بازدید 19699
۴

بیانیه امارات علیه ایران و ترکیه

وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای، آنچه آن را «دخالت نظامی ایران و ترکیه در عراق» نامید، محکوم کرد.
کد خبر: ۹۸۵۴۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ 19 June 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت امور خارجه امارات ۱۷ ژوئن - ۲۸ خرداد در بیانیه‌ای آنچه آن را «دخالت نظامی ایران و ترکیه در عراق و گلوله‌باران مناطق شمالی عراق» نامید محکوم کرد.

مقصود ابوظبی از دخالت نظامی در امور عراق، مقابله با عناصر تروریستی در مرز عراق است.

خبرگزاری رسمی امارات (وام)، شب گذشته گزارش کرد، وزارت خارجه این کشور در این بیانیه گفته، این محکومیت برآمده از «موضع ثابت و استوار این کشور در رد دخالت‌ در امور کشورهای عربی است».

به ادعای ابوظبی، آنچه «دخالت نظامی ایران و ترکیه» در شمال عراق نامیده شده، «نقض حاکمیت یک کشور عربی برادر و نقض اصول قانون بین‌الملل است».

ابوظبی در این بیانیه همچنین مدعی شده که‌ «پافشاری این کشور بر لزوم احترام به حاکمیت کشور برادر عراق و رعایت اصل همجواری، در راستای خواسته‌های ملت عراق و تحقق شکوفایی، امنیت و صلح برای آنهاست».

این موضع امارات در زمانی بیان شده که این کشور، متهم به دخالت در کشورهای دیگر مثل لیبی است. طبق برخی گزارش‌ها، امارات آتش خشم مردم لیبی را برافروخته است تا جایی که مفتی لیبی بتازگی در اعتراض به مداخله‌های ابوظبی، در فتوایی خرید کالا از امارات را تحریم و تأکید کرد که خرید کالا از این کشور به مثابه شلیک گلوله به مردم لیبی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
قابل توجه عزیران وا داده داخلی که به امارات و دوبی بیش از حد انتظار عرق ملی دارند و هنرمندانی که ارزوی دارند حکام امارات نصیب ایران شوند
به یاری خدا بعد از فروپاشی هسته اصلی زورگویی در آمریکا نوچه ها و نوکرهای آمریکا هم خفه میشن.
امارات غلط کرده بیانیه داده.
چرا ایران یقه عراق رو نمیگیره که از مرزاش تروریست وارد نشن؟؟؟؟
تا کی باید چوب تعارف و عدم صراحت رو بخوریم.
بد نیست سیاست مداران ما از اردوغان و وزراش یاد بگیرن که با کوچکتری تهدید علیه امنیت ملی یقه نزدیکترین دوستانشونو هم میگیرن و حسابی از خجالتشون در میان.
بابا حرف که میتونید برزنید در حد حرف یقه مقامات عراقی و پاکستانی و افغانی ها رو بگیرید
امارات انگار یادش رفته با حمایت از داعش داشت عراق را به ویرانه تبدیل میکرد و ایران همین کشور برادر را نجات داد واقعا عربها نمک نشناس هستند دولتمردان ما باید این نکته را بفهمند که هیچ عربی دوست کشور ما نیست حتی از نوع شیعه آن شعارهای شیعه های عراق بر علیه کشور ما که یادتونه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست