بازدید 17163
یک ویروس و هزار عبرت

آیا مسئولان و تصمیم‌گیران در جمهوری اسلامی از «کرونا» درس می‌گیرند؟!

همراهی مردم، اقدامات نیرو‌های مسلح، تلاش‌های بی وقفه و تحرک جدی دولت، کار جهادی وزارت بهداشت و فعالیت‌های خستگی ناپذیر کادر درمانی، ایفای نقش بی بدیل خبرنگاران، رسانه‌ها و دستگاه‌های اطلاع رسانی که کمتر در این مدت مورد توجه قرار گرفته است، نقش قوه قضائیه، عدم دامن زدن به اختلافات در مجلس و در رأس همه این‌ها هدایت رهبر انقلاب و همراهی با بخش‌های مختلف برای پایان «ویروس کرونا» ...
کد خبر: ۹۷۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶ 19 April 2020

این روز‌ها در هر حوزه‌ای وارد می‌شوی، اقدامات معطوف به «کرونا» و مسائل ناشی از آن است و هر جا دست می‌گذاری، حتما ردی از «کرونا» می‌بینی، تا جایی که این ویروس نامیمون همه ابعاد زندگی و شئونات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، ورزشی و ... نه تنها در کشور ما، بلکه در سراسر دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده و هیچ موضوعی نیست که تاثیرپذیر از این مساله نبوده باشد.

به گزارش «تابناک»؛ از سی ام بهمن ماه که ورود و مشاهده اولین موارد ابتلا به «کرونا» و سپس مرگ بر اثر این ویروس منحوس در کشورمان اعلام شد، بسیاری از مسائل و موضوعات تحت تاثیر این «کووید – ۱۹» قرار گرفته است. هیچ مساله و موضوعی نیست که به بررسی آن بپردازیم و اثری از «کرونا» در آن نبینیم. این مساله همانطور که گفته شد، مختص کشور ما نیست، بلکه ابعاد گسترده‌ای در سطح جهان پیدا کرده .و با فراگیری آن در همه کشورها، به طور رسمی تمام رویداد‌ها و اتفاقات جهانی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

شاید اگر به حافظه تاریخی مان مراجعه کنیم، هیچ گاه شاهد آن نبوده ایم که یک بیماری باعث تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، سینماها، سالن‌های اجتماعات، عروسی ها، عزای افراد، کسب و کار‌ها و حتی منجر به بسته شدن حرم‌های مطهر در کشور، تعطیلی نماز جمعه، برگزار نشدن مراسم‌ مذهبی مانند اعتکاف، هیات‌ها و ... شده باشد. به نظر می‌رسد چنین اقداماتی فقط از عهده «کرونا» بر. می‌آمد.

در بررسی ابعاد سیاسی «کرونا» در کشور، .می‌توان به این نکته اشاره کرد که شیوع این ویروس، باعث تحرک بسیار در بخش‌های مختلف دولت، حاکمیت و نهاد‌های مختلف کشور شده است تا بتوان اولا جلوی این ویروس را هرچه زودتر گرفت؛ در ثانی جان تعداد بیشتری از هموطنانمان را نجات داد و ثالثا، تبعات و عوارض اقتصادی این موضوع را بر کشور و شرایط زندگی مردم به حداقل ممکن رساند.

درس بزرگی که «کرونا» برای حل مشکلات کشور به مسئولان داد

در گام اول آنچه از سوی مقامات و مسئولان شنیده می شود، بسیار متناقض و متفاوت است و هنوز نتوانسته ایم به یک عدد واحد درباره زمان به صفر رساندن ابتلای به کرونا و همچنین پایان آن برسیم. البته عدد و رقم های مختلفی شنیده شده، اما شاهد بیان یک سخن قطعی در این خصوص نبوده ایم. مثلا وزیر بهداشت در جلسه هفته گذشته مجلس پایان اردیبهشت را زمان اتمام ابتلای به کرونا در کشور خوانده و از مسئولان دیگر زمان هایی مثل تیر و شهریور هم شنیده شده است؛ اما برآیند کاری که در این حوزه با همکاری همه بخش های کشور انجام شده، بسیار مثبت است.

در ارتباط با مساله دوم یعنی «نجات .جان تعداد بیشتری از هم‌وطنانمان» همانطور که طی روز‌ها و هفته‌های اخیر مشاهده کرده ایم، میزان بهبودی مبتلایان به کرونا در کشور و همچنین تعداد فوتی‌های ناشی از این ویروس در کشور ما در مقایسه با میانگین جهانی آن، عدد به مراتب بهتری است؛ یعنی بهبودی بیشتر در مقایسه با میانگین جهانی و همچنین فوتی کمتر در قیاس با همین شاخص. این موضوع قطعا در شرایطی غیر از هماهنگی و همکاری فعلی شکل گرفته در ارکان مختلف کشور و نظام حاصل نمی‌شد.

در ارتباط با «کاهش تبعات و عوارض اقتصادی این موضوع (کرونا) بر کشور و شرایط زندگی مردم» هم اقدامات خوبی انجام .و گام‌های بسیار مثبتی برداشته شده است. با اجازه‌ای که رهبر انقلاب برای برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برای مقابله با عوارض اقتصادی کرونا صادر کردند و همچنین گام‌های مثبت دولت و اقدامات پسندیده بخش‌های مختلف از جمله فعالان بخش خصوصی، تلاش شده است تا با کمترین عوارض ممکن از این شرایط سخت گذر کنیم. آن هم در شرایطی که ما به دلیل تحریم‌های ظالمانه دچار تنگنا‌های بسیاری در مقایسه با سایر کشور‌های دنیا بوده ایم.

بررسی این مسائل و موضوعات نشان می‌دهد، علاوه بر اینکه کشور ما ظرفیت‌های بسیاری در مقایسه با سایر کشور‌های دنیا برای مقابله با مشکلات و در تندباد‌های حوادث دارد، اگر هدف مشترک بخش‌های مختلف «رفاه مردم و پیشرفت کشور» باشد و همه با هر تفکر و دیدگاه سیاسی این موضوع را قبول داشته باشند، می‌توان حتی در شرایط تحریم هم پیشرفت‌های بسیاری حاصل کرد و مشکلات را یکی پس از دیگری برای بهبود شرایط کشور و مردم کنار زد.

«کرونا» نشان داد .اگر ما در جمهوری اسلامی در شرایط «وحدت» قرار بگیریم و بنا را بر تعامل و همکاری بدون ایجاد مشکل در بخش‌های مختلف بگذاریم و عینک سیاسی مان را در انجام امورات برای کشور و مردم برداریم، حتما می‌توانیم در شرایط «تحریم» هم موفقیت‌های زیادی کسب کنیم و شرایط را برای رفاه بیشتری مردم مهیا سازیم.

همراهی مردم، اقدامات نیرو‌های مسلح، تلاش‌های بی وقفه و تحرک جدی دولت، کار جهادی وزارت بهداشت و فعالیت‌های خستگی ناپذیر کادر درمانی، ایفای نقش بی بدیل خبرنگاران، رسانه‌ها و دستگاه‌های اطلاع رسانی که کمتر در این مدت مورد توجه قرار گرفته است، نقش قوه قضائیه، عدم دامن زدن به اختلافات در مجلس و در رأس همه این‌ها هدایت رهبر انقلاب و همراهی با بخش‌های مختلف برای پایان «ویروس کرونا» موضوعاتی بود که علاوه بر اینکه جای تقدیر دارد، حتما باید پس از این هم درسی بزرگ برای چگونگی رفع و حل مشکلات کشور قلمداد شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۸۲
آقا ما از خبرنگارها ممنونیم ولی خداییش کار خبرنگارها رو با کادر درمانی یکی نکنید مخصوصا خبرنگارهایی از قماش خبرنگارها بیست و سی
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
آقا خبر این روضه های زیرزمینی راسته؟؟
نه
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
تابی شوخی نبکون
اعصاب نداریم ها.....
آقای همتی در قبال مردم بیچاره تا کجا میخواهی پیش بروی در نادرستگویی . در این اوضاع احوال باید هم با کرونا جنگید و هم با گرانی و ... ،
معلوم هست هنوز مسولین رو نشناختی
عمرت رو هدر دادی، ما ۲۰ سال پیش شناختیم و فرار را بر قرار ترجیح دادیم
پاسخ ها
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
بزرگوار شما 20 سال پیش فرار کردید ولی ما نه پولش رو داریم و نه امکانش رو تا فرار کنیم.مردم به این مسئولین دل بستند تا باری از دوش مردم بردارند ولی اینها باری شدند بر دوش مردم.
عماد جوادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
اگر مرد بودی می ایستادی و با مردم کشورت با مشکلات مبارزه می کردی. خیلی پر رو تشریف داری که به فراری بودنت افتخار می کنی.
آرملن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
رفتی؟ خدا پشتو پناهت
امثال شما که تا تقی به تقوی خورد فرار کردند زیادند
ولی این مرز و بوم دلدادگانی دارد که ایستاده اند و
ان شا الله این کشور و مردمش رو به قله افتخار میرسانند
چی داری می گی؟
فقط دلم بحال "مدافعان سلامت" می سوزه "مدافعان"
علی پروین تحلیلگر بازار سرمایه:

جند ماه پیش یکی از همکاران خارجی ام شدیدا درکیر دادگاه شده بود. سگ خانگی او ذر اطرف خانه و هنگام راه پیمایی روزانه و با وچود داشتن قلاده باز یکی از کودکان ده ساله همسایه را که برای بازی به این سگ نزدیک شده بود گاز گرفته بود و والدین کودک از او شکایت کرده بودند. حال همکار ما به توصیه وکیل گرانقیمتش از من و چند نفر دیگر از همکاران و همسایه ها خواهش می کرد که برای جلسه دادگاه سگش توصیه نامه بنویسیم که بله. سگ او حیوان نجیبی است و همیشه دوستانه بوده و... تا او بتواند از سگش در دادگاه دفاع کند!

رویه در اینجا چنین است که اگر سگی خانگی شخصی را گاز بگیرد و در دادگاه ثابت شود .صاحب سگ علاوه بر هزینه های پزشکی و درمان شاکی و هزینه های وکیل و دادگاه باید خسارات سنگینی هم به شاکی و هم جریمه به دولت و سازمان مربوطه بپردازد که شاید چند هزار دلار بیشتر شود و از همه مهمتر اگر بار اول سگ و بدون مشکل سلامت باشد معمولا قضات با جریمه مسئله را فیصله می دهند ولی رکورد و به قول معروف سو پیشینه سگ برای همیشه عمر او در پرونده او می ماند . ولی اگر سگ برای بار دوم مرتکب گاز گرفتن شخصی شود و از او شکایت شود معمولا علاوه بر همه هزینه ها و جزیمه های مرحله اول حضانت سگ خانگی از صاحبش خلع می شود و از ان بدتر سگ خاطی معدوم می شود.

بالاخره دادگاه با چند هزار دلار جریمه و خسارات به سگ همکار ما فرصت زندگی مجدد داد و حالا همکار ما بسیار نگران و وحشت زده بود که در راه پیمایی های روزانه سگش دوباره مرتکب گاز گرفتن شخص دیگری بشود. به عنوان یک همکار که از پرونده های مشابه قبلی در دادگاه و رویه حاکم بر سیستم قضایی و سلامت تجربه داشتم به او یک راه حل بسیار ابتدایی و قرون وسطایی پیشنهاد کردم که اگر خیلی در برابر سگ محبوبش و انسانهای بیگناه احساس مسئولیت و تعهد و دلسوزی دارد و می خواهد شانس دردسر دوباره را به صفر برساند همین امروز که برای خرید به یکی از فروشگاههای غذا و لوازم حیوانات خانگی مراجعه می کندبه جای پرداخت صد یا دویست دلار خرید هفتگی اسباب بازی گرانقیمت و انواع گوشت و استخوانهای گرانقیمت و غذاهای مخصوص برای سگ محبوبش برود و با 5 تا ده دلار هزینه یک dog- muzzle ( در فارسی همان دهانه بند) برای سگش بخرد و هر زمان می خواهد که او را نزدیک انسانها بیرون ببرد این پوزه بند را به سگش بزند و شانس خطر را برای او و خودش و جامعه به صفر کاهش دهد. سگی گه پوزبندی محکم داشته باشد چطور می تواند دیگران را گاز بگیرد؟

حالا ما هم با یک ویروس وحشی و زبان نفهم روبرو هستیم . همانطور که با یک دهان بند ساده برای سگ خانگی می توان از تمام دردسرها نجات یافت حالا هم ما انسانها باید با تمهیدات بسیار ساده و قرون وسطایی مانند قرنطینه و شستن دست و البته پوشیدن ماسک بر مجاری اصلی تنفسی که این ویروس خیلی علاقه به وارد شدن به این مجاری و گاز گرفتن دارد او را دست به سر کنیم و شرش را کم کنیم.

برخی ساده ترین و قدیمی ترین ابزار بهترین راه حلها هستند. برخی دوستان تصور می کنند اگر در دنیای قرن بیست و یکم از ابزار و روشها و اصولی که انسان در قرون وسطی که هیچ حتی در 15 هزار پیش اختراع و استفاده میکرده استفاده کند نشان از عقب افتادگی است! قلاده یا افسار یا عصا و قرنطینه و حصار و مرز و مالکیت قطعا از زمانی که انسان اسب و سگ و چارپایان را اهلی کرده یا دچار مشکل راه رفتن یا حمله حیوانات وحشی و انسانهای دیگر به مزارع و حیوانات اهلی خود می شده استفاده می شده و الان هم هیچ جایگزین بهتر و کاربردی تر دیگری ندارند. بر همین اساس و منطق اگر همه دکترها و کادر بهداشتی در اتاق های جراحی یا بخشهای عفونی دهها سال است که کار می کنند و الوده نمی شوند به این دلیل نیست که در برابر ویروس و باکتری مصونیت دارند فقط از ابزار ساده ماسک و وسایل حفاظتی استفاده می کنند و حالا در زمان اپیدمی تفاوتی که کرده این است که کل بیمارستانها و مطبهای شخصی و اداری و حتی فضای عمومی شهرها از نظر خطر الودگی تبدیل به بخشهای عفونی شده. بنابراین طبیعی ترین و بهترین راه حل بر گشت به همان اصول اولیه پوشیدن ماسک و لوازم حفاظتی اما در مقیاس همه شهرها و به خصوص فضاهای سربسته عمومی مانند مترو و اتوبوس ها و اداره جات و مراکز خرید و مغازه ها است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
به کلمه معدوم آلرژی پیدا کردم...
ده روز پیش جمهوری چک اولین کشور اروپایی بود که مانند کره جنوبی اعلام کرد که استفاده از ماسک برای همه کسانی که در فضای عمومی هستند اجباری است. می توانید امار را ببینید. دقیقا یک هفته هست که میزان مبتلایان به کرونا سریعا و روز به روز در حال کاهش هست. همین اتفاق یعنی الزام استفاده از ماسک با اجبار کمتر در المان و اتریش هم افتاد و دقیقا امار موید موفقیت خیلی بزرگ استفاده از ماسک برای جلوگیری از شیوع ویروس هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Slovakia |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
اینجا در اسلواکی هم ماسک الزامی ست و همه رعایت می کنند. حتی با ماسک پارچه ای که می دوزند صورت خود رو می پوشانند.
از همه مهم تر مرگ بر چين !
ایران متاسفانه اولین کشور بعد از چین بود که به شدت الوده شد و با این مدیران و تصمیم سازان قطع بدانید که متاسفانه اخرین کشور پر جمعینتی خواهد بود که از شر این ویروس خلاص خواهد شد. ولی این را هم قطع بدانید که اگر اروپا و امریکا در جهار یا پنج سال بر مسایل اقتصادی ویروس غلبه خواهند کرد ایران اگر همین رویه مدیریتی و تصمیم گیر که شاهد هستیم ادامه داشته باشد شاید مانند همان باز سازی خرمشهر سی سال دیگر هم از مشکلات ضربه کرونا خلاص نخواهیم شد.
پاسخ ها
عماد جوادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
به کوری چشم تو ایران در حال حاضر در بهترین وضعیت در بین کشورهای جهان برخورداره.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
آمار مثبت ها که تأیید نمیکنه ایران در بهترین وضعیت باشه. بنابرین نحوه پاسخ شما یک نوع توهین است و طبق ضوابط اعلام شده برای انتشار نظرات در این رسانه , نظر شما نمی بایست درج میشد
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
اقا عماد. همان خرمشهر و همان تورم زمان جنگ که بعد از سی سال از پایان جنگ که هنوز ایران درگیر تورم بسیار بالا هست نشان می دهد چه اندازه چشم شما روشن خواهد بود
اگر آدم عاقل باشد نیازی به کرونا نیست
العاقل یکفی بالاشاره
کی درس میگیره! بشر از چی درس گرفته تا الان!! روز اول ناراحت بشه شاید ! روز دوم نه روز سوم هم نه ولی حتما روز چهارم همون رویه قبلی و به پیش میبره! این ذات یه انسان هست!
نه
نعععععععععععععععععععععع!!!!!!!!!!!!!!
اگر در این سالها از موضوعات مختلف درس گرفته باشن از کرونا هم درس می گیرند
خیر، چون تصمیم گیران اصلی در برابر تبعات تصمیمات خود مسئول و پاسخگو نیستند و تا وقتی که این تصمیم گیران از فشل بودن دولت استفاده کرده و همه تقصیرات رو به گردن روحانی و آمریکا و تحریم ها و ... میندازند ، نیازی به درس گرفتن از اشتباهات و اصلاح رویه فعلی نخواهند داشت
البته نتیجه گیری های شما بر اساس امار فیکی هست که اعلام میشود و با امار واقعی فاصله زیادی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
امارهای ادمهایی مثل تو از مریم رجوی شبکه منوتو اینتر نشنال بی بی سی هستش خخخخخخخ
این متن شوخی بود یا جدی ؟؟؟؟؟ آیا نویسنده در کره زمین زندگی میکند یا در سیارات دیگر !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
ایشون شهروند همون ایرانی هستند که مسئولین هم در اون ساکنند. با ایران ما فرق داره دوست عزیز!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
فعلا وضع کدخدات واروپا بدون تحریم ز ایران بدتره واین برای شماها خیلی عذاب اوره
آمارهای گفته شده از میزان ابتلا و مرگ و میر , از اساس دروغ است و آمار واقعی بسیار وحشتناک تر از آمار گفته شده از طرف مسئولین است.
پاسخ ها
ساناز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
حالا تو بگو امار رو از کجا گرفتی که میگی
خیلی وحشتناکه حتما یا از مریم رجوی گرفتی یه شبکه منو تو اینتر نشنال یا بی بی سی خخخخخ ... آره آمار سازی واسه ادمهای عقب مانده زیا د دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
خانم یا آقای ساناز! که خدا میدونه واقعا کی هستی! آره کل این مردمی که اینجا نظر نوشتند و از بد روزگار خلاف عقاید و ایدئولوژی های شماست همگی به اتفاق یا منافقند یا بیننده های پر و پا قرص من و تو! نمیدونم چرا جدیدا هر جای ایران میرید پره از این منافقین واقعا؟!
عماد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
ناشناس 16:23 واقعا این همه فداکاری و گذشت از همه مردم رو نمی بینی. توصیه می کنم به یک چشم پزشک مراجعه کنی.
ناشناس
| Slovakia |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
عماد تو هم به روانپزشک مراجعه کن. فداکاری مردم باید باعث دروغ پراکنی بشه؟؟؟
دستکاری قانون بودجه ۹۹ به نفع مجلس دهم دستت درد نکند.
روزنامه نگاری هم کار شاقیه! چی رو چجوری بگی به که تریپ قبای کسی برنخوره!
میشه بفرمایید مسئولین تا الان از چی درس گرفتن که این مرتبه دومشون یاشه؟!
جاخان ممنوع،حتى شما دوست عزىز!!!
نرخ بنزین در آمریکا 12.78 سنت و در ایران بر اساس دلار 16000 تومان برابر 18/75 سنت است اگر ضریب نرخ بنزین در آمریکا به ایران را محاسبه و در نرخ دلار 16000 تومان ضرب کنیم عدد 10/906 هزار تومان بدست می آید که قیمت واقعی دلار می باشد.
خیر و به هیچ عنوان.
هر وقت دیدید مسئولین به جای حرف خودشان را زدن بیشتر گوش شنوا داشتند و طرف مقابل خود را داناتر از خودشان پنداشتند آنوقت می توانستیم بگوییم آری درس می گیرند.
شما یک بحران رو که در چند دهه گذشته حل شده باشه نام ببر سیمکارت جایزه بگیر
هر بحرانی که اومد و رفت فقط با یک سری مسایل ایدئولوژیک لاپوشونی شد و چال شد!
نه!!!!
مسئولان در ایران عبرت نمی گیرند.هر مشکلی پیش بیاد میندازن گردن خدا که دارد امتحان الهی میگیرد! پس بدون نگرانی پای فیلمهای ارسالی آقازاده ها از آنطرف آب مینشینند و تخمه میشکنند!
مسئولان عبرت نمی گیرند چون نمی خواهند درس بگیرند...
نه!
نه!
نه!
من می گویم اصلاً آمریکا جنایتکار و دزد و اگر پول ما در مقابل دلار آمریکا بی ارزش است طبیعی و حق با مسئولین است اما سئوال من و مردم این است که چرا کشوری چون افغانستان که نه نفت و گاز دارد و نه دسترسی به آب های جهانی دارد و نه معادن و نه ثروت و دائم در جنگ است باید پول او در سال 96 برابر 53 تومان و در سال جاری برابر 200 تومان و پول آنها چهار برابر پول ما یعنی 400 درصد افزایش یابد؟! آقای دولت و رئیس بانک مرکزی پاسخ دهد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
مشخصه چون افغانستان دنبال نابودی استکبار نیست
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
اینها جواب دارند /،هرچه بگی جواب دارند پس نگران جواب نباشی و نباشیم ،دعا کنیم آقا بقریادمان برسه و بس پس نباید گناه کنیم ، نباید غیبت و تهمت بزنیم تا این ویروس منحوس از کره خاکی بره
بله عکس آن
اینها بحث های ارزشی هست و اصالت نداره

دولت و ملت میتوانند با وحدت و همدلی مشکلات را حل کنند

به حدی این جمله کلیشه ایه که یه بچه رو هم دیگه فریب نمیده. اون چیزی که برای مردم مهمه واقعیت هاست. اگه یه نفر وارد یه بیمارستان بشه و به دلیل فقر پذیرش نشه کل این شعارها در ذهنش فرو میریزه.
به نام خدا
نه!
فعلا نه ولی از شمبه ان شاالله درس میگیرند.
باسمه تعالی
نه
آمار درست بدبد بعد نظر خواهی کنید
اگر مسئولین ما اهل درس گرفتن بودند در این سالها موضوعات بسیار مهم تر از کرونا وجود داشت که درس بگیرند. مسئولین وقتی درس می گیرند که شبیه افرادی شوند که اهل درس گرفتن هستند یعنی خودشان را یک سر و گردن بالاتر از بقیه نبینند و باور کنند که دیگران بهتر از آنها می فهمند و بفهمند که یک مسئول در هر دین و مسلکی باید دیگران را بر خود از هر لحاظ ترجیح دهد نه اینکه خودش را مستحق بالاترین ها و بهترین ها و دیگران را مستحق کمترین ها بداند
خیر ، اصلا و ابدا. البته خود مردم هم تا حدودی همین طور
خیر ، اصلا و ابدا. البته خود مردم هم تا حدودی همین طور
اگر قرار بود از هر اتفاقی درس بگیریم کارمان به اینجا نمی کشید دیگه برای هر درس گرفتنی دیره
استاندار برکنار شده در سیل گلستان و از متهمان «املاک نجومی»، معاون شهردار تهران شد

از چی درس بگیرن؟
قرنطینه دیر هنگام شهر و رفت و آمدها
کم کردن آمار مرگ و میر و مبتلایان.
نبود ماسک و دستکش
عدم حمایت کافی از اقشار آسیب دیده
یه وام یه تومنی خواستن بدن ملت رو فرستادن توی صف
فعلاً که مسئولین رفته‌اند و قایم شده‌اند. اگر می‌خواستند درس عبرت بگیرند و تغییری کنند، به جای قایم شدن و از دور حرف زدن و شعار دادن در صحنه می‌ماندند و به امور کشور رسیدگی می‌کردند. پس مشخص است که درس عبرتی نگرفته‌اند و تغییری در آنها حاصل نشده و می‌خواهند این بحران که تمام شد، بیرون بیایند و سیاست‌های قبلی خودشون رو ادامه دهند.
آنکه ناموزد از گذشت روزگار --- هیچ ناموزد ز هیچ آموزگار
حتما درس میگیرند !!!
همینکه بعد از هر مسئله ای که در کشور پیش می آید فشار روی ما بیشتر میشود و دیگر هیچوقت به حالت قبلی بر نمیگردد یعنی اینکه مسئولین فوری از تجربه پیش آمده استفاده کرده اند .
استاندار سابق گلستان که در شهرداری پست گرفته از دوستان جناب دژپسند وزیر بورس است.
خیلی برای مسئولین افت دارد که از این ویروس فسقلی بخواهند درس بگیرند
بادرود،اصلاوابدا آنهایی که درهرسمت وپست ومقامی بودندوهستندوخواهندبوداگرازخدانترسیده باشندبهیچ وجهی درس عبرت نخواهندگرفت وصرفا عاقبت خودرابه ثمن بخس فروخته اند.
درس گرفتن چیه؟ اینهادر حال حاضر میگن با بهترین عملکرد را داشتیم و تا یک ماه دیگر آمار را صفر میکنند و خود را پیروز اعلام میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
روز قدس کرنایی نیستد
عبرت میگیرند منتها دیر
اگر به نفع خوشان باشد بلي
انگارتابناک خودت از کره مریخ اومدی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
عمرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
چین نه دموکراسی داره نه خدا، بترسین ازش
و تعطیلی مجلس :)
لطفاً یکی ما را راهنمایی کنه که این عبارت «ویروس منحوس» یعنی چی؟ ویروس یک پدیده طبیعی است که ناسزا گفتن به آن همانقدر احمقانه است که بگویید «سیل مزدور» یا «زلزله جنایتکار». چرا با کلمات بازی می کنید. آیا فکر میکنید با گفتن «ویروس منحوس» به ویروس آسیب می زنید؟
ما استاد نخوایم کی رو ببینیم
خخخخخ خیر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی