بازدید 19477

روسیه و چین قطعنامه نقض حاکمیت سوریه را وتو کردند

روسیه و چین شامگاه جمعه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره ورود کمک‌های بشردوستانه به سوریه بدون اجازه دولت مرکزی این کشور را وتو کردند.
کد خبر: ۹۸۹۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴ 10 July 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، روسیه و چین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه از طریق دو گذرگاه مرزی به مدت شش ماه را رد کردند.

دو روز پیش نیز روسیه و چین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را که طی آن به دنبال تمدید ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه بدون هماهنگی با دولت مرکزی بود را وتو کردند.

این برای سومین بار است که روسیه و چین قطعنامه نقض کننده حق حاکمیت سوریه را وتو می‌کنند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه هفته پیش نیز در تماس تلفنی با «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان خواستار آن شد که ارائه کمک‌های بشردوستانه به همه سوری‌ها در همه خاک این کشور بدون سیاسی کاری یا تبعیض و طرح پیش شرط‌ها باشد.

دولت سوریه که از سال ۲۰۱۱ درگیر جنگ و مقابله با تروریسم است همزمان نیز تحت تحریم‌های آمریکا و کشور‌های اروپایی قرار دارد.

این در حالی است که شیوع ویروس کرونا در این کشور جنگ زده، اوضاع را بیش از پیش وخیم‌تر کرده و «حسام‌الدین آلا» نماینده سوریه در دفتر سازمان ملل در ژنو هشدار داده که تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه دمشق، مانعی در برابر تلاش‌ها برای مبارزه با کرونا در این کشور است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی