بازدید 105990

اقدام غافلگیرکننده ترامپ علیه ایران

اوضاع نابسامان امریکا در وضعیت فعلی که علاوه بر بحران کرونا ، با شورش های داخلی و بحران اقتصادی نیز تشدید شده، گزینه‌های فراروی ترامپ را برای انتخابات آتی بشدت محدود نموده است.
کد خبر: ۹۸۹۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ 08 July 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، فرانکو ونتورینی طی مقاله ای در روزنامه کوریره دلاسرا با عنوان اقدام غافلگیرکننده "ترامپ" در ماه اکتبر، ایران خواهد بود، درگیری محدود نظامی وی با ایران و ایفای نقش فرماندهی نظامی‌شاید بهترین گزینه وی در این میان باشد.

تمامی دولت های اروپایی بر این باورند که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر قابل پیش بینی نیست : برای پیروزی در این انتخابات باید دید اقدام غافلگیرکننده "ترامپ" در ماه اکتبر به منظور سوق دادن شرایط انتخاباتی به نفع خود چه خواهد بود. در این ارتباط فرضیه‌های متعددی از جمله توافق هسته ای با کره شمالی که عملاً غیرمحتمل به نظر می رسد، سقوط "مادورو" در ونزوئلا، خروج نیروهای نظامی از افغانستان (که بخش قابل توجه آن علیرغم حملات طالبان، انجام شده) و اوکراین (که "جولیانی" وکیل مدافعش ماجرای پسر "جو بایدن" در این کشور را دنبال می‌کند)، وجود داشته، ولی غالب ترین نظریه مطرح در میان تحلیلگران، فرضیه درگیری مختصر نظامی‌بین آمریکا و ایران است.

چراکه هیچ یک از این سناریوها، علیرغم بار و اعتبارشان، نمی‌توانند با شرایط خاص مربوط به ایران مقایسه شوند. بدین ترتیب که : بر اساس توافق هسته ای ایران منعقده در سال ۲۰۱۵، تحریم تسلیحات سبک و متعارف این کشور در اکتبر ۲۰۲۰ به پایان خواهد رسید، در سازمان ملل متحد در این خصوص رأی گیری بعمل خواهد آمد و حداقل روسیه تمدید تحریم ها را وتو خواهد کرد. با این حال هر کشوری بطور جداگانه مجاز است تصمیم خود در این ارتباط را اعمال کند و اینجاست که آمریکایی‌ها قطعاً تحریم های مذکور را تمدید خواهند کرد. ایران نیز به دلایل داخلی ناچار به واکنش شده و احتمالاً چند عملیات نظامی در خلیج (فارس) انجام خواهد داد. در این صورت کاخ سفید نیز می‌تواند با درگیری‌هایی محدود و بدون تلفات برای آمریکایی‌ها (برای مثال از طریق پهپادها و موشک های کروز) در مقام پاسخگویی برآید.

جنگی کوچک و مختصری که قادر خواهد بود "دونالد ترامپ" به یک «سرفرمانده» ممتاز در آمریکا، جدای از وضعیت جاریِ سلامتی عمومی (ناشی از کرونا) و حتی نرخ بیکاری در این کشور، تبدیل نموده و موجب افزایش محبوبیتش شود. و این فرضیه بسیار ملموسی است که در میان تحلیلگران ژئوپلیتیکی مطرح است. بعبارت دیگر، چنانچه "ترامپ" در انتخابات با نقش فرمانده نظامی ظاهر شود، ممکن است بتواند برای بار دوم نیز به پیروزی برسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۳۵
با بزن در رو که نمیشه آمریکاییها به ترامپ رای بدن، فقط جنگ تمام عیار می تونه آمریکاییها رو ترغیب به رای دادن به ترامپ کنه که خوب این دفعه می تونه هزینه زیادی برای آمریکا داشته باشه.
این تحلیل کدام کارشناسه؟ آقا هر توهمی رو انتشار ندید.برا خبر گزاری شما واقعا متاسفم،
یکمی مطالعه و تحقیق خودتون رو بیشتر کنید .
کاش محدود نباشد و مرگ یکبار شیون یکبار باشد
این غیر محتمل ترین قصه است.چون در اینصورت ایران هم این بازی را ادامه خواهد داد و هرچه تبلیغات روی این موضوع که امریکا داره وارد یه جنگ دیگه میشه از محبوبیت ترامپ کم میکنه.
به نقل از خبر آنلاین،فرانکو ونتورینی در روزنامه کوریره دلاسرا...یک منبع از منبع دیگر قوی تر.ما در درگیری محدود حالیمون نیست،یا همه یا هیچ
به قول مقام معظم رهبری در صورت حماقت آمریکا رهایش نخواهیم کرد
تو ايران هم خيلي از دوستان به ترامپ عشق مي ورزن و با سياستهاش همراهن پس در اين مورد(راه اندازي جنگ) هم كمكش مي كنن تا به حدفش برسه.
فاجعۀ کرونا و ریزش حداکثری رای رنگین پوستها ، فاجعه بارتر از اونی است که ترامپ رو با چند تا موشک کروز نجات بدهد . راه نجات ترامپ فقط در درون آمریکا است . احتمالا این سیگنال ها از طرف کسانی داده می شود که می خواهند کار ترامپ جاهل و خود بزرگ بین را تمام کنند ( حتی شاید از طرف خود ایران . کی می دونه ؟ )
عجب تحلیل آب دو خیاری
به ترامپ بگید ما با جون و دل استقبال میکنیم تا پوزتونو توی منطقه به خاک بمالیم.
پس میشه با مخالفان او مذاکره کرد تا با زمین زدن او این جنگ تبدیل به اخرین فرماندهی او بشود. قطعا مخالفین امریکایی ترامپ در این جریان بهترین همپیمان ما خواهند بود
خاک تو سرمون.فقط جنگمون کم بود
اقاي دونالد ترامپ رييس جمهور يك دوره اي خواهد بود . مسكو با اوردن او در دور اول رئاسته اقاي ترامپ به اهداف خود ( وضعيت كنوني امريكا) رسيد و مسكو توانست بعنوان كشور قدرتمند و قابل اعتماد عرض اندام كند. جامعه امريكا انتخاب دو باره ايشان را به منزله حاكميت ديكتاتوري ميداند. جمهوري خواهان هم مايل به ادامه حضور ايشان در كاخ سفيد براي يك دور ديگر نمي باشند.
جنگ مختصر بنفع هر دو طرف خواهد بود. فقط به ضرر مردم عادی است.
چه تحلیل پیش پا افتاده ای
مگه تا الان با تحریم ما واکنش نظامی داشتیم ؟
غلط میکنه ...بیاد به نابودی خودش ختم میشه12
اگه میشد ترامپ به درک واصل میشد توسط یک سیاه پوست مست تمام دنیا ازش راحت میشد وقتی جنگی شروع بشه کسی نمیتونه کنترلش کنه که کم باشه
گنده تر از ترامپ نتونستن خاک این سرزمین رو حتی نگاه کنن چه برسه ترامپ بیاد این غلط کاری رو بکنه شما هم بجای اینکه دل مردم رو خالی کنی یه چیز مثبت بگو زت زیاد
بنظر من بازگشت ترامپ به برجام!
ترامپ بیزینس منه و خودش رو وارد جنگ با ایران نمی کنه!
گزينه درگيري نظامي در حال حاضر هيچ كمكي به ترامپ نخواهد كرد، مردم آمريكا بر عكس دوره هاي قبل از جنگهاي بي پايان خارج كشور خسته اند و يكي از دلايل راي دادن آنها به ترامپ در دوره قبل، قول او مبني بر پايان دادن به اين جنگها بود.
خروج نيروهاي اين كشور از افغانستان يا عراق اثرات بيشتري بر محبوبيت ترامپ دارد گرچه دولتمردان اين كشور با آن مخالفند.
اونوقت اگه نیروهای آفندی و پدافندی ایران طوری جواب داد که ترامپ بیشترضایع شدچی؟اگه ناوهواپیما برش توآبهای همیشه فارس غرق شد؛کی میاد ازعمق هزارمتری ناودربیاره ها؟اگه پهبادهاش تاایران نرسیده دودسیاه ازدم هواپیماخارج شه وباکله شیرجه بزنه توخلیج فارس؛دیگه لاشه اش رو رادارها هم نتونن پیداکنن چی؟ هوی ترامپ بشین بینیم با ؛عجب جکی خخخخخخخخ
تحلیل آبکی
درگیری کوتاه و مختصر نداریم
شروع هر جنگی پایان نامعلوم دارد...
من که فکر نمیکنم ترامپ انقدر خر باشه دست به چنین حماقتی بزنه
دم خروس جنگ افروزان داخلی وخارجی....ونویسنده این مقاله نیز از آن قماش است ....
سلام. بعیده همچین کاری کنه!!!
آخه اگه همچین کاری کنه مردم ایران و فرماندهان و... جواب می خوان از ایران و ایران هم همونطور که گفتین به ناچار اما نه کم بلکه نصف موشک هایش رو خالی میکنه و... و جنگ به طور علنی شروع میشه و وضع آمریکا تو خاورمیانه از نظر محبوبیت بین مردمش کمتر میشه چون مردمش اونقدر ها هم نمی توان دیگه تو جنگ سربازاشون آسیب ببینن
اخه اقای هوشمند و نویسنده محترم ایران هم اینقدر خر نیست که اقدام مقابله به مثل کنه که اون ترامپک رای بیاره!!!
باید اعلام‌جنگ‌بکنید اینها تا ضربه نخورند درست نمیشن باید اعلام جنگ بر علیه امریکا بکتید بخدا همه مردم از این زورگویی امریکا بدشان میاد مردم خودتون را بهشون برسید و بر علیه امریکا اعلام جنگ بکنید
با عرض سلام ... مردم امریکا بعد از کورونا دگرگون شدن وهیج وقت اماده جنگ نیستند . وهرکز از ترامب بعنوان قهرمان یا سر اشپز حسب نمی کنند .
مال این حرفا نیست...از ترور قاسم سلیمانی مشخص شد که آدم رویارویی نظامی نیست...
به نظرم ترامپ در مناظره ها میتونه بایدن رو شکست بده، چیزی که مشخصه بایدن توان مناظره نداره...
زرشک-درگیری بدون تلفات چه توهماتی.ازتاثیرات کوکائین.
کلاه خودمون و باد برده به کی توجه کنیم ترامپ یا خودمون؟!
اصلا منطقی بنظر نمی رسه
جناب ترامپ به زودی منتظر حمله قافلگیر کننده
ایران ، روسیه ، چین، کره شمالی ، و چند کشور حمایت کننده ازجمله ونزوئلا و کوبا و چندین کشور دیگر باش که از آمریکا نه نامی خواهد ماند و نه نشانی وقتی ارتش چند ده میلیونی چین روی خرابه های نیویورک و لوسانجلس رژه میرود را هیچوقت فراموش نکن
اتفاقا برعکس . علت رای آوری ترامپ در بار اول تاکید بر دوری از جنگ و برگرداندن سربازان به خانه بود .
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی