بازدید 9690

فاصله گذاری اجتماعی در این کشور یکساله شد!

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا در اظهاراتی جدید ضمن ابراز ناخشنودی از عدم تولید واکسن کرونا گفت: با توجه به این موضوع احتمالا طرح محدودیت‌های مرتبط با همه گیری کرونا به ویژه فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند تا یکسال ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۹۷۳۰۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴ 18 April 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رسانه‌های استرالیایی به نقل از نخست وزیر این کشور گزارش دادند: فاصله گذاری اجتماعی چیزی است که باید به آن عادت کنیم و این موضوع ممکن است یک سال ادامه داشته باشد.

اسکات موریسون روز جمعه هشدار داد که فعالیت‌های اجتماعی در استرالیا به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا می‌تواند محدودیت‌ها را تشدید کند و زمان‌بندی آن را نیز افزایش دهد.

استرالیا تاکنون پس از بستن مرزهای خود و تحمیل مقررات سخت "دوری اجتماعی" در ماه گذشته از تعداد زیاد تلفات کرونا که در برخی کشورهای جهان رخ داده، در امان مانده است. دراین کشور اقیانوسیه رستوران‌ها، کافه‌ها و دیگر مشاغل غیر ضروری تعطیل شده‌اند و تجمعات عمومی بیش از ۲ نفر با تنبیهاتی مانند جریمه نقدی و حتی زندان روبه رو شده است، اقداماتی که انتظار می‌رود نسبت به ۲۰ سال گذشته نرخ بیکاری را در این کشور دو برابر کند.

طبق گزارش‌های رسانه‌ای در استرالیا، تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ نفر به این ویروس مبتلا شده اند و ۶۳ مرگ نیز در این کشور ثبت شده است.

نخست وزیر اسکات موریسون گفت: با توجه به اینکه هیچ چشم‌اندازی برای تولید واکسن کرونا وجود ندارد، بنابراین برخی محدودیت‌ها مانند قانون رعایت فاصله حداقل یک و نیم متر احتمالا برای ماهها و حتی تا یکسال باقی بماند.

مدارس و دانشگاه‌های استرالیا نیز اکنون بسته هستند و اکثر کارهای خود را به صورت مجازی پیگیری می‌کنند اما بررسی دانشگاه ویکتوریای استرالیا حاکی است: برای دانشگاه‌های استرالیا که به دانشجویان بین المللی متکی هستند، بسته شدن مرزها سبب ایجاد خسارت ۱۲ میلیارد دلاری به درآمدهای دانشگاه‌ها خواهد شد.

دانشگاه ویکتوریا همچنین پیش بینی کرد که بستن مرزها و سواحل استرالیا بیش از ۳۸ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور اقیانوسیه خسارت خواهد زد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر