بازدید 18910
۶
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای سعادت آباد

بورس تهران بازهم قرمز شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با کاهش ۳۷۸۲ واحدی معادل ۰.۳۷ درصد به رقم یک میلیون و ۱۷ هزار و ۶۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۳۳ واحدی به رقم ۱۱ هزار و ۲۹۹ واحد رسید.  
کد خبر: ۹۷۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲ 13 May 2020

بورس بازهم قرمز شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه بیست و چهارم اردیبهشت ماه 99)، با کاهش 3782 واحدی معادل 0.37 درصد به رقم یک میلیون و 17 هزار و 66 واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت 33 واحدی به رقم 11 هزار و 299 واحد رسید. 

به گزارش «بورس تابناک»؛ امروز تالار شیشه‌ای سعادت آباد در پنجمین و آخرین روز کاری هفته، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش 1005 واحدی معادل 0.37 درصد به رقم 270 هزار و 624 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت 2161 واحدی معادل 0.68 درصد، عدد 316 هزار و 55 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 1433 واحدی معادل 0.68 درصد به رقم 209 هزار و 599 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 7180 واحد کاهش معادل 0.55 درصد را رقم زد و به سطح یک میلیون و 299 هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 1350 واحد افزایش معادل 0.18 درصد به رقم 766 هزار و 392 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 24742 واحد کاهش معادل 1.24 درصد همراه بود و عدد 1 میلیون و 966 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی شستا متعلق به سرمايه گذاري تامين اجتماعي با 1654 واحد، نماد فملی متعلق به ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ با 1210 واحد، نماد حکشتی متعلق به كشتيراني جمهوري اسلامي ايران با 1086 واحد، واحد وبملت متعلق به بانك ملت با 899 واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمايه‌گذاري‌غدير(هلدينگ‌ با 777 واحد و نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامي عام) با 724 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان با 1748 واحد، نماد فارس متعلق به صنايع پتروشيمي خليج فارس با 1491 واحد، نماد اخابر متعلق به مخابرات ايران با 1056 واحد، نماد وامید متعلق به گروه مديريت سرمايه گذاري اميد با 811 واحد، نماد شپنا متعلق به پالايش نفت اصفهان با 775 واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسيان با 755 واحد و نماد گچاد متعلق به معدني‌وصنعتي‌چادرملو با 578 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز 16 میلیارد و 875 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 2 میلیون و 228 هزار نوبت معامله و به ارزش 18 هزار و 95 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

به نقل از نبض بورس؛ نماد معاملاتی شركت های نوسازی و ساختمان تهران(ثنوسا)،لابراتوره ای سینا دارو(دسینا)،فولاد مباركه اصفهان(فولاد)،مدیریت سرمایه گذاری امید(وامید)، بانك پاسارگاد(وپاسار)، معدنی و صنعتی چادرملو(كچاد) صنایع مس شهید باهنر(فباهنر)،مهندسی نصیر ماشین(خنصیر)، با توجه به انتشار اطلاعات حاصل از برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی در تارنمای كدال در خصوص تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام، كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران(حكشتی)با توجه به لغو برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و دوده صنعتی پارس(شدوص)با توجه به اعلام تنفس مجمع عمومی عادی سالیانه ،معدنی املاح ایران(شاملا)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی ،لوله و ماشین سازی ایران(فلوله)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین(تاپیكو)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف خوراك دام پارس(غدام)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب بازگشایی شدند.

در معاملات امروز نماد معاملاتی شركت های سیمان دورود(سدور)، داروسازی زاگرس فارمد پارس(ددام)، تامین سرمایه بانك ملت(تملت)جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، سرمایه گذاری ساختمان ایران(وساخت)جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور تصویب صورتهای مالی، حق تقدم شركت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات(ومعادنح)با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی، سرمایه‌گذاری‌نیرو (ونیرو1) ایران‌ارقام‌ (مرقام1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف،حق تقدم شركت سرمایه گذاری نیرو(ونیروح)با توجه به توقف نماد اصلی بانك پاسارگاد (وپاسار1) خوراك‌ دام‌ پارس‌ (غدام1)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف شدند.

همچنین نمادهای بیمه ما (ما1) زامیاد (خزامیا1) سرمایه‌گذاری‌توسعه‌ملی‌ (وتوسم1) با توجه به تغییرات 20 درصدی قیمت با وقفه همراه شدند.

نماد معاملاتی شركت به پرداخت ملت(پرداخت)با توجه به عدم كشف قیمت در روز معاملاتی قبل حراج شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
چقدر شما دوست دارید بورس منفی ببینید
تا شهریور صعودی
افتاب لب بومه
بورس نورچشمی کارش تمومه
رقم واقعی شاخص بورس حداکثر 500 هزار است مگر جز ورود سرمایه های سرگردان ( اسم ژستی ترش نقدینگی است) چه اتفاق خاصی برای شرکتها و نماد اونها افتاده؟ آیا تجهیزات و کومودیتی خود را ارتقا داده یا افزوده اند؟ آیا ناگهان ارزش دارایی و سرمایه آنها توسط حسابرسان کره مریخ تجدید ارزیابی شده؟ بنابراین خرده سرمایه گذاران دقت کنند که به خاک سیاه ننشینند. طمع و حرص بیجا هیچکس رو به جایی نرسونده؟
ایشالاه با مغز بخوره زمین.خیلی ضرر کردم توش
سقوط تاریخی بورس وتخلیه ۷۰۰ هزارواحدحباب اغازشد
از اولش هم قرمز بود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار