بازدید 53621

آخرین آمار کرونا در ایران تا ۲۷ خرداد/ عبور تعداد جان باختگان از مرز ۹ هزار تن / ۱۰ استان در وضعیت قرمز

از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۲۵۶۳ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، اما هنوز برخی شان بستری هستند و از ظهر دیروز تا امروز ۹۳۹ تن بر شمارشان افزوده شده است.
کد خبر: ۹۸۴۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 16 June 2020
تابناک اجتماعیپس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از ۱۹۲ هزار تن گذشت.
 

به گزارش «تابناک»؛ دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۳۹ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۱۹۲ هزار و ۴۳۹ تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۱۵ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۹ هزار و ۶۵ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۱۵۲ هزار و ۶۵۷ تن بهبود یافته‌اند.

لاری افزود: ۲۸۱۵ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تا کنون یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۶۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: استان‌های خوزستان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، لرستان، کرمانشاه، گلستان، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۵.۶ درصد است که با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۹.۵ درصد فاصله دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران ۹۴.۴ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.

 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۴
چهل سال پیش به خاطر ناراحتی پوستی مجبور بودیم عینگ افتابی بزنیم و تا امکان دارد از افتاب دوری کنیم و پوست صورت را با کلاه و... بپوشانیم. همه حتی در دانشگاه به ما می گفتند این سوسول بازیها چیست؟ اخه عینک افتابی زدن سوسول بازی و بچه بازی بود. بالاها هم تاکید می کردند عینک افتابی غرب زدگی است. اگر سرمای ده درجه زیر صفر هم باشد باید یا پیراهن و ... رفت. چون نشان از سلامت و قدرت دارد! خیلی چیزهای دیگر هم سوسول بازی بود. مانند لباس و رنگ مناسب فصل پوشیدن یا کمربند ایمنی یا کلاه ایمنی. تیز بازی هم این بود که از چراغ قرمز رد شد و خیابان را یکطرفه رفت و تو پیاده رو ویراژ داد و خارج صف زد و تمام ساعد را تقلب نوشت و سهمیه و کد ورود به دانشگاه گرفت و زمین تعاونی مسکن را چند تا چند تا گرفت و.... انموقع ایران صد پنجاه هزرا دانشجو هم نداشت و خبری از اینترنت و اشنایی با دنیا توسعه نبود. امیدمان این بود که با گسترش اموزش عالی و با سواد شدن مردم و نسل جوان این اخلاقها تغییر خواهد کرد و ... ولی حالا ایران 4 میلیون دانشجو و دهها میلیون ظاهرا تحصیلکرده مانند خانم لاری و حریرچی و نمکی و جهانبخش و احمدی نژاد و... دارد. ولی اکثریت (همچون حریرچی قبل از ابتلا به کرونا)همچنان زدن ماسک را سوسول بازی و بچه بازی می دانند و هر که ماسک بزند را دست می اندازند شاید چون هاله نور دارند و با سهمیه و کد وارد دانشگاه شدند. باور کنید اگر ترس از جریمه نباشه همین حالا هم اکثریت باز کمربند ایمنی نخواهند بست و چراغ قرمز را رد خواهند کرد و روی عابر پیاده توقف و... چهل سال؟ چهل سال پیش مردم چین نه تنها ماشین شخصی نداشتند بلکه از روی فقر برگ درخت می خوردند. ولی..... بماند. توسعه یا کنترل کرونا، شایستگی و خرد جمعی و هدایتگر شایسته می خواهد. توسعه یا کنترل کرونا از طریق حرف در همان حد حرف باقی می ماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
امیدوار هر کسی به این صفحه رجوع کرد، متن زیبای شما را کامل مطالعه کند. شاید فرجی در وضعیت نابسامانمان شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
بابا اون جهانپوره نه جهانبخش آقای فراهانی همشهری
ناشناس
| - |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
نژاد پرستی و فخر فروشی و خود را از همه دنیا بالاتر دیدن هم اضافه کنید
ناشناس
| - |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
عشق من سامانه مستعان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
ار آمریکا چه خبر
توسعه یا کنترل کرونا، شایستگی و خرد جمعی و هدایتگر شایسته می خواهد. توسعه یا کنترل کرونا از طریق حرف در همان حد حرف باقی می ماند.
دیگه قضیه خیلی لوث شده
هر روز آمار دروغ میدین، ما هر روز میگیم میدونیم آمارتون دروغه، یه عده هم که میدونن ما راست میگیم ، میان به هموطن خودشون برچسب آلبانی و امریکایی و انگلیسی و ... میزنن
دیگه خیلی با هم غریبه شدیم انگار نه انگار که ما شماها رو انتخاب میکنیم.
دیگه غریبه شدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
کی گفته ما اینا رو انتخاب کردیم یا انتخاب می کنیم؟!!! واقعا فکر کردین مدیران و مسئولین رو مردم انتخاب میکنن؟!!!
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
شما دقیقاً کدام یک از حکام و نهادهایی که این آمار را روزانه جلوی خانم سخنگو می گذارند انتخاب کرده اید؟ آنها که انتخابی نیستند!
تازه اولش است. با توجه به ارتباط هایمان با برادران چینی، بزودی شاهد واردات نسل جهش یافته و مسری تر کرونا در ایران خواهیم بود. ای لعنت بر چینی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
به چین چه ربطی داره؟
ناشناس
| - |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
شما خوابی؟ همه این ویروس ها منشا چین دارد و ضرر و زیان شدیدی متوجه اروپا و امریکا کرده. اگر توطئله ای در کار باشد حتما از طریق چین است
برگزار کردن امتحان نهایی سال 12 چه ضرورتی داشت در کنکنور معدل دبیرستان عملا بی تاثیر است دولت رفتارهایی اینچنین دارد بعد میگه مردم بی خیال شدند
این وضعیت امید بخشه ؟ هرروز تعداد فوتیها ومبتلایان وموارد بستری و بدحال بیشتر میشه اونوقت میگید امید بخش ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
امید به اینکه زودتر بگیریم از دست اینها خلاص بشیم
پس چی شد آن دستگاه که فرمانده سپاه تبلیغ میکرد توسط سپاه ساخته شده و ویروس کرونا را از فاصله ۱۰۰ متری تشخیص میده؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
بابا سرکاری بود
از ظاهرش مشخص بود
تو هنوز این را نفهمیدی
یک چیزی باید بگن تا مردم سرگرم باشن
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
فقط در مناطق استراتژیک نصب شده، مانند اطراف فرودگاه، تا از ایمنی مسافران عزیز مراقبت کنه
ناشناس
| Romania |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
چقدر آی کیو بالا داریم
ناشناس
| - |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
در شناسایی شبکه های مبتذل اجتماعی بکار می رود. در جریان نیستید؟
ناشناس
| - |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
نشان از سطح سواد کسانی دارد که ان را در بوق و کرنا کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
عالیجنابان اون دستگاه بیماری رو تشخیص میده درمون نمیکنه یه کم دقت کنید بعدحرف بزنید
واقعا تبریک میگم به مسئولین. هفته‌ای حدود ۱۰۰۰ نفر از طریق یک ویروس دارند میمیرند و اصلا اینگار نه اینگار. اینها هر کدام عزیز یک خانواده هستند و درد و. نج که به جامعه ایرانی وارد می‌شود بسیار وسیع هست. جالبه همه چی هم به گردن مردم میاندازند. عادی سازی را خودتان شروع کردید، همه حا را باز کردید و در لحن صحبت‌هایتان منتقل کردید بعد الان میاندازید گردن مردم!؟ آخه مگه ویروس بگید برو میره با حرف شما!؟ حداقل کار که اجباری کردن ماسک بود را هم انجام ندادید. دو هفته عید که همیشه تعطیل بوده را تعطیل کرونایی اعلام کردید! بعد به خودتان هم می‌بالیدید که اقدام کردید. کمی از کشور دوست و برادر چین یاد بگیرید که با فقط ۱۰ تا مبتلای جدید در یک منطقه، کل آن منطقه را قرنطینه می‌کند و با وجود جمعیت یک میلیاردی آمارش از شما کمتر هست. الان روزی ۳ هزار تا مبتلا و ۱۰۰ و خورده‌ای کشته، اینگار همه چی. عادیه! خدا به همه ما رحم کند، دیگر امیدی به مسئولین نیست.
چرا مسئولان کشور کاری نمیکنند و خودشتون قرنطینه کردن چرا فکری به حال مردم نمی کنند حتما باید مردم مثل مردم امریکا به این بی عدالتی ها و ظلم ها تظاهرات کنند؟
امیدبخش؟!!
عاقبت مدیریت کشور توسط رئیس جمهوری که کشورش را براساس لجبازی با شبکه‌های ماهواره‌ای اداره می‌کند و حرف بی‌ارزش آنها برایش اهمیت دارد!
امارا دروغه
موج کرونا فروکش کرده
اینا همش یه سرماخوردگی عادیه
5ماه در تلاشید اینو بکنید تو ذهن مردم
الان که مردم باور کردن باید باهاش بسازید
بالاخره خود مسئولینم یه روزی از قصرهاشون میان بیرون دیگه
اون وقت پاشنه ی در عوض میشه
برگشتیم به همون وضعیت اسفند. عجب پیشرفت چشمگیری. مبارک ملت و دولت
واحد شمارش آدم ها در ایران باید ریال بشه.
قرمز کردن سه استان در روز تنها از مدیر باکفایت و لایقی مانند حسن روحانی برمی آید. فردا سیزده استانی خواهیم شد. مدیریت جهانی گوارای وجودت. ای کسی که همه کشورها از تو میپرسیدند راز موفقیت شما در کرونا چیست؟
.....«نرخ بهبود» در ایران ۹۴.۴ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.....
با قرمز شدن تدریجی همه استانها و خسته شدن کادر درمان و افزایش تصاعدی بیماران و نظاره گر بودن مطلق حسن روحانی و تیمش و با بی خیالی مردم عزیز و متمدن با تمدن چند هزارساله... بزودی شاهد تعاریف جدیدی از امیدبخشی خواهیم بود. الحق که این دولت از سر این مردم هم زیاد است.
نیاز به تدبیر و فکر جدید نیست ..برگشتیم به دوماه قبل ..
علمی فکر و بررسی و اقدام کنید ...
آگاهی و آلارم ها را بیشتر کنید در رسانه هایی چون صدا و سیما
قوانین سختگیرانه تر در فاصله گذاری اجتماعی ..
نظارت واقعی بر اماکنی که دستور بازگشایی داده اید ..
گل نخوریم دقیقه نود با این داستانهای اقتصادی ...
واقع بین باشید نه خوش بین الکی
تا دو سال دیگه
این ویروس ماندگاره
و با این میزان کشتار کرونا
خیل عظیمی به دیار باقی شتافته
و مابقی نیز مبتلا خواهند شد
و مسئولین فقط
به دادن گزارش روتین بسنده خواهند کرد .
آقای روحانی چه می شد اگر واقعا به نظر اهل فن گوش داده بودید و محدودیت ها را تا پایان خرداد ادامه می دادید؟؟ چه می شد اگر از دانش آموزان امتحان نهایی غیر حضوری برگزار می کردید؟؟؟ چه می شد اگر اماکن زیارتی، نماز جمعه، پاساژ ها و مشاغل پر خطر تا تا دوهفته دیگر باز نمی کردید؟؟؟ منتظر فاجعه باشید.!!!!
بابا تعطیلکنید این ادارات بی خاصیت را
پزشکان در اسفندماه: سزماخوردگی ساده است به ماسک نیازی نیست! (مجری پزشک صداوسیما خودم هم احتمالا گرفتم و ردش کردم ماسک نیاز نداره!)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
همون موقع هم سازمان بهداشت جهانی این را می گفت. الان که همه می گن بزنید چرا درصدی از مردم عزیز و با فرهنگمون نمی زنن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
خب وقتی پزشکها دو ماه گفتند نزنید و چیزی نیست فرهنگ سازی شد دیگه و کسی جدی نگرفت
خود فوق تخصص ریه را اورده بودن یه خانمی بود با قاطعیت می گفت نه ماسک میخاد نه دستکش نه چیزی
خود معاون وزارت بهداشت گفت پزشکان ما کرونا را با انفولانزا اشتباه گرفته بودن یعنی اینکه تشخیص تا این حد فاجعه بار بوده
نه تشخیص درست بود نه پیشگیری
جور اشتباهات پزشکان را پرستارها کشیدن
آیا حوزه مجددا آخوند جینی پذیرش کرده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
حوزه و کشور پر از آخوند چینی و روسی و ... است
عبداله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
به تو ربطی نذاره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
خیلی دلت بخاد بیان . دیگه از ترس صد سال دیگه نمیان
کلُّنا فی کرونا
پس قبرهای بیشتری آماده کنید. کار دیگری که از شما نمی توان انتظار داشت
پاسخ ها
عبداله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
چشم اولش خودت برو. تو قبر
بنده دوست دارم به عنوان يك انسان امار مرگ مير كرونا نه تنها درايران بلكه دركل جهان كاهش وصفر شود ولي قطعا امار كشور ما خيلي فراتر از چيزي هست كه ميگويند
مسئولین آماری به درد لای جرز دیوارم نمیخورن.کارای سخت و بدبختیشو که پرستارا و پزشکا دارن متحمل میشن. اینا فقط عدد و رقم ردیف میکنن هر 24 ساعت یه بار "متاسفانه - خوشبختانه" میبندن به خیک خالی ملت
هر روز هی آمار میره بالاتر دولت هم روزی چند جا را باز میکنه!!!!
خوب مردم‌را نوبتی بیارید تو‌خیابان‌اعدام‌کنید اینقدر عذاب نکشیم! همه اش نگران باشیم‌که کی نوبت ما میشه کرونا بگیریم!
مملکت را دارید به فنا میدین!!!
در اين دنيا هيچ وجودى پايدار نيست و هيچكس از فردايش خبر ندارد. برهم خوردن روتين ها و عادت هاى شخصى و اجتماعى از نشانه هاى اين روزهاى كم سابقه در تاريخ تمدن بشر است.افسوس و عجب از افرادى كه با انكار واقعيت همچنان مشغول محاسبات و پيش بينى هاى خوش بينانه هستند
همچنان امیدبخشه؟
خدا خودش رحم کار دولت ملت نیست از مسعولین هیچ بر نمیاد فقط ظهر ب ظهر امار کرونا رو میدن اونم ب چ خوشحالی
وقتی دولت عرصه نداره نظارت کنه و‌ مردم هم هیچ چیزی را رعایت نمیکنند، سرنوشتی بهتر از این نخواهیم‌داشت.
در اینکه مسیولین بی خیال ملت هستن شکی نیست
ولی کرونا حداکثر تا دوسال دیگر مهمان ما است ، تلفات از مرز ۳۰۰ هزار نفر عبور خواهد کرد و مبتلایان به دو میلیون خواهد رسید ... آمار واقعی نه آمار کذب ......
واقعا متاسفم
ببا اینکه آمار واقعی خیلی بیشتر از چیزیه که اعلام میشه ولی همین آمار اعلام شده هم فاجعه محسوب میشه البته نه برای ما بلکه برای کشورهاییکه برای جان مردمشان اهمیت قاعل میشوند
خواهشا این نظر رو انتشار دهید:
دگزامتازون طبق آخرین تحقیق جان خیلی ها را نجات داده.
نرخ مرگ برای افراد فوق حاد را از ۴۰ درصد به ۲۸ درصد کاهش داده، طبق تحقیق دانشگاه اکسفورد. موارد حاد حتما طبق تجزویز پزشک در اسرع وقت دگزامتازون دریافت کنند.
اینقدر مردم از کرونا می ترسند از خدا نمی ترسند
بخدا همه اش دروغه نه کرونایی در کار هست و نه هیچی
باسلام خدمت همه دوستان
هرکشوری جز ایران میتونه کرونا ازبین ببره
کشوری ک جون مردم واسش مهم نیست فقط چسبیده به اخوند جماعت .خدا خودش کمکمون کنه همین
کدوم امید
آمار مرگ و میر باید با تعداد بستری‌ها سنجیده شود، به عنوان نمونه اگر فرضا تعداد بستری‌ها ۵۰۰ باشد تعداد ۵۰ مرگ آمار بسیار بالایی است ولی در بین ۱۰ هزار بستری، ۱۰۰ مورد مرگ رقم پایینی است. بنابراین مقایسه آمار ابتلا با میزان مرگ و میر و مرتبط کردن آن با کاهش آمار فوت بیماران کرونا و یا ضعیف شدن قدرت ویروس کار درستی نیست.
دولت ایران در اجرای قانون (پروتکلها) و‌ملت در کار‌گروهی و رفتار اجتماعی مسئولانه مردود شدند !
آمریکا با این اقتصاد پیشرفته اش .نتوانسته است .کرونا را مهار کند.و آمار و تلفاتش خیلی بیشتر از ایران است.اما ایران با وجود تحریم .توانسته است کرونا را تحت کنترل قرار دهد.این موفقیت بزرگ به دولت حسن روحانی که بهترین دولت بعد از انقلاب است.تبریک عرض می نمایم.زنده باد روحانی تعامل گرا
سلام-بریم بیرون کرونا در کمینه/بمونیم خونه از گشنگی میمیریم/بیمه بیکاری هم که..علی برکت الله... مردم هم که کسی نه رعایت میکنه نه به هم رحم میکنن تو این وضع اقتصادی/ تا 1400 تو دره شعب ابی روحانی هستیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر