بازدید 21218

شگفتی پایگاه ام‌اس‌ان از مهار کرونا در ایران

پایگاه اینترنتی متعلق به شرکت مایکروسافت از موفقیت ایران در مهار ویروس کرونا با وجود تحریم‌های گسترده آمریکا ابراز تعجب و تحسین کرد.
کد خبر: ۹۷۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱ 25 April 2020

به گزارش «تابناک»، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

ام‌اس‌ان دات کام با طرح این سوال که «ایران با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها چگونه می‌تواند ویروس کرونا را مهار کند؟»، نوشت: از زمانی که اولین مورد کروناویروس در ایران شناسایی شد، این کشور اقدامات گسترده‌ای را برای مهار شیوع این بیماری انجام داده است‌، به طوری که آمار مرگ و میر روزانه در روزهای گذشته بر خلاف برخی دیگر از کشورهای جهان رو به کاهش است. گزارش‌ها حاکی از آن است که آمار تلفات در ۸ روز گذشته با کاهش شدید روبرو بوده است.

اما دلیل این اتفاق با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌های تجاری چیست؟ داوطلبان مردمی نقش بسزایی دارند، اگرچه در آغاز، ایرانیان مانند سایر مردم در سراسر جهان، از شدت ترس احساس می‌کردند که با هجوم به داروخانه‌ها و خرید ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده برای محافظت از خود بگذرانند و همین امر باعث شد ایران در برهه‌ای با مشکل تامین این اقلام روبرو شود، اما بعداً به این نتیجه رسیدند که کمک به یکدیگر راهی بهتر برای زنده ماندن است.

بنابراین‌، تقریباً همه افراد برای انجام هر کاری که بتوانند با این بیماری مقابله کنند، داوطلب شدند، گروه‌های داوطلب شروع به ارائه خدمات به بیماران و کادر پزشکی و همچنین تولید ماسک صورت، اسکراب و ضدعفونی‌کننده کردند.

بسیاری از این داوطلبان، خانم‌های خانه‌دار بودند که ماسک و سایر ملزومات را برای توزیع در بین عموم و کارمندان بهداشت دوختند. علاوه بر این، تیم‌های متشکل از جوانان ایرانی تولید مواد ضدعفونی‌کننده در دانشگاه‌ها یا اماکن مذهبی را آغاز کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۰
خخخخخخخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
من قبول دارم که ایران مشکل ارائه آمارتوهمه چی داره ولی بالاخره یه نگاه کلی هرکی به محیط واطرافش بندازه متوجه میشه اون حدی که اینترنشنال میگه شیوع نداره من فکرمیکنم جامعه سنتی ایرانی وپخت وپز خونگی ودرگیری اقتصادی که باعث میشه تردد ایرانی ها توشلوغی کمترو آمار مبتلا رو پایین آورده
فدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
خخخخخخخ به چی ؟
اگه به خودت ؟ موافقم
بلی، از ایرانی انتظاری کمتر از این نیست.
بهشون بگید از بالا سهمیه اعلان میشه و اگر مرگ و میر بیشتر شد اسمش را میگذاریم بیماری تنفسی شدید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
به عنوان کادر بیمارستانی میگم واقعا کم شده خیلی هم کم شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
یا مثل امریکا که میگه آسیب مغزی شدید.
فدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
تو می دونی ، اونا نمی دونن ...
حالا تا چندم خوندی ؟
دورغ گویی بیشتر شگفتی داره تا امثال این ساده لوح ها که به آمار ما اعتماد می کنن.
حرفهای كبهان يادروغه يابزرگنمايي
کدوم مهار؟؟ توهم چی دارین شما؟؟ حرف ها زالی یا توهمه که میگه وضعیت داره خطرناک میشه یا شما توهم توطئه و خوب بودن همیشه دارین
نگفتم!؟ نگفتم همین راو هم اعلام نکنین؟ الان یاهو و گوگل و داکداککو و بینگ هم تحسینتون می کردن!
اگر اظهار شگفتی با توجه به آمارهای وزارت بهداشته، باید به ام اس آن و جناب بیل گیتس بگیم ما مردم ایران هم از کم شدن مبتلایان که البته آمارهای دولتی میگه کاملا شگفت زده هستیم...
کرونا در ايران بيداد مي کند کيتهاي دريافتي را يا انبار کرده ايد و يا به کشورهاي ديگر فرستاده ايد در يک شهر کوچک که 300 هزار نفر جمعيت دارد هر روز يک الي 2 نفر بر اثر کرونا فوت البته با فشار نهادهاي خاص بر کادر درماني علت را ايست قلبي و يا حاد تنفسي درج مي کنند حالا 300 شهر که 50 تاش هم عاري از کرونا داشته باشد و هر شهري يک فوتي حداقل 250 فوتي در روز داريم ولي امارها را تحريف و غير واقعي اعلام مي کنيد البته دامنه عدم اعتماد به شماها جهاني شده و ملت ايران خودتان هم قبول ندارند با رانت پارتي مسئول شده ايد و در حال تحريف واقعيتها و چپاول هستيد.
پاسخ ها
على
| United States of America |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
معلومه آمار خوندى تو. قبول نىست. زرنگ بازى مىكنى.
آره خب. با اطلاعات دروغ و علت فوت رو چیز دیگری گفتن، مهار کردن کرونا سخت ‌نبود
کجاش رو دیدید خود مردم ایران هم شگفت زده شدند
وقتی 80 درصد خفیف یا بدون علامت است به طرق مختلف میشه قضیه رو مدیریت کرد
کلا میخواید هیچ تستی نگیرید که آمار صفر و بلکه منفی بشه....! خب معلومه با انجام تستهای بسیار کمتر نسبت به کشورهای دیگه مبتلایان کمتری شناسایی میشن...!
چه کسانی ناراحت شدند ؟ کامنتها را ببینید ...
سلام . آنچه که در این ماجرا مهم و نقشی بی بدیل دارد آن است که ملت ایران و ایرانی از هر طایفه و قومی و مذهبی که باشد مهربان است و در سختی ها همدیگر را کمک و یاری کرده و در خیلی از موارد جلوتر و سریعتر از مسئولین اقدام می کنند. جوانان غیور ، زنان و مردان داوطلب و... همه مایه افتخارند و واقعا" ما به ایرانی بودنمان سربلندیم گرچه که برخی مسئولین و نمایندگان قدر این این مردم شریف را ندانسته و در راه خدمت به ایشان منفعل و بی عرضه بوده و نگاهشان همواره به غرب و کدخدایشان می باشد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل