بازدید 46333

قیمت‌های بی حساب و کتاب در بازار خودرو / انتقاد سازمان تعزیرات از قیمت سازی دلالان در دیوار و شیپور/ دستورالعمل تعیین قیمت خودرو در سال ۹۹ به کجا رسید؟

در دو ماه اخیر، قیمت خودرو‌ها رشد چشمگیری داشته اند. سخنگوی تعزیرات، علت عمده افزایش قیمت خودرو‌ها را این گونه عنوان کرد: خیلی از این اتفاقات در اختیار دلالان است و خیلی راحت بدون اینکه کسی کاری با آن‌ها داشته باشد، قیمت سازی می‌کنند و برخی ماشین‌ها را نگه داشته و از بازار جمع آوری کرده اند و به هر قیمتی که دوست دارند، می‌فروشند و هیچ کسی جلودار آن‌ها نیست.
کد خبر: ۹۷۴۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱ 23 April 2020

قیمت‌های بی حساب و کتاب در بازار خودرو/ انتقاد سازمان تعزیرات از قیمت سازی دلالان در دیوار و شیپور/ دستورالعمل تعیین قیمت خودرو در سال ۹۹ به کجا رسید؟

تابناک اقتصادیبا شیوع ویروس کرونا از اواخر سال گذشته بسیاری از مکان های پر رفت و آمد تعطیل شدند؛ از جمله مکان هایی که از رونق افتاد، نمایشگاه های خودرو بود.

به گزارش تابناک اقتصادی، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی در اسفندماه سال گذشته، عنوان کرد که معاملات در نمایشگاه های خودرو به صفر رسیده و همکارانش تنها به مشاوره های تلفنی اکتفا کرده اند.

به هر صورت، در حالی که با آغاز روز‌های کاری سال جاری همگان منتظر بازگشایی نمایشگاه‌های خودرو بودند، یکباره اعلام شد که نمایشگاه‌های خودرو باید تا پایان فروردین ماه ۹۹ بسته باشند. با تعطیلی نمایشگاه‌های خودرو، فروش خودرو، اینترنتی رونق گرفت و قیمت خودرو‌ها در فضای مجازی تعیین شد. قیمت‌هایی که بسیار دور از واقعیت بودند و بیشتر ساخته می‌شدند تا از دل عرضه و تقاضا بیرون بیایند. روند افزایش قیمت خودرو‌ها با باز شدن بنگاه‌های خودرو همچنان افزایش یافت و سرانجام روز گذشته سوم اردیبهشت ماه صدای سخنگوی تعزیزات نیز از گرانی بی حد و حصر خودرو‌ها بلند شد.

سیدیاسر رایگانی طی مصاحبه‌ای گفت: برای مثال کارخانه اول اسفند سال گذشته قیمت خودروی پژو ۲۰۶ را ۶۷ میلیون تومان اعلام کرده بود در حالی که در بازار در اول اسفند سال گذشته ۱۰۲ میلیون تومان، اول فروردین امسال ۱۱۲ میلیون تومان و اول اردیبهشت ۱۲۲ میلیون تومان آگهی زده می‌شود که این قیمت سازی معادل دو برابر قیمت مصوب کارخانه است.

وضعیت قیمت خودرو در دو ماه اخیر چگونه بوده است؟

برای پاسخ به این پرسش قیمت چند خودرو را در اول اسفند ماه ۹۸ با اول اردیبهشت ماه سال جاری مورد مقایسه قرار خواهیم داد.

در گروه خودروسازی ایران خودرو تغییرات قیمت بسیار چشمگیرتر بوده است؛ برای نمونه، در حالی که قیمت سمند LX در اول اسفند ماه ۹۸ حدود ۱۰۳.۸ میلیون تومان بوده، این قیمت در اول اردیبهشت ماه ۹۹ به ۱۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین قیمت دنا تیپ ۱ از ۱۴۷ میلیون تومان به ۱۶۲ میلیون تومان، دنا پلاس تیپ ۱ از ۱۷۵ میلیون تومان به ۱۸۵ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ GLX از ۹۶.۶ میلیون تومان به ۱۰۶.۵ میلیون تومان، پژو پارس از ۱۲۴ میلیون تومان به ۱۳۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ صندوقدار ساده از ۱۲۷ میلیون تومان به ۱۴۴ میلیون تومان افزایش یافته است.

 

بیشتر بخوانید

در گروه خودروسازی سایپا تغییرات قیمتی اندک بوده و یا حتی کاهش یافته است. به عنوان نمونه در حالی که قیمت سایپا ۱۱۱ در اول اسفندماه ۹۸ حدود ۶۷.۲ میلیون تومان بوده است این قیمت در اول اردیبهشت ماه سال جاری به ۶۸ میلیون تومان افزایش یافته است. قیمت سایپا ۱۳۱ از ۶۲.۵ میلیون تومان به ۶۴.۵ میلیون تومان و قیمت سایپا ۱۵۱ از ۶۸.۸ میلیون تومان به ۷۰ میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین قیمت تیبا رینگ فولادی از ۷۵.۹ میلیون تومان به ۷۶ میلیون تومان و ساینا فول از ۸۴.۵ میلیون تومان به ۸۳ میلیون تومان کاهش یافته است.

چرا قیمت خودروها افزایش یافته است؟

سیدیاسر رایگانی سخنگوی تعزیرات دلیل افزایش قیمت ها را دلالان دانست. وی با اشاره به آشفته بازار قیمت خودروهای سبک و سنگین گفت: تا زمانی که دلال‌ها در بازار قیمت سازی کنند، وضع همین گونه خواهد بود. وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در این شرایط شاید سایت‌هایی مانند دیوار یا شیپور با این دلال‌ها شریکند و نفعی از این قیمت سازی‌ها می‌برند که امیدواریم این گونه نباشد. وی گفت: این سایت‌ها نباید اجازه دهند که دلال‌ها از فضای سایتشان سوءاستفاده کنند.

قیمت‌های بی حساب و کتاب در بازار خودرو/ انتقاد سازمان تعزیرات از قیمت سازی دلالان در دیوار و شیپور/ دستورالعمل تعیین قیمت خودرو در سال ۹۹ به کجا رسید؟

سخنگوی تعزیرات ادامه داد: خیلی از این اتفاقات در اختیار دلالان است و خیلی راحت بدون اینکه کسی کاری با آن‌ها داشته باشد قیمت سازی می‌کنند و برخی ماشین‌ها را نگه داشته و از بازار جمع آوری کرده اند و به هر قیمتی که دوست دارند می‌فروشند و هیچ کسی جلودار آن‌ها نیست. وی افزود: قرار نیست میان قیمت کف بازار و کارخانه این اختلاف قیمت باشد تا هر کسی که می‌خواهد قیمت سازی کند و همه این موارد در اختیار چند دلال است.

بیشتر بخوانید

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران نیز طی مصاحبه ای دو عامل خودروهای کارتکسی (ویرایشی) و تعطیلی مراکز شماره‌گذاری خودروها را دلیل افزایش قابل توجه خودروها در بازار در اولین روزهای آغاز معاملات دانست. موتمنی افزود: برخی نمایندگان شرکت‌های خودروساز از حدود هفت، هشت روز گذشته کار خود را آغاز کرده‌اند. این نمایندگان تعدادی از خودروهای ویرایشی را برای افرادی که بیش از هجده ماه است که ثبت‌نام خودرو نداشتند با قیمت بالا عرضه کرده‌اند. زمانی که فروشندگان خودرو می‌بینند که نمایندگان رسمی خودروسازان به‌ طور مثال خودروی ۲۰۶ را که پیش از سال جدید، ویرایشی ۹۵ میلیون تومان عرضه می‌کرده است، اکنون حدود ۱۱۶ میلیون تومان می‌فروشد، قیمت‌های خود را بالا می‌برند. وی در ادامه گفت: دلیل دیگر افزایش قیمت‌ها این است که فعلا محصولات خودروسازان ایران خودرو و پارس خودرو، شماره‌گذاری و پلاک نمی‌شوند.

وضعیت تولید خودرو چگونه بوده است؟

متاسفانه هنوز گروه خودروسازی ایران خودرو گزارش عملکرد خود در فروردین ماه سال جاری را منتشر نکرده است، اما شرکت خودروسازی سایپا به تازگی اقدام به انتشار گزارش فروردین ماه ۹۹ خود نموده و این گزارش را بر روی سایت کدال قرار داده است.

گزارش عملکرد منتهی به ۳۱ فروردین ماه ۹۹ گروه خودروسازی سایپا نشان می‌دهد، این شرکت در فروردین ماه سال جاری ۳۵۶۲ دستگاه پراید و ۳۷۴۲ دستگاه تیبا تولید کرده است، حال آنکه در مدت مشابه سال گذشته این شرکت ۹۵۴۴ دستگاه پراید و ۸۲۶۳ دستگاه تیبا تولید کرده بود.

هر چند کاهش تولید ممکن است به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده باشد، همین کاهش تولید که به کاهش عرضه منجر خواهد شد نیز می‌توانسته بر افزایش قیمت خودرو‌ها تاثیرگذار بوده باشد.

 

بیشتر بخوانید

قیمت‌های بی حساب و کتاب در بازار خودرو/ انتقاد سازمان تعزیرات از قیمت سازی دلالان در دیوار و شیپور/ دستورالعمل تعیین قیمت خودرو در سال ۹۹ به کجا رسید؟

تولید خودروسازان خصوصی هم تعریفی ندارد

بر اساس آمارهای منتشره توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت شرکت‌های خودروساز خصوصی در مجموع طی سال گذشته ۳۲ هزار و ۵۲۶ دستگاه تولید داشتند، حال آنکه طی سال پیش از آن خودروسازان خصوصی توانسته بودند ۹۳ هزار و ۳۹۸ دستگاه از محصولات خود را در خطوط تولید نهایی کنند. این تعداد خودرو در شرایطی طی سال ۹۷ در کشور تولید شده بود که از مجموع ۱۲ شرکت خودروساز خصوصی فعال در سال گذشته، چهار خودروساز در سال ۹۷ تولیدی نداشتند اما در سال ۹۸ فعالیت خود را آغاز کردند. بدین ترتیب خصوصی‌ها سال گذشته را به نسبت سال پیش از آن با افت تولید ۶۵ درصدی به پایان رساندند.

قیمت گذاری خودروها در سال ۹۹ به کجا رسید؟

در این روز‌ها که قیمت خودرو‌ها در حال افزایش است، هنوز خبری از دستورالعمل تعیین قیمت خودرو در سال جاری نیست.

حدود یک هفته پیش، خبر‌هایی مبنی بر اینکه قرار است در هشتاد و هشتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار دستورالعمل قیمت خودرو در سال جاری تعیین شود، منتشر شد، اما این اتفاق رخ نداد.

عباس قبادی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت طی مصاحبه‌ای در ۲۵ فروردین ماه ۱۳۹۹ گفت: امروز در رابطه با قیمت گذاری خودرو در جلسه ستاد تنظیم بازار، بحثی مطرح نشد. وی در رابطه با مباحث مطرح درباره اختلاف نظر در جلسه ستاد تنظیم بازار در خصوص قیمت‌گذاری خودرو گفت: هیچ اختلاف نظری در رابطه با قیمت گذاری خودرو بین اعضا در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار وجود نداشت، اما با توجه به اینکه احساس شد قبل از مطرح شدن این موضوع در جلسه ستاد تنظیم بازار باید پیش جلسه‌ای در این رابطه برگزار شود، در نتیجه موضوع تصمیم‌گیری در مورد قیمت خودرو در ستاد تنظیم بازار به بعد موکول شد.

 

بیشتر بخوانید

قیمت‌های بی حساب و کتاب در بازار خودرو/ انتقاد سازمان تعزیرات از قیمت سازی دلالان در دیوار و شیپور/ دستورالعمل تعیین قیمت خودرو در سال ۹۹ به کجا رسید؟

جایگاه شورای رقابت در قیمت گذاری خودرو کجاست؟

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت طی مصاحبه‌ای در سوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ در این باره گفت: در سال ۹۷ بر اساس ماده ۳ ابلاغیه سران سه قوه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، هرگونه تصمیم‌گیری در مورد نرخ و ضوابط قیمت‌گذاری و تعیین سهمیه کالا و خدمات که به‌ موجب قوانین و مقررات مختلف در اختیار دستگاه‌ها و شورا‌های مختلف قرار گرفته، منوط به تأیید ستاد تنظیم بازار است.

شیوا ادامه داد: به‌ موجب این ماده هر تشکیلاتی نه‌ تنها شورای رقابت که در بخش قیمت‌گذاری کالا فعالیت می‌کرد باید دستورالعمل‌ها را برای تأیید به ستاد تنظیم بازار ارسال کند، اما این مصوبه به هیچ عنوان به‌ معنای سلب وظیفه از شورای رقابت نبود.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته به ما اعلام شد دستورالعمل خود را به ستاد تنظیم بازار ارسال کنیم، گفت: برداشت نادرست وزیر صنعت از مصوبه سران سه قوه، باعث شد تا حضور و تعیین قیمت توسط شورای رقابت با اختلال روبه رو شود. در حال حاضر ما براساس نرخ تورم بخشی و هزینه تمام شده محصولات دستورالعمل خود را به ستاد تنظیم بازار ارائه کرده ایم، اما به نظر می‌رسد، ستاد تمایلی به اجرای دستورالعمل نداشته و در نهایت خود می‌خواهد تصمیم گیری نهایی را درباره قیمت خودرو انجام دهند.

بر خلاف صحبت‌های عباس قبادی، رضا شیوا درباره اختلاف نظر‌ها در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار گفت: در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار، اختلاف نظر‌های بسیاری در مورد تعیین قیمت خودرو مطرح و در نهایت قرار شد با برگزاری یک کارگروه و حضور محدودتر اعضا، این موضوع بررسی و نتایج به ستاد تنظیم بازار ارائه شود.

به هر صورت به نظر می‌رسد، همه نهاد‌های ذی ربط باید برای جلوگیری از افسارگسیختگی قیمت خودرو در این دو ماه اخیر پای کار بیایند و هر چه زودتر به بازار خودرو سر و سامانی ببخشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰۰
سازمان عریض و طویل تعضیرات کمی هم بفکر قیمت لیمو شیرین و لیمو ترش و پرتقال باشه بد نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
همتی: با واردات خودرو‌های هیبریدی هم موافق نیستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
نارمک لیموترش کیلویی 1350 تومان شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
متاسفم که وقتی یک مسولی در تعزیرات از سیستم سایت های شیپور و دیوار اطلاع ندارد
و خیلی راحت ، گران شدن خودرو را به گردن آنها می گذارد،!؟
واقعا چطور میتوان امیدی به ارزان شدن خودرو و یا هر کالای دیگری داشت ؟
گرانی فعلی در کشور تابع شرایط خاص سیاسی اقتصادی حاکم بر مناسبات اجتماعی سیاسی و اقتصادی کشور است
و چرا با مغلطه و سفسطه و راحت کردن صورت مسئله، مشکلات را بزرگتر و حادتر می کنید ؟
خود کارخانه ها بخاطر افزایش قیمت ارز ، دارند قطعات را از قطعه سازان ، گران می خرند
و دستمزد کارگران و هزینه های تولید هم بالا تر رفته
و حقوق های نجومی اکثر مدیران صنایع هم خود دلیل دیگری بر بالا رفتن قیمت تمام شده خودرو است
و بهم خوردن توازن عرضه و تقاضا و کم ارزش شدن هر روزه پول ملی هم خودش دلیل دیگری است
و بیکاری گسترده و استفاده از خودرو بعنوان یک وسیله اشتغال مسافر کشی و سرمایه هم خود مزید بر علت است!؟
چرا پای دسیسه و دشمنی و نقشه کشی چند سایت !؟ را که فقط نقش شان ، ارائه خدمات اطلاع رسانی به خریداران و فروشندگان کالاهای گوناگون از جمله اتومبیل میباشد
و اتفاقا دست دلالان و بنگاه های خودرو که کمی عامل گرانی هستند را کمی کوتاه کرده اند !؟
متاسفانه با اینگونه پاسخ ها فقط : خود و وظیفه خود را راحت و بدون توجه به مسائل حقیقی و تلخ بیماری اقتصادی کشور راضی می کنند ؟ !!!!؟
حداقل از چند نفر کارشناس مسائل سیاسی اقتصادی اجتماعی ، تحقیق و تفحص کنید
و راه حلی را نشان بدهید و اگر نمی توانید گره ای باز کنید
حداقل یک گره دیگر نزنید !؟
جمع کنید مسخره بازی ها را .. خدا بداد مصرف کننده برسه. این دوره رای ندادم و نخواهم داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
دلاال چطوری
واقعا چرا هیچ برخوردی نمیشه؟ مگه قرار نبود این سایتا نرخ نزنن؟ مگه قرار نبود به صورت توافقی باشه آگهی ها؟؟؟؟؟
نهاد ناظر بر این سایتا ها کجاست؟
آقای رئیسی انتظار داریم هرچه زودتر برخورد جدی کنید با این فضاسازی ها. واقعا شرایط سخت شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
تا زمانی که دنبال جنگ باشیم همین وضعیت است ، ۵- ۶ سال دیگه همین پراید رو باید ۳۰۰ ملیون بخری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
چرا باید به این شدت سلبی برخورد کرد . تمام کارهای مملکت شده بگیر و ببند !! خب اگر واردات با تعرفه گمرک و مالیات معقول آزاد شود ، قیمت خودرو هم کلاً آزاد شود ، نرخ ها در مدت زمان محدودی بالا خواهد رفت ، ولی با سپردن بازار به دست مصرف کننده دخالت نکردن دولتی ها و عدم حمایت و طرفداری از خودرو سازان نازپرورده ، قیمت ها به ثبات واقعی خواهد رسید . و البته برخی ( ! ) موافق نیستند !!؛
مرگ بر دلال
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
دلال اصلی خودشان هستند
دولت و شرکتهای خودرو سازی جنگ زرگری راه انداختن الکی قیمتهای نجومی درست کردند بازنده اصلی مردم و مصرف کننده ها .............
خیل خنده داره که سازمان تعزیرات تقصیر را گردن بنگاه و دو تا سایت می اندازه
این شبه سازندگان خودرو داخلی الان مدتهاست فروش فوری نگذاشتند شورای نگهبان واردات خور را به دلیل مغایرت با اصل صدو ده قانون اساسی و چند اصل دیگر ممنوع کرد واردات ممنوع تولید زیر صفر و منفی یعنی هنوز خیلی ها خودرو خو را تحویل نگرفتن الان تعزیرات این وسط چی میگه
اگر واقعا در فکر مقابله با افزایش قیمت خودرو است برود یقه اصل صدو وده را بگیرد یقه شورای نگهبان بگیر یقه وزارت صمت بگیرد
به نمایندگی ها چه کسی ،بدون ثبت نام خودرو می دهد سیستم کاردکسی را چه کسی بنیان نهاده است اینها ساخته و پرداخته خود سازندگان خودرو میباشند که عامل گرانی خودرو و دلال بازی هستند وسایتهای دیوار و شیپور وغیر ه نیز عامل قیمت کاذب .این گونه سایتها هرگز نباید برای کالایی که مردم در آن ثبت آگهی میدهند درج قیمت نمایند .حتی شما اگر می خواهید از این سایتها که آگهی مردم درج میکنند خرید کنید .با قیمتهایی مواجه میشوید که از قیمت مغازه دار ،که هم اجاره مغازه را میدهد و هم عوارض و مالیات وغیره را ........می پردازد بیشتر است .
واقعا این تعزیزان با سخنگویش چکاره ان
قیمتها بی حساب و کتاب نیست. وقتی بورس بادکنکی روزی 5 درصد سود میده و بر عکس بورس های دنیا هر روز باد میکنه خودرو و مسکن و طلا و دلار هم به همون اندازه باد میکنن.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
همین امثال شما دلال هاست مردم رو به خاک سیاه نشوندین با این تورمی که درست کردین دست بردارین بخاطر سودجویی خودتون مردم رو بدبخت کردید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
وقتی سرمایه های مردم را کاملا جمع کردند
و از حساب بانکی شان که نرخ بهره اش را پایین آورده اند
به بورس کشاندند
یک شبه اعلام میکنند وه سهام بورس فلان و فلان و فلان صنعت و کارخانه و بانک تنزل پیدا کرد و ورشکست شد
و کل سرمایه پس انداز مردم یک شبه دود میشود
و هیچی به هیچی !؟
وقتی در بورس قیمت سازی می کنید و یا بازار تجارت و کسی کار را با تحریم کردن می بندید و دروغ به آمریکا نسبت می دهید و تولید را قفل می کنید و شرارت می کنید قطعا خودرو می کشد بالا.آیا از یخچال تلوزیون و... خبر ندارید که اجازه نمی دهید وارد کنند
بورس بی حساب و کتاب باشه همه چی همینطور میشه
یکی جلوی کرمان موتور وایسه ؟!!!! ی دفعه ۷۰ میلیون گذاشت رو جک ای ۵ ؟؟؟؟؟!!!!! چرا اینقدر به این ملت شریف و بزرگوار ! ظلم میکنید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
خوب کاری كرده،وقتی گرووووووؤون می کنه،و هجوم می برید برا خرید،پس می ارزه که می خرید ،پول هم دارید که می خرید،پس غرغر نکنید،روی خودتون حساب کنید نه بقیه ی مردم.
شما اگه راست میگید ورود خودرو توسط مردم را ازاد کنید انوقت ببینید کی فریاد میزنه ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
شما مثل اینکه متوجه شرایط کشور نیستید. ارز واردات از کجا تامین شود
به عنوان يك مشاور املاك عرض ميكنم عامل اصلي گراني خانه وماشين سايت ديوار وشيپور ميباشد هر قيمتي راكه ازما ميگيرند فردابا10%بالاتر در ديوار ثبت شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
فعلا که این دو تا سایت داره دست واسطه ها را کوتاه میکنه
آقای رئیس تعزیرات
قیمت کارخانه ای خودرو را هم دلالان تعیین میکنند؟
اگر ایشان قیمت خودرویی مثل پراید رو دو برابر کنند، شما نباید دخالت کنید؟
قیمت کارخانه ای پراید چند بوده، و حالا چند است؟
وقتی بیرون درمیایی خریدکنی باديدن قیمت کالاها افسردگی میگیریم
واززندگی ناامیدمیشویم
کار خود دولته
اگر امکان داره لطفا ی کار مثبت از دولتهایی که تو این ۴۰ سال روی کار اومدن بگین تو هر زمینه ای باشه قبوله برای ثبت در تاریخ برای نمونه
ایکاش کسانی که در راس تصمیم گیری اقتصادی در کشورند اولین اصل اقتصاد را درک می کردند که اقتصاد دستور پذیر نیست
فکر کنم اقتصاد کشور در حال پوست اندازی است ولی امثال جناب رایگانی هنوز دنبال جمشید بسم الله می گردند.مطابق علم اقتصاد تعریف قیمت عبارت است از نقطه تلاقی حداکثر قدرت خرید با موجودی کالا یا خدمات مورد درخواست که همان مکانیزم عرضه و تقاضاست پس کسانی که فکر کنند می توانند با علم کردن سازمان هایی مثل تعزیرات و شورای رقابت این اصل بدیهی اقتصاد را زیر سوال ببرند و آب را سر بالا به حرکت درآورند فقط آب در هاون می کوبند و حد اکثر برای عده ای رانت ایجاد می کنند ولو غیر
ببخشید مگر فقط ماشین قیمت اش بی حساب و کتاب خیار پیاز بادمجان نخود ذرت آهن دوچرخه موتور سیکلت سوزن نخ کفش پفک نوشابه کدام یکی قیمتش حساب شده شکر ۳۲۰۰ چهار ماه پیش خود دولت کرد۵۹۰۰ مقصر سایت دیوار است شکر ۵۹۰۰ قیمت خورد مقصر سایت دیوار برنج هندی درجه چهار کیلو ۸ هزارتومان شد
اشتباهات دولت تمام شدنی نیست حالا که به اصطلاح بورس رو به رشد شده و مردم دارند انجا سرمایه گزاری میکنند دولت به جای کم کردن سود بانکی باید برعکس برای یک الی دو سال سود را بیشتر میکرد مثلا ۲۵ الی ۳۰ در صد تا بقیه پولها هم از بازار سکه و دلار بیرون کشیده بشه تا هم ارزش دلار و سکه بیاد پایین و هم نسبتا اجناس ارزون بشه تا بلکه سال دیگه ترامپ شکست بخوره و رییس جمهوربعدی امریکا به برجام برگرده و مشکلهای اقتصادی و بانکی و فروش نفت حل بشه و با وارد شدن ارز به کشور کم کمک سود بانکی را کاهش بده
کلا اقتصاد این مملکت بی حساب و کتاب، مثل بورس، یا همین خودرو و خیلی چیزهای دیگه. دولت هدفش صرفا جبران کسری بودجه از راه های نامشروع هست
کرمان موتور دوتا خودرشو چند روز پیش هفتاد میلیون گران کرد اینم مربوط به سایت میباشد ؟ یا خودروهای هیوندای مشتری ها که ازقبل مونده و الان میخواد تحویل بده به شرط انصراف از سود تاخیر میده ،
مسلما گرانی کرمان موتور با هماهنگی با سایر خودروسازها بوده یا از ما بهترون داخل هیت مدیره هستن که به جایی وصل هستن
شما اول از بالا درست کن بعد بیا دلال ها رو جمع کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
آقا گرون کرده ،خیلی ساده نخر،وقتی می خری یعنی داری،از قدیم گفتنددارندگی و برازندگی.
یکی از دلایل گرانی قیمت خودرو هزینه های جانبی خودرو هست مانند دو برابر شدن حق التحریر و حق الثبت دفاتر اسناد رسمی یا زیاد شدن حق بیمه . زیاد شدن عوارض و دیگر چیزها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
چه ربطی داره؟ اینا پراید. 70 میلیون کردن؟؟؟؟
دوسایت شیپور و دیوار با کمال تاسف روی قیمتهای خودرو و مسکن تاثیر گذارند و دارند گرانی و تورم را بر کشور وارد می کنند که تبعات کار انها در انتخابات مجلس تاثیر داشت و تبعات گران تری بر کشور تحمیل می کنند اگر چاره ای اندیشیده نشود چرا که در ایران بر اساس احساسات و جوروانی اقتصاد داره میره جلو نه بر اساس علم اقتصاد و مالیات و کنترل چرخش حساب بانکی وبانک مرکزی به تنهایی نمی تواند تورم را کنترل کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
این دو سایت باید بسته بشن
مملکت را با قانون و نظارت اداره می کنند نه با امیدواری و انشا الله که اینطور باشد.
....... بابا دلال چیه عاملین غیر مستقیم فروش خودرو سازها هستند....!!!!؟؟؟؟؟
سلام
کسی نیست به داد این مردم بخت برگشته برسه
بابا تو رو خدا پیگیر بشید این سایت های دیوار و شیپور رو ببندد بخدا خیلی از این گرونی ها به خاطر این سایت هاست که دارن الکی قیمت گذاری میکنن
دولت که میتونه تلگرام رو فیلتر کنه خوب این دوتا برنامه رو هم ببنده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
احسنت. موافقم با نظرت
فقط بورس باید گران شود؟؟
شاخص بورس ۵۰۰ درصد رشد یافته سازمان تعزیرات نباید ورود میکرده؟؟؟
بنده خودم دنبال خرید خودرو هستم ولی خودروسازها با نحوه فروششان و سایتهای ثبت نام مانع ان هستند ولی طرف ماشین داره میگه چه جوری رشد بورس ۵ برابر بوده و رشد خودرو ؟؟؟؟؟؟؟
اقتصاد سالم میگوید بورس خودرو ملک باید رشدشان متناسب رشد اقتصادی باشد ولی اینجا اعداد ؟؟؟
سرگرمی کامنت گذاری راه انداخته اید و همه را به جان هم می اندازید اما واقعیتها!!!!!
دروغ تا كي واقعيت اينه كه با افزايش قيمت دلار نه فقط خودرو سازها بلكه بقيه توليدي ها نه به تناسب بلكه به علت نبود نظارت كافي بصورت دلبخواهي قيمتها رو افزايش ميدهند مگر ميشود دولت دلار خود را به ١٦٠٠٠ هزار تومان بفروشد و بعد ماشين توليدي تحت حمايتش را به قيمت دلار ٩٠٠٠ هزار تومان ؟؟؟؟
فقط جان مادرتان 1 ماه دولت از خودرو سازی حمایت نکند ببین این حلب تیکه ها را دو میلیون هم کسی میخره یا نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اقا کشور را تعطیل کنید و فقط بورس را باز بگذارید تا اقایون ارام شوند.
راحت ترین کار ممکن.
اقتصاد فوق چپ و سوسیالی!!!!!!
بورس اما مربوط به اقتصاد ازاد و ادام اسمیتی نیست،؟؟؟؟
فقط سوپر مواد غذایی و نانوایی ها باز باشند با سازمان بورس!!!!!!!
طبق آمار سایپا تولید به یک سوم کاهش پیدا کرده. حالا شما میگی دلال نقش اصلی رو داره؟!
راه درست واردات خودروست. از خون مردم به کام خودرو سازان و سیاسون
تو این مملکت هر افزایش قیمتی رخ میده میندازنش پای دلال
این حرفا چی!!! خودت خودرو ساز قیمت برده بالا و با واسطه داره تو بازار آزاد میفروشه دلال کیلو چند ؟
به نمایندگی ها چه کسی ،بدون ثبت نام خودرو می دهد سیستم کاردکسی را چه کسی بنیان نهاده است اینها ساخته و پرداخته خود سازندگان خودرو میباشند که عامل گرانی خودرو و دلال بازی هستند وسایتهای دیوار و شیپور وغیر ه نیز عامل قیمت کاذب .این گونه سایتها هرگز نباید برای کالایی که مردم در آن ثبت آگهی میدهند درج قیمت نمایند .حتی شما اگر می خواهید از این سایتها که آگهی مردم درج میکنند خرید کنید .با قیمتهایی مواجه میشوید که از قیمت مغازه دار ،که هم اجاره مغازه را میدهد و هم عوارض و مالیات وغیره را ........می پردازد بیشتر است .
خودتون بدتون نمیاد وگرنه در دکان دیوار و شیپور باید تخته بشه تا بساط دلالان مفت خور جمع بشه
دولت پرمدعا چرا کاری نمیکنه!!!
بابا من دیگه ارزوم شده خودروهای ایران خودرو
خدایااااا
حتما تقصیره قبلی هاست اینم؟
ای کاش تنها مشکل در خودروی خلاصه می شد حالا بیاد به خوردوخوراک ببینید چه وضع اسفناکی حاکم است و مسولیت مملکت را به حال خود رها کرده اند وهرکس هر قیمتی که بخواهد اعلام می کند ومن حقوق بگیر هرروز به پرتگاه بدبختی نزدیک و نزدیک تر می شوم .
اگر دو بار چند تا بازرس بفرستند و مثلا خانه ای را یک قیمت منطقی بزنند و وقتی بنگاه املاکی ها همان منزل را قیمت 10- 20درصد گرانتر می زنند چارتاشون را ادب کنند و مغازه شون رو ببندند کمی اوضاع بهتر می شود.
اما مشکل این است طیف حاکم تنها شعار نمی توانیم و نمی شود را می دهند.
خدا شاهد است در مشهد برخی خانه ها ارزان را نسبت به دوسال پیش 5 برابر کرده اند
یعنی 400 درصد افزایش. اکثرشان را خود املاکی ها خریده اند
بخدا که در حق مردم در همین قضیه خودرو جفایی تاریخی می کنید مابقی به کنار
چراااااا باید بزور تولید کننده این زباله ها باشیم و جان سالانه بیش از بیست هزار نفر را نتوانیم محفوظ نگهداریم
کدام خانواده ایرانیست که عزیزی را در تصادف از دست نداده باشد.
اگر ذره ای شرف برایتان مانده با حفظ همین کارگران و اصلاح جزئی خطوط تولید پذیرای تولیدات ایمن و معقول و به صرفه جهانی برای مونتاژ باشید با قیمت مناسب و در توان مردم بینوا
اگر به خارجی نمی دهید لااقل به وزارت دفاع و تولید کنندگان خودروهایی با استاندارد ایمن تر بسپارید به والله که روزی مسببین تولید و قیمت گذاری این آشغالها تاوان آن را خواهند پرداخت که حسرت سوار شدن یک وسیله نقلیه سالم و ایمن و ارزان را بر دل میلیونها نفر گذاشتند
انتقاد ؟؟؟ خنده داره. تا کی میخواییم بازی در بیاریم...

آقا بازار عرضه و تقاضا هستش یک میلیون خودرو وارد کنید ببینید قیمت ها میشکنه یا نه؟

سیب زمینی گرون میشه چیکار میکنیم؟ معلومه وارد میکنیم و...
شورای رقابت برای قیمت گزاری هر اماری که هزینه هارو کمتر نشون بده از اون برای قیمت گزاری خودرو استفاده میکنه. نه شورای رقابت به ریاست شیوا نه سازمان حمایت نه وزارت صمت و نه وزیر هیچکدام نباید تو قیمت گذاری خودرو نقشی داشته باشن چون هر کدوم سنگ خودشونو به سینه میزنن.هنوز صدها هزار خودرو که بدستور وزیر صنعت از سال 97 باید به یک چندم بهای تمام شده یا نرخ بازار به بعضیا تحویل بشه تمام نشده.خودرو رو باید یک عده بیطرف با در نظر داشتن تمام جوانب قیمت گزاری کنن واین مسخره بازی رو تمام کنن که کارخانه یک قیمت بده تو بازار 6 برابر اون قیمت معامله بشه. کارخانه ها و سهامداران دهها هزار میلیارد تومن ضرر کنن و دلالان همین مبلغ سود به جیب بزنن.
فقط و فقط تقصیر خودروسازه، اگه اونا بازار رو از ماشین اشباع کنن قیمت ها میاد پایین ولی وقتی تقاضا از عرضه کمتر باشه قیمت ها سر به فلک میکشه و وضع بدتر میشه. حالا باز وضع پاییز سال 91بهتر بود پراید از 8شد 16ولی الان به سه برابر 20تومن هم راضی نمیشن چ خبره آخه مگه مردم چقد جا دارن، خارج از ایران هیچ جا اینجوری نیس
به جاش خودمان چندین ماهواره هوا کردیم که مزارع را نشان میدهد و کیک زرد داریم که همه مردم خوشحال و سیر و سالم و در رفاه و آزادی و استقلال و اسلام هم کاملا سایه عدالت علی ع بر تمام کشور سایه انداخته و همه دنیا حسرت ما را میخورند
دست خودرو سازها و دلال ها ی خودرو درد نکند،با بعضی از مردم طوری رفتار میکنند که لیاقتشان همانگونه است.جمله ی خیلی خیلی تکراریه خلایق هر چه لایق.
این دو کارخانه آتیش بگیره مردم راحت بشن
مردم رو مسخره کردید.کی بود کی بود راه انداختید و مملکت رو به حال خودش رها کردید
میدونی نگه داشتن ۱۰ تا ماشین واسه اینکه قیمتا رو جابه جا کنی ممکنن نیست
حداقل اون دلال باید پول خرید بالای ۵۰۰۰ تا ماشین تا ماشین رو داشته باشه واسه تغییر قیمتا
که این در توان اقا زاده ها و کارخونه های تولید خودرو
بزار بتازونند چون فقط ۱ ماه وقت دارند . فعلا" مجلس و دولت به تنها چیزی که کار نداشتند کنترل قیمتها بوده است . امیدوارم مجلس جدید تیم اقتصادی شامل نهاوندیان و نوبخت و جهانگیری و واعظی را در این زمینه بازخواست نمایند البته اگر توافقی صورت نگیرد چون مردم دیگر رمقی برایشان نمانده و هرچه داشتتد را دادند . اینقدر صبر کردند تا ببینند این مدیران ۴۰ ساله مادام العمر بر سره کار چیزی یاد بگیرند بلکه وضعیت بهتر شود دیدند نشد که نشد .
دولت ثابت کرده مملکت رو نمی تونه داره کنه
چاره اش استعفاست
چه عجب متوجه شدین، مسولین
به طور کل موفق باشید!!!
مرگ بر آمریکا
در ایران دلالان که هیجکسی جلودارشان نیست والا چگونه با کوچکترین ناهنجاریها برخورد قاطع صورت میگیرد ؟،
پول بدون پشتوانه تولید می کنید. در بادکنک حباب بورس می دمید و این فاجعه اقتصادی در کمین نشسته را هر روز بزرگتر می کنید، حقوق کارکنان بسیار زیاد و اگثراً مازاد بخش کم بهره ور دولتی و عمومی را با چاپ پول بدون پشتوانه می پردازید و تورم نجومی خلق می کنید، بعد توقع دارید قیمتها ثابت بماند؟ حتماً تقصیرها همه به گردن دو وبسایت است! انشاله گربه است! صبر کنید تا نتیجه سیاستهای اقتصادی خود را به زودی ببینید.
این سایت‌ها نباید اجازه دهند که دلال‌ها از فضای سایتشان سوء استفاده کنند...

... ریشه اصلی این افزایش قیمتها این سایتها نیستند .. ریشه و مشکل اصلی کسی است که فکر می کند با جلوگیری از واردات خودرو و قطعات توانسته قیمت دلار را کنترل کند ... در حالیکه که نه تنها تنوانسته قیمت دلار را کنترل کند بلکه باعث شده میلیونها دلار پول ناشی از صادرات در خارج بلوکه شود. در حالیکه با همان دلارها می شد هزاران خودروی با کیفیت وارد کشور کرد و چرخه خرید و فروش و تامین قطعات و تعمیر این خودروها را رونق و هزاران شغل مفید ایجاد کرد. حتی ایران می تواند سراغ داخلی سازی قطعات این خودروها برود. آقایان لطفا بفهمید ما هرگز نمی توانیم خودروساز خوبی بشویم ... ولی می توانیم قطعه ساز خوبی باشیم ... حتی اگر بخواهیم روزی خودروساز خوبی شویم راه آن از فطعه سازی مدرن و پیشرفته می گذرد.
یک قطعه برقی جزئی( کلید اتصال برق) برای ماشین می خواستم لوازم یدکی خودرو گفت بیست هزار تومن
رفته دقیقا همان قطعه را از الکتریکی گرفتم هزارو پانصد تومان
شاید اگر به الکتریکی می گفتم برای ماشین می خواهم او هم می گفت بیست هزار تومان
سلام،تورا خدا قسم میدم آقای شورای رقابت نگذارید مردم بخاطر یک خودرو زجر. بکشن نزاریدبدبختی بکشن شما که مسولیت قبول کردی جلوی گران فروشی خودرو را بگیرید تشکر
مسئولین تازه از خواب بیدار شدن انگار
این قوانین و اصل صدو نود مگه برای راحتی و اسایش این مردم تصویب نشده الان همین قوانین باعث اشفتگی در کشور شده ، مگه اسمون به زمین میاد که دویست هزارتا بطور موقت خودرو وارد کشور شود تا این اشفته بازارو سر سامان بدهد خود دولت از طریق همین خودرو سازها این کارو انجام بده نه واردکننده ها تا سود هم به جیب خودرو ساز بره و نفسی بکشه
تو رو خدا این حرفها رو جمع کنید دلال دلال دلال .اگه خودروسازها ماشین به موقع به قیمت تحویل بدن آیا کسی از دلال با قیمت دو برابر ماشین میخره .الان برو نمایندگی قیمت بگیر از قیمت بازار هم ۱۰ تومان بالا میگین
محل دروغ و آشفتگی بازار اولا سایت دیوار، بعد شیپور و بعدمانیشن هست، خواهشا جمع کنید این سایت ها رو، قربون همون روزنامه ها
مسخره تر از این میشه؟ سایپا می خواد امسالم ۳۰ درصد گرون کنه محصولاتشو. حقوق هیچ کس ۳۰ درصد زیاد نشد، ولی کیفیت محصولات ایران خودرو و سایپا کاهش پیدا کرد روز به روز... شرکتهایی که تو پیش فروشاشون انواع مسخره بازی دیدیم، توی کاهش کیفیت انواع مشکلات برای مصرف کننده، و ... .
وقتي عرضه وتقاضا يكي نباشد دلالي ورانت ايجاد ميشود
چرا دولت و مسئولان هیچ اقدامی برای از بین بردن دلال و دلالی نمیکنند جای سئوال است.با این وضع تولید کننده میلی به تولید ندارد وقتی میبیند دلالان با مفت خوری درآمدهای باد آورده کسب میکنند.تا دلالی از بین نرود تولید بی معناست.ایا مسئولان این امر ساده را متوجه نمیشوند
دو ساله منتظرم که وعده مسئولین مبنی بر کنترل و کاهش قیمت خودرو عملی بشه و خرید کنم که متاسفانه هر دم از این باغ بری می‌رسد.
واقعا حق مردم اینه؟
عزیز من بجای اینکه فقط غور الکی بزنید نخرید اقاجان وقتی یه خانواده ۴نفره ۴ تا خودرو میخره و وقتی یارو هر ۳ماه ماشین عوض میکنه و وقتی شخصیت آدمها در فرهنگ ما درگرو نوع ارابه مرگ هست همینه که هست کمی اندیشه کن
دولت نباید سهامدار هیچ کارخانه ای باشد در غیر اینصورت طبیعی است به کارخانجاتی که سهامدار انها است از بیت المال کمک کند و در بین تولیدکنندگان تبعیض قائل شود
از دولت انتظار کنترل هیچ چیزی را نداشته باشید
دولت روی هیچ جیزی نظارت ندارد و همه چیز به امان خدا رها کرده
هیچ کشوری را به درهم برهمی ایران پیدا نمیکنید
در طول 3 سال پراید از 20 رسید به 70
علی برکت اله
تمام قیمت های خودرو در ایران از مخابره قیمت ها به نمایشگاه های خودرو اعمال میشه تمام فروشنده های دیوار هم قیمت نمایشگاه ها رو اعلام میکنن چه ربطی به سایت ها داره ، برن ببینن کی قیمت ها رو توی نمایشگاه های ماشین زیاد میکنه اونو بگیرن
سلام
ادم افسوس میخوره .کاری هم از دست ما برنمیاد .واردات خودرو رو برای مدتی کوتاه ازاد کنید تا قیمتها اصلاح بشه .چراکسی به فکر مصرف کننده نیست .
...
دلا ل کجا بود همه اش کار خودشونه
سلام
در سرزمینی که سایت ها قیمت کالا و محصولات را تعیین کنند و در مقابل شرکت های تولید کننده کیف می کنند عیب از کجاست؟
ما یا آنها ؟
با سلام جناب اقای رییس جمهور لطفا هی فضای مجازی نگویید فضای یک طرفه انسان نمی داند کهشده وچه می شود برای مثال اس ام اس مصرف برق اب وتلفن وتلفن همراه و گاز انسان نمی داند مصرف چقدر هست وبوده وبا چه نرخی محسبه شده دو لت وکسانی که این مجوز را به انها می دهند مقصر می باشند
در جواب می گویند به دفاتر بیش خوان یاغیره مراجعه کنید وبیریت بگیرید ایا این جواب صحیح است
ما از قوه قضاییه می خواهیم دستور دهند تا این روش یا تکمیل گردد ویا خذف
در عوارض بزرگراهاه هم مشکلاتی است که دو بار گرفته می شود ویا مسیر دیگر را هم اضافه میگیرند ویا از حساب کسر می کنند
چرا مردم این قدر آزار میدی به این بازار درهم برهم چرا سر سامان نمیدی من بچشم ۳ وام گرفته تا ماشین بخر اما با این قیمت ها نمیتونه بخره حالا مونده زیر قسمت وام ها
تو رو خدا درست کنید این قیمتارو .بسه دیگه یه آدم چند سال باید کار کنه یه پراید بگیره؟ هر قیمتی که دوس دارن میدن ماشینارو . فقط میگن دلال . از نمایندگی هم که قیمت میگیری گرون تر هم میدن. هیچ برخورد جدی از مسعولین دیده نشده
اگ تقصیر دلاله چرا دلالو جریمه نمیکنن یه چن تا شو قشنگ جریمه کنن دگ ماشین گرون نمیشه
آقا جلوی این گرانفروشی خودرو تو دیوار وشیپور رو بگیرید
دلال کیلو چند تو فروش ماشینو به روال قبل برگردون مگه قبل فروش ماشین ازاد بود قیمت کارخونه با بازار یکی نبود مردومو ... فرض نکنین ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار