بازدید 13924

بورس امروز چقدر عقب نشست؟

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سهام با ثبت افت ۳۲ هزار و ۱۳۷ واحد، ارتفاع یک میلیون واحد را از دست داد.
کد خبر: ۹۷۸۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳ 16 May 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۴میلیارد و ۲۱۱میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش ۴هزار و ۹۷۶میلیارد تومان در ۶۶۳ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۳۲هزار و ۱۳۷واحدی در ارتفاع ۹۸۵هزار و ۵۲۴واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر رشد دماسنج بازار سهام در روز جاری نیز به نام نمادهای شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های مخابرات ایران، خدمات انفورماتیک و سایپا با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز منفی را پشت سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۸۵۴۴واحد، کل (هموزن) ۵۸۷۴واحد، قیمت (هموزن) ۳۸۹۴واحد، آزاد شناور ۴۴۳۶۶و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۲۵۰۷۶ و ۵۸۴۸۶واحد افت کردند.

 

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۷۹۹میلیون ورقه به‌ارزش ۲هزار و ۴۴۹میلیارد تومان در ۳۱۰هزار نوبت، شاخص فرابورس(آیفکس) ۱۹۷واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۱ هزار و ۱۰۲واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس در روز جاری نیز به نام نمادهای شرکت‌های هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، تولید نیروی برق دماوند و پتروشیمی زاگراس جنوب شد و در مقابل شرکت‌های صنایع ماشین‌های اداری ایران، سنگ آهن گهر زمین و بانک دی با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان