بازدید 80104

طرح ۱۱۱ صفحه‌ای کنگره آمریکا برای اعمال بزرگترین بسته تحریمی علیه ایران

 جمهوری خواهان کنگره آمریکا روز چهارشنبه مدعی شدند که بسته جامع تحریمی را برای اعمال بزرگترین اقدامات تحریمی علیه ایران در تاریخ رونمایی کردند که شامل اقداماتی علیه انصارالله یمن به عنوان یک سازمان تروریستی است.
کد خبر: ۹۸۳۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۱ 11 June 2020

طرح پیشنهادی کنگره آمریکا برای اعمال بزرگترین بسته تحریمی علیه ایران

جمهوری خواهان کنگره آمریکا روز چهارشنبه مدعی شدند که بسته جامع تحریمی را برای اعمال بزرگترین اقدامات تحریمی علیه ایران در تاریخ رونمایی کردند که شامل اقداماتی علیه انصارالله یمن به عنوان یک سازمان تروریستی است.

نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا با ارائه یک طرح ۱۱۱ صفحه‌ای، خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران و متحدانش در منطقه شده و پیشنهاد قرار گرفتن برخی متحدان ایران از جمله «انصارالله یمن» در فهرست سازمان‌های تروریستی را مطرح کرده‌اند.

در طرح پیشنهادی جمهوری‌خواهان کنگره که برمبنای گزارش کمیته مطالعات حزب جمهوری‌خواه تهیه شده، ۲۵ توصیه سیاستی (شامل پیشنهادهایی برای تحریم افراد و گروه‌های مختلف در ایران و منطقه) خطاب به دولت ترامپ مطرح شده است.

از جمله تحریم‌های پیشنهادی جمهوری‌خواهان کنگره که مستقیم ایران را هدف قرار می‌دهد، می‌توان به «فعال‌سازی سازوکار بازگشت خودکار تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران»، «تمدید تحریم تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران»، «تحریم ژنرال امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تحریم بخش‌های پتروشیمی، مالی، خودروسازی و ساخت‌وساز ایران» اشاره کرد.

در این طرح همچنین از دولت آمریکا خواسته شده است که سازوکار مالی موسوم به اینستکس را تحریم کند و از اداره کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری آمریکاست بخواهد که تمهیداتی برای گسترش دامنه تحریم‌ها علیه ایران بیندیشد.

کارگروهی که این طرح پیشنهادی را تدوین کرده، به دولت آمریکا توصیه نموده است که دولت روسیه را به دلیل «حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حزب‌الله و طالبان» رسماً «دولت حامی تروریسم» اعلام کند.

از جمله دیگر مفاد این طرح، اعمال تحریم علیه شبکه سوئیفت با هدف فشار بر این نهاد بین‌المللی جهت اخراج روسیه از آن است. 

توصیه‌های مربوط به بخش ایران موارد زیر را شامل می‌شوند:

کنگره باید صدور معافیت‌های تحریمی توسط قوه مجریه برای تعلیق اجرای تحریم‌ها علیه ایران را محدود کند. قانونگذاران آمریکایی تأکید کرده‌اند کنگره باید رفع تحریم‌ها علیه ایران بدون دریافت مجوز از مجلس نمایندگان و مجلس سنا را ممنوع کند. 

کنگره باید دولت ترامپ را به استفاده از ساز وکار بازگشت تحریم‌ها در برجام جهت احیای تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران ملزم کند. ​این طرح ادعا می‌کند ساز و کار حل اختلافات در برجام به آمریکا اجازه می‌دهد به عنوان یکی از طرف‌های امضاکننده این توافق، تهران را به عدم پایبندی به توافق متهم کرده و تحریم‌های سازمان ملل را علیه این کشور احیا کند. در این بخش از طرح آمده است: «این کارگروه معتقد است کلید زدن ساز و کار بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران برای دستیابی به فشار حداکثری علیه این کشور ضروری است.»

کنگره باید آماده انقضای تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران باشد و وزارت خزانه‌داری آمریکا را به تحریم «امیر علی حاجی‌زاده»، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملزم کند. قانونگذاران جمهوری‌خواه بر حمایت از تلاش‌های دولت آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در اکتبر ۲۰۲۰ تأکید کرده، اما نوشته‌اند: «چنانچه این تحریم‌ها علیه ایران منقضی شوند و تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران احیا نشوند، کنگره باید فعالانه به دنبال جلوگیری از معاملات تسلیحاتی روسیه و چین با ایران یا کمک آنها به برنامه موشک‌های بالیستیک این کشور باشد.»

کنگره باید اقدام به اعمال تحریم علیه بخش‌های پتروشیمی، مالی و خودروسازی ایران کند.  در این بخش از طرح آمده است: «همزمان با تلاش ایران برای گریختن از مجازات‌ مرتبط با انتقال، فروش، ذخیره‌سازی و حمل نفت خود صنایع غیرنفتی این کشور -که منبع درآمد برای رژیم هستند-نباید مورد غفلت واقع شوند.» نماینده‌های جمهوری‌خواه نوشته‌اند افزایش فشار بر بخش غیرنفتی ایران موجب ایجاد «بی‌ثباتی‌های مالی و سیاسی بیشتر» در این کشور خواهد شد. 

کنگره باید ساز و کار موسوم به اینستکس و همتای ایرانی آن را تحریم کند. ​قانونگذاران آمریکایی نوشته‌اند: «چنانچه اتحادیه اروپا بتواند مستقیم وارد مبادلات مالی با نهادهای تحریم‌شده شود، تحریم‌های آمریکا علیه ایران معنایی ندارند.»

کنگره باید دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا را ملزم به گسترش دامنه فعالیت‌هایی کند که مشمول «حمایت قابل‌توجه» از بخش کشتیرانی ایران و در نتیجه مجازات می‌شوند. در این گزارش ادعا شده ایران توانسته از طریق انتقال‌های کشتی به کشتی نفت و همچنین خاموش کردن ترانسپوندرهای کشتی‌ها تحریم‌ها را دور بزند. بر این اساس نوشته شده است: «ایالات متحده باید قاطعانه تمامی کسب و کارها و کشورهای دخیل در ذخیره‌سازی نفت ایران را صرفنظر از موقعیت مکانی، آن هدف تحریم قرار دهد.»

کنگره باید تحریم‌های فعلی حقوق بشری علیه ایران را به قانون تبدیل کرده و آنها را گسترش دهد. نمایندگان جمهوری‌خواه خاطرنشان کرده‌اند در حال حاضر سه «فرمان اجرایی» ـ که از سوی رئیس‌جمهورهای آمریکا صادر شده ـ به مسائل مربوط به حقوق بشر ایران پرداخته‌اند. با وجود این، این فرمان‌ها به قانون تبدیل نشده‌اند. 

کارگروه نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره پیشنهاد داده‌اند کنگره قانونی را برای تحریم شماری از افراد و نهادهای مرتبط با ایران به بهانه‌های حقوق بشری تدوین و تصویب کند.  

کنگره باید در یک بیانیه سیاستی از شرایط دوازده بندی مایک پامپئو برای حذف تحریم‌ها علیه ایران حمایت کند. مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ ۱۳ شرط را برای حذف تحریم‌ها علیه ایران اعلام کرد. نمایندگان کنگره گفته‌اند نهاد قانونگذار آمریکایی باید از این شرایط حمایت کند. 

کنگره باید «قانون اختیارات جنگی» جدیدی به تصویب برساند تا اطمینان حاصل شود رئیس‌جمهور از اختیارات آشکار برای ایمن نگاه داشتن کشور در برابر سازمان‌های تروریستی برخوردار است. در این طرح به تلاش‌های نمایندگان دموکرات برای محدود کردن اختیارات رئیس‌جمهور آمریکا برای توسل به زور نظامی پس از ترور شهید «قاسم سلیمانی» اشاره شده و نوشته است: «چنین اقدامی توانایی رئیس‌جمهور برای ایمن نگاه داشتن کشور در برابر گروه‌های تروریستی اعم از داعش، القاعده یا شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در عراق محدود می‌کند.»

در ادامه آمده است: «این کارگروه از قانونگذاران می‌خواهد در صدد جایگزین کردن طرحی دیگر به جای قوانین اختیارات جنگی مصوب سال ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ برآیند تا بتوان امکان پاسخدهی مناسب در برابر تهدیدهایی نظیر ستیزه‌جویی‌های گروه‌های تحت حمایت ایران و تهدیدهای تروریستی مانند داعش و القاعده را برای رئیس‌جمهور فراهم آورد.»

 کنگره باید وزارت خارجه آمریکا را ملزم کند، شبه‌نظامیان نیابتی تحت حمایت ایران در عراق و سوریه را در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» قرار دهد. در این طرح ادعا شده ایران اقدام به تربیت و تسلیح چندین گروه در عراق و سوریه کرده که هنوز در فهرست «سازمان‌های تروریستی» وزارت خارجه آمریکا قرار نگرفته‌اند. قانونگذاران آمریکا از «سازمان بدر» در عراق به عنوان یکی از نمونه‌های این گروه‌ها اسم برده است. 

در بخش دیگری آمده است: «پیشنهاد این کارگروه این است که کنگره رئیس‌جمهور را به تحریم هادی العامری، سازمان بدر و همچنین سایر شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در عراق مانند کتائب امام علی، السرایا الخراسانیه، کتائب سید الشهدا، لواء ابوالفضل العباس، الحرکه الوفیه، حرکه جند الام و سرایا عاشورا ملزم کند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۶۱
انتشار یافته: ۴۷
ما که دیگه آب از سرمون گذشته
به درک با این تحریماتون
برید به جهنم
فقط دارید مردم رو نابود میکنید
مسئولان کمترین فشاری را احساس نخواهند کرد
عمرمان را در انقلاب ، جنگ ، تحریم و ...... سپری کردیم و پیر شدیم
این سیاست که هیچ فرمول مشخصی نداره و همیشه ملتها تنها قربانی آن هستند .
یک دهم همین تحریمها را بر آمریکا وضع کنند متلاشی میشه

معلوم نیست ما قوی هستیم یا اونا ضعیفند که تا حالا اتفاقی تو ایران نیفتاده
اما ادامه این وضع خطرناک است
از فساد برخی مسئولان و رانت و مافیای اقتصاد چنان ضرباتی خورده ایم که این تحریمها برایمان مثل نوازش است .

برو بزار باد بیاد .
داری به مردم فشار میاری نه مسئولان .
هویییییییه آروم باشین جمهوری نخواه ها
خوب
این یعنی قیمت سکه و دلار سر به فلک خواهد کشید
واقعا خسته نباشید ُقایون سیاستمدار
خطاب به نمایندگان کنگره آمریکا: آب رو همون جایی بریزید که می سوزه!
ورود کشتی های تروریست امریکا به خلیج فارس ممنوع
ورود کشتی های تروریست امریکا به خلیج فارس ممنوع
الفاتحه
تابی میخوای مستقیم اول ببرمون تو سایت تبلیغات بعد اگه اجازه دادن بیایم خبر بخونیم
امریکا بهتر است مشکلات خود را حل کند.درمورد ایران هبچ غلطی نمی تواند بکند.پدر داعش کثیف در استانه سقوط است.
هاها ایران بدجوری نروشونه
ایستادگی ایران دیوونشون کرده
روسیه را تحریم کنید اروپا را هم تحریم کنید
بیخود موج راه نندازید، همه متفق النظرن که این طرح‌ در این کنگره و با شرایط فعلی رای نمیاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
چقدر بدبختی که به امید رای نیاوردن این طرح نشستی
اینام واقعا احمقن نمیدونن دودش تو چشم ما میره نه عاقازاده ها
تحریم های تکراری و حرف های تکراری.بیشتر هدف تبلیغاتی برای به هم ریختن بازار دلار و احیانا ایجاد آشوب در بازار بورس و فراری دادن سرمایه ها از این بازار.و متاسفانه هموطنان همیشه در صحنه که حاظرند دلار رو به هر قیمتی بخرند.
خالی بندان و متوهمین بدانند هنوز در حد طرح پیشنهادی به کنگره است که در حالی که در بازار دنیا دلار در مقابل طلا ارزانتر شده دلار در ایران ۱۰۰۰ تومان گرانتر شد وای به روزی که تصویب و اجرایی شود
دنیا داره به سمت انرژی های نو و پاک حرکت میکنه، در سالهای آینده نفت، ارزش الان را نخواهد داشت. ما باید امروز بتوانیم نفتمان را بفروشیم و صرف زیرساخت ها و توسعه و پیشرفت کشوربکنیم مناطق محروم رو بهره مند و غنی بکنیم ما بایدقادر باشیم امروز هرچه بیشتر نفت بفروشیم.برای حفظ قدرت منطقه ای و مسائل استراتژیک و عقب نیفتادن از کشورهای عربی همسایه ما باید قادر باشیم هر چه بیشتر نفتمان را بفروشیم.مشکلات اقتصادی عدیده ای وجود دارد و فشار زیادی به مردم تحمیل شده است، نگه داشتن این ذخائر سودی ندارد چرا که نفت بی ارزش خواهد شد.برجام اگر پابرجا می ماند، مفید بود آمریکا باید به برجام بازگردد و ما هم باید مسائل اقتصادی را یک مساله ی استراتژیک بدانیم مانند مسائل نظامی.
هیچ نوع تحریمی نمی تونه به صنعت خودروسازی ما آسیب برسونه.در هر شرایطی همچنان ایران خودرو و سایپا لگن تولید میکنن و به قیمت بنز میفروشن.
آمریکا لعنت به تو که تمام جوونی منو با این تحریما نابود کردی
اونوقت چرا اسا باید به مذاکره با رییس جمهور دلخوش بود
کل اقتصاد ایران ۱۱ صفحه میشه مگه؟ ۱۱۱ صفحه چی نوشتن!
این تحریم شاید نسل حاضر رادر تنگنای شدید بگزارد اما ضمینه رشدوخود کفایی دراینده فراهم میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
میخوام بعداز خودم رو زمین علف سبز نشه
خوشحالم
هسته اصلي مشكلات تحريم ما از اسرائيل و عربستان نشأت مي گيره ، تا زماني كه ما مسئله مون رو با اين دو تا كشور حل نكنيم ، اينا هم با نفوذ و لابي زيادي كه در كنگره دارن نميزارن آمريكا تحريم ها رو لغو كنه ،
وگرنه ما هم مثل كوبا نسل اندر نسل با اين تحريم ها بايد زندگي كنيم
یعنی قشنگ معلومه دارن خودشون به در دیوار می زنند.

اندکی صبر، سحر نزدیک است پایان شب سیه سپید است.

دقیقا در لحظه ای که همه فکر کنند همه چیز داره از هم پاشیده میشه اوضاع بهبود پیدا میکنه.
این فشار بر اقشار کم درآمده وسئولین که در پول قرقند.
واقعیت این است که بازنده اصلی در این کارزار تحریمی، کشور ما بوده است نه آمریکا. ارزش پول ملی ما مدام در حال سقوط است، دیگر توان صادرات نفت به میزان قبل را نداریم و مراودات بانکی ما با کشورهای دوست به دشواری صورت میگیرد و در مواردی غیرممکن شده است. طبق گفته مسئولین حتی توان بازپسگیری طلبمان از کره جنوبی را هم نداریم. در داخل هم که با فساد گسترده در حوزه اقتصاد و... دست به گریبان هستیم. کرونا هم که مزید بر علت شده و کسب و کارهای کوچک داخلی را با مشکلات جدی مواجه کرده است. در این وضعیت، قطعا تحریمهای جدید بیش از پیش ما را در منگنه میگذارد. آن عزیزانی که مدام میگویند فشار حداکثری آمریکا تاثیری ندارد، قطعا از وضعیت زندگی بخش واقعی مردم ایران بی اطلاع هستند.
من تا یادمه چندین بار بزرگترین تحریم امریکا رو شنیدم توی چند سال اخیر.. یا اونا نمیدونن بزرگترین چیه یا شما بد ترجمه میکنین
بیچاره بورس
تازه به یک میلیون واحد رسونده بودنش !
کنگره باید در تمام این بندها، شرافت، انسانیت، پیمان های بین المللی و... را نادیده بگیرد.
آمریکایی خودشون بزرگ ترین تروریست های روی زمین هستن
الان کاسبان تحریم قند تو دلشون آب میشه.باید هم دلشاد بشند، این تحریم ها نباشه، از گشنگی تلف میشند.
از همون موقع بعد امضای برجام، که ایران امریکا رو تحریم کرد، نان جماعت تحریم پرست رفت تو روغن و خون ملت ننه مرده هم تو شیشه.
فشار تحریم ها به ملت ایران وارد میشه مسئولین که ککشون هم نمی گزه
مهم نیست بعضی 500 هزار تا بر میدان میرن سرزمین کفار تحریم برای ملت نعمت است
چیزی نمونده که تحریم کنن ، هر چی تحریم بوده تحریم کردن فایده ای نداشته خب
تحریم راباتحریم تهدیدراباتهدیدتجاوزراباقطع بازوودزدی رابابریدن دستان شما تروریستهای آمریکایی جواب خواهیم داد.
خاك كه از سر كذشت جه يك وجب جه صد وجب!!!
سلام این تحریم به جنوب شرق اسیا است...
فعلا بفکر اوضاع داخلی خودشون باشن.
آمریکا رو به افول است.
یعنی جمهوری خواهان واقعا دارن نشون میدن چطوری از اقدامات اخیر ایران از زدن گلوبال هاوک و موشک باران عین الاسد و ارسال بنزین بیخ گوش آمریکا و به کشور مخالف آمریکا میسوزن که نمیدونن چکار کنند
کم کم دارم به عقل این آمریکایی‌ها شک میکنم عدم پایبندی ایران به برجام؟؟؟؟؟
اگر ما چهل سال نتوانستیم زیربنای اقتصاد مالیاتی و غیرنفتی و خوداتکائی خودمان را درست کنیم، شاید این تحریم های ظالمانه و سنگین سبب خیر شوند و باعث شوند که تلاش کنیم مبارزه جدی تری با فساد داخلی داشته باشیم و بهتر از قبل روی پای خودمان بایستیم و به تولید کننده داخلی اتکای بیشتری داشته باشیم و تولید کننده داخلی دارای سوء مدیریت را بهتر از قبل حذف و با گزینه رقابتی بهتری جایگزین کنیم
مکانیسم تحریم ها از هم میپاشه ودارن زورهای آخرشون را میزنن برای کشاندن ایران به مذاکره
همون کاری که اوباما کرد و وقتی دید تحریم ها داره از هم میپاشه و کم اثر میشه، وارد مذاکره با ما شد
و این شد نتیجه
دو سال تحمل کنیم جهش رشد اقتصادی (بنا بگفته صندوق بین المللی پول) و مثبت شدن رشد اقتصادی که حتی از امسال این رشد شروع شده، اتفاق میافته
تا سختی نکشیم رشد اتفاق نمیافته
البته با دزدها و خائنین داخلی هم باید جنگید و به درک واصلشون کرد
با لطف خدا اندکی صبر سحر نزدیک است.
تنها راه مذاکره هست یا کشوری از بلوک شرق خواهیم شد
شما هر کی رو دستتون بلندمیشه رو تحریم میکنید؟؟
یواش یواش همه دنیا رو تحریم کنید خودتون بمونید برا خودتون قدرت نمایی کنید!!. همیشه دست بالای دست بسیاره نمیشه که همه به دستور شما ها زندگی کنن
شما هرکی رو دستتون بلند میشه رو تحریم میکنید؟ دست بالای دست بسیاره
اگه عرضه دارید رو دستش بلند بشید نه اینکه دست وپاش رو ببندید..
یواش یواش دنیارو تحریم کنید خودتون بمونید فقط براخودتون قدرت نمایی کنی!! ایران مثل یه کبوتره که انداختینش توی قفس بعد میگید این ضعیفه رو نگاه کنید نمیتونه پرواز کنه
انقد مانع پیشرفت بقیه شدین خودتونو فراموش کردید
کشورتون داره میپاشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی