بازدید 27437
۴
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای سعادت آباد

بورس تهران سبزپوش شد؛ سهامداران نفس راحتی کشیدند/ بیشترین عرضه و تقاضا به کدام نماد بورسی رسید؟

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با افزایش ۱۲۴۱۷ واحدی معادل ۱.۳۴ درصد به رقم ۹۳۸ هزار و ۵۵۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۳۷ واحدی به رقم ۱۰ هزار و ۸۶۴ واحد رسید.  
کد خبر: ۹۸۰۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲ 27 May 2020

بورس تهران سبزپوش شد؛ سهامداران نفس راحتی کشیدند/ بیشترین عرضه و تقاضا به کدام نماد بورسی رسید؟

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه هقتم خردادماه 99)، با افزایش 12417 واحدی معادل 1.34 درصد به رقم 938 هزار و 550 واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد 37 واحدی به رقم 10 هزار و 864 واحد رسید. 

به گزارش «بورس تابناک»؛ امروز تالار شیشه‌ای سعادت آباد در سومین و آخرین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 3297 واحدی معادل 1.34 درصد به رقم 249 هزار و 249 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت 427 واحدی معادل 0.14 درصد، عدد 312 هزار و 38 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 283 واحدی معادل 0.14 درصد به رقم 206 هزار و 518 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 13386 واحد افزایش معادل 1.08 درصد را رقم زد و به سطح یک میلیون و 256 هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 9635 واحد افزایش معادل 1.42 درصد به رقم 688 هزار و 568 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 22822 واحد کاهش معادل 1.22 درصد همراه بود و عدد 1 میلیون و 889 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

در معاملات امروز، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان با 1501 واحد، نماد شستا متعلق به سرمايه گذاري تامين اجتماعي با 1457 واحد، نماد وامید متعلق به گروه مديريت سرمايه گذاري اميد با 1183 واحد، نماد فارس متعلق به صنايع پتروشيمي خليج فارس با 1088 واحد، نماد پارس متعلق به پتروشيمي پارس با 939 واحد، نماد فملی متعلق به ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ با 938 واحد و نماد وبملت متلعق به بانك ملت با 927 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی اخابر متعلق به مخابرات ايران با 1189 واحد، نماد رانفور متعلق به خدمات‌انفورماتيك‌ با 373 واحد، نماد همراه متعلق به شركت ارتباطات سيار ايران با 319 واحد، نماد خگستر متعلق به گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو با 246 واحد، نماد خپارس متعلق به پارس‌ خودرو با 220 واحد و نماد کچاد متعلق به معدني‌وصنعتي‌چادرملو با 197 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نماگر بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز 13 میلیارد و 189 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و 298 هزار نوبت معامله و به ارزش 8 هزار و 835 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

بیشترین تقاضا در معاملات امروز متعلق به سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا)/ایران خودرو(خودرو)/پالایش نفت اصفهان(شپنا)/ باما(کاما)شپنا/بانک ملت(وبملت)/بانک تجارت(وتجارت)/سرمایه گذاری ملی ایران(نیکی) و همچنین بیشترین عرضه متعلق به گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو(خگستر)/سرمایه گذاری سایپا(وساپا)/مخابرات ایران(اخابر)/پارس خودرو(خپارس)/سالمین(غسالم)/صندوق سرمایه گذاری بازنشستگان بانک ها(وسکاب)/خدمات انفورماتیک ایران(رانفور) بود.

به نقل از گزارش نبض بورس؛ نماد معاملاتی شركت شاهد(ثشاهد) با توجه به انتشار اطلاعات حاصل از برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی در تارنمای كدال در خصوص تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام؛ مدیریت سرمایه گذاری امید(وامید)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی_ رفع تعلیق نماد معاملاتی و افشای اطلاعات با اهمیت گروه ّب، تجارت الكترونیك پارسیان(رتاپ)،دوده صنعتی پارس(شدوص)، شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی(غشاذر)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی ،آهنگری تراكتورسازی ایران(خاهن)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف؛ گروه سرمایه گذاری مسكن(ثمسكن)، تولیدی چدن سازان(چدن)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب بازگشایی شدند.

در مقابل، نماد معاملاتی شركت تولیدی چدن سازان (چدن1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف شد.

همچنین نماد معاملاتی شركت بهنوش‌ ایران‌ (غبهنوش1)، پالایش نفت تهران (شتران1)،پالایش نفت بندرعباس (شبندر1)، بانك تجارت (وتجارت1)،بانك صادرات ایران (وبصادر1) با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام، با وقفه همراه شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
بورس امسال ازکانال یک میلیون وششصدهزارواحدی عبورمی کند
نفس اخرهمیشه عمیقنر وطولانی تراست !
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
نگران دلارها و سکه های خریداری شده ات هستی
بسیارمفیدبود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان