بازدید 17579
اختصاصی «تابناک»

«تعیین شاخص» برای تقسیم مسئولیت‌ها در مجلس یازدهم / «جبهه پایداری» دنبال برداشتن شرط «شهرت» برای ریاست مجلس

پیگیری‌های خبرنگار «تابناک» حکایت از این دارد که برخی منتخبان تهران در مجلس یازدهم برای ریاست مجلس، هیات رئیسه و روسای فراکسیون‌های تخصصی مجلس به تنظیم و تدوین «شاخص‌» روی آورده‌اند. قرار شده بر اساس شاخص‌هایی که با حضور جمعی از منتخبان مجلس یازدهم تدوین شده، افراد ارزیابی شوند و تاکید هم بر این است که «عنصر شهرت» برای تصدی مسئولیت‌ها کفایت امر نمی‌کند...
کد خبر: ۹۷۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶ 27 April 2020

«تعیین شاخص» برای تقسیم مسئولیت‌ها در مجلس یازدهم/ «جبهه پایداری» دنبال برداشتن شرط «شهرت» برای ریاست مجلس

یک ماه دیگر تا آغاز به کار مجلس یازدهم زمان باقی است و گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد چگونگی تصمیم گیری برای پیشبرد اهداف مجلس و همچنین تعیین رئیس، اعضای هیات رئیسه و تقسیم مسئولیت‌ها در پارلمان صورت می‌گیرد؛ موضوعی که از رایزنی‌ها و لابی‌های گسترده در این خصوص خبر می‌دهد.

به گزارش «تابناک»؛ پس از اینکه اصولگرایان توانستند با لیست «وحدت» رقیب سنتی خود یعنی اصلاح‌طلبان را ـ که با دو لیست «یاران هاشمی» و «آمدیم برای ایران» ـ سی بر هیچ شکست داده و وارد مجلس بشوند، موضوع مهم چگونگی چینش ترکیب مسئولیت‌ها از حیث تصدی مسئولیت‌ها بود که هر روز خبر جدیدی در مورد آن منتشر می‌شود.

با توجه به اینکه بیش از ۷۵ درصد ترکیب مجلس تغییر یافته و رئیس، خیلی از اعضای هیات رئیسه و بسیاری از روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس دهم در پارلمان پیش روی حاضر نخواهند بود، جذاب‌ترین بخش اخبار این حوزه مربوط به جانشین‌های احتمالی این افراد است.

از همان ابتدا، گمانه زنی‌ها برای تعیین ریاست مجلس، اصلی‌ترین بخش مربوط به اخبار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بوده و این موضوع همچنان هم ادامه دارد. «محمدباقر قالیباف»، «سید مصطفی میرسلیم»، «مرتضی آقا تهرانی» و «علی نیکزاد» چهره‌هایی هستند که بیش از سایرین نامشان برای ریاست احتمالی مجلس یازدهم مطرح است؛ هرچند برخی دیگر از جمله چند تن از وزیران احمدی نژاد هم خود را به عنوان کاندیدای تصدی ریاست مجلس یازدهم مطرح کرده اند.

حالا که هر روز به شروع مجلس جدید نزدیک می‌شویم، چهره‌های جدیدی در قامت کاندیدای ریاست مجلس، هیات رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی مجلس خود را مطرح می‌کنند، انگار که برخی منتخبان مجلس برآن شده اند که شاخص ها، پارامتر‌ها و معیار‌هایی را برای تصدی مسئولیت‌ها در مجلس ترسیم کنند تا بر اساس آن تصمیم گیری‌ها در این خصوص صورت بگیرد.

پیگیری‌های خبرنگار «تابناک» حکایت از این دارد که برخی از منتخبان تهران در مجلس یازدهم برای ریاست مجلس، هیات رئیسه و روسای فراکسیون‌های تخصصی مجلس به تنظیم و تدوین «شاخص» روی آورده‌اند.

آنطور که شنیده شده، قرار است بر اساس شاخص‌هایی که با حضور جمعی از منتخبان مجلس یازدهم ـ که از لیست شورای ائتلاف اصولگرایان راهی مجلس شده اند ـ تدوین گشته، افراد ارزیابی شوند و تاکید هم بر این است که «عنصر شهرت» برای تصدی مسئولیت‌ها کفایت امر نمی‌کند.

در این جلسات که به میزبانی جبهه پایداری برگزار می‌شود، جمعی از منتخبان تهران در مجلس یازدهم و برخی اعضای راه یافته از لیست شورای ائتلاف اصولگرایان به مجلس از سایر حوزه ها، نظیر «احمد امیرآبادی فراهانی و علیرضا زاکانی» منتخبان مردم قم و «سید محمود نبویان» منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم نیز حضور دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۳
ودست اخر همه متصل ميشوند به ماديات
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
همه متصل به مادیات هستند،ولی مادیاتی که از عدالت بویی نبرده است معضل است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
هنوز مجلس یازدهم افتتاح نشده
آقایان بر سر نشستن بر صندلی ریاست
دست به یقه شده اند
و احتمالا دست به فنون کشتی و کونگ فو و جودو هم
خواهند شد.!؟
خدا آخر و عاقبت مردم و کشور را با این مجلس یازدهم
ختم به خیر کند
شناسایی افراد کم علائم وبودن علائم با انجام تست استراتژی خوبیه، لازمه اولا کیت آزمایش به اندازه باشه و حساسیت اون کیت بالا باشه خواهشا هر چند دیر ولی انجام بدین بعد این مرحله شروع به بازگشایی اماکن پر ریسک کنین هنوز تو مناطق شمالی و مسافر خیز امار مبتلاها قابل قبول نیست
چقدر سیاست شبیه راز بقاست !!!!!!
همش جنگ قدرت...

دریغ از کمی مسئولیت پذیری...

دریغ از ذره ای کارگشای مردم بودن...
دوشنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۳:۴۰
دلار مجددا به کانال ۱۶۰۰۰ تومان بازگشت سکه هم درحال حاضر ۵۶۰۰۰۰۰ تومان است
افزایش مجددقیمت طلا شایعه هجوم مردم برای فروش سکه وطلا افزایش را خنثی کرد
باوجودتلاشهای شبانه روزی برای کاهش دستوری قیمت ارز وسکه قیمت دلار درکانال ۱۶۰۰۰ تومان تثبیت شده و درانتظارجهش بعدی وورودبه کانال ۲۰۰۰۰ تومان است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
این معضل همچنان ادامه خواهد یافت ،چون اقتصادی مریض داریم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
دلال سکه ایی یا دلسوز مردم؟خجالت هم چیز خوبیه،وقتی قیمت طلا تو دنیا هم پایین میاد،از نگرانیتون سریع میگین دلار به فلان قیمت می رسه و....،خدا را شکر دروغ گفتن هم که کنتور نمیندازه.
دستاورد مجلس در همه این سالها چه بوده است؟ زمانی که ارزش پول ملی هر روز کمتر شده، قیمت ها هر روز افزایش یافته، سن اعتیاد کم شده، طلاق زیاد شده، سن ازدواج بالا رفته، خانه دار شدن برای جوانان رویا شده و اعتبار پاسپورت ایرانی هر روز کمتر شده است؟..... دستاورد مجالس تا کنون چه بوده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
منظور چیست ؟
بدون مجلس بهتره؟
یا میخواهید بگوید مجلس در مقام خو بعلت انحصارات درست عمل نکرده است و نخواهد کرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
مجلس در تمام سالها گذشته کاره ای نبوده ، مشکل از جای دیگه است .
جالبه که این مجلس اصول گرایی را زیر ضرب گرفته است،احمدی نژادی ها و پایداری ها متحد تاریخی هستند که قدرت را انحصاری کرده اند و حرص شان هم پایانی ندارد ،وای بحال ملک و ملت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
ملک و ملت را دوستان اصلاح طلب و اعتدال نمای شما لگد مال کردند پروفسور داوینچی
باید بر اساس آیین نامه داخلی مجلس عمل شود و در غیر این صورت خلاف قانون است.
اتفاقا اینبار خوشم می آید که پایداری ها هربلایی که می خواهند بر سر اصولگرایی بیاورند ،
گروه سیاسی که نمی تواند تعارف را کنار بگذارد هرچه سرش بیاید حقش است ،
وزرای احمدی نژادی از فرط جچالت سومدیریتشان نباید توان سربلند کردن داشته باشند ، اما با اهمال و ضعف اصولگرایی ، حالا مدعی ریاست مجلس هم هستند ،
تصورش جالبه که پایداری ها دارن شاخص تعیین میکنن برا مجلس اصولگراها. این مجلس فقط یه کار میتونه انجام بده. شعار دادن. تصور اینکه مرتضی آقاتهرانی برا مجلس تعیین شاخص کنه منو به این نتیجه میرسونه که مجلس آینده در قعر امور هم نیست چه برسه مجلسی در راس امور باشه
طبق تجربه ای که من دارم این جمع عقلا اگردورهم جمع شوندعقل کل می شوندوتصمیماتی می گیرندکه هم خودشان راهم تاریخ راشرمنده می کنند.مثلا مدیران دوران مشعشع یک هه قبل وشاهکارهایشان . حضرت عباسی یک تعدادمشاوربگیریدومتوجه باشیدنفت الآن 120دلارنیست ودوران آزمون وخطا نیست اگردوست دار نظامیداین راهشه وگرنه ...دولت روحانی دولت کم خطایی است چوب لاچرخش نذاریدبه نفع هیچ کس نیست.
اینام تشنگان قدرتند نه شیفتگان خدمت و به نظر برخی از اینها هداف وسیله را توجیه میکند و لذا برای رسیدن به هدفشان ( قدرت ) شاخص های من دراوردی هم به موازات ائین نامه های داخلی مجلس تدوین میکنند و قانون جاشو با شاخص های عوض میکند .
بزودی فاجعه سقوط تاریخی بورس امریکا درسال ۱۹۲۹ که منجر به خودکشی وسکته هزاران سهامدار شد در ایران هم تکرار خواهدشد !!!
آمار عددی و وواقعی تا حالا نشون داده که اصول گرایان هیچ وقت نمی توانند اصلاح طلبان را شکست بدهند . مگر به لطف بیکران شورای نگهبان. و در یک رقابت بدون رقیب.
این موضوع که دیگر مثل خورشید نمایانه. شما نمی بینید؟ ؟؟
واقعا اون آقایی که مدرک تحصیلیش جعلی است و توانسته به مجلس راه پیدا کند را باید به حبس ابد و یک روز محکوم کنند، تمام کسانی که تا حالا او را تایید کرده اند مجبور به معذرت خواهی کنند و این شخصیت هایی که در این وضعیت کشور به جای تشریک مساعی برای برون رفت از این وضعیت دنبال تصاحب صندلی ریاست هستند باید برای چهار سال ممنوع الورود به مجلس کرد.
در ایران همیشه موقع پیست کردن قوانینی که از کشورهای دیگر کپی می شود، مشکلاتی رخ می دهد که اثر بخشی ان را از بین می برد. نمونه اش همین رییس مجلس است، در همه جای دنیا، مجلس ها فقط یک سخنگو دارند که مسئول نظم و ترتیب جلسات است و مقامی تشریفاتی است که اختیارات ویژه ای هم ندارد و موقع رای گیری یا بی طرف است یا فقط یک رای دارد.لذاتمام نمایندگان در یک سطح و یک اهمیت هستند. حالا این را مقایسه کنید با مجلس ایران که رییس را مثل یک اقابالاسر روی نماینده ها دراورده اند که در طرح لوایح و استیضاح و ... دولت با لابی کردن با او مجلس را دور می زند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل