بازدید 141425

تهران لرزید / کانون زلزله، «دماوند» و شدت آن ۵.۱ ریشتر / اعزام پنج تیم ارزیاب به منطقه / آخرین آمار مصدومان و جان باختگان/ بیاموزید: هنگام وقوع زلزله چه باید کرد؟

۴۸ دقیقه از نیمه شب گذشته، منطقه‌ای در حومه دماوند در مرز دو استان تهران و مازندران لرزید؛ زلزله‌ای نسبتا شدید که در چند شهر دیگر هم احساس و موجب شد، بسیاری از مردم وحشت زده شده و روانه کوچه و خیابان شوند. در پی این رویداد، گزارش‌های رسیده از تهران حکایت از استشمام بوی نامطبوعی دارد که مدتی است گریبان ساکنان پرشمار این شهر را گرفته و رها نمی‌کند!
کد خبر: ۹۷۶۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۰ 08 May 2020
تابناک اجتماعیثانیه‌هایی پیش، دماوند در استان تهران با زمین لرزه نسبتا شدیدی لرزید؛ زلزله‌ای که در چند شهر مجاور هم احساس شد و وحشت بسیاری از مردم را در پی داشت.

به گزارش «تابناک»؛ بر اساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه‌ای با بزرگی ۵.۱ دماوند در استان تهران را لرزاند؛ زلزله‌ای که کانون آن در طول جغرافیایی ۵۲.۰۵ و عرض جغرافیایی ۳۵.۷۸ و در عمق ۷ کیلومتری زمین قرار داشته، اما شدتش موجب شده در چندین شهر از جمله در تهران احساس شود.
 
بر اساس این گزارش، این زلزله در ساعت ۰۰:۴۸:۲۱ بامداد امروز (۱۹ اردیبهشت ماه سال ۹۹) و در منطقه‌ای در مرز استان‌های مازندران و تهران به وقوع پیوسته است؛ زلزله‌ای که برخی سایت های جهانی، شدت آن را بالغ بر ۵.۵ ریشتر ذکر کرده‌اند و نزدیک‌ترین شهرها به آن به این ترتیب است؛

۶ کیلومتری دماوند (تهران)
۱۳ کیلومتری رودهن (تهران)
۱۶ کیلومتری بومهن (تهران)
 
نزدیک ترین مرکز استان به کانون زلزله، تهران است که در ۵۸ کیلومتری آن قرار دارد و بعد کرج با ۹۶ کیلومتری، دومین مرکز استان نزدیک به این منطقه محسوب می‌شود. این در حالی است که بر اساس گزارش های رسیده، این زلزله در شهرهای زیادی احساس و موجب شده مردم هراسان روانه کوچه ها و خیابان ها شوند.
 
آماده باش 24 ساعته نیروهای امدادی در استان تهران
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۱۵:۰۱

محمد تقی زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با تاکید بر این که حداقل ظرف ۲۴ ساعت آینده نیروهای امدادی و خدماتی در سطح استان تهران در آماده باش کامل خواهند بود، گفت: با توجه به میزان زلزله‌ای که به وقوع پیوست و خفیف بودن آن خوشبختانه در حوزه مالی و جانی خسارتی نداشتیم؛ البته تعدادی مصدوم بر اثر ترس از زلزله داشتیم که به صورت سرپایی مداوا شدند. البته یک مورد شکستگی پا نیز وجود داشت.

وی افزود: در حوزه مالی خسارتی به زیر ساختهای استان به ویژه دو شهرستان نزدیک به کانون زلزله یعنی دماوند و پردیس نداشتیم. سد ماملو و لار در تاسیسات با مشکل خاصی مواجه نشدند. در راههای استان نیز مشکل خاصی نداشتیم به جز یک مورد در اوشان فشم که همان شب گذشته رفع مشکل توسط نیروها انجام شد.

وی تاکیدکرد: حداقل در ۲۴ ساعت آینده نیروهای امدادی و خدماتی شامل هلال احمر، آتش نشانی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به ویژه در مناطق کانون زلزله در آماده باش کامل خواهند بود. قطعا با توجه به روند کاهشی میزان پس لرزه‌ها به احتمال زیاد خطر رفع شده؛ اما باید بدانیم زلزله قابل پیش بینی نیست و شهروندان باید هوشیار باشند.

آخرین وضعیت مصدومان زلزله شب گذشته تهران و دماوند
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۱۱:۲۲

پیرحسین کولیوند به تشریح آخرین وضعیت مصدومان زلزله شب گذشته تهران و دماوند پرداخت و گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله نیرو‌های پرسنل اورژانس به صورت تیم‌های ارزیاب و نیرو‌های عملیات ویژه در بررسی وضعیت مصدومان پرداختند و در نهایت به ما اعلام شد زلزله تهران به طور مستقیم باعث مصدومیت و جراحت افراد نشده است.

وی گفت: تعداد مصدومین ۲۱ نفر بوده که از این تعداد ۶ نفر به مراکز درمانی اعزام شدند و مابقی در محل درمان شده‌اند، دلیل مصدومیت این افراد به دلیل اضطراب و دلهره و فرار از منازل بوده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور در پایان خاطرنشان کرد: در شهرستان دماوند یک نفر، لواسان یک نفر، شهر تهران ۱۰ نفر و در شهر کررج ۲ نفر مصدوم شدند و هیچ فردی به دلیل اصابت شیء و زیر آوار ماندن دچار مصدومیت نشده است. در محور تهران لواسان شاهد ریزش کوه بوده‌ایم و تیم واکنش سریع ما تمام منطقه را بررسی کردند و برخی از منازل دچار ترک خوردگی شده‌اند.

تاکنون گزارش نگران کننده‌ای نداشتیم
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۵:۱۰

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: تاکنون گزارش نگران کننده‌ای در خصوص زلزله از سراسر استان تهران نداشتیم.

منصور درجاتی از آماده باش تیم‌های مدیریت بحران استان تهران به دلیل کرونا و ضدعفونی معابر خبر داد و افزود: تخریب و خسارت جانی در پی وقوع زلزله نداشتیم و برای حضور احتمالی مردم در بیرون از منازل درب بوستان‌ها برای پذیرش مردم باز شده است.‌

افزایش شمار مصدومان به ۲۰ تن
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۴:۴۸

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اعلام این خبر به ایسنا گفت: در شهرستان دماوند ۶ نفر به دلیل فرار حین زلزله دچار مصدومیت شدند و متأسفانه یک نفر مردی ٦٠ ساله حین فرار دچار ضربه به سر شد و جان خود را از دست داد. در شهرستان تهران ١٢ نفر، شمیرانات یک نفر و در استان البرز دو نفر به دلیل فرار ناشی از ترس زلزله مصدوم شدند.

بازگشایی بوستان‌های تهران با وقوع زلزله به دستور حناچی
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۳:۵۲

مشاور شهردار تهران از بازگشایی بوستان‌های تهران به دستور حناچی خبر داد.

غلامحسین محمدی در صفحه خود در توییتر نوشت: «بنا به دستور شهردار تهران درب کلیه بوستانهای شهر گشوده شده است و پذیرای شهروندانی هستند که مایلند امشب را بیرون از منزل سپری کنند. رعایت مسائل بهداشتی و خودمراقبتی برای مقابله با شیوع کرونا فراموش نشود.»

بهتر است مردم نقاط امن خانه را بشناسند
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۳:۲۵

کولیوند، رئیس اورژانس کشور در گفتگو با شبکه خبر گفت: به مردم توصیه می شود خونسردی خود را حفظ کنند؛ بهتر است از حالا نقاط امن منزل را شناسایی کنند چون وقتی با دلهره بیرون می آیند ممکن است دچار صدمات مختصر یا جدی شوند که علتش زلزله نیست.

همچنین جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران نیز در گفتگو با شبکه خبر بیان کرد: مهمترین توصیه ما این است که مردم نقاط امن خانه را شناسایی کنند. چون زلزله با شدت بیشتر حتی فرصت نمی دهد کسی فکر کند که جایی فرار کند و فرد باید در فاصله یکی دو متری خود بداند باید کجا پناه بگیرد. حتی ممکن است زلزله‌ای تعادل فرد را به هم بزند و در این مواقع کسانی موفق هستند که از قبل نقاط امن خانه را بشناسند.

سخنگوی آتش نشانی تهران بیان کرد: الان پدر و مادرها نگرانی هایی در ارتباط با فرزندان خود دارند و باید این مکان های امن خانه را به آنها معرفی کنند. کنج دیوار یا راهروهای باریک، میزهای قدرتمند و… از این مکان هاست. به جای آنکه بی محابا بیرون برویم در خانه بهترین جای امن است ضمن اینکه خود بیرون رفتن از منزل پروتکل دارد و تجمع زیر ساختمان ها بدترین مکان هاست و در این مواقع پارک ها و داخل خودرو معمولاً ایمنی بالاتری دارند.

مدیریت بحران تهران تا سه روز آماده باش خواهد ماند
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۳:۱۴

رضا کرمی محمدی، رئیس ستاد بحران شهرداری تهران به مهر گفت: پایگاه مدیریت بحران در حال آماده باش هستند. بهتر است مردم در هنگام زلزله بیرون نیایند و مکان‌های امن خانه را از قبل شناسایی کرده باشند و آنجا بمانند. خصوصاً از آسانسورها استفاده نکنند.

وی افزود: ممکن است ما تا سه روز درگیر این شرایط باشیم و بعدش آماده باش را رها می‌کنیم.

افزایش شمار مصدومان/ یک تن جان باخته است
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۲:۴۴

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور به ایسنا گفت: بر اساس گزارش هایی که تا به این لحظه دریافت کرده ایم، تعداد مصدومان زلزله ١٣ نفر گزارش شده که تمام این افراد بر اثر فرار دچار مصدومیت شده اند. از تعداد کل شش نفر در منطقه گیلاوند شهرستان دماوند، پنج نفر در شهر تهران و دو نفر در استان البرز دچار مصدومیت شدند.

وی گفت: تعداد جانباختگان یک نفر است که مردی ۶٠ ساله است که در منطقه گیلاوند حین فرار دچار تروما از ناحیه سر شده و جان خود را از دست داده است.

وزیر ارتباطات: برای تماس از پیام‌رسان‌ها استفاده کنید
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۲:۴۰

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در صفحه اش در اینستاگرام نوشت: به خاطر وقوع زلزله، تماسهای صوتی شهر تهران چندین برابر شده است. همزمان مصرف اینترنت کاهش چشمگیری داشته است. برای آزادسازی کانال‌های صوتی، در صورت امکان برای برقراری تماس از پیام رسان ها استفاده کنند.

بر اساس گزارش قبلی وزیر، هیچ قطعی تا این لحظه در شبکه‌ی ارتباطی کشور به‌وجود نیامده و همه واحدهای عملیات شبکه در اپراتورهای تلفن‌همراه و شرکت ارتباطات زیرساخت در وضعیت آماده باش هستند.

دستور‌ فرمانده کل ارتش برای کمک به ستاد مدیریت بحران
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۲:۳۵

در پی زلزله اخیر استان تهران و برخی استانهای همجوار، فرمانده کل ارتش به فرماندهان نیروهای ارتش، دستور داد آمادگی کامل برای کمک به ستاد بحران داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، به دنبال وقوع زلزله در تهران و استان های همجوار، خطاب به فرماندهان تاکید کرد: پیش بینی های لازم را بعمل آورید، وضعیت یگانها را ارزیابی کنید، بیمارستانها و آتش نشانی هاو سایر مراکز و امکانات مرتبط آمادگی کمک رسانی به ستاد بحران راداشته باشند.

ثبت دو پس لرزه تا این لحظه
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۲:۳۰

آن گونه که گزارش های مرکز لرزه نگاری کشوری نشان می دهد، تا کنون دو پس لرزه، هر دو با بزرگای 2.5 ریشتر در کانون زلزله دماوند به وقوه پیوسته است. این در حالی است که زلزله 5.1 ریشتری بامداد امروز در دماوند، دومین زلزله به وقوع پیوسته در این نقطه در ساعات اخیر بوده است!

تهران لرزید/ کانون زلزله دماوند و شدت آن ۵.۱ ریشتر/ بیاموزید: هنگام وقوع زلزله چه باید کرد؟

رئیس مرکز لرزه‌نگاری کشور: گسل مُشا فعال شده است
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۲:۲۵

مرادی، رئیس مرکز لرزه‌نگاری کشور در گفت و گو با شبکه خبر گفت: گسل مُشا در ۶ کیلومتری دماوند فعال شده است.

اما گسل مشا کجاست؟

از نظر زمین شناسی شهر تهران در نزدیکی رشته کوه البرز و در یک دشت وسیع قرار گرفته است که چندین رشته گسل فعال، اصلی و فرعی در آن وجود دارد؛ مهم‌ترین گسل‌های شهر تهران عبارتند از گسل مشا با طول تقریبی ۲۰۰ کیلومتر، گسل شمال تهران با طول تقریبی ۹۰ کیلومتر و گسل جنوب ری با طول تقریبی ۲۰ کیلومتر.

گسل مشا، گسلی طویل، اساسی و لرزه زا است که در طول رشته کوه البرز و از شمال آن بر روی دامنه‌های جنوبی رانده شده است. گسل مشا در بالا دست سد لتیان با گسل شمال تهران تلاقی دارد و به همین دلیل لغزش و فعالیت هر یک از دو گسل مشا یا شمال تهران، به حرکت گسل دیگر ختم می‌شود.

داده‌ها نشان می‌دهد که در منطقه تهران حدود هر ۱۵۸ سال یک لرزه اتفاق می‌افتد. آخرین زمین‌لرزه برجسته در تهران مربوط به سال ۱۸۳۰ میلادی و به بزرگی ۷٫۲ ریشتر بود.

مصدومیت 6 تن حین فرار از زلزله
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۲:۲۰

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدومیت شش تن در منطقه گیلاوند حین فرار از زمین لرزه خبر داد.

وی در گفت و گو با ایسنا افزود: بلافاصله تیم های ارزیاب به محل اعزام شدند و از سوی دکتر کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور، نیز نماینده سازمان اورژانس کشور به گیلاوند اعزام شد.

خالدی با اشاره به آماده باش بیمارستان های دماوند و فیروزکوه گفت: بیمارستان امام خمینی، بیمارستان امام حسین، بیمارستان شهدای تجریش، بیمارستان حضرت رسول نیز در آماده باش هستند. در استان مازندران نیز دو بیمارستان ١٧ شهریور آمل و شهدای زیراب در آماده باشند.

وی گفت: تمام آمبولانس ها در محدوده شرق استان تهران و جنوب مازندران در آماده باشند و در میادین اصلی شهر مستقر شدند و اقدامات لازم را انجام خواهند داد. دستور العملی نیز برای اورژانس های بیمارستان ها صادر شده تا بتوانند ظرفیت پذیرش ها را افزایش دادند و متخصصان فراخوان شدند تا آمادگی لازم را داشته باشند.

ویدئو: مهم‌ترین اقدامات قبل، حین و بعد از وقوع زلزله
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۲:۱۸
تعداد بازدید : 2056
افزایش ترافیک در تهران و ازدحام جایگاه‌های سوخت
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۲:۱۷

آن گونه که پلیس راهور تهران اعلام کرده، در پی زمین‌لرزه اخیر، ۲۰ تا۳۰درصد به حجم ترافیک تهران افزوده شده است.

این خبری است که ایرنا منتشر کرده و یادآور شده که از جمله پیامدهای دیگر این زلزله، ازدحام در جایگاههای سوخت در سطح شهر بوده است.

اظهار نظر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۲:۱۶

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تا کنون ۷ پس لرزه آمده است و می‌توانیم بگوییم زلزله ۵.۱ ریشتری زلزله اصلی بوده است، بالاترین پس لرزه ۲.۵ ریشتر بوده و این نگرانی ما را کم می‌کند. اگر پیش لرزه‌ها از یک عددی به صورت تصاعدی بالا برود نگران کننده است اما اگر زلزله بیاید و پس لرزه‌ها از اعداد ۴ و ۳ به دو و یک برسد نگرانی ما برطرف می‌شود. می شود گفت زلزله امشب این گونه بوده است.

اعزام ۶ تیم ارزیاب و سگ‌های زنده‌یاب به اطراف دماوند
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۲:۰۳

مدیرعامل هلال احمر استان تهران از اعزام ۶ تیم ارزیاب و سگ‌های زنده‌یاب هلال احمر به روستاهای اطراف دماوند خبر داد.

به گزارش هلال احمر، این تیم ها به روستای زيارت و سایر روستاهای دماوند كه مركز زلزله بود، اعزام شده و در حال ارزيابي منطقه هستند. همچنین نيروهای عملياتی جمعيت هلال احمر استان تهران در حالت آماده باش هستند تا در صورت خسارت احتمالی اقدام كنند.

۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۲:۰۰
احتمال وقوع زلزله قوی‌تر در تهران وجود ندارد
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۱:۵۵

حامد سجادی، معاون عملیات امداد و نجات کشور گفت: احتمال رخ دادن زمین لرزه قوی تر در تهران وجود ندارد.

منصور درجاتی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران هم در این باره گفت: این زلزله که دقایقی قبل رخ داد در اقصی نقاط شهر تهران نیز احساس شد. شدت این زمین لرزه در پردیس، لواسان، دماوند و جاجرود به حدی بود که مردم از ترس به خیابانها آمدند و حتی در ورامین، شهرری و کرج، ملارد و شهریار نیز احساس شد.

اعزام ۵ تیم ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله زده
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۱:۱۰

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، در پی این زلزله، ۵ تیم ارزیاب به کانون زلزله اعزام شدند.

سلیمی، رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر با تاکید بر این موضوع، ابراز امیدواری کرد که خسارتی به وجود نیامده باشد و از مردم تقاضا کرد خونسردی خود را حفظ کنند.

 

هنگام وقوع زلزله چه باید کرد؟
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۱:۰۰

استشمام بوی بد در تهران
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۰:۵۵

با وقوع زلزله گزارش هایی منتشر شده که حکایت از بازگشت بوی بد و مرموزی دارد که از مدتها پیش گاهی از راه می رسد و شامه ساکنان پرشمار تهرانی را آزار می دهد؛ بویی که منشا آن مشخص نیست و بارها و بارها حاشیه ساز هم شده اما منشا آن یافت نشده است.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹۸
کجاش شدید بود؟ گمان کنم حدود 4 ریشتر یا شاید هم کمتر بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
من یفین دارم که تهران روزی نابود خواهد شد . علت این هست که هنوز یک گروهی از مردم و مقامات ایران به این باور نرسیدند که زمین لرزه خواهد امد . امروز و فردا هم ندارد . سر شاخ گاو چرخش کند و زمین لرزه بیایید این حرف ها همش خرافات هست . محکم سازی ساختمانها بهترین روش برای جلو گیری از خسارت هست . ادامه ندهند جمعیت تهران بیشتر از زیاد شود . اگر زمین اگلرزه اتفاق بیفتد بزرگترین خسارت انفجار ماشین های گاز سوز که صدتا صدتا چه در خیابان و چه در پارگینگ آپارتمانها پارک شدند . با انفجار انها و انفجار لوله های گاز و تخریب تیرهای برق .... امداد رسانی مختل خواهد شد . چون عرض کوچه کم هست . ۱۳ میلیون نفر برای خروج از بحران در چند ثاینه بسیار سخت هست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
می گن کرونا به زلزله پیغام داده آمار اینها آبروی منو برده ،؛تو برو بفرستشون بیرون این دفعه دیگه می گیرمشون!:-)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
با این بلای طبیعی شنبه بورس بازم رکورد میزنه. خخخخخ. بورس بادکنکی ما برعکس دنیاس. با افزایش بلاهای طبیعی و خطرات و رشد اقتصادی منفی و تحریم بیشتر رشد میکنه. وای به روزی که حباب بترکه.
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
ناشناس 10:04 خیلی بانمکی بگو مامان برات 1کیلو اسفند دود کنه نمکدووون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
ناشناس سر ظهری مامی من می گه این کارا خرافاته. تو برام دود می کنی؟
رفتیم مرحله بعدی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
دمت گرم... مرحله بعد فوران دماونده
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
این یک اخطار از طرف قدرت طبیعت به مسولان کشور بود که چرا مطالبه به حق مردم را نادیده میگیرید . چرا یک فرد در مقابل یک قانون ملت ایستادگی میکند . یعنی قدرت ماورا طبیعت دستور هست که یک جوری دل و قلب و سر و فکر ان مقامی که حرف مردم را گوش نمیکند را تکان دهد . چون با سخن و نصیحت مردم گوشش نمیشنود . در جامعه ای که شادی مردم جرم سنگین دارد فکر نمیکنم زمین لرزه چیز بدی باشد بلکه نعمت هم هست . برای اینکه اگر رفاه و شادی جرم باشد و کسی برای رفاه و شادی و ازادی مردم حرف بزند در حبس باشد اصلا برای جی بوجود امده . خداوند انسانها را برای کرنش و نیاش خلق نکرده . خدا بی نیاز هست . محتاج کسی هم نیست . ما کی باشیم که خداوند چنین انتطاری از ما داشته باشه . زمین لرزه را نباید سیاسی کرد اما در چنین اوضاع کرونایی خواست که طبیعت به سیاسیون کشور گوشزد کند که شما در مقابل من هیچ نیستید .به مردم‌خود احترام کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
رحمت پروردگار هست. انرژی داخل زمین داره کم کم تخلیه می شه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
مرحله بعد گودریلا هست که از اتشفشان دماوند بیرون میاد ولی کورخونده ماپوست کلفت ترازاین هستیم که بااین بچه بازیها غزل خداحافظی روبخونیم (:
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
اثری روما نداره ما جان سختیم
خداکنه زلزله ۸ ریشتری بیاد ازاین زندگی نکبت خلاص بشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
بله، ان شاءالله از این زندگی نکبت بار خلاص بشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
اگر خیلی ناراحتی خودتوبکش چرا زلزله بیاد وعده زیادی رو که دوست دارن زندگی کنند ازبین ببرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
تو میخوای از زندگی خلاص شی راههای انفرادی هم وجود داره. چرا میخوای همه رو با خودت ببری ؟!! خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
فکر نمی کنم زلزله ای بیشتر از 7.5 در تاریخ ایران اومده باشه. تازه اونهاهم خیلی کم رخ دادند.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
یکی از آشناهای ما هم همیشه همینو میگفت. دیشب که زمین لرزه اومد با یه شلوارک نارنجی تا سرکوچه فرار کرده بود.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
خدا کنه همون آمریکا زلزله بیاد و شما و همه کسایی که برات مثبت زدند از این زندگی نکبت خلاص شدید و مردم ایران هم از دست شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
امیدوارم شما نکبتهای آلبانی رو خلاص کنه ما حالا حالا ها هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
خداوند دید بندگانش حریف ظلم نمی شوند به کرونا و زلزله و سیل و ملخ و دستور داد کار را تمام کنند
سیب زمینی بی رگ
| Germany |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
بسلامتی ومبارکی ومیمنت
سکه شد ۷ میلیون تومان !!!!!
ارزش ریال روزبه روز که نه ساعت به ساعت داره کمتروکمترمیشه
علی برکت الله !
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
بله انشا الله ماهم زودتر از دست امثال شماها خلاص بشیم
ما هم اینو فهمیدیم بگو چند ریشتر بود
همینو کم داشتیم
پاسخ ها
فرهنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
تو که ایران نیستی .شاید ماموریت داری از هر رویدادی برای ناامیدکردن مردم استفاده کنی وناله سرد بزنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
عزیزدل برادر این بنده خداامریکانیست ازوی پی ان امریکایی استفاده کرده برای همین نقشه امریکارونشون داده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
از کجا مطمئنی آمریکا نیست و ایران هست؟
مگه از طریق شبکه آلبانی از همدیگه اطلاع داشته باشین
زلزله اصلی تهران داره فعال میشه .
پاسخ ها
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
فعال شدن گسل اصلی نه بقول شما زلزله اصلی ، ببم
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
حتما منظورت فعال شدن گسل اصلی است که اشتباها فعال شدن زلزله اصلی نوشتی؟
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
باید گفت فعال شدن گسل اصلی
عجب چیزی بود
با توجه به پيش بيني دكتر عكاشه پدر علم زلزله شناسي ايران، زلزله هاي شديدي در انتظار تهران است.
آغاز سقوط قیمت مسکن کلید خورد...! پیش لرزه بود, شک نکنید بعدی 8 ریشتر خواهد بود...! اینم گرانی مسکن...!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
زلزله ۸ ریشتری بیاد دیگه تهرانی نمونه وتوهم نخواهی بودمه ازکاهش قیمت مسکن ذوق کنی البته دراون شرایط تنها بازاری که همچنان سودمیده بورس نورچشمیه خخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
دیگه خونه ارزش نداره تو تهران
اقای رییس جمعور اصلا متوجه زلزله نشده است و ارام خوابیده است.
تازه صبح جمعه از اخبار خواهد شنید.
اخه ایشون جاش محکمه . اصلا متوجه لرزه ها نمبشه.
دولت ایشان هزاران برابر این اقتصاد. و زندگی ملت را لرزاند. ایشون اصلا متوجه نشد یا بعدا بهشون گزارش دادن.
خدا رحم کرد به ایشون دیگه از بس به مردم وام یک میلیونی دادن خسته شدن اگه خرابی بار میومد دیگه باید از جیب خودش به مردم قرض میداد.

کارای ایشون در بورس باعث شد تا عرش خدا به به لرزه در بیاد.
خدا رحم کنه به همه ما.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
جمعه صبح متوجه میشه !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
آره پیشگیری از زلزله دماوند هم جزو وظایف آقای رییس جمهوره
بهلول
| United States of America |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
ایشون زلزله ایجاد می کنه پیشگیری نمی کنه
فقط خدا به این مملکت رحم کنه
پاسخ ها
محمد ت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
وقتیکه من و تو به همدیگر رحم نمی کنیم چرا خدا رحم کنه؟ کرونا میاد ماسک گران می کنیم و زلزله میاد مسکن را و .............. حقمان است بذار این کشور زیر و رو بشه بلکه ادم بشیم
خداکنه زلزله ۸ ریشتری بیادهممون خلاص بشیم ازاین زندگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
شاید حالا حالاها نیاد .خوب خودکشی کن .چرا اینقدر ایه یاس می خونی.؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
ما حالا حالا ها هستیم دوست داشتی تنهایی برو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
پرایدشد صدمیلیون تف به ابن زندگی
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
بشیم نه بشی
شما ... میخوری درباره زندگی من و بقیه تصمیم میگیری
میخوای بمیری خودتو بکش که ماهم از شرت خلاص بشیم
انگار شما هم از شدت ترس چند شهر مجاور را چند هشر مجاور نوشتید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
تابناکی ها خواب بودن وقتی زلزله اومد. قبل از همه خبرآنلاین خبر زلزله رو نوشت.
وقتشه مثه بعضیا بگیم دلیل این زلزله ها ظلم و اختلاسه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
باور کن،مانند قوم لوت!
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
معلومه مگه شک داری
تابناک جان شما هم انگار ترسیدی.
شهر رو نوشتی هشر!!!
تهران بزرگترین گورستان دنیا می شود... حتی زنده ها را نمی توانند نجات بدهند چه به رسد به خاک مرده ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
بهتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
همینجوری هم مرده زنده نما هستیم
حالا پراید ارزان میشود یا گران؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
به توچه؟تو که خارج نشینی مواظب قیمت ماشین های خارجی باش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
پراید در هر صورت گران می شه شک نکیند
ناشناس
| Canada |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
گران. در هر صورت پراید باید گران شود!
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
جواب۵۵۱:مودب باش و شعور داشته باش طرف شوخی کرده اولا و ثانیا برو به وزارت صمت بگو به تو چه و من چه و ثالثا طرف با فیلتر شکن است بالتازا
با این وضعی که تو جامعه هست واقعا حقمونه. همه جا علنا روزه خواری می کنند و حرمت ماه خدا رو می شکنند و کسی هم تذکری نمی ده. همه جا پر شده از بد حجاب و بی عفتی و نگاه های هرزه و حرام خواری. خدا کنه فقط تذکری باشه از جانب خدا. خدایا رحم کن و ما رو ببخش.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
گسل ها با دیدن زنهای بدحجاب تحریک میشوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
با این حرفات اینایی که ایمان دارن هم بی ایمان میکنی و حس تنفر رو القا...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
آره؟ اینجوری که همش تو اروپا باید زلزله بیاد همشون بی حجابن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
هترین حالت اینه که تو زندگی ما دخالت نکن. هر دختر پسر 15 ساله چهار تا پارتنر داره ولی امثال ما (من اواخر دهه شصت) مجرد و بی پارتنر موندیم از دست قیمتها. مقصر همون 10 درصد شمال نشین تهران هستن همون مسئولان مولتی میلیاردر. و البته مردمی که راه شیطان را قبول کردن و روزه خواری و فساد اخلاقی و جنسی را دامن زدن . منم وضع زندگیم سخته ولی دوره نیفتادم موبایل قاپی و کیف قاپی. نگفتم کرونا اومده روزه داری سخته و اینا. همه رو جمع نبند. نسل جدید بشدت وقیح و پرررو و بی ادبه. جرات داری بهش بگو هرزگی نکن مشروب نکن عکس ناموستو نذار اینستا فالوئر جمع کن . دولت وظیفه اش هست جلوی انگلها رو بگیره. جلوی اختلاس و دزدی رو بگیره. کوتاهی خودتون و دولت و مسئول شمال تهران نشین رو گردن مردم ننداز. دل من خونه که نتونستم ازدواج کنم اما بهانه نیست که به ناموس مردم دست درازی کنم. اگرم زلزله ویرانگر نیومده به خاطر یک نفر عابد و زاهد ته شهر ممکنه خدا رحمت کنه و عذابو برداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
حروم خور ها رفتن کانادا اینجا تو‌ زلزله نبودن که خدا تنبیهشون کنه
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
اختلاسها را کی کرد همین جای مهر بر پیشانیها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
آقا جان چه مملکت اسلامی ساختین که خدا همه تذکرهایش نه به آمریکا که به ایرانه!
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
چرا اونور قضیه را نمی بینی؟
اختلاس و بی عدالتی!
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
دزدی و اختلاس مسئولین، رانت خواری شون ، آقازاده های در رفاه و مقامات چند تابعیتی و عدم مدیریت صحیح و عدم برنامه و چشم انداز برای آینده ، بیکاری و .. اینها رو چرا نمیگی؟ رزوه خوار خودش میمونه و خداش ولی اینکارهایی که مقامات انجام میدن میشه حق الناس و خداوند هرچی رو ببخشه از حق الناس چشم پوشی نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
دوست عزیز اینهایی که زیر کامت شما اختلاس اختلاس نوشتند..همونهایی هستند که میگن چون اختلاس هست..چرا دروغ نباشه..چرا گناه و بی حیایی نباشه..عزیزم هر کسی رو توی گور خودش میذارن..
بیچاره مردم
رفته بودن سراغ واحد پول جدید
جهان چرا اینجوری میکنه با ایران ؟
پاسخ ها
محمد ت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
وقتیکه بی دینی و ایمانها رو به فساد میره باید همینجور بشه استاد.............
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
بس که شعار مرگبر این و اونمیدیم کارماش برمیگرده سمت خودمون
تو عید که سفری نرفتن مردم بنزینه هم فروش نرفت , نفتم که اینطوری شده .چطوری بفروشیم ؟
بوی اگزوز پراید 90 میلیونی میاد
چرا همش شب میاااااد لا مصب؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
چه می دونم:))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
چون همه بیکارن، روز می خوابن شب بیدارن!
بوی آتشفشان دماونده
من قبلا هم گفتم این‌بوی بد بوی گوگرد هست و مربوط به دماوند هست امیدوارم این حدسی که چند ماه زدم اشتباه باشه ولی بنظر میاد درون دماوند فعالیت های شدید در حال شکل گیریاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
اگر مربوط به دماوند است چرا انجا ها که نزدیکتر است بویی به مشام نمی رسد قاعدتا انطرفها باید بیشتر باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
بخاطر سنگینی گاز ها هست که در کنال های زیر زمینی به سمت پایین تر رسوب کرده اگر دقت کنید در بیشتر مناطق گود تر و پست تر بو میاد که اتفاقا حفاری شده برای کار های مختلف
بوی بد همان بوی فساد برخی مدیران و مسئولان است . دنبال چیز دیگری نباشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
آفرین خودشه
زلزله به کرونا : من میکشونمشون بیرون تو دخلشونو بیار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
خخخخخخ...
والا ما که بوی بدی استشمام نمی کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
مواظب باش کرونا نگرفته باشی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
لابد از خود مسئولین هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
ما هم همینطور،!
چند ماه پیش اینجا گفتم احتمالا اون بوی گوگرد و مربوط به دماوند هست با توجه به زلزله های چند وقت گذشته ایران که شدت شون افزایش پیدا کرده ایجاد فعالیت های در دماوند طبیعی هست
بوی بد شاید ارتباط با حرکت لایه های زمین و خروج گاز باشد
شهری که 50 سال تیول بساز بندازها بوده و 10 طبقه 15 طبقه تو کوچه های 2 متریش بالا بردن اونم زیر گسل های کشنده این شهر لعنتی پای کوه و رده های مسوول دولتی چشماشونو بستند ...و محفل های قدرت ثروت راه انداختنو.....حالا چه غلطی بکنیم؟؟؟ بالاخره این اتفاق لعنتی میفتاد ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
روی گسل
بار الها ! کرونا کافی نبود؟
وقتی روزه خواری و انواع گناهها و .... هست
ما چه فرقی با قوم های قبلی که عذاب آمد و همه کشته شدن داریم ؟!
خون ما رنگین تره
آنها نافرمانی خدا کردن الان ما هم ....
الهی العفو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
چه ربطی به روزه خواری داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
چرت نگو....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
شما فراموش کردی کل دنیا بنده ی خدا هستند ؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
حق الناس که اصلا مهم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
چشم!
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
این چه حرفی؟زلزله به امر طبیعیه.اگر هم به فرض محال عذاب باشه ممالک رانیه بیش از این کشور شهید پرور مستحقش هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
برخی مسئولین و آقازاده هاشون اختلاس میکنن نمی‌دونم چرا خدا صاف میزنه خونه بدبخت بیچاره ها رو خراب می‌کنه
ای خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
بهره برداری سیاسی از زمین لرزه تهران .........در جامعه ای که دروغ زیاد باشه این اتفاق میفته . در جامعه ای که فساد مسولان زیاد و گوششان پنبه باشه اتفاق میفته ‌ . در جامعه ای که روی نفت و گاز نسشته ولی مردمش زیر خط فقر سقوط کردند این اتفاق میفته . در جامعه ای که رای مردم را نادیده میگیرند این اتفاق میفته .
به امید زلزله ای ویران گر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
انشاالله فقط خانه تورا خراب و ویران کند که برای مردم بد خواهی می کنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
امیدرو گفتی، آرزو رو هم بگو ناراحت نشه!
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
انشاالله میاد و فقط تو خونواده تو نابود میکنه
ما امیدی نداریم
به اون نجار بگو چهار هم اومد بعد سه دو یک....
اابناک زیرو روشه خیلی مزخرف
منشأ حیات آب است و منشأ آب پستی و بلندی هایی که همراه با زلزله ایجاد می شوند. بنابراین زلزله با تمام خسارات احتمالیش نه تنها چیز بدی نیست بلکه زمینه تداوم حیات بشر را ایجاد می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
زینال تویی؟ !
رفتیم مرحله بعد؟؟

هنوز که کرونا رو تموم نکردیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
منظورش اینه رفتیم نیمه نهایی، کرونا و زلزله با هم، !آمریکا و اصولگراها با هم!
باید برای تهران فکری نمود که کشته زلزله آن بالای یک ملیون نفر می شود. از همه بدتر خطر نابودی بهترین مغزهایی ایران اعم از سیاسی و فرهنگی و فنی و پزشکی مملکت را ده ها سال به عقب می اندازد. حتی خطر حمله نظامی دشمنان نظیر تجاوز آمریکا به هاییتی وجود دارد.تهران پایتخت اقتصادی بماند ولی برای پایتخت سیاسی، علمی، فرهنگی و هنری و فنی شهرهای کم خطر تر ساخته شود. تجربه مالزی و هند، هزینه ساخت از محل فروش ساختمان های اضافی براحتی تامین می شود

متاسفانه به خاطر منافع شخصی که معلوم نیست بعد از زلزله چیزی از آن و شمال تهران باقی بماند، بعضی می ترسند با تغییر مرکز کشور ارزش املاکشان کاهش بیابد. پس فقط حرف های کلی می زنند. باید برای تهران فکری نمود که کشته زلزله آن بالای یک ملیون نفر می شود. از همه بدتر خطر نابودی بهترین مغزهایی ایران اعم از سیاسی و فرهنگی و فنی و پزشکی مملکت را ده ها سال به عقب می اندازد. حتی خطر حمله نظامی دشمنان نظیر تجاوز آمریکا به هاییتی وجود دارد.تهران پایتخت اقتصادی بماند ولی برای پایتخت سیاسی، علمی، فرهنگی و هنری و فنی شهرهای کم خطر تر ساخته شود. تجربه مالزی و هند، هزینه ساخت از محل فروش ساختمان های اضافی براحتی تامین می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
مناطق امن تهران

گسل مشا و گسل ری خطرناک‌ترین گسل‌های تهران هستند. گسل مشا با ۸۰ کیلومتر طول از شمال شرق تا برج‌های منطقه ۲۲ غرب تهران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از ۷۵ کیلومتر گسل‌های شهر تهران حدود ۵۰ کیلومتر مربوط به گسل‌های شمال تهران است. گسل ری از جاده خاوران شروع و روی جاده کمربندی تهران در چهاردانگه پایان می‌یابد. گسل شمال تهران می‌تواند زمین لرزه ای به بزرگی ۷ تا ۷٫۵ ریشتر ایجاد کند. محله‌های راه آهن، محور نواب، محور انقلاب و آزادی، هفت چنار و ارگ قدیم امن تر از بقیه محله‌ها و مناطق تهران هستند.[۳۱]

محله‌ راه آهن
محور نواب
محور انقلاب
محور آزادی
هفت چنار
ارگ قدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
بعد از زلزله چیزی از آن و شمال تهران باقی بماند (صبر خدا هم حدی دارد) باید دید یک عده چجوری خونه متری 50 میلیون (خونه نه قصر) دارند ولی یک عده در حسرت یک 50 متری که بتونن تشکیل زندگی بدن. همون بهتر که با خاک یکسان بشه شمال تهران همون هایی که لگن رو کردن 90 تومن و خونه رو متری 50 تومن؟ خونه در تهران گرون تر از استانبول و نیویورک ؟؟؟؟؟ با تورم سالانه 50 درصد حداقل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
کسی که مغر داشته خیلی وقته یا از ایران رفته یا از تهران رفته به شهر بهتر
اونی که مونده تهران یا فقیر بیچارس یا مغر نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
این رو زیر سقف نوشتی یا توی پارک؟!
خدا رحم کنه امیدوارم
اى خداى مهربان خودت بشريت را از شر كرونا ، سيل ، زلزله ، خشكسالى ، آتش سوزى محفوظ بدار .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
ظلم و بیعدالتی و حق الناس را فراموش کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
زلزله سیل و کرونا کار های خود خدای مهربان هست
خب نظراتو تایید کنید بخونیم دیگه
زلزله در برابر گرانی و تورم هیچ عددی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
مشا فعال شده. قیمت های شمال شهر باید بریزه. طبق بررسی ها برخی مناطق مرکزی مثل انقلاب ازادی نواب و حتی راه اهن در جنوب امن تره. امیدوارم قیمت گذاری ها درست بشه. قیمتا این الونه موش ها که از نیویورکم گرون تره بریزه. آه جوانان دامن مسئولان را هم خواهد گرفت.
چرا الکی یک زلزله را به این و ان نسبت میدهید!؟ زلزله یک رخداد کاملا طبیعی است و حای طبیعی تر از طوفان ، بشر که دخلی درش نداره، تا حالا گزارش های ناسا از زلزله در دیگر کرات را نخواندید؟ عجب واقعا عجب از یک عده
سلام توی قم هم احساس شد
ویبره بزرگ و سایلنس.
وقتی این همه گناه هست توماه مبارک علنا روزه میخورن روزبروز به انجام گناهان مختلف اقدام میشه هر گونه بدبختی وگرفتاری حقمونه
بوی بد+ زلزله+پنهان کاری وسئولان+انتقال پایتخت
هیچ مشکلی پیش نمی اید زلزله تمام دنیا کشور هم است دلتان قرس باشد
باسلام نمازجمعه را افتتاح کنید به زیارت امام رضا علیه السلام بروید درمساجد حضور بهم برسانیدواز گناهانمان توبه کنیم شاید مورد عفو خدا قرار بگیریم به قران توجه کنیم به پیران وکودکان بیشتر محبت کنیم یاعلی مدد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
اگه می خواست توبه کنه از اپل گناه نمی کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
اتفاقا بعد از تعطیل کردن نماز جمعه چقدر بارون اومد و نعمت بیشتر شد!!!!اگر میخواید توبه کنید لازم نیست به مسجد یا زیارت برید، توی همون خونه هم میتونید توبه و عبادت کنید، خدا همه جا هست، نه فقط تو حرم و مسجئ!!!!
یاد اون کودکی افتادم که می گفت از شما به خدا شکایت می کنم
بادرود،تازمانی که یک یک مامردم (اکثریت)تغییروتحولی دراعمال خوددرجهت صداقت رفتاروگفتارورحم ومروت وانصاف وپرهیزازدروغگویی وریاایجادنکنیم وهرروزشاهدرباخواریهاورشوه وارتشاع واختلاس واحتکارورانتهاوتجاوزبه حقوق بیت المال وحق الناس وهمدیگرشویم بااطمینان براساس گفته های قرانی حتمادیرویازودبلاهای آسمانی برای ماهم نازل خواهدشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
عزیز اله، همه مشکلاتی که گفنی ریشه در فساد در مدیریت کشور داره.
یه روز پیشش زلزله ای با همین شدت یا بیشتر تو لرستان اومد شما زحمت کشیدید درحد یه خبر کار کردید.الان چی شد ترسیدید؟ در ضمن من اهل مازندران هستم و زلزله اینجا هم حس شد ولی خون شما تهرانی ها رنگی تر نیست
نکنه اینهم کار امریکا باشه
قبل از زلزله اصلی معمولا پیش لرزه و یاپس لرزه وجود دارد
که متاسفانه دو تا پیش لرزه حدود ۳ ریشتر ثبت شده بود که به خاطر تشویش خاطر مردم هیچ وقت اطلاع رسانی نمی شود و نشد

لا اقل با پیامک یا تماس سانترال و امید بخش و آرامش دهنده
از مردم بخواهید آرام باشند و همچنین وقوع زمین لرزه شدیدتر و نکات ایمنی و لینک آن را گوشزد می کردید
پیشگیری بهتر از درمان است
بحران مدیریت بحران را چه کنیم ؟
از بحران مدیران ضد بحران چگونه خلاص شویم؟
خدا رحم كرد.
كرونا را شكست داديم و حالا زلزله را هم شكست ميديم. آتشفشان دماوند كه هيچ ما آتش جهنم را هم خاموش ميكنيم.
چرا فقط ملت ایران باید بدونه خدایی هست که ممکنه هر از گاهی غضب کنه و دخلشون رو بباره؟؟
پاسخ ها
من منم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
چون ما خودمون انتخاب کردیم جور دیگه ای زندگی کنیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
۱۲۴۸
به همه مقدسات عالم اگه ما انتخاب کرده باشیم. به همون خدا اگه ما خواسته باشیم یه عده از ناکجا آباد بیان
چرا زلزله میاد؟!خب معلومه از بس فساد زیاد شده،مردم دارن با بدبختی و نکبت زندگی میکنن اونوقت یه عده ی خاص در شمال شهر تهران ولواسان از بهترین امکانات برخوردارن، شکاف طبقاتی عمیقی که بین مردم ومسئولان هست،،،راستی آقای روحانی اگه به بچه های شما یا به بچه های آقای حداد عادل یک میلیون تومان بدهیم ،،چه واکنشی نشون میدن؟؟؟!!!!
فردي كه با پرچم آمريكا عنوان كرديد زلزله قوي بياد همگي خلاص شويم!!! منظور آمريكا است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
منظور خود تو بود
مردمي كه از همه شهرهاي ديگر ايران به تهران آمده ايد خواهشاً برگرديد به شهرهاي خودتون. شهر تهران تحمل اين مقدار جمعيت را ندارد، و در صورت وقوع زلزله شديد نتيجه غير قابل جبران خواهد بود. خواهشاً شما منطقي باشيد و اقدام صحيح را انجام دهيد؛ مطمئن باشيد مديريت اين مورد را نمي شود به يك عده به اصطلاح دكتر بي منطق بي تعهد سپرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
خودت برگرد
انشالله زلزله بزرگتری بیاد، اینکه چیزی نیست 5 ریشتر !!!
خدا کشورهای دیگه و مردم اونها هم بندگان خودت هستند چند تا آزمایش هم بذار برا اونا به ما استراحت بده بعد بریم مرحله بعد
چرا ایران؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به نظر من دماوند در حال فعال شدن است!!!!
نو هوپ....
دماوند.؟نشتفشانه
مرحله بعد ونزوئلایی شدن هست.
فعلا تموم شد نترسید تهرانیها .ولی دفعه بعد .........خوب مشیت خداست ازدست منم کاری برنمی آید.تابناک میدونه چی میگم.الخیر فی ماوقع.
گسل مشا و گسل ری خطرناک‌ترین گسل‌های تهران هستند. گسل مشا با ۸۰ کیلومتر طول از شمال شرق تا برج‌های منطقه ۲۲ غرب تهران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از ۷۵ کیلومتر گسل‌های شهر تهران حدود ۵۰ کیلومتر مربوط به گسل‌های شمال تهران است. گسل ری از جاده خاوران شروع و روی جاده کمربندی تهران در چهاردانگه پایان می‌یابد. گسل شمال تهران می‌تواند زمین لرزه ای به بزرگی ۷ تا ۷٫۵ ریشتر ایجاد کند. محله‌های راه آهن، محور نواب، محور انقلاب و آزادی، هفت چنار و ارگ قدیم امن تر از بقیه محله‌ها و مناطق تهران هستند.
مدتی است از دوسال قبل حادثه پس از حادثه کشور را همچون عذاب الهی فرا گرفته ولی کو کسی از مسولین و مردم تا پندی بگیرد
تابناک اگر سانسور نمی کردی مفصل تر و مستند تر می نوشتم
در هر صورت ظلم و بیعدالتی از حد گذشته است
قیمت مسکن در تهران باید تابع و بر اساس نقشه پهنه بندی زلزله تهران باشد در حالی که قبرستان های درهم فششرده شمال شهر که غالبا با پول حرام ساخته شده تماما در نزدیکی و کناره و روی گسلهای فعال و خطرناک هستند. ظلمها بی جواب نمی مونه. خدایا شکرت
زلزله 5 ریشتری زیاد هم نیست
در خیلی از شهرها یا روستاهای ایران این مقدار زلزله امر عادیه
تازه تهران به دلیل غارت بقیه ایران استحکام زیادی داره بیچاره روستاه های کاهگلی
توی خوزستان هم خاک کشتمون
شایدزلزله باعث شه خانواده های مدیران پروازی برگردن
خدایا به محترکین مسکن، دلالها، بساز بفروش های بنداز، گران کنندگان خانه مسکن اپارتمان خودرو و هزینه های زندگی، مختلاسان رباخواران محترکان مسئولان فاسد کدیران فاسد بانکداران فاسد رحم نکن. زندگی و دنیا و اخرت و قبرشون سرشار از مار و عقرب . قبرشان تاریک و تنگ و عاقبتشان سیاه و پایانشان را با ذلت و نفرت و فقر و نکبت همراهی کن. الهی آمین
با سلام واحترام
شدت زلزله ۵/۱ نبوده است. این عدد بزرگای زلزله است. لطفا
در بکاربردن لغات دقت بیشتری نمایید.
ای دیو سپیده پای در بند
ای گنبد گیتی ای دماوند
تو مشت درشت روزگاری
از گردش قرنها پس افکند
بشکن در دوزخ و برون ریز
بادافره کفر کافری چند
بفکن زپی این اساس تزویر
بگسل زهم این نژاد و پیوند
برکن ز پی این بنا که باید
از ریشه بنای ظلم برکند
زین بی خردان سفله بستان
داد دل مردم خردمند
ملک الشعرای بهار
شهروندان گرامی شما در انتخاب نوع مرگ بین کرونا و زلزله مختارید، در صورت تمایل به استفاده از گزینه یک بریزید بیرون و در صورتی که نوع دوم پسندتان هست به شعار در خانه میمانیم همچنان پایبند باشید. موفق و پایدار باشید، روحتان شاد.
زلزله پدیده ای طبیعی است که مطلقا ربطی به گناه و اعمال مردم روی زمین نداره و اینها خرافاتیه که تو مغز مردم نشسته و هیچ جور پاک نمیشه. شهرهایی که در مناطق دور از گسلها و پلیتهای فعال قرار دارند زلزله ندارند حتی اگر ۲۴ ساعته مردمش گناه بکنند.
متاسفانه چندین سال است هر روزمان زلزله است. اینم روش . خدایا این دیگه چه زندگی ایه که برای ایرانیان رقم زدی . جل الخالق!!!
بلا که میاد همه یاد خدا می کنند چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عوامل گرونی کم بود که زلزله هم بهشون اضافه شد!
حالا باید بشینیم فکر کنیم چطوری این زلزله رو به آمریکا ربط بدیم ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
نیازی به فکر شما نیست، در این زمینه روشنفکر و دانشمند زیاد داریم
سریع ربطش میدن
حالا وام زلزله را که بحساب میریزند
ما منتظر سومیش هستیم . ما منتظر سومیش هستیم .
هر زلزله 5 ریشتری ( یا بالاتر) که باعث خسارت جدی نشه نه تنها بد نیست که خیلی هم خوب و لازم است چون باعث کاهش تجمع تنش محبوس در میان گسلها می شود. هر چه تنش محبوس بیشتر شود زلزله متعاقب آن شدیدتر و خسارت بار تر می شود. بنابر این خوب است مردم از بروز آن شکر گزار و شادمان باشند .
اما این لزوما به به معنای آن نیست که آخرین لرزش شدید است. پس خوب تر است مردم آماده و هوشیار و قبراق بمانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
ایول
عدالتتونو شکر! یه روز قبل زلزله‌ای به همین بزرگی در لرستان اتقاق افتاد. فقط چند خبر کوتاه گفتید و رد شدید‌. الآن ببینید صدها خبر و تحلیل از تهران ارائه کردید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
سیزده میلیون جمعیت داره . شهر ۵۰۰ هزار نفری که .نیست
زلزله ی تهران یه فاجعه ی قابل پیش بینیه
فقط دیر و زود داره
آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا
بی وفا حالا که کرنا آمده اینجا چرا
چون بد آید ؛ هر چه آید بد شود ؛ یک بلا ده گردد و ده صد شود .
گرمی از آتش فتد ، مهر از فروغ ؛ فلسفه باطل شود ، منطق دروغ
حالا زلزله یا هرچی.....خواهشمندم شما تهرانیهای باکلاس و پر ادعا توی همون شهر خودتون وایسید،دوباره بلند نشید بیایید شهرستانها
همین که از پاقدم شما شهر ما با آمار کرونای صفر،الان وضعیتش قرمزه برامون کافیه
تهرانی ها چقدر ترسیدند
با این لرزش کوچک چه سرو صدایی به پا کرده اند
رادیو تلویزیون انترنت و ...همه بسیج شدند بوق و کرنا کرده اند که مثلا چی؟
زلزله بزرگ تهران در راه است چونکه اطراف تهران را گسلهای بزرگ تشکیل داده است. تهرانی ها سریعتر تهران راتخلیه کنند.
زلزله بزرگ تهران در راه است چونکه اطراف تهران را گسلهای بزرگ تشکیل داده است. تهرانی ها سریعتر تهران راتخلیه کنند.
زلزله بزرگ تهران در راه است چونکه اطراف تهران را گسلهای بزرگ تشکیل داده است. تهرانی ها سریعتر تهران راتخلیه کنند.
بنظر میرسد ایران و الخصوص تهران ،تبدیل به جکستان شده است ؟ هیچ حرف ،و بحث علمی ،و عقلی در اظهار نظرها وجود ندارد ؟ زلزله یک پدیدهٔ طبیعی است که در هرکجای زمین ممکن است رخ دهد ، البته در ایران بعلت نشناختن زمین لرزه ، و قبول نداشتن ساختمانهای مسکونی بعنوان سرمایهٔ ملی . ، نوع شهر سازی و ساختمان سازی ، صد در صد اشتباه میباشد ؟
هفته پیش در پیغام ها یک نفر قیمت خودرو و مسکن را به خداوند جبار سپرد (یعنی از عهده مسئولین بطور کامل خارج است و خود خداوند باید مستقیم وارد شود) نمیگم دلیل زلزله ایشان هستند ولی امثال ایشان که دست به آسمان دراز کرده اند زیاد شده اند (باید مراقب باشیم این انقلابی که برای حمایت از پابرهنه ها بود تبدیل به اعانه به اونها نشه و تورم ریشه ای حل شود)
آیا هنوز درهای توبه باز است؟ ایمان دارید؟
زلزله زلزده بهتون اگه به هم رحم نکنید
اگه اختلاف طبقاتی باشه
اگه مظلومی آه بکشه
اگه یتیمی آه بکشه
اگر بینوایی گرسنه باشد
اگر جوانی از بیکاری رنج بکشد
اگر تهمت بزنید به هم اگر غیبت کنید و دروغ را به سخره بگیرید و هزران اگر دیگر ... منتظر عذاب باشید
تک تک مردم مسئولند حتی شما که الان این پیام را خواندی
امیدی به مسئولان نبوده و نیست و نخواهد بود
خودمان باید فساد و تبعیض و ناعدالتی را نابود کنیم
بال زدن پروانه در افریقا دنیا را متحول می کند
تصمیم شما به یاری دیگران و فکر کردن عمل کردن به آن دنیا را متحول می کند چه برسد به ایران
دریا از قطره ها تشکیل شده
تعداد قطره های دریا مشخص است اما ما نمی دانیم
اگر بی تفاوت باشیم و موارد بالا رخ دهد منتظر باشید
خبرهای بدتری در راه است
ازدیاد زلزله رو نمیشه همیشه با علم جواب داد چون علم جواب قاطعی برای آن ندارد بلکه به نظر بنده گناهان بشر نیز در وقوع آن بی تأثیر نمی باشد روایت داریم با این عنوان.إذا فث الزنا ظهرت الزلازل. هنگامی که زنا صورت بگیرد زلزله ها آشکار میشوند. پناه می برم به خدا از شر گناهانی که بندگان به ظاهر مسلمان انجام می دهند نه کفار.این است که خدا را به خشم درمی آورد. یا ایها الذین آمنوا آمنوا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس