بازدید 82340
خوانده می‌شوید

آیا شما «بورس» را برای سرمایه‌گذاری مطمئن می‌دانید؟

این روز‌ها تب بورس در کشور بسیار بالا گرفته و سرمایه‌گذاری در آن طرفداران بسیاری پیدا کرده است و تقریبا در بیشتر محافل و جمع‌ها، صحبت از سیکنال‌های بورس است و از بورس باز‌های قدیمی تا تازه وارد‌هایی که برای افزایش سرمایه وارد این بازار شده‌اند، همه و همه درگیر شاخص بورس ایران هستند.
کد خبر: ۹۷۴۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 26 April 2020
آیا شما «بورس» را برای سرمایه‌گذاری مطمئن می‌دانید؟

این روز‌ها تب بورس در کشور بسیار بالا گرفته و سرمایه‌گذاری در آن طرفداران بسیاری پیدا کرده است و تقریبا در بیشتر محافل و جمع‌ها، صحبت از سیکنال‌های بورس است و از بورس باز‌های قدیمی تا تازه وارد‌هایی که برای افزایش سرمایه وارد این بازار شده‌اند، همه و همه درگیر شاخص بورس ایران هستند.

رئیس جمهور روحانی هم گویا از وضعیت بورس ایران به شدت راضی است. او روز گذشته درباره بازار بورس ایران گفت: «شما اگر ناراحت هستید، راه‌حلش این است در گوشتان پنبه بگذارید و این حرف‌های خوب را نشنوید. بورس ما خوب شده. عصبانی می‌شوند و می‌گویند در همه دنیا بورس برهم ریخته، چرا بورس ایران خوب است؟ این به خاطر تلاش همه شرکت‌ها و فعالان اقتصادی و خوشبختانه عرضه کردن سهام شرکت‌هایی است که شرکت‌های بزرگ هستند.»

با این حال، سرمایه‌گذاری در بورس ایران و تغییر جهت نقدینگی به سمت این بازار، نگرانی‌هایی را هم ایجاد کرده است. بسیاری نگران تازه واردهایی هستند که سرمایه خود را در این کار وارد کرده اند، ولی شناختی از اصول کار ندارند. دیگرانی هم از حبابی بودن بورس ایران می‌گویند و اینکه رشد شاخص‌های آن واقعی نیست و همه را از روز ترکیدن حباب برحذر می‌دارند. در این میان می‌خواهیم نظر شما را درباره بازار بزرگی که این روزها جمع زیادی از ایرانی‌ها را به خود مشغول کرده است، بپرسیم.

آیا شما در بورس ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اید؟
آیا شما بورس ایران را برای سرمایه‌گذاری جای مناسبی می‌دانید؟
اگر از قدیمی‌های این راه هستید، چه توصیه‌ای برای تازه‌کارها دارید؟
آیا رشد بورس ایران را واقعی می‌دانید یا خیر؛ چرا؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۲۵۱
تا آخر پاييز بهترين گزينه سرمايه گذاري بورس ميباشد.فقط در زمان منفي بودن بازار خريد كنيد
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
ای آقا برادر اگر اینجوری که میره بره که تا آخر پاییز می رسد به دب اکبر و اصغر و میتونه یک شبه وال استریت را هم چپو کنه
farhad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
كار به خوب و بدش ندارم فقط سوالم اينه كه كارخونه اي كه تعطيله چرا بايد قيمت سهامش زياد بشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
این بورس یک تله خطر ناک برای خارج کردن نقدینگی پس انداز های مردم از چرخه مالی است
که فعلا در بانکها و موسسات مالی و بازار است
و قطعا نرخ سودهای کلان فعلی یک دانه پاشیدن صوری توسط دولت است
و قطعا با توجه به تعطیلی و ضرر دهی اکثر کارخانه ها و موسسات صنعتی و تجاری
و مدیریت ناسالم و بی تجربه منصوب بر آنها، همگی ورشکسته و زیان ده خواهند شد
و پس اندازهای مردم فلکزده را دود هوا خواهند کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
جالبه که وقتی از آپارتمان متری ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون در تهران و پراید ۶۵ میلیون تومنی صحبت میشه همه بحث از عرضه و تقاضا میکنن و حجم نقدینگی ولی وقتی پای بورس میاد وسط ملت همه یاد کلاهبرداری می افتن.دلیل اصلی اون عدم آشنایی مردم ایران با فرهنگ سرمایه گذاری و ریسک گریز بودن و راحت طلبی هست که تو این فرهنگ نهادینه شده.هیچ کس دنبال کارافرینی نیست و همه دنبال کار پشت میزی هستن.همه به دنبال سود بانکی .الان سه ساله که عده ای میگن بورس می ریزه و تو این مدت بورس ده برابر شده و همین عده از ترس یه ریزش نهایتا سی درصدی خودشون رو از این خوان نعمت محروم کردن و فقط وایسادن یه گوشه و نق میزنن
. که میریزه میریزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
بنده ۴۰ ساله که در بورس فعالم.بارها سرمایه ام نصف شده و بقول دوستان حباب ترکیده.اما با قاطعیت اینجا عرض میکنم که اگر پس اندازی دارید که با یه افق بالای سه سال میخواهید سرمایه گذاری کنید سهام شرکت های بنیادی مثل مس فولاد و پتروشیمی رو خرید کنید.اصلا کاری هم به قیمت تابلو و حباب منفی و مثبت نداشته باشید.در اقتصاد ایران هر پنج سال به طور معمول سهام شما در این صنایع ده برابر میشود.
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
سکه رفاهی ۶۸۰۰
قابل توجه اقای کشتی ارای
فرمودند مردم برای فروش طلا و سکه هجوووووووووم اورده اند
داستان سرایی تا کجااااااا؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
ارزش پول خیلی ها در بانک تو دوسال گذشته به یکسوم کاهش یافت.فکر نمی کنم خطر بورس بیشتر از سرمایه گذاری تو بانک باشه.اینجا نهایتا در کوتاه مدت سقوط هم بکنه مطمئن هستی که در دراز مدت ارزش دارایی تون حفظ میشه .فعلا بزرگترین ریسک سپرده گذاری توی بانک هست.خود بانک ها الان تو خیلی از شرکت ها سهامدار هستن ولی علی رغم فشارهای بانک مرکزی حاظر به فروش سهام خودشون نیستن.حتی با قیمت های فعلی.این خودش یه دلیل خوب برای روشن شدن ماجراست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
هیچ چیز جلودار رشد بی دلیل وغیرمنطقی بورس نیست !!! بورس باشدت تمام همچنان میتازد ورکورد میزند !
قیمت نفت اگه بشکه ای ۱ دلاربشه
کرونا اگه نصف جمعیت جهان رونابود کنه
تحریمها اگه تاابدادامه داشته باشه
رکود اقتصادی اگه هر روز بدتر بشه
کسب وکارها اگه هر روز کسادتربشه
احتمال رویایی نظامی بین ایران وامریگا اگه هر روزبیشتربشه
بازم همچنان شاهد رکورد زنی روزانه ۱۰-۲۰ هزارواحدی بورس نورچشمی خواهیم بود !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
اماده سکته باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
دوست من دلال زمینه از اینکه زمین مثل بورس زیاد نشده خیلی ناراحته همش با حرفاش میخاد منو از بورس پشیمان بکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
بورس یک بازار قانونی مولد و شفاف هست
که با قوانین مناسب که وضع شده است ریسک آن کاهش پیدا کرده و قانون مند شده است
حدود 700 شرکت در دسته بندی های متنوع اقتصادی داریم یک پتانسیل عالی برای فعالیت در این بازار
فقط باید عجله در خرید و فروش نداشت در قیمت مناسب خرید را انجام داد و صبر داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
اکثر شرکت های که افزایش قیمت منطقی داشتند به خاطر تجدید ارزیابی و افزایش سرمایه یا به خاطر افزایش تولید بوده است که این شرکت ها با بررسی صورت های مالیشان قابل شناسایی هست
خرید سهام با آگاهی از وضعیت مالی و آینده آن نکته مهمی است
اگر تازه کار هستید دنبال سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری باشید که ریسک ندارند و کاملا مطمئن هستند
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
من استاددانشگاه هستم ودربورس فعالم .نمی دانم چرابرخی بورس رابااقداماتی چون ایجادموسسه های مالی واعتباری که اواخردهه هشتادچون قارچ روییدندوریشه در رانت و ویژه خواری وبانک داری قرون وسطایی داشتندمقایسه می کنند؟ بورس در روزگارمامنتقدجدی ندارد. همیشه نه ]خرپاییز پدیده قابل دفاع واتکایی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
فقط بدانید که دیگر ساختمان پلاسکو هم نیست
تا در صورت، ورشکستگی
خودتان را از بالایش پرت کنید !؟
سرمایه گزاری در بورس در حال حاضر
عین آتش زدن به مالتان است و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
جالبه عوامل دولت صبح میان شرکت های ورشکسته رو قیمت بالاتر میزنند بعد از خودشون میان بالاتر دوباره میخرنند بعد مردم هم حول میشنند از اونا میخرنند،، بعد رییس جمهور عشق میکنه پولهای مردم از دستشون در اورده،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
خیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
فروختن سهام شرکتهای ورشکسته با قیمت های نجومی عشق هم داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
بهرحال خالی کردن جیب مردم پول دار بهتر از چاپ پول است کار دولت مورد تایید است
انسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
چرا همه چیز را سفید و سیاه میکنیم اخه. بورس حتی اگه حباب هم داشته باشه و بترکه که به نظر من فعلا اتفاق نخواهد افتاد باز دو سه برابر بانک سود میده بهتون. کسایی هم که کار بلد زمین و ماشین ودلار و اینا هستن هم که هیچ وقت نمیان تو بورس پس قضیه حل شد تمام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
ساعت ۱۲:۳۸ دقیقه هست تالار بورس عرفا باید تا ۱۲:۳۰ تعطیل میشد ولی شاخص کل همچنان داره رشد میکنه وهمچنان میره بالا ( میبرنش بالا) !!!! دیگه رشد روزانه ۲۰ هزارواحدی دربورس نورچشمی یک چیزکاملا عادی وپیش پاافتاده شده !!! امان از لحظه انفجار حباب ۳۰۰-۴۰۰ هزارواحدی وسکته های بعداز آن !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
کسانی که تو کار دلار ماشین وسکه وحتی مسکن هستند بخصوص بانک دارها مخالف صددرصد بورس هستند وهمش منفی میدهند کسی نیست به اونا بگه آقا شما تو این چند سال رشد خودتون را کردید وخیلی هم حباب دارید بزارید چرخ صنعت بچرخد و رونق تولید داشته باشیم .بورس مساوی با کوتاه کردن دست دلالها در ضمن هر کاری هم ریسک داره
خیلی ها می گن که بورس حبابی است و حبابش می ترکد و اگر اشتباه نکنم ار اواسط سال گذشته این عبارت خیلی به گوشم خورده است. یادم هست که زمانی که شاخص بورس 350 هزار بود یکی از اهل فن! پیش بینی کرده بود که شاخص تا 280 سقوز می کند. ولی تا 320 پایین اومد و بعدش دوباره سعودی شد تا زمان شهادت سرداد فاسمی و از اون زمان هم تا الان بیتشر سبزپوش بوده است. اون چیزی که من گمان می کنم یکی اندازه ی کوچک بورس ما است که تنها 170 میلیارد دلار ارزش دارد و در نتیجه جا برای رشد هجنان هست و دوم ورود نقدینگی باالا هست. در هر حال بهترین راه برای بردن سود مطمئن و منطقی دادن سرمایه دست کاردان هست در عوض خرید مستقیم سهام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
به علت تایپ سریع سقوط و صعودی تصحیح می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
بشدت مخالفم و در نهایت تمام اندوخته مردم در
در بورس ساختگی فعلی ، نابود میگردد
خیلی ها می گن که بورس حبابی است و حبابش می ترکد و اگر اشتباه نکنم ار اواسط سال گذشته این عبارت خیلی به گوشم خورده است. یادم هست که زمانی که شاخص بورس 350 هزار بود یکی از اهل فن! پیش بینی کرده بود که شاخص تا 280 سقوز می کند. ولی تا 320 پایین اومد و بعدش دوباره سعودی شد تا زمان شهادت سرداد فاسمی و از اون زمان هم تا الان بیتشر سبزپوش بوده است. اون چیزی که من گمان می کنم یکی اندازه ی کوچک بورس ما است که تنها 170 میلیارد دلار ارزش دارد و در نتیجه جا برای رشد هجنان هست و دوم ورود نقدینگی باالا هست. در هر حال بهترین راه برای بردن سود مطمئن و منطقی دادن سرمایه دست کاردان هست در عوض خرید مستقیم سهام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
قیمت دلار چند حساب کردی ۴۲۰۰ یا ۱۴ یا ۱۶ هزار تومان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
به علت تایپ سریع سقوط و صعودی تصحیح می شود
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
بازار موبایل را دریابید که قیمتها در حال افزایش شدید میباشد و
جنس در بازار موبایل نیست
تبلت و موبایل لحظه ای دارد گران میشود
تمام ماه رمضان های سالهای گذشته بازار ها ارام بود ولی امسال شدید افزایش قیمت داریم و همه چیز در بازار موبایل در حال گران شدن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
با این کاری که اموزش پرورش و این نرم افزار شاد کرد خیلی ها نیاز به خرید موبایل پیدا کردند
ما کلا هر چیز که دولت پشتش باشه را قابل اعتماد نمیدونیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
دولت پشت خیلی چیز ها هست!!خودرو،مصالح ساختمانی،معادن و ....پس شما رو هیچ چیز سرمایه گذاری نکن!!!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
کاملا موافقم وقتی دولت در بورس دخالت میکنه یعنی اینکه هر لحظه باید مواظب رو دست دولت باشی
معجزه و راهکاری که اقای نوبخت و همتی در بورس واقتصاد ایران دارند انجام می دهند:

"به تدریج در سال‌های گذشته هر چه درامد نفت دولت کاهش پیدا کرد، بار آن بر دوش واگذاری‌ دارایی‌های مالی گذاشته شده که لازمه تحقق آن فضای مناسب(صعودی) در بازار سرمایه(بورس) است تا دولت بتواند سهام شرکت‌های دولتی و اوراق خود را در آن منتشر(اب) کند.در سال ۱۳۹۳ حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان برای واگذاری دارایی‌های مالی محقق شد که این رقم به ۱۷۴ هزار میلیارد در سال جاری رسیده و عدم تحقق آن موجب کسری بودجه دولت می‌شود پس عجله دولتی‌ها برای واگذاری(اب کردن به بالاترین قیمت) سهام وعرضه در بورس کاملا طبیعی به نظر می رسد"

باید به اقایان نوبخت و همتی گفت که این کار انها هیچ اشکالی نداشت اگر این شرکتها سودده بودند و ارزش واقعی داشتند یا حداقل ضررده نبودند. ولی غیر ممکن است که در اقتصادی شما بتوانید سهام شرکتهای ورشکسته یا زیان ده را به بالاترین قیمت به خلق الله بیاندازید و انتظار داشته باشید هیج اتفاقی هم نیفتد. کاری که اقای نوبخت و همتی دارند انجام می دهند یک نوسان گیری خیلی حرفه ای ولی فاجعه بار برای مردم است. شاید چند ماه را بتوانند تا 1400 اینجوری طی کنند ولی بهای ان را ملت ایران با قیمتهای نجومی محصولات این بنگاههای ورشکسته و در نهایت با ترکیدن این حباب خواهند پرداخت که میلیونها نفر را به خاک فقر خواهد نشاند. ولی برای این مدیران زیاد مهم نیست چون احتمالا بعد از 1400 خواهد بود و انها دیگر هم نشان خدمت گرفتند و هم در تعطیلات هستند. همانطور که برای وزیر اقتصاد دور اول اقای روحانی که سود موهوم بانکی را به بالای 28 درصد و تورم ساختگی را تک رقمی کرد و ان را حماسه خود نامید دیگر چهار برابر بی ارزش شدن ریال ایران و فرستادن میلیونها ایرانی به زیر خط فقر در دور دوم دیگر مهم نبود چون دیگر وزیر نبود. چه چاپ پول چه فروش سهام بی ارزش به بالاترین قیمت و چه بالا بردن سود موهوم بانکها در اصل مسئله یعنی عدم درامد و تولید واقعی تغییری ایجاد نمی کند و نتیجه همه انها فقر و فاجعه اقتصادی برای 80 میلیون مردم ایران است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
همینه که میگیم داشتن امار دقیق و مستقل از دولت و مدیران دولتی در همه کشورهای توسعه یافته دنیا رمز موفقیت است. اقای روحانی خودش امار را تولید می کند و بر اساس همان امار به خودش نمره بیست می دهد. هر رئیس جمهور دیگر در ایران هم همین رویه را دارد چون اصلا شفافیت و امار دقیق و مستقل محلی از اعراب ندارد. اگر امار اقتصادی و بهداشتی و توسعه و بورس مستقل و شفاف و دقیق بود و مدیران بر اساس این امار و شاخص ارزیابی می شدند مردم ایران این همه فاجعه اقتصادی و بهداشتی را تجمل نمی کردند. از تورم دو رقمی سی ساله تا رشد منفی اقتصادی تا بیکاری بسیار بالا و .....
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
خیلی جالبه . رشد بورس باید روزی 3 درصد و هفته ای 15 درصد باشد. و نزولی امار وزارت بهداشت هم باید روزی سه درصد و هفته ای 15 درصد تا روز قدس باشد. علی برکت الله
من سال 93تا 94 نزدیک به 70درصد ضرر کردم سهام بانک ملت خریدیم 240تومن یک شبه نمادش را بستند تا یکسال گفتند ذخیره نداره .........بعدشبا 100تومن بازش کردند طیب نیا و دارودسته اش اصلا به فکرسهامدارها نبودند ......حالا همین بانک ملت شده 1300تومن......خرید سهام در حال حاضر مثل نارنجک ضامن کشیده است دست به دست میشه تا دردست یه بدبختی منفجر بشه .....دولت هم داره عمدا نقدینگی را وارد باتلاق بورس می کنه .....
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
نارنجک عالی بود
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
چون بانکها با سود موهوم 28 درصدی دچار ورشکستگی شدند و دیگر ظرفیت ندارند و بمب نقدینگی هم دیگر بیشتر امکان نشر بی پشتوانه نداره و بازار ارز هم اگر دست بخوره یعنی ارز ارزان دست اقازاده ها و خرجهای انها را نمی گیره پس تنها چاله ای که باقی مانده بورس هست که با شانتاژ و صحنه سازی پولهای نقدینگی بی پشتوانه را به ان بکشند تا زمان بخرند و از این درخت تا ان درخت فرج است. این مدیریت با هوش اقایان است!
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
نارنجک ضامن کشیده را خیلی خوب گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
مرد حسابی رفتی سالی که خروج نقدینگی از بورس داشتیم خرید کردی اونم یه بانکی ضرر ده با ای پی اس منفی خب معلوم 70 درصد ضرر میدی. همون سال قندی و غذایی ها صد در صد سود دادن. اول یاد بگیر بورس چیه بعد سرمایه گذاری کن. با حرف مردم ادم سهام نمیخره.
من سال 93تا 94 نزدیک به 70درصد ضرر کردم سهام بانک ملت خریدیم 240تومن یک شبه نمادش را بستند تا یکسال گفتند ذخیره نداره .........بعدشبا 100تومن بازش کردند طیب نیا و دارودسته اش اصلا به فکرسهامدارها نبودند ......حالا همین بانک ملت شده 1300تومن......خرید سهام در حال حاضر مثل نارنجک ضامن کشیده است دست به دست میشه تا دردست یه بدبختی منفجر بشه .....دولت هم داره عمدا نقدینگی را وارد باتلاق بورس می کنه .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
شما خودتون جواب خودتون رو دادین.اگر سهمتو نگه داشته بودی و اسیر هیجان نمیشدی الان سرمایه ات تو بانک ملت پنج برابر شده بود.تو بورس برای نتیجه گیری باید سرمایه گذاری ۵ ساله داشت.شما تا سهمی رو نفروختی دچار زیان نشدی
اتفاقا من میخواستم در بورس سرمایه گذاری کنم اما می ترسم که زیان کنم نیاز به راهنمایی دخرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
فقط عرضه اولیه بخر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
اگر پولت حلال است
اصلا اینکار را نکن
که قطعا تمام اندوخته ات را از دست خواهی داد
عطا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
از اون حرفا زدیا، با پولای دیگتون قاطی نکنید!!! مرد مومن چه ربطی داره به حلال و حرامش؟ آقا بورس خوبه به شرطی که سهم بنیادی بخری، سهمی مثل بورس و فرابورس و کالا و فسرب و فلان که اصلاً مشخصن حبابن و هیچ تحیلیلی پشت خریدشون نیست خب معلومه توی اصلاح بازار اگه بخواد 30% باشه اینا 60-70% اصلاح میخورن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
15:05 پولی که شما میذاری تو بانک سود ربوی میگیری حلال و طیب و طاهره بقیه که پولشون رو سهام پتروشیمی و فولادی و ... می خرند که کارخانه هاش هر ماه گزارش فروش میدن پولشون حرامه. وقتی درباره یه چیزی نمی دونی، اظهار نظر نکن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
یک مثال می زنم :

زمانی که دلار از 3700 داشت به 18 هزار می رسید، یک عده رفتند دلار 18 هزار خریدند، ولی عرض یک هفته دلار به 9 برگشت

الان که روند صعودی که چه عرض کنم، سرعت نور داره، رفتن به بورس یعنی از دست دادن 90 درصد سرمایه

یعنی اگه 10 میلیون تو بورس ببری، یک میلیونش رو هم نمی تونی برگردونی
از من می پرسید ریسکش بالاست .. طلا آب شده فعلا امن تر برا سرمایه گذاری ... آخه چه دلیلی داره یه شرکت ورشکسته و داغون رو سهامش رو تو بورس عرضه کنید بعدا هم اگه سرمایه مردم دود شد رفت هوا مثل همیشه کی بود کی بود من نبودم منم صبح جمعه فهمیدم .. داستان بورس یکم بوداره .. مواظب باشید کلاهی که تو دلار سرتون رفت تو بورس نره. فعلا دارن نقدینگی رو جمع می کنن تا چه بلایی سرش بیارن خدا داند..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
افکار پیرمردی.طلای آب شده.لونه مرغ.یه تیکه زمین.هر اتفاقی که برای طلای آب شده شما پنج سال بعد بیوفته برای بورس هم میوفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
ای حقه باز میخوت
اهی طلای آبشده را بفروشی؟؟!!
من سرمایه گذاری در بورس را از خرید و احتکار مسکن یا دلار یا طلا عاقلانه تر می دانم
امیدوارن تمام سهام شرکتهای دولتی در بورس عرضه شود تا مردم بتوانند با پس انداز کوچک خود مالک سهام سرکتهای دولتی شوند تا هم چرخ تولید و اشتغال بچرخد و هم نقدینگی به سمت تولید سرازیر شود و هم بازار های کاذب اقتصاد خراب کن از بین برود
من با حسن نیت در بورس سرمایه گذاری کرده ام امیدوارم دولت کاری نکند که پشیمان شوم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
دقیقا مشکل از همینجا شروع میشه که با افزایش قیمت سهم پولی به کارخانه یا شرکت تزریق نمیشه! فقط یه شرکت یه کلمه 4 حرفی درست کرده و به ملت فروخته!
خیر
فعلا فضای اقتصادی ایران به شدت غیرقابل اعتماد هست
بله چون تازه داریم مثل کشور های توسعه یافته متوجه می شویم که باید در صنعت سرمایه گذاری کنیم.
البته معلوم هست که دلالان خانه و خودرو و دلار از این موضوع ناراحت هستند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
خانه و خودرو هم بخش بزرگی از صنعت هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
ناشناس ۱۴: ۱۶ فرق دلالی با تولید را نمیفهمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
دلالی اونا صنعت نیست دلاال جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
نا شناس 14:16
خانه و خودرو جزو صنعت هستند ولی دلالی خانه و خودرو و دلار و طلا چی ؟؟
دلالی جزو صنعته ؟؟
ایشون گفتند دلالی نه بازار خودرو و مسکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
ناشناس ۱۴:۳۲

شما خودت به این که یک سال هیچ کاری نکنی و سرمایت 8 برابر بشه می گی تولید!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
واقعا تولیدی هم مونده که بخوان توش سرمایه گذاری کنن؟؟؟؟
ارزش سهام یک شرکت وابسته به داراییها و سود دهی اون شرکتهاست ولی چیزی که شاهد هستیم صرفا کاغذ بازیست . الان اغلب میدونن که ریزش در راهه و میخوان حداکثر سود رو ببرن و بعد دارایی رو تبدیل کنن به ملک دلار طلا خب اینجاست که خسارت به کل مملکت میخوره . همون داستان کاهش ارزش پول با شدت بیشتری میاد و دارایی هممون رو نابود میکنه. طمع نکنید که این هفته میخرم هفته دیگه با بیست درصد سود میفروشم و میرم بیرن از بازار دیگران هم مثل شما هستن و وقتی خواستید بفروشید شاید خریداری نباشه
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
فرق بورس با بانک و حتی دلار و طلا این هست که پول
جدیدی که وارد بورس بشه دیگه بیرون نمیاد (اصطلاحا رسوب سرمایه اتفاق میفته)

یعنی چی
یعنی اگربه فرض امروز 1000 میلیارد پول جدید وارد بورس شد(یعنی تبدیل به سهام شد) برای اینکه این پول از بورس بیاد بیرون باید کسایی پیدا شن که این پول رو حاضر باشند به بورس بیارن

حالا اگر کسی حاضر نشد این پول جدید رو بیاره چی؟
جواب اینه که قبلیا باید دائما قیمت کمتری برای فروش پیشنهاد بدهند تا یکی قبول کنه بجای اونا پول بیاره تو بورس و اونها پولشون رو از بورس بیارن بیرون

پس برایند قضیه صفر هست و در نهایت هیچ تورمی ایجاد نمیشه

اما سود اصلی رو کسایی میکنند که پیش بینی درستی از اوج تقاضا داشته باشند و در اوج پولشون رو از بورس بکشن بیرون
و بدبخت کسایی هستند مه در همین دوره سهام هایی که فقط به خاطر تقاضای بالا قیمت های نجومی و حبابی دارند رو میخرند
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
امروز (تاریخ این خبر) نزدیک به 450 میلیاردتومان پول جدید وارد بورس شده!
اما آیا به همین مقدار شرکت ها افزایش سرمایه (برنامه توسعه کار و تولید) داشتند؟
خیر
پس بورس ما به خاطر عطش خرید داره بهش پول تزریق میشه و مردم حاضرند به هر قیمتی حتی بالاترین قیمت ممکن روزانه پولشون رو تبدیل به سهم کنند
در کنار مردم، حقوقی ها و بازارگردانها و کارگزاریها هم که منافعشون تو این نوسانات و خرید و فروش های
احساسی است آتش بیار معرکه شدن و سازمان بورس و ناظر هم مثل یه مجسمه داره نظاره گر ماجرا میشه
مدیرعامل قبلی بورس پیش بینی میکرد که یه روز بازار فرو بپاشه و زودتر استعفا داد
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
دقیقا.من با هرکی حرف میزنم میگه ماه ۵ و ۶ همشو میکشم بیرون میبرم رو دارایی امن سرمایه گذاری میکنم.این منو نگران میکنه و مثال نارنجکی که بالاخره خواهد ترکید رو تداعی
درسته شرکت ها الان وضعیت تولید و فروششون رویایی شده به عنوان مثال لوازم خانگی آزمایش و محصولات پارس مورد تمسخر قرار میگرفتن و به نوعی ورشکسته بودن و هر تولیدی هم داشتن رو دستشون میموند و توجیه نداشت یا شرکت های خودرویی با انواع مختلف اقساطی ماشین میفروختن و خلاصه هرشرکتی به زحمت میتونست هزینه های جاری خودش رو در آوره ولی با تحریم و عدم ورود کالا به کشور یه سری شرکتها تمام حصولاتشون به فروش رفت و الان اونقدر بازار کشش داره که هرچی تولید میکنن به باسود های بسیار زیاد به فروش میره و این مورد رو هم در نظر بگیریم که هم چی چندید برابر شده و تورمی عجیب و غریبی کشور داره و مردم تا جایی که میتونن سعی میکنن پول نقد دستشون باد نکنه به خاطر همین اوضاع طبیعی بود که شاخص بورس به صورت وحشی پرواز کنه مثل کشور ونزوئلا که هر روز شاخص بورسش صعودیه پس میشه گقت که فعلا بورس ایران هم به همین شکل باقی خواهد موند مگه اینکه اتفاقی بیفته و یا خود دولت دامی واسه جمع کردن نقدینگی دستت مردم تو بازار سرمایه پهن نکرده باشه . البته منطقیش اینه که سهامدارا حتما با مظالعه و شناخت وارد بازار بشن و هیجانی و احساسی وارد بازار شدن تو این شرایط خیلی خطرناکه و هیچ وقت دارایی ثابت نباید صرف خرید سهم بشه که بزرگترین اقتصاد های دنیا هم از این اصل پیروی میکنن و پیشنهادشون اینه که با پس انداز و یا به عنوان شغل جدید وارد بورس بشن
چرا به نور چشمی میگید الکی, حسن رو با این حرف ها خنده نیندازید...
این روزها قدیمی های بورس که به دلیل توهم حرفه ای بودن، از ترس ریزش بورس سرمایه خود را مدتی است از بورس بیرون کشیده اند و از رشد اخیر بازار بورس در سال 99 بازمانده اند دائما بر طبل حبابی بودن و ریزش زودهنگام بورس می کوبند. از طرفی دلالان و محتکران دلار، خودرو و مسکن که بازارشان کساد شده خبر از حبابی بودن و نورچشمی بودن بورس میدهند. البته بدون شک در حال حاضر سهام بسیاری از شرکتها حباب دارد ولی آیا این حباب بیشتر به ضرر اقتصاد و مردم است یا حباب دلار 16 هزارتومانی در قیاس با درآمد ماهی 200 دلار برای اکثریت مردم که وقتی یک خارجی به ایران می آید قیمت مواد غذایی برایش مثل یک جوک است و باعث قاچاق مواد غذایی و دارو و گوشت در استانهای مرزی به کشورهای همسایه شده؟
اگر سرمایه های خرد مردم جذب بورس شود و دولت برنامه ای برای توسعه شرکتها و اشتغالزایی و تولید از طریق سرمایه جمع شده داشته باشد بهتر است یا این سرمایه ها راهی بازار دلار و مسکن شود و روز به روز مایحتاج ضروری مردم گرانتر شود؟ حتی اگر بورس حباب داشته باشد هیچ عقل سلیم و انسان منصفی راضی نمی شود که با خالی کردن زیر پای بورس نقدینگی سرگردان 2000 هزار میلیاردی بر سر اقتصاد و مردم آوار شود که در این صورت، با حقوقها و درآمدهای فعلی، اکثریت مردم نخواهند توانست کمر صاف کنند.
بهتر است هرچه سریعتر دولت به فکر مدیریت بازار سرمایه بیفتد تا پولهای جذب شده صرف توسعه کارخانه ها و تولید شود و یک سود منطقی برای مردم ایجاد شود البته نه سود 500 درصدی در سال که این موضوع خودش سمی برای اقتصاد و اشتغالزایی است.
پاسخ ها
عطا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
آفرین بر شما و این بررسی درست شما.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
بله خوب ولی در کشور ما تولید سال گذشته منهای ۷ درصد بوده و سرمایه‌گذاری صنعتی منهای ۱۶. پس الان فقط داره حجم پول صرف گران شدن کالاها میشه
بله اگر همه تخم مرغ ها در یک سبد نگذاریم و سهام خوبی بخریم .
اولا بهترین جا واسه سرمایه گذاری هست منتهی باید بلد باشین
دوما از دلالان مسکن و ماشین بهتره که نیاز اساسی مردم به مسکن و خودرو رو هدف قرار نمیده
سوم اینکه باعث رشد صنایع و اقتصاد کشوره
به شرط اینکه دولت هدف شومی که روی بانک ها و مسکن و دلار داشت اینجا پیاده نکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
پول و سرمایه ها تون را دود خواهید کرد
نکنید
تا میتونین پول بریزین تو بورس
بورس دست دولته بخواد میبره بالا بخواد میاره پایین مثل دلار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
یک اصل اول تجارت است
که هیچوقت با قدرتمند تز خودت شراکت نکن
دولتها اگر پایشان داخل بورس باشد
قصدشان فقط نجات خودشان از مهلکه است
و هیچ رحمی به سهامداران نمی کنند
نکنید که سکته و مرگ است
در شرایطی که هر روز و هر لحظه مسئولان تصمیمات جدیدی با بهانه های مختلف می گیرند سرمایه گذاری در هر بازاری خطرناک است فقط آنهایی که رانت اطلاعاتی دارند برنده هستند
خیر
خودم توی بورس سهام دارم
فقط ملک ، طلا ، کالای مصرفی مثل لوازم یدکی و .....
بخرید ونترسید
این پول باید همینجا باشه
خیر
ما از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ سیصد میلیارد دلار کاهش تولید ناخالص ملی داشتیم. افزایش بورس یعنی گران شدن کالاها
در ایران هرچیزی مردم هجوم برای خرید بیاورند تا زمان هجوم خوب سود می ده و باید سوار این اسب شد ولی اگه سود خوبی کردی قبل از اتمام هجوم باید پیاده بشی و خودتو کنار بکشی
ایرانیا فقط دنبال این هستن که ببینن از کجا بوی کباب به دماغشون میخوره , هرجا سیگنالی بهشون برسه که بدونن با دلالی کردن و بدون زحمت و تلاش میتونن سرمایه شون رو چند برابر کنن و پول دربیارن سریع صف میکشن واسش , با بحران نفتی و رسیدن هر بشکه نفت به 10 دلار چند تا از هموطنان گرامی رو دیدم که داشتن پرس و جو میکردن از کجا میتونیم بشکه نفت بخریم ؟ میخوان ببرن گوشه خونه هاشون بزارن قیمتش که رفت بالا بیارن تو بازار بفروشن .

ما ملت شاهکاری هستیم به خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
مردم فقط سعی میکنن ارزش دارایی ناچیزشون رو حفظ کنن
اگر به شاخصهای اقتصادی توجه کنیم متوجه میشویم فقط به دلیل تامین بودجه دولت و حمایت دولت بورس رشد کرده. مطمئنا سقوط خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
این شاخص های اقتصادی شما چشم بازار رو کور کرده.
دوست عزیز زمین و ماشین آلات و حتی قیمت فروش اجناس کارخانه جات چندین برابر شده و شما انتظار دارید قیمت هر سهمش افزایش پیدا نکنه؟
من در بورس فعالیت دارم. اخیرا رفتارهای هیجانی و بی منطق در خرید و فروش سهام زیاد شده. کسانی که تازه وارد شدن و سهمی رو خریدن و دستشون روی دکمه فروش هست و فقط منتظر کوچکترین هیجان منفی هستند که سهمشون رو بفروشن و فرار کنن.
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
اگه بورس نابود شدنی بود تو حادثه شهادت سردار سلیمانی باید این اتفاق میافتاد.ایران داره بزرگ میشه طلیعش هم همین رفتن غول نقدینگی تو شیشه هست.پول که رفت تو بورس مالیاتش گرفته میشه و تمیز میشه.برعکس دلالی
این بورس همان بورس سال ۱۳۸۲ است

همه ی خریداران در آن سال نابود شدند
فروشندگان و کارگزاری ها با دمشان گردو میشکستند

در عدد سازی این بورس شک نداشته باشید . دولت هرگز در مورد بورس شفاف نبوده و نیست .
دوست خوبم برای اطلاع شما عرض میکنم در این بازار یک قانون قدیمی و کلی هست که میگه وقتی همه میفروشن تو بخر و وقتی همه میخرن تو بفروش. خلاصه سرمایتو نبازی دوست من.
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
اتفاقا چون اینجا ایرانه این قانون صدق نمیکنه.سال ۹۷ همه هجوم بردن ملک خریدن و همشون بردن.سال ۹۸ همه هجوم بردن ماشین خریدن و بازهم بردن.حالا هم میرن تو بورس و میبرن.تو هم فلسفه بافی کن و خوش باش
دولت چرا اقدام به فروش اوراق بهادار در بانک نکرده ؟؟؟

همین سوال برای شک کردن به عرضه سهام در بورس کافیست ؟!!

دولت می دونه که قراره این صنایع ورشکسته بشن
اگه همینجورب با کله برید ضرر میکنید ولی اگه علمش رو باد بگیرید سود خوبی در انتظارتونه. حتی اگه بازار هم خراب شد میتونید بیاید بیرون و ضرر نکنید
بورس به تدریج در دست بازیگران قرار می گیره ؛ بازیگرانی که معلوم نیست چه هدفی را دنبال می کنند . سهامداران را در یک سهم به دلیل خرید با قیمت بالا گیر می اندزند و سپس در دامنه های پایین تر قیمت سهم را بالا و پایین می برند و اجازه نمیدهند سهامدار از سهم خارج شود .
در حال حاضر ناظر بازار سهام در پیوستگی با این بازیگران قرار دارد و جلوی رشد قیمت سهام را با تمسک به روش های مختلف می گیرد ؛ و این در حالی اس که در شرایط سقوط قیمت هر سهم که عمده دلیل آن در این شرایط هجوم نقدینگی به بازار سرمایه فقط و فقط بازیگردانان نوسان گیر هستند ، ناظران هیچگونه ورود و حمایتی از سهم ندارد .
در واقع ایجاد جذابیت برای هر سهم ، جذب نقدینگی مردم و ایجاد گرداب و مخمصه ای که این نقدینگی در آن گرفتار شود ، در حال تبدل شدن به یک رویه در بورس است که فوق العاده خطرناک بوده و به سرعت می تواند اعتماد عمومی را خدچه دار نموده و با سرعتی شگرف به خالی شدن این حوزه مهم از سرمایه های سرگردان شود .
مسئله مهم آن است که ارزش سهام شرکت ها می بایست به سرعت مورد تجدید ارزیابی قرار گرفته و به روز شود و راه را برای رشد سرسام آور و مبتنی بر دلیل منطقی هر سهم فراهم کند و از سوی دیگر داستان ناظران و ورود های عجیبشان به معاملات سهام می بایست توسط بازرسان محتمر قوه قضائیه مورد بررسی قرار گیرد . ناظرانی که به سهولت و سلیقه ای نسبت به ابطال معاملات صورت گرفته ورود نموده و این وضعیت را تنها در شرایط رشد قیمت شاهدیم و نه سقوط قیمت ناشی از زد و بندهای پشت پرده .
دوستان من که علم اقتصاد داشتند نتوانستند از بورس به جایی برسند ولی دوستی داشتم با سواد دیپلم که با خرید و فروش ملک حالا سرمایه ای در حدود ۳۰ میلیارد تومن داره

در مدت کمتر از ۳ سال !!!!!!!!؟؟؟؟؟؟

من بورس را قبول ندارم
خیر. تا بانک هاربوی باشد همه چی حباب است حتی بورس و حباب محکوم به ترکیدن است. کارتل های اقتصادی مخصوصا بانک ها و مخصوصا بانک آینده و ایران مال در حان انتقال ورشکستکی خود از سهام داران به ملت بدبخت هستند
بله من سرمایه گزاری کرده ام ولی از طریق صندوق های سرمایه گزاری
پاسخ ها
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
سوال داشتم ایا سرمایه گذاری در صندوق ها اصل سرمایه از سوی بانک مرکزی و دولت تضمین شده یا نه متشکرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
دوست عزیز خیر فقط من 2 نوع صندوق از یکی از کارگزاری های معتبر را خریدم با سود متغیر،معلومه که ممکنه سود کنم یا ضرر
در کشوری با بیشترین نوسانات اقتصادی، سرمایه گذاری در هر بخشی ریسک بزرگیه...


این روزها هم که بازار بورس داغ شده، بخاطر حمایت همه جانبه دولت و حکومت از بورس است.
اونهم بخاطر کشوندن منابع مالی و تامین مخارج کشور و فرار از ورشکستگیه اقتصادی است ...
شاخص بورس تا بیش از یک میلیون و خرده ای خواهد رفت و سپس میترکد.
زمانش مهم است که فقط خدا میداند
به نظر من فعلا بورس تا چند ماه آینده همین روند را خواهد داشت و صعودی خواهد بود
دلیل من هم این است که رویکرد اجتماعی و طبقات مختلف جامعه به سمت خرید و سرمایه گذاری در بورس حرکت کرده اند
من نقش دولت را کم رنگ نمی بینم اما فرهنگ سرمایه گذاری و ابعاد اجتماعی علاقه قشر زیادی از مردم جامعه را به سوی بورس دلیل رشد آن می دانم
چرا که اگر دولت تنها بود، قطعا پس از چند روز منفی و یا رشد با نوسان داشت اما سبز شدن مستمر بورس نشان میدهد سرمایه و نقدینگی زیادی در حال وارد شدن به این بازار است در کنار آن صف های خرید و صف های نام نویسی ورود برای بازار سرمایه نیز وجود دارد
به نظر من تا وقتی سف های ورود برای ورود به بورس وجود دارد ، تابلو ها همچنان سبز خواهد بود
صد در صد . تنها در بورس است که ادم حلاوت و شیرینی سرمایه گذاری را میفهمد . در هر زمان سهم های خوبی برای خرید وجود دارد . کسی که الان سهم میخرد 10 سال دیگر میفهمد چه خریده است زمانی که دیگر سهمی زیر 10 هزار تومن در بورس نیست و او میلیاردها تومن سرمایه دارد
با توجه به عدم استقلال سازمان بورس و مدیریت آن توسط مسئولین،به هیج وجه برای سرمایگذاری سالم مناسب نیست و انواع رانت خواری در آن وجود دارد.
بازار بورس راه منطقی ومفید برای کشورهاست.
مانند همه بازارهای سرمایه نیاز به آموزش دارد که به راحتی مهیاست.
اگر زمان کافی دارید بیاموزید وخودتان کار کنید که بهتر است وگرنه در زمینه های دیگر بورس مانند صندوق ها سرمایه گذاری کنید.
این بازار در کشور ما به دلایل مختلف با توان بالارو به رشد است.

نکته. اگر شک دارید با مبلغ کم به مدت حداقل سه ماه شروع کنید ! پشیمان نمیشوید .یابا یک روش جدید کسب سودآور آشنا میشوید یا جواب یک سوال مهم را می یابید.
بورس باید خودش روی پای خودش بایستد نباید کسی پشت بورس باشه یعنی اگر شخص حمایتش از بورس قطع کنه بورس فرو میریزه
رونق بورس ما دلیل اقتصادی نداره به هیچ عنوان
بالا رفتن شاخص هاش هم قبلا بخاطر تورم محوری بودنش بود الحمدالله جدیدا هم توهمی محور شده
یک سری اشخاص کاملا مافیایی البته با پشتیبانی دولت کارشون رو خوب بلدن والا وقتی تولیدی نیست وقتی رونق اقتصادی نیست این فضا چیه که حول و حوش بورس درست کردن
بیچاره قشر ضعیف جامعه ما که همیشه بازنده اول و آخر همه این بازیهاهستند
وقتی در کشور از اقتصاد و ارامش اقتصادی خبری نیست و اکثر کارخانجات تعطیل و یا نیمه تعطیل می باشند و رکود اقتصادی بر تمام دنیا سایه افکنده است فعلا امیدی به اینده وجود ندارد و مردم در استرس و سر در گمی به سر می برند در پشت برنامه بورس چه اتفاقی دارد می افتد برای مردم جای سوال دارد . وقتی در جامعه اعتمادی وجود ندارد چه کسی تضمین می کند در اینده حباب بورس بترکد و مردمیکه خریدار بورس هستند اندکی پولی هم که در انجا سرمایه گذاری کرده اند از بین برود دولت باید بطور شفاف به مردم بگوید که هدف از فروش سرمایه کشور واقعا برای سر و سامان دادن به اقتصاد است و یا اینکه دولت می خواهد از این طریق کسری بودجه را جبران کند .
وقتی در کشور از اقتصاد و ارامش اقتصادی خبری نیست و اکثر کارخانجات تعطیل و یا نیمه تعطیل می باشند و رکود اقتصادی بر تمام دنیا سایه افکنده است فعلا امیدی به اینده وجود ندارد و مردم در استرس و سر در گمی به سر می برند در پشت برنامه بورس چه اتفاقی دارد می افتد برای مردم جای سوال دارد . وقتی در جامعه اعتمادی وجود ندارد چه کسی تضمین می کند در اینده حباب بورس بترکد و مردمیکه خریدار بورس هستند اندکی پولی هم که در انجا سرمایه گذاری کرده اند از بین برود دولت باید بطور شفاف به مردم بگوید که هدف از فروش سرمایه کشور واقعا برای سر و سامان دادن به اقتصاد است و یا اینکه دولت می خواهد از این طریق کسری بودجه را جبران کند .
یک جایی می‌خوندم که می‌گفت اگر در کشوری علی‌رغم مشکلات عدیده اقتصادی و بحران اقتصادی فراگیر، بورس اون کشور به شدت در حال رشد باشه، یکی از نشانه‌های ابرتورم در آینده نزدیک در اون کشور هست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
این یکی از نشانه های ابر تورم نیست این خود ابر تورم است در جای که تمام بورسهای دنیا سقوط کرده اند بورس ما در حال رکورد شکنی است و این خود خود تورم است
مقطعی
من که نمیفهم چه فرقی بین بورس و قماربازی هست . ؟؟ کسی می دونه توضیح بده از نظر شرعی چه حکمی داره . پولو میدی یه سهمی میخری شانس بیاری بره بالا قیمتش یا اینکه کل سرمایه رو از دست میدی . همون قمار میشه دیگه یا بخت آزمایی
پاسخ ها
پویان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
پس هر سرمایه گذاری دیگه هم قمار هست. شما پول رو میذاری تو بانک چه تضمینی هست سال بعد تورم 40 درصد باشه یا 50 درصد؟ ماشین میخری چه تضمینی هست قیمت خودرو از تورم بیشتر بشه یا کمتر؟ بورس هم مثل هر بازار مالی دیگه موجهای جنبشی و اصلاحی داره. همونطور که در جنبش های صعودی اصلاح میخوره و مدت زمانی منفی میشه ، توی موج های نزولی هم دوره های هست که اصلاح مثبت میخوره. اینجوری نیست امروز سهم بخری فردا صبح پاشی ببینی پولت شده 0. چون هم دامنه نوسان محدود داره و هم یه کله نه رشد میکنه نه سقوط، چون اصلاح داریم.
مجدد میگم ، پول رو توی بانک گذاشتن یا تکیه کردن بر حقوق ثابت کارمندی قمار بزرگتری هست چون شما فرض رو بر این گذاشتین که تورم رشد کمتری از سود بانکی یا افزایش درآمد شما داره ، خودتون رو سپردین به بخت و اقبال که آیا تورم بالاتر بره یا نره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
از این سهم هایی که شبیه قماربازی هستند هم داریم ولی کلیت بورس بر اساس تولیدات کارخانه ها و پتروشیمی ها و گزارش فروش و تقسیم سودشان در مجامع است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
برای شما که میخوای شانسی خرید و فروش کنی فرقی نداره. برای ما که با تحلیل و بر اساس صورت های مالی و آینده اقتصادی صنعت و تاثیر وضعیت سیاسی و تکنیکال و ... خرید و فروش میکنیم متفاوته.
جواب سوال، بله هست.
بورس مثل هربازاردیگه اول نیاز به شاگردی و بعد اقدام مستقل داره و هرگز بدون آموزش کامل نباید درش واردشد.با این تفاوت که در بازار مسکن ودلارواتومبیل فشار تورم به مردم تحمیل میشه اما بالا رفتن قیمت در بورس باعث بالا رفتن توان خرید مردم میشه.
کسانی که میگن بورس حباب داره یا ناشی هستن یا دلال ملک و دلارو ماشین.
توجه کنید....قیمت ملک در همین تهران با ملک مشابه درکشورهای همسایه برابری میکنه قیمت ماشین چند برابر قیمت ماشین در کشورهای همسایه هست اونوقت حباب نداره؟!!!!...اماقیمت سهام شرکتها که حتی یک پنجم ارزش واقعی اونها با قیمت جهانی هست حباب داره؟!!....واقعا نظرمسخره واز سر غرض یا بی سوادی هست.
شاید در بازار بورس اصلاح داشته باشیم که طبیعت هر بازار بورس هست(مثل مهرماه 97 یا آذر98وغیره...) اما هرگز ریزشی در کار نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
سه خط اولت جواب خودت رو دادری نمیدونم باز چرا در نتیجه گیری کلن روی کانال دیگه ای رفتی
دقیقن چون بورس بالا رفتن ارزش سهام به جیب ملت میره این حباب به موقعش خواهد ترکید منتها با تورم و همراه با اصلاح.
ولی خودرو و ساختمان و مصالح ساختمانی که یا دست خودی هاست یا دست وارد کننده که مشخصه کیا هستن.
پس تا هستن حباب اون کالا ها هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
قیمت ماشین هرگز چند برابر همسایه ها نیست

چرا الکی حرف می زنید

پراید 2600 دلاری رو کدوم کشور تولید یا عرضه می کنه!!!

خودت خندت نمیگیره!!!

207 رو اینجا می فروشن به قیمت 4000 دلار حالا 206 رو شما کجا دیدید با این قیمت بفروشن !!!
سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
ناشناس19:10قیمت ماشین امروز توی بازار چنده مثلا توی یه نمایشگاه توی فاطمی یا ولیعصرحالا تقسیم به قیمت دلار روز کن چند میشه؟!...عزیزجان فقط 206 تیپ 2 حدودا بالای7000دلار قیمت میخوره...کدوم کشور میشناسی مردم بدبخت برای یه 206 تیپ2 بالای7000 دلار پرداخت کنن؟! به این میگن حباب .حداقل فروشگاه پراید2600دلاری و 207 4000دلاری رو آدرس بده این ملت بنده خدا برن خرید کنن!!!.
همه اقتصاددان یا غیر اقتصاددان ، باسواد یا بی سواد میدونند در این شرایط بورس نباید رشد کنند
امدند قیمت کارخانجات بروز کردن و سهام را بتدریج بدون خریدو فروش بالا بردن که این کار درستی نیست ارزش یک واحد تولیدی به تولید ، درآمد و سودهی آن است نه املاک آن ، مگر سهامداران میتوانند ماشین آلات یا زمین یک کارخانه را بفروشن
بدلیل
1- حجم بالایی از نقدینگی بدون پشتوانه در 15 سال اخیر وارد اقتصاد ایران شده
2- عدم شفافیت اقتصادی
3- بسته بودن اقتصاد کشور

سرمایه گذاری در اقتصاد ایران بسیار پر خطر هست. تنها راه معقول برای حفظ ارزش داراییهای خرد در داخل اقتصاد ایران تشکیل سبد سرمایه گذاریه که یکی از اقلام این سبد سهام بورس هست و باید درصدی از سرمایه هم به شکلهای دیگه مثل طلا، ارزهای خارجی، سپرده های بانکی، خودرو یا مسکن تبدیل بشه.
یعنی در حال حاضر هدایت کل سرمایه به سمت یک بازار معقول نیست.
باید به دور از احساس سرمایه گزاری کرد.
بخشی در ارز
بخشی در طلا
بخشی در بورس
و وقتی با سرمایه گزاری هامون به اهداف رسیدیم پله پله سرماهیه مون رو به خواسته های زندگیمون کنیم از جمله ملک زمین ماشین و...
فقط بورس خوبه فعلا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
همیشه خوب بوده و هست و خواهد بود. نیکی مطلق نداریم. هر خوبی بدی هایی هم در کنار خودش داره. اما به مراتب از بانک و دلار و طلا و خودرو و .... برای کشور مفیدتره.
سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
بانظر ناشناس 15:41 کاملا موافقم.
شرکت پتروشیمی دهدشت 13 سال فقط کلنگ احداث داره ارزش سهمش از 100 تومان به 723 تومان رسیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
ببخشید مگه قیمت زمینش افزایش پیدا نکرده؟ شما 7 برابر شدنش رو میبینی ولی ده سال درجا زدن قیمت سهم رو ندیدی. تو یه سال جاماندگی خودش رو اینطور جبران کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
ناشناس ۲۱:۱۳
دقیقا درسته. تجدید ارزیابی.
مشکل بورس ما سرمایه گذاری بی سوادان است، نه دولت.
متاسفانه مردم خیلی راحت فریب میخورند کارخانه ای که دهها هزارمیلیارد تومن بدهی دارد و سالهاست سود منفی دارد چطور سهامش رشد میکند فقط با کاغذ بازی
در کشورهای پیشرفته سهام چنین شرکتهایی به یک سنت میرسد یعنی پایین ترین قیمت ممکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
با دارایی هایی مثل املاک و ماشین آلات و قیمت اجناس تولیدی که چندین برابر شده.
دلار ۱۰ برابر شده همه اجناس ۱۰ برابر شدند اون وقت ما انتظار داریم هر برگه سهم اون شرکت ۲-۳ برابر نشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
اشکال بورس اینه که رشدش به سود وابسته است اگر سودی نباشه رشدی هم نیست البته الان بورس دستکاری شده دیگه بورس نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
ناشناس ۲۲:۲۳

چرا سفسته می کنی!!!

بور عرض یک سال از شاخص 90 هزار به 800 هزار رسیده

فروردین سال 98 رو می گم

طلا اون موقع 400 هزار تومن بو و الان فقط 60 درصد رشد داشته و دلار 50 درصد رشد داشته

چه طور هی میگی بورس 3 برابر نشه!!! عزیزم 10 برابر شده و بقیه چیز ها 50 تا 60 درصد رشد داشتن

چرا تاریخ رو تحریف می کنید!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
ناشناس ۲۳:۵۶
استاد از فروردین ۹۸ چرا؟؟؟؟
از دی ۹۶ بگو که تورم شروع شد. از دی ۹۶ تا فروردین ۹۸ بازار بورس درجا زد و این عقب موندگی رو الان داره جبران میکنه.
برای کسی پنهون نیست که هدف دولت از بین بردن نقدینیگی هست
بزودی شاهد بازی قیمت ها هستید
چه ریزش های تاریخی رو که نمیبینیم و این چرخه ادامه خواهد داشت
صعود و هجوم مردم و استفاده دلال بزرگ یعنی دولت
ریزش و نابودی سرمایه مردم
توی دلار و طلا هم عده ای از مردم هم دلالی میکردن ولی این دفعه نوبت دولت هست
نقدینگی باید با هرروش درست و یا نادرست از دست مردم خارج شود و تصمیمات پشت پرده بورس هم در همین راستا گرفته شده است
نه!
خیر.
خیر چون تمام ورشکسته اند و دولت با تبلیغات غیر مستقیم و سودهای کاذب مثل بادکنک سهام شرکت ها را باد میکند که انها ورشکسته اند و این بادکنک به زودی میترکد ! دیگه از پتروشیمی که بالاتر نداریم . پتروشیمی های ما هم ورشکسته اند در سطح جهانی چون محصولاتش نصف قیمت جهانیست چون کیفیتش نصف کیفیت جهانیست ! اگر بخور بخور نبود کسی سراغ این شرکت های ورشکسته نمیرفت ! در کل اقتصادمون ورشکسته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
شرکت ورشکسته که نمی تواند سود پرداخت کند. سهام شرکتی را بخر که سوده است که ماشالله زیاد هم هستند
به هیچ وجه. بورس ایران به زودی به سرنوشت موسسات مالی که پول مردمو بالا کشیدن دچار میشه شاهد خیل عظیم مال باختگان و ورشکستگان و افرادی که از فرط غم از دست دادن پول و سرمایه به سکته میافتند خواهیم بود
پاسخ ها
سرمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
اول بخون تا متوجه بشی بورس چیه بعد نظر بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
بورس چیه؟
بورس وسیله ای برای خالی کردن جیب مردم است
بانکها در سالهای گذشته بجای کار بانکداری سهام خریدن و به بنگاهداری پرداختند حالا هم تقریبا همه ورشکسته هستند هدف از بالا بردن بورس بصورت غیرمتعارف این است که بانکها و سایرین سهامشان را به قیمت بالا بفروشند و از این وضعیت ورشکسته رهایی پیدا کنند دولت هم با فروش سهام خود تا حدودی کسری بودجه خود را جبران کند
همیشه دون پاشیدن جواب میده
قرار نیست همه توی بورس سود کنن... چه بورس ایران چه بورسای خارجی..... بازار بورس یه بازار ریسکیه که در نهایت یه سریا برنده میشن و بخش زیادی بازنده.

برندگان بورس همون آدمای حرفه ای هستن...


این واقعیت رو باید به مردم گفت.. ولی یه سری آدم تازه کار فکر میکنن بورس یه سفره اییه پهن شده که تو بری و راحت سود کنی.. در صورتی که در دراز مدت میفهمن سخت در اشتباه بودن.
پس باز هم میگم حتما حتما باید با دانش و علم کافی وارد این بازار شد.. و گرنه سرمایتونو از دست میدید.
هر کاری تخصص میخواد متخصص باشی سود میکنی بورس هم به همین صورت الان که سود کردن راحته چند صباحی دیگه هم اگه اهل فن باشی باز هم سود میکنی
راهش اینه که با سرمایه کم وارد شی خرید و فروش کنی کم کم یاد بگیری و بعد سرمایتو زیاد کنی
کسیایی که سواد بورسی ندارن میگن قمار یا شانسیه در حالی که کاملا علمیه بورس
لااقل تو این چند سال من اینطور سود کردم
اگر دولت مثل دفعات قبل به مردم وارد شده به بورس نارو نزند این بهترین راه برای نجات تولید و اقتصاد از بحران است ولی چون در سالهای قبل هم همین دولت مردم را به بورس دعوت کرد و بعد از فروش سهامش در اوج قبمت به مردم اعلام حباب کرد و صفهای فروش چند ماهه درست کرد بخصوص زمان طیب نیا این است که برخی از مردم متضرر میترسن دوباره کلکی در کار باشد.وگرنه بورس بهترین محل برای کمک به تولید اشتغال و اقتصاد است/
ما مردم ایران خاطرات بد متنوع و متعدد زیادی در مورد اختلاس، کلاه برداری، زدوبند ، رانت خواری ، حق خوری و . . . داریم و فکر می کنم در این زمینه از مجرب ترین مردم دنیا هستیم و اون هم به خاطر نو آوری و خلاقیتی است که برخی هم وطنان مون در طراحی و اختراع انواع این قبیل کلاه برداری و حق خوری هاست! حالا وقتی یه بازار با شفافیت زیاد و حداقل ویژه خواری یواش یواش داره شرایط رو برا سرمایه گذاری سرمایه های بزرگ تا کوچک بی خاصیت فراهم می کنه با بدبینی تمام همه اون خاطرات بد رو به پای این یکی می نویسیم و یکه به قاضی می ریم که وا اسفا ریزش میکنه ، حباب داره و . . . . ، خوب اگه کسی همچین اعتقادی داره ورود نکنه ! اما اظهارنظر منفی و مبتنی بر سوابق ذهنی بد هم نکنه.
ما مردم ایران خاطرات بد متنوع و متعدد زیادی در مورد اختلاس، کلاه برداری، زدوبند ، رانت خواری ، حق خوری و . . . داریم و فکر می کنم در این زمینه از مجرب ترین مردم دنیا هستیم و اون هم به خاطر نو آوری و خلاقیتی است که هم وطنان مون در طراحی و اختراع انواع این قبیل کلاه برداری و حق خوری هاست! حالا وقتی یه بازار با شفافیت زیاد و حداقل ویژه خواری یواش یواش داره شرایط رو برا سرمایه گذاری سرمایه های بزرگ تا کوچک بی خاصیت فراهم می کنه با بدبینی تمام همه اون خاطرات بد رو به پای این یکی می نویسیم و یکه به قاضی می ریم که وا اسفا ریزش میکنه ، حباب داره و . . . . ، خوب اگه کسی همچین اعتقادی داره ورود نکنه ! اما اظهارنظر منفی و مبتنی بر سوابق ذهنی بد هم نکنه.
اینکه بازار بورس یه بازار ریسکی هست که شکی درش نیست ولی بازار الان فرصت مناسبی هست برای کسب سودبه شرطی که طمع نکنی. اصول منطقی این هست که شما ۲۰ در صد از سرمایه ی مازادتو بذاری داخلش البته منوط بر اینکه علمش رو داشته باشی یا به دست کسایی که وارد و مورد اعتمادن بسپاری.
خب مسئله بورس ایران خیلی پیچیدست . مثلا پتروشیمی یا شرکتی هست که فقط با داشتن یک زمین خالی دارن سود های کلان میدن و دولت از پس مخارج کشور برنمی‌آید به ناچار برای نجات از این وضع دارن نقدینگی رو بالا میبرن و ساده لوح هان هم که فکر میکنم پواسون بیشتر شده این وسط بازنده هستن چون تا چند ماه دیگه قیمت مثلا یک گوشی سه میلیونی میشه ده ملیون یا هم بیشتر . هیچ پیش بینی ای نمیشه کرد به نظرم در مورد بورس ایران ولی توصیه من حساب شده جلو رفتنه ریسک سنجیده کنید .
خیلی مراقب باشید سرمایتون را از دست ندهید.
به نظر بنده تمام بورس دنيا كاهشي و در خطر هستند ليكن به دلايل كاملا مصنوعي بورس ايران با تزريق پول دولتي مثبت نشان داده مي شود و اين موضوع قابل تامل است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
شما میتونید نظر ندید!
تمام دنیا نرخ برابری ارزشون ۱۰ برابر نشده. تمام دنیا تورم
چند صد درصدی نداشتند. تمام دنیا ایران نیستند.
همه چیز ۱۰ برابر گرون شده بعد انتظار نداریم سهم همون کارخونه ها ۳-۴ برابر نشه.
باید از روحانی پرسید چرا با تبلیغ بی مورد میخواهد چند برابر یک میلیون وام را با فروش سهام هایی که در بالاترین قیمت قرار داد از دست مردم خوش باور در بیاره؟! اگر دلسوز مردم هستند چرا خرید و فروش سهام عدالت را در بورس ؛ آزاد نمی کنند؟
اگه این نقدینگی باعث رونق چرخه تولید و صنعت بشه اقدام دولت در جهت حمایت از بورس قابل تحسینه ولی اگر واسه اینه که کسری بودجه خودش را با این کار جبران کنه و بعد هم سرمایه مردم به خاطر خریدن سهم شرکت های ورشکسته نابود بشه وای به حال اونهایی که چشم بسته وارد این بازار میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
بالا بردن قیمت سهام که حمایت از تولید نیست به ضرر تولید هم هست الان همه از کارنجات انتظار دارند سودی متناسب با قیمت سهام بهشون داده بشه
حتی اگر هم بگیم بورس خوبه الان وقت خروج از بورسه نه ورود. کسی نمیدونه آینده چی میشه ولی چنین صعودی یک اصلاح قیمت در پی داره. من ترجیح میدم پولم به دلار یا طلا باشه تا بعد از انتخابات امریکا که میشه بهتر تصمیم گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
اولا 6 ماه تا انتخابات آمریکا مونده. ثانیا اگر تو فکر شما اینه که ترامپ رای بیاره دلار میره بالا خب بورس هم با دلار میره بالا. و اگر فکر می کنی ترامپ رای نیاره بورس میاد پایین دلار و سکه هم میاد پایین. اینا همه به هم وابسته اند.
من اطلاعات زیادی در مورد بورس ندارم ولی به نظرم بورس اینه که سرمایه های دست مردم جمع بش که یه شرکت بتونه پیشرفت کنه گنده بشه سود بکنه سپس از سودش صاحبان سهام آن شرکت در سود و یا زیان احتمالی آن شریک میشن.ولی اونطور که من چند روزه دارم تو بورس ایران میبینم ارزش سهام اکثر شرکتها بدون دلیل و هیجانی دست به دست میشن و گنده میشن در حالی که شرکت مربوط به اون سهم هیچ حرکتی نکرده.و این به نظرم خطرناک میتونه باشه
خدا نجات بده هممونو از این وضعیت نابسامان اقتصادی
فکر کنم خرید سهام شرکت های سودده و با بنیان قوی و اینکه دنبال زود پولدار شدن در بورس نباشید، میتونه باعث موفقیت بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
اخه کرنا سود برای جایی گذاشته
مردم باید پولدار باشن و با خریدهاشون به اقتصاد رونق بدن
بورس ایران فقط یک لاتاری است وقتی رشد اقتصادی ۱۰ درصد منفی است یعنی اقتصاد ایران با سرعت ۱۰ درصد در حال نابودی کامل است حالا کارشناسان!!! بفرمایند چطور می شود چرخ صنعت و تولید و کشاورزی و توریسم و سرمایه گذاری خارجی و ... که زیربنای پیشرفت اقتصادی است از کار بیفتد اما بورس همچان صعود کند؟؟؟این تناقض فقط یک جواب دارد عدد سازی در این لاتاری برای کشاندن سرمایه های راکد و سرگردان مردم به این گرداب. من پارسال در بورس بودم ضرر هم نکردم اما امسال کلا قیدشو زدم سود در بورس ایران ناشی از تولید کارخانه ها و تقسیم سود بالا بین سهامدارانشان نیست بلکه وقتی کسی سود می کند حتما از مالباختگی افراد دیگری سود کرده است(دقیقا عین شرکت های هرمی) من نتوانستم با وجدانم دز این مورد کنار بیایم و کلا از این بازار مکاره بیرون آمدم.
سلام.
من خودم چند سالی میشه که در بورس فعال هستم و برآیند کارم مثبت بوده است، چه بورس بریزه و چه نریزه در این بازار خواهم ماند. مطمین باشید که انتقال سرمایه های راکد به بازار بورس خیلی بهتر از خرید سکه، ملک و دلار هست. حداقل شما پولتون رو وارد اقتصاد کرده اید، نه اینکه منتظر فلک شدن سایرین باشید تا دلار و سکه تون رو بالاتر بفروشید.
لازمه که بگم که الان سهم بورس از کل اقتصاد کشور حدود 15 درصد هست، در حالیکه در دنیا این سهم به 85 درصد هم میرسه. پس بهتره که همگی رو به ورود به بورس تشویق کنیم. اما لازمه که دولت به شدت به عرضه سهام شرکت ها پرداخته و یا شناوری شرکت ها رو بالا ببره تا سهم مردم در اقتصاد بالاتر بره و الا بالا رفتن روزی دو سه درصد سهام شرکت ها فارغ از بنیادشون به شدت خطرناکه و هیچ دلیل و منطقی نداره.
یک نکته راجع به دلواپسان، الان ارزش دلاری بازار بورس کمتر از ارزش دلاری آن در سال 92 هست و این به این معنا هست که کلیت بازار حباب نداره.
بهتره که مسولین هم به بورس به عنوان راه نجات اقتصاد نگاه کنه، نه مأمنی برای جبران کسری بودجه خودش و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
مردم با شعار دادن پول بدست نیاوردند که با شعار از دست بدن
کمترین تردیدی نیست که رشد بورس یک دروغ است و کارخانجات نمیتوانند یک سود 5 درصدی هم به سهامدارن بپردازند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
معلومه دستت با دولتی ها تو هنه
سلطان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
با سرمایه. تحلیل منطقی و درستی است. من از ۹۴ تا الان توی بورس فعال هستم. با سرمایه ۵۰۰ میلیونی شروع کرده ام و الان سرمایه ام ۶ برابر شده. ولی بازار بورس مثل همه ی گونه های تجارت در دنیا، راه و چاه خودش را داره و دانش و اطلاعات می طلبد. اتفاقا هیچ بی منطقی در این بازار ندیدم(نه مثل بازار ارز و مسکن و
طلا_ که در عرض یکسال چندین برابر شد.
منتها مردم ما راههای سرمایه گذاری را بلد نیستند و همیشه روش های سهلتر و در دسترس تر( مثل گرفتن
بهره و سود بانکی) را ترجیح می دهند
. اگر تحریم و محدودیت های دیگر اجازه دهد بهترین راه مشارکت در توسعه کشور، سرمایه گذاری در صنعت و خدمات است و این امر تنها از طریق بورس امکان پذیر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
این یک اقتصاد سالم است که میتواند بورس را نجات دهد نه عکس آن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
ارزش یک بورس و یک کارخانه به سودهی سهامش است وقتی یک کارخانه بسیار عظیم زیانده باشد در علم اقتصاد و بورس یک دلار هم ارزش ندارد
الان همه دارن میگن رشد بورس واقعی نیست ولی مردم به خرید ادامه میدهند وقتی پولهاشون به فنا رفت میگن دولت مقصر بود
ما هم توی بورسیم...تا چرخ شرکتها و کارخانجات بچرخد...دولت هم از بورس حمایت کند...والله از دویدن برای کاروکاسبی فیزیکی و مغازه بهتره...حلال حلال و علمی
قیمت خیلی از سهام ها تو کف هستند نفت پتروشیمی سیمان و صنایع غذایی این رشد مربوط به انباشت دارایی های ذخیره شده در بانک که حالا داره قیمت واقعی خودشو پیدا میکنه البته خیلی از شرکتها هم رشد بیش از اندازه ای داشتن که با روند اصلاحی درست میشن فعلا روند صعودی هست تا میزان نقدینگی ورودی و ارزندگی سهم به تعادل برسه تورم حاصل از چندین سال انباشت شده داره قیمتهای سهام رو اصلاح میکنه
بر طبق گزارش سازمان شفافیت بین المللی در مورد شاخص فساد اداری و اقتصادی در سال ۲۰۱۹ ایران در بین ۱۸۰ کشور در رده ۱۴۶ قرار گرفت و به این ترتیب در رده بدترین های دنیا قرار داریم توجه کنید که سودان و سوریه و کشورهایی همانند اینها بعد از ما قرار دارند به این ترتیب چطور می توان سلامت بورس را باور کرد؟؟؟؟؟ به نظر من هر سرمایه ای که دارید اگر فنی و خلاق هستید خودتان یک کار زود بازده را به انجام برسانید و اگر این توانایی را ندارید یا طلا بخرید یا دلار یا زمین یا ملک مسکونی یا تجاری و فریب این تبلیغات مسموم بورس را نخورید رقابت و عرضه و تقاضا در بورس ایران مهندسی شده است و رقابت واقعی وجود ندارد.
قبلا رشد بورس با افزایش سرمایه شرکت ها انجام میشد که باعث میشد که پول زیادی به دست کارخانه ها و شرکت ها برسد و درجهت گسترش شرکت افزایش تولید و ظرفیت استفاده شود الان هیچ کدام از این اتفاق ها نیفتد سهام با کاغذبازی بالا رفت و هیچ پولی هم به شرکتها نمیرسد بعد از اینکه سهامداران بزرگ سهامشان را به قیمت های کلان فروختند مردم میمانند و کارخانجات ورشکسته
روند رشد لگام گسیخته بورس ربطی به عرضه سهام ندارد کدام آدم عاقلی در وضعیت رکود داخلی و جهانی میتواند رشد شاخص بورس و قیمت سهام در ایران را ناشی از افزایش ارزش ذاتی یا بازار شرکتها بداند آنهم با ضرایب چند ده یا صد درصدی؟
این روند بیشتر توسط دولت و خصولتی ها و بر اساس تطبیق با قیمت دلار و حفظ کاهش ارزش پول ملی در یک هجمه کاملا مدیریت شده با توجه به جهل مردم به منظور جمع آوری نقدینگی و ریزش ناگهانی شاخص در حال انجام است تا آخرین ضربه بر بدنه مردم به فقر کشیده شده شاید موجبات برپایی مردم در برابر بی لیاقتی را دامن زند و بعید نیست این روند ریشه در بیرون کشور داشته باشد
چگونه است که اسفندماه تلاش شاخص برای عبور از ۵۰۰ با شکست مواجه میشود ولیکن حالا شاخص حدود ۵۰٪ رشد داشته؟ چه اتفاق اقتصادی موثری رخ داده؟ شایسته نیست دولت حماقت های مدیریتی خود را فرافکنانه به مردم به اجباری فقری که بر جامعه تحمیل کرده مجددا به نام مقصد و بازار جدبد سرمایه تحمیل نماید
دولت دارد دون می پاشد تا مردم سرمایه های خود را وارد بورس کنند.
بورس بازها به دلیل حمایت های صورت گرفته بسیار سود کرده اند ولی این سود کردن بی انتها نیست و حتما باید بازار مقدار اصلاح کند. دولت با کاهش ارزش پول ملی و تزریق نقدینگی می تواند جلو کاهش قیمت سهام را بگیرد.
آمدیم و مثل موسسات و بانک ها شد. اونوقت بدو دنبال پولت.
داغ کردن بازار بورس کار دولت است برای خالی کردن مجدد جیب مردم .
این دولتهای دزد بابا صد رحمت به دزد دزد یکبار دزدی میکند و میرود ولی اینها برنامه دزدی های آینده را هم ریخته اند .
من سالهاست در بورس فعالیت دارم و به نظرم بهترین محل برای سرمایه گذاری فقط بورس است البته عرض کردم سرمایه گذاری . ولی اگر عده ای که بخصوص تازه واردین هوس نوسان گیری و یک شبه پولدار شدن به سرشون زده مطمئن باشند به زودی طعم تلخ شکست را خواهند چشید چرا که طبیعت بورس فقط سعود نیست مثل این روزها . نزولی هم هست و شاید روزی از همین روزها یا کمی دیر یا زود تر دچاز بازار بورس بشود و ...
تفاوت فاحش بورس کشور ما و دیگر کشورها این است که در سایر کشورها قیمت سهام را سود سهام یا حداقل پیش بینی سود در یک شرکت مشخص میکند ولی در کشور ما جدیدا قیمت سهام کاری به سود ندارد و قیمت زمین و ماشین الات یک شرکت است که قیمت سهام یک شرکت را مشخص میکند حالا قیمت زمین و ماشین الات یک شرکت وقتی سودی در کار نیست به چه دردی میخورد مشخص نیست
برای اولین بار نقدینگی بدرستی به سمت بازار سرمایه هدایت شده است که نه تنها باعث رونق تولید از طریق تامین مالی بنگاهها میشود بلکه سپر محکم تورمی هست ..چطور سکه شش میلیون و نیم حباب یا مسکن گران حباب نیست ولی سهام بنیادین و برتر بازار بورس ایران که اکثرا زیر هزار و پانصدقیمت دارن حباب است
رونق بورس باعث بخطر انداختن منافع دلالان و سودجویانی در بازار طلا مسکن و خودرو و دلاراست زیرا بازار بورس با جذب نقدینگی اجازه سفته بازی در بازارهایی که با معیشت مردم گره خورده است را نمیدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
از این جریان نقدینگی هیچی بدست کارخانه و گسترش فعالیت نمیرسد فقط جیب سهامداران عمده پر میشود
سلام
بورس کلا از پایه کلاهبرداریه.
فارکس و بورس مثل دریچه یک طرفه میمونه فقط پول میبازی .چون تمام نوسانات و قیمتها رو بالا پایین میکنن به ضرر مردم تموم بشه.
دروغه----سرآبه ------99نفر کاملا ورشکست و یک نفر هم سود میگیره.
مگه ميشه كه اكثر قريب به اتفاق شركتهاى پذيرفته شده در بورس ،حتى قدرت پرداخت بموقع حقوق ماهيانه كارگران خو دشون رو هم نداشته باشند و اكثرا هم بخاطر تحريم ، ماشين الاتشون هم به روز نباشه و نتيجتا، يا تعطيل باشن و يا با نصف ظرفيت اسمى خودشون به تداوم توليد ادامه بدن
اونوقت:
بورس كه جمع جبرى همين شركتهاست ، هر روز ركورد بزنه
اقتصاد دان حرفهاى احتمالا خود فروخته نياز نيست اظهار نظر كنه
حتى ، كسى كه سواد هم نداشته باشه ميدونه كه اين ركورد زنيها ، عمدتا از صدقه سر بى ارزش شدن پول ملى مملكتمونه
اگر فردا تحريم ها برداشته بشه و قيمت دلار هم به ارزش واقعيش كه همون نرخ تعادليه،حتي نزديك هم بشه
اونوقت ميبينين كه نه از تاك نشانى باقى ميمونه و نه از تاك نشان
بنظر مي رسد لابي قدرتمند ارز، طلا و زمين تبليغات وسيعي براي حبابي بودن بورس راه انداختند:
-ملک و ارز چندين برابر شد و تورم وحشتناکي ايجاد کرد و خونه هاي زيادي خراب شد چرا تيتر روزنامه ها و حديث محافل ريز و درشت نشد
-بايد برايند کار را ديد و قضاوت کرد که رشد ارز و ملک ويرانگر است يا بورس حتي حبابي ان. از يکسالي و اندي است که بورس رشد داشته و بخشي از عقب ماندگي خود را در مقايسه با ساير بازارها جبران کرده ولو حباب (که در مورد معدود شرکتهاي کوچک صدق مي کند) چه نتيجه ويرانگري داشته جز کنترل تورم و مشارکت توده ها در توليد ملي. لابي رباي بانکي و لابي زمينخوار از توليد و کمک به توليد بايد ناراحت باشد و رسانه هايش بايد تبليغ کنند ولي اگر منافع عموم کشور لحاظ شود در کل رونق سرمايه اگر همه را ثروتمند نکرده حداقل زندگي هيچ کس را نابود نکرده است.
-چرا دم از خطر ميزنند با اين ابزار دايه مهربانترشدند. انهايي که در بورس فعالند به خوبي ميدانند که بورس محل ريسک است. بازار ي که ريسک حرف اول را ميزند با اختيار مي پذيرد و وارد ميشود.
-بنظر مي رسد تورم انتظاري و مشکلات عديده اي در کشور داريم مانند پتانسيل رشد ارز خارجي بدليل عدم وجود منابع درامدي خواه ناخواه نويد دهنده رشد بورس. مردم شرکتها را براي اينده و ارزش اتي شان ميخرند.
-منتهي بايد مديرت کرد حواس مديران جمع شود که منافع سهامداران بازيچه لابي هاي کثيف پشت پرده (ارز-طلا-ملک-ربا) نشود که نتيجه اش وحشتناک خواهد بود البته اين لابيان از خرابه هايي مانند تحريم و سقوط بورس و نابساماني سياسي و اجتماعي کاسبي مي کنند.
-بهترين راه شفافيت و نظارت قوي دولت در حفظ منافع سرمايه گذاران است بايد جدي گرفته شود.
-ان سياستهاي غلط اقتصادي دوره صدرات وزير قبلي ضد تورم که پس اندازهاي مردم به هدف کسب سودهاي واهي و موهوم به بانکها کشاند و بعد از 4 سال فنر فشرده شده تورم وحشتناکي ايجاد کرد همه در اتش ان مي سوزيم دستش رو شده است اجازه بدهيد راه جذب سرمايه گذاري از سوي مردم و براي مردم باز شود بجاي اينکه واحدهاي توليد با بهره هاي کمرشکن بانکي بخواهيد براي کارخانه ها منابع مالي جذب کنند.
-بنظر سياستي بي ضرر است چرا بايد حمله کرد اين اقايان چرا در دوره بهره هاي بانکي بالا دوره طيب نيايي کجا بودند که لب نگشودند بگويند اين سياستها پدر ملت منتهي در بازه زماني 54 سال ديگر در خواهد اورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
ظاهرا دارند از بورس ونزوئلا تبعیت و الگو برداری میکند اونجا هم کاری به تولید و سود کارخانه ندارد و همینجوری قیمت سهام را دستی بالا میبرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
فروردین 98
قیمت 1 گرم طلای 18 عیار
400 هزار تومن و حالا 635 هزار تومن


فروردین 98
شاخص بازده بورس 90 هزار و الان 800 هزار تا
یعنی رشد 9 برابری!!!

طرف موتور سیکلت هوندا 125 فروخته و بدون زحمت کشیدن الان برلیانس می خره

حباب نیست پس چیه
دولت در موارد زیر به سرمایه گذاران نارو زده است پس نمیشه به دولت اعتماد کرد:
۱- سپرده های ارزی مردم را ریال به نرخ مرجع پس داد.
۲- موسسات اعتباری را مجوز داد با سود بالا برای جذب نقدینگی مردم پولهاشون خورده شد رفت.
۳- سکه پیش فروش کرد با تبلیغات فراوان معاف از مالیات پس از کاهش ارزش پول مالیات سنگینی مطالبه کرد.
زمانی که المان شرقی و غربی یکی شدند دولت المان برخی کاخانجات المان شرقی را به قیمت یک مارک (واحد پول آلمان در آن زمان) فروخت فقط به شرط ادامه فعالیت کارخانه و تعطیل نشدن آن
واقعیت این است برای یک کارخانه زیانده یک مارک هم گران است
یه مثل ترکی:
دروغگو همیشه طمعکار را میفریبد.
با توجه به اینکه نماد بورس ایران دستکاری می شود و الان همه دنیا بورس افت داشته و ایران نه پس قابل اعتماد نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
نماد بورس ایران !!!!!!!!!!!!!
سواد بورسی صفر.
اتفاقا مشکل بورس ایران ورود امثال شما است. نه دولت.
خیر
اینی که الان هست بورس واقعی نیست. دولت برای کاهش کسری بودجه با تبلیغات فراوان درصدد جمع آوری نقدینگی است.مشکلات را برای دولت بعدی که قطعا این دارودسته نیستند محول میکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
دوست عزیز توصیه من شما مطالعه کتب مرتبط با اقتصاد خرد و کلان.
شما هنوز مفهوم کسری بودجه رو متوجه نشدید!
به نظر من نظام جمهوری اسلامی ایران چاره ای جز حذف سود سپرده بانکی/بورس محور کردن مملکت به جای بانک محور کردن ندارد/ تنها محل تامین سرمایه و درامد دولت و شرکت ها می تواند بورس باشد/ به شرطی که واگزاری ها طوری باشد که مالکیت شرکت های واگزار شده از جانب دولت هم به مردم انتقال یابد/ مانند تمام کشور های دنیا پس انداز مردم باید در بورس باشد نه بانک/ و بانک ها تسهیلات خرد بدهند تا قدرت خرید مردم تقویت شود و چرخه تولید بچرخد/ چه دلیل داره طرف پول بزاره بانک بخوره بخوابه سود بگیره؟ علت اینکه هی میگن حباب هست و فلان هست که نیست به دلیل اینکه ارزش دارایی شرکت ها افزایش پیدا کرده به واسته تورم پس بورس اگر از همین جا ده برابر هم بشه بازم به ارزش واقعی نرسیده / ضمن اینکه بورس شفاف است و صورت های مالی شرکت ها مشخص نکته اخر عمده مخالفین بورس شکبه بانکی است که از رشد بورس بدلیل طرح تجاری غلطی که دارند ضرر می کنند به همین خاطر در بوغ و کرنا دراند می کنند که بورس حباب است/
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
جناب کاطمی
با قسمت اول نظرتان موافقم
ولی آیا دولت ، مدیریت کارخانجات را بدست صاحبان سهام که مردم هستند داده است ؟
و یا خواهد داد ؟
پاسخ : به هیچ وجهی نکرده و نخواهد کرد
یعنی دوباره ، همان مدیران سفارشی
که اصلا نه سواد و تجربه و اراده لازم و انگیزه برای اداره دارند
را در مدیریت آنها می گمارد
و سیاست گزاری هم با خود دولت خواهد بود
که در هر دوره با آمدن یک جناح از دو جناح خاص بد تر از دیگری ، ضرر دهی و فلاکت و عقب مانده گی را باید مردم بیچاره بپردازند
نکنید اینکارها را
بخدا قسم، این مردم گناه دارند و حقشان نیست
اینطور هر روز جیبشان و سفره شان خالی تر شوند
بورس در اقتصاد دولتی = خنده دارترین جوک دنیا
این هم نمک پاشیدن در زخم مردم است که آنها به نان شب محتاجند وشما از بورس وسرمایه حرف میزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
همینجوری پیش بریم عدالت برقرار میشه و همه به نون شب محتاج میشن
من اطلاعات اقتصادی تخصصی ندارم اما تصورم از بورس اینه که یک شرکتی که در بورس حضور داره سهام خود را به دلیل جذب سرمایه برای بهبود وضع اقتصادی خود می فروشه و از این طریق با بهبود اقتصادی به کار خود گسترش می ده و اگر موفقیت در امور حاصل شد قیمت سهام این شرکت افزایش پیدا می کنه و هم شرکت و هم سهامداران آن از این طریق نفع می برند. حال باید دید آیا در ایران فعلی و بورس آن چنین معادله ای برقرار است یا نه.

چنانکه از اظهارات مردم در این گفتگو بر می آد، شرکتهایی در بورس سهامشان به فروش می رسد که اصلاً تعطیل اند! و احتمالا در خرید و فروش سهام آنها هم عده ای منتفع می شوند. اما آخه چه جوری؟ دلیل افزایش قیمت این سهامها چیست؟ مگر اینکه حضور در بورس فقط نوعی سفته بازی است که راه انداخته شده صرفاً به این دلیل که نقدینگی مردم در آنجا متمرکز شود و بعد از مدتی که عده ای از خواص که احتمالا اطلاعات خاصی از مسائل پشت پرده دارند و صاحبان رانت هستند جیب خود را از پولهای موجود پر کردند، یهو خبر از ورشکستگی شرکتها و فروپاشی بورس مطرح بشه. آنوقت هست که همه خصوصا خرده پاها و نوکیسه ها که از کسب راحت پول سرمست شده اند، چشم باز می کنند و می بینند جا تره و بچه نیست. و دستشان هم به هیچ جا بند نیست، چون سهام خریده اند و الان هم سهامشان سوخته. به همین سادگی!
بهترین راه حفظ سرمایه در ایران برای مردم عادی که از رانت اطلاعاتی بی بهره اند ، خرید طلاست. حداقل این اطمینان وجود داره که سرمایه ات در مشت خودته. در بانک پول بذاری که دولت هر لحظه ممکنه با کاهش ارزش ریال به بهانه تحریم ها ، خیلی محترمانه نصف تا دو سوم پولتو هپل هپو کنه. در بورس بذاری که هر لحظه ممکنه شاخص بورس توسط دولت یا اون بالا بالایی ها ، پایین بالا بشه و سرمایه ات به باد فنا بره. ملک بخری که ممکنه دچار رکود بشه و اگه نیاز به پول پیدا کنی باید ملکتو زیر قیمت بفروشی.

تا وقتی اقتصاد دولتی و خصولتیه و شفافیت و آزادی گردش اطلاعات وجود نداره، نه به بورس اعتمادی هست نه به بانک و نه به تولید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
بهترین سرمایه گذاری طلا است برای مردم تمام کشورها خصوصا ما منتها برای کسی که مشکل نگهداری آن را نداشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
سکه 6500هست مگه دیگه چقدر رشد میکنه اما اگر سهم زیر 2000بخری ببالای 3000 سهم میشه
خیر، برای اینکه پولی در بساط ندارم
من یه نکته رو فقط بگم که توی نوشته دوستان زیاد دیدم میگن شرکت های بورس زیان ده هستن، ولی این نکته رو بدونید که درسته صنایع و تولیدی های کوچیک که توی بورس نیستن به مشکل خوردن، ولی گزارش های فروردین که میاد خیلی از شرکت های بزرگ که توی بورس هستن از فروردین سال قبل سود بیشتری داشتن... با این وضعیت کرونا و بازار های جهانی، اینا درست بشه که دیگه جای خود داره...

اون مسئله که دولت میخواد کسری بودجه اش رو جور کنه هم هست، و در نتیجه دولت تا سه تا صندوقی که میخواد رو نفروشه نمیذاره بورس ریزش داشته باشه، اولیش تازه تا آخر اردیبهشت انجام میشه...

من دو ماه هست تو بورسم، ولی هر روز ۴ ساعت پای بازار نشستم و ۳-۴ ساعت هم چیزی خوندم و آموزش دیدم و به تحلیل های افراد با سابقه گوش کردم
با اطلاع ناقص خودم میگم که از نظر من تو میان مدت و تا آخر تابستون بورس خیلی خوب میمونه - تا آخر دولت کنونی خوب میمونه و اول دولت بعدی به مشکل میخوره
هر بالا رفتنی تو بورس پایین اومدن دنبالش هست، تو این شکی نیست، ولی تو میان مدت(۶ ماه تا یک سال) قطعا بازدهی خوبی نصیب افراد صبور میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
کدام شرکت بزرگ توی این اوضاع سود داره امتیاز صنعت ایران مثل فولاد و پتروشمی انرژی ارزان بود که الان انرژی برای تمام دنیا ارزان شده و این امتیاز رو هم نداره ، بورس با کاغذبازی بالا میره و تا هر زمان که بخوان میتونند این کار را ادامه بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
اصلا بازار بورس
در کشوری که ۹۰ در صد اقتصادش در دستان دولت و مجلس هایی است
که عملا منتخب مردم نیستند
و مردم اثر گذاری و قدرتی و کنترلی بر آنها ندارند
عین شیرجه زدن در دهان کوسه در شب تاریک و مه آلود و سرد در وسط اقیانوس و بدون همراه و رفیق و تک و تنهایی است
اگر رشد تولید ناخالص داخلی مثلا ۵ درصد باشد و شاخص بورس مثبت ۱۰ یعنی شما ۵ درصد سود کرده اید این یعنی بورس خوب و سود برای همه. این یعنی تولید ارزش افزوده. اما اگر رشد تولید منهای ۷ باشد و رشد بورس مثبت ۳۰۰ یعنی چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
یعنی پر کردن گپ تورم. اوکی؟
۲۰۰ میلیارد دلا خسا ت سالیانه دشمنی با آمریکاست ( حسن روحانی دهم دیماه ۹۸)، حالا هی از جیب مردم به این خصومت بیهوده ادامه بدین
بورس ایران کامل قوانینه شو با قوانین بورس های دنیا جدا کرده و بصورت دستی قیمت سهام را بی توجه به تولید ، سود و رکود حتی شرکتی که تعطیل است اصلا هیچکاری با محیط بیرون و اقتصاد ندارند روی کاغذ بالا میبرند با هدف جذب نقدینگی مردم است
در دولت خاتمی هم همین اتفاق افتاد و بورس پس از حهش باورنگردنی چنان سقوط کرد که عده ای سکته کردندو مردند. وقتی که فعالیت ها نیم بند است و نفت بشکه ای 20 دلار شده و دولت با کسری شدید بودحه مواحه است معلوم نیست جرا بورس اینچنین بالا می رود.
اگر دید سرمایه گذاری بلند مدت بالاتر از 2 سال داشته باشید باخیال راحت سهام های پتروشیمی و معتدن بخرید و اصلا نترسید
امیدوارم مردم بیشتر با بورس آشنا بشوند تا خیلی راحت این آدم های حیله گر و یافرصت طلبان بازار مسکن و ارز که خون مردم تو شیشه کردند مثل زباله دور بیاندازن و با خیال راحت سهامداری کنند سود پاک ببرن.
خیلی تحلیل نفرمائید تیم اقتصادی دولت متوجه شده که به دلیل کرونا و تحریم ها توانای تامین هزینه های جاری د‌ولت خص‌وصا پرداخت حقوق وجود ندارد و به همین خاطر مراجع زیر ربط تصمیم گرفتن نقدنگی رو از مردم پس بگیرن و هر کس در بورس حضور دارد مطمئنن ریسک پذیر است واز بین رفتن سرمایه اش هیچ بحران سیاسی اجتماعی در پی نخواهد داشت پس بهتر ین ترفند هست عقل سلیم خوب چیزی هست باید قیمت سهام با سودش تناسب داشته باشد ایا الان بورس ایران این تناسب رو دارد ایا بورس سالانه چهل میلیارد دلاری سود با دلاری ۱۶۰۰۰تومانی میدهد بعید به نظر میرسد
بورس ایران دیگه بورس نیست فقط اسم بورس را یدک میکشد
یک نکته را خدمت خوانندگان فهیم تابناک عرض میکنم
درصورت دید بلند مدت در بازار سهام هیچ ترس و واهمه ای بخود راه ندهید فکر کنید سهام شما یک قطعه زمین با ارزش هست که خریداری کردید بعد از یک سال بهش رجوع کنید از سود سرشار سرمایه گذاری تان لذت ببرید
فعالیت دربورس را از حدود یک سال پیش آغاز کردم.بسیار جالب مفید وسود بخش است .
افسوسم فقط از شروع دیر هنگا م است.

حتما امتحان کنید.
با سلام:
من خودم دیگه از بورس کشیدم بیرون فقط عرضه اولیه ها را دارم که بعد از صف خرید میخوام بفروشم..فقط به یک سوال درست جواب بدین:آیا با عقل جور در میاد تو این بازار همه سود کنند؟اونم تو این وضع اقتصادی که دست دولت تو جیب مردمه.الان همه پورتفی ها سبزه مهم نقد شدنه نه اینکه سر سودتون را سر ببرین
دولت بخشی از بدهی خود را به تامین اجتماعی تبدیل به سهام کرد و به نام شستا به مردم فروخت، چندین روز است که تحقیق میکنم که مردم دقیقا چه چیزی را خرید کرده اند ولی له جواب مناسبی نرسیده ام. یک نکته مهم اینکه تامین اجتماعی به جای ۱۴۱۰ در سال ۱۴۰۵ اعلام ورشکستگی خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
شستا اصلا مال دولت نبوده و نیست
شستا متعلق به ۳۵ میلیون اعضاء کارگران و کارمندان و بازنشستگان و خانواده تامین اجتماعی است
و باید مدیریت و نظارت و منافع آن در اختیار خود مالکان آن باشد
دولت ۲۵۰ هزار میلیارد تومان به صندوق تامین اجتماعی بدهکار است
و دست از سر این صندوق تامین اجتماعی بر نمی دارد
و یکبار آنرا در دولتهای نهم و دهم توسط قاضی مرتضوی به بابک زنجانی فروختند
و به جای دریافت پول از او، حتی ۴ میلیارد ین هم به او پرداختند !؟
و الان مستمری بیمه بیکاری و بازنشستگان تامین اجتماعی با حداقل یک میلیون و ششصد هزار تومان پرداخت میگردد
و با فلاکت و سختی در فقر زنده هستند فقط
این مثال خوبی از سیستم اقتصاد دولتی است
سالها مردمو تو هول وولا نگه داشتن مردم بینوا برای حفظ ارزش دارایی خودشون همش باید از این شاخه به اون شاخه بپرن تواین مسیر هم کلی بلایا وجود داره چرا مثل ادم نمیشه تواین مملکت زندگی کرد؟
ای بیچاره مردم
سرمایه تون رو هرکاری کنید خورده میشه
سرمایه گذاری فقط سکه طلا ، قابل چاپ کردن نیست قیمتش هم جهانی است کسی نمیتونه دستکاریش کنه فقط مشکل نگهداری دارد
سلام
ما که خیلی خیلی سود کردیم و فعلا هم هستیم و داریم حال میکنیم

بلد هم هستیم چیا بخریم که ضرر نکنیم

خلاصه بهتون بگم که
اسفند 60 میلیون تومان یکی سهم خریدم آخر برج یک فروختم با 87 میلیون سود.

80 میلیون حدود دو هفته پیش یکی سهم خریدم تا الان 110 میلیون سود کردم

خیلی دوستام را آوردم تو بورس همش با همین یک میلیون شروع کردن به عرضه اولیه ها خریدن هرکدومشون بالاس 40% سود کردن

شما حالا هی بگید بورس فایده ای نداره و شرکت ها ورشکسته اند و ....
فرق گران شدن سهام و گران شدن طلا ، دلار و خانه این است طلا قیمت جهانی است و پایین بیا نیست قیمت دلار هم پایین بیا نیست چون پایین امدن قیمت دلار یعنی نابودی اقتصاد کشور قیمت خونه هم پایین نمیاد چون قیمت تمام اجزا سازنده خانه بالا است
ولی قیمت ذاتی سهام یک کارخانه زیان ده یا کارخانه ای که سودی ندارد صفر است فقط با یک کاغذبازی بالا رفته تا سهامداران عمده سهامشان را نقد کنند
دولت‌نمی‌تواند‌کارحانه‌های‌ضرر‌ده‌خود‌را‌به‌پولداران‌بفروشدر‌فکر‌اینست‌که‌آنهارا‌به‌محرومین‌قالب‌کندبیط‌انصافتر‌از‌این‌دولت‌را‌مادر‌روزگار‌ندیده‌
سهام فولاذ مباركه تا ١٠ سال پيش نسبت به ارزش دلار ١/٣ شده
اگر قیمت همه اقلام مصرفی خانوار که ده برابر شده برگشت به قبل
اگر پراید 70 میلیونی رو برگردوندین به 8 میلیون قیمت واقعیش و حبابشو ترکوندین
قیمت سهامی که سه برابر شده و جا داره تا هفت برابر دیگه رشد کنه برمیگرده و حباب میترکه
دوستان اگه شما سودشو نبرین بقیه میبرن
از این معاملات بورس دولت هر روز حداقل 280 میلیارد به جیب میزنه . ماهانه 8400 میلیارد . یعنی حدود سه برابر یا بیشتر از یارانه پرداختی ماهانه به مردم ایران
گران کردن سهامی که سود ندارند فقط یک بازی است
گلد کوییست خاطرتان هست ؟ بورس ایران در حال حاضر مثل همونه . به قیمت ورشکستگی جمع کثیری افراد قلیلی ثروتمند میشوند.
یه مشت دلال دلار خونه ماشین ریختن بد بورس رو میگن خوب بازارتون کساد شده اول راحه تازه راه درست سرمایه گذاری برای مردم باز شده دولت با عرضه سهام عمق بازار رو زیاد کنه
من که کلا از بورس سر در نمیارم ظاهرا خوبه ولی بزودی هم دلار هم خونه و هم طلا بهش میرسن پس تا مردم میرن توی بورس راحت میشه رو چیزای دیگه سرمایه گذاری کرد.
باسلام.
بورس هم مثل بقیه سرمایه گذاری ها باید علمش رو داشته باشین
مثلا باید بدونی خیلی از شرکتها طبق قانون تجارت باید اعلام ورشکستگی کنن و منحل شن ولی در بورس همچنان فعال هستن و جالب اینه هر روز هم مثبت هستن این یعنی خطر
سهام زیانده بدون هیچ گونه آینده روشن وقتی هر روز مثبته یعنی خطر
پی به ایی بالا بدون داشتن آینده روشن یا اهداف مثبت شرکت یعنی ریسک بالای سرمایه گذاری
جالبه یه زمانی پی به ایی شرکت ها ۱۰ بود میگفتن بالاست الان پی به ایی رو میبینم خنده ام میگیره.
وقتی دلال خودرو بدون هیچ علمی میاد تو بورس یعنی خطر.
بورس و خرید و فروش سهام علم هستش.
خير......................
بالا رفتن شاخص بورس در کشور یک شوخی تلخ است
تا زمانی که هر مدیری سرجایش نباشد اقتصاد بیمار است. فعلا دولت بعد از بالا نگه داشتن قیمت دلار و دلالی خودش، بورس بعنوان کسری بودجه دولت راهکار خوبی برای ایشان است. ولی بیچاره مردمی که با خرید سهام شرکتهای دولتی فچل مثلا سرمایه گذاری میکنند. دولت اگه راست میگه سهام پرسپولیس و استقلال را تمام و کمال عرضه کند آنوقت میشه فهمید در بقیه شرکتهای دولتی چه خبره؟
نقدینگی دست مردم خیلی زیاد بود و نیاز بود مقداری از این نقدیندگی دود شود و به هوا برود دزدیدن پول مردم در بانک ها خیلی ناجوانمردانه و تابلو بود ولی بورس ابزار بسیار مناسبی برای اینکار است چون مردم با دست خودشون پولهاشون رو تقدیم میکنند و ازبین رفتن پول در بورس طبیعی و عادی است و ایرادی ندارد و کسی نمیتواند انتقاد کند
شخصا تجربه سهام توسعه صنعتی ایران را دارم که بعد از سالها ضرر توانستم بخش کوچکی از پولم بدست بیاورم پشت دستم را داغ کردم تا دیگر سمت سهام نروم.
افزایش نرخ بورس سه عامل عمده دارد اول تورم کلی و افزایش سرمایه و دارایی بنگاه‌های اقتصادی دوم سود فعالیت اقتصادی شامل تولید و خدمات آن بنگاه اقتصادی و در آخر عرضه و تقاضا ی بورسی که عمده افزایش شاخص نرخ بورس در افزایش تقاضا است و این یعنی حباب در بازار بورس و ترکیدن حباب بسته به سیاستهای کلی هدایت نقدینگی و ثبات در اقتصاد دارد.
در بورس حقوقی ها درحال فروش و حقیقی ها درحال خرید هستند
بورس بهترین گزینه هست بقیه جاها دلال بازی هست در بورس علاوه بر سود سهامداران شرکتها هم سود میکنند وسرمایه در گردش خواهند داشت و دولت هم می تواند با این روش کل نقدینگی را از جامعه جمع کرده وتورم را کنترل کند .پس تا میتوانید سهام بخرید. اونم سهامهای زیر 2000
ارزش سهام در ایران مثل گریه کردن سر قبری است که مرده توی آن نیست . همه شرکتهای شستا ورشکسته اند . یک بار دارایی آنهایی که بیمه پرداخت کرده اند حیف و میل شده . حالت دوباره آن را می فروشند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی