بازدید 18919
با اعزام بالگرد هلال احمر صورت گرفت؛

نجات کوهنورد گرفتار در ارتفاعات صخره‌ای قلعه بابک

سرپرست جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی گفت: تیم امداد هوایی و کوهستان جمعیت هلال احمر استان طی یک عملیات سخت و طاقت فرسا کوهنورد گرفتار در شکاف صخره‌های قلعه بابک را نجات دادند.
کد خبر: ۹۸۱۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۱ 30 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، حمید حسین پور اظهار داشت: امروز جمعه ۹ خرداد ۹۹ بدنبال دریافت خبر گرفتاری یک نفر از هموطنان در ارتفاعات صعب العبور و صخره‌ای قلعه بابک بلافاصله تیم امدادی هلال احمر کلیبر به محل اعزام شدند.

وی افزود: باتوجه به اعلام تیم کلیبر، این فرد بعد از صعود به قلعه بابک هنگام برگشت مسیر فنی و دیواره صخره‌ای را انتخاب می‌کند که بعلت نداشتن تجهیزات لازم کوهنوردی و صخره نوردی از ارتفاع صخره‌ای سقوط کرده و در شکاف صخره گرفتار شده بود.

سرپرست هلال احمر استان گفت: با دریافت گزارش از هلال احمر کلیبر بلافاصله بالگرد جمعیت هلال احمر استان بهمراه نجاتگران زبده تیم امداد کوهستان از تبریز به کلیبر اعزام شدند.

حسین پور خاطرنشان کرد: نجاتگران با استفاده از تجهیزات فنی و انجام عملیات‌های مخصوص کوهستان خود را به مکان کوهنورد گرفتار رسانده و اقدام به رها سازی فرد گرفتار و انتقال او به پایین کوه می‌کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان از هموطنان خواست قبل از صعود به کوه‌ها اطلاعات کافی از محل صعود را داشته و تجهیزات مناسب را بهمراه بردارند و جهت جلوگیری از مصدومیت در حین صعود و برگشت، از انتخاب مسیر‌های صعب العبور و صخره‌ای و غیر مطمئن پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات تیم‌های امداد و نجات هوایی استان، تیم امداد کوهستان استان، پایگاه امداد و نجات یوزبند کلیبر، پایگاه امداد و نجات کلان کلیبر و تیم تخصصی کوهستان کلیبر و ۱۷ تن از نجاتگران و پرسنل ایفای نقش کردند.
نجات کوهنورد گرفتار در ارتفاعات صخره‌ای قلعه بابک
 
نجات کوهنورد گرفتار در ارتفاعات صخره‌ای قلعه بابک
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر