بازدید 33671
تداوم حاشیه‌های عجیب در جمعیت هلال احمر کشورمان

از حیاط خلوت رد صلاحیت شده‌ها تا انتصاب بی سر و صدای خواهرزاده!

کشورمان در مبارزه و مقابله تمام عیار با کرونا قرار دارد و هلال احمر باید بازوی وزارت بهداشت و درمان کشورمان در مسیر شکست کرونا باشد؛ بازویی که در روز‌های ابتدایی شیوع کرونا در کشورمان خدمت رسانی نمی‌کرد، چون رئیس قبلی جمعیت به دلیل تخلفاتش درگیر پرونده قضایی بود و حالا هم به نوعی دیگر به حاشیه رفته است.
کد خبر: ۹۸۴۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴ 16 June 2020

تابناک اجتماعی

در روز‌هایی که کرونا با قدرت در ایران و جهان می‌تازد و پیش بینی وقوع پیکی دیگر در آغاز فصل سرد، نگرانی‌های زیادی آفریده، در جمعیت هلال احمر کشورمان اتفاقات عجیبی در حال وقوع است.

به گزارش «تابناک»؛ هنوز یک سال از انتشار خبر دست به دست شدن چند پست برای یکی از خواهرزاده‌های نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشورمان نگذشته، که خبر می‌رسد یکی دیگر از خواهرزاده‌های وی به سمتی در زیرمجموعه هلال احمر کشورمان منصوب شده است.

بر اساس سندی که در اختیار «تابناک» قرار گرفته، سیدمحمد سقایی مقدم (فومنی)، چهارشنبه گذشته به سمت «عضو موظف هیات مدیره شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران» منصوب شد؛ انتصاب در شرکتی که در زیرمجموعه «سازمان تدارکات پزشکی» جمیعت هلال احمر کشورمان قرار دارد و دست کم از حیث شفافیت در عزل و نصب ها، حکم حیاط خلوتی امن را دارد!

این را می‌شود از گمنام ماندن اسامی منصوبان در هیات مدیره این شرکت و دیگر شرکت‌های زیرمجموعه هلال احمر دریافت که انتصاب اخیر نمونه‌ای از آنهاست؛ نوعی پنهان کاری که البته در تمامی شئون این شرکت‌ها مشهود است و حتی وعده رفع آن هم داده نمی‌شود. روندی که بر اساس آن انتصاب فردی با مدرک کارشناسی «کشاورزی» در هیات مدیره شرکت تجهیزات پزشکی، امری معمول است!
 
از حیاط خلوت رد صلاحیت شده‌ها تا انتصاب بی سر و صدای خواهرزاده «نوبخت»!

البته فرد یاد شده سوای مدرک کشاورزی، کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک را هم در کارنامه دارد، اما ارتباط این رشته‌های تحصیلی با شرکتی که تولید کننده تجهیزات پزشکی یکبار مصرف مانند انواع سرنگ، سرسوزن، ست دیالیز، صافی و برخی دیگر از اقلام مورد نیاز در دیالیز، چیست، موضوعی است که باید امیدوار باشیم با واکنش دست اندرکاران جمعیت هلال احمر کشورمان به این خبر مشخص شود.

ابهاماتی که اگر قرار باشد رفع شوند، بهتر است چگونگی انتخاب این فرد را هم شامل شوند. فردی که خویشاوند یکی از مقامات عالی رتبه دولتی و نماینده سابق مردم در مجلس است و بر اساس حکم صادره، ابراز امیدواری شده که بتواند در اصلاح ساختار این شرکت، ارتقای کیفی و کمی آن و همچنین نوآوری و بهره وری مجموعه، نقش ایفا کند!

این در حالی است که کشورمان در مبارزه و مقابله تمام عیار با کرونا قرار دارد و هلال احمر باید بازوی وزارت بهداشت و درمان کشورمان در مسیر شکست کرونا باشد؛ بازویی که در روز‌های ابتدایی شیوع کرونا در کشورمان از دور خدمت رسانی خارج شده بود و بدون رئیس اداره می‌شد، چون رئیس قبلی جمعیت به دلیل تخلفاتش درگیر پرونده قضایی شده و پایانی حاشیه ساز را تجربه کرده بود.

از این روی، پایان فعالیت پیوندی در جمعیت هلال احمر را می‌شود حاشیه ساز خواند که به یادآوریم او استعفایش را خطاب به رئیس جمهور نوشته بود، اما شورای عالی جمعیت با پذیرش استعفایش، فرایند تعیین جانشینش را کلید زد. فرایندی که به انتخاب دو گزینه نهایی و معرفی به رئیس جمهور برای برگزیدن یکی از ایشان هم رسید، اما یکباره با اتفاقی شبیه وتو، کان لم یکن شد تا یک بار دیگر فرایند انتخاب رئیس جمعیت به جریان افتد.

اتفاقی که در نهایت به حضور یکی از معاونان وزیر بهداشت در راس هرم مدیریتی هلال احمر کشورمان منجر شد. فردی که حالا خبر می‌رسد از ورود به حاشیه ابایی ندارد و این را با صدور حکم مشاوره برای سه تن نشان داده است؛ مشاورانی که نامشان نزد «تابناک» محفوظ است، اما در توصیفشان همین بس که اشاره کنیم وجه اشتراک هر سه ایشان، کاندیداتوری در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و پایان کاندیداتوری شان با رد صلاحیت بوده است!

وضعیتی که اگر مجابمان کند جمعیت هلال احمر کشورمان از مسیر اصلی منحرف شده و قرار نیست به ریل خود بازگردد، به نظر دور از انصاف نباشد. شرایطی که با توجه به در پیش بودن موج‌های احتمالی بعدی کرونا، ترسناک به نظر می‌رسد، مگر آنکه نهاد‌های نظارتی واکنش نشان داده و شرایط به گونه‌ای پیش برود که شفافیت سر لوحه امور قرار گیرد. اتفاقی که امیدواریم رقم بخورد!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۹
ماشالله تابناک.دمت گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
رییس قبلی هلال احمر هم خواهرزاده یروحانی بود
مملکت مال خودشان است خود را می سازند
بد نیست یادی هم بکنیم از مسعود شفیعی چافی از دیگر منسوبان جناب نوبخت که چند سالی است زمام امور در سازمان نقشه‌برداری کشور را با لیسانس کشاورزی و فوق لیسانس مدیریت!! و با استفاده از سکوی پرش مرکز تحقیقات استراتژیک (معلوم نیست اونجا با لیسانس کشاورزی در مورد چه چیزی تحقیقات استراتژیک میکرده!) به دست گرفته و کارهای جالبی اونجا انجام داده و میدهد!
نگران نباشید در فاروج از توابع خراسان شمالی سخنگوی وزارت کشور که وابستگی سببی و نصبی به شخص وزیر کشور دارد با هماهنگی یکی از اعضای مستفی شورای شهر که به نوعی بدهکار وزیر کشور و آقای قالی باف است به اعضای وابسته به فامیل های سببی و نصبی نیز رای آورده است و سودای ریاست بر جمعیت هلال احمر را در سر دارد
لعنت خدا بر بی قانونی
اختیار مال باباشون را هم ندارند عجب ملت عجیبی هستید
مدیران تابناک سلام
گردانندگان طرفدار انقلاب چرا در تبلیغات بی حجابی را در سایتتان ترویج میدهید مثال : عکس های تبلیغ فرم کاشت تشکر حتما از دستتان در رته این تبلیغ را ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
ساندیس چند؟
سید حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
برادر الان شما فازت چیه؟!تنها مشکلت اینه که تبلیغ کاشت مو باعث رواج بی حجابی میشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
برادر/خواهر گرامی واقعا خبر را خواندی؟الان دغدغه واقعی شما همین است؟اگر واقعا دغدغه ای جز چیزی که مطرح نمودید ندارید بهتر این است که بمیرید
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
برو خدا روزیت را جای دیگه بده
سه شنبه ۲۷ خرداد ساعت ۱۱:۲۵
دلار (اسکناس) ۱۸۴۰۰
دلار (حواله) بالای ۱۹۰۰۰
سکه ۷۷۵۰۰۰۰
انگاری چیز عجیبیه بابا کلا کشور همینجوری اداره میشه فکر کردی اینجا اسکاندیناویه!!!!
به قول حسن آقا!، علی برکت الله!!!
چیز جدیدی در ایران نیست ...ایران فقط سهم اینهاست بقیه کشک...البته حقمان است ....مظلوم ظالم می سازد
بعضی از مقامات نقطه عفونی در بدن این کشورند که چون درمان نمیشوند در کل بدن گسترش می یابند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
یک نفر است که بقیه مفسدین هم مستقیم و غیر مستقیم به او وصل هستند تا این فرد و جایگاهش هست کشور درست نمی شود
بزرگترین کشور در زمینه فساد هستیم . خداقوت به قانون کشور و مسئولین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
ما رکورد زدیم
برای خشک کرد شاخ و برگ فساد باید ریشه اونو قطع کرد
گویا این انتصابات در اولویت صدم دولت و دو قوه دیگر است . جناب رئیسی هم با تمام توان در حال فعالیت است اما مشکل یکی دو تا نیست .
ریاست محترم هلال احمر برای اولین قدم یکی از بستگان خود را رئیس حوزه ریاست منصوب کرد حال چه انتظاری دارید حتما باید بستگان بزرگان خود را منصوب نماید تا مشکلی برایش پیش نیاید در معاونت وزارت بهداشت هم زیاد از این کارها کرده است
پاسخ ها
صداقت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
با سلام
ایشان هیچ نسبت خانوادگی با ایشان ندارد
وقتی برای گرفتن منصب ها سلسله مراتب و یک اصول تعریف شده وجود ندارد باید هم شاهد انتصاب خواهر زاده ها باشیم و وقتی که تفاوت دریافتی بسیار بالا بین بالاترین منصب و کارمند جزء وجود دارد بیش از این نمی توان انتظار داشت در این مورد باید از کشور آلمان یاد گرفت که بین آنکلا مرکل نخست وزیر آلمان و زیردستانش تفاوت وجود دارد اما فاحشی وجود ندارد
صدای و سیمای ما صدای بی عدالتی آمریکا را خوب انعکاس می دهد اما صدای بی عدالتی در کشور خودمان را اصلا مهم نمی داند تفاوت بین دریافتی ها و امتیازات گوناگون که وجود دارد. مبلغی برق و آب و گازی که یک روستایی پرداخت می کند با کسی که خانه 1500 متری دارد و یا صاحب چندین مغازه و خانه است یکی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
با قسمت اول موافقم ولی قسمت دوم مبلغ آب و برق و گاز چه ربطی به متراژ منزل داره ؟
کمی تاریخ بخوان آقای مسئول
به این میگن مملکت آهو تو آهو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
معلومه !
از بالا تا پایین مملکت همین وضعه وچیز عجیبی نیست !!!شما یکنفر را نام ببرید که چنین کاری نکرده باشد واگر تونستید نام ببرید جایزه دارید !!!!میگه گشتم نبود -----نگرد که نیست
جناب تابناک اگر جرات داری و مردی..
برو بررسی کن چطور یک نفر با لیسانس مامایی و ادامه تحصیل در رشته غیر مرتبط تا دکترا الان رئیس یک پژوهشکده در دانشگاه شهید بهشتی است....
هر دم از این باغ بری می رسد.
گل بود وبه سبزه نیز آراسته شد.

تابناک جان بابت شفاف سازیت ممنون.
سلام
ایشان تا بحال ۴۴ انتصاب کرده که بیش از ۹۰٪ آنها قومیتی و سیاسی هستند با توجه به سابقه آقای رئیس بعنوان معاون پارلمانی وزارت بهداشت ید طولایی در سیاست بازی دارند. ضمنا ایشان وامدار آقای نوبخت است و بزور دکتر علی نوبخت این کرسی را تصاحب کرد و این را همه می دانند......
سریعا برکنار و نوبخت از ملت ایران عذر خواهی کند
این نوبخت از این کار ها زیاد کرد. چرا جلوگیری نمی شود. جواب: زیرا تمام مسئولین همین کار را می کنند. دعوای خود با قاضی را پیش همان قاضی بردن کمال سفاحت است
پیوندی، مونسان، نجار همشهریهای محترم رییس جمهور
آقای رییس جمهور من هم همشهری شما هستم، پدرتان پیرمرد شریفی بود همیشه از مغازه عطاری اش خرید میکردم.
دست مرا هم بگیر.
کار و پست و مقام نمیخواهم فقط قیمتها را برگردان به 10 سال قبل
ممنونم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
کاش میشد بدونم تو سر اونی که منفی داده چی میگذره
وااااااای چه عجیب شوکه شدم!!!!!!!!!!!!!!!!!
وقتی مردم حاشیه محسوب میشن و حق ندارد در مورد چیزی غیر از انتخاب بین انتخابات ایشان رای بدن همین میشه
اصلا تابی جون
اول برو تحقیق کن که خود وزیر بهداشت ،درمان و اموزش پزشگی فعلی رو ،اونم با مدرک داروسازی ،،،کی معرفی کرده و از کجا اومده
بعدش گیر بده به یه بدبختی رو که فقط تونستن بزارنش عضو موظف هیئت مدیره ،،،آخه در مقابل شغل وزارت که راحت در دسترسشونه ،،،اینم شد شغل!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
به داروساز بودنش چه ربطی داره؟ مگه داروسازها از گروه پزشکی نیستند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
در آلمان و فرانسه هم وزیر بهداشت پزشک نیست . حتی تحصیلاتش هم مرتبط نیست. وزیر که کارشناس نیست. اصلا این رسم غلط فقط در ایران گزارده شده که وزیر دفاع حتما یک نظامی و وزیر بهداشت حتما یک پزشک باشد.
احسن به ایشان که خان دایی خوب وبا مرامی هستند
همه سرته يك كرباس هستيم
به شما چی برید بمیرید ، می تونم انجام میدهم شما بی عرضه اید من چکارکنم
یکی از ازینا رو هم بزور فرستاده دانشکده داروسازی دانشگاه علوم ...
سالهاست مملکت فامیلی های بیسواد اداره میشود واین باعث بدبختی ملت ایران و بیکاری و دزدی و رانت ونبود کار مسکن وهزار عامل دیگر
با سلام وتشکر از سایت تابناک بابت انتشار این گزارش از هلال احمر داغون
لطفا گزارشی هم از وضعیت افتضاح و نابسامان حقوق و رفاهی پرسنل زحمت کش هلال احمر هم تهیه و منتشر کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم