بازدید 10665
۵

نسخه‌نویسی کاغذی پزشکان باطل می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: از ابتدای خرداد نسخه‌نویسی الکترونیکی توسط پزشک برای بیماران الزامی می‌شود و نسخه‌های کاغذی باطل می‌شود.
کد خبر: ۹۷۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳ 29 April 2020


به گزارش  تابناک به نقل از فارس، پرویز رمضانی پیش از ظهر امروز در شورای اطلاع‌رسانی بیمه سلامت از تمهیدات ویژه برای رفاه بیماران در دوران کرونا خبر داد و اظهار داشت: برای کاهش تردد و مراجعات بیمه‌شدگان، دفترچه‌ها بدون حضور بیماران تا پایان خردادماه تمدید شد و قرارداد 500 موسسه با بیمه سلامت به‌صورت خودکار تمدید شد تا بیمه بیماران مشکلی نداشته باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به ارائه خدمات به مراکز طرف قرارداد این سازمان، گفت: از ابتدای اسفند تاکنون بیش از یک میلیارد تومان به مراکز تشخیص بیماری در استان بوشهر پرداخت‌شده است تا کار غربالگری بیماران با مشکلی روبرو نشود.

رمضانی از اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در تمام شهرستان‌های استان بوشهر خبر داد و گفت: دفترچه‌های بیمه یکی از آلوده‌ترین وسایل هستند. از 15 فروردین برنامه نسخه‌نویسی الکترونیکی شروع‌شده و از ابتدای خرداد از پزشکان نسخ کاغذی تحویل گرفته نمی‌شود.

وی بابیان اینکه 70 درصد پزشکان به سامانه نسخه‌نویسی الکترونیکی پیوسته‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر غالب پزشکان استان بوشهر به‌صورت الکترونیکی نسخه‌نویسی می‌کنند و از ابتدای خرداد نسخه‌نویسی الکترونیکی توسط پزشک برای بیماران الزامی می‌شود و نسخه‌های کاغذی باطل می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح دیگر نیازی به جدا کردن نسخه از دفترچه توسط پزشکان نیست و اسناد کاغذی از پزشکان دریافت نخواهد شد و با تجویز نسخه الکترونیکی توسط پزشکان ، بیمه‌شده در داروخانه و مراکز پاراکلینیک هم با ارائه کد ملی و شناسه رهگیری نسخه تجویزی توسط پزشک می‌تواند خدمات را بدون نیاز به دفترچه دریافت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
اخ آخ اگه سراسری بشه یکسری سو استفاده کننده حالشون گرفته خواهد شد
واویلا!
اینجوری مالیات پزشکان هم راحت مشخص میشه
بعد به هر داروخانه ای مراجعه کنی میگه سیستم قطع شده درست مثل دادگاهها و دادسراها
عالی
خدا کنه که فقط حرف نباشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل