.
فقط ببینید همین روسیه چه بلایی به سر ما آورد که البته بواسطه جنگی بی منطق بود :
عهدنامه ترکمانچای و گلستان: طی این دو عهدنامه، هفده شهر قفقاز (هفده ولایت قفقازی ایران) می‌گویند. در مجموع این دو عهدنامه حدود ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع از سرزمین ایران جدا گشت و به روسیه ملحق شد. سرزمین‌های جدا شده از ایران در این قرارداد، امروز بخشی از ارمنستان، جمهوری آذربایجان و ترکیه هستند و ایران بر دریای مازندران، خدشه‌دار گردید.
حالا ما بدون جنگ داریم داریم خودمان را به چین تسلیم میکنیم به صرف اینکه از ما حمایت کنند.
جالبه که جمهوری سالامی داره با مسلمان کش ترین کشور دنیا قرارداد دوستی میبنده
ایران بابت بقا و تامین اقلام وارداتی نیاز به دلار دارد ،برای دسترسی به دلار باید شرکت سرمایه گذاری فرا سرزمینی در بورس راه اندازی و منابع حاصل با همکاری کلیه تولید کنندگان داخلی و صادرکنندگان در کشورهای هدف پس از ایجاد فروشگاههای عظیم( بنام باز ملی ایران ) شروع به عرضه کالاهای داخلی بصورت مستقیم ( جزئی و کلی ) نمایند. میتوان اینکار را در چندین شهر از کشورهای عراق و سوریه و افغانستان ، ارمنستان ،آذربایجان ، قطر ، ترکیه، ترکمنستان و پاکستان شروع و به نقاط مختلف دنیا گسترش داد حتی کشورهای افریقاییو آمریکای جنوبی
کمونیست داره به آرزوی صد و چند ساله اش برای سلطه به دنیا میرسه. این وسط بازنده اصلی آمریکا ست
درک نظامی گنجوی در ۷۰۰ سال پیش به مراتب از درک خیلی ها از الان بیشتر بوده است

ز روسی کس نجوید مردمی ـــــــــــــــــــ که جز صورتش نیستش ز آدمی
اگر بر خری بار گوهر بود ـــــــــــــــــــ به گوهر چه بینی همان خر بود

زچینی به جز چین ابرو مخواه ـــــــــــــــــــ ندارند پیمان مردم نگاه
سخن راست گفتند پیشینیان ـــــــــــــــــــ که عهد و وفا نیست در چنییان
همه تنگ چشمی پسندیده‌اند ـــــــــــــــــــ فراخی به چشم کسان دیده‌اند
اگر ترک چینی وفا داشتی ـــــــــــــــــــ جهان زیر چین قبا داشتی
من مونده بودم چطور مردم ایران در ان زمان اجازه بستن قراردادهایی چو ترکمانچای را میدادند حالا فهمیدم حتما" مردم مخالف بوده اند لیکن قدرتی نداشتند و آنهاییکه اون قراردادهای ننگین را میبستند قدرتمداران بوده اند و از دست عموم مردم هم کاری ساخته نبوده است
چین از طرف آمریکا مامور شده بود که تولید و صنعت ایران را نابود کند که بسیاری از تولیدی ها و صنایع ایران ظرف 15 سال گذشته به دست توانای برادران چینی نابود شدند و مطمئن باشید چین با این قرارداد ، باقیمانده تولیدی ها و صنایع ایران را نابود کرده و ریشه تولید و صنعت در ایران را بطور کامل می خشکاند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
دقیقا، آمریکا با زیرکی ایران را به سمت چین هدایت کرد
ایسنا تورم در عربستان نیم درصد
عراق که هر روز صد هزار بشکه نفت خام به چین صادر می کند و توافق بیست ساله با جمهوری خلق چین برای ساخت زیرساخت ها دارد،!!!!???
عراق نه نه صنعت مادر دارد نه علم و نه تکنولوژی -از نظر سیاسی به هم ریخته و ....

ایران بیش از 300 هزار مهندس دارد . دارای صنعت فولاد -نیرو -معدن -پتروشیمی -اتم-موشک -نانو -نرافزار و ...
(اگر توافقی با چین یا با امریکا یا هر کشوری دیگر انجام شود تمام نیروی انسانی باید و باید ایرانی باشد .)

ایران و عراق!!!!!!!!
اینکه ما ونزویلا نمیشیم یکی از عللش تولید حداقلی صنعتی و کشاورزی در کشور است که موجب شده حتی در صورت صفر شدن فروش نفت و ارز آوری نفتی بتونیم اقتصاد رو لنگان لنگان پیش ببریم. علت دومش عدم بدهکاری سنگین به دول خارجی هست که در سال های گذشته مقدار زیادی از بدهی ها پرداخت شده.
حالا ماموریت افعی چین اینه که تولید رو از طریق دست گرفتن بازار در کشور نابود کنه و ما رو زیر بدهی سنگین چند صد میلیاردی ببره طوری که نتونیم کمر راست کنیم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل