بازدید 28723
بیست و سومین افطار با «تابناک»

یک هفته تا عید فطر پس از گذران ماهی پر نعمت

در فاصله یک هفته تا پایان این ماه مبارک و پس از گذراندن سه شب قدر، با روحی سبک به استقبال عید سعید فطر برویم و با گذران این ماه در روزهای پرحرارت ـ که آزمونی بس دشوار بود ـ شکرگزار خداوند متعال باشیم که سعادت بندگی را نصیبمان ساخته است.
کد خبر: ۹۷۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۱ 15 April 2023

بیست و سومین غروب رمضان ۱۴۴۳ هجری قمری فرارسید تا در فاصله یک هفته تا پایان این ماه مبارک و پس از گذراندن سه شب قدر، با روحی سبک به استقبال عید سعید فطر برویم و با گذران این ماه در روز‌های پرحرارت ـ که آزمونی بس دشوار بود ـ شکرگزار خداوند متعال باشیم که سعادت بندگی را نصیبمان ساخته است.

در بیست و سومین افطار با این مجموعه در حضورتان هستیم.

 
اذان مغرب بیست و سوم رمضان را با نوای سلیم مؤذن زاده می‌شنوید. این اذان یکی از ماندگارترین نواهای اذان در دهه‌های اخیر است که نسل های متعددی با آن خاطره دارند.
 
 
«رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً ۚ إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ إِنَّهُ كَانَ فَرِيقٌ مِنْ عِبَادِي يَقُولُونَ رَبَّنَا آمَنَّا فَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا وَأَنْتَ خَيْرُ الرَّاحِمِينَ إِذْ أَوَى الْفِتْيَةُ إِلَى الْكَهْفِ فَقَالُوا رَبَّنَا آتِنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا وَلَمَّا بَرَزُوا لِجَالُوتَ وَجُنُودِهِ قَالُوا رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ» «بار اِلها، دل‌های ما را به باطل میل مده پس از آنکه به حق هدایت فرمودی، و به ما از لطف خویش اجر کامل عطا فرما که همانا تویی بخشندهٔ بی‌منّت، زیرا شمایید که چون طایفه‌ای از بندگان صالح من روی به من آورده و عرض می‌کردند باراِلها ما به تو ایمان آوردیم، تو از گناهان ما درگذر و در حق ما لطف و مهربانی فرما که تو بهترین مهربانان هستی. آنگاه که آن جوانان کهف (از بیم دشمن) در غار کوه پنهان شدند، از درگاه خدا خواستند: باراِلها تو در حق ما به لطف خاص خود رحمتی عطا فرما و بر ما وسیلهٔ رشد و هدایتی کامل مهیا ساز. چون آنها در میدان مبارزه جالوت و لشکریان او آمدند، از خدا خواستند که بار پروردگارا به ما صبر و استواری بخش و ما را ثابت قدم دار و ما را بر شکست کافران یاری فرما.»
 
 
تواشیح اسماءالحسنی
تواشیح اسماء الحسنی را که 99 اسم مبارک خداوند متعال است، با تصاویری متفاوت از مخلوقات پروردگار متعال می بینید و می‌شنوید: «نسئلک یا من هو الله الذی لا اله الا هو الرحمن الرحیم الملک القدّوس السلام المؤمن المهیمن العزیز الجبّار. المتکبّر الخالق الباریء المصوّر الغفّار القهّار الوهّاب الرزّاق الفتّاح العلیم. القابض الباسط الخافض الرافع المعزّ المذلّ السمیع البصیر الحکم العدل. اللطیف الخبیر الحلیم العظیم الغفور الشکور العلیّ الکبیر الحفیظ المقیت. الحسیب الجلیل الکریم الرقیب المجیب الواسع الحکیم الودود المجید الباعث الشهید. الحق الوکیل القویّ المتین الولیّ الحمید المحصی المبدىء المعید المحیی الممیت الحیّ القیوم. الواجد الماجد الواحد الصمد القادر المقتدر المقدّم المؤخّر الاول الآخر. الظاهر الباطن الوالی المتعالی البر التوّاب المنتقم العفو الرئوف مالک الملک ذو الجلال و الاکرام. المقسط الجامع الغنیّ المغنی المانع الضار النافع النور الهادی البدیع الباقی. الوارث الرشید الصبور الذی لیس کمثله شیء و هو السمیع البصیر. اللهم صلٌ افضل صلاه علی اصعد مخلوقاتک سیدنا محمد و علی آله و صحبه و سلم عدد معلوماتک و مداد کلماتک کلما ذکرک الذاکرون و غفل ان ذکرک الغافلون.»  
 
 
دعای ایام ماه مبارک رمضان
«یا عَلِىُّ یا عَظیمُ، یا غَفُورُ یا رَحیمُ، اَنْتَ الرَّبُّ الْعَظیمُ، الَّذى‏ لَیْسَ کَمِثْلِهِ شَى‏ءٌ وَهُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ، وَهذا شَهْرٌ عَظَّمْتَهُ وَکَرَّمْتَهُ، وَشَرَّفْتَهُ وَفَضَّلْتَهُ‏ عَلَى الشُّهُورِ، وَهُوَ الشَّهْرُ الَّذى‏ فَرَضْتَ صِیامَهُ عَلَىَّ، وَهُوَ شَهْرُ رَمَضانَ الَّذى‏ اَنْزَلْتَ فیهِ الْقُرْآنَ، هُدىً لِلنَّاسِ وَبَیِّناتٍ مِنَ الْهُدى‏ وَالْفُرْقانِ وَجَعَلْتَ فیهِ لَیْلَةَ الْقَدْرِ، وَجَعَلْتَها خَیْراً مِنْ اَلْفِ شَهْرٍ، فَیا ذَالْمَنِّ وَلا یُمَنُّ عَلَیْکَ، مُنَّ عَلَىَّ بِفَکاکِ رَقَبَتى‏ مِنَ النَّارِ، فیمَنْ تَمُنُ‏ عَلَیْهِ، وَاَدْخِلْنِى الْجَنَّةَ، بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرَّاحِمینَ.» «اى والا اى‏ بزرگ اى آمرزنده اى مهربان تویى پروردگار بزرگى که نیست مانند او چیزى‏، و او شنوا و بینا است و این ماهى است که آنرا بزرگ و گرامى داشته و او را شرافت و برترى داده‏اى‏، بر ماه هاى دیگر و این ماهى است که روزه آن را بر من واجب کرده و این ماه‏، رمضان است همان ماهى که قرآن را در آن فرو فرستادى آن قرآنى که راهنماى مردم و نشانه‏هاى روشنى از هدایت‏، و جدا ساختن (میان حق و باطل) است و قراردادى در این ماه شب قدر را و آن را بهتر از هزار ماه کردى پس اى‏ منت دارى که کسى بر تو منت ندارد منت نه بر من به آزاد ساختنم از آتش در میان آنان که‏، بر آنها منت نهى و داخل بهشتم گردان به رحمتت اى مهربان ترین مهربانان.»
 
 
دعای روز بیست و سوم مبارک رمضان
«اللهمّ اغسِلْنی فیهِ من الذُّنوبِ وطَهِّرْنی فیهِ من العُیوبِ وامْتَحِنْ قَلْبی فیهِ بِتَقْوَى القُلوبِ یا مُقیلَ عَثَراتِ المُذْنِبین / خدایا بشوى مرا در این ماه از گناه و پاكم نما در آن از عیب‌ها وآزمایش كن دلم را در آن به پرهیزكارى دل‌ها اى چشم پوش لغزش‌هاى گناهكاران.»
 
 
جزء بیست و سوم قرآن مجید را به همراه متن در تابناک می‌شنوید و می‌خوانید. جزء بیست و سه قرآن مشتمل بر سوره‌های: یس از آیه ۲۸ تا ۸۳ * الصافات از آیه ۱ تا ۱۸۲ (کامل) * ص. از آیه ۱ تا ۸۸ (کامل) * الزمر از آیه ۱ تا ۳۱
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۰
قیمت ارز و سکه بعد از رمضان کولاک می کنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
.دقیقاً بعد ماه رمضان و انتخابات می‌ره بالا
ماه رمضان را سیاسی نکنید لز قدیم که دستگاه تلسکوپ هم نداشتند ماه ۲۹ روز بود شنبه عید است
عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت .
صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت .
چه عیدی چه ماه رمضانی با این مشکلات اقتصادی و گرانی امید و نشاط را از مردم گرفتید .تو این چند سال اخیر دیگه به ماه رمضان هم بی تفاوت شدیم.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
جمع نبند تو بي تفاوت شدي بقيه نشدن. مورچه رو داشت آب ميبرد گفت واي دنيا رو آب گرفته
شما که شیعه هستید چرا از تصویر هلال غیرشیعیان در تیتر خبر استفاده کردید؟ مساجد شیعیان چنین نمادی ندارد.
یک هفته تایدفطرمونده،بخوریدوبیاشامید،اسراف نکنید
واقعا تو ایران که از لحاظ برکت ونعمت تمام وکمال بود واقعا این روزه داری ملت ایران نبود وگرسنگی بود واگر روزه داری این است ملت ایران الان چندین ساله که اکثر ماهها روزه هستند .قبول باشد ؟
اقا ومسئولین هم روزه اشان مورد قبول درگاه ایزدی ؟.
یک هفته تا عید فطر پس از گذران ماهی پر نعمت
لطفا منظورتون از نعمت توضیح بدید ؟ من چنتاشو بگم
نون دونهای 5 هزار پنیر بسته ای 43 هزار زولبیا کیلویی 150 هزار بقیشو دیگه نمیگم شما بگید شاید ما معنی نعمت رو نمیدونیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار