بازدید 26274
چند روز مانده به اجرای طرح دولت برای افزایش عرضه مسکن

آیا «سلطان کد» در بستر مالیات ستانی از خانه‌های خالی متولد می‌شود؟

با توجه به شرایط فعلی بازار مسکن، باید در برخی موارد این قانون بازنگری شود. به نظر می‌رسد، اولا رقم ۲۰ درصد برای اخذ مالیات چندان اثرگذار نباشد و ثانیا خانه با متراژ کمتر از ۱۵۰ متر را هم شامل شود، زیرا روند معاملات در بازار نشان از تقاضا برای خرید یا اجاره خانه‌های کوچک داشته و اخذ مالیات از خانه‌های خالی با هر متراژی ضرورت دارد.
کد خبر: ۹۸۵۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱ 17 June 2020

سلطان کد مالیات خانه خالی تابناک اقتصادی

تابناک اقتصادیکشور در دو سال گذشته و بعد از تحریم های آمریکا و شیوع ویروس کرونا در شرایط خاصی قرار گرفته است. درآمدهای نفتی دولت به شدت کاهش یافته و در نتیجه چشم و امید دولت برای تامین هزینه های جاری و عمرانی خود به درآمدهای مالیاتی است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ به همین علت دولت و مجلس سعی کردند با جلوگیری از فرارهای مالیاتی، لغو برخی معافیت های مالیاتی، تعریف پایه های مالیاتی جدید و اجرای قوانین مالیاتی که از گذشته باقی مانده بود، سر و سامانی به درآمدهای دولت در بودجه در غیاب درآمدهای نفتی بدهند.

یکی از مواردی که در سال گذشته در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ برای اجرا به تصویب رسید، مالیات ستانی از خانه‌های خالی بود. در همین رابطه علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری در مجلس و نائب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ طی مصاحبه‌ای در دی ماه سال گذشته گفت: اعضای کمیسیون تلفیق با مصوبه خود خانه‌های خالی را مشمول اخذ مالیات کردند.

پیش از این نیز در ۲۱ دی ماه ۱۳۹۰ رئیس وقت سازمان امور مالیاتی کشور، از آمادگی سازمان مالیاتی برای اخذ مالیات از واحد‌های خالی از سکنه خبر داده بود: در صورت تصویب لایحه اخذ مربوطه، واحد‌های خالی از سکنه موظف به پرداخت مالیات می‌شوند. ۸۰۰ هزار خانه خالی از سکنه در شهر تهران وجود دارد که تاکنون اقدام موثری برای ورود این خانه‌ها به بازار اجاره و فروش انجام نشده است.

قانون مالیات ستانی از خانه‌های خالی از سکنه در تیرماه سال ۱۳۹۴ به تصویب رسیده بود و پیش نیاز اجرای آن راه اندازی یک سامانه بود.

راه اندازی یا رونمایی از سامانه املاک و اسکان؟

تبصره ۷ ماده ۱۶۹ مکرر اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم مصوب تیر ماه ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی، وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرده بود تا ظرف مدت شش ماه "سامانه ملی املاک و اسکان" را با همکاری دستگاه های ذی ربط برای شناسایی خانه های خالی طراحی و راه اندازی کند.

بعد از گذشت سال ها از تصویب قانون مالیات ستانی از خانه های خالی از سکنه و عدم راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان، سال گذشته تصمیمی جدی برای راه اندازی این سامانه جهت تسهیل وصول مالیات از خانه های خالی از سکنه گرفته شد.

بعد از کش و قوس های فراوان و وعده های داده شده برای راه اندازی این سامانه، در ۲۹ بهمن ماه سال گذشته بود که محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: مسیری که در دوره قبلی برای راه‌اندازی سامانه طی شد، درست نبود و به سرانجام نرسید. بر اساس تکلیف قانونی ما این مسیر را اصلاح کردیم و از امروز این سامانه برای شناسایی خانه‌های خالی راه‌اندازی شد. وی افزود: هدف این است که با راه‌اندازی این سامانه، سوداگردی در بخش مسکن مهار شود تا سرمایه در گردش برای تولید و عرضه مسکن صدمه نبیند. وزیر راه و شهرسازی از تمام دستگاه‌های اطلاعاتی خواست اطلاعات لازم را به این سامانه بدهند تا سازمان امور مالیاتی کشور بتواند تکلیف قانونی خود را بموقع و به آسانی انجام دهد.

وزیر راه: سامانه ملی املاک و اسکان در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفت!

در حالی وزیر راه و شهرسازی در ۲۹ بهمن ماه سال گذشته خبر از راه اندازی سامانه املاک و اسکان داد که محمود محمودزاده معاون وی طی مصاحبه‌ای در ۲۵ فروردین ماه سال جاری اظهار کرد: امیدواریم تا پایان خرداد امسال، اطلاعات سامانه ملی املاک و اسکان تکمیل و برای استفاده تحویل سازمان امور مالیاتی می‌شود.

در چهارم اردیبهشت ماه سال جاری نیز امیدعلی پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور طی مصاحبه‌ای گفت: سامانه ملی املاک و اسکان هنوز در اختیار این سازمان قرار نگرفته است.

هر چند رئیس سازمان امور مالیاتی در چهارم اردیبهشت ماه اعلام کرد که هنوز این سامانه در اختیار این سازمان قرار نگرفته است و محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی وعده تحویل آن تا پایان خردادماه سال جاری را داد، در هشتم اردیبهشت ماه سال جاری، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مصاحبه‌ای با شبکه ایران کالا گفت: در بحث تقاضا نیز ما به تکلیف قانونی خود در خصوص طراحی سامانه جامع املاک و اسکان جامه عمل پوشاندیم و با یک متدولوژی متفاوت، این سامانه را طراحی و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دادیم. این سازمان می‌تواند با توجه به بانک داده‌ای که در اختیارش قرار داده ایم و با تحرک خود، خانه‌های خالی را شناسایی کند و قبض مالیات را برای واحد‌های خالی بفرستد. این اقدام باعث می‌شود که مالکان این واحد‌ها یا نسبت به فروش این واحد‌ها اقدام کنند و یا واحد‌ها را از طریق اجاره واگذار کنند.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی یک بار دیگر و در ۲۱ خرداد ماه سال جاری در گفتگو با بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما به بحث دریافت مالیات از خانه‌های خالی اشاره کرد و گفت: راه اندازی سامانه املاک طبق قانون از سوی وزارت راه وشهرسازی انجام شده و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته و این سازمان باید نسبت به اخذ مالیات اقدام کند.

موظف شدن سازمان امور مالیاتی به ارائه اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد سامانه

همچنین پس از گذشت شصت ماه از مهلت شش ماهه مجلس به دولت به منظور راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان، چهارشنبه ۲۱ خرداد ماه سال جاری، هیأت وزیران در راستای ایجاد سامانه ملی املاک و اسکان کشور، سازمان امور مالیاتی کشور را موظف کرد، اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد سامانه مذکور را با رعایت طبقه‌بندی مربوط از اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مؤدیان مالیاتی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد.

رد ادعای وزیر راه و شهرسازی توسط مسئولین سازمان امور مالیاتی

در حالی که دو بار توسط وزیر راه و شهرسازی اعلام شد که این سامانه در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است، این موضوع توسط مسئولان سازمان امور مالیاتی رد شد. هادی خانی معاون سازمان امور مالیاتی در 25 خرداد ماه سال جاری در گفتگو با رادیو اقتصاد گفت: متاسفانه این سامانه همچنان در دسترس نظام مالیاتی نیست و هرچه سریعتر این سامانه باید در اختیار نظام مالیاتی قرار گیرند تا متناسب با اطلاعات هویتی ملک و مالک مطالبه مالیات و برگه تشخیص از سوی سازمان صادر شود. خانی ادامه داد: آمادگی وصول مالیات از خانه‌های خالی از سمت سازمان مالیاتی بصورت کامل وجود دارد و مبالغ مالیات خانه‌های خالی هم به صراحت در قانون بیان شده است. از این روی، پیچیدگی خاصی از سمت نظام مالیاتی برای مطالبه مالیات و صدور برگه تشخیص وجود ندارد. اما سامانه ملی املاک و اسکان کشور هنوز به سازمان امور مالیاتی تحویل نشده است.

خانی افزود: هنوز برای نظام مالیاتی محرز نیست کدام خانه خالی محسوب می‌شود طبق قانون وزارت راه و شهرسازی باید برای سازمان امور مالیاتی خانه خالی را تعریف کند.

تابستان سال جاری، زمانی برای آغاز مالیات ستانی از خانه های خالی

هر چند هنوز تکلیف این موضوع که بالاخره این سامانه به سازمان امور مالیاتی تحویل داده شده یا خیر، مشخص نشده است، برخی از شروع مالیات ستانی از خانه های خالی از تابستان سال جاری خبر می دهند. 

وزیر راه و شهرسازی در مورخه 21 خرداد ماه سال جاری گفت: این سامانه در بهمن ماه توسط وزارت راه وشهرسازی رونمایی شده و تمامی دستگاه ها اطلاعات خود را وارد این سامانه کرده اند و سازمان امور مالیاتی باید از تابستان امسال اقدام به شناسایی واحدهای خالی و صدور برگه مالیات کند.

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک نیز طی مصاحبه ای در مورخه 26 خرداد ماه سال جاری با اشاره به جلسه اخیر با معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان تا چند روز آینده خبر داد.

جزئیات دریافت مالیات از خانه‌های خالی

چند روز گذشته محمود علیزاده معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی در گفت‌وگویی اعلام کرد: به موجب قانون مالیات‌های مستقیم، مالیات خانه‌های خالی معادل ۲۰ درصد مالیات بر اجاره است و به خانه‌های با متراژ ۱۵۰ متر به بالا تعلق می‌گیرد. این قانون از سال ۹۵ باید اجرا می‌شد بنابراین هر واحد مسکونی که از سال ۹۵ خالی از سکنه بوده، در سال اول مشمول مالیات نیست و از سال دوم به بعد به آن مالیات تعلق می‌گیرد و تا زمانی که خالی بماند مالیات از این واحد مسکونی اخذ خواهد شد.

سلطان کد در آستانه مالیات ستانی

رونمایی از سلطان کد در آستانه مالیات ستانی از خانه های خالی

گویا قرار است به زودی مالیات ستانی از خانه های خالی آغاز شود و در این مدت عده ای سودجو دست به کار شده اند تا صاحبان خانه های خالی را از دام سامانه ملی املاک و اسکان برهانند و به نوعی موجب فرار مالیاتی آن ها شوند.

در همین رابطه علی شریعتی عضو‌ هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران طی توئیتی با هشتک "سلطان کد" نوشت:"فردی تماس گرفت، اعلان نمود ملک‌ خالی اگر دارید قرارداد اجاره با کد رهگیری و کدملی معتبر مستاجر، تخصص ایشان است! فی توافقی!"

به نظر می‌رسد، در شرایطی که دولت به شدت به درآمد‌های مالیاتی جهت پوشش هزینه‌های خود نیازمند است، نهاد‌های مربوطه باید حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از فرار‌های مالیاتی به کار ببندند. فرار‌های مالیاتی که امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی کشور به تازگی طی مصاحبه‌ای میزان آن را ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرده است.

آنچه مسلم است، اینکه دریافت مالیات از خانه‌های خالی پس از گذشت چندین سال بحث و چالش بین دستگاه‌های مربوطه، حالا برای عملیاتی شدن، نیازمند نظارت دقیق و شفاف از سوی نهاد‌های مرتبط با بازار مسکن است تا جلوی هرگونه حرکت نمایشی از سوی صاحبان املاک گرفته و با هرگونه رانت جدید برخورد جدی شود. همچنین با توجه به شرایط فعلی بازار مسکن و کاهش عرضه در مقابل تقاضا، بایستی در برخی موارد این قانون بازنگری شود، زیرا به نظر می‌رسد اولا رقم ۲۰ درصد برای اخذ مالیات چندان اثرگذار نباشد و ثانیا خانه با متراژ کمتر از ۱۵۰ متر را هم شامل شود، زیرا روند معاملات در بازار نشان از تقاضا برای خرید یا اجاره خانه‌های کوچک است و اخذ مالیات از خانه‌های خالی با هر متراژی ضرورت دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۹
اقتصاد در حال فروپاشی است. جیب مردم خالی است از همان هم میخواهند مالیلت بگیرند. خسته شدیم از دست شماها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
اووووووووووووه میبینم که چقدر مخاطبان تابناک خونه خالی زیاد دارن ماشالا
خدا بیشتر بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
این جا که مانند بقیه دنیا باید از سوداگران مالیات گرفته شود تا تو و مردم جیبشان خالی نشود ایراد می گیری؟
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
همین بی تدبیری هاباعث فرارسرمایه هابه ترکیه وامارات وگرجستان وامثالهم شده واقعاچرا؟؟
7 ساله کل معاملات بخش مسکن فریز شده راکده راکد ، یکدونه آجر هم بالای آجر توسط دولت گذاشته نشده . چرا ؟ چون فقط و فقط و فقط بورس جونی جونی گور بابای باقی اقتصاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
عزیزم بورس که دو سهساله جون جونیدولت شده که اونم100درصد براش برنامه دارن....یعنی جدی جدی نمیدونین اصل قضیه چیه؟؟؟اصل جریان اینه که جبهه ی شر داره زورای آخرشو میزنه
قوانین ناقص دولت معلوم نیست برای چی بعد از این همه سال که عقب انداخت دنبال چی هست
قانون درستش این است هر کس خانه خالی دارد یا باید اجاره بدهد یا این که مالیاتش را بپردازد و متراژ 150 متر دیگر چی هست؟
یا قانون دیگری که باید باشد تا تکمیل کننده خانه خالی هست و باعث می شود بساط دلالی برای همیشه جمع شود این است که یک نفر حق ندارد در طول یک سال بیشتر یک خانه بخرد ویا بلعکس بفروشد و اگر کرد تا 100 درصد ارزش معامله مشمول مالیات است
این دولتی که اینقدر دنبال برجام و fatf اب و هوایی پاریس و سند2030 هست یک کمی از قوانین داخلی همین کشورهای طرف مقابل یاد می گرفت اینقدر تورم نداشتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
آسیا به نوبت. اول برای بالای ۱۵۰ متر اعمال میشه تا نقائص کار مشخص بشه. بعدش نوبت به بقیه خونه ها هم خواهد رسید. دولت بی پول تر از این چیزهاست که بخواهد حاتم بخشی بکند
مالیات باید بر درآمد هر فرد و منصفانه باشد . رانتهایی از این دست که ملک مسکونی اجاره ای از مالیات معاف است نیز باید جمع شود.
بی خودی به مردم در باغ سبز نشون ندید که آی مردم داریم کاری می کنیم که مسکن ارزون بشه تاریخ مصرف این جذاب سازی ها گذشته
لازم نکرده دست به چنین ابتکاراتی بزنید تا قیمت مسکنو پایین بیارید
هروقت یه کاری کردید نتیجش برعکس شده
برید سیاست ها درست کنید تا یه دورنمای روشنی برای اقتصاد این کشور به وجود بیاد بعدش خودش کم کم همه چی درست میشه
والا با این مدیریتتون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
کلا پرتی
چرا دولت قصد گرفتن مالیات از سودهای مفت روزانه 5 درصدی بورس نداره و با افتخار هم در رسانه ها اعلام میکنه تا بورس نریزه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
سود مفت ؟!! برای کارگزاری یا مردم ؟!! مالیات نمیگیره ؟!! حالت خوبه آقای دلال ؟
از اجرای قانون توسط دستگاههای اجرایی با یک مشت کارمندی که از هر طرحی دنبال سود شخصی اند، هیچی در نمیاد
من منزلی دارم در تهران، هر 3 ماه یکبار میرم تهران برای کار، و یکی دو هفته تهران هستم. خب دولت بگه منظورش از خانه خالی دقیقا چیه؟ اینکه چه تعریفی ازش داره؟ نمی تونم منزلم رو اجاره بدم وقتی خودم بهش نیاز دارم، حتی اگه برای 1 هفته در 3 ماه باشه.
سو استفاده دولت از وضعیتی که مقصر آن خودش است و جبران کسری بودجه با مالیات های جدید و با بهانه میارزه با دلالی، از این طرح ها قیمت اجاره ها پایین نمی آید و کسی هم صاحب خانه نمی شود فقط جیب دولت پر می شود و با کاهش تولید مسکن در آینده بحرانی بزرگتر بوجود می آید
آقایونی که در رویای مالیات بستن به مسکن هستید تا قیمت مسکن پایین بیاد
باز یه چیزی از غرب دیدید خوشتون اومد گفتید تو ایران اجراش کنیم.
تو کشورهای اسکاندیناوی اگه ملتش کلی مالیات میدن در عوض کلی خدمات دریافت می کنن
نه اینکه تو ایران طرف کلی اختلاس می کنه ( که در واقع سرمایه های این کشوره ) و یه آب هم روش و بعد یه کس دیگه میاد میگه بیاد توبه کنه تا ببخشیمش
بشینید تا ملت مالیات بدن یه شماها که یه کسی بیاد بخورتش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
مالیات بر مسکن را سازنده ها و دارندگان مسکن روی قیمت تمام شده مسکن اضافه و جورش را مردم بیچاه ای که بی خانمان هستند باید بکشند لذا محض رضای خدا دولت بیشتر از این بار روی دوش مستاجرین نگذارد و قیمت مسکن را بالاتر نبرد
بیشتر شهرهای بزرگ ایران در تامین آب، هوا، انرژی و دیگر خدمات برای جمعیت ساکن مشکل دارند و با عدم توسعه برابر هر روز بر جمعیت مهاجر به شهرها و افزایش تقاضا برای خانه های شهری افزوده می شود بهترین راه حل این مشکل توسعه برابر دیگر مناطق و برعکس کردن مهاجرت است ولی دولت دنبال کارهای سخت نیست و درآمد از این وضعیت را ترجیح می دهد
این حرکات هیچ کمکی به کاهش قیمت نمیکنه. فکر اصلاح قیمت دلار باشید ، تا وقتی نسبت ریال به دلار این باشه، امیدی به کاهش قیمت مسکن نیست.
بنظر می رسد این طرح با قواره فعلی، عمدتا در جهت جبران بخشی از کسری بودجه دولت است و اهداف اصلی خود را که یکی از مهمترین آنها افزایش عرضه خانه خالی به بازار و کاهش قیمت ها باشد، بطور کامل برآورده نمی سازد.
از مواردی اصلی که در ایجاد تورم در بازار مسکن وجود دارد عملکرد واحدهای املاک است. اگردقت شود بطور معمول در املاکی ها، مسئول بنگاه تمایل دارد تا خانه را با قیمت بالاتر اجاره دهد یا بفروشد. چرا که کارمزد املاکی براساس درصدی از رقم معامله انجام می شود. بنابراین هرچه با قیمت بالاتری ملک را معامله کند نفع بیشتری عایدش می شود. بناراین از لحاظ روانی املاکی تلاشش برای انجام معامله با قیمت بالاتر نه پایین تر است(این مساله را باید در کلیت واحدهای املاکی کشوردر نظر گرفت) و این یعنی تلاش برای معامله های با رقم های بالاتر و یعنی چکاندن مرتب ماشه تورم مسکن.
در حالیکه دفاتر املاکی در این شرایط باید سعی کنند تا با قیمت پایین تری معامله ها را انجام دهند تا قیمت افت کند و از طریق افزایش تعداد معاملات درآمد بیشتری کسب کنند.شاید برخی املاکی ها منصف باشند اما کلا افراد ذاتا تمایل به دریافت پول بیشتری از یک معامله دارند.
بنابراین یک راهکار مهم برای کاهش قیمت املاک تعیین تعرفه برای معاملات املاک برحسب ریال و نه ارزش ملک است. مثلا بگویند اجاره مسکن دادی 500 هزار تومان. فروختی یک میلیون البته برای این امر باید ارقام کارشناسی شود. بنابراین املاک درآمد بیشتری از طریق تعداد بیشتر معامله خواهد داشت و تعداد بالاتر معامله یعنی باز شدن یکی از قفل های اصلی انجام معاملات مسکن وکاهش قیمت مسکن.
باسلام. یکی ازدلایل عمده گرانی مسکن نداشتن متولی دراین زمینه است وبهمین جهت کاربدست دلالها افتاده وآنها هرتوردلشان می خواهدومنافعشان ایجاب می کندانجام میدهندو برای مهارآنها بایدقوه قضاییه پاپیش گذاردبدین صورت که تعیین نرخ معاملات ملک بایدباکارشناس دادگستری باشدنه فروشنده ملک وقیمت کارشناسی بایدملاک شودودرصودت تخلف ازنرخ تعیین شده بایدفروشنده خریدارودفترداربایدتحت تعقیب قانونی قرارگیرندضمناکلیه معاملات ملکی بایددردفترخانه های اسنادصورت پذیردنه بنگاههای معاملاتی. باامیدباینکه این پیشنهادبه گوش مسولین برسد
قیمت ملک فقط سه برابر شده درحالیکه بورس نورچشمی ۱۲ برابر شده پس هنوز بازارهای رقیب بورس خیلی جابرای رشد دارند !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
بورس حبابی است که دیر یا زود میترکه و ربطی به ملک و املاک نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
خبر جناب دلال
چرا برای اخذمالیات سراغ سهامداران بورس نورچشمی نمیروید که روزانه ۴-۵ درصد سودمیبرن ؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
چرا انقدر بت فشار اومده جناب دلال که یه تنه داری کامنت میزاری ؟
مسخره کردین....جمع کنین این بساط رو بابا...هر بنگاهی با بساز بفروشا دس به یکی کرده ...‌نرخ رو بردن بالا...
سري به آگهي هاي املاك بزنيد. خانه فراوان است.
بحث كمي عرضه در برابر تقاضا صحت ندارد و ترفندي است براي افزايش افسار كسيخته قيمت. وگرنه اينهمه آگهي فروش(عرضه) نبايد وجود داشته باشد. جداي از املاكي كه به هر دليل خالي است و تاكنون عرضه نشده است!
سلطان کد متولد نمی شود ولی برای فریفتن عوام خوب است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
چند وقت دیگه که اعلام شد میفهمی
مثلا اگر کسی خانه ای دوطبقه داشته باشد و مایل نباشد طبقه دوم را اجاره دهد مشمول مالیات میشود ؟؟؟؟؟ در ضمن بسیاری از خانه ها با قولنامه عادی در اجاره است اونها هم خالس حساب میشوند ؟؟؟؟؟
حالا که قصددارین گیربدین یه نگاهی هم بکنین به ساختمانهای بزرگ خالی...
بر خیابان قائم مقام و وزراو...چندتا برای پولشوئی ساخته شده..
فکرنکنم مال مسئولین باشه ...
مالیات به اینا تعلق نمی گیره؟!!!!
اگرمالک نتواندملکش رااجاره دهدبهردلیل موجه ای ودرآمدی ازملکش نداشته باشدباچه اهرمی ازاومالیات میگیرندوقتی درامدی نداردازکجابیاوردبدهداین قانون عجیبی است که فقط برای رکودساخت وسازکاربری داردوگرنه کدام دیوانه ای ازپول بدش میآیدوخانه اش راسالها خالی نگهمیدارددولت خودش کمک کندخانه خالی اجاره رودونه تهدیدوعلتش خالی ماندنش راجویاشودونه اینکه پدرمردم رادربیاورند
همونطور که فارم های بیت کوین ماینینگ رو از طریق میزان مصرف برقشون و با همکاری اداره برق پیدا کردن میتونن با همکاری ادارات اب و برق و گاز خونه های خالی رو شاسایی کنن و علاوه بر اخذ مالیات جریمه سنگین و ابطال پروانه کسب بنگاه های املاک متخلف از بابت جعل سند و ... هم جریمه اشون کنن
من نمی دونم چه چیزی باعث شده که قشر بازیگر و هنری این مملکت مالیات ندهند؟!؟
هزار ماشاالله همشون هم درآمدهای چند صد میلیونی و میلیاردی دارند.
مگه اینها تو این مملکت زندگی نمی کنند که مالیات ندن.
چرا خون اینها رو رنگی تر از قشر کارگر و معلم می دانید ؟
امیدوارم به گوش مسئولین برسد تا فرقی بین اقشار ملت گذاشته نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
اگه درامدشون زیاد مخارجشون هم زیاده پول بادیگارد واسکورت ووورا از کجا بیارند طفلکیها
فقط پیگیری کنید تا این طرح اجرا بشه به حرف هیچ کسی هم گوش ندید بعد می فهمید که باید سالها قبل مالیات از خانه های خالی رو اجرا می کردید تا مردم اینقدر تحت فشار نباشند و احتکار کنندگان با جان مردم بازی نکنند
بیشتر از خانه های خالی باید از زمین های شهری بلااستفاده مالیات گرفته شوذ
عجیب هست که از یک طرف دولت مخالف خانه های خالی هست و از طرف دیگر می گوید تراکم زیاد شده حق تنفس شهروندان فروخته شده شهرفروشی زیاد شده ترافیک زیاد شده تغییر کاربری غیر مجاز و نقض حریم شهری و چه و چه و چه...
بله سلطان هها قبلا زاده شدند .....
در آلمان هر فرد میتواند یک واحد برای زندگی داشته باشد که ۸۰ درصد مبلغ آن توسط دولت بصورت وام پرداخت میشود . اگر فردی بخواهد چندین واحد دیگر هم داشته باشد . میتواند . اما هر وقت بخواهد به جز واحد اولی هر کدام از واحد ها رو بفروشد . ۹۰ درصد مبلغ فروش به دولت تعلق میگیرد . اینچنین است که سوداگری و دلالی در آلمان معنا ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
دوستانی که به طرح های مالیاتی بخش میکن ایراد می گیرند و می خندند و احتمالا جزو دلالان و محتکران هستند لطفا بخوانند و بدانند که مدیریت بخش مسکن خیلی هم سخت نیست اما اراده ای میخواهد که بنا به هر علت در مسئولان کشور وجود ندارد ...
پنجشنبه ۲۹ خرداد ساعت ۱۳:۰۳
دلار (اسکناس) ۱۸۸۰۰
دلار(حواله) نرخهای متفاوت در کانال۱۹ و۲۰
سکه ۷۸۵۰۰۰۰
متاسفانه چندین سال است میگویند : از خانه های خالی مالیات اخذ خواهد شد ولی نمکنند !!!! اگر اینبار جدی است پس لا اقل کامل و درست اجرا شود . اولا" متراژ بالای 50 متر را شامل شود ثانیا" مالیات 50% شامل شود .
نظرمن با بضاعت فکری و علمی ناچیز:

1-الناس یسلتون علی اموالهم و مال مسلمان مانند خون او محترم است. پس نمی توان کسی را وادار کرد تا به اجبار مالش را بفروشد یا اجاره دهد. مالکیت در دین مبین اسلام محترم است .
2- مالیات ستانی در حد وسع و در حدی که مالیات دهنده را به زحمت و زیان بیشتر نیاندازدو او را وادار به کاری مانند فروش علیرغم میل با طنی نکند موجه است.
3- هر کار خیری که در آن تبعیض باشد قابل قبول نیست چون مخالف اصل عدالت است.
4- مقایسه کشور ما با کشورهای دیگر قیاس مع الفارق است هر مقایسه ای جزئی راجع به قوانین در هر زمینه ی اقتصادی غلط است . مگر اینکه کل پکیج اقتصاد و رویکرد اقتصاد ی مشابه باشد که نیست.
5- چه کسی دوست ندارد که از سرمایه اش در آمد زایی بکند .اینکه تمایلی برای اجاره دادن وجود ندارد به این جهت است که خسارتی که مستاجر در یکسال به آپارتمان میزند بیشتر از اجازه کل سال اوست . هزینه ها و دردسرهای تعمیر خانه بسیار بالا و بامبلغ اجاره ها قابل مقایسه نیست.( وقتی سالهای متمادی در امد حقوق بگیر متناسب با تورم افزایش نمی یابد یکی از نتایج آن همین میشود.) شما باید این تمایل به اجاره دادن را چاره سازی کنید نه از بعد سلبی بلکه ایجابی، آنگاه وضعیت بهتر میشود .
6- شخصی که در مدتی معین بدلایل مالی یا گرفتاری های دیگر نتوانسته واحدی را آماده برای اجاره یا اسکان خودش نماید مثل تهیه کابینت و کمد یا تجهیزات برودتی و حرارتی و مانند آن نباید گرفتار بدهکاری جدیدی بنام مالیات نمایند و در مالیات ستانی مد نظر مسئولین محترم قرار گیرد.
7- توانمند سازی از راه افزایش اشتغال و داشتن درامد متناسب برای همه عنایت ویژه ای میطلبد .
اگر کسی خانه ساخته و میخواهد بفروشد باید مالیات بدهد؟ طبیعتا با این قیمت مصالح ساختمانی که بر اساس دلار تعیین می شود یک درصد از خریداران واقعی میتوانند خانه بخرند. چرا که قیمت مسکن با مصالح تعیین میشد و زمین. تنها راه نجات اقتصاد توقف فوری چاپ پول ( البته این روزها با یک صفر حجم پول روزانه زیاد میشود و دیگر خبری از چاپ فیزیکی نیست) است و بس. نیازمندی دوم نیز عرضه اجناس وارد شده با دلار دولتی به همان قیمت واردات است نه اینکه انباردار ده برابر سود بادآورده روی جنس داخل انبار بخورد. این پول باد آورده سر از ترکیه و اروپا و ... در می آورد و پدر اقتصاد را در می آورد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار