بازدید 21097

ادامه تحقیقات درباره مقاومت سیگاری‌ها در برابر کرونا

نتیجه تحقیق گروهی از دانشمندان فرانسوی نشان می دهد که افراد سیگاری کمتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» هستند.
کد خبر: ۹۷۴۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸ 23 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از یورونیوز، چند نفر از محققان در یکی از بیمارستان های پاریس با بررسی آماری مبتلایان به ویروس جدید کرونا دریافته اند که شمار افراد سیگاری در میان بیمارانی که به این ویروس مبتلا شده اند به طرز معناداری کم است. آنها در همین راستا در نظر دارند تحقیقی بالینی در مورد تاثیر احتمالی نیکوتین در پیشگیری از بیماری «کووید ۱۹» انجام دهند.

آکادمی علوم فرانسه تحقیقی را که پزشکان بیمارستان «پیتیه سالپتریه» در پایتخت فرانسه انجام داده اند منتشر کرده است. پژوهشگران در این تحقیق وضعیت ۳۵۰ بیماری را که به دلیل ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در این بیمارستان بستری شده بودند بررسی کردند. آنها همچنین شرایط ۱۳۰ نفر دیگر از مبتلایان را که به طور سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن در این بیمارستان به حال آنها رسیدگی شده بودند مدنظر قرار دادند.

نتیجه بررسی های دانشمندان نشان داد که تعداد افراد سیگاری در میان این بیماران کمتر از جمعیت عمومی (با در نظر گرفتن سن و جنسیت) است. به گفته محققان تنها پنج درصد بیمارانی که وضعیت آنها در این تحقیق بررسی شده است سیگاری بودند.

به گفته پزشکان این رقم نشان می دهد که شمار افراد سیگاری در میان بیماران مبتلا به «کووید ۱۹»، «حدود ۸۰ درصد» از تعداد این افراد در جمعیت عمومی همان گروه سنی با همان جنسیت کمتر است.

محققان به این ترتیب این فرضیه را مطرح کرده اند که عاملی در سیگار کشیدن وجود دارد که در پیشگیری از بیماری «کووید ۱۹» موثر است. یکی از این عوامل می تواند تاثیر نیکوتین باشد. به گفته آنها این احتمال وجود دارد که نیکوتین مانع از نفوذ ویروس جدید کرونا به سلول های بدن بشود. از سوی دیگر این احتمال نیز وجود دارد که نیکوتین از واکنش لجام گسیخته سیستم ایمنی بدن به تکثیر ویروس جدید کرونا جلوگیری کند. واکنش شدید سیستم ایمنی بدن به این ویروس اغلب دلیل اصلی وخامت حال بیماران مبتلا به «کووید ۱۹» است.

دانشمندان فرانسوی در نظر دارند فرضیه تاثیر نیکوتین را با انجام یک تحقیق بالینی بررسی کنند. این تحقیق بالینی قرار است به زودی با حمایت مسئولان حوزه بهداشت و درمان در دولت فرانسه آغاز شود. این در حالی است که پزشکان فعلا در نظر دارند استفاده از برچسب های نیکوتین دار (پچ حاوی نیکوتین) را برای کادر درمانی و مبتلایان بستری شده از جمله آنهایی که به بخش مراقبت های ویژه انتقال یافته اند در دستور کار قرار دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۹
متاسفانه افراد سیگاری دچار آلرژی هم نمیشن!
بعد از نقش الکل در مبارزه با ویروس کرونا ، چشممان به اثرات مثبت سیگار هم روشن شد. ما که عمری سیگاری هستیم بایدسریع چند باکس سیگار بخریم وگرنه غیرسیگاری ها همین امروز ، بازار رو از سیگار خالی میکنن.
کاش یه تحقیق هم روی معتادان به تریاک در ایران انجام میشد. چون ظاهرا آمار مبتلایان به کرونا در معتادان به تریاک به طرز شگفت انگیزی کم است!!!
من حدس می زنم ویروس به قطران سمی دود سیگار می چسپد و بی اثر می شود. ریه سیگاری ها فاجغه است.
خخخخخ سیگار آخرش به دردی خورد.!
احتمالا دلیلش این هست که تمام سلول های فرد سیگاری اندود شده هستن وکرونا نمیتونه نفوذ کنه.
و به احتمال زیادتر اوندسته از سیگاری ها که کرونا گرفتن خیلی سیگاری نبودن.
این دود هست که ضد عفونی میکنه .نه نیکوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
یکی پیدا شد که بفهمد

عنبر نسا هم و اسپند هم دودشان به شدت از بین برنده عفونت و ویروس هست....... بیشتر از صابون

کم کم میفهمند که عنبر نسا و اسپند همان قدر که عتیقه هست تاثیر گذار هم هست ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
بله
دود و گرماش
ایشالا خیر است
می دونستم اخرش به نتیجه خوبی می رسم...
آخرش به همون روغن بنفشه و عنبرنسا میرسید
این خبرا رو نزارین ملت بی جنبه از نوزاد تا پیر شروع می کنن به سیگار کشیدن
قطعا چنین است منتظر گران و نایاب شدن سیگار باشید .ویروس جایی برای خوش گذرانی در ریه افراد سیگاری ندارد . پس منبعد خوبی و بدی های سیگار رو با هم ببینیم
عزیزان توجه کنید!!!
این خبر فقط در بخش فارسی یورو نیوز هست و هیچ کجا و هیچ خبرگزاری دیگه ای اونو منتشر نکرده حتی یورو نیوز به سایر زبان ها هم این خبر رو درج نکرده!!
سیگار درمانی
علاوه بر سیگار نوشابه سیاه گازدار نیز مانع بیماری کروناست
ویروس هم مانند سایر موجودات جاهای تمیز( ریه تمیزغیر سیگاری را نه جای پر دود ) را برای تکثیر انتخاب میکند.
قابل توجه تابناک و متخصص محترمی که چند وقت پیش، به صورت 100 درصد این موضوع رو رد میکردند، البته 350 نفر جامعه آماری هم چیزی رو نشون نمیده ولی لزوم انجام تحقیقات بیشتر رو اثبات میکنه. به نظر بنده از اونجایی که ویروس دارای پایه های گیرنده چربی هست و در سیستم تحتانی ریه شروع به فعالیت میکنه، دود سیگار پایه های این ویروس رو قبل از رسیدن به محل تکثیر از کار می اندازه و خود همین هم بستگی به زمان آلوده شدن و زمان مصرف سیگار داره. در طب قدیم هم از دود عنبرنسارا برای درمان سرماخوردگی و ضدعفونی سیستم تنفسی استفاده میشد.
خبر دارین وینستون اس ایکس چن شده؟ظرف همین دو هفته گذشته که تین حبر منتشر شده از ده تومن رسیده به ۱۵ تومن.اینو کجا دلمون بزاریم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار