بازدید 74499
آنچه برایان هوک گفته است

مذاکره یا فروپاشی اقتصادی؛ ایران پای میز مذاکره آمریکا خواهد رفت؟

رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: «به دلیل فشارهای ما، سران ایران باید تصمیم بگیرند، یا مذاکره کنند یا فروپاشی اقتصادی را مدیریت نمایند... ایالات متحده به استراتژی موفق فشار حداکثری اقتصادی و انزوای دیپلماتیک علیه ایران ادامه می‌دهد».
کد خبر: ۹۸۱۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷ 28 May 2020

مذاکره یا فروپاشی اقتصادی؛ ایران پای میز مذاکره آمریکا خواهد رفت؟

بین الملل تابناک: وزارت خارجه آمریکا بامداد امروز (پنجشنبه) در راستای سیاست ایران‌هراسی و اتهام‌پراکنی علیه تهران، نشست خبری ویدئوکنفرانسی علیه برنامه هسته‌ای ایران با حضور «مورگان اُرتاگوس» سخنگوی این وزارتخانه، «برایان هوک» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران و همچنین «کریستوفر فورد» معاون وزیر خارجه این کشور در امور امنیت بین‌الملل و عدم اشاعه ترتیب داد.

به نوشته وبگاه وزارت خارجه آمریکا، ارتاگوس در ابتدای این نشست، با اشاره به بیانیه «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا مبنی بر عدم تمدید معافیت‌های همکاری صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران و همچنین تحریم دو فرد ایرانی در برنامه هسته‌ای، مدعی شد: «ایران از طریق توسعه فعالیت‌های حساس اشاعه‌ای، به سیاست لبه پرتگاه در حوزه هسته‌ای ادامه داده است».

بعد از وی، هوک با ادعای اینکه ایران با برنامه هسته‌ای خود مشغول «اخاذی و باج‌گیری» از جهان است، گفت: «تهدیدات رژیم ایران برای مرعوب کردن کشورهای دیگر طراحی شده تا رفتار اغلب خشن ایران را در ازای چیزی بدتر، بپذیرند... کارزار فشار حداکثری رئیس‌جمهور دونالد ترامپ به روش‌های بی‌سابقه‌ای، ایران را مهار و با آن مقابله کرده است... ما شبکه مالی آنها را مختل کرده‌ایم».

به دلیل فشارهای ما، سران ایران باید تصمیم بگیرند، یا مذاکره کنند یا فروپاشی اقتصادی را مدیریت نمایند

مذاکره یا فروپاشی اقتصادی!

رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: «به دلیل فشارهای ما، سران ایران باید تصمیم بگیرند، یا مذاکره کنند یا فروپاشی اقتصادی را مدیریت نمایند... ایالات متحده به استراتژی موفق فشار حداکثری اقتصادی و انزوای دیپلماتیک [علیه ایران] ادامه می‌دهد».

وی با تکرار ادعای بی‌اساس و نخ‌نما شده تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی، افزود: «همزمان ما تمام راه‌های ایران به سلاح اتمی را می‌بندیم... نباید به هر کشوری که تهدید به نابودی اسرائیل یا هر دولت دیگری می‌کند، اجازه دستیابی به ابزار آن را داد. ایالات متحده در کنار اسرائیل و بسیاری از شرکای جهانی خود ایستاده تا مطمئن شود ایران هرگز سلاح اتمی تولید نمی‌کند».

بعد از سخنرانی‌های اولیه، نوبت به خبرنگاران رسید تا سوالات خود را بپرسند. خبرنگار نشریه «وال‌استریت ژورنال» پرسید: «چقدر طول می‌کشد تا ایران، راکتور اراک را به طراحی قبلی بازگرداند؟ آیا با تروئیکای اروپایی درباره تحریم تسلیحاتی هماهنگی شده است؟»

کریستور فورد در پاسخ به این سوال گفت: «ارزیابی ما این است که بازگشت به طراحی اصلی راکتور اراک، چند سال برای آنها طول می‌کشد و هزینه زیادی هم خواهد داشت... البته ما اولویت بالایی داریم که مطمئن شویم آنها به طراحی اصلی باز نمی‌گردند؛ هرچند زمان و هزینه‌بر است.

تا کنون، ایران درخصوص افزایش ظرفیت‌های هسته‌ای خود بسیار سنجیده عمل کرده است... اینطور به‌ نظر می‌رسد که ایران نمی‌خواهد مابقی اعضای برجام - تروئیکای اروپایی، روسیه و چین - را آزرده‌خاطر کند. آنها نمی‌خواهند باعث بازگشت کامل تحریم‌های شورای امنیت و فشار اقتصادی بین‌المللی بر رژیم ایران شوند».

درباره تحریم تسلیحاتی سوال کردید. ما در تلاش هستیم تا در شورای امنیت برای تمدید این تحریم، حمایت کسب کنیم. ما پیش‌نویس قطعنامه‌ای را آماده کرده‌ایم که واقعا امیدواریم تصویب شود و تلاش‌هایمان نیز بر تصویب آن در شورای [امنیت] متمرکز است

هوک نیز در پاسخ به سوالات وال‌استریت ژورنال توضیح داد: «درباره تحریم تسلیحاتی سوال کردید... رئیس‌جمهور روحانی اخیراً در نطق تلویزیونی اعلام کرد، اگر تحریم تسلیحاتی بر تهران تمدید شود، ایران پاسخ کوبنده‌ای به آن خواهد داد. این نمونه دیگری از این است که توافق هسته‌ای ایران نتوانسته این رژیم را میانه‌رو کند. ما اعتقاد داریم که شورای امنیت باید باج‌گیری روحانی را رد کند... ما در تلاش هستیم تا در شورای امنیت برای تمدید این تحریم، حمایت کسب کنیم. ما پیش‌نویس قطعنامه‌ای را آماده کرده‌ایم که واقعا امیدواریم تصویب شود و تلاش‌هایمان نیز بر تصویب آن در شورای امنیت متمرکز است».

خبرنگار روزنامه «واشنگتن‌پست» دیگر رسانه‌ای بود که از این مقام‌های آمریکایی پرسید: «گفتید توافق هسته‌ای، رفتار ایران را میانه‌رو نکرده اما شما از چه نقطه‌ای مسئولیت نحوه واکنش ایران را می‌پذیرید؟ چون مشخصا سیاست دولت ترامپ در قبال ایران برای مدت طولانی است که اجرا می‌شود و به نظر می‌رسد شما در انتخاب نتیجه کارزار فشار حداکثری و نتیجه توافق هسته‌ای دولت اوباما، سلیقه‌ای عمل می‌کنید. واکنش مقام‌های اروپایی وقتی که درباره تمدید تحریم تسلیحاتی با آنها مشورت کردید، چه بود؟»

هوک در تلاش برای گره زدن برنامه موشکی بالستیک ایران با توافق هسته‌ای، در این باره اظهار داشت: «من با شرکای تروئیکای اروپایی به صورت متداول تماس‌هایی دارم... ما هیچ وقت ادعا نکرده‌ایم که توانمندی‌های نامتقارن ایران را نابود کرده‌ایم... لکن ما عملیات‌ ایران را برای چند سال است متوقف کرده‌ایم. شخص رئیس‌جمهور روحانی می‌گوید تحریم‌های ما ضرر ۲۰۰ میلیارد دلاری به رژیم زده است... آنها به "نه" شنیدن عادت ندارند. آنها از سیاست ما خوششان نمی‌آید».

خبرنگار روزنامه «نیویورک تایمز» درباره لغو معافیت تحریمی سه تاسیسات هسته‌ای در ایران سوال کرد: «مجوز همکاری با این سه سایت، دید بهتری به شرکت‌ها و مقام‌های بین‌المللی درباره چیزی که داخل آنها رخ می‌داد، ارائه می‌کرد. آیا این تصمیم، آن پادمان‌ها که با هدف عدم نقض توافق از سوی ایران بود را از بین نمی‌برد؟»

معاون وزیر خارجه آمریکا در تلاش برای طفره رفتن از پاسخ به این سوال، گفت: «نمی‌گویم این پروژه‌های خاص، هیچ گونه دید خاصی ارائه می‌کرد... چرخه سوخت که انجام شده بود و راکتور تحقیقاتی تهران برای مدتی به سوخت نیاز ندارد... پروژه اراک هم چندان پیشرفت نداشته است... پس مساله‌ای که شما می‌گویید ناچیز است.

خبرنگار خبرگزاری «رویترز» به عنوان رسانه بعدی پرسید: «اول اینکه چرا معافیت همکاری روس‌ها در بوشهر را لغو نمی‌کنید؟ پروژه بوشهر همواره محل نگرانی دولت‌های پیشین آمریکا بوده... دوم اینکه می‌گویید که فعالیت‌های هسته‌ای ایران افزایش یافته؛ آیا غیر از این است که اکثر آن فعالیت‌ها ـ اگر نگوییم تمام آنها ـ پس از خروج آمریکا از برجام انجام شده؟»

هوک این بار پاسخ دادن به این سوال را به فورد واگذار کرد و او نیز گفت: «درباره بوشهر، ما هیچ وقت مسیر خود درباره فعالیت‌ها در آن راکتور را تحت هیچ شرایطی تغییر نمی‌دهیم. این یک چرخه ۹۰ روزه است. وقتی چرخه بعدی فرا برسد، معافیت بوشهر را بررسی می‌کنیم و ممکن است مسیر را تغییر داده یا ندهیم... ما تمایل داریم که عملیات‌ها در آن راکتور را به منظور ایمنی، حمایت کنیم تا حادثه‌ای برای آن در ایران رخ ندهد. همچنین فرایند سوخت‌رسانی و گرفتن سوخت مصرف شده تداوم یابد تا ایران بهانه‌ای برای غنی‌سازی یا استفاده از سوخت مصرفی برای جدا کردن پلوتونیم از آن نداشته باشد».

هوک همچنین در گفت‌وگو با «جوئیش نیوز سیندیکیت» با طرح این ادعا که ایران و نوابش نسبت به سه سال قبل که دولت ترامپ بر سر کار آمد، ضعیف‌تر شده‌اند، ادعا کرد: «ایران با بدترین بحران اقتصادی در تاریخ خود مواجه است ...».

این دیپلمات آمریکایی گفت: «تحریم‌های دولت ترامپ بزرگ‌ترین تحریم‌ها در تاریخ جمهوری اسلامی است. این تحریم‌ها فراتر از تحریم‌های چندجانبه‌ای است که پیش از آمدن ما بر سر کار اعمال شده بود و ما سابقه قابل توجهی در تحریم سیستم مالی ایران داشته‌ایم».

وی در رابطه با تلاش‌های ایالات متحده برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران که اواخر مهر ماه آینده به پایان می‌رسد نیز گفت: «سیاست ما این است از هر راه که شده تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کنیم».

وی به حمایت هر دو حزب اصلی آمریکا از تمدید تحریم‌های مزبور اشاره کرد و گفت: «اخیرا حدود ۴۰۰ عضو مجلس نمایندگان از دیپلماسی پامپئو برای تمدید تحریم تسلیحاتی حمایت کردند.»

راهبرد جدید ما در قبال ایران ترکیبی از فشار اقتصادی، انزوای دیپلماتیک و بازدارندگی نظامی است که هر سه برای داشتن راهبردی موفق در خصوص ایران لازمند.

سه جزء راهبرد آمریکا علیه ایران

این دیپلمات آمریکا همچنین در مصاحبه مزبور از سه جزء اصلی سیاست‌ ضدایرانی آمریکا نیز یاد کرد و گفت: راهبرد جدید ما در قبال ایران ترکیبی از فشار اقتصادی، انزوای دیپلماتیک و بازدارندگی نظامی است که هر سه برای داشتن راهبردی موفق در خصوص ایران لازمند. هر کدام که نباشند با قواعد ایران بازی می‌کنید.

این مقام آمریکایی همچنین افزود: «متحدان ما در خلیج [فارس] در کنار اسرائیل در خط مقدم تعدی ایران هستند. متحدان ما در خلیج [فارس] در تقابل با اعمال قدرت ایران نقشی مهم دارند و می‌بینیم که عربستان سعودی مستقیم هدف حمله ایران قرار می‌گیرد. ایران قادر نیست با همسایگان خود در صلح باشد و از نواب خود برای حمله به متحدان ما استفاده می‌کند.»

هوک همچنین مدعی شد تهدید ایران باعث شده که اسرائیل و کشورهای عربی روابط بهتری داشته باشند.

در رابطه با اظهارات مقامات آمریکایی و به ویژه برایان هوک، باید به دو نکته اشاره کرد؛

نخست: باید به تمایل آمریکایی ها برای مذاکره با ایران اشاره کرد؛ جایی که برایان هوک گفته است ایران یا باید مذاکره کند و یا اینکه شاهد فروپاشی اقتصاد خود باشد. در واقع، از نظر هوک، ایران از میان این دو راه یکی را انتخاب کند. این در حالی است که بسیاری از ناظران بر این باورند که ایران با آمریکای ترامپ مذاکره ای نخواهد کرد و فشارها نمی تواند ایران را پای میز مذاکره مورد نظر ترامپ بکشاند.

دوم: مقامات آمریکایی در اظهارات خود ادعا کرده اند سیاست فشار حداکثری نتیجه داده و فعالیت های منطقه ای و بین المللی ایران نیز محدود شده است. این ادعا در حالی مطرح می شود که ایران اخیرا پنج نفتکش را روانه ونزوئلا کرد و علی رغم تهدید آمریکا مبنی بر توقیف آن ها، نفتکش ها به ونزوئلا رسیدند.

در همین زمینه، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: ناتوانی آمریکا در توقیف نفتکش های ایران به معنای شکست سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران است؛ بنابراین، به نظر می رسد بر خلاف آنچه دولت ترامپ آرزو دارد، ایران پای میز مذاکره ای که ترامپ یک طرف آن باشد، نخواهد رفت. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۱۴۳
امیدوارم حکومت از زیر بار بلوک شرق خارج بشه و به یک توافق برد-برد با غرب برسه. البته بدون رفتارهای مخرب منطقه‌ای و بین المللی بعد از توافق.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
انشاا... کرونا داره آمریکایی ها رو می کشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
الان هم داریم از مزایای توافق برد برد بهره مند می
شیم ، رفتارهای مخربی هم که ولی نعمت شما میگه
مابهش میگیم نفوذ منطقه ایی عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
آخه اینها از روی قلدری بدون احترام صحبت میکنند. من طرفدار حکومت نیستم ولی این لفظ آمریکا واقعا تحقیر ملت ایرانه.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
یعنی بره التماس
باشه
بعد هم بهت هویج میدن
اگر کشوری با التماس کشورهای دیگه به جایی رسیده، ایرانم از این روش میرسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
سه نمونه بارز از پروپاگاندا :
تیتر اول : یک کارشناس مسکن اعلام کرد گرانی مسکن ادامه دارنخواهدبود( رییس اتحادیه املاک هم قبل ازسال ادعامیکرد درسال ۹۹ جهش قیمت مسکن نخواهیم داشت) !!!
تیتر دوم :دلار به کانال ۱۶ هزار تومان بازگشت ( وقتی متن خبررامیخوانی میبینی منظور نرخ دلار دستوری است نه دلار ازاد ! انهم نه قیمت فروش بلکه قیمت خرید را ۱۶۹۵۰ تومان اعلام کرده اند !!!
تیتر سوم : یک کارشناس بازار سرمایه پیش بینی کرد شاخص کل بورس درپایان سال ۹۹ به دومیلیون واحد برسد !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
اما با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد ایران، هر گونه مذاکره ای به معنی شکست کامل ایران و قبول تمام شرایط آمریکا خواهد بود که این شرایط تا حدود زیادی قابل پیش بینی هستند که می توان انها را به چند بند زیر خلاصه کرد
1- رها کردن هر گونه فعالیت در زمینه انرژی هسته ای
2- منهدم کردن تمام موشک های دور برد
3- عدم مداخله در امور تمام کشورهای منطقه
4- دست برداشتن از هدف نابودی اسرائیل
5- عدم حمایت از نیروهای به قول آنها تروریستی و به قول ایران نیروهای مقاومت مانند حزب الله لبنان
و برخی موارد ریز دیگر. اما چون مسئولان ایران به هیچ وجه حاضر به پذیرش چنین شرایطی نیستند پس خیالتان راحت فعلاً مذاکرده بی مذاکره.
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
به 2203. قطعا شما خاطره ای از سال پایانی جنگ تحمیلی ندارید . ولی دیگر کرونا را که می بینید و می بینید که مسئولان ما اگر خطر را جدی و مستقیم ارزیابی کنند تا چه حد ظرفیت تغییر مواضع دارند و امریکا هم خیلی خوب این را می داند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
شکماتون سیره فکر مردم بدبخت گرسنه کرونا زده بیکارهم که نیستید و فقط بلدین بگین : انشاا... کرونا داره آمریکایی ها رو می کشه ، یعنی بره التماس باشه ، رها کردن هر گونه فعالیت در زمینه انرژی هسته ایو...... ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
خیلی زود یادتون میره امریکا و غربی ها تروریست هستند و شهید سلیمانی های مارا در منطقه شهید کرده اند خوش باور!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
متاسفانه اختلاف طبقاتی کهکشانی مسولان با مردم باعث شده
تا آنها، نه تنها از تحریم ها ناراحت نباشند !!؟؟
بلکه تعداد زیادی از آنها، از آن استفاده هم میکنند !!؟؟
قطعا چنانچه ، این کمبودهای جانفرسا به مسولان و خانواده آنها هم وارد شده بود
سالها قبل دستهایشان را برای تسلیم بالا برده بودند
ولی الان هیچگونه درک و احساس واقعی و ملموسی از این تحریم ها ندارند
لذا ، بر راه پرهزینه خود با دادن شعارهای مشابه زمان جنگ ۸ ساله
ادامه میدهند !؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
تحقیر ملت ایرانه اینه که برای ماشین های سال 1970 فرانسه باید دو سال بره تو صف
قطعا ایران به پای میز مذاکره خواهد رفت. ولی وقتی همه برگها را از دست داد و دیگر هیچ راهی باقی نمانده باشد که احتمالا بعد از انتخابات امریکا خواهد بود. ولی دوستان متوجه نیستند که اگر ما روی پیروزی دمکراتها و بایدن حساب کنیم و وقتی ترامپ برنده شد ترامپ دیگر حاضر به دادن کوچگ ترین امتیازی و حتی شاید حتی مذاکره نباشد و خواهد گفت بروید با همان بایدن و کری مذاکره کنید. اگر ما این ششماه را از دست بدهیم قطعا با توجه به ضعف مفرط بایدن دوباره ترامپ انتخاب خواهد شد و ما باید هزینه بس بیشتری را بپردازیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
به همین خیال بشین
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
ما به این خیال نیستیم این اقای روحانی و جهانگیری و نوبخت و زنگنه و همتی و... هستند که همش هشدار می دهند که شرایط بسیار دشوار اقتصادی داریم که در طول سالهای بعد از انقلاب سابقه نداشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
یک زمانی از خود ما کسی باور نمی کرد که ایران دارای تکنولوژی هسته ای شود و هیچ کس باور نمی کرد که در ساخت موشک و پهپاد توانمند شویم و هیچ کس باور نمی کرد که پس از حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی
و در اوج تحریم 5 نفتکش بنزین که توسط پالایشگاه داخلی تولید شده است به همسایه آمریکا ارسال شود و امروز هم قابل باور نیست که زمانی آمریکا تجزیه و ایالتهای آمریکا به کشور تبدیل و اسرائیل برای همیشه به تاریخ تبدیل شود و البته مذاکره خواهد بود اما پس از
تجزیه آمریکا و این اتفاق بزودی خواهد افتاد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
چیزی که شما فکر می کنی نهایت ذلت و خواری است نه آمریکا آمریکای سابق است و نه ایران ایران سابق است ایران کشوری است که آمریکا از دست او ذله شده است و برای مقابله با او میلیادها دلار هزینه های جاسوسی و نظامی و رسانه ای می کند و همین یک آیتم برای نابودی او کافی است
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
دوستان خیلی اخبار امریکا ار از صدا و سیما نگاه می کنند که منبع ان هم سی ان ان و واشینگتن پست و نیویورک تایمز هست که ترامپ سه ساله حتی حاضر نشده با انها مصاحبه منه. ولی واقعیت میدانی امریکا خیلی خیلی متفاوت با گزارشهای اقای نجف زاده هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
ناشناس 23:21 مثل اینکه فیلم سینمایی زیاد می بینی طوری هم نوشتی به همین زودی آدم فکر می کنه همین جند سال آینده است.بیدار شو عزیز رسیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
عزیز موضوع هسته ای رو زمان جنگ جهانی بهش دست پیدا کردن خیلی افتخار نداره . قدرتمون میخواد بشه عین ژاپن اونزمان نهایتا که کشوری مثل چین رو بگیریم بعد ب بریم جلوی ژنرال آمریکایی زانو بزنیم ؟ یه تجربه هسته ای رو داشتیم چه چطور با خفت رفتیم چلوی آمریکایی ها چرا باز فضا رو میبریم به اون سمت لااقل یکم الان تو این 5 سال ترامپ آروم پیش بریم بعدش خدا بزرگه
ناخدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
يك كم از آقاي اردشير زاهدي هم شما ياد بگيريد ر ... اسرائيل هم از بين خواهد رفت چه با مشت ، چه با موشك ، چه با همه پرسي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
ناشناس 23 24 شما شکمت سیره پشتت گرمه ولی بیشتر مردم نه برای من سی و چند ساله نه کار دارم نه پول نه زن نه هیچی دیگه هیچی برام مهم نیست شماهارو که میبینم یاد بدبختی هام میفتم ارزو دارم شماها هم مثل ما بشید به هر قیمت
تابی جان کدوم اقتصاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
ظرف تنها ده سال ارزش دلار و طلا ۱۵ برابر گرانتر شده است !!!!!؟
یعنی به همین نسبت قیمت تمام کالاها و اجناس و مایحتاج و خدمات برای مردم ۱۵ برابر گرانتر شده !!!؟
و تنها حقوق و درآمد مردم شاید تنها ۲ یا ۳ برابر شده است!!!!؟؟؟
و میزان و تعداد رانت خواری و اختلاس و دزدی و سوء استفاده از قدرت و ثروت دهها برابر رشد داشته است
و هر روز بر تعداد پرونده های قضایی و رشوه گیری در ادارات و گدایان و کارتن خوابها و معتادان متجاهر و دختران جوان فاحشه و کودکان کار و دستفروشان و بیکاران و دزدان و خلافکاران
که نتیجه اقتصاد بیمار و بیعدالتی در توزیع ثروت و عدالت و منابع است
افزوده شده است و مردم و جامعه بشدت بیمار و عصبی و ناامید و کم طاقت شده اند
و اکثر مسولان یا نمی دانند و نمی خواهند
و یا نمی توانند تا این اوضاع را مدیریت کنند
بخدا زندگی مردم ارزش داره، کاری کنید کمی رفاه مردم بیشتر بشه. من شخصا از ترامپ تنفر دارم و امیدوارم رای نیاره، اما اگر 5 ماه آینده معاون سابق اوباما رای آورد، دیگه اینقدر ماجرا رو کش ندهید و سریعا برای بازگشت به توافق اتمی اقدام کنید، به محض اینکه خبر مذاکره با دولت جدید امریکا علنی بشه، ریال 40 - 50 درصد قدرت پیدا میکنه. ضمنا برجام قرار نبود که همه تحریم ها رو برداره، ولی بسیاری از تحریم های کلیدی مثل خرید نفت ایران توسط کشورهای دیگر، و همینطور بازگشت به سیستم سوئیفت برای تبادل مالی رو به ایران داد که کمک بزرگی برای ثبات نرخ دلار در حدود 4 تومان بود. ما اگر بتوانیم سالی 70 تا 80 میلیارد دلار صادرات نفتی و غیر نفتی داشته باشیم رفاه نسبی حاصل میشه. همه میدونند که با وجود تحریم های فعلی صادرات این مقدار ممکن نیست ، چون کشورهای دیگه از ترس تحریم با ما معامله نمیکنند، همین روسیه و حتی چین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
هیچ تاثیری نداره. همانطور که برجام تنوانست دلار 3200 تومنی رو به 1000 تومنی برگردونه.
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
متفکر محترم ما از توافق خارج نشدیم ، اونا خارج شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
مشکلات ما ربطی به آمریکا ندارد شما اگر تاریخ بخوانید آنزمان که ما از درب دوستی به آمریکا و انگلیس و شوروی سابق وارد شدیم همواره مشکلات فراوانی داشتیم و بحرین و آذربایجان را در اوج دوستی از دست دادیم مشکل ما در این است که ما خودمان را قبول نداریم و در شناخت واگزاری مسئولیت ها مشکل داریم و بجای منافع اجتماعی دنبال منافع فردی هستیم و از دین و مسلک خودمان فقط چیزی که در آن منفعت شخصی وجود دارد به آن عمل می کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
ناشناس ۲۳:۱۱ والا اون کتابی که شما خوندی نمیدونم ولی تو کتابای درسی ما که تقریبا مال۱۵ ۱۶رسال قبل میشه نوشته بود اذربایجان و اطرافش رو بعد از شکست مفتضحانه فتحعلی قاجاری از روسیه تزاری در عهد نامه گلستان و ترکمانچای گرفتن و از اون قسمت دوستی در اون کتابا چیزی ننوشته بودن
فصل برداشت ترامپ نزدیک شده. وقتی از خرد جمعی استفاده نشود و وقتی به تحلیل های تحلیلگران سفارشی و مادام العمری استناد شود که بارها تحلیلهای انها اشتباه از کار درامده نتیجه ای جز تکرار الجزیره و 598 و نرمش قهرمانانه باقی نمی ماند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
لجبازی ها و دهن کجی های ترامپ تمامی نداره
فعلا گیر داده به شبکه های اجتماعی که چرا باب دلش نیستن
همینجوری پیش بره تمام دنیا ازش متنفر میشن نه فقط مردم آمریکا
امیدوارم 4 سال دیگه هم رئیس جمهور بمونه تا فاتحه آمریکا خونده شه
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
به 2135. اینجوری فقط خودمان را بازی می دهیم. هیچ چیز غیر ممکن نیست. اصلا شاید تا انتخابات دوباره ترامپ نیروهای فرا زمینی به امریکا حمله کنند و خیال ما را راحت کنند! بلاخره امکانش را کسی نمی تواند صفربداند. ولی انسان مسئول هیچوقت سرنوشت خودش و کشورش را در گره شاید و احتمال و امید واهی نمی گذارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
و البته اینبار نه جام زهر بلکه بشکه زهر را مینوشند..
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
نشان اهل خدا عاشقی است با خود دار
که در مشایخ شهر این نشان نمی بینم
تابی بدو بدو یه سیاهپوستو تو امریکا کشتن
بدو که از فروپاشی امریکا جا نمونی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
فعلا در یک استان شمالی خودمان دو دختر و زن جوان توسط
نزدیکانشان سوخته و سر بریده شدند!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
مرسی عالی بود.
فروپاشی اقتصادی اتفاق نمیافتد ماشاء الله مردم همیشه در صحنه هستند و فقط بلدن مطالبه کنند حقشون رو از همدیگه و نه مسئولین

مسئولین هم همه ژن هاشون یا خارج هستند که ترسی براشون نیست یا داخل هستند که کاره ای هستند و در حال خددددممتتتتتتتت یا پشت صحنه درحال گرفتن دلار و ... از اختلاسگران

پس خودت رو ناراحت نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
و ۴۰ آپارتمان سازمانی که هر کدام ده میلیارد تومان ارزش دارد
توسط نمایندگان مجلس های قبلی فروخته شده و خورده شده
و پس از ۱۲ سال ، صدایش درآمده است
و دو نماینده که تا ۳ روز پیش نماینده مجلس بودند بخاطر سوء استفاده در رانت خودرو به زندان رفتند
بگذار توهم خودشان بمانند و خوش باشند وما کار خودمان را می کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
بله شما کار خودتو میکنی احتمالا فردا بدون هیچ دلیلی چند درصدی رو اجناس مغازت یا ماشینهای تو پارکینگت و یا ملکت میذاری و بیشتر خون مردمو تو شیشه میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
منظورتان مسولان بلند پایه خودمان است !!!@؟؟؟؟
فضا دارد رادیکال تر میشود شما زده اید نشانه مذاکره امریکا با ایران؟؟؟؟
این مقاله ها را چه کسی مینویسد؟؟؟؟؟؟
دیشب هم یکی از رسانه های انگلیسی همچنین تعبیری کرده بود در حالی که این خیلی روشن نشان دهنده رادیکال تر شدن شرایط است نه بهبود.
تفسیر غلط کشور را به بیراهه میبرد .
دشمنی امدیکا بیشتر شده شما زده اید علاقه امریکا به مذاکره با ایران؟؟؟؟
امریکا دارد فشارش را شدیدتر میکند و این‌تمدید نکردن معافیتها برای همین ‌است و او از سر سیّاسی میگوید ما اماده مذاکره ایم تا ژست صلح جویی داشته باشد ولی در عمل اجازه فعالیتهای صلح امیز را نمی دهد.
نشان دهنده این است که امریکا هنوز در برجام حضور دارد و دارد دانه دانه اضلاع برجام را نابود میکند .
اگر در برجام نبود چگونه تمدید معافیتها را انجام میداده؟؟؟؟؟
متاسفانه رسانه ها خیلی ساده فکر میکنند امریکا در برجام نیست.
امریکا در برجام هست و ترامپ و مجریه امریکا تمام تعهدات دولتشان در قبال ان را دارند نابود میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
ترامپ رسما هم اعلام کرد و هم امضا کرد که از برجام خارج شده اونوقت شما میگی هنوز توی برجامه! من دیگه حرعی ندارم
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
جواب ۴۲۴:بله امریکا در ظاهر امده بیرون برجام منتهی چگونه امده بیرون و معافیتهای برجامی را از وقتی امده بیرون از ان طی ۲ سال گذشته تمدیدکرده؟؟؟
سلام امریکا وقتی به عربستان رحم نمی کند وبه سران آن گاوه شیرده می گویید پس هرگز نمی تواند برای کشورهای آزاده وملت های جهان دلسوز باشد راه حل ما وعبور از مشکلات اتحاد مسئولین ومردم با روحیه جهادی وباور کردن مغز های جوان جوانان ایرانی واجازه و ورود همین عزیزان به عرصه مبارزه با فساد ودروغگوئی است تا جلو بیایند ومشکلات رو با رهکارهای علمی وصادقانه مرتفع نمایند
پاسخ ها
پنجعلی معمولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
قیمت نخود لوبیا چنده حاجی یا یه کیلو هندوانه میدونی چقد میشه
قطعا مثل همیشه امریکا موفق میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
دقیقا مثل ارسال بنزین به ونزوئلا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
کدخدا دوستان کارشون تمومه
قبلی ها که از شما دانا تر بودن هیچ کاری نتوانستند بکنند تو خب جز تهدید و ترور کاری بلد نیستی بکنی پس ساکت شو
مرگ بر آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
یه مدتی بعضی از برنامه ها تعطیل بود و ثمرشم در بارشهای بی سابقه دیدی دیگه
شک ندارم ترامپ مجددا انتخاب میشود

کاری نکنید که مثل برجام پای هر برگه ای رو امضا کنید و کشور را حراج کنید

در شرایط برابر و از روی عزت مذاکره کنید

تنها بازنده ی این وضعیت مردم ایران هستند

برندگان این دشمنی اعراب خلیج فارس ، روسیه ، چین و ترکیه هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
الان میشه بفرمایید شرایط برابر دقیقا یعنی چی!؟
نه به برجام 2
راست گفته فروپاشی اقتصادی در ایران در راهه.
اگر هم مذاکره را صلاح فرض کنیم باید کاملا مخفیانه و غیر رسمی و از روش هایی خاص که دیپلمات ها مطلعند همه چی مشخص بشه و راستی آزمایی بشه بعد .... گرچه واقعا بی فایدست مخصوصا با ترامپ

شاید بهتر باشد صبر کنیم تا بعد از انتخابات ...اینجوری اقلا به انتخاب مجدد ترامپ کمک نکرده ایم.

ولی بهترین راه اینست که به صورت انقلابی مانند بحث نظامی ،در بخش صنعت و تولید پیشرفت کنیم .... همت عالی میخواهد و مدیریت عالی و این قوی ترین و باثبات ترین راه است ....

به هرشکل الان از نفت درآمد قابل توجهی نداشتیم به خاطر کرونا .... تحت هر شرایطی باید صنعتی شویم تا قدرتمند باشیم برای همیشه و خلاص

یک خانواده برای تامین نیازهایش باید پول در بیاورد .... حالا فرض کنید این خانواده همه مایحتاجش را خودش تولید کند ...مسلما دیگر نیازی به پول ندارد و وابسته به دیگران نخواهد بود.... البته به طور کامل که شدنی نیست ولی تا حد زیادی مانع از تاثیر تحریم ها می باشد.

هر چه تولید افزایش یابد قدرت پول ملی افزایش می یابد .... خلاصه دستور دین و دنیا به امر کار و تولید است...والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
ترامپ اهل مخفی کاری نیست مذاکره جلو دوربین رو میخاد
مقاومت و زیر بار زورگویی آمریکا نرفتن بهترین گزینه و در واقع مبارزه منفی موثر در مقابل فشار حداکثری آمریکاست. به آمریکا (و آقای هوک) هم باید گفت: یا شما هم به حماقت های کم عقلانه خود ادامه دهید.
این ملعونها مذاکره نمیخوان. اینا چند تا عکس و فیلم از مذاکرات میخوان واسه انتخابات ۲۰۲۰ . وقتی هم تو انتخابات پیروز شدن ماهیت کثیف و واقعی خودشون رو نشون میدن و هیچی به ما نمیدن یا اینقدر شرط میزارن که عملا خودمون از مذاکره بیاییم بیرون و به همه بگن ایران میز مذاکره رو ترک کرد. احمقه هر کس حرف اینا رو باور کنه.
اون اوبامای به ظاهر مودبشون بود که همون موقع هم برجام رو نقض میکرد. این یکی که دیگه یه روان پریش دیوانه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
اشتباه منفی دادم
ایران اگر فقط و فقط و فقط قاهر سیصد و سیزده را که اینقدر مورد تمسخر خراجی ها قرار گرفت به سطحی برسانه که همپایه هواپیمایی مانند سوخو سی و پنج باشه همین یکدانه مردم و بی نهایت خوشحال میکنه به شرطی که واقعی باشه
ایران به انتخابات امریکا دل خوش کرده تا شاید ترامپ شکست بخورد و رییس جمهور دموکرات بعدی به برجام برگرده و تحریمها برداشته بشه ولی اگر ترامپ پیروز شود ایا اقتصاد و ملت ایران میتوانند ۴ سال دیگر فشار تحریمها را تحمل کنند دوما اگر ترامپ پیروز شود شرط و شروطش برای مذاکره بیشتر خواهد شد نظر شما چیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
چهار سال نیست اگر ترامپ رای بیاره ممکنه بعدش هم جمهوری خوهان بیان و اگر دمکراتها رای بیارن تا بخاد مذاکره ای صورت گیرد و توافق چند سالی طول میکشه پس حداقل تا 7 سال دیگر خبری نیست
فروپاشی اقتصادی برای من کارمند و کارگرها است
امروز یک ویدیو از شهرک امیردشت دیدم که مشخص بود ساکنینش چیزی از مشکلات اقتصادی نمی دونن
از این شهرک ها و این زندگی های لاکچری خیلی داریم که اکثرش هم از قبل همین تحریم بدست آمده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
افرین .تا موقعی که مسئولین از دل مردم کوچه بازار خبر نداشته باشن هیچوقت فروپاشی اقتصادی رو درک نخواهند کرد
بیچاره بورس
تابی بنظر شما قیمت های عجیب غریب مسکن و ماشین و طلا و دلار
ولوازم خانگی و... فروپاشی اقتصادی نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
با روحانی تا 1400 دیگه چیزی نمونده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
با حساب کتاب شما ما سالهاست فروپاشیده ایم و با آن در حال زندگی بوده ایم پس جای نگرانی نیست
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
چه ربطی به روحانی و امثال روحانی داره
طبقه متوسط و ضعیف که فرو پاشی داریم میشویم...
مسوولان هم که چون جیبشان پرپول و جایشان امن هست ما نابود شویم هم اصلا متوجه نمی شوند...
چه غلط هایی
ما توانسته ایم شبکه مالی آنها را مختل کنیم یعنی این حرف معنای بزرگی دارد و بدین معنی است که برای نفوذ در اقتصاد ایران برنامه بزرگی اتخاذ و نفوذ کرده اند و احتمال دارد در شبکه مالی ما مواردی وجود داشته باشد که ما هنوز به آن پی نبرده ایم که البته با این اوضاع اقتصادی بعید نیست
این احمق ها نمی فهمند که ایرانی جماعت در زیر فشار تحریم و فشار ذهنش بکار افتاده و خلاقیتش گل می کند و اگر قرار باشد اتم را بشکافد و فضاپیما بسازد می سازد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
تو زیرزمین هم میسازد...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
پس چرا تو این 40 سال که دائما در تحریم بودیم نه اتم شکافتیم و نه به فضا رفتیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
عجب !!!چي زدي تو توهمي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
امریکایی ها و برخی جوانان ایران هر دو در فضا هستند البته با یه فرق کوچولو اونا با کلی هزینه و فضا پیما ولی ما با یه دود میریم و راحت برمیگردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
بیشترین تحریمها مربوط به صنعت هسته ای موشکی و فضایی بوده که اتفاقا بیشترین پیشرفتها را در آن داشته ایم و کمترین تحریمها مربوط به خودرو بوده که کمترین پیشرفت را در آن داشته ایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
تفکر احمدی نژادی
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
حالا اتم را میشود توی اشپزخانه یک کاریش کرد اما برای ساخت فضا پیما باید باید به فکر جای مناسب تری بود
ایران حتی بقیمت جان مردم مذاکره نخواهد کرد! فقط مهم سوریه،لبنان،،فلسطین هست و بس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
به نظر شما برجام حاصل مذاکره بود یا جنگ!؟!؟
مهمتر از مذاکره تضمین نتیجه آن است و نتیجه برجام هم مشخص است.
بریان هوک همچون بچه های کمی تا نسبتی مونگول تشریف دارد که هیچ جایگاهی در عرصه های سیاسی ندارد به عبارتی رجل سیاسی حساب نمی شود و همیشه هم گنده تر از دهانش حرف میزند . کاملا مشخص است که ترامپ در فشار حداکثری شکست خورده و این شکست منجر به شکست در انتخابات دور بعدی ترامپ است . برای اینکه کرونا ترامپ را از پا دراورده لذا با این اراجیف و حرف های کم م ایه میخواهد مذاکره با ایران را التناتیوی برای شکست کرونایی بکند ولی نمی داند که ایران اگر هم مذاکره کند با دلال ملک مذاکره نمی کند بلکه با دیپلماتهای امریکا مذاکره میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
تعریف رجل سیاسی و نسا سیاسی در قانون اساسی امریکا رو برامون بگو
ارسطو عامل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
اول که الترنالیو نه التناتیوی دوما زیاد خبر ۲۰:۳۰و ۲۱گوش نده
هر غلطی تونستن تاحالا کردن.
ما ۸سال با دنیا جنگیدیم واز کشور دفاع کردیم حالا این بی دینها میخان مارو بترسونن.
هرکاری دوسدارین بکنین والبته کردین اما جواب نداده و نمیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
معلومه وضعت خوبه و فشار اقتصادی باعث سود آوری ات شده. گور پدر بقیه مردم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
ساندیس خوبی بهش رسیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
ناشناس 19:51 گفتی خونتون کدوم خیابان باستی هیلز است؟ یادم رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
ما با برادر و دوست عزیز ، عراق جنگیدیم نه دنیا
تنها چیزی که مهم نیست مردم است
تابناک شکست فشار حداکثری؟؟؟ اصلا ما مردم پشمتون هم نیستیم؟؟؟ ما مردم زیر فشار بمیریم هم شما از خر شیطون پایین نمیاید... برای همینه با همه دنیا دشمنید و خودتون رو هم پیروز میدونید! وظیفه حکوت تامین رفاه و امنیت و آسایش و پیشرفت مردمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
یاد اون افتادم که خلبان هواپیمایی که داشت سقوط میکرد از تو قایق با مردم صحبت میکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
اگر با مذاکره وضع مردم خوب میشه پس چرا با مذاکره(برجام) وضع مردم خوب نشد!؟!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
البته حکومت های دموکرات مانند آلمان و کره جنوبی
فروپاشی اقتصاد و نابودی کامل اقتصاد ایران کاملا مشهود است ، بی ارزش شدن پول مردم و سودجویی و پولدار شدن گروه بسیار کوچکی از مسئولان .
این وضع این کشور است. البته برای مسئولان ما اصلا مهم نیست .
آخر امریکا در برجام هست یا نیست؟
اگر نیست پس چگونه معافیتهای برجامی امضا میکرده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
یه کم فکر کنی متوجه میشی
میشه برید مذاکره کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
هدفشون اونا از مذاکره رسیدن به همون چیزی هست که با تحریم دنبالش هستن فقط با مذاکره میخوان جنبه رسمی بهش بدن
مرگ بر امریکا
مذاکره به تنهایی مشکل زیادی رو حل نمیکنه. یا باید از نظر ایدئولوژی مشکلمون رو حل کنیم یا باید قوی بشیم.
ایران شاید با دولت های آینده آمریکا مذاکره کند اما با دولت ترامپ هرگز مذاکره ای صورت نخواهد گرفت. این هم خواست نظام است و هم خواست مردم. دلم برای هوک و پمپئو می سوزد! بیچاره ها این آرزو را به گور خواهند برد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
حداقل بگو خواست خودم و از طرف بقیه نظر نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
از طرف مردم حرف نزن ساندیس خور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
ازکجافهمیدی خواست مردمه. مگر نظرسنجی کردین یا رفراندوم گذاشتین
نرمش قهرمانانه در دوران پسا روحانی.
انشاالله فروپاشی اقتصادی که ۹۰ درصدش رخ داده، تکمیل بشه و همگی راحت بشیم.
مگه فروپاشی اقتصاد مهمه؟ اصلا چرا برای ارتباط با آمریکا که قضیه اصلی مملکت و وابسته به نظر مردمه نظر سنجی برگزار نمیشه
تمام بدبختیش برای مردم بیچاره ست جوونیمون بر باد رفت هر روز شاهد فقر بیشتر و گرونی و تورم و استرس و تهدید و جنگ و بیکاری و خجالت کشیدن از روی زن و بچه خدایا تو را به بزرگی و عزمتت بانیان این بدبختی های ما مردم زجر کشیده رو به خاک سیاه بنشون
اکثر کشورهای دنیا از ترامپ دل خوشی ندارند و اون رو آدم عاقل و سیاستمداری نمی دونن و حتی در خصوص خروج از برجام هم نظرشون این هست که از نظر همه قوائد بین المللی و اخلاق سیاسی رفتار ترامپ اشتباه بوده اما به نظر شخص من اگر یکسری اتفاق ها نمی افتاد ترامپ هم دست به چنین ریسکی نمیزد چون هزینه اون براش بسیار زیاد بود . اما خوب در شرایط فعلی بعید بدونم بشه با این آدم مذاکره ای انجام داد و باید صبر کنیم ببینیم که نتیجه انتخابات چه خواهد شد چون شرایط و وضعیت اقتصادی اصلا جالب نیست . خدا کنه ما تا زنده هستیم حداقل چند صباحی طعم زندگی بدون دغدغه اقتصادی رو بچشیم حالا چه با رابطه با غرب و چه بدون اون
این ها هدفشون فروپاشی اقتصادی ماست با هر روشی چه مذاکره چه فشار
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
نیازی به کاری از جانب اینها نیست
عزیز ما خودمون اقتصاد خودمون رو فرو میپاشیم
به روزی افتاذیم که اقتصاد کشور شناور شده هر روز یک قیمت هرروز نزول بیشتر کسی نیست به فریاد مردم ایران برسه نگذارید بیش از این مردم با تاریخ له شوند ویک تاریخ سیاه از خود به جا بگذاریم وباعث شویم اینده ها به ما بخندند
نه سیاست داریم نه اقتصاد.
انشالله با کرونا اقتصاد امریکا فرو بپاشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
بابا بیدار شو چقدر فیلم تخیلی می بینی و تا لنگ ظهر می خوابی
بله خواهد رفت چون راه دومی ندارد وتنها راه با انتخاب مجدد ترامپ همینه چون بعید میدونم بتونیم 4سال دیگه با این همه تحریم والبته تحریم‌های جدیدتر به زندگی ادامه بدیم تنها امید مسولان که الان با ترامپ مذاکره نمیکنند احتمال رای نیاوردن رو میدن والبته اگر ترامپ هم رای نیاره که بسیار بعیده با حزب مخالف ترامپ راحتترهم مذاکره خواهند کرد
ما حدود دویست کشور داریم که لزوماً با همه آنها ارتباط نداریم و هیچ مشکلی هم پیش نمی آید و البته آمریکا هم یکی از آنها و مهم این است که بتوانیم با درایت و استفاده از افراد توانمند و استفاده از نیروی الهی خودمان به ابرقدرت تبدیل شویم و کاری کنیم که بقیه کشورها نه اینکه از ما بترسند و با نگاه استکبار به ما نگاه کنند ولی روی ما حساب باز کرده و به عنوان یک کشور قدرتمند و خیرخواه ببینند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
چی زدی؟! تو آمریکا که یک سوم اقتصاد دنیا رو داره با بقیه کشورها یکی میدونی؟
بالاخره باید برید تو کار جام و نرمش در موارد مختلف و سم هم به اندازه کافی تهیه شود و با کد خدا مذاکره میکردید ترامپ تاجر بود راحت وا میداد اما استفاده نکردید
فقط باید به فلسطین و سوریه و یمن و عراق فکر کرد مردم ایران هم وضعشان بسیار خوبه و هی نق میزنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
اگر موقع رای دادن بیشتر دقت کرده بوده توی این 8 سال شاید اوضاع بهتر بود و مردم کمتر نق میزدن
امریکا برود جهنم
یعنی شما فکر می کنید اگر مذاکره آنهم در شرایطی که بسیاری از ایالت های آمریکا دنبال استقلال طلبی هستند مشکلات فعلی ما را حل می کند. من بعید می دانم مشکلات اقتصادی ما حل شود چون مشکلات ما بیشتر بخاطر تصمیمات غلط و ندانم کاری و کاغذبازی های داخلی است مثلاً در زمینه همین خودرو الان تمام پارکینگ ها پر از خودرو صفر و افرادی 100 تا 100 تا خودرو انبار کرده اند در موضوع مسکن که بیش از حد مصرف مسکن داریم و در بسیاری موارد مشکلات توان تولید و نیروی کار نداریم ولی همچنان مشکل حاد داریم که ربطی به آمریکا ندارد البته ناگفته نماند که در برخی موضوعات خاص و محدود مشکلاتی داریم که مرتبط با تحریم است که با یک مقدار پول بیشتر دادن و ابتکار قابل حل است و بنظر من در بسیاری موارد هم تحریم به نفع ما شده است که این به آن در
کدام مذاکره،
مگر در مورد برنامه جام کم مذاکره کردیم؟ وقتی به تمام مفاد توافق نامه عمل کردیم آمریکا یک توافق نامه بین آملی را رسما پاره کرد
در برابر آمریکا فقط زبان زور و قدرت جواب می دهد. الان اگر پاسخ قاطع ایران نبود تمام 5 نفت کش در دریا ی کاراییب مصادره شده بودند. وقتی ماسکیهای اروپا را سرقت میکند چه اعتماد و چه نیازی به مداکره ؟ هدفشان صرفا گرفتن امتیاز بیشتر و از بین بردن موشکهایی ایران است. اگر قدرت نظامی نداشتنه باشیم باید تمام حقوق طبیعی خودمان را از آمریکا گدایی کنیم.
بسمه تعالی
قطعا بیشترین آسیب ها متوجه مردم هستش. در ضمن همانطور که از بی کفایتی مسئولین داخلی آبی برای ما گرم نمیشه قطعا نباید از دشمن قسم خورده کشور یعنی آمریکا انتظار گشایش داشت.
آمریکایی جنایت کار با ترور مقامات ایرانی در ده های اول انقلاب آسیب های فراوانی به کیفیت مدیران کشور وارد ساخت. و مسئولین تراز اول و قابل اطمینان تری که میتوانستند برای کشور مثمره ثمر باشند نابود کرد، با ایجاد جنگ ۸ ساله صدمات جبران ناپذیری بر پیکره نیروی انسانی مؤمن و متعهد و زیر ساختهای کشور وارد ساخت. ناچارا چاره ای جزء مقاومت نمونده حداقل تا وقتی شخصی مثل ترامپ و وزیر خارجه چاپلوس و خبیثش که عاشق ریاست هستشدر قدرت هستند.
ان شاءالله اون غرب اوار میشه به سر غرب پرستان و ملت هاش که دیگه انقدر کامنت های مزخرف نبینیم
اون شرق هم هیچ چیزی ازش در نمیاد
فقط عشق است تمدن نوین اسلامی
بقیه برن به جهنم
من از سایت شما بسیار متعجبم درست است که باید به نظریات متفاوت احترام گذاشت اما این که صفحه کامنت های شما پر شود از کامنت های مشتی مزدور البانی نشین جای تاسف است.این گردن قرمز قطعا این ارزو را با ارباب به گور خواهند برد.کشوری که 5 درصد جمعیت و مساحت دنیا را دارد هنوز در توهم استعمار قرن نوزدهمی است و فکر می کند می تواند برای همه دنیا حتی چین و روسیه شاخ و شانه بکشد این مرحله اخر زوال امپراطوری هاست ما نه به امریکا نیازی داریم و نه به اروپا کسانی هم که به پول نفت عادت کرده اند به زودی خواهند فهمید که باید نان خودشان را با کار روی زمین و عرق ریختن در بیاورند نه پول مفت فروش نفت که دیگر هرگز وجود نخواهد داشت.من به عنوان یک تولید کننده ،یک صلوات به قبر ناپاک پدر ترامپ می فرستم که با تحریم فروش نفت راه ورود بنجل های چینی به مملکت را بست و به کسب و کار وطنی ما رونق داد در اینده توانا بود هر که دانا بود
از ناپلون تا ترامپ عهدشکن بودند.
کاسبان تحریم نخواهند گذاشت که روابطبه حالت عادی برگردد.
وعده خداوند حق است
زیباترین اسمی که نیاز به سالها تفسیر دارد شیطان بزرگ است اتحادیه حقارت اروپا و روسیه و چین و زاپن حقیر و برده و گاوان شیرده هم روزی از برده بودن خسته می شوند
فعلا که در دنیا پول داستان یازده سپتامبر را هم عوض می کند و مثل قتل خاشقچی قاتلان ادمکش را تبرئه
بب زودی و به خاطر نجات اقتصاد مرده ایران باید یک سری کارها انجام داد، شاید یکی از همین کارها مذاکره با امریکا باشد به شرطی که اقتدار ملی و حیثیت کشورمون حفظ بشه
شلیک موشک سه روز بعد مذاکرات برجام برای چی بود؟؟؟؟
وقتی ناامیدی مطلق
بر نسل آینده جامعه سایه افکنده
بنظر میاد اگر وضع موجود تغییر نکند
اقتصاد و جامعه از درون متلاشی خواهد شد .
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
این هشدار جدی است!
فروپاشی در کار نخواهد بود به دلایل زیاد...کشوری که بعد مدت ها تحت شدیدترین تحریم ها تاکنون مقاومت کرده و مذاکره یکطرفه نکرده مطمعنن توی این مدت کوتاه هم مذکراه نخواهد کرد مگر اینکه امتیاز قابل لمسی از طرف مقابل بگیره و این را هم طرف مقابل خوب میدونه و اگر بخواد معامله بکند قطعا این کار را خواهد کرد....
یکی به ما بگه فروپاشی اقتصادی چیه که هنوز اتفاق نیوفتاده
امیدوارم حکومت به یک توافق برد-برد با غرب برسه. البته بدون رفتارهای مخرب منطقه‌ای و بین المللی بعد از توافق.
توافقی با شیطان وجود ندارد مگر به قیمت باخت ونابودی ما .
مشکل اصلی اصلاح طلب ها در 40 سال گذشته همین بوده که نفهمیدند یا نخواستند بفهمند قضیه کنار آمدن با آمریکا وغرب یعنی چه.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی