بازدید 47309
دو هزار و چهلمین بسته ویژه خبری «تابناک»

زیباکلام: خود خاتمی هم در انتخابات شانسی ندارد / با نفوذی‌ها حتی در لباس روحانیت باید برخورد کرد / نگرانی سردار جلالی از کاهش جمعیت کشور

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند سارا فلاحی: عده‌ای در مجلس کاغذ به دست گرفته و فقط به دنبال فراکسیون‌سازی هستند / نگرانی سردار جلالی از کاهش جمعیت کشور و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۸۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴ 10 June 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
قاضی‌زاده هاشمی: محال است قرارداد ویلموتس بدون اطلاع وزیر افتاده باشد

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به این پرسش که وزارت ورزش و جوانان را چقدر در این موضوع مقصر می‌داند، اظهار داشت: من در این موضوع، وزارت ورزش را در راستای فدراسیون می‌بینم و نمی‌توانم تفکیکی قائل شوم؛ مخصوصاً زمانی که مبلغ ۲ میلیون یورو پرداخت شد، وزیر ورزش برای پرداخت این رقم پیگیری‌های ویژه‌ای کرد. سوال اینجاست وزارت ورزشی که اینقدر پیگیر پرداخت مبلغ است، چگونه در زمان انعقاد قرارداد نظارت بر مفاد این قرارداد نداشته است. قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به این پرسش که وزارت ورزش و جوانان را چقدر در این موضوع مقصر می‌داند، اظهار داشت: من در این موضوع، وزارت ورزش را در راستای فدراسیون می‌بینم و نمی‌توانم تفکیکی قائل شوم؛ مخصوصاً زمانی که مبلغ ۲ میلیون یورو پرداخت شد، وزیر ورزش برای پرداخت این رقم پیگیری‌های ویژه‌ای کرد. سوال اینجاست وزارت ورزشی که اینقدر پیگیر پرداخت مبلغ است، چگونه در زمان انعقاد قرارداد نظارت بر مفاد این قرارداد نداشته است.

نماینده دادستان: قاضی منصوری هیچ گواهی پزشکی‌ به دادسرا ارائه نداده

نماینده دادستان، در ارتباط با پیام متهم منصوری به دادسرا و عنوان کردن عدم حضورش به دلیل بیماری گفت: او هیچ گواهی پزشکی‌ به دادسرا ارائه نداده و اگر ادعایی دارد، آن را برابر اصل به سفارت ایران تحویل دهد. او یک ماه بعد از دستگیری طبری از ایران خارج شد و تلفن خود را در ایران گذاشتند! گمان می‌کنیم ایشان ایران است و به وقتش ایشان را احضار خواهیم کرد.

کفاشیان: سرپرستی‌ام در فدراسیون فوتبال دور از ذهن نیست

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال گفت که بازگشتش به فدراسیون به عنوان سرپرست دور از ذهن نیست و در جلسه آینده هیات رئیسه نیز شرکت خواهد کرد. علی کفاشیان درباره قوت گرفتن بحث حضورش در فدراسیون فوتبال به‌ عنوان سرپرست اظهار داشت: قبلا هم گفته بودم هر کمکی از دستم برآید، برای فوتبال ایران انجام خواهم داد. امروز کمیته استیناف حکم کاهش محرومیتم از پنج سال به یک‌ سال را ابلاغ کرد و بدین ترتیب دوران محرومیتم به پایان رسید و آماده خدمت به فوتبال هستم. وی که با تسنیم گفت و می‌کرد درباره اینکه گفته می‌شود با افراد مورد اعتمادش برای حضور در فدراسیون هم صحبت کرده، گفت: من تیم خاصی ندارم و پس از ورود به مجموعه‌ای با افراد حاضر در آن مجموعه کار می‌کنم. نبی و اعضای هیات رئیسه از دوستانم هستند و مشکلی وجود ندارد. کفاشیان درباره اینکه چقدر احتمال دارد به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال مشغول به کار شود، به تسنیم گفت: فعلا یکی دو روز صبر کنید، اما این موضوع دور از ذهن نیست. ۵۰ درصد که از طرف من باشد، حل شده و مانده ۵۰ درصد طرف مقابل!

۶۰ درصد آبزیان دریا‌های جنوب کشور با صید غیرمجاز ترال از بین رفته اند

رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاونی صیادی‌های استان هرمزگان، گفت: ۶۰ درصد آبزیان دریا‌های جنوب کشور با صید ترال از بین رفته است و جلوگیری از ذخائر دریایی علاوه بر آموزش صیادان نیاز به تغییر شیوه‌های سنتی صید دارد. اسحاق تندرو در گفتگو با ایلنا، درباره وضعیت صید ترال در استان هرمزگان اظهار داشت: صید ترال به موسمی اطلاق می‌شود که صیادان سنتی در فصل صید میگو با داشتن مجوز و نظارت اداره شیلات در صیدگاه‌های مشخص شده از سوی این اداره انجام می‌شود که ما نیز با این نوع صیادی موافقیم. همچنین صید فانوس ماهی نیز به همین شکل انجام می‌شود و در صورتی که صیادان از صیدگاه‌ها خارج نشوند و از تور‌های استاندارد استفاده کنند، مشکلی برای صید وجود ندارد. وی افزود: صید بی رویه و غیر استاندارد ترال و استفاده از تور‌های غیر استاندارد و عدم توجه به آیین نامه‌های سازمان شیلات ایران تاکنون ۶۰ درصد آبزیان ما در آب‌های جنوب نابود کرده است و تنها راه جبران این خسارت‌ها برگزاری کلاس‌های آموزشی و جمع آوری و گردهمایی صیادان است که در مناطق ممنوعه صید نکنند و در عوض با صید کردن با همکاری و همیاری با سازمان شیلات ایران این مشکل برطرف می‌شود.

شوک خبری سعادتمند: فقط پنج روز برای پول شفر وقت داریم

احمد سعادتمند، مدیرعامل استقلال می‌گوید، باشگاه برای پرداخت مطالبات ارزی باشگاه به ۱۸ میلیارد پول نیازمند است. وی ادامه داد: از فیفا نامه‌ای آمده که ۵۵۰ هزار دلار معادل ۱۰ میلیارد تومان در پنج روز آینده به ایشان پرداخت کنیم که اگر با کمی تدبیر با این مساله مواجه می‌شدیم، می‌توانستیم بموقع پول این مربی را پرداخت کنیم و به این وضعیت دچار نمی‌شدیم. تهیه این مبلغ با توجه به فرصت بسیار کمی که وجود دارد، مشکل بزرگی است.

‌بهمن خاوری: قبل از رومینا هم یک دختر را فراری داده بودم

ادعا‌های بهمن خاوری و همچنین نقش او در فرار رومینا سبب شد تا پس از بازداشت به سراغ او برویم و روایت بهمن را در مورد قتل رومینا بشنویم. او می‌گوید: به خاطر فراری‌ دادن رومینا پشیمان نیستم. من خودم را مقصر نمی‌دانم. وی در گفتگو با شرق همچنین درباره وضعیت خانوادگی خودش گفت: یکی از خواهرانم فرار کرده. برادرم که از خودم بزرگ‌تر است دختری را فراری داد و الان یک بچه دارد؛ پدرم نیز مادرم را فراری داده بود. بهمن خاوری همچنین در پاسخ به این سوال که «محلی‌ها می‌گویند گویا تو قبلا دختر دیگری را نیز فراری دادی» گفت: بله چند سال قبل بود.
 
پیش بینی سلیمی نمین از کاندیدای اصلاح طلبان در ۱۴۰۰

عباس سلیمی‌نمین گفت: آقای جهانگیری فرصتی برای عرضه خود در انتخابات ریاست جمهوری نخواهد داشت، زیرا او در عملکرد دولت روحانی سهیم است و در ایجاد وضعیت فعلی نقش جدی داشته است. او نمی‌تواند پاسخگوی افکار عمومی باشد؛ از این‌رو تصور می‌کنم اصلاح‌طلبان به سمت گزینه‌های دیگری می‌روند و جهانگیری را به‌عنوان گزینه خود مطرح نمی‌کنند. عباس سلیمی نمین، تحلیلگر مسائل سیاسی در تحلیل وضعیت موجود سیاسی با نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده به «نامه‌نیوز» گفت: «من با طرح زودهنگام مسائل انتخاباتی مخالفم، زیرا باعث دور شدن کشور از مسائل اصلی می‌شود. اما در تحلیل فضای سیاسی کشور باید گفت که در انتخابات اخیر مجلس همه شاهد یک وزن‌کشی سیاسی میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و حتی میان طیف‌هایی از اصولگرایان بودیم تا بعد از این دیگر برخی نیرو‌های سیاسی با توهمات خود سهم‌خواهی نکنند».

او درباره جایگاه اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هم اظهار کرد: «پایگاه رأی اصلاح‌طلبان دچار تزلزل جدی شده است؛ البته ممکن است که در انتخابات سال آینده بخشی از سبد رأی آن‌ها احیا شود و تا حدی تغییر در وضعیت آن‌ها نسبت به انتخابات مجلس ایجاد شود، اما این تغییر در حدی نخواهد بود که یأس مردم از اصلاح‌طلبان از بین برود. آن‌ها در سال‌های اخیر دولت و بخش زیادی از مجلس را در اختیار داشتند و در تمام این سال‌ها نتوانستند کارنامه خوبی از خود ارائه دهند؛ هرچند دولت اخیرا در موضوع کرونا قدری مناسب عمل کرد، اما در بسیاری از زمینه‌ها مشکلات عدیده همچنان وجود دارد؛ بنابراین این تصور که در انتخابات ریاست‌جمهوری تغییری فاحش در سبد رأی اصلاح‌طلبان ایجاد شود، درست و واقعی نیست».او در پاسخ به این پرسش که آیا اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت حسن روحانی می‌تواند نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ باشد، تصریح کرد: «آقای جهانگیری فرصتی برای عرضه خود نخواهد داشت، زیرا او در عملکرد دولت روحانی سهیم است و در ایجاد وضعیت فعلی نقش جدی داشته است. او نمی‌تواند پاسخگوی افکار عمومی باشد و همه انتقاد‌هایی که به دولت می‌شود به او هم مربوط است؛ از این‌رو تصور می‌کنم اصلاح‌طلبان به سمت گزینه‌های دیگری می‌روند و جهانگیری را به‌عنوان گزینه خود مطرح نمی‌کنند».
 
زیباکلام: خود خاتمی هم در انتخابات ۱۴۰۰ شانسی ندارد

زیباکلام گفت: فرقی نمی‌کند که کاندید اصلاح‌طلبان در ۱۴۰۰ آقای جهانگیری باشد یا هر فرد دیگری. حتی خود آقای خاتمی هیچ شانسی در انتخابات ۱۴۰۰ ندارند، زیرا بدنه اجتماعی اعتقاد و باور خود را از دست داده است.صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در این گروه جای می‌گیرد. وی اظهار داشت: «فرقی نمی‌کند که کاندیدای اصلاح‌طلبان در ۱۴۰۰ آقای جهانگیری باشد یا هر فرد دیگری. نه آقای جهانگیری، نه آقای عارف و نه حتی خود آقای خاتمی هیچ شانسی در انتخابات ۱۴۰۰ ندارند، زیرا بدنه اجتماعی که به اصلاح طلبان باور داشت و به آنان رای می‌داد بعد از انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ و عملکرد دولت آقای روحانی و مجلس دهم اعتقاد و باور خود را از دست داد؛ بنابراین اینکه الان اصلاح طلبان بگویند ما می‌خواهیم اسحاق جهانگیری را کاندیدا کنیم یا عارف و یا مرعشی و محسن هاشمی را کاندید می‌کنیم و ... هیچ فرقی ندارد».وی تاکید کرد: «مهم نیست که اصلاح طلبان چه کسی را کاندید می‌کنند مهم این است که بدنه اجتماعی این جریان به صندوق رای پشت کرده و این را به وضوح در انتخابات اسفند ۹۸ دیدیم. قطعا این در خرداد ۱۴۰۰ هم تکرار خواهد شد لذا مساله مهم این نیست که نامزد اصلاح طلبان کیست، بلکه این است که بدنه اجتماعی این جریان پای صندوق نخواهد آمد».
 
حقیقت‌پور: با نفوذی ها حتی در لباس روحانیت باید برخورد کرد

منصور حقیقت‌پور نماینده مجلس نهم در روزنامه اعتماد نوشت: مسئولان باید تمام شرایط و شواهد موجود را برای مقابله با نفوذ درنظر گرفته و برای‌شان مهم نباشد که نفوذی در لباس مقدس روحانیت است یا مثلا خبرنگار، مسئول اجرایی است یا در لباس دفاع. نفوذی، نفوذی است. این اظهارات در حقیقت بدان معناست که ما به عنوان مسئولان امروز و دیروز نظام جمهوری اسلامی باید بپذیریم که دشمنان این مدت بیکار نبودند و در جهات مختلف تلاش کردند تا به ما آسیب بزنند. همچنین باید بپذیریم به‌رغم تلاش‌های گسترده برای مقابله با نفوذ و نفوذی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دچار غفلتی جدی و مرتکب کوتاهی‌های واضحی شده‌ایم؛ چنان‌که دشمن توانسته به نهادهای مختلف نظام رخنه کند. ما هنوز آسیب و فاجعه بزرگی که ازجانب دو نفوذی بزرگ -کشمیری و کلاهی- خوردیم را به ‌روشنی به‌ خاطر داریم و باتوجه به شرایط کنونی، لازم است مقابله‌ای همه‌جانبه، جدی با امر نفوذ ازسوی تمام دستگاه‌ها و مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی صورت گیرد تا با وفاقی مثال‌زدنی و مبارزه‌ای بی‌امان به‌مقابله با جریان نفوذ پرداخته و ضمن جلوگیری از درز اطلاعات به خارج از کشور، با نفوذی‌های رخنه کرده در نهادهای اقتصادی و صنعتی و حتی نظامی و امنیتی و علمی، مقابله‌ای تمام‌عیار را سامان دهیم.
 
رازگشایی رضایی از تلاش آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران

دبیر مجمع تشخیص گفت: آمریکایی‌ها دنبال این هستند که با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی زمینه مذاکره مجدد با ایران را فراهم کنند. محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، درباره پایان تحریم تسلیحاتی ایران و چرایی دنبال کردن تمدید این تحریم‌ها از سوی آمریکا گفت: آمریکایی‌ها دنبال این هستند که با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی زمینه مذاکره مجدد با ایران را فراهم کنند. او ادامه داد: اولا آمریکا از برجام خارج شده است. دوماً طبق اسناد مصوب شورای امنیت سازمان ملل برای تحریم‌های تسلیحاتی ایران یک مدت زمان مشخص تعیین شده که به زودی تمام می‌شود. رضایی با بیان اینکه ما حق داریم تا مبادلات تسلیحاتی را انجام دهیم، خاطرنشان کرد: ما باید حق مبادلات تسلیحاتی را داشته باشیم و با پایان یافتن مدت تعیین شده این حقوق به ما بازمی‌گردد؛ چراکه آمریکایی‌ها هیچ دلیل منطقی و حقوقی برای انجام مجدد این کار ندارند.
 
توضیح کدخدایی درباره همکاری با مجلس جدید

سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه جلسه مشترک این شورا با مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه پژوهشی همکاری بیشتری با مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت تا بتوانیم قوانین را بهتر و سریع‌تر تصویب کنیم. عباسعلی کدخدایی ظهر امروز در حاشیه جلسه مشترک شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جلسه امروز به دعوت اعضای محترم شورای نگهبان جهت بیان نظرات و نکته‌ها و استماع سخنان رییس مجلس شورای اسلامی بود. خوشبختانه جلسه خوبی داشتیم نکات مشترک زیادی در این جلسه مطرح شد. سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: در جلسه امروز قرار براین شد که در حوزه پژوهشی همکاری بیشتری با مجلس شورای اسلامی داشته باشیم تا قوانین را بهتر و سریع‌تر تصویب کنیم. در جلسه امروز در خصوص انتخابات، سیاست‌های قانون‌گذاری و موضوع اقتصاد و معیشت وضع کردیم.
 
نگرانی سردار جلالی از کاهش جمعیت کشور

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه زنگ خطر کاهش نرخ موالید در کشور به صدا در آمده است، اما متاسفانه برخی از مسئولان همچنان بی توجهی می‌کنند، گفت: «پیری جمعیت» یک تهدید جدی و واقعی برای آینده ایران است. سردار غلامرضا جلالی در نشست کمیته پدافند غیرعامل سازمان ثبت احوال کشور اظهار کرد: با توجه به رشد فناوری و نقش آن‌ها در ارائه خدمات به مردم، شاهد تغییر و تحول در ماهیت دارایی‌های ملی هستیم، در حالی که ما در گذشته به دارایی فیزیکی (ساختمان و ابینه) و غیرفیزیکی (جمعیت) متکی بودیم، امروز با نوع جدیدی از دارایی‌ها سروکارداریم و آن دارایی‌های سایبری است. وی نمونه بارز این تحولات را در تغییر شکل پول عنوان کرد و توضیح داد: در یک دهه گذشته، پول ما از شکل فیزیکی به پول دیجیتالی تبدیل شده است و بنابراین صیانت از آن هم متفاوت از گذشته است. جلالی گفت: سایبری شدن دارایی‌ها چند ویژگی دارد؛ نخست اینکه دارایی‌ها سیستمی می‌شوند. این قابلیت دارای برخی محاسن و معایب است. یکی از محاسن این است که تمام سیستم را می‌توان کنترل و پایش کرد. در عین حال ارتباطات سیستمی چند عیب را پدید می‌آورد که یکی از مهمترین آن‌ها وابستگی متقابل بین سیستم‌هاست. وی با اشاره به اینکه یکی از نمونه سیستمی شدن دارایی‌ها در همین سازمان ثبت احوال قابل مشاهده است، ادامه داد: بخشی زیادی از سامانه‌ها متصل به ثبت احوال هستند و خود ثبت احوال نیز به تعدادی زیادی از سامانه‌ها متصل است. در واقع درجه پایداری این سازمان به این برمی‌گردد که چه مقدار وابستگی متقابل زیرساختی قابل قبول و کنترل است. رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ویژگی دیگر دارایی‌های سایبری را هوشمندی دانست و گفت: هوشمندی یعنی از قابلیت برنامه‌ریزی برخوردار بودن. در واقع بین اجزا قابلیت ارتباطی وجود دارد، اجزا به هم وابسته هستند و دسترسی و کنترل از راه دور مقدور است. همچنین امکان دستکاری اطلاعات نیز وجود دارد. هرچه هوشمندی سیستم افزایش یابد، آسیب پذیری‌های آن نیز افزایش خواهد یافت. تهدیدات در سازمان ثبت احوال نیز بیشتر از جنس تهدیدات غیرنظامی است.
 
کنایه سنگین صادقی به نماینده جدید مجلس

محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس دهم به اظهارات فریدون عباسی نماینده کازرون و از مدیران دولت احمدی نژاد که خواستار شنود تلفن نمایندگان توسط نهادهای امنیتی شده بود، واکنش نشان داد. محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس دهم، در حساب توییتری خود نوشت: «‌در رسانه‌ها از یکی از نمایندگان مجلس یازدهم نقل شده که خواهان شنود مکالمات خود و سایر نمایندگان توسط نهادهای امنیتی شده است! امیدوارم این خبر درست نباشد. نماینده‌ای که داوطلبانه به نهادهای امنیتی اجازه‌ی نقض حقوق خود را می‌دهد چگونه می‌خواهد از حقوق شهروندی مردم دفاع کند؟!»
 
سارا فلاحی: عده‌ای در مجلس کاغذ به دست گرفته و فقط به دنبال فراکسیون‌سازی هستند

نماینده مردم ایلام در مجلس: در همین مجلس در این چند وقت اخیر صرفا شاهد این هستیم که یک عده از دوستان کاغذ به دست فقط در حال فراکسیون سازی هستند. عده‌ای در مجلس کاغذ به دست گرفته و فقط به دنبال فراکسیون‌سازی هستند.فرهنگیان ما امروز نگران رتبه بندی، بازنشستگان ما نگران همسان سازی حقوق، بازنشستگان مناطق جنگی نگران گرفته شدن حق مناطق جنگی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی نگران آزمون ورودی، معلمان حق‌التدریس و آزاد و غیر انتفاعی نگران آینده شغلی، کارمندان قراردادی، حجمی، شرکتی نگران آینده هستند و کسانی که سهام عدالت ثبت نام نکرده‌اند امروز نگران هستند، قرار است ما در این مجلس قوانین مزاحم را برداریم و قوانین فاقد اولویت را اصلاح کنیم./فرهیختگان
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۲۹
۶۰ درصد آبزیان دریا‌های جنوب کشور با صید غیرمجاز ترال از بین رفته اند

حتما اینم تقصیر محموده و انتخابات مجلس یازدهم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
نه مقصر ، طبق معمول
دشمن بزرگ ما آمریکا
و تمام دنیای مخالف ما هستند
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
من به اصولگرایان نصیحت میکنم که با شعور سیاسی مردم بازی نکنید . تمام ارگان و ارگان و نهادها و ادارات در تصورات فکری و ایدولوژیکی شماها میچرخد . بیایید صادقانه کلا انتخابات را تعطبل کنید ..... اخه نمیشه ظاهر دمکراسی باشد ولی لوازم دمکراسی حذف شود . نمیشود مجلس باشد ولی در راس امور و قدرت نباشد . نمیشود در خیابان و میادین شهر فرد مدهبی و سیاسی یک شهروندی را شلاق بزند ودوباره در یک انتخابات فرمایشی کاندید شود واز مردم همان شهر بخواهد که وطیفه شرعی دارید بمن رای بدهیید . اصولگرایان واقعا در یک پادوکس رفتاری گیر کردند . .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
آقای محمود صادقی خیال می کنه نمایند مجلس حق خصوصی داره
نه اتفاقا!
نماینده که شد نباید در مسایل مالی، سیاسی و اجتماعی حریم خصوصی داشته باشد.
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
۲۳.۰۸
حق خصوصی نه.حریم خصوصی!!! اگر بنا بر شنود باشه تقریبا ۱۰۰ درصد مردم رو میشه با شنود از میدون بدر کرد. یعنی کسانی که با ما هستند شنود نمیکنیم و کسانی که علیه ما هستن شنود میکنیم و مدارکی برای حذفشون بدست میاریم چون فقط پیامبران هستند که معصوم از گناه و اشتباه هستن و در ضمن شما اگه انقلابی باشی حتما حرفهای امام خمینی در این رابطه رو شنیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
ناشناس۲۱:۱۵
نخیر قطعا تقصیردوست خوب و مهربون ما و همه دنیا آمریکای عزیر نبوده
فقط بعنوان‌یک مثال عرض میکنم که بنابر صحبتهای خودآمریکاییها این دولت عزیز ۷۰۰۰میلیارد دلار در خاورمیانه برای کمک‌به پیشرفت و رفاه و امنیت کشورهای منطقه از مالیات مردم امریکا هزینه کرده که الان آثار این کمکهارو در عراق سوریه افغانستان یمن و کمکهای تحریمی رسانه ای نظامی امنیتی اقتصادی و.....به ایران میشه به وضوح مشاهده کرد
این کمکهای بی دریغ به نحوی بوده که الان صدای مالیات دهندگان خود امریکا بلند شده که چرا دولتشون اینقدر خساست به خرج داده و دلارهای بیشتری از پول اونهارو به مردم‌خاورمیانه کمک نکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
قای کلانتری حتما میاد میگه 60 درصده بزرگش نکنید توصیه ای هم به پرچم امریکا این حرفات فقط رد گم کنیه اول مسئولیت پذیر باشید نه این که دنبال انتخاب شدن باشید و از اون طرف بگید اختیاری نداریم
«به وقتش» قاضی منصوری را احضار می‌کنند
همان‌طور که «به وقتش» طبری را گرفتند
این «به وقتش» ربطی به نوشدارو و مرگ سهراب ندارد؟
فقط آقاسیدحسن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
سید حسن کسی به او رای نمی دهد وپایگاه اجتماعی ایسان در کد رییس نیست خرابش نکنید
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
سید حسن بیاد چکار کنه؟؟میتونه فردوسی پور رو به تلویزیون برگردونه؟ اقا دست بردارید کسی بیاد که بتونه حرف مردمو بزنه و خواسته مردمو طلب کنه.رییس جمهور ناتوان تدارکاتچی نمیخوایم
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
حیف که نمیشه حرف دلمون رو بزنیم چون منتشر نمیکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
این سید حسن را ول کنید چون نه مردم به اورای میدهند ونه قدرت مدیریت دارد تازه روحانی با آن کلبد نتوانست کاری بکند دیگر سید مظلوم دست خالیچه کار میتواند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
رای بی رای،همه یه جنسن!تا قیمت خودرو لوازم برقی ملک وساختمان و... به روزاول برنگرده وعدالت برقرارنشه رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
سید حسن را هم خراب نکنید این آدم اهل سیاست نییت تازه روحانی با آن کلیدش. مملکت را نابود کرد که خیلی ادعا میکرد حسن که هنوز قادر به کاری نیست محض رضای خدا ول کنید تا حسن برود
ناشناس
| Netherlands |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
رئییس جمهور اینده ایت الله خاتمی امام جمعه تهران ویا اقای علم الهدی وسلام ویا کلا پست ومقام را تحویل حوزویان بدهیم مردم مبلغ دین شوند بروند دنبال سیاست وکشورداری
اصلاح طلب تمام شد هرکسی میخواهند بیاورند خط مش انها توسط روحانی اجرا شد یکی مثل رائفی پور رئیس جمهور خواهد شد
پاسخ ها
آبدارچی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
شوخی تلخی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
واقعا ترسیدم
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
انتخابات دیگر مفهوی ندارد و هر کسی و به هر شکلی انتخاب شود برای اکثریت مهم نیست!
انتخابا با پشت کردن به مهندس میر حسین موسوی از روال نسبتا معمولش خارج شد!
بهمن خاوری قبلا هم یک دختر را فراری داده بودم )الان اونایی که بدون حتی خواندن یک سطر از توصیه نامه یونیسف (سند 2030) هنوز هم علیه ان جیغ بنفش می کشند و حتی یک سطر راه حل بجای آن ارائه ندادند نمی خواهند به عواقب تاخیر در آگاه سازی کودکان و نوجوانان فکر کنند ماجرای رومینا شاید یکی از صدها باشد که فاش میشود در کشورهایی مثل ما بسیاری از این نوع مشکلات و ازارها و فریب ها بخاطر قبح اجتماعی کتمان و یا پوشانده میشوند آگاه سازی بچه ها آنها را یا از این مسئله دور میکند یا قبل از ایجاد مشکل انها را به مشورت با پدر و مادر ترغیب میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
لابد تو فرزند نداری وگرنه اینجوری و اینقدر ساده انگارانه سخن نمی گفتی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
چند سطرش رو خوندی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
جناب دانا
سند 2030 که در کشورهایی که اجرا شده را ببین بعد حرف بزن و از ان دفاع کن
چون نمی دانی چه اتفاقات بدی برای بچه هاشون افتاده و در سن بزرگسالی که وضعشون قطعا خرابتر خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
چرا این را نمی گویی وقتی دخترها را رها کردن در حامعه وهیچ کنترلی در رفت و امد انها ندارن و الان هم فضای مجازی مثل خوره افتاده به جان جامعه که خراب کند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
کلا توی باغ نیستی عزیز، ایران خودش سند جامع و کاملی قبل از سند ۲۰۳۰ رونمایی کرده بود ولی تا دلت بخواد آدم ناآگاه تعظیم کن به کدخدا
داریم که تا الان سندی که با توجه به وضعیت فرهنگی و بومی تهیه شده بود معلوم نیست چیکارش کردن. کسی اطلاع داره خبره بده.
اصلاحطلبان فقط بامهمدس موسوی شانسی خواهند داشت،در غیر اینصورت با اصولگراها تفاوتی نخواهند داشت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
مهم رای آوری نیست...مهم کارایی است..خواه اصلاحطلب خواه اصولگرا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
موسوی پیر است که سال 88 هم دستش می لرزید
آیا واقعا تنها امید اصلاح طلبان است؟
و دیگر حرفی ندارند؟
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
مسئله‌ باز گشت به اصل است ،نه فرار از وظیفه و حقانیت و بروی خو هم نیاوردن@!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
حتی شکست را هم قبول نداشتید ان زمان و اشوب درست کردین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
موسوی را بزرگ کرده اید یک فرد عادی بود که کاری از دستش برنمیاد مشکل جای دیگری است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
تا رسانه و احزاب مستقل و آزاد و مردمی
با سیستم واقعی پر قدرت پارلمانی تشکیل نگردد
و منافع ملی ، بعنوان هدف اصلی
تعریف و اجرا در نیاید
هیچ کس و جناح فعلی قادر به نجات کشور و مردم
در شرایط فعلی وجود ندارد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
خیلی وقته که داری اینو میگی ولی خودت هم خوب میدونی ربیعی و زنگنه و اخوندی و کلانتری و غیره تو ستاد موسوی بودن یک نفر که نمیتونه کاری کنه بستگی به افرادی که منصوب میکنه داره
اینهمه رای دادیم هر روز بدبخت تر و گرفتار تر از دیروزیم. رای بی رای. والسلام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
هیچ کدومشون جذابیتی ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
من که پدرمم کاندید بشه رای نمیدم،اصلاح‌طلب واصولگرا که دیگه خیلی وقته شناخته شده هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
داستان تو مثل اون آدمی هست که جواب یه سوال غلط داده ، حالا که متوجه اشتباهش شده، بجای دنبال جواب درست ، می خواد صورت مساله رو حذف کنه، همین اشتباهات شما توی انتخاب، الان تر و خشک با هم میسوزه، همون شرکت نکنید بهتره.
با سلام
خوبه که صفحه ای درست بشه و مردم کاندیداهای مورد علاقه خودشون رو‌به لیست اضافه کنند. مثلا اقای احمدی نژاد، جلیلی باهم رقابت کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
که چی بشه ؟! بخندیم
سردار جلالی شماالان درپه پست ومقامی هستید که نگران کاهش جعمیت هستید ؟ایا یکفرد از سازمان ثبت احوال بیاید درمورد پدافند غیرهامل اظهار نگرانی کند عکس العمل شما چی هست؟ واقعا دراین کشور هرکسی صبح پاشده به رئیس دفترش میگوید امروز رسانه هارا دعوت کن تا مصاحبه کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
اگه می دونستی پدافند غیر عامل یعنی چی و کمی در مورد دلایل تغییر جمعیت می دونستی این حرف رو نمی زدی
ناشناس
| Germany |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
جناب پرفسور ۲۲:۰۵
هنوز صحبت های ایشون در مورد ابردزدی رو یادمون نرفته! تکنه اینم در حوزه کاری ایشون هست؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
قبلا در مورد ابر دزدی لب مرز
و بعد ارسال ابر باران دار برای سیل
و چهارم برای زلزله
و ساخت مستعان برای کرونا
و ناباروری مردان
ووووووووومشابه اینها
اظهار فضل کرده بودند!!!!!؟؟؟؟
سید حسن خمینی نسبت به جامعه بی تفاوت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
بودجه ند ده میلیارد تومانی ثابتی دارند
و زندگی آرام
و بدون دغدغه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
سید حسن آدم سیایت نییت واز روحانی خرابترش می کند محض رضای خدا شیرش نکنید ابن آدم اهل ابن حرف ها نیت روحانی وهاشمی صد سال مملکت را عقب انداختند وهمین بس است ولی احمدی نژاد از همشون با عرضه ترذه
نام حسن روحانی با فاجعه گره خورده زیرا کشور را بدون برنامه مدیریت میکند
آبان ۹۸
کاهش شدید جمعیت ایران
افزایش هراسناک قیمت مسکن
غارت ۱۸ میلیارد دلار منابع ارزی
ترور سردار سلیمانی
فروپاشی اقتصاد ایران
و در آینده فجایعی به مراتب عظیم تر از اینها اتفاق خواهد که مردم حیران می مانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
انچه در قبل از این دولت رخ داده بود این نتایج را داشت که الان می بینی اگر برجام و مدیریت دولت روحانی نبود یعنی در سال 93 اگر احمدنژاد و یا همفکرانش بر سر کار بودند شما تمامی این فجایع را می دیدی انجه که فاجعه بر باد دادن 800 میلیارد دلار پول
نفت برای ما داشت رشد نقدینگی که تا سالها ادامه دارد تزلزل ارزی بخاطر عدم پشتوانه ارزی کافی برای کنترل قیمت در بازار بخاطر تحریمهای این چند ساله است ضمنا 60 درصد مسکن مهر توسط روحانی تکمیل شده سهام
عدالت توسط روحانی بدست مردم رسید مسکن امید و حتی با وجود تمام فشارها توانست 100 میلیارد ذخیره برای این روزها داشته باشد برای غذا و دارو..... از تلاشهای او خبر میدهد اما وقتی پول کافی نباشد با هر
تندبادی مشکلات بر سرت می اید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
ناشناس 21:24 سهام عدالت و مسکن مهر که همه مال احمدی نژاد بود میشه یکی از طرح ها و ایده های دولت تدبیرتون رو بفرمایید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
حسن روحانی مملکت را خراب کرد وکلید را گم. کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
اگر برجامی شکل نمی گرفت الان وضع روحانی و ما خیلی بهتر از این روزها می بود چون دیگر کشور را معطل خارجی ها و نفت و پول ان نمی کرد که اقتصاد را به هم بزند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
21:24
نمیدونم این عددها رو از چه منبعی میاری ولی بانک مرکزی درآمد نفتی اون دوره رو 618 میلیارد دلار اعلام کرده که 55 میلیارد دلارش موقع تحویل دولت در صندوق توسعه بود تو الان نباید از صد میلیارد صحبت کنی هر چند همین منبع آمارت رو نمیدونم ببین 1400 با چقدر موجودی تحویل میدن 60 درصد مسکن مهر در زمان دولت روحانی تکمیل شد؟ خوبه به صحبت های آخوندی رجوع کنی بعد ادعا کنی آمار ساخت مسکن مهر هم هست میتونی بری ببینی در مورد سهام عدالت هم حرفت نادرسته وقتی قراره طی ده سال از محل سود سهام تکمیل بشه اعتبار حرفت معلوم میشه وظیفه دولت آزادسازی بوده خوبه ببینی همین اقایون چی میگفتن در مورد سهام عدالت و حالا چی میگن
همچنین باید بپذیریم به‌رغم تلاش‌های گسترده برای مقابله با نفوذ و نفوذی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دچار غفلتی جدی و مرتکب کوتاهی‌های واضحی شده‌ایم) کدام تلاش گسترده ؟!! هر کسی که بیشتر شعار دادو ظاهر خود را انقلابی نشان میدهد بدون اینکه از توانایی ها یا گذشته او پرس و جو کنند به کارهای مهم گمارده شده و میشود و بر کارهایش نظارتی هم نیست فقط نفوذیها به ما ضربه وارد نکردند که انها شاید یک دهم ضربه هایی که از نالایقان و بی سوادان خوردیم را وارد نکردند چند تا ادم لایق هم که امدند عملا یا مورد تهاجم قرار گرفتند یا منزوی یا ناامید شدند
در دولت روحانی از هر دو جوان فقط یک نفر فرصت ازدواج و تشکیل خانواده دارد انگار جوان های مردم عمرشان را از سر راه پیدا کرده اند که تقدیم شیخ حسن کنند
خانه فقط برای نصف جمعیت
تغذیه خوب فقط برای نصف جمعیت
ازدواج فقط برای نصف جمعیت
تفریح و خوشی فقط برای نصف جمعیت
درمان مناسب فقط برای نصف جمعیت
حسن روحانی جامعه ایران را پولاریزه کرده
یعنی دوقطبی به طوری که شما در خیابان که ایستاده اید متوجه این پولاریزاسیون اجتماعی میشوید
حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز اصولگرا ) اوه تا الان فکر میکردم اصولگراها از رنگ سبز فراریند ؟!!! درباره احتمال کاندیداتوری سید حسن خمینی هم مثل بقیه تحلیل های مندرج متوهمانه از نوع اصولگرایی است ولی این را به اصولگرایان قول میدهم مثل همیشه مردم شما را غافلگیر می کنند که تا سالها دورخودتان انگشت حیرت بدهان بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Pakistan |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
با این حرفت که مردم اصولگرا ها رو غافلگیر می کنن موافقم و کاملترش اینکه هم اصولگرا ها رو وهم اصلاح طلبان رو اگه کمی با مردم ارتباط داشتند می فهمیدند مردم به چپ و راست اعتماد ندارن...یک عنصر فرا جناحی...جهادی و مردمی
نماینده‌ای که داوطلبانه به نهادهای امنیتی اجازه‌ی نقض حقوق خود را می‌دهد چگونه می‌خواهد از حقوق شهروندی مردم دفاع کند؟!») حقوق مردم برای این جماعت کیلویی چند ؟ افسوس برای کشوری که نماینده مجلسش حتی الف و ب حقوق مردم را نمی داند
اتفاقا بر خلاف نظر آقای زیبا کلام آقای خاتمی هم صد درصد شانس دارد وهم توانایی خارج کردن کشور از بحران فعلی
ولیکن تنها شانسی که ندارد تایید صلاحیت شان در شورای نگهبان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
آقای خاتمی هم به سهم خودش 8 سال کار خاصی نکرد
تقی معمولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
به قول همین دوستمون در زمان هشت سال حضور خاتمی کمترین نرخ تورم وکمترین بگم بگم های سیاسی رو داشتیم ومردم از نظر ذهنی در آرامش بیشتری بودندواز هر نظر نسبت به بقیه روسای جمهور بهترعمل
کرد اما شرایط تو این 16 سال رئیس جمهوری احمدی نژاد وروانی به شدت تغییر کرده به نحوی که الان که شب بخوابیم معلوم نیست فردا نرخها چندین درصد افزایش پیدا کرده
انتخابات دیگه چیه؟ رفتم دوتا روغن و نیم کیلو چایی.و مواد شوینده و تمییزکننده گرفتم شد 500 هزار تومان به فروشنده گفتم اشتباه نمیکنی . بهم خندید و گفت برو عمو هفته دیگه همین ها را باید بخری 600 هزار تومان. دیدم حرف حساب جواب نداره. دیگه فرقی نداره هر کس می خواهد رییس جمهور شود. گرانی افسار گسیخته پوست مردم را کنده و پدر مان را دراورده. حالا شما فکر انتخابات 1400 هستی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Pakistan |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
راهی جز انتخابات نیست شک نکن
ما دیگه از شما گذاشتیم شاید عده ای هنوز در بند اصلاح طلب و اصولگرا و احمدی نژادی مانده باشند رای نخواهیم داد و منتظر دیدن مردمی باشید که رای نمیدهند
بهتر است اصلاح طلبان نیایند و اگر هم بیایند مردم به آنها رای نمی دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
بهتر است هیچکس نیاید و شورای نگهبان از بین روسای جمهوری که هر دوره خودش انتخاب میکند یکی را به قید قرعه برگزیند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
عارف بیاد که با رای های باطله رقابت کنه بخندیم
متهم طبری در ادامه گفت: آقای مشایخ با آقای نجفی میآمدند و مرا میدیدند جلسه نبود و ما مانند سه برادر بودیم.

این متهم افزود: اگر من ۸۰۰ میلیارد هم بخواهم این برادرانم می‌دهند و اگر کل لواسان و کارخانه اش را بخواهم به نام من می‌کند. این رفاقت است. اگر شما از این دوستان ندارید به من ارتباطی ندارد. اگر آن‌ها نیز از من بخواهند من نیز برای آن‌ها انجام می‌دهم.
نماینده دادستان از ایشان بخواهد سند زدن لواسان که هیچ، ۸۰۰ میلیارد هم هیچ، از رفیق و برادر جون جونیشان بخواهد هر چه سریعتر به کشور برگردند تا در باره ابهامات پرونده ایشان بیشتر تحقیق شود و رفیق بی گناه خود را از اتهامات تبرئه نمایند!!!! قاعدتا با توجه به دوستی ۳۵ ساله؛ اقای نجفی فورا اطاعت امر خواهند نمود !!!!!!!!!
طبری جان دوره متکلم وحده بودن و سلطانی و پا جفت کردن جلوی شما تمام شد!!!!
زیبا کلام ، خود محمد خاتمی هم شانس پیروزی در انتخابات را ندارد .....سوال ؟ حالا دیدید روشنفکران سیاسی و اندیشمندان در حوزه سیاست برای مردم سالاری اول حزب واقعی و اساسنامه حزبی تشکبل دادند . سپس تربیت و جذب افراد سیاسی و سپس رقابت انتخاباتی ...... منتها در ایران برخی فکر میکردند که در هر شرایطی باید بتوانیم با سازکار شورای نگهبان دو هدف را دنبال کنیم .‌اول اینکه کاری کنیم‌قدرت دست مردم نیفتد ودوم با تفسیر شورای نگهبان هم از قانون اساسی و هم رد ثلاحیت منتخبین مردم بتوانیم رای مردم را کانالیزه و کنترل کنیم . حالا کم کم در این شوی رای و صندوق رای فرمایشی کم کم لوازم و ابزار اجرای مردم سالاری دارد خودش را نشان‌میدهد . یعنی تا ده سال اینده انتخاباتی برگذار نمیشود و کل سبستم از طریق نهادهای سیاسی و امنیتی اداره میشود . چون مردم سالاری یا همان دمکراسی غرب سه شاخص اصلی دارد . سیاست گداری در باب اداره کشور برای تقسیم و خرج کرد ثروت و قدرت مال مردم میشود . سیاسیون و مسولین در انتخابلت اگر نتوانند رای اکثریت مردم را جذب کنند موفق نخواهند بود و باید از قدرت خدا حافظی کنند . آبا این مواردی که گفتم در ایران ما وجود دارد ؟ اصولگرایان در این بحث چالشی شرکت کنند
عجب رويى داره اين كفاشيان!!
هنوز محروميتش تموم نشده دوباره زنبيل شو گذاشته روى صندلى تاج...واقعا چرا اين دو نفر هرگز از فوتبال مملكت نميرن و صرفا باهم ديگه تعويض ميكنن؟
قاضی زاده هاشمی ......محال هست که قرارداد ویلتموس بدون موافقت وزیر ورزش اتفاق افتاده باشد ....... دولت ها حق دخالت در امر ورزش را ندارند فقط میتوانند کمک های مالی و تدارکاتی را انجام دهند . وقتی علی دایی از حضور احمدی نژاد در کمپ استراحت تیم فوتبال ممانعت کرد و تیم ایران باخت . احمدی نژاد سریعا به وزیر ورزش گفت علی دایی همین امشب باید برکنار شود .. در انموقع این‌موضوع را رسانه ای نکردند چون باعث تعلیق فوتبال ایران میشد . چون دولت ها حق دخالت در ورزش را ندارند و جدید به کلیه فدارسیون های ورزشی ایران التیاتوم داده شد که وزیر ورزش و دولت حق ورود در هیت ریسه و یا انتخاب ان یا برکناری انها نمیتوانند دخالت کنند . دو دلیل دارد . برای اینکه اگر دولت در ورزش دخالت کنند . مسایل قومی و نزادی را در میادین بین المللی مشکل ایجاد میکنند و دوم حمایت مالی دولت ها باعث میشود که در دیگر کشورها میادین و مراکز ورزشی از طریق مردم ساپورت مالی میشود و این رقابت در میدان ورزشی عادلانه و برابر نیست . .....
آقای کدخدایی این مجلس جدید که دست پخت خود شماست واحتیاج به جلسه مشترک نداره به قول گفتنی مجلس وشورای نگهبان نداره همه باهممد
جناب سردار جلالی مردم بجای نگرانی رشد جمعیت نگران جیب خالیشان هستند
شما جیب مردم رو پر کن مشکل جمعیت خودش حل میشه
وقتی من که یک دختر 5 ساله دارم و در سن نسبتا جوانی هستم والان خرج روزمره خودم رو نمیتونم دربیارم فردا روزی که پا به سن گذاشتم چطور میخام برای دخترم جهیزیه درست کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
ادمهای بی امید از حالا توفکر بیست سال دیگره که چهزیه دخترش جورکند
آقای کفاشیان مارا به خیر امثال شما وآقای تاج امید نیست شر مرسان
جلالی ؟ پیری و کهولت سن و کمی موالید از مشکلات آینده کشور هست . واقعا ؟ مشکل امروز و اینده جامعه ایران کمی جمعیت هست . ؟ تمام بهترین زمین های کشاورزی و دشت و جلگه های کشاورزی تبدیل به خانه و ویلا شدند . از انطرف باله ها ی شهری مناطق بکر جنگلی را اشباع کرده . محیط زیست کشور در تهدید هست . از انطرف هنوز حقوق شهروندی روحانی دارد خاک میخورد . جرم سیاسی تعریف جامعه و بروز رسانی نشده . مطالبات انقااب سال ۵۷ عدالت و ازادی هنوز معوق مانده . فقر و بیکاری و رانت . رای اکثریت مردم ارزش سیاسی نداره . دولت دولت منتخب مردم بی تفنگ هست . اقتصاد رانتی و شبه دولتی هست . شادی و خوشحالی در جامعه برای شهروندان جرم سنگین دارد ............از کدام افزایش حرف میزنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
هزار لایک داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
جالبه!!!!! با انتخاب هاتون خراب کاری می کنید بعدش اون قسمت جامعه رو که با چنگ و دندون و گذشتن از جون و مالشون مملکت نگه داشتن متهم می کنید بخش بزرگی از فساد ها رانت ها تصمیمات غلط نتیجه افکار شماست و امثال شما، همیشه هم طلب کار، متاسفانه تر و خشک با هم میسوزه. د
مشکل امروز جامعه ما این نیست که پلیس امریکا چرا همراه تظاهر کنندگان امریکا میرقصد . بلکه مسله این هست که در ان کشور معترض به برخورد با شهروندان به هر صورتی هست دستگیر میکنند و به شهروندان نمیگویند که این افراد داعش و باغی و مفسدالارض. این صفات را برای شهروندان بکار نمیگیرند .
انتخابات باید واقعی باشد . انتخابات واقعی نباشد انتخابات نیست . بلکه انتصابات هست .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
از انتخابات واقعی خبری نخواهد بود!
بقول آقای ضرغامی روحانی با کلید اصلاح طلبی بخت اصولگرایان را باز کرد / این شورای نگهبانی که ما میشناسیم حاضر است انتخابات ریاست جمهوری با بیست درصد حضور واجدین شرایط انجام بگیرد اما از طیف منتقد کسی رئیس جمهور نشود / پس انتخابات در ایران فاتحه مع الصلوات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
حرفت صحیح نیست، ولی بنده به شخصه دوست دارم طیف فکری امثال شما تصمیم گیرنده نباشید، چون مثل یه راننده ناشی میمونید که اتوبوس با همه سرنشیناش میفرستید ته دره!!!!!!!
این مجلس هم دنبال کارهای پوپولیستی است غافل از اینکه این ملت اینقدر از این چوبها خورده اند که دیگر به اینجور سیاستها هیچگونه اعتمادی ندارند
کسانیکه الان مسولیت دارند و حرف از مبارزه با فساد میزنند حق ندارند یک ریال از پول بیت امال در جیب خود خرج خانواده خود کنند
من دولت حسن روحانی را نخواهم بخشید و برای کسانی که رای می دهند متاسفم و از خداوند برایشان هدایت و غفران الهی را مسئلت دارم
با زیبا کلام موافقم 1400 حتی 10 درصد هم در رای گیری شرکت نخواهند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
اگه می خواید مثل گلابی برجام درست کنید همون بهتر شرکت نکنید.
اصولگرایان میگویند ما اگر در قدرت نباشیم ایمان مردم کم میشود یا از بین میرود . اگر ما نباشیم مردم احکام دینی را رعایت نمیکنند . مردم ممکن هست واجبات را انجام ندهند . سوال ؟باور کنید عقیده خود من هم خراب شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
اصلاح طلب ها با همین تهمت ها به رقیب تونستن رای جمع کنن نه تکیه بر دستاوردهای نداشتشون
کاش خود زیباکلام کاندید بشود و ببینه میشه کاری انجام داد یا رییس جمهور صرفا یک سمت فرمایشی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
زیبا کلام حتی توان زدن یک کلمه حرف حساب نداره
چه رای بدهیم چه ندهیم اوضاع همین است و بس از اونجایی که مردم به نان به نرخ روز خوری و نون دلالی عادت کردن و امیدی هم به مسئولین نیست باید کم کم شاهد نابودی تدریجی جامعه باشیم مگر اینکه مردم به خود بیاین و تغییری در تفکرات خود ایجاد کنند که بعید می دانم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر خودشان بخواهند
جمع کنیدبابا
همش انتخابات انتخابات
بیچاره مون کردید دست بردارهم نيستن
هی چهره جدید رامیکنند
گفت نحوی کل عمرت بر فناست
زانکه کشتی غرق در گرداب هاست

دیدی نرسیدی به کعبه ای اعرابی
این ره که تو رفتی به ترکستان بود

البته این را هم میشود گفت
به طواف کعبه رفتم ز حرم ندا درآمد
تو برون در چه کردی که درون خانه آیی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
بعله
فلفل نبین چه ریزه
بریز تو آبگوشت وانگهی دریا شود
اگر مدیران و مسئولان حال حاضر فرقی با مدیران و مسئولان قبل از انقلاب نکنند
پس چرا اینقدر شهید دادیم
آخرشم ما نفهمیدیم در این اعتراضات آمریکا مثل بعضی کشورها اینترنت قطع شد یانه؟
میدونین اگر فکر کنین منظورم از این کشوها یکیش ایرانه
وقتی فروش خودرو توسط دو خودرو ساز دولتی یا شبه دولت ی را رصد میکنم . یاد سالهای ۵۲ به بعد میفتم که یک رادیوی دو موج توشیبا پدرم خریده بود که هم اخبار را گوش کند و هم پیگیری بلیت بخت آزمایی شب شنباه ساعت ۹ شب قرعه کشی بود . یک پیکان با چند صد تومان پول آنوقت فروش بلیت بخت ازمایی در روز میلیونها تومان ...برای جمعیت مثلا دو میلیون نفر . هر کس مثلا دو رقم سم راست یا سه رقم سمت چپ فلان عدد باشد برنده پیکان یا مبلعی پول هست و بعد کنسرت و خوانندگی بود و بعد ساعت ۱۰ شب جانی دلر و قصه شب بود و ............ خودرو سازی را مثل زاپن و المان و امریکا از دست دولت و شبه دولت خارج کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
چه دوران خوشی بود
و مردم با آنکه نداشتند
ولی نگران فردا نبودند
و در نداری همه در قناعت و همه در کمک به هم بودند
و چشم و هم چشمی نبود
و مردم اهل فخر فروشی و حسادت و حسرت و نامردی نبودند
و در یک اطاق با ۴ بچه به راحتی و صفا زندگی میکردن
چرا هر موقع آقای همتی میگه نمیزاری قیمت دلار افزایش پیدا کنه روز بعدش قیمت دلار افزایش پیدا میکنه
یعنی جناب آقای رئیس بانک مرکزی از افعال معکوس استفاده می‌کنند؟!!
تابناک چرا وقتی نظراتم بر علیه اصلاح طلبان نظرمو درج میکنی ولی وقتی علیه اصولگرایانه درج نمیکنی؟
نکنه.............؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
دیگه این فیلم دراوردن ها خریدار نداره دوست عزیز
با اونکه شخصا طرفدار سید حسن خمینی هستم ولی فعلا با این شرایط بحرانی کشور سید حسن گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری نمیباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
اطلاح طلب و حرف قشنگ زن فرقی با هم ندارن دل نبندید بیخود به افراد و خود را فریب ندهید
ما جوانان ایران
حاضریم
گمنام و بدون پست مقام و هرچیزی
تمام مسئولیت های کشور را بر عهده بگیریم
و ریشه فساد و ظلم و تبعیض و بی عدالتی و بی کفایتی و... را بکنیم
فقط باید یک جای ساده یک سالن ساده در اختیار ما بگذارید دور هم جمع شویم و ایران را آباد کنیم
و لبخند را تا ابد روی لبهای تک تک مردم ایران بنشانیم
و حتی از حق خویش خواهیم گذشت و ذهن خلاق و ایده پرداز ما جوانان ایران
یک طرح و ایده شخصی هر کدام از ما برای معاش با قناعت کل عمرمان کفایت می کند
و بقیه عواید تمام طرح و ایده های شخصی خود را به مردم تقدیم خواهیم کرد
ما ایران را دست نخورده و بدون حتی منابع خدادادی آن آباد خواهیم کرد
اگر قرار باشد از نفت و گاز و آهن و مس و طلا و فیروزه و زغال سنگ و ... ایران استفاده کنیم
جهان آباد خواهد شد و فقیری در ایران که هیچ
در جهان باقی نمی ماند
این نه شعار است نه تخیل است و نه رویا پردازی
و نه توهم
این واقعیت محض است
که فقط از دید و نگاه مدیران و مسئولان خبره !!نابغه!!! فعلی!! می تواند پذیرفته نشود
ما هیچ خطری برای میز ریاست شما نداریم و نخواهیم داشت مطمئن باشید

شما فقط کاری به کار ما نداشته باشید
و ما دوست داریم به جای اینکه در هر شهر ایران و جهان خانه داشته باشیم

در قلب تمام مردم ایران و جهان خانه داشته باشیم

مردم ایران بدانید
جوانان ایران
نوجوانان ایران
کودکان ایران
دنیا را متحول خواهند کرد
و هیچ قدرتی جلودار آنها نیست

ان شا الله
کسی از این ماشین حسابای پیشرفته نداره هر چی میخام مبلغ قرار داد ویلموتس رو به تومن حساب کنم ماشین حساب گوشیم کم میاره وهنگ میکنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
نشد دیگه اشنا جون اشتباه حساب کردی!!! این مبلغ رو ویلموتس برای ۳۰ روزی که در ایران بوده گرفته. اگر میخوای دستمزد حقیقیش رو حساب کنی در ۱۲ ضرب کن میشه دستمزد واقعی سالانه !!!! تقریبا میشه گرانترین مربی فوتبال در تمام قرون و اعصار در کل دنیا در تمام طول تاریخ
یکی به داد کشاورزا برسه الان سه ساله قیمت جو خریداری شده از کشاورز یک ریال افزایش پیدا نکرده اون هم با این همه تورم وافزایش قیمت‌ها ونگرانی بذر وکود وسم.......
هرکس نگران کاهش جمعیت است اشتباه می کند اول نگران گرانی باشد نگران کشتار جوانان باشد نگران نابودی کشور باشد نگران بدبختی ملت باشد و....
ترجیح میدیم جمعیتمون کم باشه اما شاید باکیفیت تر زندگی کنیم تا بیشترباشیم و گرسنه تر
سلام..آقای‌ جلالی شما فقط یک‌مدل اثر رشد‌بگو.مثلا اثر رشد جمعیت‌ چه تاثیری بر‌کشور دارد.مدل ریاضی‌ نه‌کلامی.اثر یک مدل رشد‌ اقتصاد و رشدتولید.اصلا بگو رشد‌یعنی‌ چه ؟به روش جبری یا‌ریاضی‌‌ارایه بدهید.آقای جلالی‌من با استفاده‌از‌ماتریس‌ حسابداری اجتماعی به شما مجانی آموزش خواهم داد.که اثر رشد جمعیت چه‌میزان آب‌خالی مصرف می شود.برادد‌من ۱۷۵ میلیارد‌مترمکعب‌فقط‌آب نیاز‌است برای جنعیت دو‌برابر شدن.به شما با‌مدل‌مجانی آموزش خواهم‌داد‌که افزایش جمعیت چه‌مبران محیط‌زییت یعنی گازco2 .چه‌میزان زمین ، ساختمان .جاده‌.پول یعنی بودجه‌نباز است.آقای جلالی مارا در‌بدر‌نکن.دیگر‌از خودم‌بد می آید‌که‌ اقتصاد‌خواندم‌در‌مملکتی‌زندگی می‌کنم شما‌ها با‌ابن‌کلام ناپخته دارید کشور به بیراهی می برید.
من که دیگه رای نمیدم
میخوای بده میخوای نده
زیبا کلام گاهی درست میگه
بخوانید فاتحه!!!!! برای عقل و انصاف.راستی و درستی.‌و... اما تا دلتون بخواد دروغ و حیله گری رواج داره در کشور.دلیلش هم همه میدونند پس نیازی بتکرار نیست!
قالیباف قطعا ناطق 76 نخواهد شد مطمین باشین هم اعتدالی یه هم اجرایی
دلیل کاهش جمعیت اقتصاد بیمار هست و افکار و قوانین فمینیستی کشور ۶۰در صد از مشاغل دولتی در دست زن ها هست اکثر شغل های خصوصی و راحت دست زن ها هست و میزان بیکاری مرد ها به شدت بالا هست .
قوانین ضد مرد در بیمه،بازنشستی،مستمری بگیری و خدمت سربازی باعث شد مرد ها بسیار کمتر از زن ها فرصت تحصیل داشته باشند.
از طرفی تمام هزینه های تشکیل زندگی اداره زندگی و مسئولیت خانواده بر گردن مرد ها هست بدون هیچ حمایتی از طرف دولت و ازدواج بار و مسئولیت مالی سنگینی برگردن مرد ها می گذاره از مهریه و مهرت المثل و نفقه گرفته تا شیر بها و اجرت المثل م ..... به همین دلیل کمتر مردی می تواند ازدواج کند زن های از نظر مالی مستقل که به لطف دولت حقوق چند برابر مرد می گیرن هم تن به ازدواج نمی دهند و بخاطر کار میلی به فرزند اوری ندارند ....
نه اصولگرا نه اصلاح طلب
چون هر دو دوروی یک سکه هستند
سلام ما رو به سردار برسونید. بفرمائید یکی از عوامل کاهش موالید .سقط جنین و سرطان و ..... این پارازیتها هستند. به همکاران بفرمایند این پارازیتهارو نفرستند آمار تعداد موالید بهتر میشه
زیباکلام: حتی خود آقای خاتمی هیچ شانسی در انتخابات ۱۴۰۰ ندارند
اصولگرایان: آی شیطون!!
به عنوان یک شهروند به تمامی اصلاح طلبان، سلطنت طلبان، مخالفین ، زیبا کلام و بقیه توصیه می کنم، اینبار استراتژی شرکت در انتخابات و رای باطله را انتخاب نمایند. این کار خیلی بهتر از شرکت نکردن است.
-یک مبارزه مقتدرانه به جای مبارزه منفعلانه عدم شرکت در انتخابات است.

-عملا تبدیل به یک همه پرسی عمومی می شود
-با یک حرکت هم قدرت مردم ایران و هم میزان مشروعیت دولت را با عدد و رقم به همه جناحها داخلی و قدرتهای جهانی نشان می دهد.
*تنها شرط آن اینه که اصلاح طلبان و در راس آن وزارت کشور آقای روحانی آرای مردم رو حق الناس بدانند و نتایج انتخابات را آشکارا اعلام نمایند. به امید آنکه همه جناحهای سیاسی نتایج آن را فارغ از نتیجه احتمالی پذیرا باشند.
اصلاحات نماینده ای نمی خواهد مطمئن باشید بعد از یک دوره رکود مردم کسل و خسته باز فعال می شوند
سند 2030 جایگزین داره فقط دولت به آن عمل نمیکنه
آخر تو که نگران کاهش جمعیت کشور هستی یک لحظه فکر کردی که امکانات این سرزمین حتی جوابگوی تامین آب و غذای همین هشتاد میلیون هم نیست
بچه دار شدن در این قرن زوری نمیشود.
جناب دکتر زیبا کلام چکار اصلاح طلبان داری
نصفشون فرارین مابقی زندانی
شما هم دست به جیب ول میگردی کسی کاریت نداره
تنها و تنها امید اصلاح طلبان شخصی مثل محمود صادقی یا نهایتا مطهری است بقیه که بناست نقش تدارکاتجی رو داشته باشند همان نیایند بهتر است
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار