بازدید 41971
دو هزار و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

قولی که قالیباف به مردم داد / تلاش هیئت رئیسه مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی / راز این عکس معروف سردار سلیمانی / دو وظیفه مهم مجلس یازدهم از نگاه ضرغامی

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: پشت پرده انصراف زاکانی / پیشنهادی برای اصلاح طلبان و مستقلان مجلس یازدهم / پورمحمدی: نظام سرمایه‌داری بر برنامه‌های تلویزیون حاکم شده و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۷۷۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸ 08 May 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
پشت پرده انصراف زاکانی

حسن لاسجردی فعال سیاسی اصول‌گرا در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه رقابت ریاست برای مجلس به چند دلیل مورد توجه سیاسیون و رسانه‌ها است، گفت: درست است که اصول‌گرایان در اکثریت مطلق هستند، اما به دلیل اینکه مجلس چندوجهی است و بسیاری از طیف‌های مختلف اصول‌گرا به همراه مستقلین و برخی اصلاح‌طلبان حضور دارند، می‌توان گفت، این امر اختلافات برای تعیین رئیس را افزایش داده است، در حال حاضر قالیباف، میرسلیم، آقا تهرانی، احمدی‌نژادی‌ها و حتی پزشکیان حضور دارند و باید دید در نهایت قرعه به نام چه کسی خواهد افتاد.

وی در مورد دلایل انصراف زاکانی از نامزدی برای ریاست مجلس، اظهار داشت: در این مورد به سه دلیل می‌توان اشاره کرد، اول اینکه رئیس مجلس باید چند وجهی باشد و مورد قبول همه طیف‌ها باشد که زاکانی از چنین چیزی برخوردار نبود، دوما رئیس پارلمان باید تجربه سیاسی لازم برای اداره مجلس را داشته باشد و دست آخر نیز زاکانی فاقد متانت سیاسی است و با اظهار نظر‌های افراطی که انجام می‌دهد، به هیچ عنوان نمی‌تواند برای ریاست نامزد شود.لاسجردی گفت: با توجه به اینکه وی فاقد این ۳ شرط است، بنابراین احساس کرد رای نمی‌آورد و کنار کشید، این در حالیست که با توجه به مذاکراتی که با نمایندگان صورت گرفته و به اصطلاح فهمیده‌اند مزه دهان نمایندگان چیست، مشخص شده که زاکانی نمی‌تواند، رای لازم را به دست آورد، از سوی دیگر برخی مواقع نیز افراد برای سهم‌خواهی و امتیازگیری، خود را نامزد اعلام می‌کنند و بعد از اینکه امتیازات لازم را گرفتند، از صحنه کنار می‌روند، در مورد زاکانی نیز ممکن است چنین موضوعی وجود داشته باشد.

این فعال سایسی اصول‌گرا با اشاره به اینکه با وجود انصراف زاکانی به هیچ عنوان نمی‌توان حدس زد چه کسی رئیس مجلس می‌شود، بیان داشت: با توجه به فضایی که وجود دارد، باید دید در صحن علنی چه اتفاقاتی رخ خواهد داد، از سویی برخی از افراد دارای امکانات رسانه‌ای زیادی هستند و این‌طور القاء می‌کنند که شانس اصلی هستند و به اصلاح شوآف اجرا می‌کنند، اما در روز رای گیری ممکن است چیز دیگری در ذهن نمایندگان باشد و در آن صورت احتمال دارد اتفاقات دیگر نیز رخ داد، که بسیار غیر قابل پیش‌بینی باشد، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که از هم اکنون نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه کسی رئیس خواهد شد.

قولی که قالیباف به مردم داد

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با اشاره به دیدار خود با جمعی از فعالان اجتماعی و جهادی اسلامشهر، از ارتباط منظم و دائمی با مردم در طول دوران نمایندگی خبر داد.وی در صفحه خود در توییتر نوشت: «امروز همراه با تعدادی از منتخبین، با جمعی از فعالان اجتماعی و جهادی اسلامشهر دربارۀ مشکلات شهر تبادل نظر کردیم. مجلس قوی، قطعاً ‎ضد تبعیض است؛ همانطور که ۸۰ روز پیش به مردم ‎اسلامشهر قول داده بودم، این ارتباط منظم، دائمی و نظام‌مند خواهد بود، إن‌شاء‌الله».

تلاش هیئت رئیسه مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه اخیرا هیچ جلسه‌ای در این کمیسیون برای بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی تشکیل نشده است، گفت: درسالی که جهش تولید نامگذاری شده، واقعا جای تعجب و تامل است که چرا دولت و هیئت رئیسه مجلس به دنبال تشکیل وزارت واردات هستند.علیرضا محجوب، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره این موضوع به خبرنگار فارس گفت: اواخر سال گذشته بود که شورای محترم نگهبان ایراداتی بر طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی گرفت که به اعتقاد بنده قابل رفع از سوی مجلس نبود و طرح مذکور باید مختومه و از دستور خارج می‌شد. طرح مذکور بیش از این بار‌ها در مجلس بررسی و رد شده بود.وی ادامه داد: متعجب شدیم از اینکه چرا هیئت رئیسه مجلس، مجددا طرح تشکیل وزارت بازرگانی را در دستور صحن علنی یکشنبه ۲۱ اردیبهشت قرار داده است. حتی اگر قرار بر بررسی دوباره طرح مذکور و تعیین تکلیف آن بود، ابتدا باید در کمیسیون اجتماعی مجلس به عنوان کمیسیون اصلی جلسه‌ای تشکیل می‌شد.

پیشنهادی برای اصلاح طلبان و مستقلان مجلس یازدهم

منتخب مردم قصر شیرین در مجلس یازدهم با بیان اینکه فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم در حال شکل‌گیری است، گفت: ۱۶ اصلاح طلب و ۶۰ مستقل راه یافته به مجلس می‌توانند فراکسیون قوی و تاثیرگذاری در مجلس تشکیل دهند.«شهریار حیدری» روز جمعه در گفتگو با ایرنا، با اشاره به فعالیت طیف‌های مختلف برای انتخاب ریاست مجلس یازدهم و جایگاه اصلاح‌طلبان و مستقلین در این دوره اظهار کرد: هر چند در مجلس یک نفر هم موثر است، اما تعداد اصلاح طلبان منتخب در حدی نیست که فراکسیون جداگانه‌ای تشکیل دهند.وی افزود: اصلاح‌طلبان و مستقلین مجلس حدود ۶۰ نماینده هستند که می‌توانند در قالب فراکسیونی قوی عمل کنند و شاید هم به قویترین فراکسیون مجلس تبدیل شوند.

مدیرکل پیشین وزارت کشور همچنین گفت: به صورت مستقل در انتخابات شرکت کرده‌ام و برند حزب و ائتلافی پشتم نبوده، خود را از این حیث مستقل می‌دانم.وی در پاسخ به این پرسش که اصلاح‌طلبان و مستقلین چقدر می‌توانند در ایجاد تعادل و توازن در مجلس یازدهم تاثیرگذار باشند، اظهار کرد: با توجه به تلاش‌هایی که برای ریاست مجلس و نواب اول و دوم و روسای کمیسیون‌ها در جریان است، رای نمایندگان مستقل مجلس با حدود ۶۰ رای سرنوشت‌ساز و قابل توجه است و در این روند موثر خواهند بود.

حیدری افزود: فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم در حال شکل گیری است و اصلاح‌طلبان که ۱۶ نفرند می‌توانند به اتفاق مستقلین یک فراکسیون قوی تشکیل دهند، چون فراکسیون ۱۶ نفره از اصلاح طلبان به تنهایی سهمی از نواب رییس هم به دست نمی‌آورند.وی خاطرنشان کرد: اگر فراکسیون مستقلین با همان کیفیت تشکیل شود در معادلات و تصمیم‌گیری‌ها تعیین کننده خواهد بود و قطعا همه ارکان مجلس مانند هیات رییسه و کمیسیون‌ها متاثر از نظر مستقلین خواهند بود.منتخب مردم قصرشیرین در مجلس یازدهم در این باره که آیا تاکنون با شما هم درباره هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌ها رایزنی شده است، گفت: بله کسانی که کاندیدای ریاست مجلس هستند با من به صورت فردی و دیگر نمایندگان به صورت استانی صحبت کردند، ولی چون نهاد مستقلین و اصلاح‌طلبان شکل نگرفته است طبعا مذاکرات به صورت فراکسیونی نبوده است.
 
راز این عکس معروف سردار سلیمانی

یکی از عکس‌های پربازدید از سپهبد سلیمانی عکسی است که حاج قاسم در مقابل حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ایستاده و علاوه بر احترام نظامی، دست خود را روی سینه گذاشته است.به گزارش خبرآنلاین در فیلمی که باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است، پاسخ را یکی از دوستان شهید سپهبد سلیمانی شرح داده است که می‌گوید:دانشگاه امام حسین (ع) بود، فرماندهان نظامی ایستاده بودند، تا آقا تشریف آورند همه فرماندهان احترام نظامی گذاشتند، اما احترام حاج قاسم با بقیه فرق داشت. یک دست به احترام معمول نظامی کنار سر یک دست هم روی سینه.میدانستم هیچ کار حاجی بی حکمت نیست، بعدا پرسیدم حاجی عرف نظامی این است که برای احترام دست را کنار سر می‌گذارند این دست که روی سینه گذاشتید قضیه اش چه بود، گفت: حس کردم آقا نگران است، دست گذاشتم روی سینه ام تا بگوم حاج قاسم فدات بشه آقاجان.
 
 
قولی که قالیباف به مردم داد / تلاش هیئت رئیسه مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی / راز این عکس معروف سردار سلیمانی / دو وظیفه مهم مجلس یازدهم از نگاه ضرغامی
 

دو وظیفه مهم مجلس یازدهم از نگاه ضرغامی

در آستانه آغاز فعالیت مجلس یازدهم، رییس پیشین صداوسیما دو وظیفه مهم مجلس از نگاه خودش را مطرح کرد.عزت الله ضرغامی در حساب توییتری خود نوشت: «‎مجلس جدید دو وظیفه مهم دارد. اول نظارت هوشمندانه بر تصمیمات قابل تأمل دولت در مسائل اقتصادی، با هدف جلوگیری از تحویل ‎زمین سوخته دوم، تهیه فهرستی از اولویت‌های معیشتی مردم و ارائه راه حل‌های پیشنهادی برای ‎دولت ۱۴۰۰».
 
توئیت تهدیدآمیز نماینده قم درباره افطاری‌های هدف‌دار

نماینده قم در یک توئیت معناداری به برخی ضیافت‌های افطاری منتخبان مجلس یازدهم انتقاد کرد.به گزارش خبرآنلاین، احمد امیرآبادی نماینده قم در توئیتی با هشتگ شفافیت نوشت: «‏مجلس یازدهم مجلس شفافیت است، همکارانی که باعناوین مختلف فراکسیونی منتخبین را برای افطار که بعضا در مکان‌های مجلل برگزار می‌شود دعوت می‌کنند بدانند با حضور تعداد زیادی عناصر انقلابی در مجلس یازدهم ره به جایی نخواهند برد و اسامی این افراد نیزاعلام می‌شود فقط بعدا گلایه نکنید.»
 
پورمحمدی: نظام سرمایه‌داری بر برنامه‌های تلویزیون حاکم شده

علی اصغر پورمحمدی قائم مقام معاون رئیس سازمان صداوسیما در امور سیما در میزگردی تحت عنوان شفافیت مالی صدا و سیما که به میزبانی خبرگزاری تسنیم برگزار شد، گفت: نظام سرمایه‌داری بی‌رحم بر برنامه‌های تلویزیون حاکم شده است. رقابت‌های ناسالم، منفی و مخربی میان شبکه‌ها به‌وجود آمده که برای تلویزیون، سمّ مهلکی است. به همدیگر نگاه می‌کنند، من واقعاً الان از نرخ‌ها خبر ندارم، اما آنچه شنیده‌ام نرخ‌ها خیلی بالا رفته است. هرکس هم الان بخواهد این نرخ‌ها را تعدیل کند یا جلوی پیشروی‌اش را بگیرد، نمی‌تواند. وی در مورد علت ایجاد چنین رویه‌هایی در صدا و سیما اظهار داشت: وقتی کار به بیرون از سازمان صداوسیما می‌رود، پولش را بازرگانی و حامی مالی، فلان شرکت، توسکا یا اپلیکیشنی خاص می‌دهد، نرخ‌ها به هم می‌ریزد. جالب است که به این نکته اشاره کنم چندی پیش با مدیر شبکه ۳ (علی فروغی) جلسه داشتم، هنوز کرونا جدی نشده بود، ایشان گلایه کردند که نرخ‌های شبکه نسیم ناعادلانه است و بالا رفته و باعث شده نرخ‌ها به هم بخورد. هفته بعد با مدیر شبکه نسیم (محمد احسانی) صحبت کردم از شبکه ۳ گلایه می‌کرد که نرخ‌ها را به هم زدند.

کاخ صاحبقرانیه در زلزله آسیب دید

معاون میراث فرهنگی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تنها گزارش ارائه شده از آسیب موزه‌ها، را مربوط به ایجادِ آسیب‌های جزیی به کاخ صاحبقرانیه در مجموعه‌ی فرهنگی تاریخی نیاوران مربوط می‌داند و می‌گوید: با توجه به ترک‌هایی که این کاخ تاریخی در گذشته با آن مواجه شده بود، لرزشِ زلزله‌ی گذشته، باعث وارد شدن آسیب‌های جزیی به این بنا شد و قدری ترک‌های عمیق‌تر شدند، اما گزارش دقیق‌تر در این زمینه بعد از بررسی‌های تکمیلی در روزه‌های آینده اعلام می‌شود. محمدحسن طالبیان در گفت: وگو با ایسنا، با تاکید بر این‌که متولیان میراث فرهنگی در استان تهران بررسی‌های لازم را بعد از وقوع زلزله انجام داده‌اند، ادامه می‌دهد: بر اساس بررسی‌ها خوشبختانه هیچ کدام ازآثار آسیبی ندیده‌اند، اما نیاز است تا در یکی دو روز آینده، سازه‌ی موزه‌ها و آثار تاریخی به صورت کامل بررسی شوند تا در صورت وجود ترک یا هر آسیب حتی جزیی دیگری، اقدامات مورد نیاز برای حفاظت و مرمت انجام شود. او تنها گزارش ارائه شده از آسیب موزه‌ها، را مربوط به ایجادِ آسیب‌های جزیی به کاخ صاحبقرانیه در مجموعه‌ی فرهنگی تاریخی نیاوران مربوط می‌داند و می‌گوید: با توجه به ترک‌هایی که این کاخ تاریخی در گذشته با آن مواجه شده بود، لرزشِ زلزله‌ی گذشته، باعث وارد شدن آسیب‌های جزیی به این بنا شد و قدری ترک‌های عمیق‌تر شدند، اما گزارش دقیق‌تر در این زمینه بعد از بررسی‌های تکمیلی در روزه‌های آینده اعلام می‌شود.

استاندار قم: برای بازگشایی اماکن مذهبی، هنوز وضعیت قرمز است

بهرام سرمست، استاندار قم در گفتگویی بیان کرد: گاهی شهروندان می‌پرسند چرا باوجوداینکه مردم در قرنطینه‌های خانگی به سر برده و موازین بهداشتی را مراعات کرده‌اند همچنان وضعیت کرونایی استان قرمز است. وی اضافه کرد: مردم باید بدانند که وضعیت قم در مقایسه با شهر‌های دیگر کشور در میزان ابتلا به ویروس کرونا همچنان قرمز است و سفید نشده است. استاندار قم با هشدار نسبت به خطر کرونا تاکید کرد: وضعیت استان قم در رابطه با شیوع کووید ۱۹ عادی نشده و نمی‌توانیم عادی‌سازی شرایط را دنبال کنیم. وی یادآور شد: مردم دغدغه بازگشایی اماکن مذهبی رادارند و همه ما دل‌تنگ این اماکن به‌ویژه حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه هستیم، ولی در حال حاضر همچنان باید تلاش برای مهار کامل بیماری کرونا در قم در اولویت باشد.

روح‌الله حسینیان: بعید است رئیسی نامزد ریاست‌جمهوری شود

روح‌الله حسینیان در پاسخ به این پرسش که آیا اصولگرایان با نامزد‌های متعددی در انتخابات ۱۴۰۰ وارد می‌شود، اظهار کرد: «تصور نمی‌کنم اصولگرایان با نامزد‌های زیادی به انتخابات ریاست‌جمهوری وارد شوند و اگر هم چند نامزد از سوی اصولگرایان وجود داشته باشد، رقابت در دور دوم میان خود اصولگرایان خواهد بود و در آخر یک اصولگرا رئیس‌جمهور خواهد شد». حسینیان در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه آیا این احتمال وجود دارد که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برای بار دیگر نامزد ریاست‌جمهوری شود، گفت: «تحلیل خاصی درباره این موضوع ندارم، اما باتوجه به اینکه ایشان ریاست قوه قضائیه که یکی از ارکان اصلی نظام محسوب شود را بر عهده دارند؛ علی‌القاعده نباید نامزد ریاست جمهوری شوند و من بعید می‌دانم خود ایشان بخواهد در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کنند».


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۷۷
تابناک چرا اینجوری خبر میزنی
تیترها رو پشت هم
طوریکه همه فکر کنند قالیباف دنبال وزارت بازرگانیه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
دو سال پیش وقتی رفقا و فامبل های احمدی نژاد را روانه حبس میکردند ایشان با نصب بنر در پشت سر خود با تیتراژ بزرگ و نصب دوربین در منزل و محل کار پشت سرهم پیام‌میداد ودر جایی که نشسته بود آرام و قرار نداشت ولی بعد از فرستادن سفیر ضرغامی و قالیباف از اتاق فگر سیاسی اصولگرایان با احمدی نژاد ملاقات کردند و بهش قول دادند که در شرایط فعلی صلاح نیست اینقدر مصاحبه کنی . در مجلس اینده شما را در قدرت سهیم خواهیم کردو ایشان در آن شرایط سکوت کردند و امتیاز گرفتند و تا حدودی رفقای خود را از فشارها و حبس رهاندند . دیگر از سخنان اتشین ایشان خبری نیست . ایا حفظ قدرت از برای چی و چیست .
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
کار سیاست باید دست سیاستمدار باشه . . یک سیاستمدار فقط سی سال دروس سخت فزیک و شیمی را میخونه . دروس تاریخ و حتی جعرافیا و حقوق را میخونه یا درس میده . اخه با خلبان شدن فکر نمیکنم کسی بگوید من سیاستمدار هستم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
پرچم فرانسه
روی هوا حرف زدن کار سختی نیست آسون ترین کاره الان بخواد حرفی بزنه میگید تسویه حسابه و فشار به دولت حرف نزنه چیز دیگه میگید البته که احمدی نژاد اشتباهات زیادی هم داشت ولی بهتره انصاف هم داشته باشیم سال دیگه این دولت تموم میشه ولی هم چنان اندر خم احمدی نژاد هستید فقط چند تا یاداوری داشتم البته ربطی به موضوع بحثت نداره یادم اوایل کرونا که ایشون ماسک با دستمال حوله ای درست کرده بود شخص جنابعالی و دوستان تمسخر و تحقیر میکردید گذشت زمان مشخص کرد چه خبره کمبودها نه فقط در ایران در جاهای دیگه باعث شده بود حتی از لباس زیر هم ماسک بزنن و مثلا در امریکا آموزش تولید ماسک خونگی دادن و آخرش هم اینکه جنابعالی یه بار میگی سال 47 دانش اموز ابتدایی بودم یه بار میگی 88 سال چهارم دبیرستان میخوام بدونم تحصیلت چند سال طول کشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
دولت اگه با چاپ پول به همون روش احمدی نژاد کسر بودجشو جبران میکرد خیلی بهتر بود چون فشار تورمش برای همه یکسان بود ولی این روش دادن روزانه 5 درصد سود در بورس علاوه بر ایجاد شکاف طبقاتی باعث میشه هیچ کس دل و دماغی برای کار و تولید نداشته باشه و همه برن دنبال دلالی بورس و سهم بخرن و گرونتر به بعدی غالب کنن. این که نشد تولید. من خودم مقداری پول داشتم و قصد داشتم یه کار تولیدی راه بندازم ولی وقتی وضعیت بورس رو میبینم که بیجهت و بدون زحمت و مالیات فقط با بک لپتاپ میشه روزی 5 درصد سود کرد تصمیم گرفتم که پولو بزارم تو بورس به جای اینکه . کار تولیدیمو راه بندازم گرچه این دولت میخواد زمین سوخته تحویل دولت بعدی که به احتما نود درصد اصولگرا و از جناح مخالفه بده ولی چوبشو مردم میخورن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
وقتی یخچال فریزر 35 میلیونه پراید 85 میلیونی مفته.
وقتی شاخص بورس با شرکتهای ورشکسته داغون یک میلیون باشه یعنی دلار 16500 مفته. نمیشه بورسو بکش بالا بعد انتظار داشته باشی بقیه سرجاشون باشن.
معلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
سلام،اقای قالیباف شخصیتی جهادی است،اگر مراقب برخی اطرافیان وفرصت طلبانی که گاه خودرا به اونزدیک میکنند ویا در ستاداو نمایشی حضور مییابند باشد،میتواند در اداره مجلس موفق باشد
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
تحصیلاتم پیوسته نبوده . .
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
۲۳،۲۳ ودر ادامه به ایشان متذکر شدند که هدف انتقاد از دولت و مجلسی هست که در این شرایط قدرت دست اکثریتی هست که دنبال مطالبات لیبرالی و دمکراسی هستند یعنی این‌ملتی که به این دولت رای دادند دنبال رفاه و شادی و خوشی و عدالت در حوزه سیاسی هستند و وضع مالیشان خوب هست . پس بیاییم شعارها و اهداف را عوض کنیم . گیر دادن به مجلس ودولت هدف اصلی باشد ولی به بالاتر از دولت یعنی قوای ودستگاهای دیگر احمدی نژاد فعلا هیچ حرف نزند . دیدی که اینکار را ایشان نکرد و حرف گوش کرد والسلام ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
سودی که تو بورس ما هست حتی برای قاچاقچیان مواد و اسلحه هم باورنکردنیه. تا کجا میخواد بادکنک بزرگ بشه معلوم نیست.
ما که متوجه نشدیم آقای قالیباف چه قولی داد؟!!!
ولی اگر آقای قالیبف منظورتون بهبود شرایط اقتصادی هست که باید بهتون بگم کار از این حرف ها گذشته. مگر یه معجزه بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
شما هرشب 15_20 کامنت فله ای از آنسوی دنیا می گزاری ودر تمامش سعی داری حس نامیدی را عمدی منتقل کنی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
ناراحت از کامنت های فله ای نباش. همین طور مثبت های فله ای. در هر صورت اینا در حال ماموریت اند
شنوندگان و بینندگان باید عاقل باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
یک سوال: چرا بورس تو سالهای اجرای برجام که تحریم نبودیم اینقدر رشد نمیکرد؟ چرا دو سال پیش که یکدفعه دلار جهش کرد رشد نکرد؟ چرا امسال که کسی نفت دولت رو نمیخره و قیمت نفت زیر صفر اومده و دولت ما هم بودجشو با نفت بشکه ای 50 دلار بسته اینقدر بالا میره و بورس روزانه 5 درصد سود ده شده؟ معلومه دولت میخواد با فروش همزمان شرکتهای ضررده و ورشکسته تو بورس به چندین برابر ارزش واقعیش کسری بودجه شو جبران کنه. ولی تورم و ضررهایی که این روش داره تو دوره دولت بعدی خودشو نشون میده. الان وضعیت بورس مشابه موسسات مالی شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
ناشناس ۲۲:۵۶ کلمه ی گذاشتن را با ذ می نویست نه با ز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
آقا محمد ! تو و دوستات چقدر از بیتالمال میگیرین که پشتوانه حاکمان باشید
طرف شب میخوابه صبح بیدار میشه بیست میلیون سی میلیون صد ملیون یه میلیارد میاد رو سرمایه اش کارگر یه عمر کار کنه نمیتونه یه خونه یا ماشین بخره بی مروتا این بدبخت صبح با چه دلی بره سر کار بعد میخواید مملکت آباد بشه
پاسخ ها
آلزایمر سیاسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
تا وقتی که سندیکای کارگری (نه فقط روی کاغذ) بلکه سندیکای واقعی و فعال تداشته باشیم همینه.
کارگر بنده خدا هم که نه زور داره نه پول و متاسفانه از همه بدتر اینکه کارگر جماعت در روزهایی بحرانی که باید پشت هم باشند همیشه پشت هم رو خالی میکنند. که این مورد فقط در کشور ما هست!!!
جناب محجوب هم که ۴۰ ساله فقط لب و دهن میاد و فکر حزب خودش هست که سر کار باشه هر وقت هم که جلوی آقای رییس جمهور میرسه اصلا یادش میره که مثلا نمایده کارگران هستند!!!
تیزبین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
اولاآقای حسینیان ازکجابا چنین منطقی استدلال می کندکه آقای رییسی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی کند؟آیا ایشان قبل از ریاست قوه قضاییه بارها با تاکید وقدرت نگفت به قوه قضاییه نخواهم رفت وتمام اینهاشایعه است.پس چه شدورق برگشت وایشان این پست راپذیرفتند؟شایدبازهم قبل ازانتخابات ریاست جمهوری ورق برگشت وخدارا چه دیدید رییس جمهورهم شد
دوم درمورد عکس سردار دلها شهیدسلیمانی بایدگفت :ایشان همیشه نشان داده بودبه مسایل دنیوی واین تقسیم بندیهای سیاسی ودرجات نظامی بی تفاوت است واگرموقعیت ایجاب می کرد وعملشان حمل به بی توجهی به پست سازمانی وسایرهمقطاران نمی شد، مطمین باشید دست دیگرش راهم ازکنارکلاه برمی داشت وبرروی قلبش می گذاشت.کاش دیگرمسیولین ویاران سابق ایشان مقداری فقط مقدارکمی ازایشان تاسی می کردند ایران گلستان می شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
روز کارگر هم میان به چند تا دکتر و مهندس بعنوان کارگر نمونه جایزه میدن ، اصلا در کشور ما کارگر به کی گفته میشه ؟ جایگاه کارگران سر چهار راه و کارگران کشاورزی روستاها کجاست
استدلال خاصی ندارم ولی احساسم میگه زلزله دیشب هم کار خودشون بوده
رییس مجلس که باید قالیباف بشه.ایشون همیشه تشنه خدمت بوده و از طرفی بالاترین رای رو با اختلاف خیلی زیاد با نفر دوم اورده.بنا براین بهتره ایشون رییس بشه.البته رییس مجلس هر کسی باشه باید در اولین اقدام قیمت پراید رو به ۶ میلیون برگردونه
دیشب تهران زلزله آمد
همان زمان محله حنگلوک چابهار هم در آتش سوحت
جنگلوک محله حلبی حصیرآباد چابهار است
صدا و سیما برای تهران خودش را کشت
اما حرفی از جنگلوکی ها نزد
وقتی میگویند صدا و سیمای میلی آقایون به انسان حمله میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
تازه خانم المیرا شریفی مجری شبکه خبر روی آنتن زنده با شوهرش حرف زد احوال بچه هاش رو پرسید
همه ایران وقتی زلزله میاد دل ها برای هم میسوزد و همه به کمک میشتابند
لر به کمک ترک شمالی به کمک جنوبی تمام ایران فدای بمی و کرمانشاهی
دیشب تهران زلزله اومد متاسفانه دیدم غیر تهرانی ها می گفتند خدا رو شکر
شهر ظلم و فساد چه بهتر که خراب بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
فکر نمیکنم اینطور باشه
اولا که تقریبا تمام ایرانیا در تهران فامیل دارن
بعد هم تقریبا هیچ مشکل یا بلای طبیعی و غیر طبیعی نبوده مردم تهران بیشتر از بقیه ایران کمک نکرده باشن
اجازه نباید بدیم این افکار بین مردم شکل بگیره
با اینهمه تنوع قومیتی بیشترین اتحاد بین مردم وجود داره
توهمات و بلغوریات
این قول قالیباف من رو یاد قول روزهای اول شهردار تهران شدنش در شهریور ۱۳۸۴ میندازه...قول داده بود مشکل ترافیک تهران رو ۳ ساله حل کنه!!! :)) میتونید یه سرچ تو اینترنت بکنید و این مطلب رو توی روزنامه‌هایی چون کیهان هم ببینید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
یه قول هم سر سقوط هواپیما تو تهران داد که ظرف مدت معلوم به مردم گزارش بده و هنوز هم ما منتظریم گزارش بده بعد از اینهمه سال
صرفنظر از اینکه اصلا از وظایفش بوده یا نه، یا نباید حرف میزد یا وقتی زد باید عمل میکرد
خیر باشه عزت خان.....تازگیها خیلی حرفای خوب خوب میزنی.!!!
مملکت کارش از قالیباف گذاشته بدینش به اوراقچی
زلزله یابی که اختراع کرده بودند نتونست پیش،بینی کنه ؟
آبان 98 گفتیم این روحانی بهتر است کنار برود مملکت داری بلد نیست
گفتند نههههه کی گفته؟ ایشان باید بماند و خودش کار را درست کند
حالا تحویل بگیرید پراید 100 میلیون نتیجه قد بازی و لجاجت آقایون با مردم
با مدیر شبکه سه اقای فروغی صحبت داشتیم ایشان گلایه کردند نرخ های شبکه نسیم خیلی بالا هست و وقتی با مدیر شبکه نسیم صحبت کردن ایشان هم‌گفتند نرخ های شبکه سه گرانتر و سنگینتر هست ....ببخشید چی سنگین تر و رنگینتر و گرانتر هست ؟ معرفت . دوری از ریا . نگفتن دروغ . انسانیت و کرامت و مهربانی و مودت انوقت کیلوی چند هست ؟
واقعاماچندباربایدازیک سوراخ گزیده شویم تادیگرطرفش نرویم وقول وقرارهاراباورنکنیم تاقبول کنیم دیوانه ایم
یادتان هست وقتی لاریجانی رییس صداسیما بود چقدربه این بیچاره بدبیراه میگفتند؟ اما وقتی عزت رییس شد واسم صداسیما راهم کرد رسانه ملی نحوه مدیریت صداسیما طوری شد که همه میگفتند صدرحمت به لاریجانی....حالا همون عزت شده آزادیخواه ومدافع حقوق مردم و.......
نگران نباش چهار روز دیگه یک درب قابلمه با یک متر سیم می آورند توی تلویزیون نشان می دهند وبا افتخار می گویند دانشمندانمان زلزله یاب اختراع کرده اند
نمایندگان مجلس اینده غیر از اصولگرا حدود ۱۶ نفر اصلاح طلب و ۴۰ نفر از مستقلین هستند که میتوانند یک فراکسیون قوی در مجلس شکل دهند ......سوال ؟ با ۸۰ درصد از اصلاح طلبان در ترکیب فعلی مجلس از پس دبیر شورای نگهبان برنیامدند . انوقت چگونه میخواهند هم در مجلس آینده با این ترکیب تاثیر گذار باشند . کلا شکل دمکراسی در ایران اشکال دارد . یعنی چی . نه اصولگرا هستن نه اصلاح زلب . بلکه مستقل هستند . اگر عیر از این دو جناح باشند که ضد انقلاب و فتنه گر و خارج از نظام تعریف میشوند . واقعا کسی شرحی براین مشکل دارد
در چهار سال اول دولت، شرایط عمومی کشور با شیبی محسوس به سمت بهتر شدن بود اما جریانهای قدرت شدیدترین سرزنشها و تخریبها را نثار دولت میکردند. در چهار سال دوم قضیه برعکس شد یعنی اوضاع به سمت بدتر شدن بود و هست اما جریانهای سیاسی مخالف ،فیتیله انتقاد را پایین کشیده اند جوری که به نظر میرسد منتقدان دولت در چهار سال اول ، بیشتر از بهبود اوضاع کشور عصبانی بوده اند.
اتفاقا به نظر من رئیسی الان رئیس شده که که بیش از پیش تو چشم بیاد و بیفته تو دهنها.. مثل احمدی نژاد که از ناکجا آباد آوردن کردنش شهردار تهران که رئیس جمهورش کنن..حالا ببین کی گفتم..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
احمدی نژاد لااقل از بخشداری و فرمانداری شروع کرد و به استانداری رسید و بعد شهردار تهران ولی دوستان شما که از همون اول نماینده و رییس مجلس و معاون وزیر و وزیر و در کل همواره جزو مقامات ارشد کشور بودن
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
من اگه از این دوستها داشتم که تابناک نمیخوندم
از بعد از انقلاب، هیئت مؤتلفه افتاد روی وزارت بازرگانی و بخش بزرگی از فلاکت مملکت زیر سر همین هیئته، متاسفانه با گروه قالیباف ائتلاف کردند و خدا به مملکت رحم کنه که وقتی مجلس را دردست گرفتند دوباره چه به روز اقتصاد و تولید بیاورند.
اصولگرایان به این‌پرسش من پاسخ دهند که وقتی در فضای سیاسی و گفتگوی و بحث و جدل سیاسی . وقتی در تفاوت اندیشه و بینش سیاسی اینقدر اخلاف وجود دارد که خاتمی . منتظری . هاشمی . کروبی و موسوی ......یا در حبس و حصر بودند و یا از قدرت کنار گداشته شدند . یا تهدید و خاموش شدند . تکلیف من و جوانان و کاربران و شهروندان چگونه هست . منطورم این هست وقتی اختلافات سیاسی بین رجال سیاسی و مسولان نه بابت قدرت مردم بلکه با خودشان اینقدر زیاد هست . تکلیف ما ملت اکثریت چگونه باید باشه . واقعا الان خودم داشتم میگفتم ایا باید از نطر اصولگرایان معنی و مفهوم التزام یعنی مثل بز سرمان را پایین بیندازیم که یک سری اقلیت خشنود باشند . اگر اینطور بود چرا تبادل افکار و اندیشه در انسان قرار داده شده . چرا اصلا دمکراسی را در ایران با انتخابات نمایشی اجرا میکنید . اصولگرایان پاسخ دهند
جای مثبت منفی خالیه مشکل فنی است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
مشکل درگیری تابناک با اصحاب قدرته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
مثبت و منفی ها فقط در شرایط حساس و خبرهای خاص برداشته میشه فعلا سرجاشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
ترس تابناک از مشاهده نظرات
ضرغامی به مجلس قالیباف و میر سلیم پیشنهاد داده که در شرایط فعلی دو کار را انجام دهیید . یکی گیر دادن به برنامه های فعلی دولت که مثلا دولت روحانی کاری نکند که در حوزه اقتصاد و معیشت را سرزمین سوخته تحویل دولت ۱۴۰۰ بدهد که بعدا دولت اصولگرای که سر کار میاید نتواند حلش کند . دوم برنامه ریزی از الان داشته باشید که دولت بعدی چه کاری را باید انجام دهد . یعنی هنوز به مجلس راه نیافتند برای ۱۴۰۰ نقشه دارند . بدون اینکه بدانند مطالبات ۱۴۰۰ مردم‌چی باشه ؟ ایا اصلا شرکت میکنند . شرکت نمیکنند .
واقعا عجیبه که قالیباف دنبال محبوبیته
کسی که خودش اعتراف کرده عامل کوی دانشگاه بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
دم قالیباف گرم حداقل مدیریت بلده.
چرا دوباره تعداد مثبت منفی هارو از روی کامنت ها برداشتید؟
از چی میترسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
برای من هم این سوال وجود داشت . چرا تابناک مثبت و منفی را حذف کرد ؟
ناشناس
| France |
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
از لج تابناک + + +
احمدی نژاد یه خوبی و یه بدی داشت

بدیش این بود که در قدرت شریک بود مثل همه اینها تشنه قدرت بود

خوبیش این بود که نفع شخصی اقتصادی نمیبرد همیشه در دعوای بین صاحبان ثروت و مردم طرف مردم رو میگرفت آخرین جمله جالبی هم که گفت زمانی بود که پراید گرون شد
گفت پراید آخرش کیلو چند؟!
چیزی که روحانی عمرا بگه
پاسخ ها
حق گو
| United States of America |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
احمدی نژاد مردی بود که تا تونست طرف ملت رو گرفت ولی افسوس که مافیای قدرت خیلی قوی تر بود.
زلزله زلزده بهتون اگه به هم رحم نکنید
اگه اختلاف طبقاتی باشه
اگه مظلومی آه بکشه
اگه یتیمی آه بکشه
اگر بینوایی گرسنه باشد
اگر جوانی از بیکاری رنج بکشد
اگر تهمت بزنید به هم اگر غیبت کنید و دروغ را به سخره بگیرید و هزران اگر دیگر ... منتظر عذاب باشید
تک تک مردم مسئولند حتی شما که الان این پیام را خواندی
امیدی به مسئولان نبوده و نیست و نخواهد بود
خودمان باید فساد و تبعیض و ناعدالتی را نابود کنیم
بال زدن پروانه در افریقا دنیا را متحول می کند
تصمیم شما به یاری دیگران و فکر کردن عمل کردن به آن دنیا را متحول می کند چه برسد به ایران
دریا از قطره ها تشکیل شده
تعداد قطره های دریا مشخص است اما ما نمی دانیم
اگر بی تفاوت باشیم و موارد بالا رخ دهد منتظر باشید
خبرهای بدتری در راه است
آقای احمدی‌نژاد از لیستی یا کسی حمایت نمی‌کنند اما رویکرد تحریمی ندارند فقط می‌گویند به اسم ما کسی وارد مجلس نشود. این هم که لیستی ارایه نمی‌کنند به این دلیل است که معترضند که چرا این تفکر را رد صلاحیت می‌کنند. ما معتقدیم هر ایرانی حق دارد وارد عرصه انتخابات شود؛ چه اصولگرا باشد، چه پایداری باشد، ‌چه اصلاح‌طلب باشد، چه جبهه ملی باشد، چه نهضت آزادی باشد و ... هر ایرانی با هر تفکری زمانی که در ایران است، باید در قانونگذاری نقش داشته ‌باشد پس باید فضا را برای ورود همه افکار باز کرد اما امسال تنها فضا برای اصولگرایان باز شده است.
چرا از عدم افزایش حقوق کارمندان قراردادی چیزی نمیگید در این شرایط وحشتناک اقتصادی، چرا باید رسمی و پیمانی اضافه شود ولی قراردادی نه، چرا انقدر تبعیض
منتخب 20 درصدی !
مورد مربوط به سردار سلیمانی یه مقدار نا متناسبه و چهره و شرایط عکس و نوع مکالمه خیلی با هم جور نیست. منطقی هم نیست برای چنین مطلبی کسی که میتونه مستقیم صحبت کنه چنین کاری میکنه.
سلام لرستان دوروزمتوالی زلزله اومد یکی ۵.۱ ویکی ۴.۱ انگارنه انگار امامشابهش تو تهران اومد دنیا رو بهم ریختن چقدر تبعیض ما چقدر مظلومیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
دقیقا.حتی یک خبر هم از مناطق زلزله زده پخش نکردند.
فعلا مجموعه حضرات از صدر تا ذیل از مردم فاصله گرفته اند و هیچ امیدی نیست چند روزی می آیند نمایشی می دهند و می روند
آقای قالیباف قولی را که نمی توانید عملی کنید ندهید؟؟!! هدف شما در گام اول بعد از ناکامی در انتخابات ریاست جمهوری رسیدن به مجلس بود که آنهم به دلیل عملکرد ضعیف اصلاح طلبان و عدم مشارکت آنها رسیدید گام دوم احتمالا" ریاست مجلس است که آنهم بعید است نرسید ؟؟!! حال قول چی را میدید ؟؟!! و برای خودت دردسر درست نکن که نتونی عمل کنید؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
قول بهبود اوضاع اقتصادی نداده .قول داده هر روز بره سفر
جالبه دیجی کالا یسری چاقو گذاشته واسه فروش نوشته چاقوی مسافرتی
ولی به مسافرت نمیخورن
دلاری که قرار بود آرزو برجوانان عیب نباشه بشه شده ۱۶۵۰۰
سکه هم ۶ میلیون و ۶۵۰
پراید داغون هم که ۹۰
قالیباف میخواد چیکار کنه؟!!! به نظر من مجلس و ریاست جمهوری باید حذف بشه خرج الکیه
مثبت و منفی نظرات چرا برداشته شده. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مگر احمدی نژاد دولت سوخته با تورم ۳۰۰ درصد را تحویل نداد که همه کالا ها ۳ه برابر شده بودند . حالا دولت بعدی را با شرایط تحریم و فروش نرفتن نفت و با ۵۰۰ درصد تحویل بگیرید . نوش جانتان . با کدام ابزار میخواهید گرانی و بیکاری را حل کنید
بهتر یک سال به قالیباف قرصت بدید بعد قضاوت کنید هنوز نیامده چرا انقد هجمه سنگین کردین یعنی لاریجانی بود هیچ کس چیزی نمی گفت چقد ما مردم حزبی فکر میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
کدوم حزب؟
مجلسیهای محترم این دوسه روز باقی مونده رو هم بدون خوش خدمتی به دولت نمی خوان تموم کنن !(تشکیل وزارت بازرگانی )
تازه خانم المیرا شریفی مجری شبکه خبر روی آنتن زنده با شوهرش حرف زد احوال بچه هاش رو پرسید
عملکرد قالیباف در شهرداری عالی بود و باعث شد ترافیک تهران کمتر شود امیدوارم در پست جدید هم موفق باشد
قولی که قالیباف به مردم داد این هست که بعد از بکار آمدن کشور را بیشتر از زمان شهردارییش ،
بسوی فقر و فساد و قهقرا و بدبختی خواهد کشاند.
سردار دلها اگه میدونست که یک دقیقه فراقش با مردم ایران البته ایران که نه با کل دوستدارنش در جهان چه میکند هیچگاه آرزوی شهادت نمی کرد تا اینگونه در فراقش دق مرگ شویم خود من درآن دنیا از ایشون گله خواهم کرد که چرا برای خواسته قلبی خودشون ورسیدن به دوستانشون ما دل سپردگانش را اینگونه با فراقش غمگین کرد دوری از سردار دلها همان بلایی را بر سر مآورد که باد خزان بر سر نوگل تازه شکفته می آورد
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر