بازدید 30665
دو هزار و دوازدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

پیشنهاد عباس عبدی درباره نحوه رهبری اصلاحات / روایت نادران از مخالفت پایداری‌ها با قالیباف / احمدی‌نژادی‌ها بر سر ریاست مجلس توافق کرده اند؟

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: زاکانی به نفع کدام کاندیدای ریاست مجلس انصراف داد؟ / بهزاد نبوی: روی کار آمدن دولتی تندرو در ۱۴۰۰ قطعی است / میرسلیم با وزرای احمدی‌نژاد به توافق رسید و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۷۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱ 13 May 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
ممنوعیت مبارزه با ورزشکاران اسرائیلی قانون شد

نمایندگان مجلس، دو فوریت طرح چهارده ماده‌ای را تصویب کردند که بر اساس آن برگزاری هرگونه رقابت ورزشی اعم از رسمی یا تدارکاتی میان ورزشکاران و تیم‌های ورزشی ایران با حریفان رژیم صهیونیستی ممنوع خواهد بود. هر یک از فدراسیون‌ها، موظفند با بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی و برقراری ارتباط اصولی با مجامع بین‌المللی، اقدامات لازم برای جلوگیری از هرگونه مجازات و محرومیت‌های احتمالی ورزش اتخاذ کنند.

مطهری: اگر به شورای نگهبان می‌گفتم «هرچه شما می‌فرمایید»، تأیید صلاحیت می‌شدم

علی مطهری در واکنش به مصاحبه عباسعلی کدخدایی با روزنامه شرق توضیحاتی برای این روزنامه فرستاده که در بخشی از آن آمده است: «این موضوع را برای اولین‌بار است که می‌شنوم. موضوع خبرنگاران اصلا به من گفته نشد که می‌توانید خبرنگار به داخل جلسه ببرید. فقط زمان خروج، یک نفر به من گفت: می‌توانید با خبرنگار مصاحبه کنید. من ملاحظه شورای نگهبان را کردم. اگر به خبرنگار می‌گفتم به این دلایل مرا ردصلاحیت کرده‌اند، به ضرر شورای نگهبان تمام می‌شد و شاید اصلا منتشر نمی‌کردند. البته این را بدانید که اگر من به آن عضو حقوق‌دان می‌گفتم که درست می‌فرمایید، اظهارنظر‌های من غلط بوده، هرچه شما می‌فرمایید، تأیید صلاحیت می‌شدم، ولی من برای اینکه این رویه تثبیت نشود، برخورد تندی با او کردم، در پاسخ به حرف‌های او که می‌گفت: شما این را گفته‌اید، باید این‌طور بگویید، خطاب به او گفتم: متأسفم که شما با این طرز فکر عضو شورای نگهبان هستید. حیف خون شهید مطهری که به زمین ریخت و امروز من باید این حرف‌ها را از شما بشنوم. بعد بلند شدم و از جلسه بیرون آمدم».

واعظی نقش مشایی را در دولت دارد

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو به «نامه نیوز» گفت: «توجه داشته باشید که قضاوت فعلی از نقش آفرینی واعظی در دولت ناشی از اخبار جسته و گریخته و غیررسمی است. در زمان احمدی نژاد هم بر اساس گفته‌ها، برداشت‌ها و اخبار پنهانی گفته می‌شد که مشایی چه نقشی در دولت دارد. اکنون هم بر اساس آنچه جسته، گریخته می‌شنویم، نقش واعظی، نوبخت و با فاصله، نقش نهاوندیان بسیار پررنگ است. این‌ها نقش مهمی در تصیمات دولت و شخص رئیس جمهور دارند». وی افزود: «البته در دولت‌های قبلی هم این مسائل بود، در دولت احمدی نژاد هم مشایی و بقایی بودند. در دولت آقای خاتمی هم برخی افراد بودند البته با درصد کمتری چنین نقشی را ایفا می‌کردند. مثلا علی آقای خاتمی اخوی ایشان. در دولت آقای هاشمی هم اگرچه ایشان جایگاه بالایی از نظر تصمیم گیری داشتند، افرادی مثل این بودند. در واقع در همه دولت‌ها افرادی بوده‌اند که بسیار مورد اعتماد رئیس جمهور بوده و در تصمیم سازی‌ها دخالت داشتند. حالا در دولت‌هایی مثل این دولت و دولت احمدی‌نژاد پررنگ‌تر بوده و در برخی دولت‌ها کم‌رنگ‌تر بوده است».

محسن هاشمی نمی‌تواند با استفاده از نام پدرش رئیس‌جمهور شود

حسن بیادی درباره میزان رأی آور بودن نام مرحوم هاشمی رفسنجانی برای فرزندش در انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: مرحوم آقای هاشمی، چون همه اعتبارش را برای رأی آوری حسن روحانی گذاشت و به دنبال آن جامعه عملکرد دولت آقای روحانی را ناموفق قلمداد می‌کند بنابراین آقای محسن هاشمی گرچه فرد لایقی است، نمی‌تواند با استفاده از نام پدر مرحومش رئیس جمهور شود. وی با اشاره به ضعیف شدن جریان اصلاحات افزود: فقط پول و شهرت برای کاندیداتوری کافی نیست، بلکه برای رأی آوری باید یک جریان سیاسی قوی و مردمی پشت سر یک نامزد قرار گیرد. دبیرکل جمعیت آبادگران جوان صحبت درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را زودهنگام خواند و تأکید کرد: اگر همین فردا انتخابات برگزار شود و احمدی نژاد و قالیباف نیز تأیید صلاحیت شوند، معتقدم نامزد‌های دیگر برای ادامه رقابت کارشان به مشکل می‌خورند و باید یک فکری اساسی بکنند.

میرسلیم با وزرای احمدی‌نژاد به توافق رسید

علی خضریان نماینده تهران در مجلس یازدهم در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‏به برکت ‎ماه رمضان در ‎جلسه وفاق امروز که با حضور جمعی از منتخبان ‎مجلس یازدهم برگزار شد، با توافق میان آقایان سیدمصطفی میرسلیم، حمیدرضا حاجی‌بابایی، علی نیکزاد و سیدشمس‌الدین حسینی کمیته‌ای ۷نفره با سازوکار مشخص جهت کمک به ‎وحدت جریان انقلاب برای ریاست مجلس آینده تشکیل شد.» وی همچنین با اشاره به اینکه افراد نام‌برده عضو این کمیته نیستند، اما سازوکار آن را پذیرفته‌اند، تاکید کرد: «‎از جناب قالیباف نیز جهت حضور در این پروسه دعوت شده بود تا براساس سنجش شاخص‌ها و ارایه برنامه و نقد و بررسی آن و در نهایت توافق بر روی نحوه کمک به وحدت جریان انقلاب حضور یابند و ایشان خودشان نپذیرفتند. این موضوع به معنای عدم نامزدی ایشان نیست.»

بهزاد نبوی: هیچ وقت مشارکت آنقدر کم نشد که نشانه عدم مشروعیت نظام باشد

بهزاد نبوی: در هر انتخاباتی که شرکت مردم گسترده بوده، اصلاح‌طلبان و میانه‌رو‌ها پیروز شده‌اند و در هر مورد که مشارکت کاهش یافته، مخالفان‌شان پیروز شدند لذا اصلاح‌طلبان هرگز از عدم شرکت فعال در انتخابات سود نبرده و نخواهند برد. برخی از اصلاح‌طلبان بر این باور بوده و هستند که کاهش مشارکت مردم در انتخابات، مشروعیت آن را زیر سوال خواهد برد حال آنکه برای یک جریان اصلاحی که معتقد به حفظ اصل نظام و طبعا مشروعیت آن و نهاد‌های تحت پوشش نظام است، علی‌القاعده نباید کاهش مشروعیت انتخابات که به تضعیف نظام منجر می‌شود خشنود‌کننده باشد. ثانیا تاریخ انتخابات در جمهوری اسلامی نشانگر آن است که هیچ دوره‌ای به جز دوره اخیر مشارکت کمتر از ۵۰ درصد نبوده است که در استاندارد جهانی نشانه عدم مشروعیت نظام نمی‌باشد حتی مشارکت ۴۲ درصدی این دوره از مجلس نیز در استاندارد جهانی قابل قبول است؛ لذا تشویق مردم به عدم مشارکت یا حتی سکوت در این زمینه، تنها سودش، شکست اصلاح‌طلبان و میانه‌رو‌ها بوده و خواهد بود.

نظر مهاجرانی در مورد برکناری وزیر صمت

وزیر اسبق ارشاد در دولت اصلاحات به برکناری رضا رحمانی وزیر پیشین صمت واکنش نشان داد و نوشت: «وزارت جزو حقوق طبیعى و شرعى کسى نیست!» سید عطاالله مهاجرانی در صفحه توییتر خود نوشت: «وزارت جزو حقوق طبیعى و شرعى کسى نیست! رئیس جمهور فردى را به عنوان وزیر انتخاب مى کند. پس از رأى اعتماد وزیر وظایف قانونى خود را تحت مدیریت عالى ریاست جمهورى انجام مى دهد. به هر دلیلى رئیس جمهور وزیرى را ناتوان یا به مصلحت نبیند، وزیر مى بایست محترمانه کنار برود، نامه سرگشاد!»

احمدی‌نژادی‌ها بر سر ریاست مجلس توافق کرده اند؟

منتخب مشکین‌شهر در مجلس یازدهم گفت: من احتمال می‌دهم پایداری‌ها با دوستان دولت نهم و دهم ائتلاف کنند. ائتلاف رهپویان با این دوستان هم دور از انتظار نیست.محمود عباس‌زاده مشکینی که زمانی استاندار اردبیل در دولت محمود احمدی‌نژاد بود و حالا در ردای نمایندگی ظاهر شده است، درباره معاملات پشت پرده برای کرسی‌های هیات رئیسه مجلس معتقد است هیچ‌کدام از بلوک‌های اصولگرایی در مجلس یازدهم دست بالا را ندارند و هر یک اگر می‌خواهند حرفشان به کرسی بنشیند چاره‌ای جز ائتلاف ندارند. او احتمال ائتلاف پایداری را با وزرای دولت نهم و دهم دور از انتظار نمی‌داند و معتقد است رهپویان هم احتمالا به این ائتلاف می‌پیوندند. عباس‌زاده در مورد انصراف زاکانی از کاندیداتوری برای ریاست مجلس می‌گوید زاکانی یک فعال سیاسی است و معمولا این افراد وقتی تحلیلشان به این منتج شود که رای نمی‌آورند از خیر رقابت صرف نظر می‌کنند.

کنایه معنادار نماینده اصلاح‌طلب به برکناری وزیر صمت
 
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس به برکناری وزیر صنعت از سوی رییس جمهوری واکنش نشان داد.بهرام پارسایی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «پس از اینکه تلاش چهارساله ما در تهیه و قرائت گزارش بخشی از تخلفات ⁧خودروسازان⁩ در مجلس با وجود مقاومت‌های زیاد به ثمر نشست، خبر رسید وزیر همسو با خودروسازان، برکنار شده است.قطعا این برکناری علاج کامل درد‌های چندین ساله و اجحاف‌های خودروسازان در حق مردم نیست، اما آن را به فال نیک می‌گیریم.»
 
نامه انتقادی فلاحت‌پیشه به لاریجانی
 
یک نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد هیات رئیسه در برگزاری جلسات غیر علنی مجلس در طول ۴ سال گذشته گفت که تعدد جلسات غیر علنی بزرگترین ظلم به مجلس دهم بوده است.حشمت الله فلاحت پیشه در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از عدم ارائه فایل‌های تصویری و صوتی اظهارات نمایندگان در جلسات غیر علنی انتقاد و ابراز امیدواری کرد که در این باره به وظایف قانونی عمل شود.
 
بهزاد نبوی: روی کار آمدن دولتی تندرو در ۱۴۰۰ قطعی است

نایب رییس مجلس ششم دولت آینده را یک دولت تندرو می‌داند.بهزاد نبوی فعال اصلاح طلب و نایب رییس مجلس ششم در مورد دولت بعدی گفت: البته آنچه قطعی به نظر می‌رسد روی کارآمدن دولتی تندرو در ۱۴۰۰، با بهره‌گیری از تجربیات دوره آقای احمدی‌نژاد و کاهش نقاط ضعف آن دوره و به احتمال قوی از طریق کاهش بیشتر قوه مجریه برای تحت کنترل گرفتن بیش‌تر آن خواهد بود.

روایت نادران از مخالفت پایداری‌ها با قالیباف

منتخب مجلس یازدهم گفت: در جمعی که توسط محصولی اداره می‌شده، شرکت و تذکر داده است که " نه به قالیباف"، عملی ضدوحدت است. متن توییت‌های الیاس نادران به شرح زیر است: آن‌ها که در مقابل شورای مرکزی فراکسیون و ساز و کار‌های روشن فرایند وحدت در آن پرچم جدایی بلند می‌کنند چگونه خود را منادی وحدت و انقلابی می‌دانند؟! "بعد از آنکه سیدمحمود رضوی از نادران خواست که پشت پرده این اقدامات را تشریح کند، منتخب مردم تهران در توییت دیگری نوشت:" ‏‎در جلسه اول به دوستانی که توسط جناب پژمانفر دعوت و توسط آقای محصولی اداره می‌شدند عرض کردم که راه‌اندازی یک جمع فقط با هدف «نه به قالیباف» عملی ضدوحدت است؛ هرچند دلیلی هم برای دعوت نکردن از قالیباف نداشتند.
 
پیشنهاد عباس عبدی درباره نحوه رهبری اصلاحات

یک فعال اصلاح‌طلب گفت: اصلاح طلبان نیازمند ایده و اراده هستند و باید جمعی را تعریف کنند و بگویند این‌ها نماینده ما برای پیگیری ایده‌ها هستند و محکم هم پای آن بایستند، نیازی هم به فرد نیست.عباس عبدی روزنامه نگار و فعال اصلاح طلب در یک گفتگوی لایو اینستاگرامی در واکنش به سخنان اخیر رییس دولت اصلاحات گفت: فکر می‌کنم آقای خاتمی با این وضع نمی‌تواند رهبری کند. واقعیت این است و سخنرانی چند روز اخیرشان نشان داد که او متاسفانه در این مقام نیست و خودش را در این مقام تعریف نمی‌کند.وی افزود: ایشان نباید بگوید که از اصلاح طلبان جامعه محوری می‌خواهم تا برنامه و طرح‌های خود را برای چنین موقعیتی ارائه کنند، بلکه باید بگوید برنامه خودشان چیست. مشکل اصلی ما شکاف قدرت و مسئولیت است، چه در حکومت و چه در میان منتقدان و اصلاح طلبان. وی همچنین گفت: هرکسی می‌خواهد قدرت داشته باشد باید در هر ساختاری مسئولیت پذیر باشد. مسئولیت پذیرفتن اینگونه نیست که یک شورا درست کنید که سر و ته آن معلوم نباشد. آدم نمی‌تواند با آن ارتباط برقرار کند، چون اصلاً پاسخگو نیست. عبدی در رابطه با نظرش درباره نحوه رهبری اصلاحات گفت: من فکر نمی‌کنم کسی با صفت فردی بخواهد در این مقام باشد، بیشتر باید به صفت جمعی رفتار کنند. من از سال ۹۰ گفته ام که اصلاح طلبان نیازمند ایده و اراده هستند. در اراده هم باید یک جمعی را تعریف کنند و بگویند این‌ها نماینده ما برای پیگیری ایده‌ها هستند و محکم هم پای آن بایستند، نیازی هم به فرد و صفت شخصی وجود ندارد.
 
زاکانی به نفع کدام کاندیدای ریاست مجلس انصراف داد؟

پورمختار به انصراف زاکانی از کاندیداتوری برای ریاست مجلس اشاره کرد و گفت: مشخص نیست آقای زاکانی به نفع کدام کاندیدا کنار رفت و کدام کاندیدا مد نظرش است. کسانی که کاندیدا می‌شوند باید در رأی‌آوری و تعداد رأی‌شان ارزیابی داشته باشند و با ملاحظات حضور پیدا کنند.این نماینده اصولگرای مجلس در پاسخ این که چند فراکسیون سیاسی در مجلس یازدهم شکل می‌گیرد گفت: تعداد زیاد فراکسیون سیاسی در مجلس موضوع خوبی نیست و باعث چند دسته شدن نمایندگان می‌شود و آرا می‌شکند. در این شرایط اجماع بر سر قانون‌گذاری و رأی‌گیری‌های مختلف از بین می‌رود. او در پایان گفت: احتمال می‌رود سه فراکسیون سیاسی در مجلس یازدهم تشکیل شود. یک فراکسیون مستقلین خواهند بود. اگر اصلاح‌طلبان هم بخواهند فراکسیون تشکیل دهند، بیش از سه فراکسیون در مجلس یازدهم خواهیم داشت. اصولگرایان حتماً دو فراکسیون سیاسی تشکیل می‌دهند.

برنامه تازه مجلس برای طرح اصلاح قانون انتخابات
 
سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی اعاده شده از سوی شورای نگهبان هفته آینده در دستور کار صحن علنی پارلمان قرار می‌گیرد. اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، گفت: طرح دو فوریتی اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی توسط رئیس مجلس برای رفع ایرادات به کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس ارسال شد.وی افزود: پس از رفع ایرادات این مصوبه در کمیسیون شورا‌ها طرح مذکور برای رسیدگی در دستور کار جلسات علنی هفته آینده مجلس قرار خواهد گرفت.سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با تکذیب هرگونه خبر درباره نشست مشترک مجلس و شورای نگهبان برای رفع ایرادات طرح اصلاح قانون انتخابات اظهار داشت: تنها یک نفر از اعضای شورای نگهبان بر حسب ضرورت در زمان رسیدگی این طرح در کمیسیون شورا‌ها در جلسه کمیسیون حضور خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۴۳
انتشار یافته: ۷۲
جناب عبدی حقیر از جمله کسانی بودم که به شرکت نکردن در انتخابات اعتقاد داشتم و هدف البته کاهش مشروعیت نظام نبود که در منطقه ما چنین خواستی از روی نا اگاهیست زیرا در صورت تضعیف قدرت مرکزی مملکت ملوک الطوایفی میشود و هر کسی که بتواند ۵۰ نفر دور خود جمع کند خداوند ان منطقه خواهد بود و چه بسا امثال نماینده افطاری لاکچری در منطقه خود اعلام تاجگذاری و اغاز سلطنت نمایند!!! هدف فقط رساندن پیام ما به اقایان بود.یک عمر انها گفتند و ما شنیدیم و چون تریبون نداشتیم اینطور پیاممان را رساندیم.
با دنیا اشتی کنید.از تهدید همسایه و بدخواهی برای این و ان دست بردارید بدنبال همه نوع پیشرفت باشید حتی نظامی. از مذاکره با هیچکس نترسید و خود را از پیش باخته تصور نکنید. اولویت خود را مردم مظلوم داخل ایران قرار دهید و اول به فکر پیشرفت کشور باشید و بعد اگر نانی از سفره اضافه امد به خارج صادر کنید. نابودی شیطان بزرگ را رها کنید و شیاطین کوچک ام الفساد داخل را شکست دهید و مدینه فاضله ای بسازید که مردم کرور کرور برای سفر به ان پشت در سفارتخانه های شما صف بکشند و اینگونه حقانیت خود را بدنیا اثبات نمایید.
پاسخ ها
بجنوردی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
ناشناس عزیز این حاشیه تو بهتراز متن چند تکه است ولی کارآزادی بیان بجائی رسیده که حرف حقو دقیقه نود وهنگام خواب درج میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
جریان غربگرا با 2 تا مشوق جنسیتی مثل کنسرت و ورود زنان به ورزشگاه، از امثال شما برای حقوق های نجومی خود بیعت می گیرد.. بعد هم مدام تو گوش امثال شما می خونن که مشکل از مقابله با آمریکا و مقاومت است
با رانت ارزی 4/200که دوستاتون حیف و میل کردند، میشد 3 بار خاورمیانه رو ساخت...
اما هیچکس به اون رانت خواری کاری نداره، همه میگن لبنان و سوریه چرا کمک می کنیم..
سواد سیاسی ندارید، خیلی تو کانال های تلگرامی چرخ نزنید..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
با دنیا اشتی کنیم؟
حالت خوبه؟
این دنیای شما 6 الی 7 کشور از 220 تا کشور بیشتر هستند ایا؟
مگر مذاکره نکردین پس چی شد؟ان هم مذاکره ای که باج دادن بود در مقابل فروش نفت و دادن ناموس کشور
نادان کسی است که قبلا از یک سوراخ چند بار گزیده شود ولی همان راه را برود
در مورد داخل هم وقتی اولویت برخی سیاسیون مذاکره می شود تا با به نتیجه رسیدن ان فکر می کنند درهای پول و تکنولوژی به کشور سر ریز شود باید گفت از خوش خیالی و خامی انها است چون هیچ کشوری تا وقتی خودشان را اصلاح نکنند از داخل دیگران نمی توانند کاری برای شما بکنند
در مورد شکست شیطان باید به عرضتان برسانیم شکست انها حتمی است و اینده از غرب به شرق سوق پیدا می کند و ایران یکی از پایه ریزان قدرت جدید جهانی است
علی اصغر
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
اعتقاداتم همان زیارت جامعه کبیر ه است اما هرگز نمیخواهم با برخی مدعیان اصولگرائی هتاک محشور شوم تهمت زدن کارکیهان است وازمسلمانی بدوراست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
من از این تکه از نوشتت خیلی خوشم اومد
چه بسا امثال نماینده افطاری لاکچری در منطقه خود اعلام تاجگذاری و اغاز سلطنت نمایند!!!
این نشون میده خیلی خوب کشور ایرانو می شناسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
چپ و راست نداره همگی خوش اومدین
چه عجب مجلس تکلیف را مشخص کرد و ان شاله دیگر موش و گربه بازی در بازی های مقابل اسراییل تمام می شود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
قرار هست مجلس اصولگرا آینده به ریاستین قالیباف و میرسلیم . اف ای تی اف . سند ۲۰۳۰ را تصویب بنمایند . منتها شرطش این هست که برجام برقرار و پایدار بماند .
نه اینکه طیف مورد اقبال شما تندرو نیست البته تندرو در باح دادن ها به خارجی ها و دلالان داخل که رو سفید کرد همه دولت های قبلی را
اقای نبوی حاظه تاریخی شما ظاهرا زیاد به چند سال قبل قد نمی دهد که می گویید هر وقت تعداد مشارکت بیشتر شد اصلاح طلبان رای اوردند
پاسخ ها
موجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
داداش حافظه شما قد نمیده فداتشم
از اول همینطوری بوده
همیشه چپی ها توی انتخابات موفق بودن
همیشه
ممنوعیت مبارزه با ورزشکاران اسراییلی تصویب میشه ولی اقامت و پناهندگی بچه هاشون به امریکا بلا مانع !!!

چرا تصویب نمی کنن هر مسئولی بچه هاس در امریکا هستند کنار گذاشته بشه ؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
گر حکم شود که مست گیرند هر آنچه هست گیرند!!!!
شما که قبلا گفته بودین و موارد را لیست کردی از دلایل رد صلاحیت ولی الان می گویی اگر خبرنگار می امد فلان می شد؟
بی خیال مطهری جون کمتر ....بگو با اینکه بارها .... گفته بودی در خیلی مسائل دیگر وحتی خود نماینده ها دستت را رو کرده بودن
این مطهری ...اینهمه کار برو بفکر در آوردن نون بازوت باش...
ازقدیم گفتن مورچه چیه که کله پاچش باشه مجلس دهم باوجود اینکه مستظهر به رای مردم بود اعتراف کرد بی اختیاره حالا این مجلسی که مرده به دنیا آمده الکی تیتر نزنین مجلس ورئیسش پیش اون مرد کهن یعنی علامه جنتی به زیر هیچ کشیده میشوند
کدوم اصلاحات؟!
بزن و برقص و کنسرت و.. رو اسمش رو گذاشتن اصلاحات..
چرا در این چند سال دولتتان، نظام مالیاتی رو اصلاح نکردید؟!
رایی که به شما داده میشه، رای به گفتمان نیست، رای به سلبریتی هاتون و مهناز و بهنازه.. خخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
اون خواهرشوهرته که بفکر مهناز افشار و رهنماست
میزان رای ملت بود
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
رائی که درتشک بدون رقیب به حساب شما ریخته میشود قطعا حرام است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
انصافا خاتمی خوب عمل کرد بهترین دوران بعد از انقلاب رو داشتیم ولی خوب نمیدونم چرا مردم یک مرتبه از اصلاحات برگشتن اون هم به سمت احمدی نژاد ایرانیا سیاست حالیشون نمیشه
آقای نبوی عزیز به قول همسنگرانت چریک پیر من همون موقع که قبل از انتصابات شما فرمودید همه شرکت کنن میدونستم مردم نا امید شده اند ونمی آیند ونیامدند اینجوری بهتره عده ای نمیتونن به سفارتخانه ها حمله کنن وآتش بزنن و تمام گندهاروسرملت وانتخاب مردم بریزن بذار 1400 هم همینجوری کارپیش بره وبقول شما یک دولت تند روی کار بیاد بالاخره نمیشه که ماهی شرکت کنیم چارتا ازمابهترون منتخبان مردمو هیچیشون حساب نکنن توبگو ولی انتخابات زیر 50 درصد یعنی عدم مشروعیت
پاسخ ها
کفعمی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
احسنت الان حال مردم ازنظر سیاسی واقتصادی و جسمی خیلی خرابه سراغ خاتمی وچریک پیرو عباس عبدی رفتن مردم توانتصابات حرفاشونو زدن
شرمنده سوالم بی ربطه،کسی که اطلاع داره یه راهنمایی بکنه سهام عدالتمو آزاد کنم بهتره یا دولت تعیین تکلیف کنه؟شاید برای گرفتاریها زندگی بخوام بفروشمش،اگه آزادش کنم باید تو بورس آشنا وماهرباشم؟چون چیزی هم از بورس نمیدونم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
برخی کارشناسان گفتند نگه داری بهتر است یعنی مدیریت غیرمستقیم و هر ماه سودش را دریافت کنیباز سرچ کن...خبرگزاری فارس چند خبر در این مورد گذاشته بود....سرچ کن خبرهای مربوط به سهام عدالت در فارس را
آقای عباس آقای عبدی بعضی وقتا نظرات منگه یعنی خودتم نمیدونی چی داری میگی مگه زمان خاتمی ومجلس شیشم دولت ومجلس دست اصلاح طلبان نبود خب چیکارکردن دولت دوتا لایحه داد مجلس تصویب کرد شورا .................توش فوقش میخوای اینکاروکنی دیگه
ظاهرا آقای عبدی حق دارند ،جناب سید خاتمی آنچنان محکم خود را نشان نمی دهد،اصلاحات احتیاج به گروه هدایت دارد .
پاسخ ها
زلفلی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
نظام اصلاح طلبان را برای عربده کشی وبعنوان سوپاپ اطمینان نیاز داره الانم چپ و راست داره بدمیاره اجازه دادند عکس دستهای خاتمی نشان داده شود
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
زلفیی جان راه حلت چیه!؟
آقای سیدمحمد خاتمی سید بزرگوار ماهرچی شما گفتید گوش کردیم تا تکرارهم باشما بودیم وبرای رای نیاوردن بعضیها به بعضیها که برای لوله هنگ داری هم کوچک هستند رای دادیم آخرش چی شد همون یک درصد حاکم به همه مردم حتی المخدرات فی الحجال حالی کردن اصلاحات ممکن نیست بذار هرکاری دلشون میخواد بکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
ابتکار و مولاوردی مشوق جنسیتی و وعده کنسرت دادن، چنان ذوق کردید و برای آنها تکرار کردید.. حالا که پراید شده 90 میلیون، زشت طلبکار گرفتید؟
کدخدائی = الهام
پاسخ ها
ممیز
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
الهام واحمدی نژاد تند بودند ولی سنخیتی با این آدم نداشتن
من یک اصلاح طلب نا امیدم یعنی دیگر امیدی به اصلاحات ندارم اما به جناح اقلیت حاکم توصیه میکنم حالا که قید پایگاه مردمی رازدید وعلنا رای مردم را به هیچ میگیرید لا اقل توهمون اقلیت هم میتونید عده ای مدیر متخصص پیداکنید ولی باورکنید شورای نگهبان تخصص این کار را ندارد یعنی مدیر شناس نیستند وبا این بساطی که راه انداختند طرف چارسال نمازجماعت اکراهی شرکت میکنه تا تایید بشه اصلاحات مرد وما باتمام ارادتی که به خاتمی داریم دیگه توهیچ تشریفاتی شرکت نمیکنیم نمونش مجلس یازدهم خیالتون راحت
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
سرلیست شما در تهران 80 هزار ری آورد. تا کی میخواین خودتون اکثریت بدونید...
چون تریبون بی بی سی و فضای مجازی دستتونه، فکر می کنید همه مردم ایران، فقط شمایید..
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
22:31
هشتادهزار رای آورد چون اکثریت شرکت نکردند یعنی درک این مطلب آنقدر سخت است
در کشوری که مسئولان آن با هم متحد و سازگار نباشند ،وضعیت معیشت مردم از این بهتر نمیشود ؟ این لحاف صد پارهٔ ملا نصرالدینی اینهمه ارزش ندارد که ملت و مملکتی با تمدن چند هزار ساله را اینگونه خوار و ذلیل بکنید ؟
چه اصلاحاتی؟ بیست سال وقت داشتید چه کردید؟ اصلا چه چیزی را می خواهید اصلاح کنید کجا در موردش تا حالا گفته اید؟ یه موجی در 76 پدیدار شد شما هم برای قدرت و..سوارش شدید الان دیگه موجه خوابیده و لاستیکش هم پنجره و دیگه رایی ندارید اصولگراها هم رای ندارن با 20 درصد وارد مجلس شدن
شده فقط حرف قشنگ زدن و قرت را به دست گرفتن دم انتخابات هم می گویند به ما رای دهید چون طرف مقابل خطرناکه و..
با ترساندن مردم رای گذرفتید که اونم دیگه اثری نداره
علملگکرد شما در مجلس معلومه اون اقای تدبیر و امید در مجلس که دائم در حال سکوت و ساخت و پاخت بود اون رئیس جمهوی هم که اوردید سرکار صبح جمعه بهش یه گزارشی داده میشه
عملکرد شما واقعا بد بوده الان یه سوپرمارکت ساده بری کلی پول باید بدی نه چیزی را اصلاح کردید تازه اقتصادم خراب کردید دلار را به 17 هزار رسانده اید
محال است دیگر رایی داشته باشید
مردم شما را دقیقتر شناختند ومحک خوردید
تازه اون خاتمی هم که اومد باز حرف تکراری و قشنگ زد
فایده ای نداره تمام شدید رفت یه فاتحه هر روز صبح که بیدار می شوید برای خود قرائت بفرمایید

22 ساله که مردم را با شعار اصلاح طلبی معطل کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
مردم از هر دو جناح بیزار شده اند ولی خوب هیج راهی برای بیان ندارند
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
بادت رفت خشکسالی در آفریقا و زلزله اندونزی را هم اضافه کنی کاربر گرامی
چقدر مزخرفند این واژه ها
احمدی‌نژادی ها ، اصلاح طلبان ، اصول گرایان و .....
معلوم است که احمدی نژادی ها با موتلفه همکاری خواهند کرد و مجلس اقلیتی جدید میدان مبارزه علیه اصولگرا ها خواهد بود!
بسیار تماشایی خواهد شد!
پاسخ ها
داش آکل
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
آزادی ناموس ملت است همان ملتی که رای ندادن کجاش تماشائیه
قانون بگذارید که هیچ احدی نتواندبا استفاده از نام پدرش صاحب سمتی شود .......هیچ احدی برای هیچ منصبی....
لطفا بسته های خبریتون رو حذف کنید و به روال سابقتون برگردید که خبرها رو جداجدا میذاشتید
مطهری . اگر به شورای نگهبان‌میگفتم هر چی شما میفرمایید تایید صلاحیت میشدم ......یعنی نماینده ای را تایید صلاحیت میکنند که سیاست های بالا دستی و دستوری را نمایندگان اجرا کنند نه مطالبات مردم . سوال دوم این هست که شورای نگهبان یک تجربه جدید در مردم سالاری دینی هست . در جامعه چقدر تحقیق کرده که واقعا مطالبات مردم چی هست . اگر چه مطالبات سیاسی مردم زیاد اهمیت ندارد و کسی بهش عمل نمیکند .
پاسخ ها
شازده
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
مردمسالاری دینی این بود؟
پمپئو هی میگه ایران سالی کلی پول مردمش را میده به لبنان و وسوریه و کشورهای دیگه! آیا چنین چیزی واقعا هست؟ اگر هست کدام نهادها و کدام مسولین و چطوری پول میدن به اون کشورها؟
پاسخ ها
دهباشی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
یعنی تونمیدونی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ممنوعیت ورزشکاران ایران با اسراییلی قانون مند میشود ..... اتفاقا این شکل از قانون محل اشکال هم نیست . وقتی بین دو کشور اینقدر اختلاف وجود دارد که ایران حتی اسراییل را یک کشور نمیداند . بنابراین در مجامع بین امللی مدیران ورزشی اینقدر به زحمت نمیفتند که برای انصراف ورزشکاران گواهی پزشکی جور کنند . راستی و درستی بهترین روش و منش پهلوانی هست . اتفاقا باید به مجلس افرین گفت . شجاعت مجلس ستودنی هست که همه مسایل کشور باید قانون مند باشد تا تکلیف شهروندان هم‌مشخص شود .
پاسخ ها
تورج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
یعنی چون قانون ایران اینه که نباید با اسرائیل مسابقه بدهند فدراسیون ها قبول میکنن ایران در مسابقات بین المللی شرکت کنند ولی با اسراییل مسابقه ندهند.؟؟ یا اصلا شرکت نکنیم.!؟
نماینده سابق
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
من کاری به خوب و بدش ندارم همین مصوبه هم باغائط پیرمردها تصویب نمیشود
مطهری . به یکی از حقوقدانان شورای نگهبان برخورد تندی کردم . چون نخواستم که این یک رویه و سنتی جلو گیری کردم . چون متوجه شدم که باید هر چی شورای نگهبان گفت باید گوش میکردم . میگفتم چشم تو راست میگی من اشتباه میکنم . ببخشید ....‌.....سوال ؟ الان همین نمایندگان فعلی مجلس که شورای نگهبان تایید صلاحیت کرده یعنی هر چی شورای نگهبان‌گفت باید قبول کنند پرسش،دوم این هست با این روش چگونه میخواهند از مطالبه همان اقلیت جامعه در مجلس دفاع کنند . چرا شورای نگهبان از اول تکلیف را روشن نمیکند . یا انتخابات را کلا تعطیل کند . اخه نمیشه نماینده مجلسی که حزب ندارد چگونه از حق مردم دفاع کند . کم کم بودن و تشکل شورای نگهبان مشکلات خودش را نشان میدهد
پاسخ ها
آیت اله
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
بله آقا شورای نگهبان به نماینده میگه بشین نماینده بایستی بخوابد والا صادقی میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
ما به شورای نگهبان انتقاد داریم اما شما که از آلبانی پیام میدی فضولی موقوف! دلت برای مریم جونتون بسوزه . مرگ بر منافق
آیت اله
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
درپاسخ به پاسخ ناشناس هتاک بله مرگ برمنافق مرگ بررجوی ومریم وهرچی وطن فروشه ولی شما ضررتان از آنها هم بیشتره
آقای نبوی ۷۵ درصد رای ندادند مفهومش خیلی روشن است لطفا ماله کشی نکنید. استمرار طلبان هنوز هم در فریب مردم و وارونه نشان دادن وقایع از همه جلوتر هستند.
پاسخ ها
اصلاح طلب سابق
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
من جای خاتمی بود افسار این شتر را روی جهازش رهامیکردم خاتمی نیا که خراب میشی
قانون خوبی است .شرکت در ورزش های بین المللی چندان هم اهمیتی ندارد البته باید تلاش کنیم و مذاکره کنیم که از مسابقات جهانی کنار گذاشته نشویم. مهم این است صهیونیست ها بدانند که ایرانیان آنها را قبول ندارند
اصولگرایان از اول انقلاب هیچوقت رو راست با مردم جامعه نبودند . همیشه سخنان دو پهلو به مردم اگاهی نسبی دادند . اینقدر از اول انقلاب مسایل و اتفاقات بزرگی اتفاق افتاده که همیشه یا از رادیوی خارج و جدیدا از ماهواره و اینترنت در فضای خارج از کشور مردم از کم و کیف مسایل و اتفاقات اگاه شدند . در صورتی اگر اهداف انقلاب عدالت و ازادی و دمکراسی بود بخشی از ان اهداف حق انتقاد و ازادیهای احزاب و بیان بود شفافیت در سیاست ها و ثروت هم بود . مردم باید میدانستند که در خارج از کشور طی چهل سال چقدر هزینه کردند . اینکه برای تسری ارمانها در خارج از مرزها زمانی مردم‌متوجه شدند که دول غربی ایران را تحریم‌کرده بودند و تازه من و بیشتر مردم‌متوجه شدیم که کلا برای چی اصلا تحریم شدیم . تحریم بخاطر گفتمان همین اصولگرایان برای کشورهای همسایه هست . در داخل کشور وقتی اصولگرایان اقبال خوبی نداشتند سر از بیرون مرزها در اوردند .....کلا اندیشه اصولگرایان همش هزینه و خسارت معنوی و مادی برای من و ما داشته . اصلاح طلبان باید کشور را از دست اینها نجات بدن . این‌کمترین خواسته هست .
پاسخ ها
نوری
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
این هزینه به حساب نیاوردن مردمه اصلاح طلب یکیش من یکیش تو 95 درصدشم بقیه مردم اصلاح طلبی یعنی عدم شرکت در1400
ما كه متوجه نشديم منتخبين مجلس ٤٠ درصدى كشور
و ١٦ درصدى پايتخت سر چى با هم رقابت و كل كل ميكنند حالا كه همه يكدست اصولگرا هستيد !
اصلاح طلبان یه جور خشک و فرمولی حرف میزنند
مثل عباس عبدی و بهزاد نبوی انگار زندگی مردم فقط سیاسته
اینا معلومه درکی از اقتصاد مردم ندارند
دیدم آقای خاتمی هم خیلی فرمالیته داشت مسائل رو توضیح میداد
برای همین مردم اصلاح طلبا رو مرده فرض میکنند برای اینکه جامعه رو با ماشین اشتباه گرفتند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
آیا زندگی مردم و فکر مردم سیاسی نشده . نماز و روضه و دین و شرع سیاسی نشده .؟ حتی داری خدمت میکنی نوشته عفیدتی و سیاسی . نماز جمعه نوشته نماز عبادی و سیاسی .‌......بعد از انقلاب چه با سواد چه بیسواد همه سیاسی شدند . جدیدا دارید ازدواج میکنید باید اندیشه سیاسی همدیگر مطابقت داشته باشد . اگر اخلاف سیاسی داشته باشید باعث طلاق میشود .وقتی مسولانکشور میگویند که باید امریکا از خاورمیانه بیرون برود . وقتی میگویید اسراییل از بین برود . وقتی میگویید حجاب اجباری هست . وقتی طلا و سکه فروش اعدام‌میشود ولی طلا و ارز گرانتر میشود . وقتی دانشجو درس سیاسی میخواند ولی بهش فشار وارد میکنند که سیاسی فکر نکن . همه ایتها دال بر این هست که خود مسولان‌مقصر هستند که باب اندیشه سیاسی را باز میکنند . مردم را بفکر وا میدارند . گرانی و بیکاری ایجاد میکنند که همیشه مردم به سیاست فکر نکنند اما اشتباه میکنتد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
خوب من تقریبا همین رو میگم یعنی اصلاح طلبان نباید بیافتن در دام این بحث های سیاسی عقیدتی ارزشی باید واقعیت ها رو بگن تا گسستی ایجاد بشه یه نفر این رو فهمید موسوی ولی دستش رو خوندن
آقای عبدی وهم آنهایی که از دیوار رفتند بالا را بیارید توی تلویزیون. توضیح بدهند.
مستر سید عباس عبدی اف.........
ما دیگه نه دنبال اصلاح طلب نه اصولگرا نه احمدی نژادی... راه نمیافتیم این مثل یک پازل هزارتو بود که ما دنبال اینها راه افتادیم و تمام پیچ و خم ها رو گشتیم و دوباره دیدیم سر جای اول هستیم دوستان متاسفانه راهی به بیرون وجود ندارد
آیت اله|United Kingdom|۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
بله آقا شورای نگهبان به نماینده میگه بشین نماینده بایستی بخوابد والا صادقی میشود_________آها اااااااااااااااااااااااااااااااااحالافهمیدم چرا تمام مردم از نظر شورای نگهبان بی صلاحیت اند مگر خلافش ظاهر شود
درود بیکران بر درود بیکران!
گروه بین الملل: نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان از بسته ۳ تریلیون دلاری کمک به آمریکایی‌ها تحت عنوان Heroes Act توسط خبر داد.
به گزارش دیلی میل، بسته پول نقد ۶۰۰۰ دلاری (معادل ۱۰۰ میلیون تومان) به هر خانواده آمریکایی و پرداخت اضافی به کارگران خط مقدم در عصر کروناویروس، بخشی از این برنامه است.
مردم سرکارند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل